/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
TAMÁS78 555439 2014. március 5. 20:12
Válasz erre
SSZABI 555430 2014. március 5. 19:30
Válasz erre
Bismarck 001
Bismarck 001
Bismarck 002
Bismarck 002
Bismarck 003
Bismarck 003

Sziasztok!

Először is gratula mindenkinek, nagyon szépek lesznek ezek a hajók is :D

Kicsit ügyködtem, és vízre tettem a revell Bismarck-ot. Ez is egy elég régóta húzódó építés és így utólag már bánom, hogy csak dobozból épül, meg Eduard korláttal (ami borzalmas, valami más gyártót keresek a következőhöz) ami ráadásul annyira alakíthatatlan, hogy sok helyen sokadik próbálkozásra is csálé maradt...
A víz úgy készült, mint ahogy zs180, vagy Jim Baumann szokta, annyi különbséggel, hogy az akvarellpapírra a hullámokat én akril tömítővel készítettem. Nem tudom mások miként csinálják. Ez a második vizem, annyira szerintem nem lett rossz.
Phoenix89 555426 2014. március 5. 19:12
Válasz erre
Köszönöm a választ! Én is hajót építek sztirolból, bár kicsit kisebb (kb 30 cm lesz) és ez csak egy kisebb kínai civil révészhajó lesz. Első próbálkozásom a scratch építéssel, egyelőre csak egyszerű mértékben, ezért kérdeztem a szegecsekről.
TAMÁS78 555421 2014. március 5. 18:49
Válasz erre
Szia!

Igen, 1/35. Az eredeti 19 méter hosszú, így ez 54 centi. A szegecseknél most először kipróbáltam az injekcióstűs módszert. Áttetsző sárga jelzésű tűt levágtam, kicsit élesre csiszoltam, és a viszonylag puha sztirolba kényelmesen bele lehet vele nyomkodni a mintát, a végén a közepe - a szegecs - még ki is emelkedik a felületből pár tizedmiliméternyit.
Phoenix89 555416 2014. március 5. 18:22
Válasz erre
Az arány gondolom 35-ös, a tankos képek alapján(?).
Phoenix89 555415 2014. március 5. 18:21
Válasz erre
Szabad tudni hogy, hogyan csinálod a szegecseket, és hogy milyen méretarányban épül? :)
TAMÁS78 555402 2014. március 5. 15:12
Válasz erre
PiLaBo 013
PiLaBo 013
PiLaBo 014
PiLaBo 014
PiLaBo 015
PiLaBo 015
PiLaBo 016
PiLaBo 016

Sziasztok!

Még egy pici haladás. Elkészültek a merevítők, amik a körbefutó "padot" tartják majd. Kész van a tatnál az emelt fedélzetrész váza, ide kerül majd a kormányállás, egy csörlő és - valószínűleg - egy MG34 Zwilling. Kívül-belül szegecselgettem, nem a valósághűség jegyében (nincs olyan képem, ahol ez látszódna), hanem csak hogy legyen ott valami felületi struktúra.
Simi 555319 2014. március 4. 18:22
Válasz erre
Részvétem! Már szó szerint is, mert a Warspite-hoz én is legyártottam nemrégiben jónéhányat, de szerencsére, a Repulse és a PoW után is maradtak szellőzők. Én nagyjából végeztem a tatfedélzettel, a középső részt is már majdnem befejeztem - itt készült két nagyon klassz mellvéd a légvédelmi ágyúk köré, aztán jöhet nekem is az orrfedélzet.
zs180 555317 2014. március 4. 17:54
Válasz erre
Na igen, a sok kis furat a kb. 40 mushroom vent-nek készült, plusz legyártottam 16 szögletes (a la Prince of Wales) szellőzőt is.
Simi 555309 2014. március 4. 17:00
Válasz erre
Gyuri!
Eszméletlen ez a sok kis doboz, meg nyílászáró... és gondolom majd ezután jönnek még a szellőzők is... Gyönyörűen kinyitottad azt a fedélzeti lejárót ott a hargonyláncok közt! És minden olyan szépen van pozicionálva, hogy az öröm a szemnek!
zs180 555304 2014. március 4. 16:19
Válasz erre
001
001
002
002
003
003
004
004
005
005

Imi, Kálmán barátunk már előre retteg a kamuflázstól... nem győzöm biztatni, hogy jó lesz.
Én még csak itt tartok: a forecastle deck kis szerelvényei nagyjából elkészültek.
Simi 555287 2014. március 4. 13:55
Válasz erre
Gratulálok Kálmán barátunknak!
Nagyon szépen és tisztán dolgozik. Szépen applikálta a maratásokat is. Az ajtó "felnyitást" is szépen megoldotta. A kamuflázs festése biztos nem lesz könnyű...
zs180 555246 2014. március 3. 22:56
Válasz erre
001
001
002
002
003
003
004
004
005
005
006
006
007
007
008
008
009
009

Sziasztok!
Bemutatnám, min dolgozik Kálmán barátom: a Trumpeter 1:350-es Queen Elizabeth-je FlyHawk feljavító készlettel, amiben a képeken szereplő maratások (kb. 15 % látható), esztergált lövegcsövek (a pom-pomokhoz is) mellett fafedélzet is található. Az 1943-as állapothoz tartozó négyszínű kamuflázshoz már beszerezte a WEM színeket is...
Elég jól alakul, nem?
P.Gy.
TAMÁS78 555140 2014. március 2. 20:10
Válasz erre
PiLaBo 008
PiLaBo 008
PiLaBo 009
PiLaBo 009
PiLaBo 010
PiLaBo 010
PiLaBo 011
PiLaBo 011
PiLaBo 012
PiLaBo 012

Sziasztok!

Lassan haladok a PiLaBo-val. A koncepción gondolkoztam, lehet Afrika egy zsákmányolt Crusaderrel - ez egyértelmű, jól dokumentált helyszín, konkrét naszádokkal és eseményekkel. Vagy lehet Norvégia egy Neubaufahrzeuggal - ez nehezebb, nincsenek konkrét naszádok, nem is tudom biztosan, találkozhatott-e a két harceszköz. Pedig ez tetszene jobban. Még nyomozok utána.

Tamás
Gabusch 555107 2014. március 2. 15:21
Válasz erre
Itt a kanadai oldal. A képekből látszik, hogy egy nagyon dekoratív hajóról beszélünk.
Plusz va egy nagyon klassz részletfotókat tartalmazó mappa a bécsi Heeresgeschitlichesben látható Viribus Unitis cutaway makettről.

www.viribusunitis.ca/index.html
TAMÁS78 555106 2014. március 2. 15:16
Válasz erre
Bár elsősorban a korai német dreadnoughtok a szívem csücskei (Nassau, Helgoland), de ha úgy nézne ki, hogy megvalósul egy ilyen közös tervezet, én beszállnék. Informatikai ismereteim a nullát közelítik alulról, de van már mögöttem pár év szkreccselés, tán érdemben is hozzá tudnék tenni valamit.
Gabusch 555104 2014. március 2. 15:05
Válasz erre
Drágának drága, de ahogy elnézem az összeállítási útmutatót, elvileg kihozható lehet olcsóbban házilag. Legrosszabb esetben is a feléből, csak persze a minőség kérdéses.

Kell hozzá egy szkennelt papírmakett, mert le kell kicsinyíteni az 1/250-ről. Elvileg kapható, de szükség esetén mindenképpen hozzáférhető.

Alapvetően két lehetőség van: az egyik, hogy egyedi darabot csinál az ember, pl. egy sztirol testtel, de mivel az ugye akár le is önthető műgyantából, így mindjárt ott a másik lehetőség, hogy tán sokszorosítani kéne. Pláne, hogy ott a rengeteg egyforma cucc, mint mondjuk mindjárt a lövegek és lövegtornyok, mentőcsónakok, stb.,
amit az ember magának is sokszorosítana (azaz mindenképpen vesz gumit és gyantát).

Továbbá ugye, ott az a rengeteg maratás, amit úgyis meg kell rajzolni, meg ki kell marattatni valami hozzáértővel, aztán ott is tök mindegy, hogy a fóliáról egy, vagy több készlet készül.
A letölthető és nagyon jó minőségű PDF alapján alig néhány hét alatt meg is lehet rajzolni. Profinak meg talán elegendő lehet egy hétvége is.

Nem ismerem a jelenlegi árakat, de úgy sejtem, hogy mondjuk az Oxam DC olyan 10 körül lehet a legkisebb kiszerelésében, hasonló árban lehet a Biresin G26 és abból legalább két teljes (vízvonal) hajót ki lehet önteni. Tehát ha ketten vannak non profit alapokon, akkor az eddig fejenként egy tizes.

Viessmannéknál amikor utoljára csináltattam maratásokat, akkor olyan 8 körüli árra emlékszem fóliával / A4, ennek olyan kb. fele, ha már megvan a fólia. Vegyük azt, hogy most már az is egy tizes és 2 db A4 kell, akkor az első az 20, a második 10, tehát az összes maratás fejenként 15 eFt.

Plusz amiből az ember megcsinálja a mesterdarabot, sztirol, stb. legyen fejenként még egy ötös, az akkor a komplett cuccra cirka 30 darab ezres.

Meg kettejüknek legalább fél év munka. Ez talán lecsökkenthető, ha valaki tud jó minőségben 3D-ben nyomtatni és meg is tudja rajzolni. Ez mondjuk nem én vagyok, de a maratásba pl. be tudnék segíteni némi rajzolás erejéig, mert az 2D és már csináltam olyat.

A 3D rajzhoz még annyit, hogy láttam régebben, hogy egy kanadai fószer megrajzolta a Szent Istvánt meg a Viribus Unitist és mintha árulná is olyan 70 dolcsi körül. Nem tudom, hogy mennyire lehetne szétkapni a szükséges mértékben, de ha eléggé, akkor pl. elgondolkodtató, hogy nem érdemesebb-e megvenni, mint rajzolni hónapokig.
Az sem lehetetlen, hogy a maratásokhoz is át lehetne venni belőle rajzokat és akkor lehetne a Szent Istvánnal próbálkozni, mert ugye a Kombrigből csak a Viribus Unitis dolgait tudnánk felhasználni a maratáshoz és legjobb tudomásom szerint sajnos azok a részek is eltérnek.

Ha érdekelne itt tíz embert, lehet, hogy még a 3D nyomtatott verzióval is egész elfogadhatóra le lehetne szorítani a költségeket. Győrben van egy cég, amelyik 3D-ben nyomtat vasúti cuccokat H0-ban. Egy fénysorompó pl. 400 Ft. Velük is lehetne beszélni, ha esetleg belevágnánk, bár nem láttam még, hogy milyen minőségű a cucc, de ha feltételezem, hogy jó, akkor normális alkatrészbontással (nem tömör az egész) a mesterdarabot is ki lehetne talán hozni olyan 6-8 darab ezresből fejenként. Úgyhogy talán olyan 30-35-ben meg is állna, de nem ártana persze utánaszámolni, mert ez csak így hirtelen jött, mintegy vitaindítóként.

Szerintetek érdemes lenne egy ilyen projektnek nekiállni?
Batka 555047 2014. március 1. 20:23
Válasz erre
Nagarto

IJN Nagato
Nagarto

Sziasztok!

Készülget, készülget:-)

Üdv,

Batka
SSZABI 555020 2014. március 1. 14:47
Válasz erre
Üdv Urak!

Nincs valakinek eladó 1/700-as Kriegsmarine figura szettje az Eduardtól (vagy más gyártótól)? Ha nem is az egész készletet, de pár figurát vennék, hogy ne legyen olyan élettelen a fedélzet. (rendelnék az Eduardtól is, csak nem ér ide időben már...)

Előre is köszönöm!
sszabi1@freemail.hu

Üdv!
TAMÁS78 555010 2014. március 1. 12:12
Válasz erre
Párszor már kiakasztott ez a cég (Scharnhorst, Blücher, stb.).
Rumcájsz_52 555005 2014. március 1. 11:43
Válasz erre
Szia Keri
Akarnék, de még nem jött be a lottó ötös (még négyes se)!
Üdv R.
Keri 554995 2014. március 1. 08:16
Válasz erre
Sok különbség van,de testvérhajóknál már csak így van.Inkább csak érdekességként raktam fel,tényleg nagyon drága.
zaran 554988 2014. február 28. 23:34
Válasz erre
Jól hangzik, de van eltérés. A Viribus Unitis meghajtását 4 hajócsavar végezte, míg a Szent Istvánét 2.
SSZABI 554987 2014. február 28. 22:50
Válasz erre
Lehet olcsóbb és nagyobb megoldás a GPM 1/200-as Szent Istvánja, mert ez azért ennyiért rablás...(nekem a 1/250 Tegetthoff figyel a polcon, az se kis darab)
Keri 554985 2014. február 28. 21:43
Válasz erre
Sziasztok!
Megjelent a Viribus Unitis.1:350.Gyanta,fém,stb.Csekély 300 Euro.
Nem akar valaki egy Szent Istvánt csinálni?
combrig-models.com/index.php/1350/54-austro-hungarian-navy/431-viribus1912-350
TAMÁS78 554880 2014. február 27. 15:59
Válasz erre
regv 554861 2014. február 27. 11:42
Válasz erre
Szia.
Abert-t forgalmaz valaki,de nem tudom ki,mert sosem vettem még a terméküket idehaza.
A WEM maratásoknak nem tudok hazai forgalmazójáról,de kb. 4-5 font a postaköltség,pont tegnap este rendeltem tőlük.
aldebaran 554860 2014. február 27. 11:34
Válasz erre
Köszi! Gondolom hazai forgalmazója nincs.
regv 554858 2014. február 27. 11:07
Válasz erre
regv 554857 2014. február 27. 11:06
Válasz erre
Szia.
így hirtelen két lehetőség (bár az egyik elfogyott,de biztosan van valahol még),az egyik komplett maratás,a másik csak korlát.
Üdv.
Zsolt
[URLhttp://www.whiteensignmodels.com/brochure/1_400_photo-etch1.htm]
www.hlj.com/product/abe400-07/Nav
aldebaran 554856 2014. február 27. 10:47
Válasz erre
Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget! Heller 1:400-as Bismarck, Prinz Eugen és Scharnhorst maketteket kezdenék el megépíteni. Viszont szembetűnő, hogy a műanyag korlátok rettentően vaskosak. Ezeket mire lehet cserélni? Eduard maratások közt csak 1:350 és 1:450 méretarányban találtam.
Sebi 554845 2014. február 26. 23:10
Válasz erre
006a
006a
007a
007a
009a
009a
010a
010a
011a
011a
015a
015a

Sziasztok!

Ahogy látom Tomi munkája is közeleg a végkifejlet felé. Én örömmel jelentem, hogy elkészültem az alappal. Faragasztóval felragasztottam a hajót rá és szilikonkaucsukkal körbekentem. Lényegében a főfedélzet korlátai és egyéb apró részletek vannak vissza, úgyhogy remélem rövidesen sikerül befejeznem az építést.
hergert 554803 2014. február 26. 17:01
Válasz erre
Thüringen építési állapot01
Thüringen építé...
Thüringen építési állapot02
Thüringen építé...
Thüringen építési állapot03
Thüringen építé...
Thüringen építési állapot04
Thüringen építé...

Sziasztok!

Nagyából így néz most ki a Thüringen(ragasztva még nincsen a felépítmény).

Sebi Big Mo-ja is nagyon klassz! Tetszik a víz és örülők, hogy megosztotta a készítését is.

Üdv.: Herger Tomi
Mekett 554787 2014. február 26. 12:50
Válasz erre
vihar hozta felszínre a német hadihajót

"Majdnem egy évszázadig volt víz alatt az a német hadihajó, amit most egy vihar hozott a felszínre. Az SV Carl nevű hajó még az I. Világháborúban süllyedt el Anglia partjainál."

index.hu/tudomany/tortenelem/2014/02/26/egy_vihar_hozta_felszinre_a_nemet_hadihajot/
Sebi 554518 2014. február 23. 00:53
Válasz erre
001a
001a
002a
002a
003a
003a

Sziasztok!

Elkezdtem felrakni a matricákat. Remélem ma délután lesz időm az alaphoz rögzíteni a hajót.
Sebi 554289 2014. február 20. 00:18
Válasz erre
002a
002a
005a
005a
008a
008a
009a
009a

Kedves Barátom!

Örülök, hogy tetszik. Azt javaslom, hogy a Kostas féle technikának nézz utána, mert azt olvastam, hogy ő valami olyan anyagot használ, amit melegen kell kiönteni. Az pedig árthat a kész makettnek.
Egyébként tegnapelőtt óta egy-két apróság készült el.
Simi 554151 2014. február 18. 14:08
Válasz erre
Szia!
Nagyon szép ez a víz! Ez most már egy szép dioráma! Nagy kedvet kaptam én is egy hasonlóhoz. A Warspite után tervezem megépíteni az SMS Markgraf-ot, de már hasonló módon vízre rakva. Azt gondolom, hogy nagyjából sejtem, hogy Kostas hogy készíti el a vízet, én is valami hasonlóval szeretnék megpróbálkozni.
Sebi 554124 2014. február 17. 20:29
Válasz erre
j
j
k
k
l
l
m
m

Sziasztok!

Elkészültem az alappal. Már csak a hajóra kell felrakni néhány dolgot és hamarosan készen lesz az egész.
enczijanos 554054 2014. február 16. 23:02
Válasz erre
Köszönöm az eligazítást, és a válaszokat, további jó makettezést.
Simi 554049 2014. február 16. 21:33
Válasz erre
Szia!
Ha valahol feljön, felpuposodik a már leragasztott fafedélzet, akkor pillanatragasztóval szoktuk visszatessékelni. Ha az egészet egyben akarod leragasztani, nem javasolnám a pillanatragasztót, mert nem lehet pozicionálni. Akkor inkább a szokványos fehér színű faragasztót kell használni.
Sanci 554030 2014. február 16. 19:22
Válasz erre
Sziasztok !

Szeretnék tanácsot kérni Tőletek, hogy a kiegészítőként vásárolható fafedélzetet
mivel lehet rögzíteni, ha az öntapadó felülete nem igazán ragad.

A válaszokat előre is köszönöm!

Sanci.
hatvanilaci 553962 2014. február 16. 00:50
Válasz erre
Szia Simi!
Először is köszi az osztályzatot!Másodszor!Igazad van!Nem értem,miért hanglokátort írtam,mikor valóban aknamentesítő.
Az első felépítményen a zöld és piros oldalon két-két darab kell,ez ugyanúgy igaz a hátsófelépítményen is.Tehát összesen 8 db van.Ebből az első felépítményre 3 db már kész van.Ha minden igaz akkor hétfőn megyünk vissza dolgozni.Az első felépítményé kész lesz,de a hátsóra nem marad idő befejezni.Ha ezek meglesznek,akkor van még pár darab szellőző ajtó valamint az aknamentesítők tartói.Egy barbetta tisztító tárolója már kész van,de még kell 3 db az Anton és Bruno közé.Ha ezek megvannak,akkor hozzáfoghatok a kémény mellett levő két hangárhoz,valamint az általam rettegett mindennel agyontűzdelt kéményhez.Na azért ezek az aknamentesítők is feladták a leckét.
Nem a hamburgi IKEA-ban dolgozunk.Bár ha ott lennénk akkor már meglátogattam volna a Bismarck szülőhelyét.
Jelenleg Münchenben dolgozunk a repülőtéren,egy most épülő terminálban.Volt szerencsém kétszer látogatást tennem a müncheni "Deutsches Museum" kiállított látványosságai között is.Rengeteg képpel és élménnyel távoztam a látogatás során a múzeum kapujából.
Üdv!
Simi 553953 2014. február 15. 22:11
Válasz erre
Szia Laci!
Rég nem hallottunk felőled. Remélem, minden OK. Én személy szerint örülök, hogy"előjöttél" (itt zalában így mondanák...) és egyből elő is rukkoltál egy kis szépséggel. Nagyon jól sikerült a paravane, ahogy nevezik ezt a kis eszközt. Én eddig úgy tudtam, hogy a rögzített aknák ellen használták , igazából mindegy: el kell készíteni és kész. A feladat jelesre sikerült. Csak az a kérdés, hány darab kell még belőle, és elkészülnek-e addig, amíg itthon leszel? (Ugye, nem a hamburgi IKEA-n dolgoztok?).
hatvanilaci 553916 2014. február 15. 16:15
Válasz erre
SAM_1762
SAM_1762
SAM_1763
SAM_1763
SAM_1765
SAM_1765
SAM_1872
SAM_1872
SAM_1874
SAM_1874
SAM_1876
SAM_1876
SAM_1878
SAM_1878
SAM_1880
SAM_1880
SAM_1882
SAM_1882
SAM_1883
SAM_1883
SAM_1885
SAM_1885
SAM_1887
SAM_1887
SAM_1892
SAM_1892
SAM_1895
SAM_1895
SAM_1897
SAM_1897
SAM_1890
SAM_1890
SAM_1767
SAM_1767
SAM_1768
SAM_1768
SAM_1769
SAM_1769
SAM_1779
SAM_1779
SAM_1771
SAM_1771
SAM_1772
SAM_1772
SAM_1776
SAM_1776
SAM_1777
SAM_1777
SAM_1778
SAM_1778

Üdv mindenkinek!
Kicsit el voltam (vagyok) veszve,köszönhetően a külföldi munkának,és a kevés itthonlétnek.
Na de most ezt a kis időmet is a hajóra fordítom,és megosztom veletek.
A képeken a Bismarck 8 vontatható hanglokátor egyikét mutatnám be.Próbáltam a lehető legjobban kidolgozni,igaz később még kerülnek rá csavar illetve szegecsfejek.Összehasonlításképpen tettem oda egy 0,5-s Rotringot is érzékeltetve ezzel is a rajta található furatokat.
Egy pár képet is mellékeltem az első felépítmény állapotáról.Szerencsére már nem sok híja van.
Üdv!
hergert 553818 2014. február 14. 06:33
Válasz erre
Jó reggelt!

Látom a korlátjaim érdekesek nektek. Nos úgy készülnek igazából, hogy első lépésként a cérnát fa ragasztóval bevonom, utána felkerül a sablonra. Az függőleges és viszintes találkozásoknál folyékony ragasztóval át van kenve (pl revell). Végül az egész színtelen lakkal van átkenve. Néha tényleg furcsán állnak, de könnyen igazíthatók, hajlíthatók és nagyon könnyen felragaszthatók. A hosszabb részekhez a Gpm lézer vágott korlátjait fogom használni. A probléma az, hogy ehhez a hajóhoz nem adtak ki semmi kiegészítést a lövegeken kívül, így a korlátok a felépítményen ezzel a megoldással fognak készülni. Az egyik képen amit tegnap feltettem az első felépítményről ott látszik, hogy áll a korlát.

TAMÁS78!

Köszi a választ. A korlátokról részben igazad van, de nem mindenhol 2 soros a korlát és én az eredeti készletben láthatóknak készítem el a sablonjait.

Kellemes napot!

Üdv.: Herger Tomi
zs180 553815 2014. február 14. 01:19
Válasz erre
IMG_1590
IMG_1590

Sziasztok!
Brumi, én a kapaszkodókat egyszerűen felragasztom a felületekre, nem fúrok semmit.
Régebben az nehezebben ment, mert a pillanatragasztóból sokszor kevés tudott kerülni az igen vékony távtartók végére, és mire odaértem vele a felülethez, már megszáradt. Mióta gélt használok, sokkal kevesebb a probléma, a ragasztás általában olyan erős, hogy kibírja a még nem leragasztott kapaszkodódarabok helyszíni görbítgetését-egyengetését is. Egyébként, miután felragasztottam, le szoktam ellenőrizni a kapaszkodók minden egyes ragasztási pontját, és ahol nem tart, megerősítem a ragasztást. Ami a korábbi kérdésfelvetésedet illeti, én is úgy építek, mint te, azzal a különbséggel, hogy a korlátokat általában a festés után szoktam felrakni. A festés előtt viszont szinte mindent elkészítek részegységenként.
Tomi, érdekes ez a korlátkészítési metódus - a legtöbben felrakják az korlátoszlopokat (stanchion), majd ráragasztják a vízszintes szálakat, de ha neked így vált be, ez se lehet rossz, bár lehet, hogy pl. drótból jobb lenne a korlát tartása.
Én nagyon lassan haladok, már megint nincs időm (nézzétek, mikor írom ezt, pedig holnap fél nyolcra be kell mennem dolgozni). Szóval épp csak elkezdtem a fedélzetet cicomázni - alakul a "ground tackle" (horgonyok kezelésére szolgaló apparátus).
P.Gy.
Sebi 553811 2014. február 13. 23:38
Válasz erre
011a
011a
012a
012a
013a
013a
005a
005a
006a
006a

Ma befolyattam az alapot. Nagyon híg világoszöldet használtam és száradás után majd felfestem a hullámtarajokat is. Remélem a hétvégén meg tudom csinálni azt, amit még a hajón kell, és a jövő hét végére akár felkerülhet az alapra.
Sebi 553809 2014. február 13. 23:31
Válasz erre
Szia Tomi!

Ezt nevezem! Neked van türelmed és kézügyességed. Tényleg jó ez a korlát, de mitől lesz tartása? Lakkozod?
TAMÁS78 553806 2014. február 13. 22:21
Válasz erre
Szia Tomi!

Ez a korlát tényleg agyrém! Maratásból kicsit egyszerűbb lenne... Egyébként nem kétsoros lánckorlát volt a német hajókon, legalábbis a legtöbb helyen? A hajót továbbra is nagyon figyelem, mint írtam, az egyik kedvencem.

A hajóm 2, 1 és 0,5 mm-es sztirolból van. Az alapja 2-es, az oldalai 1-esek. A ragasztásokat Revell tűs ragasztóval végzem, erősíteni gyakorlatilag sehol nem kell, egy hosszú élben ragasztás is elég erős. Az összedolgozást, ha így értetted a kérdés, egyszerűen csiszolópapírral és különböző reszelőkkel végzem.

brumi_na!

Igen, a terv partraszállás, jelen állás szerint Afrikában, esetleg egy zsákmányolt Crusader harckocsival. Ez még változhat, mert gyakorlatilag minden hadszíntéren megfordultak ezek a naszádok.

A te partraszállásod milyen nemzetiségű lenne?

Simi, Gyuri!

A ti munkáitok szokás szerint magukért beszélnek.

Tamás
Simi 553804 2014. február 13. 21:57
Válasz erre
Szia!
Ez a korlátkészítés kicsapta nálam a biztosítékot. Te komolyan így készíted az összes korlátot? A korlátoszlopok is cérnából vannak? Hogy lesz ennek komoly tarása? Különben szépen dolgozol, a kémény is mutatós. A körkapaszkodókat én is ezzel a technikával szoktam készíteni. Az idén elkészülsz a Thüringennel?
Én azt tervezem, ha a Warspite-al végzek, a Markgrafnak fogok nekiállni (1/350; ICM). Valamilyen Jütlandi diorámára gondoltam, de még semmi se biztos.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.