/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.
csosza 677368 2020. szeptember 26. 20:22
Válasz erre
Köszönöm zs180! Megtaláltam.
HMS Ashanti.
Frog 1/500

Továbbra sem tudom, hogy a pepír vitorlákat mivel rögzítsem a műanmyag árbócokhoz:

roszapal@rosza.hu
hergert 677365 2020. szeptember 26. 16:18
Válasz erre
Köszönöm a reakciókat!

A következő project az SMS Budapest folytatása lesz, mert az 2 éve félretettem.

Aztán nagylevegőt veszek és nekiállok a Debrecen őrnaszádnak.

Üdv.: Herger Tomi
ChevyG 677359 2020. szeptember 26. 12:48
Válasz erre
Szuper!

A téma választás is nayon jó!
ChevyG 677358 2020. szeptember 26. 12:47
Válasz erre
Mi a véleményetek a Viribus fő lövegei minőségéről? A fa fedélzet szerintem nem indokolt. Amúy is túl maasan lenne.
Zsola 677357 2020. szeptember 26. 12:42
Válasz erre
Sziasztok! Egy kis tanácsra lenne szükségem, hamarosan oda jutok a Tribal-om építésével hogy fel kéne kerüljenek a korlátok (Eduard), de kicsit ódzkodok a pillanatragasztótól. Érdemes kipróbálni a PVA ragasztót ilyen célra? Használta erre valaki? Mennyire ad erős kötést? A felépítmény korlátjait megoldottam a Loctite géles változatával, de lehet hogy kipróbálnék mást is.
zs180 677347 2020. szeptember 26. 08:07
Válasz erre
Szerintem Tribal osztály, csak a B lövegtorony az A elé került...
zs180 677346 2020. szeptember 26. 08:06
Válasz erre
Szia Tomi!
Köszönöm szépen, a Te hajóid is nagyon hangulatos diorámát alkotnak.
SSZABI 677344 2020. szeptember 26. 06:37
Válasz erre
Ütős kis páros, hangulatos lett :)
Sebi 677343 2020. szeptember 25. 23:08
Válasz erre
Szép munka Tomi! Mi lesz a következő projekt?
Sebi 677342 2020. szeptember 25. 23:04
Válasz erre
Polish-Navy
Polish-Navy

Szia!

A méretarányt sajnos nem tudom, mert ahogy Chevy is írta, ez messze van egy makett pontosságától. A két kémény és a hajótörzs után ítélve, három hajó jöhet szóba.
Az ORP Witcher, Burza vagy Garland. Mellékelten láthatsz egy rajzot is róluk.
Az első kettő francia hajógyárakban épült az 1930-as évek elején, a Garland pedig eredetileg egy G osztályú romboló volt a brit haditengerészetnél. 1940-ben adták kölcsön az emigráns lengyel kormánynak.
vackor 677340 2020. szeptember 25. 21:18
Válasz erre
Bár a hajó típusát nem tudom, de valamikor az "őskorban" lehetettezt kapni játékboltokban, sőt az akkori illatszerboltokban is, lengyel gyáertmány, zacskózva volt, a többi, ehhez a sorozathoz tartozó makett a PZL P-11, PZL P-23, MiG-15, Rotodyne, TS-11 Iskra és egy Sikorsky helikopter, valamint ha jól rémlik, Caravelle is volt többek között. Ezen a fotón a matrica volt számomra az árulkodó.
ChevyG 677339 2020. szeptember 25. 21:08
Válasz erre
Szia!

Ez messze van egy makett pontosságához, de IIVh-s brit hajó stílus-jegyeit viseli szvsz.

üdv
ChevyG 677338 2020. szeptember 25. 21:07
Válasz erre
Szuper!

mindkettőre igényt tartok, köszönöm!

Írok fészbukon!
csosza 677336 2020. szeptember 25. 20:11
Válasz erre
Vitorláshajó problémám van:

Egy 1/180-as Cutty Sark maketthez (SMER) papír vitorlázatot mellékelnek. Mivel tudom a kivágott vitorlákat a műanyag keresztárbócokhoz ragasztan?

roszapal@rosza.hu
csosza 677335 2020. szeptember 25. 20:09
Válasz erre
ismeretlen hajó
ismeretlen haj
120131878_792443098177988_8678699804557742840_n
120131878_7924430981...
120138989_620681345270631_7179277882394702191_n
120138989_6206813452...
120133456_249667786403470_6616099977495750418_n
120133456_2496677864...

Kollégák!
Hozzájutottam egy hajómaketthez, de semmit nem tudok róla.
Felismeri valaki? neve, méretaránya, gyártója, stb.

roszapal@rosza.hu
Varjúbácsi 677325 2020. szeptember 25. 10:42
Válasz erre
1583226_62398_20200909_161609.1
1583226_62398_202009...

Ha esetleg szükséged lenne egy ilyen füzetre, vagy a hajó rajzára, a fénymásolási költségért tudok küldeni.
ChevyG 677323 2020. szeptember 25. 10:19
Válasz erre
viber_kép_2020-09-25_10-14-34
viber_kép_2020-09-...

Sziasztok!

Nálam is befutott ez a szépség!

üdv!
hergert 677313 2020. szeptember 24. 19:31
Válasz erre
120128022_1445159519022136_3108597263185020463_o
120128022_1445159519...
120123685_1445160089022079_7689801634217064640_o
120123685_1445160089...
120104504_1445159579022130_1865209350349571258_n
120104504_1445159579...
120162297_1445158922355529_6583645287069444456_o
120162297_1445158922...
120084948_1445159399022148_7655722113141575372_n
120084948_1445159399...
120134736_1445159475688807_1656506008550615087_n
120134736_1445159475...
120088960_1445159902355431_6903217946493951938_n
120088960_1445159902...
120096815_1445159632355458_127593864977202356_n
120096815_1445159632...
120151865_1445159859022102_9207774829360233374_n
120151865_1445159859...
120194434_1445159712355450_4023920711175991208_n
120194434_1445159712...

Sziasztok!

Furfangos fivérek c. diorámám

A hajók a Revell 1/1200 Scharnhorstjai, amiből az egyiket Gneisenauvá, a másikat Scharnhorstá építettem. Pár apróságot feljavítottam, pl. a nehéz légvédelmi ágyukat, horgony, horgonylánc, árbócok. A hajók festéséhez a Lifecolor Kriegsmarine szineket használtam világosítva. víz alufólia Tamiya sea blue és clear blue val festve, amire AK Atlantic effect került. A felcsapodó, ill. lefolyó víz vatta, amit clearral atfújtam(felcsapodó víz) v műgyantával átkentem( lefolyó víz) a vatták rögzítéséhez akril zselét használtam.

Gyuri! Nagyon szép lett a hajód!

Üdv. Herger Tomi
Gabusch 677239 2020. szeptember 23. 10:35
Válasz erre
Meg esztergált cső is van. A két kit uszkve 10 eFt.
puskaspeti 677233 2020. szeptember 23. 08:24
Válasz erre
Sziasztok,

Az Ebay-en van már fafedélzet matrica is a Viribus-hoz.
zs180 677166 2020. szeptember 20. 11:04
Válasz erre
Uraim!
Köszönöm szépen a sok dicséretet, nagyon jólesik!
Megjegyzem, nem lehet ennyire belassulni, a következő, nagyon remélem, sokkal hamarabb elkészül!
Csigusz, az alapmakett a WEM műgyanta kitje, de felhasználtam darabokat a Trumpeter és a WaveLine kitekből is. Meg persze sok-sok maratást, néhány 3D nyomtatott, illetve rengeteg saját építésű alkatrészt.
Sokol 677138 2020. szeptember 19. 10:55
Válasz erre
Fenekező hálóval.

Ha túl mélyre engedik a merítőt (bottom gillnet), és a fenekező line, vagy a mozgó anchor rope (a háló sarkánál) megakad egy komolyabb sziklában, akkor seggest lerántja a hajót ha nem vágják le elég gyorsan, vagy túl sok vízet nyel be, akkor már nincs esély pumpálni, ha el is tudnak szabadulni, akkor kezdődik a versenyfutás.

www.youtube.com/watch

Az Északi-tengeren elég "gyakori" baleset.
Sennás 677123 2020. szeptember 18. 15:36
Válasz erre
Screenshot_20200918-151112~2
Screenshot_20200918-...

Ez nem csatahajó de létezik így el tud süllyedni egy hajó? Van csak fotoshop?
SSZABI 677015 2020. szeptember 15. 05:18
Válasz erre
Szia, nagyon szép lett, megérte nekünk kivárni ezt pár évet :)
Sebi 677013 2020. szeptember 14. 23:57
Válasz erre
Csigusz 677003 2020. szeptember 14. 21:39
Válasz erre
Szia zs180!

Ez valami piszkosul jól nézz ki!
Ezt a Trumpeter készletéből készült vagy valamelyik műgyanta gyártó terméke?

Üdv,
Csigusz
EDE 676995 2020. szeptember 14. 19:22
Válasz erre
Gyuri!

Engem nem versz át! Vagy pókokat dolgoztatsz, vagy nanorobotjaid vannak!
Ezt mintha már egyszer írtam volna!)Szóval ismét egy remekmű!
TAMÁS78 676990 2020. szeptember 14. 17:34
Válasz erre
Elképesztő, lenyűgöző, és kész, elfogytak a jelzőim.
kkk 676987 2020. szeptember 14. 14:06
Válasz erre
Gyönyörű lett. Nagyon tetszik az összkép és az a rengeteg részlet.
Rumcájsz_52 676986 2020. szeptember 14. 14:04
Válasz erre
Hát ez olyan lett mint az eredetinek a tűzereje, brutális és szemkápráztató! Gratulálok Sir Admiral! (Ja, és ssáááárga irigység részemről ...)
Üdv R.
Batka 676983 2020. szeptember 14. 13:32
Válasz erre
Szia Gyuri!

Ez megint csodás lett! Nem untuk meg a 4 éves építést, jöhet a következő! :)
A kötélzetről pedig Sebi és a Kongoja biztosan tudna mesélni ;)

Üdv,
Batka
Varjúbácsi 676980 2020. szeptember 14. 12:41
Válasz erre
Már többször leírtam! A Pék Gyuri meg MONNYYYON LE! Gyuri, fantasztikus, mint a többi munkád! Nagyon várom a diorámát.
zs180 676976 2020. szeptember 14. 11:47
Válasz erre
mws1
mws1
mws2
mws2
mws3
mws3
mws4
mws4
mws5
mws5
mws6
mws6
mws7
mws7
mws8
mws8
mws9
mws9
mws10
mws10

Végéhez ért a szappanopera - tovább nem untatom a közönséget a Barham építésével.
Íme az utolsó fejezet.
A kötélzet elkészítése a vártnál több idő és erőfeszítés árán valósult meg. A jelzőzászlók köteleivel kezdtem, ezekből elég sok volt a hajón. Erre a célra az Infini ultra fine white lycra névre hallgató rugalmas szálát használtam fel, melynek átmérője 0,048 mm. Ez elég vékonynak tűnt, és az volt az elképzelésem, hogy a rugalmas lycra használatával könnyen biztosítom, hogy a tripód körüli, 16 dupla kötél szép feszes legyen. Azért a felhelyezésük nem kis vesződséggel járt: elsőként a hajszálnál vékonyabb „kötelet” ráragasztottam az árbócrúdra, majd a signal deckre korábban felragasztott, maratott horgonylánc-szemek félbevágásából származó hurkon átfűzve a másik végét az első mellé ragasztottam. Gyakorlatilag lehetetlennek tűnt az egymás mellett sűrűn álló gyűrűk kicsiny nyílásán átfűzni a vékony, rugalmas, tartás nélküli szálacskákat, ezért a végüket egy emberi szőrszálhoz ragasztottam és azt, mint tűt használva végeztem el a feladatot. Lycrából készültek a főárbóc jelzőzászló-kötelei, illetve az árbócok közötti antennák is. Miután befestettem őket, már nem is tűntek annyira vékonynak, főleg az általam készített húzott szálakhoz képest, amiből az összes többi kötél készült. A fekete húzott szálak forrása nálam egyébként a Revell 1:144-es Szuhoj S-37 Berkut öntőkerete – olcsó makett, az anyaga jól használható, ajánlom mindenkinek. A kétféle anyag használatából adódóan nem arányos a különféle kötelek vastagsága, de ezzel, azt hiszem, együtt tudok élni. Egyébiránt igencsak tetszik a kötélzettel ellátott hajó.
Következtek a lobogók: a jelzőzászlók a Five Star termékei, „sebességem 17 csomó”, illetve „balra fogok fordulni” – hirdetik a kötelék többi egységének. A brit haditengerészeti lobogó (White Ensign) a Hawk Graphics készletéből való. Minden lobogót alufóliára ragaszottam, kicsit fakítottam hígított világosszürkével, majd kivágtam, hajtogattam és felragasztottam a megfelelő helyre. Végső aktusként némi matt lakkot fújtam a kényes helyekre a ragasztónyomok eltüntetése céljából. A hajót egy szebb alapra rögzítettem, de a végső helye a majdani diorámában lesz.
Több mint négy év után végre elkészült az a hajó is! Egy profi fotós barátom hamarosan lefényképezi a hajót – a képeket ide, és a modelwarships.com megfelelő helyeire is fel fogom tölteni. Köszönet mindenkinek, aki figyelemmel kísérte ezt rémesen elhúzódó építést a dicséretért és bátorító szavakért!
Némi pihenés után nekikezdek a HMS Valiant (Trumpeter) építésének – ő lesz a tervezett dioráma másik szereplője.
TAMÁS78 676901 2020. szeptember 12. 10:36
Válasz erre
Csigusz 676900 2020. szeptember 12. 10:26
Válasz erre
Sziasztok!

Ne haragudjatok, hogy ebbe a K-osztály torony elrendezésének a vitájába bele szállok. Ugyan csak az utóbbi időben ismerkedek a hadi hajókkal, de az Osprey: German Light Cruisers 1939–45 könyvében azt írják a K-osztályról, hogy a tipikus "üsd és fuss" taktika miatt lett a hajó tatrészébe koncentrálva a tűzerő, menekülés alatt tudjanak nagyobb erőt kifejteni. A hátsó két torony elrendezése meg egyszerűen amiatt lett így megoldva, hogy nagyobb kilövési szöge legyen a két toronynak ha még is a cirkálók üldöznének valakit. Akár csak az első világháborús hajóknál itt se vált be ez az elrendezés mert sok kárt okozhattak ilyenkor a lövegek a fedélzetben, így a következő osztálynál visszatértek a hagyományos elrendezéshez (Leipzig-osztály.
TAMÁS78 676863 2020. szeptember 11. 18:36
Válasz erre
Én, a pontos adatok ismerete nélkül azért arra tippelnék, hogy figyelembe véve a valószínűsíthető lőtávolságokat és körülményeket (nagy sebesség, manőverezés, a cirkáló rossz "ágyúplatform" mivolta a várható oldalirányú billegés mértéke és periódusideje miatt, stb) sokkal nagyobb lehetett a várható szórás, mint amennyit akár az oldalsó eltolással ilyen módon nyerhettek volna, sőt, még az orr- és tatlövegek távolságánál is jelentősebb. De ismétlem, ez laikus tipp.
Sebi 676859 2020. szeptember 11. 17:47
Válasz erre
Természetesen nem kizárt, hogy szerették volna megtámogatni az A torony tűzerejét. A felépítmény hátsó részén látszik is, hogy bőven hagytak helyet a B és C tornyok forgatásához. Csak ez meg azért tűnik logikátlannak, mert az így leadott lövések nem hiszem, hogy túl hatékonyak lettek volna. Gondolj csak bele, hogy az akkori technikával mennyi időbe tellett volna megtalálni azt a szöget, hogy mondjuk az A és C torony lövései ne egymástól távol csapódjanak be.
TAMÁS78 676809 2020. szeptember 10. 20:55
Válasz erre
Ez nekem meglehetősen irracionálisnak tűnik, de persze tévedhetek. Amit írtam, azt sok évvel ezelőtt olvastam valahol, már fingom sincs, hol, amikor először rácsodálkoztam a német könnyűcirkálók tatlövegtornyainak elhelyezésére.
Sebi 676807 2020. szeptember 10. 20:39
Válasz erre
Szia Csigusz!

Köszönöm az elismerést. A tied is szép lesz. A dobozbontás fenn van az adatlapom a cikkek közt, "A zászlóshajó" címen.
Sennás 676789 2020. szeptember 10. 16:23
Válasz erre
Dejó okfejtés:) mindíg tanul az ember! Köszönöm
Sebi 676759 2020. szeptember 10. 09:47
Válasz erre
Szia Tamás!

Bocs, de azokkal a tornyokkal semennyire sem tudtak előre lőni, mert azok a tatlövegek. Ez az elrendezés azt a célt szolgálta, hogy egy viszonylag nagyobb területet szórjanak be a kilőtt gránátok. A két torony kb. 2 méterre van egymástól, tehát, ha mondjuk 100 méter a löveg hatósugara, akkor az egyik "csak" 98 méterre fog lőni egy sortűznél. A gránátok pedig a 98 és 100 méter közötti részre fognak esni. Lévén, hogy ez egy könnyűcirkáló, így gyorstüzelő ágyúi vannak, amivel rövid idő alatt nagy területet tud megszórni. A németek tehát úgy gondolták, hogy ez praktikusabb, mintha mindkét torony hossztengelyben lenne. Mert akkor a gránátok vagy 98 vagy 100, vagy 102 méterre repülnének. Persze ez csak elmélet, hisz a lövedék röppályáját befolyásolja pár dolog, de ennek az elrendezésnek ez volt a lényege.
Sennás 676748 2020. szeptember 10. 06:44
Válasz erre
Köszönöm. Elolvastad azt a cikket tuti csak el van írva mert függőlegesen!.!.! a tengerbe süllyedt majd 200méteres hajót még a világ nem látott:(
TAMÁS78 676747 2020. szeptember 10. 00:08
Válasz erre
Valóban nincs, az egyikkel így balra előre tudtak valamennyire lőni, a másikkal jobbra előre.
Gabusch 676746 2020. szeptember 9. 23:21
Válasz erre
Igen, ezeket olvastam valahol.

Számomra az elsődleges fontossággal bíró dolog, hogy a kanadai oldalon lévő rajzok mennyiben használhatók fel az építésnél. Amennyiben a Prasky-féle tervrajzok alapján készítette őket - ahogy írta -, számomra könnyebben értelmezhető, mint a tervrajzok - amik kis méretben szintén elérhetők az oldalán - régebben meg nagyobban az Avaxon.

Leginkább dobozból szándékszom építeni, de amennyiben látok olyan dolgot, amit meg kellene oldani (pl. a kötélzet/antennák pont ilyen), azt nyilván orvosolni kéne. A torpedóháló csigái már kérdéses terület, különösen, hogy első blikkre nincs is háló a kitban (bár persze nyilván valamiből megoldható lehet). :)
Muzzy 676733 2020. szeptember 9. 21:19
Válasz erre
repülősként beleolvastam, nekem elég meggyőzőnek tűnt a feldolgozás, igaz csak a végkövetkeztetést olvastam el, de tanulságos volt.
Részben csodálkozik a szerző a KUK tervezőkön, mert már 1908-ban megkapták a németektől a vízvonal alatti robbanások kivédésére szolgáló ismeretanyagot, de azt nem használták fel, és végül is éppen ez vezetett a Szent István pusztuláshoz. Na meg a további rossz tervezés, kivitelezés. (a próbaúton kiestek szegecsel, hirtelen irányváltáskor majdnem 20 fokban megdőlt a SZI, míg a többi testvérhajójánál ez csak mintegy 10-12 fok volt. Pont azok szekciók nem voltak kellőképpen védve, ahol az olasz torpedó becsapódott, ellenárasztással még részben tudtak korrigálni, de csak azon az áron, hogy a meghajtást biztosító szekciókat elárasztották.
Muzzy
Varjúbácsi 676730 2020. szeptember 9. 21:00
Válasz erre
Igen, az a füzet, amit belinkeltél.
Gabusch 676715 2020. szeptember 9. 18:18
Válasz erre
Ha az alábbi az orosz könyv, akkor elég fáin archív fotógyűjteménye van. A baromi sok szöveget nem tudom sajnos értelmezni.

wunderwafe.ru/Magazine/MK/2001_03/index.htm
Gabusch 676713 2020. szeptember 9. 17:29
Válasz erre
Szia András!

Mint Prasky tervrajz, igen (bár nekem nincs meg), az oroszról még nem is hallottam.
Én az alábbi kiadványra gondoltam, illetve a lejjebb jelzett weboldalra.

www.amazon.com/SMS-Viribus-Unitis-Austro-Hungarian-Battleship/dp/B01FEKXT30

Tekintve, hogy állítólag a Prasky alapján csinálta a kanadai, akár használható is lehet a makett építése során, bár ugye én referenciák hiányában max. annyit vettem észre rajta, hogy a HGM makettjén az árboc mellett sokkal több kötél van lekötve, mint ezen a rajzon.
Mindamellett, azon a weblapon elég szép anyag van, persze a minősége lehet kérdéses.
Természetesen azt sem tudom, hogy a HGM makettjét mikor követték el és milyen tervrajzok alapján, ami biztos, hogy 1989-ben én már láttam.

Bár kellett rá várni húsz évet, csak ki bírták adni, de pont ezért mondom, hogy meglehet, a Szent Istvánt a jelentős átfedés dacára sem feltétlenül fogják megcsinálni, ha ez nem fogy, mert azért csak kell majd hozzá pár újabb fröccsöntő-forma. Az eltérő maratás ebből a szempontból nem probléma.
Varjúbácsi 676711 2020. szeptember 9. 16:41
Válasz erre
Prasky füzete a részletekkel
Prasky füzete a ré...
A tervrajz, formatálva a füzethez
A tervrajz, formatá...
A tervrajz
A tervrajz
Az orosz füzet
Az orosz füzet

Ezekre gondoltál, Gabi? Amikor 20 évvel ezelőtt Bécsből ezzel a zsákmánnyal tértem haza, a klubban kiröhögtek, mondván ezt a hajót soha nem adják ki makettban, miért erre költöm a pénzem. Ugye ugye, az előrelátó kis hörcsög! Amikor a Combrig kiadta a gyantás verziót, már az oroszok is csináltak róla füzetet.
SSZABI 676710 2020. szeptember 9. 16:34
Válasz erre
Hali, szerinten ez egy általános dolog, nézd meg az első világháborús német csatacirkálókat, a lövegtornyok pl. a Von der Tann és Seydlitz esetében is csúsztatva vannak a hajó középső részén, de az angol társaiknál is van erre példa bőven...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.