/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
SSZABI 596900 2015. november 30. 19:08
Válasz erre
A Kombrig hajójának már tavaly nyáron ki kellett volna jönnie szerintem, vagy valamelyik fórumban, vagy a saját honlapjukon néztem még anno. A 1/350-es méretűt meg akartam venni - mert mire költhettem volna el az első fizetésem - de megfenyegettek, hogy kitagadnak...
Batka 596874 2015. november 30. 10:56
Válasz erre
DSC_0511
DSC_0511
DSC_0512
DSC_0512
DSC_0513
DSC_0513
DSC_0514
DSC_0514
DSC_0515
DSC_0515
DSC_0516
DSC_0516
DSC_0517
DSC_0517
DSC_0518
DSC_0518
DSC_0519
DSC_0519

Sziasztok!

Sajnos a szombati pozsonyi versenyen nem sok hajót láthattunk. Tengóból volt elég, de felszíni hajókból nagyon gyér volt a felhozatal(nem a minőség, a mennyiség).
Képek:
Gabusch 596868 2015. november 30. 10:20
Válasz erre
szti
szti
tgho
tgho

Igen, ezt a WSW-t is néztem, de egyfelől ez sem olcsóbb, sőt, másfelől pont a maratások hiánya az, ami miatt legfeljebb lenyúlnám valakitől (az is lenne uszkve egy tizes amúgy) és a Kombrig oldalán fellelhető képek alapján csinálnék hozzá egy maratást, hogy a ráöntött részleteket le tudjam cserélni. Akkor meg árban már ott tartok, ahol a part szakad, csak volt vele nem kevés munkám.
Mondjuk az 1:350-es Kombriggal simán eljátszanék a fenti módszerrel, mert 80+ ezrem végképp nincs rá és úgy kijönne kb. 30-ból, még akkor is, ha a kitet rendelkezésemre bocsátónak is adok egy példányt. Azaz a lopásra fordított munka (megrajzolni a maratást kissé időigényes, az öntögetést sem a rabszolgák csinálják, stb.) megtérülne, míg a kisebb esetében biztosan nem, már amennyiben ez számít persze.

Állítólag a Kombrig is ki akar jönni a viszonylag közeli jövőben egy 1:700-as kittel, ami az 1:350-es lekicsinyítése lesz, az meg már lehet, hogy jobban megéri hasonló árfekvésben. Bár nem ismerem a minőségét, csak a képeken láttam, hogy a nagy igencsak részletes és maratás is van benne dögivel. Aztán, hogy mennyiben használható, ha lekicsinyítik a nagy készletét a felére, az jó kérdés.

Ebben a topikban pont a nagyüzemi kalózkodásról polemizálgatnak a Poseidon kapcsán. Beszáll a Kombrig, illetve később a Poseidon képviselője is (sssr123), aki leírja, hogy kezdők, illetve csatol képeket a prototípusokról, megemlítvén, hogy vannak gyermekbetegségei (pl. gyantazsugorodásból), amelyek javíthatók. Az utolsó postban van egy e-mail cím, lehet, hogy érdemes lenne rendelés előtt rákérdezni, mennyiben javították azóta a hibákat, pl. a nyomás alatti öntés kapcsán fellépő "elformátlanodást".

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Amúgy én most úgy január végéig nem rendelek semmit külföldről szerintem, mert nagyon rossz tapasztalataim vannak a karácsony közeli tébollyal. Most is van olyan cuccom, ami nem érkezett meg Kínából szeptember közepe óta (nem is fog már szerintem), meg egy másik, aminek még van kb. egy hete, hogy ideérjen. Igaz, ezek autóalkatrészek, nem makettek.

A mellékelt képek a novigradi Gallerionban készültek hat éve. 1:700-ban a K.u.K. flotta részlete. Szerintem a WSW hajói láthatók rajta, de tévedés joga fenntartva. Minden esetre maratás nélkül eléggé elnagyoltnak tűnik ebben a méretarányban.
SSZABI 596860 2015. november 30. 05:44
Válasz erre
zs180!

Nem jól fogalmaztam, nekem a Derfflinger, mint hajó tetszik jobban a maga formájával, a kidolgozása a hajóidnak ettől függetlenül nagyon szép, ha rozsdás, ha nem :)

Gabusch, ezek a képek kicsit elbizonytalanítottak még nem vettem meg, a héten akartam rendelni... de, ha abból indulok ki, hogy a Zrínyi esetében is több gyári alkatrészt kellett lecserélnem, akkor végül is nem olyan nagy a gond. Bár ott maga a hajótest szerintem hibátlan, itt viszont lehet azzal is gond van minőség terén. Viszont, ha összevetem a WSW Viribus Unitis-szel, akkor se olyan gázos a helyzet, mert ott nagyon szépen egybe van öntve a felépítmény a hajótesttel, sok olyan részlettel együtt, amit el kell távolítani, mert túl vastag, lépcső, vagy simán rossz helyen van. Itt viszont a felépítmény legalább külön van, a maratások sokat segítenek a megjelenítésben, ez pedig a WSW-nél vagy nincs, vagy sokkal kevesebb lehet.

De amit még mindig nem értek, hogy hova lettek a csónakok?
http://www.steelnavy.com/viribus.htm
Gabusch 596857 2015. november 29. 23:56
Válasz erre
Mit sem változott a Bolyai óta. Csodálatos. A díjakhoz gratulálok!
Gabusch 596855 2015. november 29. 23:48
Válasz erre
Ha még nem vetted meg, szemezz vele kicsit közelebbről.
tieba.baidu.com/p/3706575742

Ez sorjátlanítható ebben a méretarányban az alkatrészek elvesztése nélkül?
Egyébként a kis ágyúk csöve is hiányzik, bár az simán pótolható injekciós tűből szerintem.

HA pedig megvetted, akkor feltétlenül kérek dobozbontást.
zs180 596853 2015. november 29. 23:10
Válasz erre
Egyébként a következő Barham-Valiant páros lesz.
Az előbbivel kezdem, de nem azonnal, tartok egy kis szünetet.
zs180 596852 2015. november 29. 23:08
Válasz erre
Tamás, köszönöm szépem!
Szabi, lehet, hogy a Derfflinger dögösebben néz ki a rozsdázás miatt, de egy szolgálatban álló brit csatacirkáló békeidőben mégsem lehet rozsdás...
SSZABI 596847 2015. november 29. 21:27
Válasz erre
Szia!

Rendkívül szép hajó lett, bár némi részlehajlással élve, én a Derfflingert szebbnek tartom :P Gratulálok a nyereményekhez is :)

Mi lesz a következő?
TAMÁS78 596846 2015. november 29. 21:21
Válasz erre
Szia Gyuri!

Minden előzetes tapasztalat ellenére újra és újra meg tudsz döbbenteni a létrehozott minőséggel. Gratulálok az eredményekhez, és azt hiszem, többen várjuk már az újat is.

Tamás
zs180 596845 2015. november 29. 21:13
Válasz erre
POLO1
POLO1
sm1
sm1
sm2
sm2
sm3
sm3
sm4
sm4
sm5
sm5
sm6
sm6
sm7
sm7
sm8
sm8
s31qHMX
s31qHMX
sm9
sm9
mws10
mws10
sm10
sm10
sm11
sm11
sm12
sm12
sm13
sm13
DSC_2070
DSC_2070
DSC_2072
DSC_2072
sm14
sm14
sm15
sm15
sm16
sm16

Már több mint egy hónapja elkészültem a Tiger-rel.
Később egy barátom készített jó minőségű képeket róla.
Ezeket szeretném most közreadni.
Időközben a dioráma is elkészült (a Derfflinger-rel), Telfordban két aranyat nyertem vele (hajó dioráma és legjobb dioráma).
Ha a barátom elkészíti a fotókat a diorámáról, azokat is megosztom veletek.
Néhányan érdeklődtek a víz készítéséről, arról is lesznek képek.
Annyit előrebocsátok, hogy szerintem ez a víz nem lett igazán jó, inkább a hajóknak köszönhetem az aranyakat.
zs180 596844 2015. november 29. 21:00
Válasz erre
Szia Gabusch,
Nekem van Viribus Unitis-em 24 csónakkal.
Ha akarod, leöntheted őket.
P.Gy.
Batka 596693 2015. november 27. 21:30
Válasz erre
Szia!

Az mindenképpen lesz:-)
Örülnék ha lenne egy-két fa fedélzet a boltosoknál.

Üdv,
Batka
Sebi 596692 2015. november 27. 21:27
Válasz erre
Szia!

Pár kép a hajókról ;) Ha jól emlékszem tavaly volt pár szép darab.
Batka 596675 2015. november 27. 19:08
Válasz erre
Sziasztok!

Valakinek valami holnap Pozsonyból?:-)

Üdv,
Batka
Sl@sh1990 596437 2015. november 24. 10:04
Válasz erre
Szia köszönöm. Én is erre gondoltam csak biztonság kedvéért kérdeztem meg :D.
Sebi 596419 2015. november 23. 21:32
Válasz erre
Szia!

Én ezt ajánlom:

www.hobbyeasy.com/en/data/mk79cwpft9854qndcohy.html
Szerintem nagyon nem is fog más kelleni. Nekem ugyan ez a készlet nincs meg, de azért ajánlom ilyen bátran, mert van egy hasonlóm a Gneisenauhoz:

www.makettinfo.hu/index.php
Sl@sh1990 596409 2015. november 23. 20:28
Válasz erre
Sziasztok azt szeretném megkérdezni hogy 1:700 Tonehoz milyen maratásokat éri meg beszerezni?
Gabusch 596029 2015. november 17. 22:13
Válasz erre
Szia!

Elvileg ezzel az erővel le lehet önteni tetszőleges 1:700-as kit csónakjait, ami úgy-ahogy stimmel méretét tekintve, mert ezek is csak általános darabok, nem "személyre szólóak". :)
Batka 596019 2015. november 17. 20:20
Válasz erre
Szia Gabusch!

Itt érdemes megnézni, mi a helyzet csónak fronton:
https://www.whiteensignmodels.com/c/1700+Scale/28/4/

Üdv,
Batka
Gabusch 596012 2015. november 17. 19:28
Válasz erre
Szia!

Helyes, tedd azt, aztán számolj be róla és akkor lehet, hogy megkapom magamtól szülinapomra március végén. :)
SSZABI 596005 2015. november 17. 18:00
Válasz erre
Szia!

Én fél éve szemezek vele, de ez még fel sem tűnt. Ettől én még simán lehet megveszem karácsonyra :P
Gabusch 596001 2015. november 17. 14:42
Válasz erre
Sziasztok!

Találtam az Ebay-en egy kínai 1:700-as Viribus Unitis makettet (Poseidon márkanév alatt fut). Elég sajátságos darab, mert egész korrektnek tűnik fénykép alapján, gyanta, rengeteg maratás, esztergált lövegcsövek, viszont ránézésre mentőcsónak egy darab sem.

Kérdésem: nincs valakinek véletlenül egy WSW Viribus Unitis kitje, amiről le lehetne önteni a csónakokat, ha ennek véletlenül tényleg nincs egy darab sem? Mert anélkül semmiképpen sem nyúlok bele.
Igen, tudom, hogy ilyet nem szabad csinálni, mert fujj, de ugye az mégsem elvárható, hogy további 60 euróért vegyek egy másik kitet a csónakok miatt, aztán dobjam el a francba, mert nem kell - esetleg öntsem le a csónakokat a Poseidonhoz és utána adjam el a WSW-t kompletten, tartván ugyanitt némi kerülővel. Plusz mivel az nem tartalmaz maratásokat, valószínűleg ezután a kutyának sem fog már kelleni.

Persze lehet, hogy bölcsebb lenne megvárni valami kritikát róla, hátha össze se lehet rakni, bár a kínai cuccok sem olyan nagyon rosszak az utóbbi időben, sőt.
Esetleg amíg valaki kiadja hozzá a csónakokat. De félek tőle, hogy mivel a kínaiak dollárban számolnak, rossz esetben 20-30%-kal is felmehet az ára.
MIKE1 595580 2015. november 9. 22:32
Válasz erre
Szia Sebi!

Nagyon köszönöm az instrukciókat! Remélem sikerül megoldanom!
Még várnom kell a cuccokra, de hamarosan el tudom indítani a dolgot és talán pár év és kész is lesz! :D:D
Még egyszer köszi!

Üdv:

Mike
Sebi 595578 2015. november 9. 21:42
Válasz erre
Szia Mike!

Tulajdonképp mindenki egy építési sorrendet szokott követni, azt, ami a makett összeállítási rajzán szerepel. Igazából arra kell csak figyelni. hogy az esetleges feljavítók mikor kerülnek a helyükre.
Kezdjük a hajó törzsével. Általában feljavításnak ide ablakkereteket szoktak adni. Tehát fúrd ki az ablakokat. Aztán (ha több darabból áll) ragaszd össze a hajó törzsét.
Most jön a fedélzet. Ide már többféle feljavítót szoktak adni. Nézd meg a rajzot és vágd le, vagy csiszold el az összes alkatrészt, amit feljavítóval szeretnél pótolni. Ha ez megvan, akkor ragaszd be a fedélzetet a helyére. Ha kell, csiszolj vagy tömíts, hogy szépen illeszkedjen a törzsbe. Következik a felépítmény.
A maketten többnyire négy fő darabja van a felépítménynek. Az alap többnyire egy hosszúkás elem, ami néha egybe is van öntve a fedélzettel. Aztán van az első rész, ami egy nagy elem és általában a parancsnoki híd szokott rákerülni. Aztán a középső elem, ami lehet repülőgéphangár vagy kémény, végül a hátsó rész. Ez lehet a hátsó navigációs híd, tűzvezető állás stb. Ezeket a fő elemeket is ragaszd össze és a fedélzethez hasonlóan szedj le mindent, amit szeretnél feljavítani. De itt már egyes feljavítókat be is építhetsz. Például ha kivágod egy szellőzőrács helyét, berakhatod a maratást. Vagy ha vannak ablakkeretek, ajtók, azokat is felragaszthatod. Most ragaszd fel az ablakkereteket a törzsre (ha vannak) és fesd le a törzset. Ezután rakd a hajót egy alapra, hogy ne kelljen kézzel hozzányúlni vagy alakíts ki rajta egy fogási pontot. Majd fesd le a felépítményt is. Ezzel párhuzamosan, ahogy írtad, a lövegeket, csónakokat és repülőket is rakd össze és fesd le. Majd rakd fel a lézervágott fafedélzetet. Ezt nem kell festeni, mert ennek gyárilag „jó” a színe. Ha ez is megvan, akkor ragaszd be a felépítményt és a lövegtornyokat a helyére. Ezekre már felrakhatod a korlátokat is.
Most jöhetnek azok az apróságok, amelyeknek előkészítetted a helyet a felépítményen és a fedélzeten. Ha ez is megvan, akkor mehet a kötélzet és végül a korlátok a fedélzetre.
Utolsó lépésként helyezd el a hajót a végleges alapon. Röviden ennyi.
Sebi 595577 2015. november 9. 21:41
Válasz erre
20151108_203517
20151108_203517
20151108_203611
20151108_203611
20151108_203531
20151108_203531
20151108_203550
20151108_203550

Feltettem pár képet is az egyik épülő hajómról, amely már elég előrehaladott állapotban van, de úgy vélem aránylag jól mutatja, amiről írtam. A festésnek egyébként van egy olyan trükkje, hogy azért, hogy az apróbb alkatrészeket és a maratást is jól fedje a festék, célszerű őket a felépítményre adott színnel lealapozni. Ha pedig maszkolni szeretnél, akkor arra figyelj, hogy a szalag alá ne kerüljön maratás vagy egyéb feljavító. Mert az lehet, hogy lejön mikor leszeded a szalagot.
TAMÁS78 595479 2015. november 8. 10:28
Válasz erre
Rumcájsz_52 595472 2015. november 8. 08:51
Válasz erre
FIGYELEM

blog.livedoor.jp/irootoko_jr/

Közel 800 csodálatos digitálisan színezett fotó, 90%-ban klasszikus hadihajók. Többsége japán, de van bőven mindenféle, még az SMS Zrínyi-ről is van három kép! Van közte néhány extra repülős-fotó is, és minimális harcjármű-téma. Érdemes kinagyítani az érdekességeket mert a minta-kép sokszor a szélein vágott, kisebb, kinagyítva már teljes képet mutat.
Üdv R.
MIKE1 595449 2015. november 7. 20:03
Válasz erre
Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy a KA models fapadlói jónak számítanak, megéri az árát? (nem olcsó)
Köszi!

Üdv:

Mike
MIKE1 595440 2015. november 7. 19:08
Válasz erre
Sziasztok!

Mint tök amatőr és hozzánemértő szeretnék pár dolgot kérdezni tőletek hajó építés, festés ügyben!
A következők érdekelnének:

-mindent elkészítek a hajón fixre, de a lövegeket, csónakokat, repcsit egyéb hasonlókat külön festem? Vagy a felépítményeket is festve ragasztom majd össze?

-ha használok lézer vágott fa fedélzetet az mikor építsem be és azután, hogy fessem?

-ha csíkozásra kerül a sor pl. balti, akkor azt hogy maszkoljátok? (ez gondolom az előző kérdésem válaszából már ki is derül)

-kötélzet a végszerelés?

Ha valaki leírná röviden a fontos sorrendet egy komplett hajóépítéshez( fémlövegek,fapadló,réz használatával), hogy összeálljon a kép számomra azt nagyon szépen köszönöm előre is!
Egy lelkes amateur! :D
Sl@sh1990 595297 2015. november 5. 09:12
Válasz erre
oké rendben köszönöm
Sebi 595278 2015. november 4. 21:10
Válasz erre
Szia!

Az Aoshimánál azokat a maketteket érdemes megnézni (és venni), amelyeket 2009 után adtak ki. Ahogy Ede is írta, a többi őskövület. Egyébként az Aoshimának nincs 700-as Kirishimája, úgyhogy ott nem lesz nehéz választani.
A Fujiminél arra figyelj, hogy a dobozra ne legyen ráírva, hogy Sea Way Model. Azok régi, elég vegyes minőségű makettek. Ha pedig olyan embléma van a dobozon, amire kék alapon fehér, cirkalmas betűkkel van felírva, hogy Fujimi, akkor igazi régiséget találtál. Nem rossz a minősége, de elég küzdelmes makett. Bár az is igaz, hogy ilyen makettet legfeljebb az ebayen vagy egyéb "bolhapiacon" találsz.
Sl@sh1990 595276 2015. november 4. 20:50
Válasz erre
Oksa köszi
EDE 595269 2015. november 4. 20:11
Válasz erre
Hello Slash!

A Fujimik vadi újak, az Aoshimák ha jól emlékszem őkövületek. Nézd meg a Hobbysearchön a dobozbontásokat, az a biztos,
Sl@sh1990 595265 2015. november 4. 19:07
Válasz erre
Még az érdekelne engem hogy 1:700 japán hajókból melyik a jobb aoshima vagy a fujimi
A hajók:
Ijn Tone
Ijn Kirishima
Ijn Fuso
Sl@sh1990 595198 2015. november 3. 21:12
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat
Sl@sh1990 595197 2015. november 3. 21:10
Válasz erre
És milyen a kit ha kérdezhetem?
TAMÁS78 595168 2015. november 3. 15:39
Válasz erre
Egyetértek Varjúbácsival. Igazán szép eredményhez kell némi feljavítás, korlátmaratás, esetleg fafedélzettel is meg lehet bolondítani (én vettem hozzá), stb. De az alapmakett is nagyon jó.
Varjúbácsi 595159 2015. november 3. 13:09
Válasz erre
Szép. Elbír némi feljavítást, némi GMM, vagy White Ensign maratást,RB model esztergált csöveket www.rbmodel.com/index.php de ezek nélkül is szép a makett. Ajánlom ezt a cikket:www.modelwarships.com/reviews/ships/sms/sms-konig/350/p1/sms-konig-p1.html
Nekem egy kicsit lágy az anyag, nehéz szépen csiszolni.
Sl@sh1990 595152 2015. november 3. 12:07
Válasz erre
És milyen a kit ha kérdezhetem?
TAMÁS78 595125 2015. november 2. 21:51
Válasz erre
Nálam pl. az SMS König parkol félkészen a dobozában.
Sl@sh1990 595121 2015. november 2. 21:10
Válasz erre
sziasztok azt szeretném kérdezni hogy ICM makettet épített már valaki?
ChevyG 594879 2015. október 30. 15:47
Válasz erre
Sebi 594799 2015. október 28. 20:41
Válasz erre
Szia Laci!

Jó megint hallani rólad. Szép munka és a festés is jól sikerült!
Willi 594757 2015. október 28. 06:52
Válasz erre
Üdv!
Ez igazán impozáns! Ettől belém fagyott a szó. Csodálatos és gratulálok a műhöz. És mindezt rézből! A tezsvríek rínak.
hatvanilaci 594741 2015. október 27. 19:45
Válasz erre
IMG_0103
IMG_0103
IMG_0105
IMG_0105
IMG_0106
IMG_0106
IMG_0107
IMG_0107
IMG_0108
IMG_0108
IMG_0109
IMG_0109
IMG_0110
IMG_0110
IMG_0111
IMG_0111
IMG_0113
IMG_0113
IMG_0114
IMG_0114
IMG_0115
IMG_0115
IMG_0116
IMG_0116
IMG_0117
IMG_0117
IMG_0119
IMG_0119
IMG_0120
IMG_0120
IMG_0121
IMG_0121
IMG_0122
IMG_0122

Szép jó estét mindenkinek!
Kicsit el vagyok veszve,ismét a munka rovására írható.Viszont ha tehetem akkor időt fordítok a hajóra.Ezt osztanám meg veletek.Amitől féltem kész lett.Be kell valljam gondolkodtam,hogy inkább a könnyebb utat választom és marad sima szürkén,vagy a balti csíkozás legyen.Igaz így jobban tetszik a hajó így belevágtam a nagy feladatba.Hogy hogy sikerült ezt bíráljátok el Ti!
Üdv!
Sebi 594656 2015. október 25. 23:09
Válasz erre
Szia Zsola!

Azt azért szeretném hozzátenni, hogy nem tudom pontosan, hogy a Tribalokat hogy építették. Amit írtam a hegesztésről, csak általános dolog volt. Egy ilyen kis hajó építéséhez már abban az időben is inkább a hegesztést használták, hogy súlyt takarítsanak meg. Ez persze nem zárja ki, hogy szegecseléssel is készültek még hajók. Ha esetleg tudsz pár képet mutatni, hátha többet tudok segíteni. A módosításokhoz keress rá a neten úgy, hogy írd be a keresésbe, hogy Tribal class wartime modifications. Szerintem találni fogsz használható anyagot. Ha pedig szükség van segítségre, gyere nyugodtan ide a fórumra.
Zsola 594597 2015. október 25. 11:52
Válasz erre
Szia!
Köszi! Akkor a szegecselésről lehet hogy lemondok. Van rajta szegecs,nem is kevés,én a HMCS Haidáról készült képekből indultam ki,mert szintén Tribal osztályú,és az is brit gyártmány alapvetően. Nem hinném hogy a háború utáni felújításoknál,meg később a restaurálásnál szegecseltek volna. A semtexet és a corticent illetően elég hézagosak voltak az ismereteim,annyit tudtam hogy a kanadai hajókon a zöldet részesítették előnyben,a briteknél(ahogy te is mondtad) inkább a tejcsokiszínt. Így most már tisztábban látom a dolgot:) Én a WEM makettjének a festési útmutatójából indultam ki,ott ez világosabbnak volt ábrázolva,de mivel nem voltam képben,ezt el is fogadtam készpénznek. A minap sikerült átnéznem egy témához kapcsolódó könyvet,de azzal sem lettem sokkal okosabb. Azt én is olvastam hogy pontatlan a makett. Leginkább a fedélzet hátsó része az ami furcsa a képekkel összehasonlítva. Meg úgy tűnik hogy nem volt két egyforma hajó ezen az osztályon belül sem,főleg később.
Sebi 594542 2015. október 23. 22:28
Válasz erre
Szia!

Jól látod, tényleg nem szoktak. Egyrészt 1/350-ben nem olyan látványos a szegecselés, ezért legfeljebb a fő lövegtornyokon érdemes jobban kidolgozni. Másrészt biztos, hogy a hajó törzsén van szegecselés? A '30-as évek közepén már általában hegesztéssel készültek a rombolók, így magán a törzsön nem sok szegecsnyom lehet.
A fedélzetnél egy kicsit rosszul látod a dolgot. Ez nem teljesen olyan részlet, amit valaki vagy megcsinál vagy nem. A hajó színe függ attól, hogy milyen időszakban szeretnéd ábrázolni. A britek semtexet és corticent használtak a rombolóik fedélzetén. Ha megnézed a makettet, akkor a fedélzet hátsó részén, a kémények mellett van két kis "utca". A semtex egy paszta volt, amit ezen a kis "utcán" kívülre kell felkenni. A háború elején szürke árnyalata volt, a háború közepétől pedig zöld. A corticene pedig lenmagolaj és darált parafadugó keveréke. Azért nincs pontos árnyalat erre, mert a szín attól függött, hogy mennyi dugót daráltak bele. Az általános konszenzus a tejcsoki színt fogadta el. Ezt kell a kis "utcákba" festeni. Aztán volt olyan verzió is, hogy a corticenet elhagyták és semtexet használták csak. A Trumpi Eskimoval kapcsolatban még arra vigyázz, hogy állítólag pontatlan makett. Nem a háború alatti, hanem a az 1936-38-as állapotban ábrázolja a hajót.
Zsola 594451 2015. október 22. 07:39
Válasz erre
És még egy teljesen más kérés: Valaki építette már meg a Heller T-23 torpedobootját (Elbing-osztály)? Nagyon borzasztó? Az jutott az eszembe,hogy a Zvezda Z-17-esének alkatrészivel turbóznám fel,többek között. Előbbi 1/400,az utóbbi 1/350.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.