/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Willi 576975 2015. január 24. 17:30
Válasz erre
Simi, ez bámulatos. Gondolom, te is élvezed a látványt, de hergert képei is fantasztikusak. Basszus, jó sokára fogok ott tartani, ahol ti jártok. Tapasztalatban is, bár innét már több ötletet merítettem. Tanulni az ügyesebbtől, tapasztaltabbtól, még ha vén is vagyok, nem szégyen. Az a szégyen, ha elszúrom, mert nem kérdeztem.
Simi, a hajóm teste egyáltalán nincs kész. Most az alapanyag gyűjtése van folyamatban. Előzőleg vásároltam egy elektromos lombfűrészt, most nyárfa deszkákat keresek a közelben, amit egy asztalos barátommal felszabdalhatunk apró lécekké. Majd meglátom, milyen vastagságúra tudjuk szeletelni őket, ennek megfelelően tudom a bordákat leszabni. Ugyanis a lécek vastagságától, legalább 2 mm-rel kisebbre kell szabnom a bordákat. A 2 mm pedig a kenceficék vastagságára kell. Addig is felépítményezek. Ma éppen semmit, mert dolgozom. Meg minden 3. nap.

Üdv: István
Simi 576910 2015. január 23. 19:53
Válasz erre
hf1
hf1
t1
t1
POW
POW

Szia!
Az "aknarobbantók" általában nem robbantották fel az aknát, hanem - tudtommal -leszakították a rögzített aknát a tartókábelről, ami normál esetben ezután feljött a felszínre, ahol aztán már könnyen felrobbantották. Persze néha az akna felrobbant a leszakadáskor, ilyenkor bizony odaveszett az eszköz, a "paravane". Ezért aztán általában többet is vitt magával a hajó: 4-et, vagy néha még 6-ot is. (Pedig csak kettőt tudtak egy időben használni.Az orrtőkéhez rögzítették és kiúsztatták a víz alatt kábelen jobbra és ballra.) Az én problémám az volt, hogy a kit csak két darabot adott a négy helyett és persze nem is voltak túl szépek.
Itt van még néhány kép a Warspite-mről. Legutóbb a horgonyfedélzettel végeztem. Most a hullámtörő és annak környéke van terítéken; a "paravane"-ok is itt voltak elhelyezve: 2 a hullámtörő mögött, 2 a felépítmény oldalán.
Egy képet is mellékeltem a POW-ról, nem tudom mennyire látszabak az osztások. 0.5-ös rotringot jól kihegyeztem csiszolópapíron, aztán vonalzó mellet minden második osztásnál húztam keresztbe egy csíkocskát. A Warspite-n, amint látható fafedélzet van. Ennek a gyári osztása: minden 4-nél van a keresztosztás.
TAMÁS78 576867 2015. január 23. 13:47
Válasz erre
Sziasztok!

Gyuri!
Ez megnyugtató, ha Jim Baumann hasonló véleményen van, akkor talán nem (csak) az én készülékemben van a hiba. Egyébként úgy általánosságban ezek a különféle vélemények, technikák és stílusok nálam tökéletesen megférnek egymás mellett. Szóval attól, hogy nekem ez a meglátásom, még nem gondolom azt, hogy akik ragaszkodnak a keresztosztásokhoz, valamit kevésbé jól látnának vagy csinálnának.

Willi!
Köszi, igazából a viszonylag szabályos bekarcolgatás volt melós, a beszabás ripsz-ropsz művelet.

Tomi!
Marha jó ez a felépítményrész, nekem eddig a leglátványosabb elem.

Simi!
Szerintem félreértettél, a Tamiya-féle fedélzeteket ismerem. :) Az aknarobbantókról kérdeztem, hogy a gyáriak annyira vacakok? A keresztosztásokhoz milyen ceruzát használtál?
Simi 576846 2015. január 23. 10:28
Válasz erre
Tomi, szépen alakul a Thüringen, sok babra munka lehetett ezzel a résszel!
Willi, magam is egészen elégedett vagyok a paravánokkal, de azért nem erre szeretnék a legbüszkébb lenni... ha jól értem, a hajótest már nagyjából kész?
Tamás78, igen, a Tamiya régebbi 350-eseinek a leggyengébb pontja a pozitívan osztott fedélzet. Ráadásul ezek 3 részből állnak és igen roszul illeszkednek, tehát muszáj tömíteni-csiszolni, aminek következtében a pozitív osztásoknak annyi. A POW-en a keresztosztásokat én ceruzával imitáltam; szerintem jó lett.
zs180 576826 2015. január 22. 23:28
Válasz erre
Willi, valóban, én is szemüveget használok az építéshez, de pár éve még nem kellett...
Tomi, nagyon szép a Thüringen!
Móvárra hozod?
hergert 576789 2015. január 22. 16:42
Válasz erre
kémény felépítmény01
kémény felépítm...
kémény felépítmény02
kémény felépítm...
kémény felépítmény03
kémény felépítm...
kémény felépítmény04
kémény felépítm...

Sziasztok!

Pár kép a Thüringen középső kémény felépítményéről. Jelenleg így néz ki. Felkerültek a csónakok tartói, kötéldobok, a daruk oszlopai, szenelő csörlők, az első középső és hátsó felépítmények közötti hidak. A csónakok tartói okozták a legtöbb galibát, mert egyáltalán nem stimmeltek a csónakok vízvonal alatti részével.

Üdv.: Herger Tomi
Willi 576739 2015. január 22. 03:46
Válasz erre
Tamás78, jó lett az a fedélzet. Aprólékos farigcsálást igényelt. Jó sok időbe telhetett beilleszteni.
Simi, ha lefested őket, a kutya nem mondja meg róluk, hogy nem gyáriak. Pedig erre leszel a legbüszkébb.
Willi 576738 2015. január 22. 03:39
Válasz erre
zs180, most, hogy látom a karórát, stimmel a méret. Így is vagy 3x-os nagyítású szemüvegben vagdosok, de ez még apróbb. Nem hinném, hogy szabad szemmel építgeted.
zs180 576736 2015. január 22. 00:10
Válasz erre
Tamás, csak érdekességképp, a múltkor a modelwarship.com-on kisebb vita bontakozott ki a fafedélzet keresztosztásainak tekintetében - Jim Baumann például ugyanazt mondta, mint Te, úgyhogy ez biztosan nem önigazolás...
TAMÁS78 576735 2015. január 21. 23:47
Válasz erre
Simi!

Jut eszembe, az eredetiek ennyire használhatatlanok?
TAMÁS78 576734 2015. január 21. 23:46
Válasz erre
Sziasztok!

Tomi!
Köszönöm, reméltem, hogy hozzászólsz, mert tudtam, hogy nálad is tervben van néhány Heller makett.

Simi!
Köszi, igyekeztem szabályosra csinálni, ami azért nem mindenhol lett tökéletes, de ezt most a sötét és világos váltakozása is kiemeli. Festés után jobb lesz.

Sebi!
Igazad van, hiányoznak. Egyrészt egyáltalán nem voltam meggyőződve róla, hogy szépen és szabályosan el tudnám készíteni őket, másrészt úgy voltam vele, a keresztosztások még az olyan fotók többségén is láthatatlanok, amelyeken a hosszanti osztások jól látszanak. De ez lehet, hogy csak önigazolás...

Gyuri!
Köszi! Igen, vacilláltam, hogy ez most jobb-e, mint a Derfflinger. Lehet, hogy csak frissebb számomra az élmény, a német csatacirkáló már leülepedett. :) Több ilyen képet csinálhatnál, mint az órás! Sokkal nyilvánvalóbb az építés nagyszerűsége.
zs180 576732 2015. január 21. 22:57
Válasz erre
IMG_2475
IMG_2475

Willi, ez bizony nem 1:350-es makett. A képen látható óra segíthet tisztázni a méretviszonyokat (1:700).
Egyébként biztosan tiszteletet parancsoló lesz az 1:200-as Dreadnought, kíváncsi vagyok, hogy boldogulsz vele.
zs180 576731 2015. január 21. 22:53
Válasz erre
Tamás, a Derfflingernél szerintem nem lesz szebb. Az építésnél előny volt az Artist Hobby szuper fotómaratása.
Nagyon jól néz ki a fedélzet, máris feldobtad a Heller makettet, amire ráfér azt általad tervezett feljavítás.
Tomi, remélem kész lesz Móvárra, bár erre sajnos kevés az esély. Mindegy, ha nem lesz teljesen kész, valószínűleg akkor is elviszem.
Imi, szép kis (ifjú) paravánjaid vannak!
Sebi 576730 2015. január 21. 22:44
Válasz erre
Sziasztok!

Szépen halad mindenki az építésekkel és úgy látom remek munkák fognak születni. Illetve Atu már remekelt is az Ancsával.

Tamás!

Jó ez a fedélzet, de nem hiányoznak a keresztosztások?
Simi 576729 2015. január 21. 22:32
Válasz erre
IMG__20150121__083559
IMG__20150121__08355...

Szia!
Nem semmi ez a fedélzet! Én anno a Prince of Wales-hez Evergreen vésett szitrol lemezeket használtam fel, az nézett így ki - de annak a vésete géppel készült. Ez viszont legalább olyan szabályosnak tűnik; szép munka!
Közben persze én is dolgozgatok a Warspite-n (1/350). Most éppen a paravane-kat voltam kénytelen legyártani. A törzsét műanyagból "eszergáltam", a többi alulemezből és rézdrótokból készült.
hergert 576728 2015. január 21. 22:18
Válasz erre
Szia!

Nekem tetszik a fedélzet. Magam is ilyeneket fogok az 1/400 Heller hajóimra készíteni. Az elmúlt években én is gyűjtöttem pár maratást és löveget hozzájuk.

Üdv.: Herger Tomi
TAMÁS78 576726 2015. január 21. 22:09
Válasz erre
DSCF7327
DSCF7327
DSCF7328
DSCF7328

Sziasztok!

Egy másik építés szünetében elővettem a Heller Admiral Scheer-jét, és ha már úgyis kész volt az új fedélzet, rászabtam a hajótestre.

Kíváncsi lennék, hogy kívülálló, de hajós szemmel hogy néz ki? A makett nem műértő zsűriknek készül, hanem csak arra, hogy én jó érzéssel nézegessem majd a polcon.

A fedélzet egyszerű 0,5-ös sztirollemez, amit lefújtam alapozó szürkével, majd 0,5 mm-enként bekarcoltam. A lövegcsöveket esztergáltra cserélem, lesz még rajta fotómaratott korlát, ajtók, ablakok, és egy halom házi feljavítás. Számomra is rejtély, mennyire tudom életszagúbbá tenni a hajót, majd egyszer meglátjuk.
Willi 576717 2015. január 21. 17:55
Válasz erre
A csónakokkal kezdtem.
A csónakokkal...
DSCN1142

A réseket majd kitömítem és elsimítom.
DSCN1142
DSCN1134

A motoros kis hajó érdekes vállalkozásnak bizonyult.
DSCN1134
DSCN1146

A legnagyobb rajongóm.
DSCN1146
DSCN1124

A kémények következtek.
DSCN1124
DSCN1125
DSCN1125
DSCN1135
DSCN1135
DSCN1136
DSCN1136
DSCN1143
DSCN1143
DSCN1144
DSCN1144
DSCN1134
DSCN1134
DSCN1137
DSCN1137
DSCN1138

A horgonyok kivitele már sokkal jobb lett. Nem hiába, a papírral is  meg kell tanulni bánni.
DSCN1138
DSCN1139
DSCN1139

Sziasztok,

Ez a kis hajó valami csodálatos! Mekkora a hajó méretaránya? A deszkán lévő körfűrész nyomaiból tudok csak következtetni némileg erre. Talán 1:350-hez nézem. Csak ámulok a kémény védőrácsozatán. Majd mutatom az enyémet is, bár messze van ettől a kiviteltől. Újra fogom forrasztani, mert egy erre alkalmatlan pákával próbálkoztam először. Meg ott van a létra. A fotómart dolgok ugyanolyanok, mint az eredeti, de én törekszem a forrasztások tökéletesebbé tételére. Elkészült valami a Dreadnought-ból is. Itt teszem közszemlére. Mentségemre legyen, a makrofotózást is tanulnom kell még, mivel ez egy vadi új gép és nem ismerem. Ja, tegnap vettem egy elektromos lombfűrészt a rétegelt lemez bordák kivágásához. Öreg vagyok már a kézimunkához. Remélem, meggyorsítja a hajótest elkészülését. lucky, a hajótestet mindenképpen kezelni fogom. Miután beborítottam a bordákat 3mm-es lécekkel (+ az orrát és a farát balsafából kifaragtam), lefújom szórógittel, amelyre batisztvásznat borítok és beecsetelem nitrolakkal. Miután megszáradt és mindenhol légmentes felületet kaptam, ismét szórógitt és csiszolás, majd megint szórógitt és csiszolás. Ha elég sima a felület, lehet festeni, de ezt a legvégén. Amúgy meg az egész felépítményt is szórógittel borítom 1x, hogy csiszolhassak, ahol kell. Na, sok a duma, jöhet az a pár béna kép. Tegnap nekiálltam 22 db aprócska ágyúnak. Bakker, az eredeti látványrajzokat elnézve, messze lesz az igazi kinézettől, de nem is hiszem, hogy ekkora léptékben papírból tökéletesre lehetne formázni. Mindegy, majd feljavítom saját erőből. Ha kész vannak, jövök.

Üdv: István
hergert 576710 2015. január 21. 15:47
Válasz erre
Szia Gyuri!

Nagyon tetszik! Remélem láthatom élőben!

Üdv.: Herger Tomi
TAMÁS78 576709 2015. január 21. 15:42
Válasz erre
Szia Gyuri!

Túlzás lenne azt mondani, hogy az eddigi legszebb építésed a méretarányban?
Simi 576707 2015. január 21. 15:24
Válasz erre
Nem baj, hanem kötelező lefesteni!
Én személy szerint nem vagyok a mesterien összeépített, de festetlen hajók híve. Szerintem a festés a korona a művön.
zs180 576701 2015. január 21. 14:34
Válasz erre
Imi, narn08,
köszönöm szépen!
Ugye nem baj, ha mégis lefestem?:)
narn08 576690 2015. január 21. 09:25
Válasz erre
Ez egyszeuen csodalatos ! Kar lenne lefesteni, mert mar igy is nagyon jol mutat.
Simi 576688 2015. január 21. 08:53
Válasz erre
Ez a hajó még így festés nélkül is egyszerűen gyönyörű. Az egyes elemek és alkatrészek kivitelezése hibátlan. Persze elsőre nem sikerül minden mindig olyan szépen, de akkor az ember újra kezdi és kijavítja a hibát. Ez utóbbi mondat azoknak szól, akik azt mondják: sajnos nekem nem sikerül ilyen szépen. Itt az "élő példa", hogy érdemes törekedni a tökéletességre.
zs180 576678 2015. január 20. 22:49
Válasz erre
IMG_2461
IMG_2461
IMG_2462
IMG_2462
IMG_2463
IMG_2463
IMG_2465
IMG_2465
IMG_2466
IMG_2466
IMG_2468
IMG_2468
mws14
mws14

Végre eljutottam a festésig. Minden alkatrész elkészült, ami a festés előtt elkészülhetett. Látszik már, kb. milyen lesz a hajó.
Az utolsó két képen szerepel az összes alkatrész, amin az elmúlt egy évben dolgoztam.
zs180 576676 2015. január 20. 22:42
Válasz erre
IMG_2440

submarine lookout
IMG_2440
IMG_2441
IMG_2441
IMG_2442
IMG_2442
IMG_2443
IMG_2443
IMG_2444
IMG_2444
IMG_2445
IMG_2445
IMG_2446
IMG_2446
IMG_2447
IMG_2447
IMG_2448
IMG_2448
IMG_2451
IMG_2451
IMG_2452
IMG_2452
IMG_2453
IMG_2453
mws6
mws6
mws7
mws7
IMG_2454

fighting top
IMG_2454
IMG_2455
IMG_2455
IMG_2456
IMG_2456
IMG_2457
IMG_2457
IMG_2458
IMG_2458
IMG_2459
IMG_2459
IMG_2460
IMG_2460

Sziasztok!
A mellékelt következő képeken nyomon követhető a tripod alakulása:
először a submarine lookout elnevezésű szintet alakítottam ki különféle anyagokból, majd a felette levő kis platformot. A tripod középső szárára létrafokok kerültek.
Ezt követően a maratott "starfish" fogta össze a három árbocszárat, alájuk pedig a kürt-platform került fel. A "fighting top" az Artist Hobby-féle maratás újabb gyöngyszeme. Látható, hogyan hajtogattam össze, persze csak azután, hogy lefújtam a belső felületeit és némi jelképes felszerelést helyeztem el a belsejében. A harcálláspont tetejére felkerült egy kisebb és egy nagyobb távmérő, előbbi köré a Voyager Models ívelt sablonja segítségével kanyarítottam csonka kúp alakú alumínium mellvédet.
zs180 576675 2015. január 20. 22:30
Válasz erre
Nagyon profi munka, mint Iminek, nekem is a festés tetszik különösen!
Móváron majd jól megnézem...
atu71 576568 2015. január 19. 12:49
Válasz erre
Hali,
Koszi,természetesen ott lesz Movàron a tobbi ladikkal :),a kovetkezo témàm màr fut az 1:72-es Vosper,és a hétvégén elkezdem az 1:72-es U-Boot Wolf Pack-ot.De errol majd teszek fel képeket és irok néhàny mondatot az élképzelésekrol,mert elég komoly épités lesz rengeteg feljavitàssal és kieg.el.
Simi 576554 2015. január 19. 10:39
Válasz erre
Szia!
Nagyon tetszik a "ladikod"! Különösen is a festés rendkívül impresszív. Móváron remélem láthatom majd. Mi lesz a következő?
atu71 576542 2015. január 19. 07:20
Válasz erre
Hali,
Isten hozott :),hàt nem hétkoznapi témàn dolgozol szinte mondhatni elég egyedi és ez adja meg a dolog érdekességét,ez a papirmakett mely uszni fog még nem talàlkoztam vele.Nagyon felketette a kivàncsisàgom,okvetlen tegyél fel képeket a haladàsrol.
lucky 576541 2015. január 19. 06:56
Válasz erre
Szia!
Üdv a köreinkben!

Jó választás a papír, főleg hajók terén. Sok olyan hajó van, amit valószínűleg soha az életben nem fognak műanyagból kiadni.

A papírt gondolom lakkozni fogod, mert a vízzel nem igazán van barátságban.
1:200-ban van papírból lézerrel vágott korlát is, ami lakkozás után erős tud ám lenni.

Amit használtál forrasztáshoz azt úgy hívják forrasztópaszta.
A gépi, kemencés forrasztásokhoz fejlesztették ki ezt az anyagot.
Ebben együtt van a folyasztó ( forrasztó víz vagy zsír) és a forrasztó anyag.De ez nem jelenti azt,hogy némi segítő folyasztó szert nem lehet használni.Sokszor kell.
De mindegy minek hívjuk, a lényeg: bevált.

Sokan forrasztják már a gyári fotómaratásokat is. Bár van olyan gyártó aki ónozza ezeket, ami sajnos nehezíti a forrasztást. Viszont nagyon jól néz ki, de hát ez itt másodlagos (-nak kellene lennie)..

Képeket a galéria létrehozása/ szerkesztése gombbal tudsz feltölteni.
Először a tallózás-sal kiválasztod a saját gépeden a képet majd a feltöltés következik. A feltöltés előtt másik nevet is adhatsz a képnek, ill leírást is adhatsz hozzá.Ez később majd a kép alatt lesz látható.A nagyjából középen lévő első képpel ami egy floppyt ábrázol tudod elküldeni a hozzászólást és a feltöltött képeket.Egyébként ha ráviszed az egeret a képekre kiírja mi mire való.
A link gombbal internetes oldalakat tudsz ide betenni. A keresősorban lévő szöveget kell ide bemásolni, majd kijelölni és klikk a link gombra ( kijelöl egér bal gombbal, egér jobb gomb, menüből kiválasztani a másol-t, majd vissza ide klikk, és jobb gomb, menüből kiválaszt a beilleszt).
Kijelölni úgy tudsz, hogy az egér bal gombját lenyomod és a kívánt rész felett elhúzod a kurzort. Az a rész akkor bekékül.
pl en.wikipedia.org/wiki/Dreadnought

A vastag aláhúzott dőlt gombokkal is ez a helyzet.
Willi 576540 2015. január 19. 05:17
Válasz erre
Sziasztok! Örülök, hogy csatlakozhatok ehhez a nagyszerű csapathoz! Ahogy olvastam rólatok, főként a makettezés vonz benneteket. Nos, én vagy 30 évvel ezelőtt modelleztem utoljára. Még egyszer, csak tervrajz alapján nem vágnék bele. Túl időigényes és macerás egyes fedélzeti elemek kifaragása. A műanyag makettekben (a magam számára)pedig nem látok elég kihívást, no meg az áruk sem túl barátságos. Hogy úgy érezzem, mindent alkatrészt magam készítek el és rakom össze, ezért a papírmakett építése felé fordultam. Mindenesetre szeretném működőképessé tenni hajóimat, ezért a vízzel érintkező részt, vagyis a hajótestet rétegelt lemezből, és megfelelő bevonatokkal fogom megcsinálni, mint, ahogy egy modellező teszi. Elsőként aztán megrendeltem az HMS Dreadnought csatahajót 1:200 méretarányban a GPM-től, valamint egy 3D-s kiadványt, melyben részletes képek vannak a látványrajzokról. Hát, most ezen dolgozom. Mivel tél van és a műhelyemet még nem tudom befűteni, ezért bent a lakásban nem a hajótesttel kezdtem, hanem egyes felépítményi elemekkel. Nem kívánok fotómaratásokat rendelni, hiszen a rezet magam is meg tudom forrasztani. Néha ugyan macerás, de mikor elkészül, tudjátok, milyen felemelő érzés. Különben végig elolvastam a hozzászólásokat és temérdek dolgot tudtam meg, amiről halvány gőzöm sem volt. Most kamatoztathatom őket. A korlátok forrasztgatása a keret segítségével egész jó, csak nem szabad cint felhasználni hozzá, mert az apró lyukakban benne marad és ott vagyok, ahol a part szakad. A leheletnyi fémszálak keresztezésénél, ezért a házam fűtési rendszerének réz forrasztásából megmaradt szürke színű, cines, zsíros anyagot használom. Az ebben lévő cin bőven elegendő a szálak megforrasztásához. A 2mm-es kormánykerekekhez meg csinálok valamilyen keretet. Többet nem írok hirtelen támadt lelkesedésemben, ám, ha vannak kérdéseitek, szívesen próbálok felelni rájuk. Ha majd kissé látványosabb lesz a dolog, tennék fel képeket, persze a segítségetekkel, mert nem vagyok egy Bill Gates. Üdv mindenkinek és jó szórakozást!
atu71 576476 2015. január 18. 09:55
Válasz erre
f70
f70
f73
f73
f74
f74
f76
f76
f77
f77
f75
f75

Hali,
Koszonom mindenkinek a jo szot,és zàrszoként adom a fotokat mert teljesen befejeztem most màr a szineken nem modositok.A fedélzetet hozzà alakitottam az also testhez mert nagy volt a kulombség és az osszhang nem volt megfelelo.Még annyi kulombség lehet a jelenlegi fotokhoz hogy teszek fel kotélzetet is,a mosonin megetekintheto lesz mert elviszem néhàny ladikommal egyutt.
Simi 576389 2015. január 17. 08:19
Válasz erre
Syb 576383 2015. január 16. 23:46
Válasz erre
Sziasztok!

Nemrég megérkezett a Pontos Model feljavító a PoW-hoz (hihetetlen mennyi minden van benne, jóval több alkatrésze van mint magának a makettnek :) ), el is kezdtem az építést, máris örömteli pillanatokat okozott a vízvonalról lejövő festék...

Na de a kérdés az lenne, hogy összeválogattam festékátváltóval az álca színeit, addig nincs is gond, de most nem tudom, legalábbis a szürkéknél, melyik melyik. Valaki nagyjából megtudná mondani, hogy az MS-1, MS-3 és a többi hol találhatók az álcamintában?

Előre is nagyon köszönök bármi segítséget.
Üdv
Syb
Sebi 576302 2015. január 15. 15:24
Válasz erre
Szia Pista!

Nem tudom mennyire vagy jó angolos, de ezeket a dobozbontásokat ajánlanám a figyelmedbe (feltéve, hogy ezekre a makettekre gondoltál):

www.modelwarships.com/reviews/ships/hms/bb/warspite-350-acy/acy-review.html
www.modelwarships.com/reviews/ships/ca/ca-35/350-acy/acy-review.html

Határozottan jó kitteknek tűnnek. Elég részletgazdagok, bár azt nem tudom mennyire pontosak az illesztések.
terorpista 576300 2015. január 15. 14:40
Válasz erre
Sziasztok,
Atu tetszik a hajó nagyon szépen megvan csinálva.
Sebi, köszönöm a tanácsot. Lehetséges megpróbálom amit mondtál.
Szeretnék segítséget kérni. Academy kitet szeretnék majd venni, de nem nagyon tudom hogy a készletei milyenek. Ha valaki foglalkozot ilyennel kérem írjon egy értékelést. Milyen a H.M.S. Warspite, a USS Indianapolis? (1/350)
Előre is köszönöm.
Sebi 576204 2015. január 13. 20:47
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11

Bocs, de valamiért rosszul működik a link. Itt vannak a képek.
Sebi 576202 2015. január 13. 20:41
Válasz erre
Szia Pista!

A kötélzethez én inkább a drótot javaslom a cérna helyett. Mérd ki mekkora darab kell, majd fogd meg csipeszekkel a drót két végét. Egy erőteljes mozdulattal húzd meg a végeket, hogy a drót kiegyenesedjen. Az elején lehet, hogy párszor elszakítod, mire rájössz mekkora erő kell, de annyira nem bonyolult a dolog. A festéssel kapcsolatban pedig egy észrevételem lenne. A Heller makettek ugyan nem éppen túl részletgazdagok, de szerintem egy kis fekete festék segítene kiemelni ezt a pár részletet. Szeretném megmutatni az én Heller Graf Spee-met:

www.makettinfo.hu/index.php
Sebi 576199 2015. január 13. 20:17
Válasz erre
Szia János!

Konkrétan milyen kiszolgáló hajókra és repülőkre gondolsz?
Sebi 576198 2015. január 13. 20:11
Válasz erre
Szia Atu!

Szép munka! Bízom benne, hogy a Vosper is ilyen jó lesz.
zaran 576134 2015. január 13. 08:09
Válasz erre
enczijanos 576130 2015. január 13. 01:57
Válasz erre
Urak ! Az lenne a kérdésem , hogy van egy pár cucc amit 1/350 méretarányban nem lehet kapni , nekem viszont nagyon kellene , kérdésem , hogy tudtok e valakit vagy köztetek van e olyan aki 1/700 makett alapján azt el tudja készíteni 1/350 arányban ? Nem csatahajó vagy anyahajóra gondolok :)inkább kisebb kiszolgáló/gőzös hajóra , illetve repülőre . Várom az ötleteket.
enczijanos 576129 2015. január 13. 01:52
Válasz erre
terorpista ! Elsőnek nem rossz próbálkozás , ha gondolod szívesen adok egy pár tanácsot , illetve van biscmark-om elfekvőbe, illetve más hajóm is , ha érdekel enczijanos@gmail.com . Írj ha gondolod.
atu71 576111 2015. január 12. 20:02
Válasz erre
Hali,
Koszi,ilyen a stilusom én ezt az irànyvonalat kedvelem és hasznàlom de ez meg volt a harcjàrmuveknél is.Mindig a jobban igénybe vett feluleteket kedveltem-kedvelem :)
TAMÁS78 576109 2015. január 12. 19:38
Válasz erre
A koszolás nekem picit erős, de nagyszerű munka!
terorpista 576108 2015. január 12. 19:37
Válasz erre
Hajók

1/400 Tirpitz és 1/1200 Bismarck
Hajók
Eleje

1/400 Tirpitz
Eleje
Hátulja

1/400 Tirpitz
Hátulja
Hajók 2

1/400 Tirpitz és 1/1200 Bismarck
Hajók 2

Sziasztok!
Rég nem jártam erre fele. Ha emlékeztek még nyáron beszereztem egy Heller 1/400 Tirpitz-et. Befejeztem és ezt szeretném megmutatni. Ez az első ilyen nagyobb próbálkozásom. A kötélzet még nincs meg, erre várok ötleteket tanácsot, mert nem tudom cérnából meglehet-e csinálni szépen. Esetleg útmutatást hozzá egy tapasztaltabb kollégától. A festés egy alap, de most ilyet szerettem volna. (Vannak kisebb hibák sajnos.)
A következő kiszemelt egy Revell 1/350 Bismarck lenne.
Ha valakinek van elfekvőben nagyon örülnék neki, mert csak rendelni tudnám de az nagyon drága (20 ezer Ft+ posta).
Ha van észrevétel, tanács szívesen fogadom.
TAMÁS78 576107 2015. január 12. 19:37
Válasz erre
Adj egy ímélcímet, küldök róla képeket.
atu71 576104 2015. január 12. 19:31
Válasz erre
f48
f48
f49
f49
f52
f52
f53
f53
f51
f51
f57
f57

Hali,
Most màr nagyon a végén vagyok,még utolso simitàsok maradtak.
zaran 576058 2015. január 12. 07:18
Válasz erre
Köszönöm az infókat mindenkinek, sokat segítenek :)
A huszár osztályú romboló érdekelne, de most költöztünk és egyenlőre nincs rá anyagink.
Milyen állapotban van a hajó?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.