/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
zzo160 586544 2015. május 27. 21:09
Válasz erre
http://shipbucket.com/forums/viewtopic.php?f=13&t=5696
Sebi 586543 2015. május 27. 21:05
Válasz erre
Szia Regal!

Ha javasolhatok valamit, akkor a google-be ezt írd be a kereséshez:

La Combattante class fast attack craft

Azt nem tudom, hogy fogsz-e találni olyan képet, mint ami a doboztetőn van, de a különböző verziókról látható lesz egy pár fotó. Ezt a járgányt ugyanis a franciák exportra tervezték a '70-es évek közepén és el is adták vagy hat haditengerészetnek. A vedette egyébként szabadon (és magyarosan) fordítva felderítőt jelent. Vagy ha a hajó méretét és fegyverzetét nézzük, akkor úgy is fordíthatjuk, hogy őrhajó. Lényegében a legkisebb egységek egyike egy haditengerészetben.
Regal 586499 2015. május 27. 13:17
Válasz erre
Köszi Tomi,

Most már gyanús, hogy nem angol hajó lesz ez:-).
Megpróbálok utánakeresni a francia hajók közt.
Üdvözlettel,
Regal
Willi 586493 2015. május 27. 10:30
Válasz erre
Köszönöm, tényleg dolgoztam rajta néhány órát, de élveztem. És ez a lényeg. Te is pakoltál fel egy csomó mindent szerelmedre. Mind élethűbbé válik, ahogy látom és talán még tervezője is sírna a gyönyörűségtől. Hogy hosszabb az árboc, valószínű, hogy csak te vetted volna észre, de az ember olyan, hogyha tudod és nem javítottad volna ki, mindig arra vonzotta volna a tekinteted. Nagyon szép alkotás, főként ebben a méretarányban.
Varjúbácsi, nem tudom, mennyire lenne a te képességednek kihívás a Dreadnought. A többi hajóhoz képest nem túl bonyolult, szerintem, neked pihentető lesz.
TAMÁS78 586487 2015. május 27. 09:20
Válasz erre
Heller 1099 V753
Heller 1099 V753
Heller L3099 Vedette
Heller L3099 Vedette

Úgy tűnik, a Heller foglalkozott is ilyenekkel.
TAMÁS78 586485 2015. május 27. 09:15
Válasz erre
Nem lehetséges, hogy nem a neve, hanem a feladatkörének a meghatározása volt ez a "vedette"? Tudtommal használják/ták valamiféle őrhajók jelölésére.

A brit cirkálók listáján mindenesetre nincs ilyen.

en.wikipedia.org/wiki/List_of_cruiser_classes_of_the_Royal_Navy
Regal 586482 2015. május 27. 08:53
Válasz erre
Sziasztok,
Egy olyan kérdéssel fordulok a hajók szakembereihez, hogy anno kb 25 évvel ezelőtt édesapámmal nekikezdtem a Vedette angol cirkáló építésének ( a hajótest készült el).
A kérdésem az, hogy létezett ilyen cirkáló, vagy a fantázia szülötte? Ha valakinek lenne referencia anyaga/képe/infoja, nagyon megköszönném (a neten semmit nem találtam róla).
Üdvözlettel,
Regal
Varjúbácsi 586477 2015. május 27. 08:24
Válasz erre
Sziasztok!
Ha már szóba került a Dreadnough, kérnék egy kis segítséget. Régóta szemezek ezzel a hajóval, csak nem tudom eldönteni, hogy a Zvezda, vagy a Trumpeter legyen a befutó. Anno nagyon tetszett a Zvezdától a Varjag kidolgozottsága, gyorsan meg is vettem utána az Orel-t. Kiábrándító volt a kettő között a differencia. Sajnos a Trumpeter anyahajói is okoztak csalódást. Van valakinek tapasztalata, melyik Dreadnought-t érdemes megvenni?
zs180 586470 2015. május 27. 01:36
Válasz erre
U.I.: angol hajóhoz angol érme dukál...
zs180 586469 2015. május 27. 01:35
Válasz erre
IMG_2557
IMG_2557
IMG_2566
IMG_2566
IMG_2559
IMG_2559
IMG_2560
IMG_2560
mws6
mws6
mws7
mws7
IMG_2561
IMG_2561
IMG_2563
IMG_2563
IMG_2567
IMG_2567
IMG_2568
IMG_2568
IMG_2569
IMG_2569
IMG_2570
IMG_2570
IMG_2571
IMG_2571

Ismét haladtam a pompás macskámmal.
Mikor már ilyen komplex a hajó, öröm nézegetni, de ez néha hasznos is lehet: így vettem észre, hogy a főárboc túl magas! Nem tudom, hogy méretezhettem el, de nem esett jól már felragasztott helyzetben levágni.
A múltkori poszt után felraktam a kémények merevítőit, méghozzá részben kétszer, ugyanis az első adag húzott szálat vastagnak találtam és leszedtem, majd újra felragasztottam a memrevítőket vékonyabb szálakból. Jó, hogy túl vagyok rajta.
Ezután nekiláttam a csónakok elhelyezésének. Amint az egyik képen látható, ólomfóliából vékony csíkokat vágtam, szürkére festettem őket, majd a csónakbakok belső felére ragasztottam őket - ezek lettek a csónakokat rögzítő vászonhevederek.
Egyik-másik képen látszik, amint még az égnek meredve várják, hogy lehajlítsam őket. Így rögzítettem egy nagyobb "launch"-ot, benne egy "gig"-et, jobb oldalon két "cutter"-t, illetve eddig egy gőzbárkát (steam pinnace).
A másik bárka elhelyezése után a daruk következnek.
zs180 586468 2015. május 27. 01:22
Válasz erre
Imi, köszönöm szépen! Most kezd összeállni a hajó, ahogy egyre több részlet kerül fel, egyre jobban mutat.
Willi, hatalmas munkát végzel, elismerésem.
Véletlenül most kaptam meg ajándékba a Trumpeter 1:350-es Dreadnought-ját (1915-ös állapot), úgyhogy egyszer én is Dreadnought-építő leszek...
lucky 586346 2015. május 25. 13:10
Válasz erre
Igen, volt egy ilyen érzésem..
Willi 586254 2015. május 23. 22:46
Válasz erre
Köszi Tamás! A gittezést és vásznazást tegnap készítettem el. Ma újabb 4 réteg gittet hordtam fel. A gondom az, hogy még mindig kisebb a hajótest, mint maga a fedélzet. Kell még raknom rá némi anyagot. Ja, a fedélzet. Ma ötödszörre csesztem el a fedélzetet. A lakk, amivel felragasztottam a vastagításra a papír nyomatot, felhólyagosodott. Talán kisimul hétfőre, de nem bízom benne. Holnap fénymásolok belőle megint, aztán lecsiszolom a vastagításról a hólyagosat és megint megpróbálom. Talán azzal rontottam el, hogy nem vártam meg a vastagításra felkent gitt teljes száradását és a lakk hígítója kissé feloldotta. Ez van, ha az ember nem figyel a részletekre.
Lucky, a hajó távirányítású lesz, ezért kell így megoldanom a problémát. Már 23 éve megvettem a távirányítót, meg egy bazi erős motort. A sebességszabályzóval csak az a bajom, hogy amikor vettem, nem tudtam, hogy repülőé, amelynek elég, ha csak előre irányít. Így kell majd vennem egy hátramenetest is, ami egy hajó elengedhetetlen része, de lehet, mechanikusat készítek.
lucky 586247 2015. május 23. 21:20
Válasz erre
Ezt nem lehetett volna hungarocell ( nikecel stb) és Akrilin tapasz kombóval megoldani?
Igaz ekkor nem lesz belső tér.
TAMÁS78 586214 2015. május 23. 11:25
Válasz erre
Szia Willi!

Óriási melót végeztél, és nagyon jól néz ki a végeredmény! Fenntartom, hogy balzával is meg lehetett volna oldani, de hát kinek milyen anyag és technika jön be. Mondjuk, előhajlítani valóban csak alig-alig lehet, én alapvetően ezért faragasztóval ragasztom, de a bordákhoz mindig odapöttyintem 1-1 kis csepp géles pillanatragasztóval is, így nem kell sokáig tartani.

Most viszont kíváncsi lettem erre a prespánra, feltétlenül kipróbálom majd.

Gratulálok, eddig nagyon mutatós a hajótest.

Tamás
Willi 586199 2015. május 23. 07:26
Válasz erre
DSCN1530
DSCN1530
DSCN1531
DSCN1531
DSCN1532
DSCN1532
DSCN1533
DSCN1533
DSCN1534
DSCN1534
DSCN1535
DSCN1535
DSCN1536
DSCN1536
DSCN1537
DSCN1537
DSCN1538
DSCN1538
DSCN1539
DSCN1539
DSCN1541
DSCN1541
DSCN1544
DSCN1544
DSCN1545
DSCN1545
DSCN1546
DSCN1546
DSCN1548
DSCN1548
DSCN1549
DSCN1549
DSCN1550
DSCN1550
DSCN1551
DSCN1551
DSCN1552
DSCN1552
DSCN1554
DSCN1554
DSCN1556
DSCN1556
DSCN1557
DSCN1557
DSCN1559
DSCN1559
DSCN1561
DSCN1561
DSCN1563
DSCN1563
DSCN1564
DSCN1564
DSCN1565
DSCN1565
DSCN1566
DSCN1566
DSCN1568
DSCN1568
DSCN1569
DSCN1569
DSCN1570
DSCN1570

Üdv!
Az esős idő áldásos hatása, hogy nem tudok mást csinálni (vagy csak rá tudom fogni).
Szürke színű szórógittel előbb lefújtam a testet, azután késtapasszal durván átkentem. Száradás után alapos csiszolás következett, amire aztán jött még 2 réteg késtapasz, majd megint csiszolás. Maradtak még ugyan apróbb egyenetlenségek, de ez nem számít. A testre nitrolakkal ráfeszítettem a batiszt vászon csíkokat. Ezt is 2 rétegben. Most itt tartok.
lucky 586195 2015. május 23. 05:47
Válasz erre
Willi 586116 2015. május 21. 22:09
Válasz erre
DSCN1517
DSCN1517
DSCN1518
DSCN1518
DSCN1519
DSCN1519
DSCN1520
DSCN1520
DSCN1521
DSCN1521
DSCN1522
DSCN1522
DSCN1523
DSCN1523
DSCN1524
DSCN1524
DSCN1525
DSCN1525
DSCN1526
DSCN1526
DSCN1527
DSCN1527
DSCN1528
DSCN1528
DSCN1529
DSCN1529

Szia Tamás!
Próbálkoztam balsával fedni a bordákat, de elég nehéz a helyén tartani a léceket és nem maradt abban a formában, amiben szerettem volna. Visszatértem hát a prespánra. Lehet hajlítani, de széltében is, valamint csavarni, igaz előbb fel kell vagdalni, ami nem olyan egyszerű, hiszen 1,5mm-es az anyag. Vagy 10X kell áthúzni Olfával, mire léc lesz belőle, azután mind a 4 szélét sorjázni. Ez legalább 1 napot jelent és sajgó kezet, viszont megérte. Ahová előhajlítottam a "léceket", abban a formában maradtak, amiket azután ragaszthattam és csipesszel odafogathattam. Nos, ez lett belőle. Majd jön egy "kis" glettelés. Arról is mutatok majd képeket.
GhostLead12 585886 2015. május 18. 21:15
Válasz erre
Sebi 585885 2015. május 18. 21:09
Válasz erre
Szia Ghost!

Hogyne. A Revell 69 jó lesz helyette.
GhostLead12 585876 2015. május 18. 18:07
Válasz erre
Szia! Beszereztem a Missourihoz a Humbrol festékeket. H182-es nem volt. Revellből valamelyik ki tudja váltani?
Simi 585844 2015. május 17. 22:30
Válasz erre
Szia Tomi!
Nagyon szép a hajód! Szerintem sokszor fogsz rágondolni a távollét alatt... Remélem, egyszer láthatom élőben is!
Simi 585843 2015. május 17. 22:26
Válasz erre
Szia!
Egyszerűen lenyűgöző, ami eddig elkészült. Maga a hajó elég bonyolult és ez a munkát is lelassítja. De biztosak lehetünk a végeredményt illetően...
Szamuráj 585822 2015. május 17. 18:23
Válasz erre
https://youtu.be/GITTXP4HTow

Sziasztok, látnotok kell ezt a makettet! IJN Hyuga, valami bámulatos részletességgel, ez igen. Üdv.
zs180 585787 2015. május 16. 23:45
Válasz erre
IMG_2546
IMG_2546
IMG_2547
IMG_2547
IMG_2548
IMG_2548
IMG_2549
IMG_2549
IMG_2551
IMG_2551
IMG_2552
IMG_2552
IMG_2553
IMG_2553
IMG_2554
IMG_2554

Magam is haladtam, bár sokkal lassabban, mint szerettem volna.
Felraktam a szemaforokat, néhány kábelt és a pozíciólámpákat a hídra, illetve egy csónakot, majd nekiláttam a kéményeknek. Ez elég nagy szívás: kéményenként húsz drót lóg le - ezeket húzott szálból csináltam, mivel vékonyabb, mint a maratásban fellehető változat, abból csak a csigákat hasznosítottam. Még a kémények felragasztása előtt feltettem 16 drótot, mert utána nehéz hozzáférni a kémények bizonyos részeihez, de a maradék négyet azért a felragasztás után, mert különben nem tudtam volna megfogni a kéményeket.
Az első két képen egy átmeneti helyzet látható, még nincs fenn a harmadik kémény, illetve a másodikon az összes drót. Sajnos a korábban felragasztott fényszóróállványokat is le kellett szednem: kiderült, hogy a főárboc merevítőköteleinek útban lennének. Mondjuk, nem tudom hol lenne jó helyük, mindenképpen bezavarnak az árbocmerevítésbe...
A későbbi képeket látszik, mi került fel még: a "fighting top" a tripod tetejére, két fényszóróállvány (nem azok, amikről fentebb írtam) és a főárboc.
Mi van még hátra?
Elég sok: kéménymerevítő kötelek, csónakok, fényszórók, darugémek, hangár a Q toronyra repülőgéppel, számos egyéb apró alkatrész, majd a kötélzet és a legénység.
zs180 585786 2015. május 16. 23:29
Válasz erre
Tomi, nagyon szép a hajód, jól is haladtál vele. Kár, hogy le kell állnod most, hogy már nincs is olyan sok hátra.
Atis 585728 2015. május 15. 22:49
Válasz erre
16990,-
16990

Sziasztok

Bocsánat az offért, de itt mégis csak jobb helyen van mint a csereberében.
Megválnék a Trumpi 1/350-es Yorktown-tól.

Se időm.. se kedvem..(sajnos) már hozzá, hátha valakinél jobb sorsa lenne mint nálam.

Mivel annak idején nagy volt a lelkesedés, a hajócsavarokat és a tengelyeket vágtam le az öntőkeretről, a többi része érintetlen. Ja meg a kormánylapátot. Mivel huszonezer érintetlenül, én 16990,- gondoltam.
Postázni nem szeretném, elég nagy a doboz, Június elején a Makettinfó Kupára levinném leendő gazdájának.
Ahol elértek: elkutyulodott@freemail.hu

üdv.
hergert 585710 2015. május 15. 17:24
Válasz erre
DSCN2104k orr
DSCN2104k orr
DSCN2106k közép
DSCN2106k közép
DSCN2105k far
DSCN2105k far
DSCN2103ktotal
DSCN2103ktotal

Sziasztok!

Jelenleg eddig jutottam a Thüringennel.(talán ősszel befejezem, addig nem leszek itthon) Felépítettem az árbocokat és a kötélzet is nagyjából kész van. Továbbá sok apró alkatrész is elkészült és beépítésre került: vezérpálca, far lobogó rúd, a gépek állapotát jelző henger és kettőskúp, a hajó far részén a mentő bója és mentő gyűrű. Beépítésre került az első lövegtorony is.

Üdv.: Herger Tomi
Gonzo 585626 2015. május 14. 16:58
Válasz erre
Szia Batka!

Köszönöm a segítséget sajnos azonban azt a készletet ami nekem kellene (WEM 3551)
sajnos nincsen fönt...
:(((

De nem adom fel még a keresgélek, hátha sikerrel járok.

Köszi:
Gonzo
Willi 585609 2015. május 14. 10:29
Válasz erre
Szia!
A láncot a: "csinálj ékszert webáruház" honlapjáról rendeltem. 50cm 75 Ft-ba került, ezért 1,5m-t kértem tőlük, no meg a damilt. A szállítási költség legalább háromszorosa volt a termék áránál. Tehát érdemes több dolgot rendelni tőlük.
Batka 585602 2015. május 13. 22:39
Válasz erre
Szia!
Van! Innen kell rendelni www.tomsmodelworks.com/catalog/index.php Maratást rendeltem Gneisenau-hoz tökéletesen működött. Megrendeltem, paypallal fizettem, egy hét alatt itt volt a cucc. Teljesen okés volt minden.

Üdv,
Batka
Gonzo 585597 2015. május 13. 21:45
Válasz erre
Sziasztok Tisztelt Urak!

Érdeklődni szeretnék, hogy van-e valakinek friss gyakorlati tapasztalata a WEM webshopjával kapcsolatban. A januári állapotokhoz képest én nem tapasztalok változásokat, működik már a kooperáció, vagy nem látni még belőlle semmit?

Köszönöm a segítséget!
Jó makettezést:
Gonzo
lucky 585572 2015. május 13. 14:14
Válasz erre
Szia! Nem tudod véletlenül ezt láncot milyen néven forgalmazzák itthon? Ha egyáltalán forgalmazzák..
Simi 585547 2015. május 13. 08:29
Válasz erre
Szia!
A Missouri 1945-ben viselte ezt a kamuflázst, a neve: "Measure 22". Az 1944-es (látványosabb, többszínű) kamuflázs pedig a Measaure 32/22 D.
Sebi 585542 2015. május 13. 00:18
Válasz erre
Szia!

Én Humbrol festékeket ajánlok a színekhez. A törzsre ezt a keveréket:
2xH104 + H 176. A felépítményre és a törzs első részén látható csíkra pedig H145-öt.
A fedélzet fából volt, de azt is átfestették, így oda a H182-őt ajánlom.
GhostLead12 585535 2015. május 12. 21:19
Válasz erre
USS Missouri

Sziasztok! A II.világháborús USS Missouri-t szeretném megépíteni. Tudnátok nekem instrukciókat adni a festéséhez? ill lenne még egy kérdésem az egész fedélzet fa volt?
a kép amit linkelek az egy II.világháborús festésű Missouri?
USS Missouri

Sziasztok! A II.világháborús USS Missouri-t szeretném megépíteni. Tudnátok nekem instrukciókat adni a festéséhez? ill lenne még egy kérdésem az egész fedélzet fa volt?
a kép amit linkelek az egy II.világháborús festésű Missouri?
Willi 585147 2015. május 5. 20:11
Válasz erre
DSCN1406
DSCN1406
DSCN1407
DSCN1407

Gyönyörű!
Ma leégett a hátam, nem kicsit, nagyon, de mégsem telt úgy a nap, hogy a hajó nem került legalább gondolati szinten előtérbe. Íme az újabb szerzemények:
Batka 585146 2015. május 5. 20:01
Válasz erre
Szia!

Júniusban én is tervezek rendelni, szóval mehet a többes rendelés ha jó Nektek.
Woodhunter-t ha jól emlékszem láttam a Hobbyeasy-n.
De ArtWox van a cseheknél is.

Üdv,
Batka
TAMÁS78 585141 2015. május 5. 19:32
Válasz erre
Oké, az nekem tökéletes, köszi!
Szepi 585139 2015. május 5. 19:19
Válasz erre
Juniusra terveztem a rendelést ezért kezdtem el érdeklődni felőle.
Egy darabot mindenképpen veszek a kiprobálás miatt.
Természetesen beszállhatsz nem gond majd megkereslek ha aktuális lesz a dolog.
Ha valakit még érdekel szoljatok nyugodtan
hergert 585138 2015. május 5. 19:18
Válasz erre
DSCN2090k kötéldob és kormány kitérés kupok
DSCN2090k kötéldob...
DSCN2089k hátsó felépítmény 00
DSCN2089k hátsó...
DSCN2092k hátsó felépítmény
DSCN2092k hátsó...
DSCN2093k hátsó felépítmény02
DSCN2093k hátsó...
DSCN2094k első felépítmény
DSCN2094k első fel...
DSCN2091k vitrin
DSCN2091k vitrin

Sziasztok!

Az elmúlt hetekben kicsit haladtam a Thüringennel. Felkerültek mentőgyűrűk, az anya tájoló állvány a tájolóval, kötéldobok és az árbocok. A hátsó árboc már készen van, hamarosan felkerülnek rá kormánylapátok állását mutató kúpok és a sebességet mutató hengeres jelzések. Az első árboc és felépítményt is elkezdtem összeépíteni.

Szóval még rengeteg munka és apróság van hátra.

Üdv.: Herger Tomi
TAMÁS78 585136 2015. május 5. 19:08
Válasz erre
Ha jó áron van, esetleg csatlakoznék egy Grosser Kurfürst fedélzettel, ha nem gond. Már persze ha a vásárlás mellett döntesz.
Szepi 585132 2015. május 5. 18:39
Válasz erre
Szia.
Az ebay-on keresgéltem és ott találtam rá az említetteknél olcsobb áron ezért kérdeztem rá.
Zoli
TAMÁS78 585129 2015. május 5. 18:23
Válasz erre
Szia!

A Huntert konkrétan nem ismerem, de az Artwox és az MK1 Design határozottan megéri az árát, ami nagyságrendileg azt hiszem hasonló.

Egyébként honnan vennéd, ha megkérdezhetem?

Tamás
Szepi 585127 2015. május 5. 17:46
Válasz erre
Üdv.
A Hunter nevű cég fa fedélzetei felöl érdeklődnék.
Használta már valaki?
Tudtok róla valami infot, érdemes kiadni rá a pénzt?
Előre is köszi a válaszokat.
Zoli
hergert 585098 2015. május 4. 21:02
Válasz erre
DSC02206
DSC02206
DSC02212
DSC02212
DSC02272
DSC02272
DSC02384
DSC02384
DSC02718
DSC02718

Szia Tomi!

A PM-1 1/72-ben fog elkészülni, valószínű balsafa/sztirol "ötvözetből"

A hosszú hajóid azért érdekelnek, mert a Debrecen őrnaszád is 1/72 ben készülne el valamikor a távoli jövőben. ( a ceruza rajz itt is megvan)

Elég stabil hajószerkezeteket készítettél. A tengeralattjáróról van még képed? Annak a szerkezete hasonló az én általam alkalmazni kívánthoz.

Érdekes hajókat kezdtél el, kár, hogy még nincsenek készen.

Az eddigi első saját építésű hajóm a Tüzér páncélozott motorcsónak. Azt balsa alapra építettem és sztirollal borítottam. Itt van pár kép.

Üdv.: Herger Tomi
TAMÁS78 585079 2015. május 4. 19:10
Válasz erre
Holland kétütegsoros, 17. szd. közepe, 1-50
Holland kétü...
Holland yacht, 1-72, 1
Holland yacht, 1-72...
Holland yacht, 1-72, 2
Holland yacht, 1-72...
Kétütegsoros sorhajó, 18. szd. közepe, 1-96
Kétütegsoros...
kétütegsoros... 2
kétütegsoros... 2
kétütegsoros... 3
kétütegsoros... 3
MFP 1-35
MFP 1-35
Navaga 1-144 5
Navaga 1-144 5
Navaga 1-144 10
Navaga 1-144 10
San Martín 1-72 1
San Martín 1-72 1
San Martín 2
San Martín 2
San Martín 3
San Martín 3

Szia Tomi!

A PM1 nagyon jó ötlet! Milyen méretarányban készül majd, milyen anyagokból?

Mellékelek pár képet, nagyjából kiderül belőlük, milyen módszerekkel dolgozok. Az alap, ha sztirol, általában 2mm-es. Ha fa, akkor 10-es körüli rétegelt lemez. A szerkesztési bordák készülhetnek sztirollemezből, vastag kartonból, néha egyes segédborda-féleségek vastagabb (4-8mm-es) balzából. A 130 centiseknél (MFP, AFP) az egyszerű, téglalap formájú alap 2mm-es sztirol, az oldalak 1mm-esek, ezekre jött az egyiknél még 1mm, a másiknál 0,5mm, a fedélzetek szintén 1-esek. Látható, ezeknél nincs gerinc, csak bordák (szintén téglalapok) 3mm-es szürke kartonból, meg némi merevítés/alátámasztás balzából.

Ha a képekről lenne bármi konkrét kérdésed, nagyon szívesen válaszolok!

Te milyen módszereket használsz?

Tamás
Szamuráj 585065 2015. május 4. 11:46
Válasz erre
SDC14039
SDC14039
SDC14040
SDC14040
SDC14041
SDC14041

Újabb képek:
Szamuráj 585052 2015. május 4. 08:17
Válasz erre
Heló,

Kb két hétig folyamatosan terveztem, több nézeti rajzokat, meg rengeteg makettről készült fotókat felhasználva. Rendelkezésemre áll egy papírmakett is (1/300 Hiei), amelynek egyes elemeit (lövegirányító torony, légvédelmi lövegek, apróságok) megfelelően arányítva, átméretezve felhasználok.

Alapvetően az Ise csatahajót építem, amit egy 1943-as, fiktív felújítás során modernizáltak. A modernizációhoz Hiraga csatahajó terveit használtam fel. A modernizáció során új pagodát, kéményt és légvédelmi lövegek tucatját kapta, valamint hat lövegtornyát eltávolították és helyére négy, nagyobb kaliberű (406 mm) ágyúkat befogadó tornyot terveztek. A hátsó fedélzeten lesz egy katapult, felderítő hidroplánnal. 106-107 cm hosszú lesz a makett.

Üdv.
hergert 585050 2015. május 4. 06:02
Válasz erre
Szia Tomi!

A 130 cm felettieket milyen anyagú és bordázatú rendszerrel építetted?

Egyébként nagyon klasszak ezek a saját építésű hajóid!

Én nemrég fejeztem be a PM1 rajzait, ez lesz a következő hajó amit építeni fogok.

Üdv.: Herger Tomi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.