<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SSZABI | Adatlap | 556450 | 2014. március 21. 12:23 | ![]() | |
Sebi | Adatlap | 556378 | 2014. március 20. 14:09 | ![]() | |
Szia Varjúbácsi! Nem, az nem átvétel. Ők lehettek az "ősök": www.oldmodelkits.com/index.php www.oldmodelkits.com/index.php Aztán amennyire tudom volt egy jó nagy szünet. Sokáig nem volt ekkora méretben második vh-s amerikai romboló. Aztán 1995-'96-ban(?) megjelent a Tamiya Fletcher és utána jött ez a 144-es kit. Ahogy láttam, ez nagyon bejött a Revellnek. Legalábbis elég jó leírásokat olvastam róla. | |||||
Sebi | Adatlap | 556376 | 2014. március 20. 13:43 | ![]() | |
Kedves Barátom! Örülök, hogy tetszik. Ha jól sejtem te sem jössz üres kézzel :) | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 556345 | 2014. március 19. 23:51 | ![]() | |
Sebi! Az 1/144-es Fletcher is átvétel? Már csak a feljavítók miatt is. | |||||
Simi | Adatlap | 556342 | 2014. március 19. 21:43 | ![]() | |
Szia Sebi! Kíváncsian várom, hogy végre élőben is megszemlélhessem a hajódat Móváron! Egész pofás lett, gratulálok! A víz is egészen élethű. Szia Gyuri! Nagyon izgalmas ez a projekt! Sok szép feljavítást eszközöltél! Nekem mind közül a kinyitott nyílászárók - ajtók, ablakok - dobogtatták meg a szívemet. Azért általában ennyit nem szoktál kinyitni... én is mániákusan szeretem ezt a fajta kihívást. | |||||
Sebi | Adatlap | 556328 | 2014. március 19. 20:18 | ![]() | |
Szia Gyuri! Azért úgy látom te is szépen haladsz a "kis projekteddel". Úgy látom sikerült behozni a "baleset" miatti lemaradást. Némely gyártónál tényleg jó a grafika, de hát nekünk ugye a tartalom a fontos :) Ráadásul a Revell makettekkel, legalábbis hajós vonalon, erősen vigyázni kell. Ugyanis gyakorlatilag nincs is igazi Revell hajó. Ők általában átvesznek valakitől, ahogy az Indianapolisnál láttuk. | |||||
zs180 | Adatlap | 556281 | 2014. március 18. 23:44 | ![]() | |
Most pár szó és kép az én kis projektemről: a hajótest részletezése kész: minden kis szerelvényen alakítottam ezt-azt. A papírra ragasztott apróságok is a forecastle és quarterdeck-en kapnak majd helyet. Ezután nekiestem a felépítmény alsó szintjének - a shelter deck-ről és az oldalakról levágtam szinte minden részletet, majd gittel eltüntettem a palánkozást, mivel meggyőződésem, hogy azt a fedélzetet valójában a corticene nevű anyaggal burkolták be. A kémények alapján kialakítottam néhány szellőzőnyílást. A sok rombolás után jöhet az új részletek kidolgozása. | |||||
zs180 | Adatlap | 556279 | 2014. március 18. 23:31 | ![]() | |
Attila, gratulálok, nagyon szép ez a Tone! Kirakhatnák a fényképét a Flyhawk készlet dobozára. Olyasmit csinálsz, mint én, ezt jó látni. Várom a folytatást. Sebi, a te művedet is jó lesz élőben megcsodálni Móváron. Remek volt ez a kis makett-történeti összefoglaló és mennyire igaz - magam is megépítettem ezt kedves kis Matchbox Indianapolist 1983 táján. Akkor szupernek számított. Egyébként nekem az eredeti, Roy Huxley által készített Matchbox dobozfedél grafikák tetszettek/tetszenek a legjobban. P.Gy. | |||||
Sebi | Adatlap | 556240 | 2014. március 17. 22:46 | ![]() | |
Szia Attila! Igen, többek között egy helikoptert kell még összeraknom. És szintén igen, a helikopter a cső végére kell. Bár egész pontosan úgy fog kinézni a jelenet, hogy két matróz éppen viszi a csövet a kopter felé. Ezért a cső végére konkrétan ők lesznek csatlakoztatva :D És harmadszor is igen. Móváron szeretnék debütálni vele. Ami pedig ezt a Revell makettet illeti. Tulajdonképp helyesen írtad. Azt mutatják be, ami a dobozban van. Miért nem illesztik pontosabban és miért nem tömítik? Azért, amiért a mikrohullámú sütőkre rá van írva, hogy nem lehet bennük állatot szárítani. Ha tömítenék és jobban illesztenék, akkor bárki beperelhetné őket azért, hogy az övé nem lett olyan, mint a képen. A gyári doboz képein csak az lehet, ami a dobozban van. Gondolj csak arra, hogy még így is rá van írva a dobozra, hogy a festéket és ragasztót külön meg kell venni. Nehogy valaki abba kössön bele, hogy nem találja a dobozban. Ennyire egyszerű az egész. A minőséget pedig, bár ezzel nem hiszem, hogy újat mondok, ne a te szemszögedből nézd. Te nem mész már arrafelé és a te tapasztalatoddal már biztos, hogy ilyet nem fogsz venni. De egy 8-10 éves gyereknek jó lesz kezdésnek, hogy begyakoroljon pár alapfogást. Másrészt a minőség azért ilyen gyenge, mert amennyire tudom ez a makett így kezdte "pályafutását": www.ebay.co.uk/itm/Matchbox-USS-Indianapolis-/331025336098 Aztán kicsit szépítettek a dobozon: www.oldmodelkits.com/index.php Végül a Revell vette a szárnyai alá (bocs, hogy a te linkedet használom): www.revell.de/en/products/model-building/ships/naval-ships/id/05111.html Úgy nézd meg tehát, hogy egy kb. veled egyidős makettel van dolgod. | |||||
brumi_na | Adatlap | 556189 | 2014. március 17. 10:33 | ![]() | |
:) 200 ezerből pedig olyan 700-as flottát lehetne összehozni, hogy csak na... jó, ha sok a kiegészítő akkor nem armadányi hajó, de azért pár belefér. Az alábbi linken található egy cég (nem akarom reklámozni) hajója. Többször is megfogalmazódott bennem, hogyha egy cég be akarja mutatni - nagyon helyesen - a doboz tartalmát összeépítve akkor miért ilyen silány minőségben teszik (a dobozkép alatt láthatóak a "mester" munkái)? Azt gondolom a dobozból építés is lehet szép, de főleg tanulságos (hogy az ember ne vegyen zsákbamacskát). Értem azt is, hogy a készletet tekintve szerintem még nagyon feljavítási alapnak sem venné meg az ember, így meg pláne elmegy a kedve. A sorják mindenhol rajta maradtak, a festés kissé pontatlan. Semmi illesztés tömítés. Szóval ezeket meg kellene csinálni a dobozból építettel is. Nektek mi a véleményetek? Amúgy félreértés ne essen, nem zavar annyira a dolog, mert az internet nagy és az ilyenek is elférnek rajta, sőt nem megyek errefelé és nem látom... De azért mégis valami szintet kellene hozni. www.revell.de/en/products/model-building/ships/naval-ships/id/05111.html Attila | |||||
SSZABI | Adatlap | 556187 | 2014. március 17. 10:09 | ![]() | |
De most csak gondolj bele, a Tone-t is milyen szépen csinálod, akkor 1/200-ba már gyerekjáték dolgozni. Megjegyzem az Eduard maratásait nézegetve, az árak alapján ha mindent beszereznék hozzá, lehet 200 ezer körül járna:S Gondolom a festéket is eszi egy ekkora óriás, de szerintem Hatvani Laci ezt jobban tudja :D | |||||
brumi_na | Adatlap | 556186 | 2014. március 17. 09:20 | ![]() | |
Sziasztok! Simi! Most kerestem tűt amivel kifúrom amolyan jelzésértékűen a lövegcsöveket. De csere már nem lesz. Nem szeretném elkapkodni, de már húzni sem a projektet. Így a szellőzőket is majd a következő hajón építem be (a Flyhawk azt is gyárt). SSZABI! Fantasztikus a Bismark. Mondjuk nekem a lépték nagy, én elvesznék a nagy felületeken. És miután itt a részletek még jobban kidolgozhatók, mint 700-ban, így előre megfontolt szándékú öngyilkosság lenne nekem megvenni. :) Sebi! Örülök, hogy elkészült a hajód. Szép lett. Az apróbb kidolgozandó részleteken például egy helikoptert értettél? Annak a taton lévő csőnek a végére kellene valami... mondjuk a helikopter... :) Vagy azt szokták csak így kihúzva hagyni? Versenyen indítod? Attila | |||||
Sebi | Adatlap | 556177 | 2014. március 16. 23:32 | ![]() | |
SSZABI | Adatlap | 556164 | 2014. március 16. 17:25 | ![]() | |
Üdv! Az alábbi linken találtam egy nagyon szép és igényes 1/200 Trumpeter Bismarck építést: www.florymodels.co.uk/trumperter-1200-bismark-1/ (A bal oldalon szépen lehet lépkedni az egyes fázisok között) Nagyon szép ekkorában a hajó, nekem csak egy félkész GPM papírhajó van meg, de szegény 4 éve szárazdokkban ücsörög a fal mellett... Volt olyan elvetemült esetleg köztetek, aki megvette a készletet?:P | |||||
Simi | Adatlap | 556099 | 2014. március 15. 21:54 | ![]() | |
Szia! Amikor én 2002-4-ben a Tone-t építettem, még nem voltak esztergált lövegcső készletek. (Mekkorát változott azóta a világ!) Én kínomban akkor injekciós tűdarabokból készítettem el a főtüzérség 203 mm-es csöveit és a 127 mm-es csöveket is, ez utóbbiakat 0.4-es tűből. Nyilván nem olyan, mint az esztergált cső, de mégis kicst jobb, mint a műanyag; és lyuk is van rajta. Ha jól emlékszem, a Veteran Models gyárt jó szellőzőket japán hajókhoz. | |||||
brumi_na | Adatlap | 556046 | 2014. március 15. 07:06 | ![]() | |
Sziasztok! Köszönöm szépen a méltató szavakat. Hát igen a méretarányos kezek néha jól jönnének... A családban van is akinek kisebb pár mérettel, de Ő inkább szétszed, mint összerak (a fiam, Levente 3 éves). Bár ezzel a hajóval is játszott amikor még csak az öntőkeretről volt leválasztva. A kedvence az amikor AA elemeket szállít egy hajó. Nem fontos érteni, hogy miért jó ez (én sem teszem), ez van és kész. Szerencsére megtanulta, hogyha látja hogy "sárgul, épül" a makett, akkor már apa játszik vele kizárólag. :) Ez jó, tonna Tone... :)Igyekszem elmenni Móvárra, de lehet hogy éppen akkor dolgoznom kell. :( A 127-es lövegek valóban műanyagok, viszont már nem akartam költeni a kicsire. Egyéb flottaberuházás miatt. Azt csináltam, hogy körbecsiszoltam minden kis csövet, hogy legalább körkeresztmetszetű legyen, és ne legyenek rajtuk az a hosszanti szerszámoktól származó illesztési vonalak. A katapultok környékét fotómaratással elkészítve majd annak festése után úgy ítéltem meg, hogy határeset, még vállalható kinézetű. Így beépítésre került. Azért nehezen kivehető a képeken, mert a tesztfújás nem szándékosan, de olyan színű, mint a makett alapszíne. A vállalhatóság úgy lesz teljes, hogy pár repülő éppen úgy lesz pozicionálva a síneken, hogy éppen a kritikus helyen fog állni. Szellőző. Ezen gondolkodok, és valószínű megveszem az ehhez szükséges kiegészítőket. Ezzel a legnagyobb baj most már az, hogy eléggé macerás kivágni az eredetit a helyéről, mert szépen körbe lett építve néhány. Attila | |||||
Simi | Adatlap | 555962 | 2014. március 13. 22:26 | ![]() | |
Szia! Szépen alakul ez a Tone! Ami bántja a szememet, az az, hogy a 127 mm-es lövegek műanyagok. Úgy merednek az ég felé, mint a kályhacsövek. Persze te erről nem tehetsz. Olyan sokmindent adnak ehhez a hajóhoz a feljavítóban és pont ez hiányzik - igazán bosszantó. Végülis hogy döntöttél, kicserélted a katapultok környékét, vagy maradt a gyári? Az előfedélzeten és a tatfedélzeten levő szellőzőkkel van terved? Az a sok maratás is Flyhawk? | |||||
Sebi | Adatlap | 555959 | 2014. március 13. 22:05 | ![]() | |
Szia Attila! Tone egy tonna maratással? Nem csoda, hogy növekszik a súly :) Szép munka, csak így tovább! Ha tudod, hozd el Móvárra, hogy megnézzük közelről. A többieket is csak biztatni tudom erre. | |||||
Batka | Adatlap | 555954 | 2014. március 13. 20:57 | ![]() | |
Szia! Pazar munka, nagyon szép lett. Mivel nekem is megvan a Tone, ami nem egy nagy hajó, így különösen szép az egész kivitelezés! Üdv, Batka | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555896 | 2014. március 12. 20:58 | ![]() | |
Szia Attila! Ezek azok a makettek, amikből párhuzamosan kettőt kellene építeni, és egyet festetlenül hagyni. Pazar. Nálad sem értem - ahogy Pék Gyurinál sem -, hogy hogyan lehet nem léptékarányos kézzel ezt megvalósítani. | |||||
brumi_na | Adatlap | 555893 | 2014. március 12. 20:23 | ![]() | |
Sziasztok! Először is jött egy szeretetcsomag... Sok minden finomság volt benne. Az egyik fedélzet készletet ki is nyitottam, mint a legyezőt. Vétek beépíteni. De ennek ellenére megtörténik majd, erről biztosíthatok mindenkit! Csak pár liter víz addig lefolyik a Dunán... :) Aztán pár kép a Tone kompozícióról. A hajó még darabokban van csak a csoportkép miatt álltak össze a srácok. A meló továbbra is viszonylag zökkenőmentes, csak időm kevés van mostanában. A makett tömege lassan a duplájára növekszik a gyári súlyhoz képest, a sok réz miatt. Jelenleg a kutatómunkám a festés irányába ment el, mert közeledek ehhez a fázishoz. Még ami nagyobb feladat azok az árbocok (még nincsenek kezdve sem), hiszen szándékaim szerint teljesen házi megoldás lesz, felhasználva a fotómaratásokat is. Valamint megoldásra vár a korlátozás körben. A többi munkálatok amolyan levezető feladatok (bár mennyiségét tekintve ez sem elhanyagolható...). A többiek munkájához gratulálok, szépen halad mindenki. Üdv: Brumi | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555513 | 2014. március 6. 17:28 | ![]() | |
Szia Gyuri! Köszönöm, jól esik ilyet olvasni tőled. De azért attól tartok, az én "szinte hibátlan" munkám kb. egy nagyságrenddel tér el pl. a tiédtől. Az az igazság, hogy 10-15 szkreccs makettet építek szimultán, még semmi nem készült el ezekből. Ezt a sorozatot szeretném most megszakítani a Pionierlandungsboottal, többek között ezért is választottam ilyen, viszonylag egyszerű felépítésű kis naszádot. | |||||
zs180 | Adatlap | 555477 | 2014. március 5. 23:40 | ![]() | |
TAMÁS78,nagyon szép, szinte hibátlan munka, amit csinálsz! Kérdeném, a balza előnyeit illusztráló munkák készen voltak-e láthatók valahol? Sszabi,szerintem jó lett az a víz! Tetszik a színe és a hajó által keltett hullámok textúrája is. Én úgy vagyok vele, hogy ami jó Baumannak, az nekem is megfelel. Szerintem a Kostas/Floodberg-féle megoldás lényegesen munkaigényesebb, bár kétségtelenül több lehetőséget rejt és látványos eredményt hozhat. Phoenix89, nagyon tisztán dolgozol, gratulálok. A témaválasztás is érdekes, nem szokványos. Csak így tovább! P.Gy. | |||||
Phoenix89 | Adatlap | 555474 | 2014. március 5. 23:07 | ![]() | |
Szép a fedése a képeken, én még "szűz vagyok" ebben, úgyhogy nem tudom, hogy fog sikerülni. Amint eljutok ehhez a ponthoz, teszek fel képeket is. :) A segítséget pedig előre is köszönöm! | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555473 | 2014. március 5. 23:02 | ![]() | |
Teljesen átgondolt és precíz munkának tűnik, amit eddig csináltál. Megelőztél, már készültem a balzát javasolni, az egyik kedvenc anyagom. Nagyon sok mindent meg lehet vele oldani. (Remélem, nem rúgnak ki a topikból ezekért a képekért.) | |||||
Phoenix89 | Adatlap | 555472 | 2014. március 5. 22:39 | ![]() | |
Köszi a szavakat. :) Nagyon nem értek a hajókhoz, elenyésző a tudásom, ezért sem állnék neki semmi esetre valami nagyobb projektnek. A palánkozásra 1 mm vastag (vagy vékony?) balzafám van, nagyon hajlékony, emiatt választottam ezt a vastagságot, féltem, hogy máskülönben nehezen borítanám be az alját. Karwell borítása lesz, az eredetinek is ilyen a hasa. A méretarány kb 48-as, legalábbis a hozzávetőleges méretek ezt árulják el. A fedélzet lemezét is kivágtam már, csak lemaradt az előbbi két képről, ezt most pótolom. A végleges fedélzet pedig nem követi az előbb említett sztirol fedőlemez vonalát, hanem a hajó elejét kiszélesedik. Teszek fel egy képet az elkészítendő jószágról is. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555466 | 2014. március 5. 22:02 | ![]() | |
Jó, nagyon jó! Szeretem látni, hogy mások is vannak olyan buggyantak (a szó legjobb értelmében), mint én. :) Sok hajóba belefogtam már hirtelen felindulásból, úgyhogy ha igényled, pár dologban szerintem tudok segíteni. A palánkozás miből lesz? Mi a méretarány? | |||||
Phoenix89 | Adatlap | 555465 | 2014. március 5. 21:58 | ![]() | |
TAMÁS78 | Adatlap | 555461 | 2014. március 5. 21:26 | ![]() | |
Szia Simi! Köszi! A fegyverről még nem döntöttem végérvényesen, de egy képen (mellékelve) látszik egy MG34 Zwilling, és mivel viszonylag ritka, megtetszett. Ebben az esetben a két géppuskát valamilyen kitből fogom kiválasztani, a fegyverállványt viszont elkészítem hozzá. A műgyantás kísérletedre én is nagyon kíváncsi leszek! Megosztod majd velünk? | |||||
Simi | Adatlap | 555458 | 2014. március 5. 21:00 | ![]() | |
TAMÁS78! Szépen alakul ez a kis partra szálló hajó! Nagyon precíz és pontos. A fegyver valamilyen kitből lesz majd, vagy az is szkrecs lesz? SSZABI! Még dobozból is igencsak mutatós ez a Bismarck! A korlátok mellett szerintem a kötélzetet is készítsd el. A víz is egész jó, bár szerintem ennél a méretaránynál inkább a Kostas-os, vagy a Flodberg-es megoldás a reálisabb. Úgy gondolom, a következő módon készül az a fajta imitáció: 1. akril tömítőből vannak a hullámok 2. ezt lefestik adott színre/színekre 3. ezután a tajtékot fehér akrillal rádolgozzák 4. az egészet leöntik víztiszta műgyantával - ez utóbbi adja meg a víz-szerűségét és mélységét az egésznek. Ma rendeltem Ablonczy műgyantát (750 g + edző 3 e. Ft körül van) és hamarosan teszek egy próbát. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555439 | 2014. március 5. 20:12 | ![]() | |
Szívesen. Megmutathatnád majd. | |||||
SSZABI | Adatlap | 555430 | 2014. március 5. 19:30 | ![]() | |
Sziasztok! Először is gratula mindenkinek, nagyon szépek lesznek ezek a hajók is :D Kicsit ügyködtem, és vízre tettem a revell Bismarck-ot. Ez is egy elég régóta húzódó építés és így utólag már bánom, hogy csak dobozból épül, meg Eduard korláttal (ami borzalmas, valami más gyártót keresek a következőhöz) ami ráadásul annyira alakíthatatlan, hogy sok helyen sokadik próbálkozásra is csálé maradt... A víz úgy készült, mint ahogy zs180, vagy Jim Baumann szokta, annyi különbséggel, hogy az akvarellpapírra a hullámokat én akril tömítővel készítettem. Nem tudom mások miként csinálják. Ez a második vizem, annyira szerintem nem lett rossz. | |||||
Phoenix89 | Adatlap | 555426 | 2014. március 5. 19:12 | ![]() | |
Köszönöm a választ! Én is hajót építek sztirolból, bár kicsit kisebb (kb 30 cm lesz) és ez csak egy kisebb kínai civil révészhajó lesz. Első próbálkozásom a scratch építéssel, egyelőre csak egyszerű mértékben, ezért kérdeztem a szegecsekről. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555421 | 2014. március 5. 18:49 | ![]() | |
Szia! Igen, 1/35. Az eredeti 19 méter hosszú, így ez 54 centi. A szegecseknél most először kipróbáltam az injekcióstűs módszert. Áttetsző sárga jelzésű tűt levágtam, kicsit élesre csiszoltam, és a viszonylag puha sztirolba kényelmesen bele lehet vele nyomkodni a mintát, a végén a közepe - a szegecs - még ki is emelkedik a felületből pár tizedmiliméternyit. | |||||
Phoenix89 | Adatlap | 555416 | 2014. március 5. 18:22 | ![]() | |
Az arány gondolom 35-ös, a tankos képek alapján(?). | |||||
Phoenix89 | Adatlap | 555415 | 2014. március 5. 18:21 | ![]() | |
Szabad tudni hogy, hogyan csinálod a szegecseket, és hogy milyen méretarányban épül? :) | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555402 | 2014. március 5. 15:12 | ![]() | |
Sziasztok! Még egy pici haladás. Elkészültek a merevítők, amik a körbefutó "padot" tartják majd. Kész van a tatnál az emelt fedélzetrész váza, ide kerül majd a kormányállás, egy csörlő és - valószínűleg - egy MG34 Zwilling. Kívül-belül szegecselgettem, nem a valósághűség jegyében (nincs olyan képem, ahol ez látszódna), hanem csak hogy legyen ott valami felületi struktúra. | |||||
Simi | Adatlap | 555319 | 2014. március 4. 18:22 | ![]() | |
Részvétem! Már szó szerint is, mert a Warspite-hoz én is legyártottam nemrégiben jónéhányat, de szerencsére, a Repulse és a PoW után is maradtak szellőzők. Én nagyjából végeztem a tatfedélzettel, a középső részt is már majdnem befejeztem - itt készült két nagyon klassz mellvéd a légvédelmi ágyúk köré, aztán jöhet nekem is az orrfedélzet. | |||||
zs180 | Adatlap | 555317 | 2014. március 4. 17:54 | ![]() | |
Na igen, a sok kis furat a kb. 40 mushroom vent-nek készült, plusz legyártottam 16 szögletes (a la Prince of Wales) szellőzőt is. | |||||
Simi | Adatlap | 555309 | 2014. március 4. 17:00 | ![]() | |
Gyuri! Eszméletlen ez a sok kis doboz, meg nyílászáró... és gondolom majd ezután jönnek még a szellőzők is... Gyönyörűen kinyitottad azt a fedélzeti lejárót ott a hargonyláncok közt! És minden olyan szépen van pozicionálva, hogy az öröm a szemnek! | |||||
zs180 | Adatlap | 555304 | 2014. március 4. 16:19 | ![]() | |
Simi | Adatlap | 555287 | 2014. március 4. 13:55 | ![]() | |
Gratulálok Kálmán barátunknak! Nagyon szépen és tisztán dolgozik. Szépen applikálta a maratásokat is. Az ajtó "felnyitást" is szépen megoldotta. A kamuflázs festése biztos nem lesz könnyű... | |||||
zs180 | Adatlap | 555246 | 2014. március 3. 22:56 | ![]() | |
Sziasztok! Bemutatnám, min dolgozik Kálmán barátom: a Trumpeter 1:350-es Queen Elizabeth-je FlyHawk feljavító készlettel, amiben a képeken szereplő maratások (kb. 15 % látható), esztergált lövegcsövek (a pom-pomokhoz is) mellett fafedélzet is található. Az 1943-as állapothoz tartozó négyszínű kamuflázshoz már beszerezte a WEM színeket is... Elég jól alakul, nem? P.Gy. | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555140 | 2014. március 2. 20:10 | ![]() | |
Sziasztok! Lassan haladok a PiLaBo-val. A koncepción gondolkoztam, lehet Afrika egy zsákmányolt Crusaderrel - ez egyértelmű, jól dokumentált helyszín, konkrét naszádokkal és eseményekkel. Vagy lehet Norvégia egy Neubaufahrzeuggal - ez nehezebb, nincsenek konkrét naszádok, nem is tudom biztosan, találkozhatott-e a két harceszköz. Pedig ez tetszene jobban. Még nyomozok utána. Tamás | |||||
Gabusch | Adatlap | 555107 | 2014. március 2. 15:21 | ![]() | |
Itt a kanadai oldal. A képekből látszik, hogy egy nagyon dekoratív hajóról beszélünk. Plusz va egy nagyon klassz részletfotókat tartalmazó mappa a bécsi Heeresgeschitlichesben látható Viribus Unitis cutaway makettről. www.viribusunitis.ca/index.html | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555106 | 2014. március 2. 15:16 | ![]() | |
Bár elsősorban a korai német dreadnoughtok a szívem csücskei (Nassau, Helgoland), de ha úgy nézne ki, hogy megvalósul egy ilyen közös tervezet, én beszállnék. Informatikai ismereteim a nullát közelítik alulról, de van már mögöttem pár év szkreccselés, tán érdemben is hozzá tudnék tenni valamit. | |||||
Gabusch | Adatlap | 555104 | 2014. március 2. 15:05 | ![]() | |
Drágának drága, de ahogy elnézem az összeállítási útmutatót, elvileg kihozható lehet olcsóbban házilag. Legrosszabb esetben is a feléből, csak persze a minőség kérdéses. Kell hozzá egy szkennelt papírmakett, mert le kell kicsinyíteni az 1/250-ről. Elvileg kapható, de szükség esetén mindenképpen hozzáférhető. Alapvetően két lehetőség van: az egyik, hogy egyedi darabot csinál az ember, pl. egy sztirol testtel, de mivel az ugye akár le is önthető műgyantából, így mindjárt ott a másik lehetőség, hogy tán sokszorosítani kéne. Pláne, hogy ott a rengeteg egyforma cucc, mint mondjuk mindjárt a lövegek és lövegtornyok, mentőcsónakok, stb., amit az ember magának is sokszorosítana (azaz mindenképpen vesz gumit és gyantát). Továbbá ugye, ott az a rengeteg maratás, amit úgyis meg kell rajzolni, meg ki kell marattatni valami hozzáértővel, aztán ott is tök mindegy, hogy a fóliáról egy, vagy több készlet készül. A letölthető és nagyon jó minőségű PDF alapján alig néhány hét alatt meg is lehet rajzolni. Profinak meg talán elegendő lehet egy hétvége is. Nem ismerem a jelenlegi árakat, de úgy sejtem, hogy mondjuk az Oxam DC olyan 10 körül lehet a legkisebb kiszerelésében, hasonló árban lehet a Biresin G26 és abból legalább két teljes (vízvonal) hajót ki lehet önteni. Tehát ha ketten vannak non profit alapokon, akkor az eddig fejenként egy tizes. Viessmannéknál amikor utoljára csináltattam maratásokat, akkor olyan 8 körüli árra emlékszem fóliával / A4, ennek olyan kb. fele, ha már megvan a fólia. Vegyük azt, hogy most már az is egy tizes és 2 db A4 kell, akkor az első az 20, a második 10, tehát az összes maratás fejenként 15 eFt. Plusz amiből az ember megcsinálja a mesterdarabot, sztirol, stb. legyen fejenként még egy ötös, az akkor a komplett cuccra cirka 30 darab ezres. Meg kettejüknek legalább fél év munka. Ez talán lecsökkenthető, ha valaki tud jó minőségben 3D-ben nyomtatni és meg is tudja rajzolni. Ez mondjuk nem én vagyok, de a maratásba pl. be tudnék segíteni némi rajzolás erejéig, mert az 2D és már csináltam olyat. A 3D rajzhoz még annyit, hogy láttam régebben, hogy egy kanadai fószer megrajzolta a Szent Istvánt meg a Viribus Unitist és mintha árulná is olyan 70 dolcsi körül. Nem tudom, hogy mennyire lehetne szétkapni a szükséges mértékben, de ha eléggé, akkor pl. elgondolkodtató, hogy nem érdemesebb-e megvenni, mint rajzolni hónapokig. Az sem lehetetlen, hogy a maratásokhoz is át lehetne venni belőle rajzokat és akkor lehetne a Szent Istvánnal próbálkozni, mert ugye a Kombrigből csak a Viribus Unitis dolgait tudnánk felhasználni a maratáshoz és legjobb tudomásom szerint sajnos azok a részek is eltérnek. Ha érdekelne itt tíz embert, lehet, hogy még a 3D nyomtatott verzióval is egész elfogadhatóra le lehetne szorítani a költségeket. Győrben van egy cég, amelyik 3D-ben nyomtat vasúti cuccokat H0-ban. Egy fénysorompó pl. 400 Ft. Velük is lehetne beszélni, ha esetleg belevágnánk, bár nem láttam még, hogy milyen minőségű a cucc, de ha feltételezem, hogy jó, akkor normális alkatrészbontással (nem tömör az egész) a mesterdarabot is ki lehetne talán hozni olyan 6-8 darab ezresből fejenként. Úgyhogy talán olyan 30-35-ben meg is állna, de nem ártana persze utánaszámolni, mert ez csak így hirtelen jött, mintegy vitaindítóként. Szerintetek érdemes lenne egy ilyen projektnek nekiállni? | |||||
Batka | Adatlap | 555047 | 2014. március 1. 20:23 | ![]() | |
SSZABI | Adatlap | 555020 | 2014. március 1. 14:47 | ![]() | |
Üdv Urak! Nincs valakinek eladó 1/700-as Kriegsmarine figura szettje az Eduardtól (vagy más gyártótól)? Ha nem is az egész készletet, de pár figurát vennék, hogy ne legyen olyan élettelen a fedélzet. (rendelnék az Eduardtól is, csak nem ér ide időben már...) Előre is köszönöm! sszabi1@freemail.hu Üdv! | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 555010 | 2014. március 1. 12:12 | ![]() | |
Párszor már kiakasztott ez a cég (Scharnhorst, Blücher, stb.). |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Most, hogy a Bismarck-ot befejezettnek nyilvánítottam, elővettem a régi Airfix Iron Duke-ot. Amit lehet én megcsinálok házilag, hogy olyan legyen mint 1918-ban (vagy utána), de nincs valakinek eladó korlátja 1/600-ban? Már az sokat jelentene a többi kialakítását valahogy kitalálom még. De ha valakinek megvan a WEM maratása a hajóhoz, és eladja, azt is megveszem. (nem tudok külhonból rendelni, kedves barátomat meg nem akarom már megint ugráltatni)
Próbálkoztam vele, de a saját korlát minősége igencsak hagy kívánni valót maga után...
Ha valaki tud segíteni azt megköszönöm!
Üdv!