<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
chege | Adatlap | 558920 | 2014. április 28. 12:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 558732 | 2014. április 25. 08:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Simi! Természetesen a takaró festés előtt mindig kap egy vékony sort alapozás gyanánt.Ez a rész bővelkedik a nehezen hozzáférhető helyekben,és az utólagos javítások is kiveszik részüket,amit ecsettel szoktam korrigálni.A takaró festést két rétegben szoktam felhordani.A végeredmény eddig nem hagyott cserben,és egy szép egyenletes felületet szoktam kapni. Sszabi! Valószínű,hogy a sztirol lapok sokkal olcsóbban jönnének ki,viszont ezt az utat még nem próbáltam,hogy milyen.A karton eleve kilőve,mivel (lehet hülyeséget írok) szándékom áll vízre tenni és ez egy kicsit visszatart engem.A réz nagy előnye,hogy szinte mindent "pillanatok" alatt meg lehet rajta csinálni (nincs száradási idő),valamint sokkal merevebb és ellen állóbb a külső fizikai hatások ellen. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 558729 | 2014. április 25. 07:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! A festett változatra kíváncsi vagyok. Egy kérdés: műanyagból nem lenne költséghatékonyabb? Sztirollapocskákból vagy merevebb kartonból építeni? Valahol láttam egy Scharnhorst-ot ami ilyen nagyban így készült. Simi! Sikerült aztán a műgyantás vízzel kísérletezni? Érdekelne, a következő hajó alá kipróbálnám azt a technikát. | |||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 558728 | 2014. április 25. 06:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 558727 | 2014. április 25. 06:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Hali, Nem akarom doi.ba epiteni,csak egy szep alapot kap. | |||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 558716 | 2014. április 24. 22:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia Laci! Végre, jó felőled is "hallani"! Le fogod a festés előtt alapozni? Azért az nem könnyű, hogy mindenütt egyenletes legyen a festés: a nehezebben hozzáférhető helyeken is szépen takarjon, a könnyen hozzáférhető helyek pedig közben ne kapjanak túl sokat. Én ilyenkor a nehezen hozzáférhető részeket vékonyan le szoktam festeni ecsettel a fújás előtt. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 558710 | 2014. április 24. 21:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Még így festetlenül is jól néz ki! | |||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 558709 | 2014. április 24. 21:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia Atu! Jó kis gép ez, bár azért látom a Revell hozza a formáját. Építesz köré valami vietnamos diorámát? | |||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 558695 | 2014. április 24. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Szépen alakul, ezután is ragaszkodj a minőséghez és a hitelességhez! | |||||||||||||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 558694 | 2014. április 24. 19:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 558595 | 2014. április 23. 19:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Hali, Lemaradt : A torny osszekotot is levegtam rezlemezzel potoltam es uj szegecsekkel,valamennyire azert laszanak a fotokon. | |||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 558594 | 2014. április 23. 19:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Hali, Probalok haladni a jarorhajoval de igen lassu a tempom,hihetetlen sok tomiteni valo van,az also test mar osszeragasztva es tobb helyen megkapta a masodik tomitest.A vezetofulke belseje is elkeszult korabeli fotok alapja,zaszlotarto-antenna-kabelek-korlat szinten eltavolitva es rezre lesznek cserelve.A korlatot forrasztani fogom,a matricak is megvannak ( maradekbol mert ugy sem sok latszik majd belolle),meg a szeket kell meg velkeszitenem es a kormanyt. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 558474 | 2014. április 21. 00:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Csatlakoznék Imihez. Úgy meg lehet csinálni, ahogy írta. | |||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 558434 | 2014. április 20. 14:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Szerintem az előfordulhatott, hogy a csövek lövési pozícióban vannak, a katapultról pedig gépet indítanak, hiszen nem csak felderítésre, hanem tűzvezetésre is használták a repülőket, ráadásul a Tone (és a Chikuma) esetében nem is zavarta egymást a tüzérség és a felder. részleg, mert egymástól elég távol voltak. A beszálló létrát viszont csak horgonyon lehetett használni. Mondjuk előfordulhatott olyan, hogy horgonyon gyakorlatoztak, de ez azért nem olyan életszerű. Én a higításra a Gunze Mr. Color Thinner, vagy Mr. Color Leveling Thinnert használok, ezek szinte minden festékehez - enamel és akril (tehát Humbrol, Revell, WEM, Gunze, Tamiya stb) - jó, eddig nekem csak a Valejjo-t nem vitte, de azt nem is nagyon használom/szeretem. | |||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 558429 | 2014. április 20. 12:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! regv! A hígításra H-100-as szintetikus löttyöt használtam. Nagyon szépek a hajók, mindenkinek elismerésem! A díjhoz gratulálok! Szerintetek létezhet olyan szituáció, hogy a hajó (mondjuk a Tone) fő lövegei lövési pozícióban vannak, azaz a torony elfordítva, illetve a csövek az égbe merednek és ez mellett a katapultból kilövésre vár egy repülő? Sőt, le van engedve a törzs oldalán a beszálló létra (accomodation ladder)is. Még nem késő nem így csinálni, azért kérdezem. A lövegek már pozícióban vannak, a többin lehet változtatni. Üdv.: Attila | |||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 558419 | 2014. április 20. 10:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Hali, Igazi babra munka :),de a rezek nagyon feldogjak,kivancsian varom a folyt. | |||||||||||||||||||||||||||||
atu71 | Adatlap | 558418 | 2014. április 20. 10:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Hali, Gratu. a sikeres eredmenyekert, nagyon szep munkak.Es orulok hogy lathattam a Movari munkadat eloben is, | |||||||||||||||||||||||||||||
kutyaeb | Adatlap | 558408 | 2014. április 19. 21:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Simi Köszönöm, igen nagy örömömre sikerült vele helyezéseket elérnem, Szolnokra és Mosonmagyaróvárra tudtam lejutni. Egyelőre maradok az orosz hajóknál. Ezen kívül még 1 orosz hajó lesz részemről papírban megépítve. Utána japán hajókat szeretnék építeni 3 db-t. A Deyatelnyy hajónak a készletében csak a bordákat és a gerincet adják. A kis segéd bordákhoz 1mm söralátét karton használtam, kb 7 estém ment rá hogy beszabjam és beragasszam őket. Már le lakkoztam az éleket így már betudtam csiszolni a felületet megfelelő ívekre. Pár helyre kellett balsa fát beragasztanom, annak a csiszolásánál tartok, utána már sokkal haladósabb lesz. A korláttal a problémám az, hogy 3 sorosat adnak ami azért rossz, mert 4 soros sodrony korlát van a hajón. Hasonló megoldással fogom elkészíteni mint a Mirazhnál alkalmaztam. Gyuri Valóban szép lehet, sajnos a komplett tornyot magamnak kell elkészíteni, mert nem lapokból áll hanem rudakból, így amit adnak a készletben az max refnek jó, de majd átnézem a tervrajzokat, amiket kaptam a hajóval kapcsolatban. A vízvonal alatti részt azt már recolor technikával szeretném elkészíteni, bízom benne hogy sokat fog dobni a hajó kinézetén. Üdv. Kutyaeb | |||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 558402 | 2014. április 19. 17:41 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Most pedig beszámolnék a saját hajómról. Lassan haladok, mint mindig, de a mellékelt képeken látszik, hogy sok mindent át kell alakítani az egyébként kiváló maketten. A felépítmény alsó szintje is megváltozott a mellékelt eredetihez képest, a páncélozott parancsnoki állást meg kissé eltolta a Combrig - ezt radikálisan át kellett alakítani, ahogy a képek mutatják. Nagyon finom ez az Artist Hobby maratás, öröm vele dolgozni! Közben egy kartonlap betelt a ráragasztott 223 kisebb alkatrésszel, úgyhogy újat vettem elő, erről is van kép. A torony magasabb szintjeit későbbre hagyva megkezdtem a kémények feldíszítését, amit a gőzcsövek és a szikrafogó rácsok kialakításával fogok folytatni. | |||||||||||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 558401 | 2014. április 19. 17:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Először is gratulálok mindenkinek, aki részt vett a móvári versenyen; ez volt talán az eddig legszínvonalasabb felhozatal az általam látottak közül. Még soha nem volt ilyen hosszú és fáradságos a zsűrizés - de egyben nagy öröm volt látni a szebbnél-szebb munkákat. kutyaeb, az előző hajód után ez a Krivak még szebb lehet, lévén sokkal nagyobb és komplexebb. Várom a folytatást. | |||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 558375 | 2014. április 19. 10:10 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Nagyon szép lett a Miraz! Mosonmagyaróváron élőben is megcsodálhattam. Nyertél vele valamilyen dijat? Ez a mostani hajó is szép darab. Egyelőre maradsz a szovjet-orosz hajóknál? A vázszerkezetben az a sok kis merevítés saját beépítés, vagy bennt volt a készletben? Mi volt a gond a kiegészítő korláttal? | |||||||||||||||||||||||||||||
kutyaeb | Adatlap | 558366 | 2014. április 18. 23:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Miután befejeztem a Mirazh építését, bele kezdtem a következő papírhajóba. A következő áldozat Deyatelnyy/Деятельный 1/200-as és az orel cég gyártja. 6db A3 ívnyi alkatrészből áll a készlet. A törsz hossza 62 cm. Kiegészítőből maratást vettem hozzá, de a korlátot magamnak kell ismét elkészítenem, mert amit árulnak az nem jó... Kis történet a hajóról, amit sikerült összeszednem róla. Project 1135 osztály (NATO neve: Kirvak), azon belül a 13. hajó volt. 1972-ben kezdték meg az építését és 1975-re készült el, 1976-tól meg szolgálatba állt a Fekete-tengeren. 1977-ben Földközi-tenger, 1981 Indiai-óceán. 1984-86 javításon és modernizáláson esik át. 1991-ig szolgál, újabb felújításra megy, de finanszírozási problémák miatt 1995-ben kivonják és eladják fém hulladéknak. Nem lesz gyors építés, de Gödöllőre szeretnék vele elkészülni. Pár kép hogy hol is tartok jelen pillanatban az építéssel. Üdv. Kutyaeb | |||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 558336 | 2014. április 18. 14:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Nekem a Zrínyi tetszik a csónakok elrendezése miatt. Papírmakettnek egyszer álltam neki, de nem az én műfajom. Várakat még rendben van, de csatahajót, azt nem. Azért gondolkoztam a "sztirolosításon". De lehet, hogy még mielőtt nekiugranék valami csatahajónak, megcsinálom a Tahit, mert abból is van egy ősi papírmakettem. Mondjuk az kész is van, de azért azt hiszem műanyagból jobb tartása lenne. A 3D nyomtatás drága. Egy H0 fénysorompó (igaz, az árban benne vannak az SMD LED-ek is, ami kb. 100 Ft-ot tehet ki az árból) 400 Ft. Ez mondjuk elég kicsi, de nem is arra gondoltam, hogy az egész hajót kéne kinyomtatni, hanem arra, hogy egyes macerásabb alkatrészeket, mint pl. a lövegek, kazamata tornyok, esetleg az ágyútornyok, stb. kellene kinyomtatni egy példányban és utána műgyantából sokszorosítani. Ha vannak rajzok, akkor szerintem ezeket olyan 2-3 eFt-ból ki lehetne hozni sokkal részletesebben és mérethelyesebben, mint ahogy húzott szálból, stb. elő lehetne állítani. Mondjuk persze a kérdés az, hogy mennyire részletes a printer felbontása, mert amit pl. a Conrad árul, az elég durva. 0,5 mm a legkisebb falvastagság. Persze lehet, hogy attól még tud ennél vékonyabb pozitív és negatív "panelvonalakat" is tenni a falra. Plusz 220 eFt. Lehet, hogy a végére csak összejönne egy 1:700-as ára, viszont ez egyrészt kétszer akkora, másrészt pedig saját. Csináltam már egy K.u.K. Hansa Brandenburg repülőcsónakot. Nem mondom, hogy olyan, mint a bolti, de legalább az enyém. :) Meg abban semmi nyomtatott, mart cucc nincs. | |||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 558334 | 2014. április 18. 13:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Ezzel nem vagy egyedül, de mikor a GPM kiadta a Szent István, meg a Tegetthoff-ot, én utóbbit gyorsan meg is vettem és építettem-több kevesebb sikerrel (azért a papírmakett műfaj is elég durva, a lengyelek nagyon keményen nyomják...) Egyébként szerintem a papír alapú makettekből a hajótest, váza mindenképpen használható, egyéb részletek is persze, de a vázát az egésznek, az alapján szépen meg lehet csinálni. Nézeti rajzok alapján ez nehezebb szerintem. Mások nagy álmom egy Radetzky lenne, de sajnos a 1/700 gyanta iszony drága (de ha valakinek van eladó, 10 ezerért, akkor megveszem :D) 1/250 papír testvére meg régi nyomású, nem túl szép. Erről a 3D nyomtatásról én nem igazán tudok sokat, csak egy cikkben láttam a Pro modell-ben, hogy lehet olyat is. (de ott az ár egy 1/72-es géphez képest horribilis volt szerintem) | |||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 558329 | 2014. április 18. 11:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Évek óta gondolkozom rajta, hogy le kellene kicsinyíteni egy Viribus Unitis papírmakettet 1:350-re és megcsinálni szkreccsként. Baromi nagy munka, de az újabb technikákkal talán meg lehetne csinálni viszonylag korrektre annak alapján. Vasúti kiegészítéseket már egész emberi áron lehet kapni 3D nyomtatva (és nem is rosszak), amikor utoljára csináltattam maratást pár éve, az sem volt valami ordító összeg. Mondjuk ahhoz képest, hogy az 1:700-as makett mibe bír kerülni, pláne feljavításokkal. És ez a hajó 1:350-ben is csak 43,4 cm hosszú. A felépítménye sem olyan vészes az összeállítási útmutató alapján. Nyilván nem lesz 100%-ban precíz, mert mondjuk a csónakokat elég nehéz lesz egy papírmakett alapján megcsinálni, de a bécsi Hadtörténetiben van egy brutális makett róla (félbevágva) és mivel most csinálnak valami 100 éves évfordulós kiállítást, úgyis érdemes lenne elmenni. És akkor az ember már visz magával fényképezőgépet. Akkor meg viszonylag sok részletet lehet annak alapján kidolgozni. Meg azt hiszem, lehet kapni hozzá tervrajzot is, de annyira nem merülnék bele a dologba azért, mert úgy már az is iszonyatosan drága lenne. Viszont van fent egy elég jó 3D rajz, szerintem az a részletezettség bőven megfelelő lenne (emlékeim szerint a bécsi makett részletesebb). És ugyanitt fent vannak a tervrajzok, bár abban a formában legfeljebb arra használhatók, hogy részleteket lenézzen az ember. www.viribusunitis.ca/viribusunitis.html Nyilván egy gyerektől nem várható el, hogy nekiálljon egy ilyen sokrétű és iszonyat időigényes melónak (2D, 3D rajzok, plusz a makettezés, műgyantaöntést is beleértve). | |||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 558321 | 2014. április 18. 08:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szerintem ami még eltántoríthat valakit a hajóktól, az az ár-érték arány. Én most egyik kedves barátommal vetettem meg az ebay-en keresztül a Flyhawk 1/700-as Derfflingerét (Zs180 inspirált, és amúgy is kedvenc hajók egyike). Pont azért, mert 8 ezer volt ingyen postával, és nem a prémium doboz, de még így is az az alap maratáscsomag benne van, ami az én igényeimnek elég. Szerintem nagyon megérte! Na de mikor ezt megmutattam egyik ismerősömnek, és meglátta a 30 centis "műanyag vackot",és megtudta mennyibe volt, gyorsan kérdezősködött a harckocsikról és repcsikről... Persze ez megint nem lehet általános, de sokan vannak ezzel így szerintem, hogy a hajó árához képest (amit jobban meg tudnak fizetni esetleg) kicsi, kevésbé látványos. 1/350-ben én se tudok vásárolni, mert egyszerűen a pénztárcám nem bírja, sajnos lassan a 1/700-as arányt se... | |||||||||||||||||||||||||||||
cimber | Adatlap | 558320 | 2014. április 18. 08:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Ajánljatok fel hajó, U-Boot maketteket gyerek makettező kluboknak, mert ők a jövő! Én is ezt tettem! | |||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 558317 | 2014. április 18. 02:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Én még fel tudnám sorolni kifogásként, hogy elég drága egy hobby, másfelől pedig remek lehetőségei vannak az embernek önmaga szórakoztatására. Pl. hatmillió számítógépes játék, vagy a haverokkal csetelni. Ehhez nekem még le kellett menni a sörözőbe, aminek volt zárórája és előtte/utána még lehetett kicsit makettezni, de a netnek ugye nincs zárórája (mint látszik). Dunaújvárossal kapcsolatban meg fel kell vetni a fórumokon, hátha van readonly módban működő makettező a városban. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 558316 | 2014. április 18. 00:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Az az igazság, hogy a mai fiatalokat igazából nem lehet makettezésre rávenni (természetesen tisztelet a kivételnek). A kész makett nagyon tetszik nekik, de amint kiderül, hogy ez nem öt perc alatt van kész, már nem is érdekli őket. A többségükben igazából nincs kitartás ehhez, mert egyszerűbb a haverokkal hülyülni a téren, mint mondjuk két órán át pozicionálni egy árbócot. A másik pedig az, hogy aki mégis belevág, az a harmadik-negyedik makett után abbahagyja. Leginkább azért, mert nem lett olyan, mint a "mesteré". Nem értik meg, hogy ez az egész egy folyamat és évekbe telhet mire eléri azt a szintet. Úgyhogy Attilám még akár az is kiderülhet, hogy te vagy az egyetlen makettező Dunaújvárosban :) | |||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 558315 | 2014. április 18. 00:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia Narn! Lassan 10 éve járok Móvárra, de középen még nem volt hajó. Olyan már volt, hogy nem a sarokban voltak, hanem kissé feljebb, úgy középtájon. Sőt! Volt, hogy a terembe lépve balra kellett fordulni, de középen még sosem voltak. | |||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 558307 | 2014. április 17. 21:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! De jó, írtam egy hosszú szöveget és eltűnt... Összefoglalva a korábbit: A versenyekkel kapcsolatosan mindig sikerül nekem olyan mondatot is leírni, ami félreérthető lehet akár... Nevezetesen, a sarokba kerülésnek nem akarnék negatív felhangot kölcsönözni. Sajnos, a hajós társadalom egyenlőre szűk réteg, így kevés az esély arra, hogy a népszerű témákat háttérbe szorítsák. Kevesen vagyunk, a hajók jellemzően lassan készülnek, úgyhogy nehezen megfordítható a helyzet. Az előző eltűnt hozzászólásban azt is megjegyeztem némi keserűséggel, hogy a népszerűsítésnek egyik módszerét alkalmazva próbáltam klubféleséget összerántani, de sokan nem érdeklődtek (5-6 évvel ezelőtt a főiskolán). Sőt, ma már nem is nagyon ismerek makettezőket Dunaújvárosban, pedig elég nagy település, hogy a nagy számok törvénye alapján legyen aki ezzel foglalkozik, és az is elképzelhető, hogy hajózik... | |||||||||||||||||||||||||||||
narn08 | Adatlap | 558301 | 2014. április 17. 20:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Azon gondolkodtam, hogy ha a hajókat át lehetne rendezni a terem közepére és onnan klubokat stb a fal mellé, akkor rögtön jobb lenne a helyzet és jobban lehetne látni mindent. Volt már olyan régebben ? | |||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 558295 | 2014. április 17. 18:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Hálás köszönet a képekért. Azért ha nem is harckocsis kategória mennyiségű a hajók száma, de jó látni, hogy van hajómakettezés. Még nagyobb öröm, hogy ilyen szépek... A Laci barátomat megkértem, hogy hazajön és hozza a világkerekség legjobb amerikai hordozóját, és ezt a hordozót el is indítja a következő Móvári versenyen, akkor legyen kedves elvinni az én kis hajócskámat, aztán az is megtalálható lenne valamelyik sarokban. De jó lenne, csak meg el is kellene készíteni... Ennek örömére holnap lehet hogy az első ecsetvonás fel is kerül a Tone törzsére... Attila | |||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 558278 | 2014. április 17. 13:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia. Köszönöm a válaszod,ha lesz időd,megnézheted mivel hígítottad a festéket,ha megérkeznek a festékeim,kipróbálom én is. Üdv. Zsolt | |||||||||||||||||||||||||||||
narn08 | Adatlap | 558261 | 2014. április 17. 01:05 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Köszi a képeket ! | |||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 558156 | 2014. április 15. 15:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 558154 | 2014. április 15. 13:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
még mindig elromlik a https-es linkek. másold be ezt egyszerűen: https://plus.google.com/photos/102146967458284557423/albums/6001747472773548977?banner=pwa | |||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 558152 | 2014. április 15. 13:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Itt egy nagyobbacska galéria, nem csak hajókról: https://plus.google.com/photos/102146967458284557423/albums/6001747472773548977 Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||
narn08 | Adatlap | 558142 | 2014. április 15. 10:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Helló! Szerencsére idén el voltunk kényeztetve és sok gyönyörű hajót láthattunk. Sajnos még mindig mostohán bánnak a hajókkal, mert abban a sarokrészben valamint az ablakkal a háttérben nagyon rossz fényviszonyok vannak. Nagyon nehéz így jó képeket készíteni. Eredeti terveim szerint én is indítottam volna hajót, de állandóan közbejön valami. Majd legközelebb :) Készített valaki képeket a hajókról és megosztaná velünk ? | |||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 558127 | 2014. április 15. 00:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia Attila! Sajnálattal olvasom, hogy "szünetelsz". De ne félj! Ez is olyan mint a biciklizés. Nem lehet elfelejteni. Hát érmet egyenlőre nekem nem osztottak, úgyhogy "kénytelen leszek" jövőre is megpróbálni :)Az eredményeket itt láthatod: www.mosonshow.hu/wp-content/uploads/2014/04/moson2014_eredmenyek.pdf | |||||||||||||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 558111 | 2014. április 14. 22:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! regv.! Sajnos, most valószínű kontár benyomását fogom kelteni, de az az igazság, hogy a festék hígítását valami kommersz folyadékkal oldottam meg. Ha megyek az irodába megnézem neked. Azaz, nem WEM saját hígítója, sőt még csak nem is más makettfesték gyártó terméke. Valami barkácsáruházi-lötty. Viszont talán az a pozitívum benne, hogy kommersz vacakkal is jó volt vele dolgozni és szép felületet adott. Simi! Én is várom a kötélzetről szóló bemutatót. A módszerem annyira nem egyszerű, és így hátha le lehet cserélni... Jellemzően harisnyából kihúzott szálból készítem a kötélzetet. De ezzel csak a feszítettet lehet megoldani. Sebi! Sikerült érmét is elhozni a versenyről a hajóddal? Az eredményekről lehet látni összefoglalót? Kíváncsi lennék rá. Attila | |||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 558098 | 2014. április 14. 19:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Örülök, hogy tetszik a hajó. Mellékelten pedig szeretnék pár képet mutatni, hogy mennyire jól látszik a páros antenna az igazi hajón. Főleg az utolsó képen látható, hogy milyen jellegzetes dolog volt és elég messziről is látható volt. | |||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 558040 | 2014. április 13. 21:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Simi! Köszönöm szépen az infót, a fotósorozatot a kötélzetről pedig epekedve várom:-) Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 558039 | 2014. április 13. 21:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Batka! Hála Istennek, nem zsűrizek: bizonyára sokáig nagyon szidnának, így jobb is, hogy nem (többek szerint túl kritikus vagyok). Annyit azért tudok, hogy a kötélzetet figyelik a zsűrizéskor és ha nincs, vagy hiányos, akkor az nagy bukta; akkor tuti, hogy nem kapsz semmilyen értékelést egy komolyabb megmérettetésen. Mivel látom, hogy többeknek a kötélzet készítése igazi mumus, ezért tervezem, hogy fázisonként bemutatnám egy fotosorozattal a kötélzet készítését, ahogy én szoktam/tudom. Szerintem az egész nem túl nehéz és nem túl is nagy dolog. | |||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 558024 | 2014. április 13. 19:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Simi! Ha jól sejtem, Te zsűrizel is. Egy kérdésem lenne: a kötélzet milyen súllyal esik latba pontozáskor? Mi van akkor, ha nincs kötélzet, vagy csak hiányosan van elkészítve? Kérdem azon okból, hogy ez nálam eddig egy nagyon egy gyenge pont. Köszönöm válaszod! Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||
Batka | Adatlap | 557998 | 2014. április 13. 13:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Így már megértem. Ezek a hibák abból a pózból ahonnan én voltam nem voltak láthatóak, vagy nekem nem tűnt fel(ez sokkal valószínűbb :-) ). Minden esetre impozáns látványt nyújtott ekkora méretben. Ez után már csak Hatvani Laci verziója lesz ámulatba ejtő:-) Üdv, Batka | |||||||||||||||||||||||||||||
regv | Adatlap | 557991 | 2014. április 13. 11:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia. Köszönöm a válaszod,azt hiszem akkor rendelek belőle és kipróbálom őket. Mivel hígítottad a festéket? Üdv. Zsolt | |||||||||||||||||||||||||||||
tyimosenko | Adatlap | 557977 | 2014. április 12. 22:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szerintem is nagyon jol nez ki Sebi hajoja, a viz is sokkal jobb eloben mint kepen. Egyedul az epulet elejen levo paros antenna nem illik a hajora, az szerintem rendkivul vastag. Ugy altalaban a maketteket nezegetve felismerhetoek az alkalmazott epitestechnikai megoldasok. Viszont arra nem talalok magyarazatot hogyan tudta megcsinalni Pek Gyorgy a hajojan a kotelzet elagazasait ugy ahogy. Fantasztikus. Meg ugy altalaban is a hajoja. | |||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 557972 | 2014. április 12. 21:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Talán nem is túl nagy baj, hogy bedobták a sarokba... (tapasztalatból: a tulaj az ottani segítőkkel megegyezve helyezi el alkotását az asztalon). Belegondolok abba, hogy legalább 100.000.- Ft van beleölve és ilyen szarvashibákat követett el a készítő... szomorú. A legnagyobb baja (ami azért még javítható lenne) az, hogy a vízvonal nagyon nem a megfelelő helyen van: az orrnál és a tatnál OK, de középen nagyon sokkal lejjeb van - úgy is mondhatnám, hogy belóg. Ott olyan kicsi a vízvonal alatti rész, mint egy folyami hajónál - szóval rendkívül kicsi, holott ez a valóságban kb 10-11 m volt. A kötélzet se egyészen kóser (ez is könnyen javítható) és a balti csíkok p.tornyon futó csíkjai se egyenletes szélességűek (ez már azért nehez lenne javítható). Kár érte, mert azért különben ezt leszámítva nagyon igényes lenne. | |||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 557971 | 2014. április 12. 21:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||
Szia! Élőben sokkal-sokkal jobb a hajód, mint a fotókon! Nekem nagyon bejött! Szerintem a kategóriában az egyik legjobb volt. Lehet, fényképezőt kéne cserélni? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok!
Lassan egy éve jelentkeztem a hajómmal, a munka nem állt le csak sajnos egyéb elfoglaltság miatt nem tudtam nagyon haladni vele. A hajó test festése jó formán kész van, apró javítások vannak hátra meg a hajócsavarok felrakása. Következő lépésként a fedélzeti szerelvények kifestését tervezem. A következő 2 hónapban megint lefog lassulni a projekt az előttem álló vizsga miatt, de reményeim szerint utána újult erővel fogok tudni haladni vele
Mosonmagyaróváron ott voltam én is, nagyon szép műveket lehetett látni, nekem legjobban a Derfflinger tetszett. Börzén is lehetett találni pár hajót, gondoskodtam is az utánpótlásról.