/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Sebi 576202 2015. január 13. 20:41
Válasz erre
Szia Pista!

A kötélzethez én inkább a drótot javaslom a cérna helyett. Mérd ki mekkora darab kell, majd fogd meg csipeszekkel a drót két végét. Egy erőteljes mozdulattal húzd meg a végeket, hogy a drót kiegyenesedjen. Az elején lehet, hogy párszor elszakítod, mire rájössz mekkora erő kell, de annyira nem bonyolult a dolog. A festéssel kapcsolatban pedig egy észrevételem lenne. A Heller makettek ugyan nem éppen túl részletgazdagok, de szerintem egy kis fekete festék segítene kiemelni ezt a pár részletet. Szeretném megmutatni az én Heller Graf Spee-met:

www.makettinfo.hu/index.php
Sebi 576199 2015. január 13. 20:17
Válasz erre
Szia János!

Konkrétan milyen kiszolgáló hajókra és repülőkre gondolsz?
Sebi 576198 2015. január 13. 20:11
Válasz erre
Szia Atu!

Szép munka! Bízom benne, hogy a Vosper is ilyen jó lesz.
zaran 576134 2015. január 13. 08:09
Válasz erre
enczijanos 576130 2015. január 13. 01:57
Válasz erre
Urak ! Az lenne a kérdésem , hogy van egy pár cucc amit 1/350 méretarányban nem lehet kapni , nekem viszont nagyon kellene , kérdésem , hogy tudtok e valakit vagy köztetek van e olyan aki 1/700 makett alapján azt el tudja készíteni 1/350 arányban ? Nem csatahajó vagy anyahajóra gondolok :)inkább kisebb kiszolgáló/gőzös hajóra , illetve repülőre . Várom az ötleteket.
enczijanos 576129 2015. január 13. 01:52
Válasz erre
terorpista ! Elsőnek nem rossz próbálkozás , ha gondolod szívesen adok egy pár tanácsot , illetve van biscmark-om elfekvőbe, illetve más hajóm is , ha érdekel enczijanos@gmail.com . Írj ha gondolod.
atu71 576111 2015. január 12. 20:02
Válasz erre
Hali,
Koszi,ilyen a stilusom én ezt az irànyvonalat kedvelem és hasznàlom de ez meg volt a harcjàrmuveknél is.Mindig a jobban igénybe vett feluleteket kedveltem-kedvelem :)
TAMÁS78 576109 2015. január 12. 19:38
Válasz erre
A koszolás nekem picit erős, de nagyszerű munka!
terorpista 576108 2015. január 12. 19:37
Válasz erre
Hajók

1/400 Tirpitz és 1/1200 Bismarck
Hajók
Eleje

1/400 Tirpitz
Eleje
Hátulja

1/400 Tirpitz
Hátulja
Hajók 2

1/400 Tirpitz és 1/1200 Bismarck
Hajók 2

Sziasztok!
Rég nem jártam erre fele. Ha emlékeztek még nyáron beszereztem egy Heller 1/400 Tirpitz-et. Befejeztem és ezt szeretném megmutatni. Ez az első ilyen nagyobb próbálkozásom. A kötélzet még nincs meg, erre várok ötleteket tanácsot, mert nem tudom cérnából meglehet-e csinálni szépen. Esetleg útmutatást hozzá egy tapasztaltabb kollégától. A festés egy alap, de most ilyet szerettem volna. (Vannak kisebb hibák sajnos.)
A következő kiszemelt egy Revell 1/350 Bismarck lenne.
Ha valakinek van elfekvőben nagyon örülnék neki, mert csak rendelni tudnám de az nagyon drága (20 ezer Ft+ posta).
Ha van észrevétel, tanács szívesen fogadom.
TAMÁS78 576107 2015. január 12. 19:37
Válasz erre
Adj egy ímélcímet, küldök róla képeket.
atu71 576104 2015. január 12. 19:31
Válasz erre
f48
f48
f49
f49
f52
f52
f53
f53
f51
f51
f57
f57

Hali,
Most màr nagyon a végén vagyok,még utolso simitàsok maradtak.
zaran 576058 2015. január 12. 07:18
Válasz erre
Köszönöm az infókat mindenkinek, sokat segítenek :)
A huszár osztályú romboló érdekelne, de most költöztünk és egyenlőre nincs rá anyagink.
Milyen állapotban van a hajó?
dokijames 576022 2015. január 11. 18:42
Válasz erre
A link nem sikerült. Talán most, ezzel.

https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10906511_722164034557631_8805190880999035263_n.jpg?oh=4e03b6cb409ccf39a0f95c1c99bc93c2&oe=5537C12D
dokijames 576021 2015. január 11. 18:41
Válasz erre
Ezzel a fotóval most találkoztam egy másik fórum-on. Gondoltam; megosztom... Vannak rajta csatahajók is.. ;-)))

https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10906511_722164034557631_8805190880999035263_n.jpg
hergert 575982 2015. január 11. 11:59
Válasz erre
T 98M szerk
T 98M szerk

Szia!

Látom Tamás78 ellátott jó tanácsokkal. Itt van a Quest papírmakett szerkezete. Hátha segít valamit.

Szerintem is nagyon bevállalós az 1/72. Lehet előbb valami 1/200 méretben kellene próbálkoznod.

Üdv.: Herger Tomi
TAMÁS78 575977 2015. január 11. 11:09
Válasz erre
Esetleg megoldás lehetne a papírmakett beszerzése, beszkennelése és felnagyítása.

www.papirmakett.hu/index.php/papa-rmakettek/haja-k/hadihaja-k/98m-torpeda-nasza-d/p_550.html
sklep.gpm.pl/modele-kartonowe/okrety/1/200/98-m-austro-wegierski-torpedowiec

De engedd meg, hogy azt mondjam, ez 72-ben nagyon nagy vállalás elsőnek. Ha feltétlenül belevágsz, szívesen adok pár tanácsot, csak kérned kell. Nem mintha valami nagy profi lennék, de van már mögöttem 6-7 évnyi szkreccselés. A fedélzetet én sok mindennel együtt biztos sztirollemezből vágnám ki.

www.panton.hu/index.php
Egyéb hozzávalókat találsz itt is:

www.vasutmodell-centrum.hu/ - itt írd be a keresőbe, hogy "Evergreen".

shop.modellhungaria.hu/index.php/epitoanyagok-c-131
Ha nem ragaszkodsz a típushoz, csak a K. u. K. haditengerészethez, itt van egy csomó megvásárolható tervrajz:

www.nostalgianavy.hu/hungarian.htm

Ha pedig érdekel esetleg egy 1/72-ben megkezdett Huszár-osztályú romboló, írj, mert én már sosem fogom befejezni.
zaran 575969 2015. január 11. 09:11
Válasz erre
Igen, a gyufa kifejezetten a fedést adná, hogy egy elég stabil alapom legyen.
Eddig önálló építést még soha nem végeztem, csak készletből dolgoztam, így izgulok is rendesen.
A linket köszönöm. Sok hasznos dolgot találok rajta, de sajnos a bordák azon rajzát amire szükségem volna, nem lelem sehol sem.
TAMÁS78 575948 2015. január 10. 21:23
Válasz erre
Plan-Verkleinerung
Plan-Verkleinerung

Azért vannak még különbségek, nem véletlenül tartoztak külön osztályba. Ami hirtelen feltűnt, az még az emelt előfedélzet hossza, de biztos lesz még jópár. Viszont a hajótest alakjánál szerintem lehetne rá támaszkodni, ahogy a szabványos fedélzeti szerelvények egy részénél is.

Gyufa? Ezeknek tudtommal fémfedélzetük volt.

www.u-boot-net.de/phpBB/viewtopic.php
zaran 575939 2015. január 10. 19:19
Válasz erre
A 250-eseket sorszámuk szerint a 74-estől a 100-ig ebbe a típusba esnek. Lényegében egy eltérés tűnik fel közöttük, hogy a T jelzésű, azaz Triesztben épült naszádok egy amíg a Monfalconeíban, vagy fiumeban épült egységek 2 kéményesek voltak.
Belegondolva igen, a 98M megfelelne a célnak!
A hajótest alapanyaga papír lenne. A fedélzetet gyufából képzeltem, amíg a felépítményeket hol műanyag, hol papírban képzelem el.
TAMÁS78 575930 2015. január 10. 18:59
Válasz erre
Hűha, komoly terv. Segíteni nem tudok, de drukkolok. Mi lesz az alapanyag? Vízvonalas vagy teljes hajótestes makett lesz?

Egy ötletem van, nem lehetne kiindulni 98M-ből? Hasonló méret, forma, és ez papírmakettként is kapható.
zaran 575923 2015. január 10. 18:07
Válasz erre
zaran 575922 2015. január 10. 18:07
Válasz erre
Szervusztok
Segítséget szeretnék kérni.
Az Osztrák-Magyar Monarchia 250 tonnás 1-es típusú mélytengeri torpedó naszádját szeretném megépíteni 1/72-es méretben.
Nekem sajnos Benczúr László kb 1/750-es rajza van meg oldalról. Nincsen valakinek anyaga erről a típusról?
(A linken a 89F naszád látható)

http://www.navypedia.org/ships/austrohungary/ah_dd_58.gif
Sebi 575447 2015. január 5. 19:38
Válasz erre
Sziasztok!

Én is szeretnék Boldog Új Évet kívánni nektek és biztatni a kedves építőket, hogy csak így tovább! A WEM-ről szóló hír tényleg jó és remélem hamarosan újra nyitnak.
Gonzo 575432 2015. január 5. 16:52
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Először is BUÉK!

Másodszor (talán) egy örömhír:
A WEM oldalán azt lehet olvasni, hogy a Tom's Modelwork beszáll a cégbe (talán fölvásárlás) és hamarosan ismét kaphatók lesznek a termékeik :)))

Üdv!
SSZABI 575358 2015. január 4. 20:56
Válasz erre
zrinyi 007
zrinyi 007
zrinyi 002
zrinyi 002

Üdv!
Először is boldog új évet mindenkinek! :)
Másodszor gratula mindenkinek a szép munkákhoz, még ha nincsenek is készen ;)
Én a Zrínyivel eljutottam odáig, hogy a parancsnoki híd nagy részét megcsináltam, igaz még nincsen minden ragasztva, illetve a fényszórók körüli korlátokat kell majd felragasztanom, és a festés után a lépcsőket a helyükre tenni.

Illetve egy másik építéshez lenne szükségem egy 1/35-ös fa csónakra, vagy ladikra. Nem tudja véletlen valaki, hogy ilyesmit hol szerezhetnék be?

Üdv!
atu71 575321 2015. január 4. 15:49
Válasz erre
f41
f41
f42
f42
f43
f43
f44
f44
f45
f45
f47
f47
f46
f46

Hali,
Az àrnyékon még finomitottam és az alapfoltosodàs is fenn van.
atu71 575226 2015. január 3. 15:46
Válasz erre
Hali,
Koszi,sajnos a fotok igy sem teljesen adjàk vissza az eredeti képet.Azért egy àrnyalattal erossebb a kontraszt,és nekem igy még jobban tetszik.Elsoként sokkal jobban gondoltam kiemelni az àrnyékot de igy is jo lett,nem eros inkàbb gyengén halvàny,az alap màr meg van és a tàbla is viszont a tartokon még gondolkodom.Van tobb otletem is de elobb beakarom fejezni a koszolàst,elképzelheto hogy szintén fa tartokat épitek alà hasonlo modon mint az amcsi jàrornél csak egyszerubb modon,de még filozom rajta.
Simi 575192 2015. január 2. 22:57
Válasz erre
Mesteri a csónak+az árnyékolás! Milyen környezetbe fogod helyezni?
atu71 575167 2015. január 2. 17:28
Válasz erre
f30
f30
f31
f31
f32
f32
f33
f33
f39
f39
f38
f38

Hali,
Az ancsa àrnyékolàsa.
atu71 575031 2014. december 31. 16:48
Válasz erre
DSCF1743
DSCF1743

Hali,
àrnyékolom az ancsàt :)
Sebi 575029 2014. december 31. 16:34
Válasz erre
Tiszteletem Uraim!

Jó látni, hogy a két ünnep között sem állt le a "hajóépítés". Mivel már csak pár óra van hátra, így szeretnék az első lenni, aki Boldog Új Évet kíván nektek. Találkozunk jövőre!
atu71 574798 2014. december 28. 13:39
Válasz erre
Hali,
Bocs de elnéztem :),igen nyitot lesz az erdetei (airfix) falvastagsàg az 1,2 mm én 1 mm vastag lapbol készitettem.Pontos adatom nincs hogy milyen vastagsàgu volt a fal de sz.tem 1 mm az jobban kozelit.
Igen az 1943-45-os vàltozat készulget.
TAMÁS78 574796 2014. december 28. 13:26
Válasz erre
A parancsnoki híd a Vosperen, felülről. Nem?
TAMÁS78 574795 2014. december 28. 13:25
Válasz erre
gjcygtjjyg
gjcygtjjyg

Egyébként az a változat készül, ami itt 1943-45-ösként szerepel?
atu71 574794 2014. december 28. 13:23
Válasz erre
Hali,
Màr mint mi marad nyitot ?
TAMÁS78 574793 2014. december 28. 13:20
Válasz erre
Jól néz ki a berendezés. Ha jól sejtem, ez fölülről nyitott marad. Nem túl nagy a falvastagság?
atu71 574791 2014. december 28. 13:15
Válasz erre
f28
f28
f29
f29

Hali,
A szàmok is felkerultek.
atu71 574706 2014. december 27. 19:20
Válasz erre
v24
v24
v25
v25
v26
v26
v27
v27

Hali,
Szépen halad a fulke épitése,
atu71 574691 2014. december 27. 17:19
Válasz erre
hali,
Valoban igen szép és tiszta munka,vàrom a folyt.
TAMÁS78 574690 2014. december 27. 17:14
Válasz erre
Annál meggyőzőbb, hogy ilyen precíz az eredmény! Ahhoz meg, hogy te a makettezéssel kapcsolatban lusta lennél, inkább nem fűzök semmit. .)
zs180 574682 2014. december 27. 15:03
Válasz erre
Tamás, köszönöm a dicséretet. Be kell vallanom, csak szemre állítom be az árbocot (igaz, hosszasan kísérletezve), sablon készítéséhez túl lusta vagyok.
TAMÁS78 574672 2014. december 27. 13:56
Válasz erre
Szia Gyuri,

a szokásos elképesztő minőségű munka. Öröm látni minden egyes részletet. Az említett szimmetriát szemre hozod ki, vagy valamiféle sablont gyártasz hozzá?
zs180 574669 2014. december 27. 13:36
Válasz erre
IMG_2431

A híd alsó része.
IMG_2431
IMG_2431

A tripod pozicionálása
IMG_2431
IMG_2432
IMG_2432
IMG_2428
IMG_2428
IMG_2429
IMG_2429
IMG_2430
IMG_2430
IMG_2433

Felszerelés és legénység a kompaszházban
IMG_2433
IMG_2435
IMG_2435
IMG_2437
IMG_2437
IMG_2438

A kompaszház a helyére ragasztva.
IMG_2438
IMG_2439
IMG_2439

Sziasztok!
Tovább haladtam - most a festés utáni utolsó, fontos feladat következett: a tripod árboc és szerelvényei. Nem könnyű ezt gyakorlatilag csak fotómaratott alkatrészekből, illetve injekciós tűkből összehozni úgy, hogy minden irányból egyenes és szimmetrikus legyen.
A kompaszházban levő felszerelést és legénységet mellékeltem ugyan, de legfeljebb a száloptikás kamerával rendelkező kémek fognak látni belőle valamit...
A tripod lábai egyik képek sincsenek beragasztva, előbb még a tengeralattjáró-megfigyelő platformot kell legyártani s rögzíteni rajtuk.
P.Gy.
atu71 574553 2014. december 25. 12:10
Válasz erre
Hali,
Igen valoban nem nagy darab de annàl melosabb volt ami nagy csalodàst okozott.Ugy vélem a hajoknàl sikerult megtalàlnom azt a témàt amit kerestem,igaz a polcon sorakoznak a jàrmuvek de valoszinu elobb -utobb eladogatom oket,kivéve a M8-ast mert ahhoz szinte minden kieget megvettem és egyszer még osszerakom.
A vosper az pedig hàt vosper,a szerszàm 1971-es maga a kitt 1972-es,a torony borzalmasan elnagyolt mondjuk az egész fedélzetre elmondhato,rendeltem hozzà edu maratàst igaz az italerihez valo de sz.tem dolgokat azért tudok hasznàlni,csak éppen elakadt valahol, remélem hamarosan befut, persze amit tudok és lehet rézre cserélek és még beszereztem 2 db M2 -es géppuska csovet is, a tobbin még gondolkodom hogyan legyen.Majd menet kozben kialakul,persze ha vàsàrokon belefutok ebbe-abba akor nem hagyom ott.
TAMÁS78 574531 2014. december 24. 20:23
Válasz erre
Most látom csak, milyen kis mütyür ez a ladik!

Szép munkát végzel - szokás szerint. Elég jól leragadtál mostanában a hajóknál, nagyon helyes.

A Vospernek ilyen pocsék a felépítménye?
atu71 574530 2014. december 24. 20:20
Válasz erre
Hali,
Koszi,sikerult beszereznem eredeti fotok amik elég jonak mondhatok és probàltam oket kovetni.Ezeken a fotokon is elég szortak a zold àrnyalatai és a ''pirosak'' is,ezért vàlasztottam magamnak egy kozép utat.
Podva 574529 2014. december 24. 19:51
Válasz erre
Szia Atu
Nagyon jó az AN-2 Ha segít valamit, akkor a hajót egyszerű trinát Zöldre a vízvonal alatti részt pedig szintén Trinát pirosra festettük 1998-ban A 3 aker-naszásból csak kettőre jutott, az utolsón már csak a lepattogzott részekre futotta, így elég az fura látványt nyújtott
Üdv Viktor
atu71 574499 2014. december 24. 13:22
Válasz erre
f21
f21
f23
f23
f24
f24
f25
f25
f28
f28
f29
f29
f27
f27
v16
v16
v17
v17
v19
v19
v20
v20
v22
v22
v23
v23

Hali,
zs180 a WEM nagyon feldobja vàrom a folyt.,koszomnom mindenkinek a hozzàszolàst.
Az ancsàt (ami nem repul) àtfujtam mert tul sotét volt és az antikolàs még jobban sotitette volna plusz befejeztem a vizvonal részt is,most szàrad és vàrja az àrnyékolàst.
Néhàny kép a Vosperrol- Airfix os modell 1:72,a fulkét teljesen àtépitem a kipufogok benn vannak és az ablakkeretek is.Az orral nagyon sokat sz...tam,rengeteg tomito kellett hozzà és még csak nem is làtszik,jelenleg itt tartok,egyben a ketto :)

Kivànok mindenkinek nagyon békés és boldog karàcsonyt :)
zs180 574467 2014. december 24. 03:26
Válasz erre
IMG_2411
IMG_2411
IMG_2413

Két 50 láb hosszú gőzbárka
IMG_2413
IMG_2415

45 láb hosszú "launch" - eredeti
IMG_2415
IMG_2414

42
IMG_2414
IMG_2425

32
IMG_2425
IMG_2420

32
IMG_2420
IMG_2426

30
IMG_2426
IMG_2417

27
IMG_2417
IMG_2422

Carley float
IMG_2422
IMG_2423

balsa raft
IMG_2423

Több hónap kihagyás után tovább haladtam a Tiger-rel.
Elkészültek a csónakok. Alapként az Admiralty Modelworks, illetve a kit csónakjait használtam. Az evezős csónakokat kivájtam, majd fotómaratott léceket, trepniket, illetve bordákat, a később már nem elérhető belső részek kifestése után saját készítésű, illetve WEM maratott evezőpadokat ragasztottam beléjük. A csónakok oldalára dörzsfákat ragasztottam húzott szálból, illetve megmagasítottam az oldalukat és az evezők számára kis bevágásokat készítettem, majd maratott kormánylapátok kerültek rájuk. Készült még két áttört rácsozatú mentőtutaj (Carley float), illetve egy balzatutaj is.
zs180 574466 2014. december 24. 03:13
Válasz erre
Szerintem is kiváló munka, bármilyen versenyen aranyat érdemelne.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.