/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
hatvanilaci 565417 2014. augusztus 16. 14:06
Válasz erre
Simi!
Anno valaki itt azt írta nekem,hogy nem kell ilyen dolgokkal foglalkozni.Mindenkinek megvan a maga eszköze eljárása stb. amihez esküdik.Azt hiszem Te már tettél le elég sokat itt az asztalra,tehát nem kell bizonyítanod.
Biztos vagyok benne,hogy az itt jelen lévő fórumozók mindannyian profik valamiben.Legyen az műanyag,réz vagy papír.
Üdv!
Gabusch 565395 2014. augusztus 15. 23:54
Válasz erre
Ez megint olyan kinek a pap, kinek a papsajt dolog. Anno 26-7 éve, amikor mindenki Gorenje fagyasztót, esetleg C64-et hozott Bécsből, én vagy 2000 ATS értékben maketteket egy azóta megszűnt Favoriten Strasse környéki (C&A-val szemben kis mellékutcában, valahol a Kepler Platz mellett) boltból.
A direkt vásárlási céllal, olcsó jeggyel közlekedő buszok pedig még megálltak Bruck a.d. Leitha mellett egy hipermarkec mellett is, ahol lehetett kapni Italeri maketteket.

És itt követtem el a hibát: vettem Uhu műanyagragasztót, amit ott a makettekhez ajánlottak. Nem állítom, hogy nem fogta meg, de pár év után sorra hullottak szét a cuccaim. Mondjuk tulajdonképpen nagy kár nem ért vele, mert nem voltak túl jól megcsinálva. Ha nem vágom ki ezeket, lehet, hogy ma örülnék,hogy lenne mit lemosogatni, meg újra összerakni ingyér. Ugyanis ez a pillanatragaccshoz hasonlóan ragasztott, nem olvasztott, mint pl. a csőrös Revell, amit már vagy 20 éve használok.

Megjegyzem, gyerekkoromban lehetett kapni szovjet maketteket, pl. Patyomkin, Auróra, Lenin jégtörő, valamint talán KP repülőket. Ezek tartalmaztak ragasztót, ami ha merő véletlenségből nem volt évek óta beszáradva az eredeti csomagban, szintén olvasztották a makettek anyagát.
Simi 565393 2014. augusztus 15. 22:58
Válasz erre
Csak még annyit: a cikket nem én írtam, az illetőt nem is ismerem.
Simi 565392 2014. augusztus 15. 22:40
Válasz erre
Köszönöm a kioktatást. Pl lehet, nem olyan pillanatragsztót használok, mint te. Lehet, én se pont azokat az oldószeres ragasztókat használom, mint te. Közel 20 éve makettezek és csak badarságokat csinálok...
Azért olvasd el ezt a cikketwww.makett.org/smf/index.php, ez is tele van badarságokkal, viccekkel. Üdv
Phoenix89 565389 2014. augusztus 15. 22:26
Válasz erre
Nos ezzel csak egyetérteni tudok, bár engem itt aligha ismernek. :D

Én is sztirolból készítem a hajómat, és csakis azért használok pillanatragasztót, mert ha labilis alkatrészeket kellene ragasztani, amit pl elég kézzel fogni a száradásig, akkor nem kell tartani 10-15 másodpercnél tovább, viszont az adott felületeket ilyenkor kicsit megcsiszolóm durva csiszolópapírral, hogy a barázdákba beigya magát a cucc, így jobban tart, bár ez csak az én álláspontom.

Phoenix
Kamovos 565388 2014. augusztus 15. 22:09
Válasz erre
Szia Simi.

Amit írtál az számomra vicc, mondhatnám badarság.:)

Én ha egyforma alkatrészeket akarok készíteni sztirolból, akkor pillanat ragasztóval ragasztom össze a lapokat, mert amikor kész vagyok csak kicsit hajlítok rajta és a lapok elválnak egymástól, esetleg a két felület közé betolom a szikét és simán szétválik.

De nézzük a pillanat ragasztó és a Revell oldószeres ragasztó működését.

Mi történik ha a pillanat ragasztót használjuk.
A pillanat ragasztók a felület mikron méretű egyenetlenségét töltik ki és önmagában köt meg, úgy tartja egymáshoz a két alkatrészt mint bogáncs a kutya szőrt.
Magasabb hőmérsékletre történő melegedéskor pillanat ragasztók elengedik a felületet, mert nem azonos a hőtágulásuk az összeragasztott anyagokkal.
Így lehet eltávolítani tengelyekről a pillanatragasztóval feltett csapágyakat is.

A Revell és általában oldószeres ragasztók pedig mindkét alkatrész felületét feloldja, és azok egyesülnek, majd az oldószerek kipárolognak a feloldott felületből, és létre jön a megszilárdulás ami csak vágással, a felület roncsolásával választható szét.

Nem véletlen van a gépiparban, hogy ahol lehet ott hegesztenek, mert ott is megolvad mindkét anyag, és a pótanyag beépül, majd megszilárdul.
A forrasztásnál viszont a forrassz anyag ugyan úgy viselkedik mint a pillanat ragasztó, hisz az össze forrasztani kívánt két anyag nem olvad meg csak a forrasz anyag ami mindkét felülethez hozzátapad. (Horganyzott vagy réz lemezek forrasztása ónnal. Vas forrasztása résszel)

Akinek kételyei vannak állításommal szemben, annak bármikor betudom mutatni amit a pillanat ragasztóról és az oldószeres ragasztórós ragasztásról állítok.

Üdv: kamovos
hatvanilaci 565385 2014. augusztus 15. 21:38
Válasz erre
Ha beszállhatok!
Én,mint sokan tudják (Bicskei Janinak köszönhetően fertőződtem meg) a réz híve vagyok.Először fa megoldásokkal építettem a hajót.Számomra idegen volt a réz és ebből adódóan nem is mertem belefogni.Úgy gondoltam,hogy csakis fa.Aztán láss csodát!Beleízleltem a "jóba" és most már ott járok,hogy csak a réz az Isten.
A sztirol lap szintén olyan,hogy még nem csináltam,így -lehet hülyén hangzik- nem is kezdenék bele.
Gabusch 565379 2014. augusztus 15. 19:24
Válasz erre
Én Revell csőröst használok, mert az van a közeli játékboltban. Simán összeolvasztja a pantonos sztirolt, tejfölöspoharat, stb.
TAMÁS78 565363 2014. augusztus 15. 14:42
Válasz erre
Szia Simi,

ezzel nem értek egyet. Logikailag és tapasztalatom szerint is a műanyagragasztós ragasztásnak kell erősebbnek lenni. Bár nem szoktam összehasonlító teszteket végezni, de ha néha egy-egy cseppnyi pillanatragasztóval rögzítek két sztirolfelületet (ideiglenesen), elég könnyen szétpattintható.

Szóval én oldószeressel ragasztok.
vfrtom 565362 2014. augusztus 15. 14:26
Válasz erre
Én makettragasztót (revell és tamiya) ha megköt akkor nem enged, mert tulajdonképpen anyagában köt, mint a hegesztés.
Simi 565358 2014. augusztus 15. 13:46
Válasz erre
Pedig hát a jó pap is holtig tanul... Izlések és pofonok...
Eddig aki csak makettezővel beszéltem, mindenki pillanatragasztóval ragasztotta sztirolt: ez kökemény ragasztást biztosít; nem is lehet szétszedni törés nélkül az így megragasztott sztirol lapokat. Néha ragasztottam a fröccsöntött műanyagokhoz szánt ragasztóval is; ezzel is megragad, de igen gyenge a kötés, akár könnyen el is engedheti. Te/ti mit használtok hozzá, ha nem pillanatragasztót?
TAMÁS78 565349 2014. augusztus 15. 12:27
Válasz erre
Pontosan így vagyok a pillanatragasztókkal. Egy kolléga egyszer egy fórumon azt írta, semmi nehézség nincs a fémek pillanatragasztós rögzítésében: az ember felviszi a kellő mennyiségű ragasztót, fogja az alkatrészt (vagy a csipeszt, vagy valamit, ami tartja az alkatrészt), odahelyezi a leendő helye fölé kb. fél milliméterrel, így "lebegteti", max. pár másodpercig, amíg benézi-beméri a pontos helyét, majd odanyomja, elengedi, kész.

Nincs kétségem afelől, hogy ez a lebegtetés-bemérés-odanyomás neki tényleg így működik (elég jókezű makettezőről van szó), meg másoknak is, hogy szóba ne hozzam Pék Gyurit a lézerszemével és a robotkarjával. De nekem nem. És nem csak a kor miatt, 25 évesen se működött.

Ezért minden nagyobbféle fémalkatrésznél áttértem a kétkomponensű ragasztókra. Annyira jó így dolgozni, még a bekeveréses pluszprocedúra ellenére is, hogy a végén még megszeretem a rezet, talán egyszer az alumíniumot is. De nem 1x2 mm-es méretben.
Gabusch 565348 2014. augusztus 15. 11:51
Válasz erre
Ugye azzal indítottam, hogy a papírt nem szeretem, mert sosem lesz olyan, ami tetszene.
A maratást, ami rendszerint 0,15-ös réz, azt sem, de mivel azok rendszerint apró bigyók, lehet, hogy összehasonlíthatatlan. Viszont amit biztosan nem szeretek (gyantán sem), az a pillanatragasztó és innen szinte biztos, hogy nem kedvelném meg az alulemezt sem, bár nyilván ki kellene próbálni, hogy korrekt véleményt tudjak alkotni.

Abban teljesen igazad van, hogy elvileg az anyag tulajdonságának kellene eldönteni a használatát, de sajnos van még ott egy humán tényező is, ami ebbe rútul bezavarhat.
Én leginkább a sztirolt és - ha muszáj - a gyantát tudom megmunkálni, a papírral, fémekkel kevésbé vagyok sikeres.
Simi 565327 2014. augusztus 15. 04:38
Válasz erre
Gyakorlatilag ugyanazt kell csinálni az alulemezzel (0.2-es vastagságú!) is, mint a papírral: a hajtogatási éleknél bekarcolni (vagy jobb szikével kicsit meghúzni) esetleg valamin meghengeríteni, hogy íves legyen. Tehát a felhasználási fogások ugyanazok. Többi tulajdonságában viszont messze jobb a papírtól: van tartása, csiszolható, festhető. Ennyi.
Mondom: szeretem én is a sztirolt használni, de nem mindenhez. A sztirolt pl nem tudod hajtogatni. Legutóbb a Warspite-n kellett egy hosszú mellvédet készítenem, mert az öntött nekem vastagnak tűnt. Alulemezből készítettem el - természetesen nem valami dúraluminiumból, hanem ebből a papírvastagságú nyomdai lemezből. Ugyanez sztirolból szinte kivitelezhetetlen lett volna.
Érdemes több anyagot ismerni és használni, és mindig a kívánt tulajdonságok döntsék el, hogy melyiket választod.
TAMÁS78 565326 2014. augusztus 15. 00:33
Válasz erre
Érdekes, hogy mennyire emberfüggő ez a dolog. Én is sokkal jobban szeretem a sztirolt, a fémekhez meg határozottan béna vagyok.
Gabusch 565325 2014. augusztus 15. 00:16
Válasz erre
Nekem kb. tökmindegy volt (papírom kívül) mivel dolgoztunk, fa (képkeret, vagy mi a frász), alu (hamutartó), vas (gyertyatartó), az nekem nem ment. :(

Ha esetleg eladás, akkor szerintem ez az alulemezes dolog annyira ismeretlen, hogy nehezen eladható. Viszont szerinted egy elkészített ilyenről lehet csinálni gyanta másolatot?
Simi 565324 2014. augusztus 14. 23:55
Válasz erre
Ne is említsd a technika órákat a 70'-es években... engem a tanár egyfolytában mindenféle kétballkezesnek elmondott és azt is mondta, hogy teljesen reménytelen eset vagyok. Igaz, mi csak fával (értsd préselt lemez) és papírral dolgoztunk. Utáltam.
Én csak jóval később a hajómakettezésben találkoztam az alulemezzel az azóta elhúnyt Katona Miklós javaslatára sörös és kólás dobozokból nyerve. Pék Gyuritól ismertem meg a nyomdai alulemezt. Nagyon szuper! Kis gyakorlattal hamar ráérzel a használatára és "imádni fogod".
Tudom, hogy te nem tudod így sokszorosítani, de ha bemész egy nyomdába, viszed az anyagot, elmondod, mit akarsz, ők meg tudják oldani. Biztos, pár ezer forintba belekerül, de nem lesz megfizethetetlen (mint pl a gyanata). És azok is örülhetnek, akik pl nem tudnak festeni szórópisztollyal (nekem nincs ilyen gondom, de másnak még lehet).
Én biztosan megvennék egy ilyen készletet. Ha ezt még fel lehetne dobni valamilyen maratással, vagy lézervágott (sztirol) kiegészítővel, műgyantával - miért ne? - az maga lenne a csoda...
Gabusch 565323 2014. augusztus 14. 23:34
Válasz erre
Nem kétlem, hogy a saját szempontodból igazad van, de én alapvetően még maratással is utálok dolgozni. :)

Alulemezzel voltaképpen a politechnika órán volt dolgom utoljára talán 1974-ben, de nagyon nem lettünk barátok, arra még emlékszem. :)

Arról nem is beszélve, hogy én nem tudok nyomdai úton sokszorosítani. :(

Előfordulhat mindamellett, hogy ha a kezembe kerülne egy ilyen lemez, beleszeretnék, de ilyennel eddig nem volt dolgom, a kb. kettes lemezből készült hamutartóm viszont azt hiszem hármas lett. :)
Simi 565322 2014. augusztus 14. 23:18
Válasz erre
Ne haragudj, de szerintem az alulemez néhány szempontból jobb, mint a sztirol. Pl könnyen lehet íveket domborítani, homorítani, vagy akár kivasalni percek alatt. Ez a sztirollal nagyon nehézkesen, sok munkával oldható meg (Ld barbetták, kémények). A felépítmények is nagyon egyszerűen kihajtogathatók szinte percek alatt; a mellvédek is gyönyrű vékonyak lesznek Legalább ugyan olyan jól ragasztható pillanatragasztóval, mint a sztirol. És nyomdai úton pofon egyszerű és rendkívül olcsó a sokszorosítás. A sztirolt használom is, szeretem is, de azért abból egy hajót kompletten nehezebb kihozni (több idő, pénz, hozzáértés, türelem) , mint az alulemezből. Persze nem lehetetlen.
Gabusch 565321 2014. augusztus 14. 23:00
Válasz erre
Szerintem a sztirol jobb megoldás, mint az alulemez. Könnyebben megmunkálható és ragasztható.

Szépséghibája, hogy van, amit rohadt nehéz belőle megcsinálni a papírhoz képest, pl. a kéményeket. Bár tejfölös pohárból szerintem talán még az is menne.
Simi 565319 2014. augusztus 14. 22:40
Válasz erre
Szia!
Régóta foglalkoztat engem is az SMS Szent István 1/350-ben. Ötlet szinten oda jutottam, hogy mi lenne, ha a papírmodellként ismert kiterített képeket nyomdai alu lemezre, nem pedig kartonra vinnék fel? Így kb 90 %-ban megoldható lenne a hajó (nyilván pl lövegcsövek, csónakdaruk stb képezik a kivételt) egy sokkal felhasználóbarátabb anyagból ami ráadásul nagyon olcsó is. Ugye, nem kell ismertetnem az alulemez jó tulajdonságait... alakíthatóság, merevség, csiszolhatóság, festés stb... messze-messze jobb, mint a papír.
Gabusch 565318 2014. augusztus 14. 21:38
Válasz erre
Nem rossz hír ez a Limes modell. :) Küldtem egy mélt.
TAMÁS78 565300 2014. augusztus 14. 17:56
Válasz erre
Természetesen az enyém is. :)

Ne érts félre, nem akarom feltétlenül rádtukmálni magam, de szívesen venném, ha nem egyedül kellene belevágnom az egészbe. Meló és költségek okán is. Ha pedig sikerül összehozni egy olyan konstrukciót, ami akár sokszorosításra is alkalmas, akkor a "piac" igényei és felvevőképessége tudatában dönthetünk a továbbiakról.

A Limesmodel (in Ungarn) egészen kiváló minőségben vág sztirolt lézerrel. Az ötlet egyébként nagyon jó, én csak gyantában és maratásban gondolkoztam.

Azt hiszem, jó lesz nekem a 350-es is, így is túl sok már a megalomán méretben megkezdett makett. 200-asnak pl. ott van a Blücher, amit lassan már folytatni kéne.
Gabusch 565257 2014. augusztus 14. 01:37
Válasz erre
Ja, az 1:200 nálam azért nemigen játszik, mert nehezen tudnék elhelyezni egy 80 centis csatahajót. :( A 46 cm (ha jól emlékszem a 350-es hosszára) még elférne, ha mondjuk kivágom a lemezek elől valamelyik régi makettemet, pl. az U-47-et. Az 1:570-es Bismarck pl. egész jól elfér ott, gondolom, ez sem lenne sokkal szélesebb.
Gabusch 565256 2014. augusztus 14. 01:31
Válasz erre
Egyébként elvileg tényleg érdemes lenne egy eladhatót csinálni, a baj az, hogy ha gyanta, akkor baromi drága lesz és kérdéses, hogy ki veszi meg, fröccsöntöttet meg nem hiszem, hogy tudnánk csinálni.

Mondjuk mivel a felépítménye nem egy vészterhesen bonyolult dolog, vízvonalban elvi megoldásként el tudnék képzelni egy olyan hibrid valamit (feltéve, hogy sztirolt lehet lézervágni, amiben marhára nem vagyok biztos), ami mondjuk a hajótest és a felépítmények jelentős része tekintetében egy lézervágott sztirol, amit egy papírmaketthez hasonlóan kell összerakni, az ágyútornyok, fegyverzet, csónakok, stb. gyanta, végül az apróbb fittingek, mint mondjuk ajtók, stb. maratás. Így sem lenne olcsó, de talán egy 46 centis gyantahajó árának a feléből ki lehetne hozni.
Gabusch 565255 2014. augusztus 14. 01:24
Válasz erre
Én elvileg mindenben benne vagyok, a gond az, hogy az ügyességem határt szab a dolgoknak. :(
TAMÁS78 565247 2014. augusztus 14. 00:12
Válasz erre
hatvanilaci 565243 2014. augusztus 13. 23:49
Válasz erre
Szia Tamás78!
Köszi neked is!
A végét még nem látom,mert hátra van még a kémény,ami igencsak feladja a leckét,2 db daru,2 db hangár a kémény mellett,katapult,3 db repülő,az összes mentőcsónak,5 db reflektor,a hátsó megemelt fedélzet (bár az alapja már megvan),a 105 mm-s lövegek,37 mm-s légvédelmik,a 20 mm-s "AA"-k,egyéb apró-cseprő szerkezetek a fedélzetről stb.
Tehát még olyan 4-5 év.
TAMÁS78 565237 2014. augusztus 13. 23:10
Válasz erre
Értem. Azért kérdeztem, mert mintha régebben egy fórumon te pedzegetted volna, hogy érdemes lenne sokszorosíthatóra legyártani egy 350-es Viribus Unitist, és a távoli jövőben én is tervezem valamelyik hajót az osztályból. Alapvetően 1/200-ban, de lehet, hogy beérném a 350-nel is. A papírhajókkal kapcsolatban megegyezik az álláspontunk, van itthon néhány, de csak mintának, sztirolból tervezem megépíteni őket.

Ha mégis benne lennél egy közös legyártásban, akár csak két példányban, kettőnknek, én szívesen vállalkoznék rá.
TAMÁS78 565236 2014. augusztus 13. 23:03
Válasz erre
Fogadd az enyémet is, Laci! Látod már a végét? Hány év még?
hatvanilaci 565235 2014. augusztus 13. 23:02
Válasz erre
Köszönöm mindenki elismerését!

Terorpista!
Ez 1:100-ban épül.Rézből...
Gabusch 565232 2014. augusztus 13. 22:45
Válasz erre
Szigorúan magamnak. Nyilván lesznek sokszorosított részei, mert elég lesz mondjuk egy korrekt ágyútornyot legyártani, meg valakivel leesztergáltatni az ágyúkat, de nem eladásra gondolnék. Annyira nem vagyok sajnos jó.

Venni egy komplett makettet őszintén szólva azért nem akarok, mert eléggé távlati tervben van ez a dolog. Most itt van egy fél 30,5-ös mozsaram, amit be kellene fejezni, mielőtt a francba elkallódik az összes leöntött alkatrésze. A következő őrületem, hogy találtam egy papírmakettet, ami egy miniatűr vasúti terepasztal és kitört rajtam, hogy márpedig én azt megpróbálom "működőképesre" megcsinálni. Már szereztem hozzá egy nyomtatót, amiben van bordásszíj, meg motor, már "csak" át kell méretezni ennek megfelelően, megírni a vezérlést a motornak valami PIC-be (élketemben nem csináltam még motorvezérlést) és összerakni, mielőtt megeszi a fene a prinyót a nedves pincében (persze lehet, hogy egyszerűen szétszedem és felhozom a szükséges alkatrészeit, a többit meg kivágom a fenébe).

Hasonlóképpen, ígérgettem itt valakinek egy világítás-modult egy Nautilus tengóba, úgyhogy lehet, hogy azzal kellene kezdenem, azt legalább tudom, hogyan kell megcsinálni.

Szóval, ha aszályos évek jönnek is, lefolyik egy kis víz a Dunán, mire én ennek nekiállok, de mivel most éppen eszemben van (végigfotózam a bécsi Arsenalban a makettet), gondoltam, rákérdezek, mert anyagot azért lehet gyűjteni, az elfér.
TAMÁS78 565227 2014. augusztus 13. 21:52
Válasz erre
Egyébként hogyan tervezed, csak magadnak egyet, vagy sokszorosíthatóra?
TAMÁS78 565226 2014. augusztus 13. 21:51
Válasz erre
Gabusch 565225 2014. augusztus 13. 21:47
Válasz erre
Különböző jövőbeni projektjeimen gondolkozom. Ezek egyike lenne egy papírmakett alapján egy sztirol Viribus Unitis (tetejébe kicsinyítve 1:350-re), mert a papírral elég rosszul bánok sajnos.

Azt kérdezném, hogy mivel ez egy vízvonal makett, nincs-e valakinek olyan, ami teljes lenne és esetleg tudna nekem egy scant küldeni a hajófenékről. Azt tudom, hogy létezik ilyen lézervágott Szent István, de pl. azt sem tudom, hogy mondjuk annak az alja használható lenne-e a Viribus Unitishez, avagy sem.
Gabusch 565222 2014. augusztus 13. 21:42
Válasz erre
Ölég korrekt! Kalapemelős szmájli nincs? :)
terorpista 565218 2014. augusztus 13. 21:21
Válasz erre
Sziasztok, laci nagyon jól néz ki. Ez 1/200hoz? Gratulálok én is nagyon tetszik.Szabi köszi a segítséget. Körbenézek de ez az első nagy hajó amit építek így nem akarok nagyon részletekbe menni.Majd beszámolok a fejleményekből.
SSZABI 565213 2014. augusztus 13. 20:59
Válasz erre
Húúúú Laci ez nagyon jól néz ki :D
SSZABI 565211 2014. augusztus 13. 20:57
Válasz erre
Szia!
Igen, ez az amit név szerint ajánlanak a hajókhoz, ez biztosan kell, illetve ha nézegeted a listát még az 1/400-as készleteik között, akkor én megvenném még a
"GERMAN NAVAL DOORS" és "GERMAN PORT HOLES & SCUTTLES" csomagot.
Ez a kettő és amit linkeltél nekem biztosan kellene, de van még sok dolog náluk, pl a fedélzetre való egyebek, de tekintve, hogy ez nem egy olyan makett alapból, amire érdemes lenne ennyi mindent beszerezni, én csak ezt a hármat venném meg, hogy legyenek részletek, meg ajtók és ablakok is normálisan. A többi csak rajtad áll, mert házilag is sok mindent lehet még hozzátenni, és ugye az ember pénztárcája se végtelen. Kérdés, hogy mennyire makacsolod meg magad, és milyen részletesen szeretnéd elkészíteni :)

Rendeltem már én is termékeiket (segítséggel) és azok nekem hasznosak voltak pl a Titanic-hoz.

De nézz körbe alaposan és utána dönts, hogy ár-érték arányosan mi az ami neked megfelelő.

Üdv!
hatvanilaci 565206 2014. augusztus 13. 20:26
Válasz erre
SAM_2597
SAM_2597
SAM_2600
SAM_2600
SAM_2599
SAM_2599
SAM_2601
SAM_2601
SAM_2611
SAM_2611
SAM_2614
SAM_2614
SAM_2618
SAM_2618
SAM_2619
SAM_2619
SAM_2627
SAM_2627
SAM_2623
SAM_2623
SAM_2624
SAM_2624

Üdvözlök mindenkit!
Kicsit eltűntem (köszönhetően a melónak illetve a gépnek),bár ezt próbálom most orvosolni pár képpel.Eddig idáig van kész a felépítmény.A központi tűzvezető rendszer kupolájával jól megszenvedtem,de végül ezt is kipipálhatom.Az egyik csapóajtót megcsináltam nyithatóra,amin keresztül egy emberke fog kikukucskálni.Ezt egy eredeti archiv képen láttam és úgy megtetszett,hogy gondoltam megcsinálom olyanra.A jövő évi szolnoki versenyre mindenképp el szeretném vinni.
Üdv!
Batka 565203 2014. augusztus 13. 20:04
Válasz erre
itt nézz körbe
www.whiteensignmodels.com

üdv
batka
terorpista 565198 2014. augusztus 13. 19:47
Válasz erre
Szia.Köszönöm a segítséget. Találtam egyet ami talán jó lehet. Ide linkelem kérlek mondj véleményt.www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php
SSZABI 565186 2014. augusztus 13. 16:09
Válasz erre
Én csak arra gondoltam, hogy a Heller Scharnhorst-jából hoztak ki szép makettet, de hogy abból egy tök másikat, na az már művészet :D
tyimosenko 565182 2014. augusztus 13. 14:34
Válasz erre
Sziasztok!
Igen, sok munkával nem lehetetlen. Az egyik ismerősöm a Scharnhorstból csinált Bismarckot.
SSZABI 565181 2014. augusztus 13. 14:16
Válasz erre
Szia!
Nem akarlak eltántorítani, de a Heller Bismarck/Tirpitz makettje igen igen melós ahhoz képest, mibe kerül... Egy Academy-vel jobban jártál volna.

Így viszont szükséged lesz majd vagy a Tom's modelworks maratáscsomagjára/jaira vagy a WEM készleteire, amik drágábbak, de lehet szebbek is. A Heller makettjein tapasztalataim szerint még ablakok csak csak vannak (csak mondjuk rossz helyen) de ajtók...

Szóval kitartást hozzá, mert sok munkával nem lehetetlen küldetés, volt aki a Scharnhorst-ból is nagyon ütőset tudott csinálni ;)
terorpista 565179 2014. augusztus 13. 13:13
Válasz erre
Tirpitz

Heller 1/400 Tirpitz
Tirpitz

Sziasztok! Végül egy Heller 1/400 Tirpitzt szereztem be.Ez lesz az első nagyobb hajóm, így nem tudom mit érdemesebb még hozzá beszerezni. HA tudtok valamit ami hasznos lehet írjátok le ide. Köszönöm. Majd teszek képeket.fel.
Sebi 564984 2014. augusztus 9. 20:54
Válasz erre
Szia!

Használd nyugodtan azt a ragasztót, ami a legjobb neked. De egyetértek Tamással. Lehet, hogy nem egy Big Ed maratással kellene kezdeni. Hanem valami egyszerűbbel, például egy rombolóval:

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
terorpista 564921 2014. augusztus 8. 15:35
Válasz erre
Köszönöm, ha megvalósul mindenképp teszek fel képeket!
TAMÁS78 564916 2014. augusztus 8. 13:40
Válasz erre
Ízlés és főleg kézügyesség kérdése. Amúgy sok sikert az építéshez, majd mutasd meg!
terorpista 564914 2014. augusztus 8. 13:19
Válasz erre
Egyébként én is modelleztem sikló modelleket (repülő) és versenyeztem is azokkal így sok féle tapasztalatot szereztem és sok mindent kipróbáltam. Kétkomponensű ragasztóval is sokat dolgoztam de szerintem pillanatragasztó jobb ebben a témában. Olvastam régebben itt azt írta Brumi meg Sebi is hogy ezt a Locktite ragasztó gélt használják maratásokhoz. Kipróbálom a tanácsodat is és megnézem én is melyik használható leginkább. Köszönöm. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.