/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Batka 547385 2013. december 5. 17:20
Válasz erre
Sziasztok!

Tippet kérnék: miből tudnám elkészíteni a japán hajók felépítményein megtalálható homokzsákokat? Jól tudom, hogy azok homokzsákok voltak? 1/700 persze, mert még nem folyik eléggé a szemem:-)

Előre is köszi,

Batka
regv 547231 2013. december 3. 19:41
Válasz erre
Szia.
Igérem,ha eljutok odáig,hogy elkezdem építeni a Zuikakut akkor folyamatosan tájékoztatom itt a nagyérdeműt a haladásrol.

Szia Szamuráj.
Köszönöm az infót,el fogom olvasni a cikkeidet.
Üdv.
Zsolt
EDE 547175 2013. december 2. 22:46
Válasz erre
regv!

Ha elkészült a Zuikaku remélem nem fogod rejtegetni! :)
Itt a hordozókat is komáljuk! És ha tudunk, segítünk.
Addig is fohászkodok a Vámosok Istenéhez éretted.
regv 547150 2013. december 2. 20:04
Válasz erre
Szia.
Köszönöm a válaszod,meg is rendeltem a makettet egy Yamato táraságában.
Már csak türelmesen várnom kell,hogy megérkezzen a boltba és,hogy elküldjék.
Valamint,hogy a kedves Vámhivatali dolgozóknak ne tetsszen meg a csomagom,így sem lessz olcsó.
Sebi 547101 2013. december 1. 22:24
Válasz erre
Ha esetleg javasolhatok valamit, próbáld meg a J mintát:

www.bismarck-class.dk/tirpitz/paint_schemes/paint_tirpitz_1943.html

Viszonylag nagy csíkokból áll, úgyhogy szerintem nem lehet túl bonyolult megfesteni.
A maszkolószalaggal szépen meg lehet húzni a határokat.
Syb 547095 2013. december 1. 20:34
Válasz erre
Huhh ez még durvább a többinél :-) Azt hiszem marad az átalakítás (bár nem igazán szeretném) vagy megpróbálom valahogy összehozni az egyik egyszerűbb sávos álcafestést,talán könyebb úgy hogy öntapadós fa fedélzet lesz rajta így talán nem kell a fedélzetek miatt aggódnom
Sebi 547094 2013. december 1. 20:23
Válasz erre
07_tp_june_42_camo_G_port_big
07_tp_june_42_camo_G...
07_tp_june_42_camo_G_starboard_big
07_tp_june_42_camo_G...

Szívesen. Mivel azt írtad, hogy nem szeretnéd a fjordokban használt mintákat alkalmazni, így sajnos el kell keserítselek. Ha az általad mutatott kép tényleg '42 nyarán készült, akkor a teljes minta úgy néz ki, ahogy a mellékelt két képen látod.
Ez az ún. G minta volt, amit '42 június-júliusban viselt a Tirpitz. Nem tudom mennyire érzed bonyolultnak, de ezt kellene kifestened.
Szamuráj 547063 2013. december 1. 15:33
Válasz erre
Szia!
Nem írtál rossz helyre, az Akagi egyébként is csatacirkálóként kezdte. Én a Zuikaku-t választanám. Kevésbé zegzugos, mint az Akagi. A Zuikaku már eleve hordozónak épült, így felépítése és kialakítása jóval letisztultabb, mint az Akagié. Másrészt a festési variációk közül a Leyte-öböl akcióban használt zöld kamó igencsak látványos.
Syb 547049 2013. december 1. 13:01
Válasz erre
Köszönöm ismét a segítséget.Találtam egy képet,ami a kiírás szerint '42 nyarán készült,nekem úgy tűnik mintha itt még csak az orr és a tat lenne sötétszürke,legalábbis én nem látom a csíkozást rajta (talán épp akkor festhették?) a második tornyon viszont már ott a légvédelmi ágyú,szóval lehet hogy mégis használhatom az álcafestést a makett átalakítása nélkül?

satrum.net/family_history/images/Svee/Saltoy/BIG/tirpitz_fattenfjord_early_summer_1942.jpg
regv 547044 2013. december 1. 12:23
Válasz erre
Hasegawa Akagi 1/350
Hasegawa Akagi 1/350
Fujimi Zuikaku 1/350
Fujimi Zuikaku 1/350

Sziasztok.
Nem éppen csatahajó,de nem találtam jobb topikot a kérdésemre.
A mellékelt két képen lévő makett közül melyiket érdemesebb megvenni?
Én még egyiket sem láttam élőben,hátha van aki igen, és akkor meg tudná mondani,melyik a "szebb" készlet.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv.
Zsolt
Sebi 547006 2013. november 30. 21:15
Válasz erre
Szia!

1. Erre azt a választ adnám, hogy nem tudom. A Warship Pictorial Tirpitzről szóló részében van két homályos fotó '43-ból, amin esetleg ezek a csónakok láthatók. De mivel a többin valóban nem látszanak, így én azt javaslom, hogy hagyd ki őket.

2. Én azt mondanám, hogy megfelelhet. Ez ugyanis leginkább ízlés kérdése. Nekem a Humbrol 27-es jobban bejött erre a célra. De hangsúlyoznám, hogy ettől függetlenül jó lehet egy világosabb szín is.
Syb 546955 2013. november 30. 12:59
Válasz erre
01_tp_february_41_camo_A_above_big
01_tp_february_41_ca...

Még két apró kérdésem lenne:

1.A képen bekarikázott mentőcsónakok a hajó elsüllyedéséig a fedélzeten voltak vagy nem?Mivel több képen '41 vége után ezek nem láthatóak a hajón

2.A vízszintes felületekhez megfelel a dark sea grey?Itt főleg a repülő katapultok körüli részre gondolok

Üdv
Syb
Syb 546937 2013. november 30. 09:30
Válasz erre
Szia Sebi

Köszönöm,akkor marad az átalakítás.A fjordokban használt bonyolult álcafestést azért nem akarom használni,mert egy az hogy mindenki arra festi a makettjét,a másik az hogy nem érzem magam elég elvetemültnek hogy sikerüljön jól megcsinálni (főleg a felépítményeken)
Sebi 546919 2013. november 29. 20:36
Válasz erre
Egyébként amennyire tudom, '42 nyarán a légvédelmi fegyverzettel variáltak:

bismarck-class.dk/technicallayout/armament/tirpitz/armament_tirpitz.html

Más változás nem volt.
Sebi 546918 2013. november 29. 20:29
Válasz erre
Szia Syb!

Sajnos nem. Alig három hónapon múlik ugyan a dolog, de nem. Ezt a mintát a Tirpitz '42 február-márciusban viselte. Az ágyú pedig júniusban került fel a toronyra.
Syb 546895 2013. november 29. 14:13
Válasz erre
Bocsánat,inkább egyszerűsitem a kérdésem, ezt az álcafestést:

www.bismarck-class.dk/tirpitz/paint_schemes/pictures/1942/04_tp_january_42_camo_D_port_big.gif

használhatom akkor ha a Tamiya makettjén már ott van a második lövegtorony tetején a légvédelmi ágyú?
Syb 546893 2013. november 29. 14:07
Válasz erre
Sziasztok!

Folytatódó csatahajó építő tervem miatt érdeklődöm.Tudtok segíteni abban, hogy milyen nagyobb látható különbségek keletkeztek a Tirpitzen az átalakítás előtt és után (amikor felkerült pl a légvédelmi ágyú a második lövegtorony tetejére) ?

Üdv
Syb
badgo 546892 2013. november 29. 14:06
Válasz erre
Sziasztok!

Két éve volt szerencsém eljutni a Krímben. Voltam Szevasztopolban a Fekete tengeri flotta múzeumában is. Rengeteg képet csináltam, ha valakit érdekelnek, az orosz, szovjet hajók akkor szívesen elküldöm a képeket. Persze ne várjatok csodát, elég sok a rossz minőségű kép is. De sok használható is van. Illetve van pár kép a flottáról is.

Üdv,

robi
Batka 546848 2013. november 28. 18:44
Válasz erre
Nem vagy az, csak más témában vagy érdekelt:-)
Az már a háború végi verzió
TAMÁS78 546847 2013. november 28. 18:39
Válasz erre
Nos, ebből is nyilvánvaló, mennyire hülye vagyok a japán csatahajókhoz... Mikori állapotot ábrázol?
Batka 546845 2013. november 28. 18:19
Válasz erre
Szia!

a kép elég rossz, de ez egy IJN Nagato 1/700-ban az Aoshima-tól

Üdv,

Batka
TAMÁS78 546844 2013. november 28. 18:13
Válasz erre
Batka 546833 2013. november 28. 12:35
Válasz erre
DSC_0009_resize
DSC_0009_resize

Sziasztok!

Nagyon lassan, de legalább biztosan haladok vele...
Lemaradt a kép, bocsi...

Üdv,

Batka
Batka 546832 2013. november 28. 12:34
Válasz erre
Sziasztok!

Nagyon lassan, de legalább biztosan haladok vele...
tyimosenko 546720 2013. november 26. 13:24
Válasz erre
Szia Sebi,
Igen, ugyanezt mondom en is. Csak nem ezt varja az ember a szep kepek alapjan.
Udv
Sebi 546679 2013. november 25. 21:13
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Hát durva munka vagy sem, az osztály többi hajóján is ebből van a helipad.
Ha tényleg voltál személyesen is az NJ-n, akkor valami drénaszfalt nevű anyagot kellett látnod (és megfognod). Amennyire tudom, ez a fajta aszfalt porózus, így gyorsan elnyeli a rákerülő vizet. Ezért én azt mondanám, hogy lehet, hogy durva munka, de célszerű.
tyimosenko 546676 2013. november 25. 19:36
Válasz erre
Szia Sebi,
Konkretan az aszfaltontesre irtam, hogy durva munka, kozelrol vizsgalgatva, megfogva. A sarkokba, szelekhez nem is jutott anyag, nem folyt ki. Persze ettol meg biztonsaggal leszall egy heli, csak bantja az ember szemet. Ez csak a NJ, a tobbi lehet jobb lett.
Udv
brumi_na 546648 2013. november 25. 08:32
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen az eddigi hozzászólásokat, azt hiszem egységes a vélemény arra nézve, hogy javasolt a technológiai oldalról és látvány tekintetében is meghagyni a barázdákat. Akkor visszakarcolom, nem vitás. Szerencsére nem egy izzasztó feladat, bár az is lehet, hogy ezen a hajón próbálom ki először (és lehet hogy utoljára) a fa fedélzetet. Mondjuk a bibi, hogy majdnem annyiba kerül mint maga a makett... :)

hergert!
Köszönöm a képeket a Wisconsinról, megnéztem. Gratulálok, szép hajó! Ha már az enyém is ilyen lesz, meg leszek elégedve!

brumi_na
Sebi 546636 2013. november 24. 22:38
Válasz erre
Sebi 546635 2013. november 24. 22:35
Válasz erre
Szia Attila!

Szerintem 700-ban igazából nem látszanak a fedélzeti barázdák. Annyira kicsik, hogy tulajdonképp „hiba”, hogy a gyártók otthagyják. Hogy mégis miért jó, hogy ottvannak? Ahogy a többiek is írták, élethűbb lesz tőle a makett. Noha ezek tényleg szintbeni tömítések a valóságban, a maketten ezeknek a barázdáknak a befolyatása adja meg a szükséges mélységet és azt a fajta tagolást, ahogy a valóságban is kinéz egy fafedélzet.
Abban igazad van, hogy megfelelő maszkolással és festéssel egyfajta mozaikosság, struktúra bemutatható (bár egy 700-as maketten nem kis feladat lehet ennek a kimaszkolása). Viszont mélység és tagolás nélkül nem lesz élethű
TAMÁS78 546632 2013. november 24. 22:04
Válasz erre
Nagy kedvencem ez az osztály, nagyon jó!
hergert 546630 2013. november 24. 21:53
Válasz erre
DSCN0304k
DSCN0304k
DSCN0298k
DSCN0298k
DSCN0307k
DSCN0307k

Sziasztok!

A Thüringen jelenleg ilyen állapotban van. Elkészültek a fő lövegtornyok és le vannak festve. A torpedóvédő háló tartói is felkerültek, mind a 26 darab. Továbbá a far fedélzet felülvilágítóit építgetem be.

Tyimosenko, Sebi! köszönöm a válaszotokat. Most már nyugodtan fogok aludni. :-)
Sebi 546626 2013. november 24. 21:36
Válasz erre
Bocs Tomi, de most láttam, hogy te tulajdonképp a Wisconsint építetted meg. Szóval mielőtt még a kardodba dőlsz az általam felrakott kép láttán (mert azon kissé más a hátsó rész), továbbra is áll az, hogy hajónként eltérő volt a fedélzetük.
Ráadásul a modernizáció után is, ahogy szerelték fel a különféle fedélzeti berendezéseket, úgy szedték fel a faborítást. Így még abban a pár évben is, amit szolgálatban töltöttek, volt eltérés.
Sebi 546625 2013. november 24. 21:20
Válasz erre
060 Wisconsin-HMCS Protecteur 1991
060 Wisconsin-HMCS...

Szia Tamás!

Ne aggódj! Jól csináltad. Mindegyiknek más volt a fedélzete. Például itt egy kép a Wisconsinról. Bár, ahogy Tyimosenko írta, ez nem új borítás volt, hanem egyszerűen felszedték a faborítást és csak az acélfedélzet látszik.
A képek alapján én nem mondanám, hogy durva munka. Ahogy láttam a képeken, a helipad egy fémváz, amit az acélfedélzethez rögzítettek és kiöntöttek aszfalttal.
zs180 546612 2013. november 24. 19:20
Válasz erre
Szia,
én is hozzászólnék a fafedélzet-témához...
Valóban igaz, hogy a vésett fedélzet szigorúan véve nem élethű, hiszen a valódi hajón a deszkák között sokkla keskenyebb, szintben tömített iellesztések voltak. A maketteknek megfeleő hézagokba beszorulhatott volna a matrózok lábfeje, de tényleg igaz, hogy az ily módon kialakított fedélzet réseibe lehet könnyen befolyatni a festéket, ami után az sokkal jobban mutat, mint ha ezt nem tesszük meg. Szerintem ez talán még fontosabb, mint a "parkettázás".
P.Gy.
tyimosenko 546550 2013. november 23. 21:51
Válasz erre
Szia,

Elnézést, hogy beleszólok. Említetted az Iowák modernizálás utáni fedélzetborítása kérdését. Ahogy a New Jersey-n láttam, és feltételezem a többin is hasonlóan járhattak el, nem volt új fedélzetborítás a tatnál, hanem csak felszedték a deszkázatot és az alatta lévő acélfedélzet látszik. A helikopterleszállónál pedig a felszedett deszka helyén kiöntötték aszfalttal az acélfedélzetet. Elég ronda, durva munka szerintem ez a Big J-n.
Üdv
TAMÁS78 546547 2013. november 23. 20:37
Válasz erre
Fedélzet
Fedélzet

Bár ez már most egész jól mutat (most botlottam bele véletlenül), de azért egy nagyon szolid befolyatás nekem még hiányzik.
TAMÁS78 546516 2013. november 23. 17:16
Válasz erre
Szia Tomi!

Én is szoktam néha rendelni Balázstól, de inkább csak azt, ami készleten van. Ami nem volt, az nagyon sokára jött meg.
TAMÁS78 546515 2013. november 23. 17:14
Válasz erre
Szia Attila!

Asszem, beletartozom a világmindenségbe, úgyhogy leírom a véleményem. 1/700-ban az igazi fedélzet osztásvonalait pontosan lekicsinyíteni szerintem lehetetlen. Mondjuk, egy 15 centi széles léc ebben a méretarányban kb. 0,2 mm lenne, a kettő közti, tegyük fel 1-2 centis hézag pedig 0,014-0,028 mm. Ha jól számoltam.

Viszont, már sokan leírták előttem, hogy a makettnek nem élethűnek kell lennie, hanem annak kell látszania. Én a különböző fórumokat nézegetve úgy tapasztaltam, hogy a konkrét osztásvonalak elhagyása, vagy a kiemelésük elhanyagolása csökkenti az életszagúságot. Szóval kellenek azok a vonalak, feltéve, hogy sikerül elég sűrűre, vékonyra és szabályosra készíteni, akár a gyártónak, akár a makettezőnek. Erre szerintem ebben a léptékben nem is a karcoló, hanem egyszerűen a sniccer a jó eszköz, bár nem próbáltam még 700-ban karcolni.

De ez csak egy szubjektív vélemény, az alapszabály szerintem az, hogy úgy csináljuk, ahogy nekünk tetszik. (Más eset, ha az ember egy zsűrinek akar tetszeni.)

Tamás
hergert 546501 2013. november 23. 12:45
Válasz erre
BB-64 Uss Wisconsin-0008
BB-64 Uss Wisconsin-...
BB-64 Uss Wisconsin-0011
BB-64 Uss Wisconsin-...
BB-64 Uss Wisconsin-0019
BB-64 Uss Wisconsin-...
BB-64 Uss Wisconsin-0021
BB-64 Uss Wisconsin-...
BB-64 Uss Wisconsin-0014
BB-64 Uss Wisconsin-...
BB-64 Uss Wisconsin-0013
BB-64 Uss Wisconsin-...
BB-64 Uss Wisconsin-0016
BB-64 Uss Wisconsin-...
BB-64 Uss Wisconsin-0020
BB-64 Uss Wisconsin-...

Szia brumi_na!

Itt van pár kép az én Wisconsinomról. Feljavítónak a Gold Medal Models 1/700 Modern Iowa/New Jersey feljavítóját használtam + a mentőgyűrűk, tűzoltó tömlők rézdrótból vannak készítve. A feljavítóból egyedül a parancsnoki híd ablaksorát nem kellett volna felhasználni szerintem.

A fedélzet festésénél szerintem azt kell figyelembe venni, hogy az adott méretarányban mekkora lenne a deszkák közötti hézagok és a deszkák szélessége. A mozaikosságra a legjobb példa pedig Pék Gyuri Derfflingerje.

Üdv.: Herger Tomi
brumi_na 546489 2013. november 23. 09:30
Válasz erre
Sziasztok!

hengert!
De szép ez a hajócska... Lehetne kérni pár többirányú képet róla, tanulmányozás céljából? Milyen feljavító készletet használtál hozzá?

Mindenki (a Világuniverzum összes lakója...) :)
A vélemyénetekre vagyok kíváncs abban a témában, hogy 700-ban látszik-e a fa hajófedélzeten a lécek közötti barázda. Persze a befolyatás és egyéb festési technikákat megkönnyítik, kétségtelen. Az aktualitása a dolognak, hogy egy ilyen Wisconsin várja a beteljesülését nálam is, mint amit hergert bemutatott (erről korábban írtam). A makett alkatrészbontása szerencsétlenül jött ki, mert van ahol az illesztés eltűntetése a padlózati struktúra elvesztését jelenti. Nem gondolnám, hogy lehetetlen visszavarázsolni az osztásvonalakat, hanem a fő kérdés, hogy kell-e? Szerintetek hiba - és ez most általános kérdés, egy általános 700-as hajó esetében -, ha mondjuk megfelelő maszkolással és festéssel egyfajta mozaikosság, struktúra be van mutatva, viszont nincs hézag a lécek között? (Az igaz, hogy az "egyszínű" fa fedélzetek megfestése, úgy hogy nincsenek barázdák, meglehetősen nehéznek tűnnének e hiányában, ha belegondolok. Azaz nincs pl. befolyatáshoz szükséges csatorna.)

Én például 700-ban minden repülőnek eltűntetem a panelosztásait, mert nem gondolom, hogy látszania kellene ilyen kis méretarányban. Ha felnagyítanánk valós méretre azt amit pl. a Trumpi csinál a repülőgépeire, a gépek szétesnének, akkora rések lennének a panelei között.

brumi_na
hergert 546472 2013. november 22. 20:53
Válasz erre
BB-64 Uss Wisconsin-09
BB-64 Uss Wisconsin-...

Sziasztok!

Sebi!

Köszönöm a válaszod! Még azt szeretném kérdezni, hogy a Missouri-nál a far fedélzet és a hátsó lövegtorony környéke ilyen egybe szürke? Vagy a képen látható Wisconsin csináltam én másképp, a modernizálás után nem egyforma fedélzet borítást kaptak?

TAMÁS78!

Én a löveg csöveket a papirmakett.hun rendeltem Pászti Balázstól, 2000 HUF volt az ára. ( nem a webáruházban, hanem e-mailben kerestem őt és kértem meg)

Üdv.: Herger Tomi
TAMÁS78 546451 2013. november 22. 15:23
Válasz erre
Szia Lucky,

nem ígérem biztosra, de akkor lehetséges, hogy csatlakoznék, előre is köszi! Írj, ha aktuális lesz!

Tamás
lucky 546439 2013. november 22. 07:30
Válasz erre
TAMÁS78!
December elején tervezek egy rendelést a GPM-től.
Ha ráér kb dec 10-ig akkor beszállhatsz .
TMS 546430 2013. november 21. 21:46
Válasz erre
Szia Sebi!
Szép a készülő hajód, gratulálok!
Így van, a white spirit annyit jelent, hogy lakkbenzin. A terpentin ettől eltér (ez is van az AK-nak), de mind a kettő alkalmas enamel festékek (az általad használt AK wash is az) hígítására.
Azért persze a lakkbenzin vagy a terpentin minősége gyártónként nagyon különböző lehet.

Üdv:
Robi
Tank Model Shop
Sebi 546428 2013. november 21. 21:23
Válasz erre
Missouri
Missouri
USS_Missouri_watching_over_USS_Arizona_-_Pearl_Harbor
USS_Missouri_watchin...
uss-missouri-02-usnavy-400x302
uss-missouri-02-...
uss-missouri-bb63
uss-missouri-bb63

Sziasztok!

Köszönöm az észrevételeket. Szeretnék reagálni egy-két dologra.
Attila (Brumi_na)!

Ha nem jön semmi közbe, akkor most a télen befejezem és remélem Móvárra már el tudom vinni. Egyébként ez egy 700-as hajó.

Tamás78!

Azt sajnos nem tudom, hogy melyik fának milyen a nedvszívó képessége, de nekem ez az anyag igazából azért tetszik, mert kiadja azokat a hatásokat, melyeket a mellékelt képeken láthatsz. Ezek a képek különböző távolságból és fényviszonyok között készültek az igazi hajóról. Gyakorlatilag a maketten is ugyanilyen hatást ad ki ez a festék. Abban mondjuk igazad van, hogy a mennyiséget még el kell találni.

Tomi!

Látom te is szépen haladsz a Thüringennel. Remélem majd lesz alkalmam élőben is megnézni. Nos, az AK alapban a saját hígítóját ajánlja ezekhez a festékekhez. Ez az anyag white spririt néven fut náluk. A netet böngészve rá kellett jönnöm, hogy ezen szépen hangzó név mögött az a hígító van, amit lényegében az olajalapú festékekhez használok. Lehet lakkbenzin, terpentin stb. Így lényegében az a hígító is jó lehet, amit te használsz. Másrészt viszont ez az anyag eléggé el van hígítva, így tulajdonképp nem kellett mást tennem, mint ecsettel felvinni a felületre, majd "terelni", hogy ne folyjon szét. Hígító talán 1-2 csepp kellett. A visszamosás lényegében abból állt, hogy az ecsetet benedvesítettem hígítóval és egy-két helyről leszedtem a festéket.
TAMÁS78 546423 2013. november 21. 20:40
Válasz erre
Szia Tomi!

Igazad van, nem néztem meg a GPM-nél, csak az RB honlapján, ők meg már nem gyártják. Köszi!

Tamás
hergert 546421 2013. november 21. 20:27
Válasz erre
Szia TAMÁS78!

Láttam, hogy keresel löveg csövet a Deutschland osztályhoz. Én a GPM-től szereztem be az 1/400 Heller Graf Spee-hez. (mert amit te is keresel azt én se tudtam megszerezni)

Üdv.: Herger Tomi
hergert 546420 2013. november 21. 20:23
Válasz erre
Szia Sebi!

Szép lesz a hajód! Tamással egyet értek a mennyiséggel kapcsolatban. Légyszíves áruld el milyen hígítóval mostad vissza a festéket? Nekem a víz is tetszik.

Üdv.: Herger Tomi
TAMÁS78 546384 2013. november 21. 10:39
Válasz erre
Valóban jól néz ki, de talán óvatosabban kellene bánni a mennyiséggel. Hacsak nem valami speciális fából készül a fedélzetdeszkázat, akkor a szokásos teak vagy fenyő nem nagyon sötétedik be ennyire. Nem mondom, hogy nincs kivétel, csak nem ez a jellemző - szerintem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.