/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
regv 554861 2014. február 27. 11:42
Válasz erre
Szia.
Abert-t forgalmaz valaki,de nem tudom ki,mert sosem vettem még a terméküket idehaza.
A WEM maratásoknak nem tudok hazai forgalmazójáról,de kb. 4-5 font a postaköltség,pont tegnap este rendeltem tőlük.
aldebaran 554860 2014. február 27. 11:34
Válasz erre
Köszi! Gondolom hazai forgalmazója nincs.
regv 554858 2014. február 27. 11:07
Válasz erre
regv 554857 2014. február 27. 11:06
Válasz erre
Szia.
így hirtelen két lehetőség (bár az egyik elfogyott,de biztosan van valahol még),az egyik komplett maratás,a másik csak korlát.
Üdv.
Zsolt
[URLhttp://www.whiteensignmodels.com/brochure/1_400_photo-etch1.htm]
www.hlj.com/product/abe400-07/Nav
aldebaran 554856 2014. február 27. 10:47
Válasz erre
Sziasztok! Kérnék egy kis segítséget! Heller 1:400-as Bismarck, Prinz Eugen és Scharnhorst maketteket kezdenék el megépíteni. Viszont szembetűnő, hogy a műanyag korlátok rettentően vaskosak. Ezeket mire lehet cserélni? Eduard maratások közt csak 1:350 és 1:450 méretarányban találtam.
Sebi 554845 2014. február 26. 23:10
Válasz erre
006a
006a
007a
007a
009a
009a
010a
010a
011a
011a
015a
015a

Sziasztok!

Ahogy látom Tomi munkája is közeleg a végkifejlet felé. Én örömmel jelentem, hogy elkészültem az alappal. Faragasztóval felragasztottam a hajót rá és szilikonkaucsukkal körbekentem. Lényegében a főfedélzet korlátai és egyéb apró részletek vannak vissza, úgyhogy remélem rövidesen sikerül befejeznem az építést.
hergert 554803 2014. február 26. 17:01
Válasz erre
Thüringen építési állapot01
Thüringen építé...
Thüringen építési állapot02
Thüringen építé...
Thüringen építési állapot03
Thüringen építé...
Thüringen építési állapot04
Thüringen építé...

Sziasztok!

Nagyából így néz most ki a Thüringen(ragasztva még nincsen a felépítmény).

Sebi Big Mo-ja is nagyon klassz! Tetszik a víz és örülők, hogy megosztotta a készítését is.

Üdv.: Herger Tomi
Mekett 554787 2014. február 26. 12:50
Válasz erre
vihar hozta felszínre a német hadihajót

"Majdnem egy évszázadig volt víz alatt az a német hadihajó, amit most egy vihar hozott a felszínre. Az SV Carl nevű hajó még az I. Világháborúban süllyedt el Anglia partjainál."

index.hu/tudomany/tortenelem/2014/02/26/egy_vihar_hozta_felszinre_a_nemet_hadihajot/
Sebi 554518 2014. február 23. 00:53
Válasz erre
001a
001a
002a
002a
003a
003a

Sziasztok!

Elkezdtem felrakni a matricákat. Remélem ma délután lesz időm az alaphoz rögzíteni a hajót.
Sebi 554289 2014. február 20. 00:18
Válasz erre
002a
002a
005a
005a
008a
008a
009a
009a

Kedves Barátom!

Örülök, hogy tetszik. Azt javaslom, hogy a Kostas féle technikának nézz utána, mert azt olvastam, hogy ő valami olyan anyagot használ, amit melegen kell kiönteni. Az pedig árthat a kész makettnek.
Egyébként tegnapelőtt óta egy-két apróság készült el.
Simi 554151 2014. február 18. 14:08
Válasz erre
Szia!
Nagyon szép ez a víz! Ez most már egy szép dioráma! Nagy kedvet kaptam én is egy hasonlóhoz. A Warspite után tervezem megépíteni az SMS Markgraf-ot, de már hasonló módon vízre rakva. Azt gondolom, hogy nagyjából sejtem, hogy Kostas hogy készíti el a vízet, én is valami hasonlóval szeretnék megpróbálkozni.
Sebi 554124 2014. február 17. 20:29
Válasz erre
j
j
k
k
l
l
m
m

Sziasztok!

Elkészültem az alappal. Már csak a hajóra kell felrakni néhány dolgot és hamarosan készen lesz az egész.
enczijanos 554054 2014. február 16. 23:02
Válasz erre
Köszönöm az eligazítást, és a válaszokat, további jó makettezést.
Simi 554049 2014. február 16. 21:33
Válasz erre
Szia!
Ha valahol feljön, felpuposodik a már leragasztott fafedélzet, akkor pillanatragasztóval szoktuk visszatessékelni. Ha az egészet egyben akarod leragasztani, nem javasolnám a pillanatragasztót, mert nem lehet pozicionálni. Akkor inkább a szokványos fehér színű faragasztót kell használni.
Sanci 554030 2014. február 16. 19:22
Válasz erre
Sziasztok !

Szeretnék tanácsot kérni Tőletek, hogy a kiegészítőként vásárolható fafedélzetet
mivel lehet rögzíteni, ha az öntapadó felülete nem igazán ragad.

A válaszokat előre is köszönöm!

Sanci.
hatvanilaci 553962 2014. február 16. 00:50
Válasz erre
Szia Simi!
Először is köszi az osztályzatot!Másodszor!Igazad van!Nem értem,miért hanglokátort írtam,mikor valóban aknamentesítő.
Az első felépítményen a zöld és piros oldalon két-két darab kell,ez ugyanúgy igaz a hátsófelépítményen is.Tehát összesen 8 db van.Ebből az első felépítményre 3 db már kész van.Ha minden igaz akkor hétfőn megyünk vissza dolgozni.Az első felépítményé kész lesz,de a hátsóra nem marad idő befejezni.Ha ezek meglesznek,akkor van még pár darab szellőző ajtó valamint az aknamentesítők tartói.Egy barbetta tisztító tárolója már kész van,de még kell 3 db az Anton és Bruno közé.Ha ezek megvannak,akkor hozzáfoghatok a kémény mellett levő két hangárhoz,valamint az általam rettegett mindennel agyontűzdelt kéményhez.Na azért ezek az aknamentesítők is feladták a leckét.
Nem a hamburgi IKEA-ban dolgozunk.Bár ha ott lennénk akkor már meglátogattam volna a Bismarck szülőhelyét.
Jelenleg Münchenben dolgozunk a repülőtéren,egy most épülő terminálban.Volt szerencsém kétszer látogatást tennem a müncheni "Deutsches Museum" kiállított látványosságai között is.Rengeteg képpel és élménnyel távoztam a látogatás során a múzeum kapujából.
Üdv!
Simi 553953 2014. február 15. 22:11
Válasz erre
Szia Laci!
Rég nem hallottunk felőled. Remélem, minden OK. Én személy szerint örülök, hogy"előjöttél" (itt zalában így mondanák...) és egyből elő is rukkoltál egy kis szépséggel. Nagyon jól sikerült a paravane, ahogy nevezik ezt a kis eszközt. Én eddig úgy tudtam, hogy a rögzített aknák ellen használták , igazából mindegy: el kell készíteni és kész. A feladat jelesre sikerült. Csak az a kérdés, hány darab kell még belőle, és elkészülnek-e addig, amíg itthon leszel? (Ugye, nem a hamburgi IKEA-n dolgoztok?).
hatvanilaci 553916 2014. február 15. 16:15
Válasz erre
SAM_1762
SAM_1762
SAM_1763
SAM_1763
SAM_1765
SAM_1765
SAM_1872
SAM_1872
SAM_1874
SAM_1874
SAM_1876
SAM_1876
SAM_1878
SAM_1878
SAM_1880
SAM_1880
SAM_1882
SAM_1882
SAM_1883
SAM_1883
SAM_1885
SAM_1885
SAM_1887
SAM_1887
SAM_1892
SAM_1892
SAM_1895
SAM_1895
SAM_1897
SAM_1897
SAM_1890
SAM_1890
SAM_1767
SAM_1767
SAM_1768
SAM_1768
SAM_1769
SAM_1769
SAM_1779
SAM_1779
SAM_1771
SAM_1771
SAM_1772
SAM_1772
SAM_1776
SAM_1776
SAM_1777
SAM_1777
SAM_1778
SAM_1778

Üdv mindenkinek!
Kicsit el voltam (vagyok) veszve,köszönhetően a külföldi munkának,és a kevés itthonlétnek.
Na de most ezt a kis időmet is a hajóra fordítom,és megosztom veletek.
A képeken a Bismarck 8 vontatható hanglokátor egyikét mutatnám be.Próbáltam a lehető legjobban kidolgozni,igaz később még kerülnek rá csavar illetve szegecsfejek.Összehasonlításképpen tettem oda egy 0,5-s Rotringot is érzékeltetve ezzel is a rajta található furatokat.
Egy pár képet is mellékeltem az első felépítmény állapotáról.Szerencsére már nem sok híja van.
Üdv!
hergert 553818 2014. február 14. 06:33
Válasz erre
Jó reggelt!

Látom a korlátjaim érdekesek nektek. Nos úgy készülnek igazából, hogy első lépésként a cérnát fa ragasztóval bevonom, utána felkerül a sablonra. Az függőleges és viszintes találkozásoknál folyékony ragasztóval át van kenve (pl revell). Végül az egész színtelen lakkal van átkenve. Néha tényleg furcsán állnak, de könnyen igazíthatók, hajlíthatók és nagyon könnyen felragaszthatók. A hosszabb részekhez a Gpm lézer vágott korlátjait fogom használni. A probléma az, hogy ehhez a hajóhoz nem adtak ki semmi kiegészítést a lövegeken kívül, így a korlátok a felépítményen ezzel a megoldással fognak készülni. Az egyik képen amit tegnap feltettem az első felépítményről ott látszik, hogy áll a korlát.

TAMÁS78!

Köszi a választ. A korlátokról részben igazad van, de nem mindenhol 2 soros a korlát és én az eredeti készletben láthatóknak készítem el a sablonjait.

Kellemes napot!

Üdv.: Herger Tomi
zs180 553815 2014. február 14. 01:19
Válasz erre
IMG_1590
IMG_1590

Sziasztok!
Brumi, én a kapaszkodókat egyszerűen felragasztom a felületekre, nem fúrok semmit.
Régebben az nehezebben ment, mert a pillanatragasztóból sokszor kevés tudott kerülni az igen vékony távtartók végére, és mire odaértem vele a felülethez, már megszáradt. Mióta gélt használok, sokkal kevesebb a probléma, a ragasztás általában olyan erős, hogy kibírja a még nem leragasztott kapaszkodódarabok helyszíni görbítgetését-egyengetését is. Egyébként, miután felragasztottam, le szoktam ellenőrizni a kapaszkodók minden egyes ragasztási pontját, és ahol nem tart, megerősítem a ragasztást. Ami a korábbi kérdésfelvetésedet illeti, én is úgy építek, mint te, azzal a különbséggel, hogy a korlátokat általában a festés után szoktam felrakni. A festés előtt viszont szinte mindent elkészítek részegységenként.
Tomi, érdekes ez a korlátkészítési metódus - a legtöbben felrakják az korlátoszlopokat (stanchion), majd ráragasztják a vízszintes szálakat, de ha neked így vált be, ez se lehet rossz, bár lehet, hogy pl. drótból jobb lenne a korlát tartása.
Én nagyon lassan haladok, már megint nincs időm (nézzétek, mikor írom ezt, pedig holnap fél nyolcra be kell mennem dolgozni). Szóval épp csak elkezdtem a fedélzetet cicomázni - alakul a "ground tackle" (horgonyok kezelésére szolgaló apparátus).
P.Gy.
Sebi 553811 2014. február 13. 23:38
Válasz erre
011a
011a
012a
012a
013a
013a
005a
005a
006a
006a

Ma befolyattam az alapot. Nagyon híg világoszöldet használtam és száradás után majd felfestem a hullámtarajokat is. Remélem a hétvégén meg tudom csinálni azt, amit még a hajón kell, és a jövő hét végére akár felkerülhet az alapra.
Sebi 553809 2014. február 13. 23:31
Válasz erre
Szia Tomi!

Ezt nevezem! Neked van türelmed és kézügyességed. Tényleg jó ez a korlát, de mitől lesz tartása? Lakkozod?
TAMÁS78 553806 2014. február 13. 22:21
Válasz erre
Szia Tomi!

Ez a korlát tényleg agyrém! Maratásból kicsit egyszerűbb lenne... Egyébként nem kétsoros lánckorlát volt a német hajókon, legalábbis a legtöbb helyen? A hajót továbbra is nagyon figyelem, mint írtam, az egyik kedvencem.

A hajóm 2, 1 és 0,5 mm-es sztirolból van. Az alapja 2-es, az oldalai 1-esek. A ragasztásokat Revell tűs ragasztóval végzem, erősíteni gyakorlatilag sehol nem kell, egy hosszú élben ragasztás is elég erős. Az összedolgozást, ha így értetted a kérdés, egyszerűen csiszolópapírral és különböző reszelőkkel végzem.

brumi_na!

Igen, a terv partraszállás, jelen állás szerint Afrikában, esetleg egy zsákmányolt Crusader harckocsival. Ez még változhat, mert gyakorlatilag minden hadszíntéren megfordultak ezek a naszádok.

A te partraszállásod milyen nemzetiségű lenne?

Simi, Gyuri!

A ti munkáitok szokás szerint magukért beszélnek.

Tamás
Simi 553804 2014. február 13. 21:57
Válasz erre
Szia!
Ez a korlátkészítés kicsapta nálam a biztosítékot. Te komolyan így készíted az összes korlátot? A korlátoszlopok is cérnából vannak? Hogy lesz ennek komoly tarása? Különben szépen dolgozol, a kémény is mutatós. A körkapaszkodókat én is ezzel a technikával szoktam készíteni. Az idén elkészülsz a Thüringennel?
Én azt tervezem, ha a Warspite-al végzek, a Markgrafnak fogok nekiállni (1/350; ICM). Valamilyen Jütlandi diorámára gondoltam, de még semmi se biztos.
hergert 553793 2014. február 13. 19:40
Válasz erre
DSCN0653k korlát sablon
DSCN0653k korlát...
DSCN0655k korlát készítés02
DSCN0655k korlát k...
DSCN0656k korlát készítés 03
DSCN0656k korlát k...
DSCN0668k korlát készítés 04
DSCN0668k korlát k...
DSCN0673k kormányház
DSCN0673k kormányh...
DSCN0707k első felépítmény
DSCN0707k első fel...
DSCN0691k 3kémény
DSCN0691k 3kémény
DSCN0709k kémény02
DSCN0709k kémény02

Sziasztok!

Pár kép a Thüringen-ről. Főleg az első felépítményt csinálgattam: a képeken a felépítmény korlátjának a készítése látható, továbbá a kormányállás befedetlenül és befedve. A korlát a készletben található alapján készült cérnából. A kormány kerék pedig damilból és rézdrótból készült. Az utolsó két képen a 3. kémény látható ahogy elkezdtem a kör kapaszkodókat és a kész állapot.

Sebi!

Kíváncsian várom, hogy hogyan fog mutatni a hajód a kész vízfelületen.

brumi-na és Simi!

Fantasztikusan szépen tudtok maratásokat hajlítani és jól néznek ki az épülő hajók! Én a festés után raktam fel mindig a korlátokat zselés pill.ragasztóval és utána festettem le a korlátokat, így általában a kicsürgott ragasztó is eltünt+ a végén az egész hajót lakkoztam.

Gyuri!

Nem semmi kálvárián mentél keresztül. Remélem a végeredmény bőven kárpótol majd! Asszem én még nem mernék neki vágni egy műgyanta hajónak.

TAMÁS78!

A hajód milyen vastag sztirolból készül és az illesztéseket hogyan erősíted meg és dolgozod össze?

Mindenkinek jó hajóépítést/makettezést!

Üdv.: Herger Tomi
Simi 553781 2014. február 13. 16:48
Válasz erre
Szia'
Batkának igaza van abban, amit az Academy Bismarck/Tirpitz -ről leírt: vagyis azok szinte kiköpött Tamiya makettek, kicsit talán gyengébb kivitelben; a különbség szinte elhanyagolható. a felülete talán egy kicsit sorjásabb. A Revell sokkal fiatalabb, modernebb, igényesebb. A szétbontást nem ajánlom, nem igazán szokott az jól sikerülni. Ha szétbontod, sokkal több munkád is lesz vele, mint az újjal, mert el kell tüntetned a bontás nyomait.
Jómagam az Atwoxx fafedélzetét használtam a Repulse-hoz; klassz dolog. Szerintem az egyes gyártók között nincs jelentős minőségi különbség.
Amit a kötélzethez használtál, annak nylon szál a neve és Z63-nál lehet beszerezni pl itt ezen az oldalon. (A fesés, műgyanta öntés topicokba sokat írogat.) Én is nála vettem legutóbb Móváron 0.05-ös fekete nylon szálat (van nála többféle, többek közt átlátszó is; a feketét persze nem kell külön festeni) néhány száz forintért.
Batka 553775 2014. február 13. 15:43
Válasz erre
Szia!

Pár tipp, remélem a többiek egyetértenek/kijavítanak: az Academy Bismarck/Tirpitz páros az régi Tamiya kitek verziói. Nem rosszak, de kiegészítő kell hozzájuk, én spec az Eduardtól vettem egyet a Tirpitz-hez. A revell termékek jóval fiatalabbak ezért részletesebbek is, bár itt is lehetne használni egy-két maratást. A korlát pedig minden esetben maratás jöhet szóba, szerintem a műanyag fröccsöntések elég vastagok.
A fa fedélzet kérdésed nem igazán értem:-)

Kötélzet: én probáltam mindent, húzott szál, vékony drót apró motorból, nem igazán sikerült. Most egy Nagato-n csinálom a kötélzetet 0,1mm-es damilból, ez úgy tűnik bejön, legalábbis nekem. Igaz utána festeni kell, de talán ez már nem lesz akkora vész.
Többiek a húzott szállra esküsznek, igazuk is van, csak nekem nem sikerült eddig még normálisat húzni.

Üdv,

Batka
enczijanos 553743 2014. február 12. 23:57
Válasz erre
Üdvözletem a fórum tagjainak!

Nem írtam eddig ide, csak rendszeres olvasója vagyok a topic-nak. Szeretnék véleményt kérni és egy apró segítséget kérni. A kérdés az lenne, hogy a jelenlevőknek volt e már dolga a revell 1/350 Tirpitzével ? Ha igen 2 mondatban kérhetnék egy kis beszámolót? Én az Academy Bismarckját megcsináltam , de gondolom a Tirpitz is hasonló minőségű szóval melyik a jobb ? Gondolom feljavító szükséges legalább az Academyhez , A Revellhez legalább a korlát, legalábbis a fényképek alapján.
Kérdéseim, pedig , hogy a már leragasztott elemeket le lehet e oldani valamivel vagy csak vágás marad? Mert előbb ragasztottam aztán vettem a fa fedélzetet , nem voltam bölcsen előrelátó 5 éve :), Másik dolog , hogy a fa fedélzetre / nem a makett műanyag fedélzete, hanem az utána rendelt imitáció pl Artwox model, KA modell stb ? A legutolsó kérdésem pedig , 3 évvel ezelőtt az egyik makett versenyen vettem egy kedves ott áruló mondhatom így, hogy "makettező kollégától " aki ilyen fém kiegészítőket árult, meg szegecselőt , stb ott vettem nem drót! hanem ilyen damilnál is vékonyabb valamit :) aminek a nevét nem tudom , és elfogyott, amit ő azt mondta , hogy a hajóknál a huzalokat ebből is lehet csinálni nekem nagyon bevált, és ilyen damil szinű, és feltekerve lehetett kapni, szóval az a kérdés , hogy ez mi? Mert már elfelejtettem a nevét , és hogy hol lehet ilyet kapni?

Előre is köszönöm a segítséget , jó makettezést. :)
Sebi 553675 2014. február 11. 23:29
Válasz erre
Sziasztok!

Örülök, hogy tetszik az alap. Szeretném megosztani veletek eddigi tapasztalataim.
A tégely 200 ml-es és valamikor Szolnokon vagy Móváron vettem a Wargames-es árusoktól. A benne lévő anyag egy nagyjából 40x30 centis alapra lenne elég. Persze ez csak következtetés, mert az én alapom 40x12 centi és kb. a felét használtam el.
Noha én nem tettem meg, célszerű aláfesteni, mert nem fed rendesen. A képeken ez nem látszik, de mivel 700-ban vékonyan kell kenni, így itt-ott apró foltok maradtak, ahol látszik az alap. Ezeket persze utólag eltüntettem. A technika az volt, hogy egy késsel felkentem az anyagot a felületre és egy műanyag kiskanállal megcsináltam a hullámokat. A kanállal olyan mozdulatot kell végezni, mintha az ember egy tojást verne fel egy tálban. Mivel én egy lehorgonyzott hajót fogok ábrázolni, így tulajdonképp „könnyű” dolgom volt. Csak felraktam az anyagot és kész. Ha menetben lévő hajót szeretnénk, akkor ki kell alakítani a menethullámokat is. Célszerű előre kigondolni a dolgot, mert ez a gél vízzel jól alakítható, de keményre szárad, ezért az utólagos alakítás nehéz. Legalábbis a próbadarabon száradás után csak úgy sikerült alakítanom, hogy melegvizet folyattam rá a csapból. Ezt viszont akkora mennyiségben kellett tenni, hogy gyakorlatilag lemostam a gélt róla. Vagyis egy normál alapot ez a módszer valószínűleg tönkretenne. A száradási idő egyébként 24 óra.
Az jó kérdés, hogy kell-e fedőréteg. Ma telefonon „konzultáltam” Pék Gyurival(zs180) és ő azt mondta (és írta is lentebb), hogy át kellene festeni mégegyszer, valamilyen szürkés vagy zöldes festékkel, hogy megtörjön a szín homogenitása. Én azt mondom, hogy személy szerint hallgatni fogok rá és még befuttatom valamilyen színnel. De egyébként ez a része egyéni ízlés kérdése. A gél kékre, a teteje pedig áttetszőre szárad. A lakkozást még nem próbáltam. De lehet, hogy azzal vigyázni kell, mert ez a gél vízbázisú és lehet a lakk tönkretenné.
Az utolsó lépés a hullámok felfestése lesz. Majd teszek fel képeket. .
brumi_na 553611 2014. február 11. 11:42
Válasz erre
Simi!

Köszi a leírást, lehet hogy már a Tone egyes részleteinél kipróbálom ezt az "építési stratégiát".

brumi
Simi 553610 2014. február 11. 11:37
Válasz erre
Gyuri!
Örülök, hogy tetszik. Most a tattal kezdtem foglalkozni. A 4 skylight már meg is van, igaz maratásból könnyen ment. Ha lenne egy kis időm, az Y torony előtti csörlőt szeretném elkészíteni, mert az a fedélzetre csak egy sima hengerként van ráöntve.
brumi_na 553609 2014. február 11. 11:34
Válasz erre
Gyuri!

Köszönöm a képeket, szemet gyönyörködtető alkotások! Jól látom, hogy van pár japán hajó is? Meg repülők, autók...

A hajód oldalán vannak ezek a kapaszkodók. Ezek rögzítéséhez fúrsz furatot a hajótestbe, vagy a nélkül sikerül felragasztani (és tartja is rendesen)? A japánoknál van ez az agyrém kapaszkodó rendszer pl. a kémények körül. Nagyon látványos, ezért hiba lenne nem felrakni, de a kivitelezés nem egyszerű. Kénytelen voltam szárazpóbával a helyére rakni, majd bejelölni a rögzítőcsapok helyét, azután kifúrni. Így a furatokba könnyebben rögzithetőek, csak kicsit bénán néz ki. Hát vannak területei a hajóépítésnek, amihez nem vagyok még felnőve...
brumi
Simi 553608 2014. február 11. 11:31
Válasz erre
Sebi!
Szép lesz az a víz! Mekkora az a géles tégely? A képen olyan nagynak tűnik. Hol vetted? Várjuk a további fejleményeket...
Simi 553607 2014. február 11. 11:25
Válasz erre
Szia!
"Nekem a problémát az jelenti, hogy amikor a korlátot felragasztom, csak kifolyik mindig valahol a ragasztó nem kívánt felületre, aztán ha az teljesen kész volna, a nyomok lecsiszolásával értelemszerűen jön a festék is. Vagy ilyenkor ki kell takarni maszkolóval? Vagy elég lehelet finom ragasztás. Ezt a problémát többször is felvetettem, de valahogy nem értem, hogy kell csinálni."
Valóban nem túl szép dolog, amikor kifolyik a pillanatragasztó a festett felületre. Az eltüntetése pofon egyszerű: amikor már minden kész, lelakkozod matt lakkal. Amennyiben a kifolyások nem iszonyatosan vastagok és nagyok (én pl 0.2-es, 0.3-as dróttal szoktam felvinni a ragasztót), a pillanatragasztós foltok nyom nélkül eltűnnek. A kifolyt ragasztó egy fényes bevonatot képez, ezért látod foltként, a matt lakk viszont homogenizálja a felületet és a folt láthatatlanná válik. - Különben is érdemes a végén lakkozni, mert 1-2 év múltával a festés elszíneződhet. Pl a Yamato-m 12 éves, és a színei még mindig ugyanazok - mert le lett lakkozva. Én most pl a Warspite hajótestét a héten le fogom lakkozni. Nem várom meg, hogy a festés megfakuljon, különösen a világos szín.
Azért érdemes különben mindent lefesteni, utána egybeépíteni, mert így minden alkatrész csak annyi festéket kap, amennyire szüksége van. Pl ha én most a taterkélyt festés előtt felragasztom, mennyi plusz festéket kapna a maratás, amíg a hajótest tat részét festem utólag? Rengeteget. És az a vékony, elegáns maratást iszonyatosan megvastagítja, elrontja. Ezért a korlátot is csak a legvégén ragasztom fel, miután a lehető legvékonyabban lefújtam. És amikor már a helyén van, akkor lakkozom le - eltüntetve a ragasztós foltokat is - szintén vékonyan.
Batka 553606 2014. február 11. 10:52
Válasz erre
Sziasztok!

Nekem valahogy ez tetszik, bár szerintem vízvonal hajók esetén nem használható tökéletesen: www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Üdv,

Batka
Luthor 553602 2014. február 11. 09:21
Válasz erre
Sziasztok.
Bocsánat a belekontárkodásért, a vízeffektek engem is mozgatnak már egy ideje. Találtam egy érdekes videót, bár a net tele van velük, esetleg pillantsatok rá. Kész effektek helyett aláfestés és szilikon.
www.youtube.com/watch
brumi_na 553600 2014. február 11. 08:12
Válasz erre
Simi!

Azért neked sem kell a szomszédba menni egy fotómaratott alkatrész elkészítéséhez. Ez a taton lévő erkélyes rész nagyon bitang... Imádom ezeket a részleteket. A Te munkád esetében is érdekes látni, hogy pl. hozzám képest egészen más az építési sorrend, sőt azt hiszem az enyém lóg ki igazán mindenki máséhoz képest... Én ugye szinte teljesen készre gyártok le mindent, majd következik a festés. Te pedig azt hiszem teljesen készre gyártottad a hajód oldalát pedig még a fedélzet sincs rajta. Tőled is megkérdezem, hogy például ebben az építési módszerben hogyan korlátozol utólag festett felületre? Nekem a problémát az jelenti, hogy amikor a korlátot felragasztom, csak kifolyik mindig valahol a ragasztó nem kívánt felületre, aztán ha az teljesen kész volna, a nyomok lecsiszolásával értelemszerűen jön a festék is. Vagy ilyenkor ki kell takarni maszkolóval? Vagy elég lehelet finom ragasztás. Ezt a problémát többször is felvetettem, de valahogy nem értem, hogy kell csinálni. Márpedig működhet a Ti esetetek, mert látom, hogy így csinálja igazából szinte mindenki. Egyszer nekem is nagy valószínűséggel át kell térnem erre az építési stílusra, mert egy bonyolultabb álcázóminta festése már nem hiszem hogy megoldható készre gyártott hajónál. Na mindegy, lesem a munkádat (munkáitokat), aztán megfelelő időben áttérek én is.

Sebi!
Éppen azon gondolkoztam, hogy kellene beszerezni majd nekem is ilyen vizet, de eddig bátortalanul álltam a kérdéshez. Most érdeklődve várom a fejleményeket a történetedben. Ha meg kellene festeni, az azt jelenti, hogy aláfesteni árnyalatokat, vagy fedőrétegként kell felvinni a festéket? Amúgy ez kékre, de áttetszőre szárad a végén? A fehér habot mivel oldod meg? Lakkozni már nem kell befejezésként? Mennyi idő alatt szárad meg? A diorámán a Missuri lesz csak, vagy még lesz mellette más is? Pont tegnap néztem a Móvári kétnapos kiruccanás költségeit... Hát nem csak egy készlet ára... Így még nem biztos az utazás, viszont jó lenne személyesen is találkozni, a Bólyai is egy élmény volt ősszel. Mégiscsak az az igazi, amikor hús-vér emberekkel folyik az eszmecsere...

brumi
zs180 553584 2014. február 10. 21:42
Válasz erre
Imi, nagyon szép részleteket raktál fel! Várom a többit.
Sebi, bár valóban sötétebbre szárad, azért szerintem nem árt még átfesteni ezt a Vallejo művizet.
Sebi 553518 2014. február 10. 00:07
Válasz erre
f
f
j
j
m
m
p
p

Úgy látom Móváron szép látnivalók lesznek. Csak így tovább uraim! Én ma az alapot készítettem el. Egy laza óra munka volt. Tulajdonképp csak el kellett kenni vékonyan és egy kiskanállal kialakítani a hullámokat. Az utolsó képen az alap mellé tettem a próbadarabot is, ami már megszáradt. Remélem az alap is hasonló színűre fog száradni.
Sebi 553517 2014. február 9. 23:58
Válasz erre
Szia Attila!

Igen. Az a drótdarab, a helikopter üzemanyagtöltő csövét szimbolizálja. Majd még méretre fogom vágni, mert a hossza attól is függ, hogy a taton hova teszem majd a helikoptert. Egyébként ez a hajó nem a Wisconsin lesz, hanem a Missouri. Erősen remélem, hogy Móvárig be tudom fejezni. Ma megcsináltam hozzá az alapot. A képeket lásd fentebb.
Simi 553507 2014. február 9. 22:15
Válasz erre
8

nyers boomfák
8
9

kész boom
9
10

kazamata lövegek
10
11

kifordítva
11
13
13
14
14
15

kész
15

Sziasztok!
Akkor most én is felfedem kártyáimat...
Gyakorlatilag sikerült befejeznem a Warspite hajótestét. Talán a legtöbb időt a koszolás, panellezés stb jelentette. Igyekeztem nem túlzásba vinni a dolgot. Azért volt néhány kis nyalánkság is pl a kazamaták előtti boomfa, ami egy csodálatosan megmunkált réz pálcika. A kazamaták ágyúi kifordíthatóra vannak elkészítve. A leglátványosabb azonban a taton lévő 'sternwalk'.
Eddig azt kell, hogy mondjam a feljavítóról, hogy "nomen est omen", vagyis a név a végzete, ugyanis a Pontos feljavító tényleg pontos és élvezet vele dolgozni - hála Istennek.
Most jön a hajó főfedélzete.
zs180 553469 2014. február 9. 15:50
Válasz erre
001
001
002
002
003
003
005
005
007
007
008
008
010b
010b
011
011
012
012
013
013

Itt tartok most: kész van a törzs oldala - elég sovány eredmény több mint egy hónap után, de az előzmények ismeretében nem csoda.
A 010b számú képhez magyarázat:
1. Alapozóból kialakított lemezelés - nem hiszem, hogy nagyon látszani fog -, újragyártott orrtőke
2. WEM létra darabolásával előállított kapaszkodósor - ez meg a képen nem látszik
3. Flyhawk kikötőbak
4. 5. 6. 7. különféle ablakkeretek - Artist Hobby, Flyhawk, kicsi, nagy, "eresszel" és anélkül
8. Az oldalpáncél illesztését fedő szalagot is megpróbáltam kialakítani alapozóból
9. Ismeretlen rendeltetésű mélyedés - kivájtam
10.Kapaszkodó a kazamatáknál (Lion Roar)
11.Létra (WEM)

P.Gy.
zs180 553466 2014. február 9. 15:28
Válasz erre
001
001
002
002
003
003
004
004

Brumi-na - itt van pár kép a vitrinjeimről (nem túl élesre sikerültek).
A hajók jelentős része dobozban van, mert nem elég szépek, hogy kirakjam őket.
P.Gy.
brumi_na 553418 2014. február 9. 08:48
Válasz erre
Sebi!

Köszi!

Az utolsó képen amit feltettél a Wisconsinról ("c" jelű), a vezeték valójában üzemanyag feltöltésre hivatott? Ebben a kihúzott pozícióban marad? A hajó lassan készen lesz úgy látom!

brumi
Sebi 553414 2014. február 9. 01:32
Válasz erre
Sziasztok!

Látom peregnek az események.
Brumi_na! Azt kell mondjam, hogy na_igen :) szép lesz a Tone.
Gyuri! Erre szokták mondani, hogy ez a méreg, nem a cián. Azért jó hallani, hogy sikerült újrázni.
Simi 553410 2014. február 8. 23:17
Válasz erre
brumi_na!
A sima pillanatragasztó tényleg merev és hajlamos egy idő után elengedni ott, ahol a legvékonyabb a ragasztás. Ezért érdemes a Loctite Power Flex Gel nevű pillanatragasztó gélt használni. Ez szerintem sokkal jobban tart és sokkal előbb is szárad, mint a sima ragasztó. Ezzel még nem jártam úgy, hogy elengedte volna valahol.
brumi_na 553404 2014. február 8. 22:15
Válasz erre
Simi
Az előző hozzászólásban írtam a készletről. Az elvékonyítás folyamatban van, jogos a felvetés.

Sokol
Volt benne fizikai fájdalom nekem is, de a végeredmény kárpótol... :) Én magam vagyok a sablon (készülék). Szerencsére a kezem nem remeg, ill. viszonylag sokáig tudom egészen mozdulatlanul tartani különféle kitámasztásokkal. A szemem is hasonlóan jól funkcionál.

tamás78
Gondolom egy partraszállási akció lesz bemutatva a hajóval. Én tervezek egy ilyen izgalmas diorámát megépíteni egyszer, de ehhez sem a hajó sem a szárazföldi egységek nincsenek még kiválasztva, csak maga a terv van meg.

Batka
A tipp helyes volt, sőt a közös rendelésben volt a kiegészítő annak idején.

Gyuri
A hajód kálváriája nem semmi történet... csodálom a kitartásod, én szerintem félretettem volna. Az ilyen drasztikus eseményeket nehezen viselném. Elismerésem.

brumi
brumi_na 553400 2014. február 8. 21:56
Válasz erre
Sziasztok!

Először is mindenkinek köszönöm az elismerő szavakat, igyekszem kihozni magamból mindent.

Igen, a készlet egy új szerszámos Fujimi. Jó alap, a - remélem - jó végeredményhez. Viszonylag pontos is, és megfelelően részletezett (néhol mondjuk nehéz leszedegetni a nem kívánatos felületi kialakításokat, hogy helyet kapjanak a feljavítottak). A készlethez valóban a Flyhawk Super Detail készletét használom és ehhez még pluszban egy szintén Flyhawk perforált lemezt illetve egy perforált gussets-et is mellédobtam. Ezekből a nagy feljavítóban nincs, így kiegészítettem a kiegészítőt... :) Ja és az ablakok is egy külön készlet. Ez a kombináció szerintem ígéretes! És tényleg jó dolgozni ezekkel a nagy kiegészítő csomagokkal, sok minden van bennük.

A mai tevékenységem egy része abból állt, hogy egy újabban beszerzett fotó alapján a felépítményben ki kellett vágnom alátámasztó állványzatot, majd a helyes pozícióba ragasztani. Természetesen mivel én a festés előtt készre ragasztok mindent, ezért temérdek bizgentyű, korlát, kitüremkedés közül kellett apránként és óvatosan kivágni a meglévőt, majd ugyanazt visszaépíteni (előtte letakarítani a korábbi ragasztónyomokat), de már jól. Ezt majd lefotózom, mert érdekes történet volt. Amúgy a munkálatban amit végzek a titok, hogy nincs titok. Én is agyvérzést kapok sokszor, de megtanultam mozdulatlanul kihordani. :) Főleg amikor 1 csipesz a kezemben, 1 a számban és pozicionálok, plusz a másik kezemben meg egy fecskendővel aminek tű van a végén és ezzel ragasztok... Miután a szám foglalt, ezért max. sziszegni tudok. De azt eléggé mérgesen szoktam. Tudom, vannak ilyen állványos, csipeszes szuperkészülékek aminek még nagyítója is van. Hát nekem nem kell, én így érzem jól magam. Nagyítóra nincs szükségem, szabad szemmel tökéletesen látom a részleteket. Amúgy pont a napokban néztem, hogy igencsak el vagyok maradva eszköz tekintetében szerintem. Van 2 szikém, 2 csipeszem amiből az egyik, hát szegény látott már jobb napokat, 1 pillanatragasztóm (jelenleg szinte mindent ezzel ragasztok). Ja és egy körömvágó olló, ami viszont jó minőségű.
A fotómaratásokat előhajlítom, ha íves kell, pl. a szike hengeres nyelén, majd a csipesszel apránként haladva pontosítom az ívet, régebben bénáztam sokat, így jópár helyen az ívbe élet hajlítottam, de idővel már egyre kevesebb az ilyen. Sokat száraz próbázok. Amúgy a versenyeken is amikor a pontozólapokat sikerült megnéznem, soha nem az építéssel voltak a problémák, hanem a festéssel. Ha az elem összetettebb, vagy bonyolult, akkor mint a ponthegesztésnél, szakaszonként pöttyökben ragasztok, kivárom amíg stabilan fogja az a kevés is (a jó minőségű pill. ragasztó vékony rétegben kis felületen is elég gyorsan megköt). Ha már meghúzott mondjuk 15 perc múlva tűvel befuttatom az egész él mentén az újabb adag ragasztót. Aztán köthet együtt. Fontos, hogy a kötési időket ki kell várni. Az egyedüli baj, és ezt nem szeretem benne, hogy a pill. ragasztó anyaga kötés után rideg, így hajlamos elpattanni ha sokat dolgozik az ember még az alkatrészen.

brumi
zs180 553381 2014. február 8. 17:55
Válasz erre
Most látom csak, hogy a képek (nem az, ami az orról készült) részben a megsemmisült állapotot mutatják - nem baj, a mostani is majdnem ilyen, csak kicsit szebb.
zs180 553379 2014. február 8. 17:53
Válasz erre
A 015-ös számú képen látható, mit tettem ekkor: két injekcióstű-darabbal és egy hajlított húzott szállal merevítve pillanatragasztó géllel pótoltam a hiányzó orr-részt, majd csiszolás-szórógittelés váltakozott egy egész (hétvégi) délutánon át. Végül jó lett.
A 008-as számú kép megmutatja, hogy ismét elértem oda, ahol két hete tartottam (sőt most már ezen kívül is fent van pár apróság). A két utolsó képen látszik, hogy befúrtam és feketére festettem az ablakok helyét és ezután ragasztottam fel a maratott
oldallemezt. Most már bele kell húznom: holnap gyakorlatilag ki sem mozdulok és csak építeni fogok (legalábbis ez a terv).

Üdv,

P.Gy.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.