/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.
zs180 543955 2013. október 19. 19:13
Válasz erre
Jut eszembe, nem kapott valaki kedvet Derfflinger-építéshez?
Van ugyanis egy eladó makettem, WSW gyártmány, az eredeti ár feléért.
Mondjuk, a Lützow-ra jobban hasonlít, mint a Derff-re, de azért szép.
zs180 543952 2013. október 19. 19:04
Válasz erre
bm1
bm1
bm2
bm2
bm3
bm3
DSC_0930
DSC_0930
bm4
bm4
bm5
bm5
bm6
bm6
bm7
bm7
bm8
bm8
bm9
bm9

Kálmán Bismarckjáról is:
zs180 543950 2013. október 19. 18:43
Válasz erre
df1
df1
df2
df2
df3
df3
df4
df4
DSC_0983
DSC_0983
df5
df5
df6
df6
DSC_0982
DSC_0982
df7
df7
DSC_0987
DSC_0987
DSC_0989
DSC_0989

Sziasztok!
Elkészültek a profi képek:
Varjúbácsi 543948 2013. október 19. 18:32
Válasz erre
Batka!
A hajós zsűri:
Hajba László (mesterlevél 1/350 hajó kategóriában)
dr. Balogh Tamás (a TIT hajózástörténeti modellező és hagyományörző egyesület vezetője)
Tömösváry Zsigmond (a Bismarck naplója című könyv szerzője)
Azt hiszem ezek az emberek már "letettek valamit".
Biztos lehetsz benne,a versenyünkön NEM kértünk fel olyanokat zsürizni, akik nem szakértői az adott témának! Kár ilyen dolgot feltételezni!
A festékfakítás pedig nem kötekedés, bárki aki makettet épít tudja, miért van rá szükség.
Batka 543937 2013. október 19. 15:28
Válasz erre
Sziasztok!

Csak egy kérdés: ilyen esetekben mint Brumi_na, kik azok akik zsűrizik a hajót? Olyan emberek akik más témáért felelnek, teszemazt harckocsi, vagy repülő? Vagy pedig olyan hajómakettesek akik letettek valamit az asztalra? Mert szerintem ha nem, akkor nincs sok közük hozzá, a "festékfakítás" dolog pedig csak kötekedés. Szerintem.

Üdv,

Batka
Sebi 543843 2013. október 17. 20:00
Válasz erre
Megkövetem magam. Az előzőekben rosszul írtam le dolgot. Ugyanis felhívták a figyelmemet az atmoszferikus perspektívára. Vagyis minél távolabb van egy objektum, annál jobban világosodik, mivel fokozatosan beleolvad a háttérbe.
Így valószínűleg Attilának tényleg fakítani kellett volna a hajóját. DE!
Egyrészt szerintem eltalálta a festést így is. Másrészt nem hiszem, hogy bárki is nekiáll kiszámolni a festék mennyiségét, hogy elérje a kívánt hatást. Úgyhogy fenntartom a tegnapelőtti hozzászólásom utolsó mondatát.
Sebi 543718 2013. október 15. 20:25
Válasz erre
Közben látom Ede is aktív volt. Szóval igen, jól rátapintott a lényegre. A tónus igazából ízlés kérdése. Illetve annyiból nem, hogy az általános szabály ugye az, hogy minél kisebb a méret, annál sötétebb az adott szín. De hogy ezen belül mennyire sötét, azon tényleg kár agyalni. Úgyhogy ne keseredj el azon a "még egy csepp fehér vagy fekete kellett volna" típusú szövegen.
Sebi 543717 2013. október 15. 20:18
Válasz erre
Szia Attila!

Gratulálok, de kissé meg vagyok lepve. Nekem bejött a festés is. Mind az árnyalat és a tónus. Azt esetleg nem mondták mire kellett volna fakítani? Mert ha nagyon ragaszkodni szeretnél a méretarányos fakításhoz, akkor lényegében feketére kellett volna festened a hajót.
EDE 543716 2013. október 15. 20:04
Válasz erre
Szia Brumi_na!

Már egyszer írtam, de elszállt, azért tettem egy próbát.
Miközben gyönyörködtem a Lexben, azért nekem is eszembe jutottak a lobogók, meg egy kicsit sötétnek éreztem én is. De ez csak "érzés", a tónus erősen ízlés dolga, fene tudja már milyen volt az 71 éve, meg a fotókon függ a fényviszonyoktól. A standardok nem sokat érnek, de nekik valahogy pontozni kell. Nekem jobban hiányzik a gépek "farkáról" a vörös fehér sávozás.
Attól még ez egy szuper makett, és nagyon jól mutat, jó lenne egy cikk az építéséről, főleg, ha 40% átépítés van benne.
Az alátét nem volt rossz ötlet, kis munkával fel lehetett volna dobni egy kinyomtatott tengerfelszínnel, vagy egy térképpel a korall-tengeri csatáról.
Ha mégis rászánod magad a repülők megépítésére, vigyázz, hogy a Wildcat F4F-3 altípusa, amit a Lexen használtak, nem volt hátrahajtható szárnyú. A Bolyain volt egy 1/72-es nagyon korrekt.
Néhány éve csináltam egy lapot a témáról, ha érdekel: pacific42.uw.hu/
Jó építést, jó versenyzést!

EDE
EDE 543715 2013. október 15. 19:50
Válasz erre
Ez csak egy próba!
brumi_na 543688 2013. október 15. 12:40
Válasz erre
Szia EDE!

Először is köszönöm szépen az elismerést. Sajnos, a pontozólap átfutása után azt a tanulságot szűrtem le, hogy a festésen ment el a dolog. Én is úgy láttam, hogy a festés jól sikerült mindennel együtt. Eléggé fetűnő az első lift környékén, hogy van pár festési probléma. Nem fedett rendesen a takaróréteg egy kifolyó fehér folt együttest. Én meg azt gondoltam, mivel a festés nagyrészt rendben van, vesztek ugyan pontot ez miatt, de nem jelentőset összeségében. Aztán kritikaként olyan dolgok is előjöttek, mint a festés tónusának kérdése. A szín kiválasztásánál nagyon alaposan jártam el, így biztosra tudom mondani a hajó színével kapcsolatosan, hogy rendben van. DE. A kritika lényegi része abban állt, hogy nem fakítottam a méretaránynak megfelelő mértékben ezt a színt. Megmondom őszintén, hogy ezzel a dologgal valóban nem foglalkoztam, és a sors fintora, hogy ezt követően egy másik projektem kapcsán, amikor szinek után vadásztam egy fórumon, egy táblázat tartalmazta a konkrét repülő eredeti szinét, majd a különféle méretarányokban ugyanennek a színnek a fakítási arányát. Tehát ez ennyire ismert, csak nekem nem volt az. Valamint, az a meglátásom, hogy aki versenyre szánja el magát, egy kicsit figyelnie kell olyan tényezőkre, ami mondjuk egy otthoni vitrini körülmények esetén annyira nem is feltünőek. Ilyen pl a zászlók kérdése. 100 pontból 5 pont csak a zászló. Hogy van-e és milyen minőségű. Továbbá a mások által is kifogásolt kartondoboz. Ezt nem így gondoltam eredetileg, de kellett valami megoldás arra, hogy a fekete terítőn ne tűnjön el a hajó. Ez kínálkozott megoldásként. Nem elegáns, ebben egyet értünk. És itt egy újabb tanulság. Kell valami alapzat ezen hajók alá is, mert e nélkül amúgy nem csak csúnya, hanem ront a pontozótáblán, méghozzá ha jól emlékszem van egy olyan pont, ami az egész összképről szól. És számos apróság volt amivel most nem kívánok untatni senkit, a lényeg, és ebben a Gyuri mondta ki a legjobban összefoglalt véleményt (nem szó szerinti idézetben): 5% munka hiányzik, ezért nem lett arany csak bronz... Így elég nagy árat fizettem... de mindezt amit leírtam azért tettem, hogy okuljunk belőle, mert gondolom ha nem is versenyzik mindenki, de hasznos lehet beépíteni a munkákba. Természetesen az összes hibát elmondom, ha valakit érdekel, de csak kérésre, mert tényleg nem kívánom a fórumot leamortizálni az agymenéseimmel. A lényeg, hogy sokat tanultam a hétvégén, és jól esett hogy látatták a kollégák velem azokat a hibákat, amik felett vagy elsiklottam, vagy nem is láttam egyáltalán. Hozzáteszem, hogy sikerült az itt korábban bemutatott Eskimomat is "lezsűriztetni" nem hivatalosan több olyan makettezővel akiknek a szavára adok, és arról is sok hiányosság kiderült. Most már azt mondom szerencsémre, örömömre, okulásomra.

A részletesség esetében én már nem akartam tovább fokozni ez a hajót. Minimum 40%-át újraépítettem, plusz egy rakás fotómaratás és műgyanta van benne. Az én pontozólapjaim szerint az építésre vonatkozó 10 pontokból így is 10-9 pontok voltak a jellemzőek. Természetesen, mint a Gyuri esetében is, ha valaki még tovább feszíti a lehetőségeket, na akkor jön a Best of... De itt nem tartok.

A repülők "üvegének" lefestése előtt gondolkoztam mi legyen. Lehet hogy nem jó választás volt ez, de a repülők nálam a mumusok. Igyekszem olyan megoldást keresni, ahol nem sokat kell felrakni. Pedig tudom sok múlik a repülőkön egy hordozó esetében.

Igen, ciki tudom, de én még tényleg az éremszerzés bűvöletében élek (pedig nem ma kezdtem,csak eddig távol voltam ezektől a rendezvényektől, az érméktől, a versenytől). Nem azt mondom hogy ezzekkel a gondolatokkal kelek és fekszem minden nap, de szeretnék szerezni még párat, aztán biztosan lenyugszanak a kedélyek bennem is.

Köszi mégegyszer a dicsérő szavakat és a kritikát is.

brumi_na
EDE 543658 2013. október 14. 23:01
Válasz erre
Brumi_na!

Hát akkor én gratulálok a Lex-hez! Szerintem a festés/weathering nagyon ott van, a fotomaratások nagyon szépen fennvanak, a kötélzet vékony és feszes. Lehet, hogy egy pár dolog nem stimmel, meg lehetne még részletesebb, de nekem így is nagyon bejön.
A repcsiken egy kicsit csodálkoztam, hogy mivel átlátszó műanyag, miért festetted le a pilótafülkét, meg hol van a többi, mert a készletben van vagy 30. De így is jól mutat! A vörös sávokat a függőleges vezérsíkon meg még pótolhatod.
Azért a kartondoboznál szebb alátétet érdemelne!
Élmény volt látni, szerintem nem a plecsni a lényeg, de ha te arra pályázol, akkor így tovább!
brumi_na 543609 2013. október 14. 11:40
Válasz erre
Sziasztok!

A Lexingtont én követtem el... Vállalom. :)

Hát ma egy kicsit körbenéztem ezt a Lexingtont, és valóban nem volt több benne egy bronznál... köszönöm az értékes javító szándékú kritikákat. Igyekszem még azt az 5%-ot hozzátenni, ami valóban sokat dobhat rajta. Pontosabban szegény Lexingtonon már nem segít ez, de következő hajónál más lesz. Igyekszem megőrizni változatlan formájában ezt a hajót - azaz, a hibákat nem javítom utólag, mert most nagyon elhatároztam hogy jobb leszek (csak így egyszerűen...), és kell a "múlt" hozzá... ;)

brumi_na
narn08 543586 2013. október 13. 19:52
Válasz erre
Gratulalok a gyonyoruseges hajodhoz es persze a dijakhoz is ! :)
Eloben meg jobban nez ki es orom volt felfedezni a sok apro reszeletet rajta.
EDE 543585 2013. október 13. 19:31
Válasz erre
Ja! És kaptam egy 2014/3 haditechnikát, ami azért érdekes, mert egy régi cimboránk cikke lapul benne, aki sajnos mostanában nagyon eltűnt és persze miről is szólhatna, mint csatahajókról.
EDE 543584 2013. október 13. 19:27
Válasz erre
Nekem is szerencsém volt ma látni a Bolyain a Derflingert. Lenyűgöző!
Nem tudom a Lexington kinek a munkája, de az is tetszett.
Luthor 543538 2013. október 12. 22:17
Válasz erre
A képek alapján (és a kidolgozottság, nomeg a festés miatt) legalább 2x nagyobbnak gondoltam. Fenomenális munka! Élmény volt élőben megtekinteni!
lucky 543519 2013. október 12. 19:26
Válasz erre
Egyetértek az előttem szólóval!
Pék Uram! Sajna már csak azután jutott eszembe miután távoztál:
Várunk a műveddel együtt Gödöllőn!
Batka 543516 2013. október 12. 19:00
Válasz erre
Sziasztok!

Sajnos nagyon kevés hajó volt/van kint a kiállításon most a Bolyain. Pék Gyuri hajója mindent visz, egyszerűen gyönyörű. A képek amik itt vannak igyekeznek visszaadni,hogy milyen a hajó, de aki ÉLMÉNYT akar szerezni és teheti, nézze meg élőben.
A többi hajós nevében is köszönöm!

Üdv,

Batka
denkmeyer 543395 2013. október 10. 08:45
Válasz erre
Revell%205083%20PineIsfr
Revell%205083%...

Sziasztok!

A Revell USS Pine Island hajóját keresem.
Ha valakinek megvan _ akár romos állapotban is - és eladná, kérem keressen a

denkmeyer79kukacgmail.com-címen.

denk
brumi_na 543242 2013. október 7. 21:57
Válasz erre
Szia Gyuri!

Megyek a Bólyaira hétvégén, és külön örülök, hogy élőben is megnézhetem ezt a gyöngyszemet. Tudom, hogy a hajók nem egymással, hanem a pontozótáblával versenyeznek, azért örülök ennek, mert szinte esélytelen lenne érmet szerezni a hajód (hajóid) mellett. Hozzáteszem én a hobbi kategóriában indulok. Elég ott is a sok izgalom! :) Tudom azt is, hogy páran most megköveznek ezért, de engem hajt az éremláz, hiszen kettő van eddig, és szeretnék többet. Majd később más lesz a versenyhez való hozzáállásom... gondolom.

Magam részéről a versenyt követően elkezdek összerakni egy 700-as Trumant. Egy Trumpeter Nimitzből igyekszem előállítani, ami először bolondságnak tűnik, de ha Nimitzet építenék belőle, akkor is rengeteg meló lenne. Elsőre tetszetős a készlet, de méricskélve, fotók mellé rakva szörnyű pontatlan és elnagyolt. Már a készlet felét kiszanáltam a kukába... :)

brumi
zs180 543176 2013. október 6. 23:32
Válasz erre
Sziasztok!
Nagyon köszönöm a dicsérő szavakat, és külön azt, hogy szinte mindenki írt, aki követte az építést! A hajó tehát megtekinthető lesz a Bolyain - örülnék, ha minél többen látnátok, mert élőben sokkal jobb, mint a képeken. Addig trükköztem a beállításokkal, míg a képeken a színek harsányabbnak, a részletek vaskosabbnak tűnnek a valóságosnál.
Nem vagyok egy nagy fotós, na. De a haverom az, és szuper képeket fog csinálni.
Novemberben fogom elkezdeni a HMS Tigert, arról az építésről és részletesen be fogok számolni.
Viszlát hat nap múlva!
P.Gy.
TAMÁS78 543156 2013. október 6. 18:28
Válasz erre
hergert 543148 2013. október 6. 17:29
Válasz erre
Szia Gyuri!

Nagyon szép lett a Derfflinger! Az utolsó kép a hajóról és a makettról nagyon tetszetős. Remélem egyszer élőben is láthatom.

Üdv.: Herger Tomi
EDE 543133 2013. október 6. 10:44
Válasz erre
Én is gratulálok a remekműhöz! Plusz motiváció, hogy elmenjek a Boyaira.
Sebi 543109 2013. október 5. 21:42
Válasz erre
Szia Gyuri!

Nagyon szép lett! Jövő hétvégén beneveznék a személyes megtekintésre is.
Lorco 543108 2013. október 5. 21:30
Válasz erre
Neo954 543107 2013. október 5. 21:11
Válasz erre
Szia Gyuri!

Nagyon szép lett a hajó! Móvárra szándékozod elhozni? :)

Üdv.:Neo
zs180 543103 2013. október 5. 20:55
Válasz erre
Ja, és nemsokára lesznek profi fotók is (legénységgel és a festés apróbb hibáit kijavítva) itt és a modelwarships.com-on.
zs180 543102 2013. október 5. 20:53
Válasz erre
IMG_1519
IMG_1519
IMG_1522
IMG_1522
IMG_1523
IMG_1523
IMG_1524
IMG_1524
IMG_1525
IMG_1525
IMG_1528
IMG_1528
IMG_1529
IMG_1529
IMG_1530 bw
IMG_1530 bw
02_sms_derfflinger_1914
02_sms_derfflinger_1...

Simi, Luthor, köszönöm szépen!
Imre, ezen a talapzaton marad, amíg el nem készül "társa", a HMS Tiger - utána közös vízen lesznek. A kötélzet végleges kialakításánál a Hindenburgot vettem figyelembe -erről találtam anyagot és az árbocai nagyon hasonlítottak a Derfflinger ezen állapotához - a kötélzet is hasonló volt, remélem.
P.Gy.
Luthor 542945 2013. október 3. 12:21
Válasz erre
OMG... ez pazar... fel kell kötnöm majd a pendelyt, ha hasonlót szeretnék...
Simi 542936 2013. október 3. 08:54
Válasz erre
Szia Gyuri!

Nagyon szép lett a hajó! Hála Istennek, a sérüléseknek már semmi nyoma... A részletesség, méretarányosság, korhúség mellet a koptatás és rozsdázás is kiváló!
Most egyelőre még nem kerül vízre? A tripod kötélzetére sikerült valami forrást találni?
zs180 542925 2013. október 3. 01:34
Válasz erre
IMG_1501
IMG_1501
IMG_1502
IMG_1502
IMG_1503
IMG_1503
IMG_1503
IMG_1503
IMG_1505
IMG_1505

Sziasztok!
Sikerült kijavítanom a múltkori sérüléseket, sőt azóta gyakorlatilag elkészültem a hajóval - néhány apróbb javítás és a legénység elhelyezése van hátra.
Azt hiszem, elég jól sikerült.
Bolyaira viszem, ott bárki megtekintheti.
P.Gy.
hergert 542508 2013. szeptember 26. 16:48
Válasz erre
újság Panzerschiffe
újság...

Sziasztok!

Ez az újság fog most megjelenni német nyelvterületen. ( bocsánat a kép minőségért )

Üdv.: Herger Tomi
Luthor 542430 2013. szeptember 25. 14:47
Válasz erre
Látom már, nem lesz egyszerű műsor, ha rászánom magam. Komolyan köszönöm az erőfeszítést, a linkek sokat segítettek... dédelgetem tovább a tervet.
Sebi 542378 2013. szeptember 24. 16:52
Válasz erre
Szia Luthor!

Az a helyzet, hogy két külön típusról van szó. A festményen tényleg egy torpedo ram látható és legjobb tudomásom szerint ilyen makettet nem gyártott senki. Egyébként itt olvashatsz róluk bővebben:

www.en.wikipedia.org/wiki/Torpedo_ram
Ha viszont a második képen egy Formidable osztályú hajó van, akkor az a legfelső kategóriát jelenti. A Formidable ugyanis egy csatahajó volt. Nézd meg ezt a listát:

www.en.wikipedia.org/wiki/List_of_pre-dreadnought_battleships_of_the_Royal_Navy

Itt láthatod, hogy a Thunderchild lehet akár a Formidable, a Canopus, vagy a King Edward VII osztály tagja. Canopus makett pedig viszont van:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/Canopus-700-hk/

Így, ha elfogadod a regény fordítását, akkor egy alacsony, de gyors hajómakettet kell építened. Sajnos nem tudok jobbat, de írd be a google-ba, hogy torpedo ram és nézd meg, hogy a képek alapján melyik hasonlít a festményhez.
Ha a csatahajóból indulsz ki, akkor a fentebbi Canpousból szerintem meg tudod építeni.
Luthor 542368 2013. szeptember 24. 15:41
Válasz erre
Luthor 542367 2013. szeptember 24. 15:39
Válasz erre
Szervusztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Tudom hogy sci-fi, de mivel főleg ebben utazom, nézzétek el nekem. A mellékelt képek alapján be tudnátok lőni - legalább 80-90%-os pontossággal -, hogy milyen osztályú hadihajó ütközik meg éppen a tripoddal?
Utánakerestem, a regény egyszer sima rombolónak (ram), egyszer torpedó-rombolónak (torpedo ram) nevezi, netes források a festmény alapján inkább inkább Formidable-osztályú "ironclad"-nak, azaz páncélozott, gőzmeghajtású hadihajónak.
Az 1800-as évek legvégében gondolkodjunk, 1880-1890 körül.
A másik kérdés: vajon létezik-e a forgalomban ilyan készlet, vagy hasonló, amiből át lehetne építeni...
Köszönöm, ha szántok rá 1 kis időt...
Üdv, Luthor
Sebi 542285 2013. szeptember 22. 20:58
Válasz erre
Szia István!

Felrakhatod őket festetlenül is, de akkor utána nagyon aprólékos maszkolást kell csinálnod. Valahogy így:

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
Ezért, ahogy Imi barátom is írta, célszerű még a kereten lefesteni mindent.
Én személy szerint általában egyszer festem őket felrakás előtt.
Az eddigi ragasztóim közül eddig ez vált be a legjobban:

www.kreativhobby.hu/img/products/HE2010.jpg

Meg még nekem is a Loctite ragasztókkal volt jó tapasztalatom.
A duracrylt én sem javaslom. Eddigi makettező pályafutásom alatt még sosem használtam. A pillanatragasztó kötési ideje eddig elég volt, és nem kellett rajta gyorsítani.
Simi 542274 2013. szeptember 22. 19:56
Válasz erre
Szia!
A fotomaratott korlátot - mivel réz - a felragasztás előtt érdemes színre fújni. Én mindjárt a kereten szoktam lepermetölni. Érdemes rétegesen, többször ködölve lefesteni, nem telibe fújni. A korlát felragasztása az építés egyik utolsó fázisa. Természetesen a hajó festése után érdemes felragasztani. Jómagam már néhány hajót megépítettem, sok pillanatragasztót elhasználtam. Nekem a Loctite "Super Bond Power Flex Gel" anyag vált be a legjobban. Kb 4-500 Ft egy tubussal. Más pillanatragasztókkal voltak kellemetlen élményeim pl egy idő után elengedte a korlátot, de ebben a Loctite-ban még nem csalódtam. Semmiféle gyorsítót nem kell hozzá használni, mert igen gyorsan és erősen köt. A korlát egyik végét (száraz próba után) kicsit belemártod (ne legyen túl sok ragasztó rajta) és felhelyezed a helyére, vársz kb 10-15 mp -et, aztán bekened a másik végét, szépen feszítve felpasszintod. Így a korlát a helyére került. Ahol még nem kapott ragasztót, oda pedig egy vékony (pl. egy 0.2-essel) rézdróttal melléje odahúzod a gélt; és kész is. Hamar bele lehet jönni.
kissis54 542261 2013. szeptember 22. 16:24
Válasz erre
Sziasztok lemondtam a szúnyoghalós korlátról, megkaptam a fotómaratásos korlátot.Nekem ez a második hajóm így csak próbálkozom a megépítésebén. Azt szeretném kérdezni, hogy a korlátot, mikor kell felrakni festés előtt vagy utána.
Milyen biztos ragasztót tudtok ajánlani mert amivel csinálom nem nagyon ragasztja meg,olcsó pillanat ragasztó + duracryl. Melyiket hova kell raknom ragasztó és a korlátra együtt vagy külön külön kell alkalmazni? Milyen típusú ragasztót tudtok ajánlani amivel meg is ragad a duracrylal ami gyorsítja a kötését, illetve gél vagy folyékony legyen?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
hatvanilaci 542115 2013. szeptember 19. 20:16
Válasz erre
SAM_0999
SAM_0999
SAM_1013
SAM_1013
SAM_1015
SAM_1015
SAM_1016
SAM_1016
SAM_1018
SAM_1018
SAM_1020
SAM_1020
SAM_1021
SAM_1021
SAM_1022
SAM_1022
SAM_1023
SAM_1023
SAM_1025
SAM_1025
SAM_1026
SAM_1026
SAM_1027
SAM_1027
SAM_1028
SAM_1028
SAM_1030
SAM_1030
SAM_1037
SAM_1037
SAM_1039
SAM_1039
SAM_1045
SAM_1045
SAM_1046
SAM_1046
SAM_1049
SAM_1049
SAM_1050
SAM_1050
SAM_1051
SAM_1051
SAM_1052
SAM_1052
SAM_1053
SAM_1053
SAM_1054
SAM_1054
SAM_1056
SAM_1056
SAM_1058
SAM_1058
SAM_1060
SAM_1060
SAM_1067
SAM_1067
SAM_1068
SAM_1068
SAM_1069
SAM_1069
SAM_1071
SAM_1071
SAM_1072
SAM_1072
SAM_1079
SAM_1079
SAM_1080
SAM_1080
SAM_1085
SAM_1085
SAM_1084
SAM_1084
SAM_1086
SAM_1086
SAM_1087
SAM_1087
SAM_1090
SAM_1090
SAM_1092
SAM_1092
SAM_1097
SAM_1097
SAM_1098
SAM_1098
SAM_1099
SAM_1099
SAM_1100
SAM_1100
SAM_1101
SAM_1101
SAM_1102
SAM_1102
SAM_1105
SAM_1105
SAM_1106
SAM_1106
SAM_1111
SAM_1111
SAM_1112
SAM_1112
SAM_1116
SAM_1116
SAM_1124
SAM_1124
SAM_1123
SAM_1123
SAM_1130
SAM_1130
SAM_1131
SAM_1131
SAM_1133
SAM_1133
SAM_1144
SAM_1144
SAM_1165
SAM_1165
SAM_1171
SAM_1171
SAM_1167
SAM_1167
SAM_1175
SAM_1175

Üdv mindenkinek!
Voltam Münchenben a Deutsches Museum-ban és láttam érdekes dolgokat.
Na jó azért tettem hozzá nem minden napi látványosságot is.
Üdv!
zs180 541780 2013. szeptember 15. 00:48
Válasz erre
haj 001

HMS Warspite 1:600 (tíz éve készült)
haj 001
KGV

HMS King George V 1:700 saját készítésű korláttal, készült 1997-ben
KGV
Sch

Admiral Scheer 1:720 ez is húzott szál korláttal, 1998-ból
Sch

Sziasztok! brumi-na, köszönöm szépen. Mostanára nagyjából kijavítottam a sérüléseket, úgyhogy majdnem ott tartok, mint egy héttel ezelőtt... Elutazom egy hétre, utána majd teszek fel képeket a vitrinemről. Kedvencem mindig az éppen épülő hajó, de a korábbiak közül talán a Warspite tekinthető e legkedvesebbnek. Az Airfix alapból azóta sem láttam alaposabban megépített kitet. Persze az Academy 1:350-esből már nem olyan nehéz überelni...
kissis54, csatlakozom Imihez, nem érdemes vesződni az 1:700-as saját építésű korláttal. Mondom ezt azután, hogy réges-rég, még a fotómaratások elterjedése előtt én is építettem nagy munkával ilyet, de nem bánom, hogy már nem kell.
P.Gy.
Simi 541657 2013. szeptember 12. 16:34
Válasz erre
Szia!
Nem ajánlom, hogy saját korlátot készíts 1/700-ban. Ha meg is csinálod valahogy sok-sok szívás árán, soha nem lesz olyan szép és egyenletes, mint a maratott korlát. Inkább tehát használj maratást. Kb 3 ezer Ft környékén már kapsz ilyen készletet pl Csitei Béla által.
kissis54 541654 2013. szeptember 12. 15:25
Válasz erre
Sziasztok tudnátok segíteni, hogy és miből lehet 1:700 makettekhez korlátot készíteni.
Van nékem öntött műanyag szúnyoghálóm, nagyon hajlékony hogy lehet megkeményíteni hogy az íveket tartsa, jelenleg ezzel probálkozom.Köszi a segítségeteket.
Podva 541623 2013. szeptember 12. 07:37
Válasz erre
Szia Sebi
Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Egyellőre WEM holmikra beruházni nem fogok, de a Humbrol kódok, hatalmas segítséget jelentenek
Mégegyszer köszönöm
Üdv Viktor
Sebi 541611 2013. szeptember 11. 21:20
Válasz erre
Szia Podva!

Hát ez nem lesz olyan egyszerű. Legjobb tudomásom szerint direkt átváltás nincs. Így ezek az opciók lennének. Vagy megszerzed a WEM-től a szükséges festékeket:

www.whiteensignmodels.com/brochure/colourcoats.htm
Bár ez lehet, hogy drága lesz, mert mostanában nem küldenek festéket légipostával.
Vagy kifestheted a szükséges színeket, melyhez ezt a linket javaslom:

www.steelnavy.com/rnchips.htm

Egyébként van egy hasonló táblázat az amerikai színekről és ott már végigjátszottam a kifestősdit. Így az angol színeket elnézve azt javaslom, hogy az MS1-hez, a Humbrol 67-et, a 4-hez a Humbrol 128-at, a 4a-hoz Humbrol 127-et próbáld meg. Bár ez utóbbihoz kéket kell majd keverned.
Ha szükség van segítségre, csak szólj nyugodtan.
Sebi 541603 2013. szeptember 11. 20:15
Válasz erre
Szia!

Csatlakoznék Brumihoz. Szép munka és tényleg kell hozzá érzék, hogy ne folyjon meg a ragasztó.
EDE 541600 2013. szeptember 11. 19:47
Válasz erre
brumi_na 541562 2013. szeptember 11. 10:49
Válasz erre
Gyuri!
Valami csodálatos ez a hajó! Elképzelem, hogy a vitrinedben sorakoznak egymás mellett az ilyen minőségű hajók... Én ha megfeszülnék sem tudnám megcsinálni még hasonlóra sem. Tényleg, remélem nem veszed tolakodásnak, de lehetne kérni egy képet ide a vitrinedről. Nagyon kíváncsi lennék. Amúgy melyik hajódra vagy a legbüszkébb, azon túl hogy az éppen épülő? Októberben hozod ezt a szépséget a Bolyaira? Remélem én is, hogy a baleset könnyen javítható.

kutyaeb!
Rettentő tetszetős amit csinálsz! Nagyon tisztán dolgozol. Én egyszer próbálkoztam papírral, de ha picit megfolyt a ragasztó, a jó öreg visszacsiszolás valahogy nem működött. Azaz illik jól tudni ragasztani ebben a műfajban, úgy vettem észre.

Szerintetek a Fujimi fotómaratásait hajókhoz lehetetlen beszerezni, vagy van némi esély rá. Ahol egyáltalán katalógusban van, ott sincs készleten. 700-ban kellene pár japán hordozóhoz. Mondjuk a minőségét tekintve nincs infóm. Jók ezek?

brumi_na
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.