/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
TAMÁS78 584948 2015. május 2. 22:22
Válasz erre
Szia Gyuri!

Úgy érted, ez itt maga a faragasztó kifeszülve a korláton?
zs180 584946 2015. május 2. 22:05
Válasz erre
IMG_2541
IMG_2541
IMG_2542
IMG_2542
IMG_2543
IMG_2543
IMG_2544
IMG_2544

Az előre elkészített tripod árboc került a helyére a következő lépésben - ügyeskedni kellett a jó illeszkedés érdekében, mivel mindenhol sérülékeny részletekbe ütközik az ember. Innen szinte már csak a "fighting top" hiányzik, de azt csak később teszem fel - most a kémények következnek.
zs180 584945 2015. május 2. 22:01
Válasz erre
IMG_2536
IMG_2536
IMG_2537
IMG_2537
IMG_2538
IMG_2538
IMG_2539
IMG_2539
IMG_2540
IMG_2540

Itt látható a korlátok vásznazása: a szokott módszerrel, faragasztóval futtattam be a korlátokat, majd csak kívülről festettem és árnyékoltam őket.
Ezután a tornyot felragasztottam a hajóra.
SSZABI 584943 2015. május 2. 21:47
Válasz erre
Ahhoz képest milyen kicsi lehet a valóságban, nagyon szép :)
zs180 584942 2015. május 2. 21:43
Válasz erre
IMG_2531
IMG_2531
IMG_2532
IMG_2532
IMG_2533
IMG_2533
IMG_2534
IMG_2534
IMG_2535
IMG_2535

Jó estét mindenkinek!
Lassan tovább haladtam.
Aki látta a Tigert Móváron, tudja, hogy akkor fenn voltak a kémények és a torony alsó szintje, de még csak szárazon, nem felragasztva.
Most elkészült a torony java.
Az első képeken látható a csak maratásból álló parancsnoki torony. Ez egy kis mérnöki csoda az Artist Hobby-tól. Egyetlen dologról feledkeztek meg csupán: hogyan lehet feljutni a toronyba. Ezt megoldandó még az összeépítés előtt szögletes lyukakat vágtam a torony platformjaiba és most a képen látható lépcsőkkel láttam el azokat.
A többi képen már fent vannak a korlátok és a fényszórók is.
Előbbiek vastagabbak, mint a GMM féle, egyebütt használt korlátok, de mivel úgyis be lettek vásznazva, inkább ezeket használtam, mert méretre vannak szabva.
sanyi 584706 2015. április 29. 19:32
Válasz erre
Köszi! Érdekes, egyszerű, szerintem megpróbálkozok majd vele.
hergert 584696 2015. április 29. 17:07
Válasz erre
Szia!

Annak idején én is megépítettem a Heller Gneisenau-t. Mostanság a Scharnhorstra és a Graf Spee-re gyűjtögetek Tom's Modelwork's kiegészítőket. Pl.: ajtók, szellőzők, ablakok, létrák, stb. és az alap maratás.

Egyébként a Heller Gneisenau olyan verziót ábrázol részben amilyenné később építették volna.

TAMÁS78 sztirol fedélzete egyébként egész jó, csak aki erre adja a fejét annak sokat kell vele dolgoznia. Viszont az Artwox fed. nagyon élethű.

Üdv.: Herger Tomi
Gabusch 584695 2015. április 29. 16:54
Válasz erre
Rendben köszi. Majd nézem, ha ilyen helyen járok.
vfrtom 584687 2015. április 29. 15:15
Válasz erre
vfrtom 584686 2015. április 29. 15:11
Válasz erre
Nem volt büdös. Nagyon vékonyan kell felkenni egy spatulával, majd egy műanyagkanállal megcsapkodni a tetejét. Aztán hagyni megszáradni.
sanyi 584685 2015. április 29. 14:48
Válasz erre
Szia!
Nagyon tetszik! Egy vad kérdésem lenne. Mennyire büdös? Én is szeretnék majd hasonlókat, de ha jellegzetes acetát szaga van, akkor hagyom.
vfrtom 584684 2015. április 29. 14:34
Válasz erre
Igen , 1/700-hoz. Sima egyszerű, legolcsóbb tömítő. Acryl Dichtstoff.
TAMÁS78 584683 2015. április 29. 14:13
Válasz erre
Első nekifutásra nagyon jó. 1/700-hoz lesz?
Gabusch 584681 2015. április 29. 13:39
Válasz erre
vfrtom 584678 2015. április 29. 12:44
Válasz erre
20150429_121528
20150429_121528
20150429_121533
20150429_121533
20150429_121540
20150429_121540
20150429_121613
20150429_121613

Kicsit off:
Az első vízszerűségem, kék akril matt festék, akril átlátszóra száradó tömítő:
Batka 584675 2015. április 29. 12:09
Válasz erre
Szia!

Egy Graff Speem van, 350-ben, elkezdve, csak sajna mindig közbejött valami más makett... Épp tegnap számoltam, hogy van vagy 15 hajó dobozban, aminek neki kellene esni.

A Dragon hajót én is néztem, az ára nem sokat csökkent az idővel. Végülis össze tudnám rá spórolni a pénzt, de úgy vélem magamról,hogy a tudásom nincs még azon a szinten, hogy egy olyanba belevágjak. Így pedig a végeredmény csalódás lehet, és akkor kidobott pénz.

Szóval jó lesz ez a Heller hajó tanuláshoz:-)
TAMÁS78 584671 2015. április 29. 11:51
Válasz erre
Hát igen, ez lényegesen szebb, mint az én sztirolfedélzetem. Ezzel, a maratással, a lövegcsövekkel és néhány sk alkatrésszel szerintem már baromi jól fog kinézni.

A Dragon Scharnhorst árát én egyszer néztem meg, aztán kb. egy év múlva még egyszer, hátha lejjebb ment, de nem... Aztán nem erőltettem. :)

Mellesleg nagy híve vagyok annak a gondolatnak, hogy egy csúcsmakett minőségét egy jóval gyengébb alapból csak megközelíteni is sokkal nagyobb eredmény, mint a csúcsmakettet építeni.

Az én szívem csücskei a Panzerschiffek, azaz a zsebcsatahajók.
Batka 584669 2015. április 29. 11:44
Válasz erre
Szia Tamás!

Köszi a tippet. A fedélzetre ezt néztem ki: artwox.com/index.php, már csak be kell szerezni valahonnan.
Gondolom, hogy sok munka lenne ebből a kitből szépet alkotni, de ha megveszem a kiegészítőket, akkor szerintem még mindig jobban kijövök, mint az 1/350-es Dragon Scharnhorst esetén...(Az a baj,hogy nagyon tetszik a Scharnhorst osztály... :-) )

Üdv,
Batka
TAMÁS78 584668 2015. április 29. 11:27
Válasz erre
Szia Batka!

Nekem megvolt a hajó, aztán továbbadtam. Azt nem tudom megmondani, hogy pontosság szempontjából milyen problémák vannak vele, annyira nem mélyedtem bele, de úgy általában én nem vetem meg annyira a Heller hadihajóit, mint sokan. Szerintem a belefeccölt többletmunka segítségével egész jó kinézetű makettet lehet faragni belőlük, mint ahogy a mellékelt linkeden is látható. A helyedben a fedélzettel még kezdenék valamit (én sztirollemezt karcoltam be és azt ragasztottam a síkba csiszolt fedélzetre), meg esetleg még egy-két apróságot (fényszórók, mellvédek, hasonlók) cserélnék saját készítésűre, hacsak ezeket nem tartalmazza a maratás.

Mindezt persze párosítani kell egy precíz kivitelezéssel, de a végeredmény akár nagyszerű is lehet.
Batka 584667 2015. április 29. 10:57
Válasz erre
Sziasztok!

Van-e valakinek valamilyen tapasztalata a Heller Gneisenau-val. Építette-e meg már valaki? Vettem hozzá maratást a Tom's Modelworks-től, rendeltem hozzá lövegcsöveket is. Mégis, ezek beépítése után, mennyire lehet szép hajót építeni a kitből?
www.ipmsstockholm.org/magazine/2006/06/stuff_eng_lundberg_gneisenau_01.htm
Itt egy egész pofás példány látható.

Üdv,
Batka
zs180 584334 2015. április 22. 23:59
Válasz erre
Tamás, hát az a kép már akkor sem volt friss...
Sajnos én sem nézek úgy ki, mint azon a képen.
Imi, köszönöm szépen!
Sajnálom, hogy gyakorlatilag egy szót sem tudtunk váltani egymással.
Máskor csak akkor vállalom el a zsűrizést, ha módom lesz két napot ott tölteni.
Simi 584296 2015. április 22. 15:29
Válasz erre
A Tiger...
Nekem volt szerencsém élőben látni. A fotók nem is adják igazán vissza azt a finomságot és aprólékosságot. Most jól megnéztem a legutóbb posztolt korlátokat is: komolyan mondom életemben nem láttam ilyen vékonyat. Szóval "egy élmény volt".
TAMÁS78 584292 2015. április 22. 14:44
Válasz erre
Köszi Gyuri!

Először és utoljára azt hiszem a Modell és makett egy különszámában láttam rólad egy "tablóképet", és ez nem tegnap volt. :)
zs180 584291 2015. április 22. 14:19
Válasz erre
Dehogy haragszom!
Odajöhettél volna, megmutattam volna a Tigert.
Szóval a képen (nagyon jó kép!) látható személyek balról jobbra:
Hocza Pisti, Czéh Gyuri, jómagam, Ákos Gyuri és Hajba Laci.
Batka 584289 2015. április 22. 13:58
Válasz erre
Sziasztok!

A középső szemüveges Úriember, ha jól tudom, maga dr. Pék Gyuri személyesen!:-)
A többi úrnak nem tudtam lelesni a névjegykártyáját:-D

Üdv,
Batka

u.i: remélem Gyuri nem haragszik, hogy kiposztoltam.
narn08 584287 2015. április 22. 12:48
Válasz erre
Hali,
Megtudhatnám, hogy kik vannak a képen ?
Sajnos sok embert nem ismerek személyesen csak nicknévről és legalább tudnám kihez kötni a neveket.
Batka 584276 2015. április 22. 09:12
Válasz erre
10996043_10203427731165590_1200953541217603256_n
10996043_10203427731165590_1200953541217603256_n

Szia!

Én szombaton voltam és sajna nem láttam, pedig kétszer is végigjártam a hajós részleget.

És ha már zsűrizés...
zs180 584247 2015. április 21. 20:34
Válasz erre
Szia Batka,
hidd el, zsűrizni elég soknak tűnt azt a néhány hajót - este 7-ig tartott.
Sokkal szebb munkákat látok, mint évekkel ezelőtt, szóval van fejlődés!
Egyébként kiraktam a Tigert, igaz, csak 1 óra körül.
Batka 584240 2015. április 21. 20:03
Válasz erre
Sajnos nem sok hajó volt...ismét.
Hiányoltam Gyuri hajóit is, mert nagyon megnéztem volna.
Sebaj, majd jövőre:-)

Üdv,
Batka
migi 584234 2015. április 21. 19:34
Válasz erre
A yutubén régota fent van több ilyen oktató film hogyan lehet ezt megoldani házilag és olcsón ,
Rumcájsz_52 584233 2015. április 21. 19:10
Válasz erre
Szia vfrtom
Pont ma kezdtem ilyen kísérletbe. Először csak kartont festettem be filctollal kékre, erre kentem a "Palma barkács" piszkosfehér ragasztót, ami átlátszóra köt meg. Az már kiderült, hogy a filctoll festékjét oldja a ragacs, és beveszi, vagyis a ragacsot megszinezi az ilyen filctoll-festék. Utána csak sima felületre festettem kékesszürke "tengert" akril festékkel, aztán rákentem a ragacsot, ezt a festéket nem oldja. A vékonyabb réteg ragacs 5-10 perc alatt átlászóra köt, nem teljesen víztiszta, pocsolyának tökéletesebb, de vízfelületnek szerintem jó. Viszont a 2mm vastag réteg még mindig köt (több mint fél órája), így ezzel úgy tünik, komolyabb "vízmélységet" alkotni nagy türelemjáték lenne, és majd ezután derül ki, mennyire lesz átlátszó a vastagabb réteg. Lehet, hogy egyszerűbb lenne a hullámokat hungarocellből kifaragni, azt festeni akrillal, és a végén kenni rá vékony réteg ragacsot, esetleg lefújni fényes lakkal is.
Üdv R.
lucky 584231 2015. április 21. 18:58
Válasz erre
Szia!
Inkább valamilyen szilikongumit javaslok. Lehetőleg festhetőt, a hullámok tarajain lévő hab miatt.
Simi 584230 2015. április 21. 18:35
Válasz erre
Szia!
Működhet az elképzelés, de én nem faragasztót használnék a végén, mert a tapasztalat szerint egy idő után szeret megsárgulni. Inkább valamilyen átlátszó műgyanta kéne; az birja a gyűrődést. Pl:www.zotek.hu/impregnaloanyag/ablonczy-mugyanta-750ml
vfrtom 584221 2015. április 21. 16:44
Válasz erre
Üdv.
Vízvonalas hajó(1/700) alá-köré szeretnék vízimitációt készíteni. Valami egyszerűre gondoltam. Ha lefestem az alapot kékre majd átlátszó fa- vagy tapétaragasztóval vékonyan lekenem és mikor meghúz a teteje megformázom a hullámokat. Ez működhet?
Köszi
hergert 584196 2015. április 21. 08:15
Válasz erre
DSCN1839k
DSCN1839k
DSCN1843k
DSCN1843k
DSCN1842k
DSCN1842k
DSCN1844k
DSCN1844k
DSCN1846k
DSCN1846k
DSCN1849k
DSCN1849k
DSCN1859k
DSCN1859k
DSCN1847k
DSCN1847k
DSCN2021k
DSCN2021k
DSCN1880k
DSCN1880k
DSCN1881k
DSCN1881k
DSCN1879k
DSCN1879k
DSCN1878k
DSCN1878k
DSCN1877k
DSCN1877k

Sziasztok!

Pár kép a "Móvári Flottáról".

Sajnos nem sok hajó volt.(megint) Nekem nagyon tetszett a Bismarck és a mögötte lévő Schnellboot, ill. (ha jól gondolom) a Queen Elisabeth oszt. csatahajó. Tetszett még a papírból készült IX oszt. Uboot is.

Üdv.: Herger Tomi
TAMÁS78 584163 2015. április 20. 20:39
Válasz erre
Nincs mit, nekem nagyon bevált. 1 és 2 mm-ben is nagyszerűen hajlítható a hajótest formájára.
Willi 584162 2015. április 20. 20:33
Válasz erre
Balsára tényleg nem gondoltam, de most, hogy felhívtad rá a figyelmemet, gondolkodom ezen is. Egyébként 4mm lesz a héjazat a lécezéssel, a batisz vásznazással, szórógittezéssel, festéssel és lakkozással. A balsa tényleg jó lehet. Kösz, hogy felhívtad rá a figyelmemet.
TAMÁS78 584155 2015. április 20. 19:38
Válasz erre
Tudom, ez a vesszőparipám, annyiszor mondtam már kollégáknak, de esetleg próbáld ki a balzát. Nagyon hálás anyag, marha jó! Ha érdekel, mutatok referenciát.
Willi 584152 2015. április 20. 19:34
Válasz erre
Van gépem, ami a segítségemre lesz. Majd tolom neki. Ha elrontom, újra kezdem. A borítást prespán papírral gondoltam, de vannak még 20 évvel ezelőtti léceim, amiket szalagfűrésszel vagdaltam. Előbb azonban merevíteni kell oldallécekkel, mert nyekleni fog.
TAMÁS78 584151 2015. április 20. 19:27
Válasz erre
Jó vastag bordákkal dolgozol, ezt melós lesz ívre csiszolni.

De hogy látványos, az vitathatatlan.

A palánkozást miből tervezed?
Willi 584150 2015. április 20. 19:24
Válasz erre
DSCN1373
DSCN1373
DSCN1371
DSCN1371
DSCN1376
DSCN1376
DSCN1377
DSCN1377
DSCN1378
DSCN1378
DSCN1379
DSCN1379
DSCN1386
DSCN1386
DSCN1387
DSCN1387
DSCN1388
DSCN1388
DSCN1389
DSCN1389

Üdv!
A fedélzetre találtam matt lakkot. Kipróbáltam és jónak tűnik. Jó darabig elég lesz.
Elkezdtem kivagdalni a hajó bordáit és gerincét. Összeillesztettem valamennyit, de még le kell csiszolnom őket. Azért már így is látványos. A héten megveszem a tönkcsöveket és elkezdem összeragasztani a testet. Lesz még álmatlan éjszakám miatta.
Simi 584009 2015. április 19. 12:22
Válasz erre
Szia!
Olvasd el a hozzászólásokat az 583755 -tól, és kérdésedre választ kapsz.
lacipapa 583975 2015. április 18. 21:01
Válasz erre
Szia!
Abszolút távol áll tőlem a téma,ezért lennék rá kíváncsi,hogy mi célt szolgál?
Üdv.
Willi 583958 2015. április 18. 14:48
Válasz erre
Köszönöm a képet. Ez egyszerűen félelmetes és vicces is. Mintha egy faliórát akasztottak volna fel egy gyilkoló gépre.
zs180 583950 2015. április 18. 00:14
Válasz erre
WNUS_14-50_mk11_California_1938_pic
WNUS_14-50_mk11_California_1938_pic

Willi, itt egy kép a Californiáról.
zs180 583949 2015. április 18. 00:12
Válasz erre
Szerintem nézd meg itt a fórumon a "matricakészítés" topikot, biztos lesz megoldás a problémádra. Nekem csak most, egyszeri alkalommal csináltak matricát, de nem vagyok erre berendezkedve - nincs szükségem általában egyedi matricákra.
Willi 583947 2015. április 17. 21:16
Válasz erre
Üdv!
Merre találom az árbocon az órát? Még ne láttam.
A Simi féle mentőcsónak eszméletlen. Nem akartam hinni a szememnek, hogy ilyesmi létezik. Ha tennél mellé valamit viszonyításnak, még nagyobb lehetne a hatás.
kispatkány 583897 2015. április 17. 08:46
Válasz erre
Üdv!

Érdeklődni szeretnék, hogy a matrica készítés hogyan működik -bár nem hajós, de apró (1/600) diorámákat, tankokat készítek, és sehol sem találok hozzájuk matricákat.

Köszönöm!
lucky 583892 2015. április 17. 07:01
Válasz erre
Köszönöm.
Végre teljes a képem az árbocon lévő órával kapcsolatosan.
Nemrég láttam egy képet ahol a flottához rendelt angol harckocsi( önjáró löveg?) tornyán volt hasonló beosztás. A történet szerint, ebben az esetben is ezt a célt szolgálta. A sikeréről nincs infóm, de nem lehetett valami sikeres, mert a normandiai partraszállás után már nem alkalmazták. Mondjuk nem is volt már hasonló művelet..
zs180 583878 2015. április 16. 21:40
Válasz erre
Sziasztok!e
lucky, köszönöm szépen. A deflection scale az Első Világháború végén terjedt el a brit flottában. A koncepció lényege, hogy a kötelék azon hajói, melyek nem látták az ellenséget, tüzelhettek a többiek adatai alapján: a skála megmutatta, merre van az ellenség (mennyire vannak elforgatva a lövegtornyok), az úgynevezett range clock (az árbocokon elhelyezett, nagyméretű, óralapszerű szerkezet) pedig a mérföldben távolságát jelezte. Nem vált be, de egyes elemei még a II VH elején is fellelhetők voltak pl. a rendszert átvevő US Navy egyes hajóin (pl. Arizona).
Willi, erről a hajóról túlzás nélkül alkatrészek százai hiányoznak még.
Imi, értem már a döntésedet.
Baromi jók a carley float-ok!
Ami a matt lakkot illeti, használtam már Testors, Humbrol, WEM lakkokat, többé-kevésbé mind bevált.
Most a Vallejo matt akriljával fújtam le a lövegtornyokat. Ez is nagyon jól mattít, ráadásul az akrilfestékek előnyeivel is rendelkezik.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.