/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.
Gabusch 578300 2015. február 9. 23:20
Válasz erre
Gabusch 578299 2015. február 9. 23:19
Válasz erre
Ha Tamás képei nem csalnak, meg az én emlékezeten, akkor a hajó neve Eszminyec. :)
TAMÁS78 578298 2015. február 9. 23:16
Válasz erre
TAMÁS78 578297 2015. február 9. 23:14
Válasz erre
TAMÁS78 578296 2015. február 9. 23:12
Válasz erre
TAMÁS78 578295 2015. február 9. 23:11
Válasz erre
TAMÁS78 578294 2015. február 9. 23:06
Válasz erre
Sebi 578293 2015. február 9. 22:56
Válasz erre
Szia!

Kellene egy kép a doboztetőről. Van pár második vh-s orosz romboló, amire illik a két kémény, négy ágyú elrendezés. A baj az, hogy elvileg egyiket sem hívták Z Szminec-nek. Ez a név elég lengyelesen hangzik. Ott pedig az a gond, hogy nem volt kétkéményes rombolójuk.
Tremere86 578292 2015. február 9. 22:14
Válasz erre
Jó estét a kedves kollégáknak!
Sikerült szereznem egy meglehetősen régi Ogonyok makettet. A kitt katalógus száma (?) 124, és ha jól fordították le számomra a ciril betüket akkor a hajó neve Z Szminec. Ránézésre rombolónak tűnik, két kéményes, négy ágyús (két torony előre kettő pedig hátrafelé néz, továbbá van két darab négyes torpedó vető. Sajna az útmutató nem tartalmaz semmit az egységről, a neten sem boldogultam.
A kérdésem az lenne, hogy valaki tudna valamit mondani róla?
Előre is köszönöm.
Willi 578234 2015. február 9. 03:40
Válasz erre
A reflektorok. Az oldalsó háromszögek nincsenek kivágva, melyek a lámpafejeket tartották, mivel eredetileg sem voltak.
A reflektorok. Az...
DSCN1159
DSCN1159
DSCN1160
DSCN1160
És íme, amiért egy hajó ténylegesen épül.
És íme, amiért...
DSCN1162
DSCN1162
DSCN1163
DSCN1163
DSCN1164
DSCN1164
DSCN1165
DSCN1165
DSCN1167
DSCN1167
DSCN1166
DSCN1166

Üdv!
Van pár újabb képem. Sajna, javítgatnom, ill. ismételnem kellett munkákat, mivel rájöttem, hogy a szkennelt képek mérete nem azonos az újságéval. Nem akarom szétvagdalni az újságot, hiszen a színek itt nem fontosak, mivel festeni fogom és még odaadhatom valakinek a lapot. Sokan azt gondolják, hogy papírból hajó az papírhajó. Én is ezt gondoltam, de rájöttem, hogy sokkal több annál. Nem is igazán makettezés, hanem modellezés. Vagy inkább a kettő között van valahol. És óriási lehetőségek vannak benne. Az érzés pedig, amit tulajdonképpen egy két dimenziós anyagból magad készítesz, kimondhatatlan és magad is nehezen hiszed. Nos, a képekről annyit, hogy ezek még szórógittezve alapozva és festve lesznek. Kerülnek még rá majd feljavítások is hajszál vékony réz szálakból, mint korlát, létra, vagy csővezeték a 76,2mm-es ágyúk hidraulikájához. A 76,2-ről még nem készítettem képeket, de 22 db van belőlük. Azok is sorra fognak kerülni. Mostanra az a legnagyobb gondom, hogy megfelelően tároljam a kész darabokat a sérülések elkerülése végett. Sok kicsi dobozka.
Willi 577965 2015. február 6. 01:31
Válasz erre
Én láttam a lelket. Ott van a hajó orrában, a visszahajló légzőcső talpcsavarjainak fejében. Csúcs!
hatvanilaci 577902 2015. február 4. 18:39
Válasz erre
Az nincs elfelejtve,csak még kell rá egy kis ez meg az mire az belekerül.
lucky 577898 2015. február 4. 17:50
Válasz erre
Remélem a ledeket nem hagyod ki belőlük.. :)
hatvanilaci 577858 2015. február 4. 00:00
Válasz erre
SAM_3867
SAM_3867
SAM_3874
SAM_3874
SAM_3873
SAM_3873
SAM_3872
SAM_3872
SAM_3871
SAM_3871
SAM_3870
SAM_3870
SAM_3868
SAM_3868
SAM_3824
SAM_3824
SAM_3827
SAM_3827
SAM_3831
SAM_3831
SAM_3866
SAM_3866
SAM_3865
SAM_3865
SAM_3864
SAM_3864
SAM_3860
SAM_3860
SAM_3863
SAM_3863
SAM_3862
SAM_3862
SAM_3861
SAM_3861
SAM_3850
SAM_3850
SAM_3852
SAM_3852
SAM_3859
SAM_3859

Üdv hajósok!
Hoztam pár képet a hajó eddigi állapotáról.Most éppen a kereső fényszórókat csinálom,valahogy most arra vagyok rákattanva.
Üdv!
enczijanos 577801 2015. február 3. 15:26
Válasz erre
Bocsánat , rossz helyre raktam , admin törölje köszönöm .
enczijanos 577798 2015. február 3. 15:10
Válasz erre
Ford TFC

1/72 2000 Ft
Ford TFC
Service station

1/72 7000Ft
Service station
1

400/db
1
condor mig-21

1/72 2300 Ft
condor mig-21
BMP-2

1:72 2500Ft
BMP-2
2

200/ db
2
P-23b

1600 Ft 1/72
P-23b
Szu-20 R

1:72 2300Ft
Szu-20 R
Iar -38

1/72 6000 Ft
Iar -38
TS-11 Iskra

1600 Ft 1/72
TS-11 Iskra
su-22 desert storm

2500 Ft 1/72
su-22 desert storm
Yak_17

1/72 2500 Ft
Yak_17
gaz_6173

1/72 2500 Ft
gaz_6173
Ju-88C

1/72 4800 Ft
Ju-88C
mig-23b

1900 ft 1/72
mig-23b
Mitsubitshi A6M3 Zero

1/72 2500 Ft
Mitsubitshi A6M3...
PT-76

1:72 3000Ft
PT-76
t3457

1/72 2500 Ft
t3457
Ostwind

1/72 2500 Ft
Ostwind
Yak-1m normandy

1600Ft 1:72
Yak-1m normandy
Tatra_OA

1/72 Műgyanta készlet 4700 Ft
Tatra_OA
t34.76_captured

1:72 2500 Ft
t34.76_captured

Személyesen Budapesten , illetve postázni tudom . érd: enczijanos@gmail.com
Sebi 577749 2015. február 2. 19:46
Válasz erre
Szia!

Sajnos az "ős" makettek már csak ilyenek. Én ugyan csak dobozban láttam ilyen Vospert, de az öntvény alapján, akár egy műanyag vödör is lehetett volna ott. Persze a másik oldala az a dolognak, hogy akkoriban ezt lehetett elérni az öntési technikákkal. Ahogy a dolgok fejlődnek, lassan már venni sem kell a maketteket, csak kinyomtatni :)
Viszont a képeket elnézve, a végeredmény ugyanolyan szép lesz mint az Ancsa.
Úgyhogy hajrá!
atu71 577654 2015. február 1. 17:01
Válasz erre
v28
v28
v32
v32
v29
v29
v31
v31

Hali,
Ez a Vosper b...tt nehéz,szinte nincs olyan rész amit nem kell javitani v. tomiteni,a fulke teljes àtépitése 80%-ban készen van,bizonyos dobozok és szellozok is fenn vannak.Adja a kor és a cég adott szinvonalàt -sajnos,
Willi 577585 2015. január 31. 22:41
Válasz erre
Az 105 maki volt. 1988-ban 1 havi keresetem, de nem sajnáltam. Aztán, mikor elváltam, kevésnek bizonyult a hely és új párom szüleinek garázsában helyeztem el a tervrajzokat, meg a könyveimet (+bizonyítványaimat), amik útban voltak kedvesem bátyjának fiának, aki a 18. születésnapját akarta ott megünnepelni. Ezért, a megkérdezésem nélkül, lerakott mindent a szerelőaknába, ami még nem lett volna baj, de ott is hagyta, amiről persze semmit nem tudtam. Aztán jött egy egy esős időszak és olyan mennyiségben zuhogott, hogy beömlött az aknába és elárasztotta azt. Csak hetekkel később fedeztem fel, de akkor már késő volt. Nos, ocsmány volt az egész és lapátolhattam ki a miskulanciát. Volt ott még egy réz tönkcsövem, tengelyestől is, de ki tudja, hogy a nagy kavarodásban hova lett. Nos, ennyi az én történetem.
Üdv.
Willi
hatvanilaci 577574 2015. január 31. 20:49
Válasz erre
Szia Willi!
Bocsi,hogy így látatlanban letegezlek!Végig olvasva amit írtál elég szomorú ami a tervrajzoddal történt annyi beleölt utánajárás és pénz után.Pedig anno elég drágán vetted ha 105 márkát írtál.
A rézzel való megmunkálásra én is csak csodálkoztam,mint ősember a villanyrezsóra,de Hajókovács barátunknak köszönhetően -akit nem győzök az egekbe magasztalni- egy egészen új útra terelt.Ez a "8 óra munka" nekem is elég furi,hogy 5 lövegtorony elkészült ennyi idő alatt.Magamból kiindulva egy elég egyszerűnek tűnő tárgy is elég időt vesz el mire úgy néz ki,mint az a valóságban volt.Én sem számolom az órákat,mert ahogy írtad is a jó munkához inkább idő kell és elég türelem.Ha időre akarok megcsinálni valamit,akkor az általában sz.r vagy a kidolgozás miatt inkább nem lesz kész.Jártam már így,hogy ó ez meglesz ma,de a végeredmény mindig az lett,hogy sose.Igen jól írtad!Majd kész lesz ha kész lesz.
Sokszor mikor építem engem is az motivál,hogy milyen lesz ha majd kész lesz.Az a sok kis apró részlet mire összeáll egy naggyá,az valami felülmúlhatatlan érzés.
Eddig elég szépen alakult az első felépítmény,ma például sikerült lefestenem az egyik kémény melletti hangárt,amit már két napja tervezek.(A fent említett szindróma ugye az idővel kapcsolatban.)
Összeállítva a kéménnyel olyan szép volt.Képeket majd csak később teszek fel,mert most még szárad.
Üdv!
Willi 577518 2015. január 31. 02:54
Válasz erre
Szia Laci,
Én még új vagyok itt, de egy ideje olvasom a korábbi bejegyzéseket. Bámultam az épülő Bismarcot és azelőtt el sem tudtam volna képzelni, hogy egy hajót rézből is el lehet készíteni. Már csak azért is édes nekem ez a hajó, mert valaha a Tirpitz-t akartam megcsinálni. Még valamikor 1983-ban a kezembe került egy régi hajós könyv, amelyben szerepelt ez a csatamén. Akkor alig tudtam róla valamit, és sehonnét sem tudtam szerezni tervrajzot, nem, hogy makettet. Aztán 1988-ban nyomozásba kezdtem és ungot-berket bejárva, már nem emlékszem, hogy melyik minisztériumon keresztül, hozzájutottam egy nyugat-német kiadó címéhez (még mai is emlékszem a nevére: Neckar Verlag GMBH), ahonnét 105 márkáért elküldték. Egyetlen probléma volt, hogy 1:300 méretarányban. Nem vagyok elveszett gyerek, így aztán kézzel átmásoltam 1:150 arányban, hogyha majd egyszer lesz időm, megépítem. Eltelt 25 év, de az idő nem jött el. Ellenben, egy rossz raktározás és meggondolatlan emberi tevékenységnek köszönhetően (egyértelműen nem az én hibám), a rajzok és még vagy 1500 db könyvem úgy eláztak, hogy mikor észrevettem, megfeketedtek a penésztől és olyan szaguk volt, mint az ürüléknek. Ennek már 3 éve és azóta is könnyes szemmel gondolok rá, mennyit szenvedtem ezért a hajóért. Halvány vigasz, hogy megvásároltam a Hachette 140db számát, ami minden héten egy számmal bővült és a Bismarcot tartalmazza 1:200-ban. Még nem bontottam ki. Élvezem a látványát, hogy minden együtt van. Mielőtt nekilátnék, van pár tervem, melyet szeretnék megvalósítani. A Dreadnought-val kezdtem, hiszen régi álmom volt. Ezt fogja követni egy olasz csatahajó az RM Roma, azután HMS Princes of Wales, HMS Hood, USS Missouri, IJN Yamato. Nem tudom, belefér-e az életembe ennyi, de hát a remény hal meg utoljára. A hajótesteket úszóképesnek, távirányíthatónak akarom, de a felépítmény papírból készül. Másik fórumon olvastam, hogy valaki elkészítette a Dreadnought-t. Mind az 5 ágyútornyát megcsinálta 8 óra alatt. Nos én 8 óra alatt 1 db-ot ragasztgatok össze. Úgy gondolom, aki makettet épít, annak nem szabad az időt számolgatnia. Elkészül, amikor elkészül. Nem maga a kész hajó okoz örömet, hanem a folyamat, amikor látod, hogyan alakul a kezed alatt. Ezért aztán gondolhatod, teljesen megértelek, amikor már egy évtizede forrasztgatod álmaid darabjait. Ez olyan, mint a szex. Nem csak az orgazmus a fontos, de az is, míg eljutsz odáig. És minél hosszabb, annál nagyobb durranás lesz.
Nos, várom a további képeket erről a csodás forrasztmányról!
Üdv!
Willi
hatvanilaci 577346 2015. január 28. 23:03
Válasz erre
Szia Simi!
Igen még mindig németben melózok.(Szerencsére.)
Jaj ez a kémény...Nagy falat az biztos.Jól látod,"lassan" kész lesz.Azért még van mit csinálni rajta,mert hiányzik az összes mentőcsónak,daruk,fegyverzetek,és a hátsó megemelt fedélzet kidolgozása.Ilyen olyan apróságok,és mondhatni vége.Azért egy pár év még belemegy.
Üdv!
Simi 577341 2015. január 28. 21:54
Válasz erre
Szia Laci!
Már rég hallottunk felőled, jó látni, hogy megjöttél. Most is Németországban tolod a melót? Szépek a te paravánjaid is!
Nekem úgy tűnik, hogy igazából már nincs is túl sok vissza a Bismarck-odból: a kémény után - ami nem kis meló - talán már csak a daruk meg a katapult lehet vissza, no meg némi elektronika. Szóval már közel a vég!
hatvanilaci 577290 2015. január 28. 11:36
Válasz erre
Köszi Lucky!
Akkor pont itthon leszek,úgyhogy ott leszek!
lucky 577206 2015. január 27. 12:28
Válasz erre
Szia!
Magoo 2015 jan 19 12.28 versenyek.. topic

Tisztelt Fórumozók!
Mellékelem a verseny kiírását:

Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis, a Szolnoki Makettezők Baráti Köre, Puma Makett Klub és a Turul Makett Klub Martfű

2015. március 21-22-én rendezi meg a

XXV. Jubileumi Országos Makett kiállítást és versenyt,

melyre, szeretettel várunk minden makettezőt és érdeklődőt.

A versenyt az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Művelődési Otthonában tartjuk.Cím: 5008 Szolnok, Szandaszőlős, Killián u. 1.
(a tavalyi verseny helyszíne)

A rendezvény kiemelt támogatója a GoforGo TRAVEL, mely, a verseny fő díjaként egy utazási utalványt ajánl fel a zsűri által kiválasztott legszebb makett készítőjének.

A verseny kategóriái:

Felnőtt: Hobbi kategóriák:
Repülő 1/72 és kisebb dobozból, vagy feljavított
Repülő 1/48 és nagyobb dobozból, vagy feljavított
Repülő bontott, minden méretarány
Harcjármű 1/72 és kisebb dobozból, vagy feljavított
Harcjármű 1/48 és nagyobb dobozból, vagy feljavított
Harcjármű bontott, minden méretarány
Autó
Motor
Kamion
Vitorlás hajó
Motoros hajó
Figura 1914-ig
Figura 1914-től
Figura csoport
Mellszobor
SCI-FI járművek
SCI-FI figurák
Papír és egyéb (összevont)

Nyílt kategóriák: (Minden versenyző indulhat)
Építés alatt álló makettek (összevont)
Csoportos építés (összevont)

Nyílt mesterleveles kategóriák: (Minden versenyző indulhat)
Repülő dioráma
Harcjármű dioráma

Mester kategóriák:
Repülő, összevont (minden méretarány)
Harcjármű, összevont (minden méretarány)
Polgári jármű, összevont (autó, motor, kamion)
Hajó, összevont (motoros és vitorlás)
Figura, összevont (1914-ig és 1914-től)
SCI-FI és egyéb, összevont

Kiállítási kategória:
MIG-ek magyar felségjellel

Gyermek összevont: (12 éves korig)

Serdülő összevont: (13-15 éves korig)

Junior: Repülő (16-18 éves korig)
Harcjármű
Egyéb
(2015. december 31-ig betöltött életév számít)

Különdíjak:
GOforGO Travel különdíjai:
A Best Of Show, a legszebb magyar repülőgép makett, a legszebb magyar harcjármű makett, az ifjúsági korcsoport legszebb makettje, a serdülő korcsoport legszebb makettje és a gyermekkorcsoport legszebb makettje különdíj mellé a GOforGO Travel ajánl fel különböző díjakat. Minden nyertesnek az eredményhirdetés után regisztráltatnia kell magát a GOforGO Travel standjánál. A nyeremény nem váltható pénzre, és csak egy személy veheti igénybe, kivéve a serdülő korcsoport nyertesével egy kísérő 50% kedvezménnyel utazhat, a gyermek korcsoport nyertesével, pedig egy kísérő ingyen utazhat.

Repülés Baráti Kör (RBK) vándorkupa:
A zsűri és a RBK képviselője által a legszínvonalasabbnak ítélt repülőgép kapja. A győztes egy évig birtokolhatja a kupát, amelyre felvésik a nevét. A kupát a következő évi versenyre köteles visszaszolgáltatni. Az adott év győztesének az előző év nyertese, vagy az RBK képviselője adja át a kupát. Annak a versenyzőnek, aki háromszor nyeri el a kupát az RBK vezetősége véglegesen odaítéli.

Puma Kupa:
A Puma Makett Klub a repülő hagyományőrzés keretében díjat alapított, mely a tervek szerint minden évben a szolnoki versenyen kerül kiosztásra. A versenyzőknek nem kell külön nevezniük a kupára, mert a zsűri feladata lesz a makettek besorolása a következő szempontok szerint:
Gyermek, serdülő, illetve ifjúsági kategóriában megkötés nélkül minden repülő eszköz részt vesz a kupa zsűrizésében.
Felnőtt kategóriában minden magyar tervezésű, magyar gyártású, magyar felségjelű, magyar lajstromjelzésű repülőgép részt vesz. Továbbá azok a repülőgépek, melyekkel magyar katonai pilóta repült, részt vett a hazánk feletti légi harcokban, illetve Magyarországon állomásozott.
Ez a kupa nem klub különdíj. A makettek értékelését 3 fős zsűri végzi, mely az aktuális szolnoki verseny zsűri elnökéből, egy mesterleveles makettezőből (akit a zsűri elnök kér fel), illetve a Puma Makettklub egy tagjából áll.

Kiállítási kategória:
A Szolnoki Makettezők Baráti Köre ad ki különdíjat a kiállítóknak. A klub tagjai fontosnak látják, hogy ne csak versenymunkát hozzanak a versenyzők, hanem kiállításra régebbi, esetleg sokszoros győztes munkát is. Minden évben egy adott témakör szerint várjuk a régi és új munkákat egyaránt. Ez a kiállítás:
- Új információt nyújthat az adott típusról az érdeklődőknek
- Bemutatja az adott típus változatait, festési variációit
- A korábban készült makettek segítségével követni lehet a szakma fejlődését
- Színesíti a rendezvényt
Ezzel a kategóriával szeretnénk azokat a makettezőket is megnyerni a rendezvénynek, akik nem kívánnak versenyezni.

Különdíjak felajánlása:
Makettklubok, vállalkozók, makettezők számára lehetőség van különdíjak felajánlására. A felajánló egyeztetve a rendezőkkel szombat délután 15 órától helyezheti ki az általa elismerésre jelölt makett mellé a különdíjat. A szervezők nem vesznek át különdíjat!

Díjazás:
Minden kategóriában arany, ezüst és bronzérmek kerülnek kiosztásra, kategóriánként akár több is. Egy kategóriában egy versenyző csak egy díjat kaphat. A különdíjak odaítélését a zsűri vagy a felajánlók döntik el. A ”Best of Show” díjat a legmagasabb pontszámot elért, vagy a legötletesebb, legkülönlegesebb alkotás kapja, a zsűri, a zsűrielnök és a Szolnoki Makettezők Baráti köre döntése alapján.

Nevezés:
2015. március 21-én 08.00-tól 13.00-ig
Előnevezés az interneten is lehetséges 2014. február 15-től.

Zsűrizés 2014. március 21. 13.00
Eredményhirdetés 2014. március 22. 13.00
Kiállítás bontása 2014. március 22. 14.00

Az eredményhirdetés előtt makett visszaadás nem lehetséges! A kiállítás bontása után makettek visszaadásánál egyszerre maximum 10 makettező veheti vissza versenymunkáit. Minden versenyzőtől türelmet kérünk ehhez az időigényes folyamathoz, de szeretnénk elkerülni a makettek elcserélését, eltűnését.

Szállásfoglalás:
Tiszaligeti Motel: 06/56 424-403
Turisztikai központ: 06/56 421-201
Étkezési lehetőségek:
Sajnos a korábban hagyománnyá vált ebédre nem tudjuk meghívni a versenyzőket. A verseny színhelyén a szokott módon büfé és étterem üzemel.

Programok:
A Szolnoki Repüléstörténeti Kiállítóhely (szabadtéri kiállítás) és az Magyar repüléstörténeti emlékkiállítás megtekintése:
A múzeum költözésével kapcsolatos munkálatok miatt valószínűleg a kiállítás zárva lesz. A verseny előtt egy héttel pontosításra kerül a program.
Sétarepülés a Szandai sportrepülőtéren:
Szombat: 15.00
Az érdeklődők sportrepülőgéppel nézhetik meg Szolnokot madártávlatból. A repülés díjáról a verseny helyszínén lehet érdeklődni.
Ez a program repülésre alkalmatlan idő esetén elmarad. (Az idén sem lesz hó)

Szombaton 17.00-tól igény szerint a szervezők segítségével lehetőség lesz a makettek fotózására.
A verseny ideje alatt folyamatos börzét biztosítunk, melyre várjuk kereskedők és árusok jelentkezését, Magó Károlynál, a zubo@freemail.hu email címen.
A versenyen nem induló látogatók, abban az esetben, ha 300 forinttal támogatják a rendezvényt tombola jegyet kapnak, mellyel makettet nyerhetnek.

A verseny helyszínére ingyenes buszjárat indul Budapestről, a GOforGO TRAVEL törzs utasai, és a versenyzők részére. Érdeklődni, és jelentkezni GOforGO TRAVEL, 06 1/454 0575 telefonszámán lehet. A GOforGO TRAVEL az utasai számára nem biztosít szállást.

Információ:
Bíró Zoltán: 06-30/600-13-70, email: szarvacska79@gmail.com
Ferge Zoltán: 06-30/588-52-64, email: fergez626@gmail.com
Varczag György: 06-70/934-98-15, email: varczag.gyorgy@citromail.hu
Magó Károly: 06-20/935-59-64, email: zubo@freemail.hu

Versenyszabályok

A versenyre olyan munkákat várunk, amelyek a korábbi Szolnoki makettversenyen még nem értek el helyezést. A versenymunkákat csak a készítőjük nevén lehet benevezni. Azokat a versenymunkákat, amelyek nem egy alkotó önálló munkája, a csoportos építés kategóriában kell benevezni. A csoportos építés kategóriában minden alkotó nevét fel kell tüntetni, vagy csapatnevet kell alkotni. A csoportos építés kategória nyílt és összevont mind kor és szekció szempontjából. Minden munkát a saját szekció megfelelő pontozólapja alapján értékeli a zsűri. A rendezvényen történő kiállításra minden alkotást szívesen várunk.
Makettek leadása
Minden olyan versenymunkához kérjük dokumentáció leadását, ami feljavítást, belső tereket, egyedi, kísérleti típust, típusátépítést, különleges festésmintát jelenít meg. A dokumentáció lehet nyomtatott és elektronikus formátumú, kereskedelmi forgalomban beszerezhető vagy magángyűjteményből származó referenciaanyag egyaránt. A dokumentáció leadásának ténye a nevezésnél regisztrálásra kerül, nagy értékű, nehezen pótolható referenciaanyagnál (könyv, folyóirat, CD/DVD, fénykép, stb.) külön elismervénnyel is, amellyel az eredményhirdetést követően visszakapható a szóban forgó dokumentáció.

Makettek besorolása
A zsűri a kategóriák további bontásának vagy összevonásának, indokolt esetben adott versenymunka más kategóriába történő átsorolásának, illetve a versenyből történő kizárásának jogát fenntartja. Utóbbi történhet az előírttól eltérő ligában (hobbi, profi) és/vagy korcsoportban önhibából történt nevezés, illetve kegyeletet, jó ízlést sértő alkotás esetén. Adott kategória további bontására abban az esetben kerül sor, ha azt a zsűri indokoltnak tartja. Azon új generációs készletekből összeállított maketteket, amelyek dobozai gyárilag tartalmaznak egyébként feljavítónak minősülő alkatrészeket (nagy méretű fémmaratás, esztergált fém lövegcső, fém vontatókábel, stb.) és ezek beépítésre is kerültek; a jelentős mértékű, dokumentáció alapján, saját építésben kivitelezett feljavításokat, bontást tartalmazó munkákat, illetve a teljesen saját építésű alkotásokat az adott szekciók feljavított, bontott kategóriáiban kell nevezni, ha ilyen meg lett hirdetve. Ezen kívül minden gyári készlet segítségével elkészített feljavítást és/vagy bontást tartalmazó versenymunkát is itt kell nevezni.
A Mester kategóriákban minden olyan versenyző szabadon indulhat, aki elfogadja a versenyszabályokat. Annak, aki mesterlevéllel rendelkezik, illetve a Szolnoki, vagy a Bólyai Makettverseny mester kategóriáinak valamelyikében arany, ezüst, vagy bronz érmes helyezést ért el, vagy a Mosonmagyaróvári Makettverseny bármelyik kategóriájában első helyezett lett, a mester kategóriákban kell indulnia. Azok a versenyzők, akik a Szolnoki, vagy a Bólyai Makettverseny hobbi kategóriáiban arany érmes helyezést értek el, szintén a mester kategóriában kötelesek indulni. Aki a mester kategóriában 90, vagy annál több pontot szerez, az megkapja a mesterlevelet. Minden versenyző eltérhet a mester kategóriában indulástól, abban az esetben, ha olyan szekcióban indul, melyben nem szerzett mesterlevelet vagy érmet, illetve a felsorolt versenyeken első helyezést. Tehát egy repülő mesterleveles szabadon indulhat a hobbi kategória harcjármű szekciójában, stb.
A Hobbi kategóriákban, a korcsoportjának megfelelő kategóriákban minden olyan makettező szabadon indulhat, aki nem tartozik a profik között indulásra kötelezettek körébe és elfogadja a versenyszabályokat.
A Nyílt mesterleveles kategóriákban megkötés nélkül, bárki indulhat, ha elfogadja a versenyszabályokat.
A Nyílt kategóriákban megkötés nélkül, bárki indulhat, ha elfogadja a versenyszabályokat.

Zsűrizés
18 év alatti korcsoportok: szemrevételezés, nincs mesterlevél
Felnőtt korcsoport, hobbi kategóriák: pontozás, nincs mesterlevél
Nyílt kategóriák: szemrevételezés, nincs mesterlevél
Nyílt mesterleveles kategóriák: pontozás, mesterlevél
Felnőtt korcsoport, mester kategóriák: pontozás, mesterlevél

Szemrevételezéses zsűrizés: A zsűri tagjai szemrevételezéssel kiválasztják a legjobbnak ítélt versenymunkákat (legalább ötöt), majd felállítják az érmek szerinti sorrendet. Ha az adott kategória felhozatala megkívánja, akkor ennél több alkotás is értékelésre kerül, akár az adott kategória összes makettje. Minden kategóriában arany, ezüst és bronzérmek kerülnek kiosztásra, kategóriánként akár több is, a zsűri döntése alapján. Egy kategóriában egy versenyző csak egy díjat kaphat.
Pontozásos zsűrizés: A zsűri tagjai szemrevételezéssel kiválasztják a legjobbnak ítélt versenymunkákat (legalább ötöt), majd ezeket lepontozzák. Ha az adott kategória felhozatala megkívánja, akkor ennél több alkotás is értékelésre kerül, akár az adott kategória összes makettje. Minden kategóriában arany, ezüst és bronzérmek kerülnek kiosztásra, kategóriánként akár több is, az elért pontszámok alapján. Egy kategóriában egy versenyző csak egy díjat kaphat. A pontozólapok az eredményhirdetést követően megtekinthetőek, illetve másolatot kérhetnek belőlük a versenyzők. A verseny után a pontozólapokat nem őrzik meg a szervezők, vagyis a későbbi megtekintésre nincs lehetőség.

Zsűri
Minden esetben a zsűri három tagból áll, egy tartalék taggal. A tartalék tag akkor folyik bele a zsűrizésbe, ha valamelyik zsűritag indult a zsűrizendő kategóriában. Aki indult nem vesz részt az értékelésben és nincs jelen a zsűrizés során. Így azoknak a makettezőknek, akiket felkérnek zsűrizésre, nem kell választaniuk a versenyzés és a zsűrizés között.

Ponthatárok:
Minden kategóriában a zsűri kiválasztja a nívós munkákat, legalább 5-öt és ezeket lepontozza. Csak azok a makettek kapnak érmet, amelyek elérik az adott érem kiosztásához előírt ponthatárt. Abban az esetben, ha a kategóriában egyetlen makett sem éri el az érem megszerzéséhez szükséges ponthatárt, a díjak nem kerülnek kiosztásra.
Hobbi kategóriák: bronzérmes szint 69 pont
ezüstérmes szint 73 pont
aranyérmes szint 78 pont
Mester kategóriák: bronzérmes szint 78 pont
ezüstérmes szint 82 pont
aranyérmes szint 86 pont
A hobbi ligában 66 ponttól minden versenyző minőségi munka elismerést kap, Profi ligában, pedig 75 ponttól lehet megkapni ezt az oklevelet.

Óvás
Vasárnap 10 órától az eredmények megtekinthetőek, és 11 óráig nyílik mód az óvásra, 1000Ft kaució ellenében. Az elbírálását egy három főből álló bizottság végzi, amely a zsűri elnökből, az érintett szekció egy zsűritagjából és a főszervezőből áll. Ha a bizottság megállapítja az óvás jogosságát, akkor az eredmény módosításra kerül, és a kaució visszajár.
Azon versenyzők, akik az óvás ideje után kétségbe vonják az eredmények jogosságát, tisztaságát, esetleg a zűri szakmai hozzáértését kritizálják (bármilyen internetes fórumon, vagy élőszóban), az etikai bizottság (Szolnoki Makettezők Baráti Köre, Puma Makett Klub, Turul Makett Klub) döntése alapján eltiltásra kerül a további versenyzéstől Szolnokon.
hatvanilaci 577205 2015. január 27. 12:25
Válasz erre
SAM_3758
SAM_3758
SAM_3757
SAM_3757
SAM_3756
SAM_3756
SAM_3755
SAM_3755
SAM_3754
SAM_3754
SAM_3753
SAM_3753
SAM_3752
SAM_3752
SAM_3751
SAM_3751
SAM_3750
SAM_3750
SAM_3749
SAM_3749
SAM_3748
SAM_3748

Szia Simi!
Annak idején én is megcsináltam ezeket a "paravane" szerkezeteket.A Bismarck esetében ez 8 db volt.
Közben gondoltam teszek fel pár képet a hajóról,úgyis már egy jó ideje nem jeleztem magam felől.
Egy kérdésem lenne viszont.
Ki tudja,hogy mikor kerül a szolnoki makettverseny megrendezésre?
Köszönöm!
Üdv!
Willi 577014 2015. január 25. 04:30
Válasz erre
A bordák vastagságát annyinak gondoltam én is, de míg normál esetben a papír bordákra papír kerül, nálam a rétegelt lemezre fa lécek. Ezért kell így megoldanom. És a nagy agyalásban rájöttem valamire. A fedélzetet, melyet össze kell majd házasítani a hajótesttel, előbb kell leszabnom, mint nekiállni a testnek, hiszen az utóbbinak kell igazodnia a fedélzethez.
Elég hülyén jönne ki, ha a két méret nem stimmelne, mikor össze akarom illeszteni őket.
Akkor tuti, hogy elgurulna a gyógyszerem. Így most a fedélzet anyagának kiválasztása ami fejtörést okoz. Választék van bőven. 2mm-es rétegelt lemez, 2mm-es prespán papír, 0,5mm réz lemez, 2mm-es textilbakelit. Mindegyiknek meg van a maga előnye, csak nem tudom még, melyik lenne a legmegfelelőbb. Ha van valakinek véleménye, megköszönném, persze a magyarázattal együtt.
Üdv!
lucky 577000 2015. január 24. 21:05
Válasz erre
3-5mm-es rétegelt lemez nem lenne jobb bordának?
Willi 576975 2015. január 24. 17:30
Válasz erre
Simi, ez bámulatos. Gondolom, te is élvezed a látványt, de hergert képei is fantasztikusak. Basszus, jó sokára fogok ott tartani, ahol ti jártok. Tapasztalatban is, bár innét már több ötletet merítettem. Tanulni az ügyesebbtől, tapasztaltabbtól, még ha vén is vagyok, nem szégyen. Az a szégyen, ha elszúrom, mert nem kérdeztem.
Simi, a hajóm teste egyáltalán nincs kész. Most az alapanyag gyűjtése van folyamatban. Előzőleg vásároltam egy elektromos lombfűrészt, most nyárfa deszkákat keresek a közelben, amit egy asztalos barátommal felszabdalhatunk apró lécekké. Majd meglátom, milyen vastagságúra tudjuk szeletelni őket, ennek megfelelően tudom a bordákat leszabni. Ugyanis a lécek vastagságától, legalább 2 mm-rel kisebbre kell szabnom a bordákat. A 2 mm pedig a kenceficék vastagságára kell. Addig is felépítményezek. Ma éppen semmit, mert dolgozom. Meg minden 3. nap.

Üdv: István
Simi 576910 2015. január 23. 19:53
Válasz erre
hf1
hf1
t1
t1
POW
POW

Szia!
Az "aknarobbantók" általában nem robbantották fel az aknát, hanem - tudtommal -leszakították a rögzített aknát a tartókábelről, ami normál esetben ezután feljött a felszínre, ahol aztán már könnyen felrobbantották. Persze néha az akna felrobbant a leszakadáskor, ilyenkor bizony odaveszett az eszköz, a "paravane". Ezért aztán általában többet is vitt magával a hajó: 4-et, vagy néha még 6-ot is. (Pedig csak kettőt tudtak egy időben használni.Az orrtőkéhez rögzítették és kiúsztatták a víz alatt kábelen jobbra és ballra.) Az én problémám az volt, hogy a kit csak két darabot adott a négy helyett és persze nem is voltak túl szépek.
Itt van még néhány kép a Warspite-mről. Legutóbb a horgonyfedélzettel végeztem. Most a hullámtörő és annak környéke van terítéken; a "paravane"-ok is itt voltak elhelyezve: 2 a hullámtörő mögött, 2 a felépítmény oldalán.
Egy képet is mellékeltem a POW-ról, nem tudom mennyire látszabak az osztások. 0.5-ös rotringot jól kihegyeztem csiszolópapíron, aztán vonalzó mellet minden második osztásnál húztam keresztbe egy csíkocskát. A Warspite-n, amint látható fafedélzet van. Ennek a gyári osztása: minden 4-nél van a keresztosztás.
TAMÁS78 576867 2015. január 23. 13:47
Válasz erre
Sziasztok!

Gyuri!
Ez megnyugtató, ha Jim Baumann hasonló véleményen van, akkor talán nem (csak) az én készülékemben van a hiba. Egyébként úgy általánosságban ezek a különféle vélemények, technikák és stílusok nálam tökéletesen megférnek egymás mellett. Szóval attól, hogy nekem ez a meglátásom, még nem gondolom azt, hogy akik ragaszkodnak a keresztosztásokhoz, valamit kevésbé jól látnának vagy csinálnának.

Willi!
Köszi, igazából a viszonylag szabályos bekarcolgatás volt melós, a beszabás ripsz-ropsz művelet.

Tomi!
Marha jó ez a felépítményrész, nekem eddig a leglátványosabb elem.

Simi!
Szerintem félreértettél, a Tamiya-féle fedélzeteket ismerem. :) Az aknarobbantókról kérdeztem, hogy a gyáriak annyira vacakok? A keresztosztásokhoz milyen ceruzát használtál?
Simi 576846 2015. január 23. 10:28
Válasz erre
Tomi, szépen alakul a Thüringen, sok babra munka lehetett ezzel a résszel!
Willi, magam is egészen elégedett vagyok a paravánokkal, de azért nem erre szeretnék a legbüszkébb lenni... ha jól értem, a hajótest már nagyjából kész?
Tamás78, igen, a Tamiya régebbi 350-eseinek a leggyengébb pontja a pozitívan osztott fedélzet. Ráadásul ezek 3 részből állnak és igen roszul illeszkednek, tehát muszáj tömíteni-csiszolni, aminek következtében a pozitív osztásoknak annyi. A POW-en a keresztosztásokat én ceruzával imitáltam; szerintem jó lett.
zs180 576826 2015. január 22. 23:28
Válasz erre
Willi, valóban, én is szemüveget használok az építéshez, de pár éve még nem kellett...
Tomi, nagyon szép a Thüringen!
Móvárra hozod?
hergert 576789 2015. január 22. 16:42
Válasz erre
kémény felépítmény01
kémény felépítm...
kémény felépítmény02
kémény felépítm...
kémény felépítmény03
kémény felépítm...
kémény felépítmény04
kémény felépítm...

Sziasztok!

Pár kép a Thüringen középső kémény felépítményéről. Jelenleg így néz ki. Felkerültek a csónakok tartói, kötéldobok, a daruk oszlopai, szenelő csörlők, az első középső és hátsó felépítmények közötti hidak. A csónakok tartói okozták a legtöbb galibát, mert egyáltalán nem stimmeltek a csónakok vízvonal alatti részével.

Üdv.: Herger Tomi
Willi 576739 2015. január 22. 03:46
Válasz erre
Tamás78, jó lett az a fedélzet. Aprólékos farigcsálást igényelt. Jó sok időbe telhetett beilleszteni.
Simi, ha lefested őket, a kutya nem mondja meg róluk, hogy nem gyáriak. Pedig erre leszel a legbüszkébb.
Willi 576738 2015. január 22. 03:39
Válasz erre
zs180, most, hogy látom a karórát, stimmel a méret. Így is vagy 3x-os nagyítású szemüvegben vagdosok, de ez még apróbb. Nem hinném, hogy szabad szemmel építgeted.
zs180 576736 2015. január 22. 00:10
Válasz erre
Tamás, csak érdekességképp, a múltkor a modelwarship.com-on kisebb vita bontakozott ki a fafedélzet keresztosztásainak tekintetében - Jim Baumann például ugyanazt mondta, mint Te, úgyhogy ez biztosan nem önigazolás...
TAMÁS78 576735 2015. január 21. 23:47
Válasz erre
Simi!

Jut eszembe, az eredetiek ennyire használhatatlanok?
TAMÁS78 576734 2015. január 21. 23:46
Válasz erre
Sziasztok!

Tomi!
Köszönöm, reméltem, hogy hozzászólsz, mert tudtam, hogy nálad is tervben van néhány Heller makett.

Simi!
Köszi, igyekeztem szabályosra csinálni, ami azért nem mindenhol lett tökéletes, de ezt most a sötét és világos váltakozása is kiemeli. Festés után jobb lesz.

Sebi!
Igazad van, hiányoznak. Egyrészt egyáltalán nem voltam meggyőződve róla, hogy szépen és szabályosan el tudnám készíteni őket, másrészt úgy voltam vele, a keresztosztások még az olyan fotók többségén is láthatatlanok, amelyeken a hosszanti osztások jól látszanak. De ez lehet, hogy csak önigazolás...

Gyuri!
Köszi! Igen, vacilláltam, hogy ez most jobb-e, mint a Derfflinger. Lehet, hogy csak frissebb számomra az élmény, a német csatacirkáló már leülepedett. :) Több ilyen képet csinálhatnál, mint az órás! Sokkal nyilvánvalóbb az építés nagyszerűsége.
zs180 576732 2015. január 21. 22:57
Válasz erre
IMG_2475
IMG_2475

Willi, ez bizony nem 1:350-es makett. A képen látható óra segíthet tisztázni a méretviszonyokat (1:700).
Egyébként biztosan tiszteletet parancsoló lesz az 1:200-as Dreadnought, kíváncsi vagyok, hogy boldogulsz vele.
zs180 576731 2015. január 21. 22:53
Válasz erre
Tamás, a Derfflingernél szerintem nem lesz szebb. Az építésnél előny volt az Artist Hobby szuper fotómaratása.
Nagyon jól néz ki a fedélzet, máris feldobtad a Heller makettet, amire ráfér azt általad tervezett feljavítás.
Tomi, remélem kész lesz Móvárra, bár erre sajnos kevés az esély. Mindegy, ha nem lesz teljesen kész, valószínűleg akkor is elviszem.
Imi, szép kis (ifjú) paravánjaid vannak!
Sebi 576730 2015. január 21. 22:44
Válasz erre
Sziasztok!

Szépen halad mindenki az építésekkel és úgy látom remek munkák fognak születni. Illetve Atu már remekelt is az Ancsával.

Tamás!

Jó ez a fedélzet, de nem hiányoznak a keresztosztások?
Simi 576729 2015. január 21. 22:32
Válasz erre
IMG__20150121__083559
IMG__20150121__08355...

Szia!
Nem semmi ez a fedélzet! Én anno a Prince of Wales-hez Evergreen vésett szitrol lemezeket használtam fel, az nézett így ki - de annak a vésete géppel készült. Ez viszont legalább olyan szabályosnak tűnik; szép munka!
Közben persze én is dolgozgatok a Warspite-n (1/350). Most éppen a paravane-kat voltam kénytelen legyártani. A törzsét műanyagból "eszergáltam", a többi alulemezből és rézdrótokból készült.
hergert 576728 2015. január 21. 22:18
Válasz erre
Szia!

Nekem tetszik a fedélzet. Magam is ilyeneket fogok az 1/400 Heller hajóimra készíteni. Az elmúlt években én is gyűjtöttem pár maratást és löveget hozzájuk.

Üdv.: Herger Tomi
TAMÁS78 576726 2015. január 21. 22:09
Válasz erre
DSCF7327
DSCF7327
DSCF7328
DSCF7328

Sziasztok!

Egy másik építés szünetében elővettem a Heller Admiral Scheer-jét, és ha már úgyis kész volt az új fedélzet, rászabtam a hajótestre.

Kíváncsi lennék, hogy kívülálló, de hajós szemmel hogy néz ki? A makett nem műértő zsűriknek készül, hanem csak arra, hogy én jó érzéssel nézegessem majd a polcon.

A fedélzet egyszerű 0,5-ös sztirollemez, amit lefújtam alapozó szürkével, majd 0,5 mm-enként bekarcoltam. A lövegcsöveket esztergáltra cserélem, lesz még rajta fotómaratott korlát, ajtók, ablakok, és egy halom házi feljavítás. Számomra is rejtély, mennyire tudom életszagúbbá tenni a hajót, majd egyszer meglátjuk.
Willi 576717 2015. január 21. 17:55
Válasz erre
A csónakokkal kezdtem.
A csónakokkal...
DSCN1142

A réseket majd kitömítem és elsimítom.
DSCN1142
DSCN1134

A motoros kis hajó érdekes vállalkozásnak bizonyult.
DSCN1134
DSCN1146

A legnagyobb rajongóm.
DSCN1146
DSCN1124

A kémények következtek.
DSCN1124
DSCN1125
DSCN1125
DSCN1135
DSCN1135
DSCN1136
DSCN1136
DSCN1143
DSCN1143
DSCN1144
DSCN1144
DSCN1134
DSCN1134
DSCN1137
DSCN1137
DSCN1138

A horgonyok kivitele már sokkal jobb lett. Nem hiába, a papírral is  meg kell tanulni bánni.
DSCN1138
DSCN1139
DSCN1139

Sziasztok,

Ez a kis hajó valami csodálatos! Mekkora a hajó méretaránya? A deszkán lévő körfűrész nyomaiból tudok csak következtetni némileg erre. Talán 1:350-hez nézem. Csak ámulok a kémény védőrácsozatán. Majd mutatom az enyémet is, bár messze van ettől a kiviteltől. Újra fogom forrasztani, mert egy erre alkalmatlan pákával próbálkoztam először. Meg ott van a létra. A fotómart dolgok ugyanolyanok, mint az eredeti, de én törekszem a forrasztások tökéletesebbé tételére. Elkészült valami a Dreadnought-ból is. Itt teszem közszemlére. Mentségemre legyen, a makrofotózást is tanulnom kell még, mivel ez egy vadi új gép és nem ismerem. Ja, tegnap vettem egy elektromos lombfűrészt a rétegelt lemez bordák kivágásához. Öreg vagyok már a kézimunkához. Remélem, meggyorsítja a hajótest elkészülését. lucky, a hajótestet mindenképpen kezelni fogom. Miután beborítottam a bordákat 3mm-es lécekkel (+ az orrát és a farát balsafából kifaragtam), lefújom szórógittel, amelyre batisztvásznat borítok és beecsetelem nitrolakkal. Miután megszáradt és mindenhol légmentes felületet kaptam, ismét szórógitt és csiszolás, majd megint szórógitt és csiszolás. Ha elég sima a felület, lehet festeni, de ezt a legvégén. Amúgy meg az egész felépítményt is szórógittel borítom 1x, hogy csiszolhassak, ahol kell. Na, sok a duma, jöhet az a pár béna kép. Tegnap nekiálltam 22 db aprócska ágyúnak. Bakker, az eredeti látványrajzokat elnézve, messze lesz az igazi kinézettől, de nem is hiszem, hogy ekkora léptékben papírból tökéletesre lehetne formázni. Mindegy, majd feljavítom saját erőből. Ha kész vannak, jövök.

Üdv: István
hergert 576710 2015. január 21. 15:47
Válasz erre
Szia Gyuri!

Nagyon tetszik! Remélem láthatom élőben!

Üdv.: Herger Tomi
TAMÁS78 576709 2015. január 21. 15:42
Válasz erre
Szia Gyuri!

Túlzás lenne azt mondani, hogy az eddigi legszebb építésed a méretarányban?
Simi 576707 2015. január 21. 15:24
Válasz erre
Nem baj, hanem kötelező lefesteni!
Én személy szerint nem vagyok a mesterien összeépített, de festetlen hajók híve. Szerintem a festés a korona a művön.
zs180 576701 2015. január 21. 14:34
Válasz erre
Imi, narn08,
köszönöm szépen!
Ugye nem baj, ha mégis lefestem?:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.