/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.
Regal 526617 2013. február 24. 10:56
Válasz erre
Szia Lucky,

köszönöm a tanácsokat, a forrasztóőasztára még emlékszem, apum használta. Arra gondoltam, hogy a nagyítós 2 krokodilcsipesszes befogóba befogni a 2 összeforrasztandó alkatrészt és utána forrasztózsír/paszta, azután ón és forrasztópáka. Lehet, hogy gumilapot teszek be majd a pofákba, hogy a krokodil "fogak" ne deformálják az alkatrészt.
A maratásoknál sejtem miről beszélsz, de megpróbálom megcsiszolni a felületek majd.
Üdvözlettel,
Regal
lucky 526607 2013. február 24. 09:25
Válasz erre
Szia Regal!
Létezik forrasztópaszta is. Tapasztalataim szerint ennél a forró levegő vagy a láng jön be.Előnyének látszik, h a beállított helyzetből nem igazán fog elmozdulni az alkatrész, viszont nagyon pontos adagolást kíván.
Melegítéskor a forrasztópaszta először szárad, utána olvadni kezd.Ekkor mozdulhat el a beállítás.
A fémtiszta felületek megléte forrasztásnál alapdolog, ahogy a folyasztószer( forrasztóvíz, forrasztózsír, flux) használata is.
Forrasztani lehet a legtöbb fémet, a rezet ill az ötvözeteit. Lehet sima (fekete) acélt is, és még alut is bár ez utóbbit még nem próbáltam.
A fotómaratásoknál újabban ( tetszetősség miatt gondolom) galvanakus ónnal vonják be a lapot, ami nagyon nehezíti a forrasztást, valószínú annak magas olvadáspontja miatt.
Az ilyen lapok megismerhetők ezüstös színükről.

üdv
Regal 526599 2013. február 24. 07:12
Válasz erre
Szia Laci,

Köszönöm a választ, megpróbálom majd, de kipróbálom a forrastózsírt is, amit egy elektronikai műszerész barátom ajánlott. A forrasztás biztos jobban fogja majd az elemeket, mint a pillanatragasztó... A kis alkatrészeket elég nagy kihívás lesz összeforrasztani, de megpróbálom a krokodil csipeszes nagyítos befogóval.
Üdvözlettel,
Regal
hatvanilaci 526584 2013. február 23. 21:09
Válasz erre
Regal!
Tapasztalataim alapján lehet,ha sárgaréz.A felépítmény 99%-a (kivétel itt a trepnik,amik rozsdamentes hálóból vannak,de sikerült ezeket is a "odaforrasztani") rézből van,így amit látni lehet rajta a legapróbb mütyürig mind forrasztással készült.Én is megforrasztok különböző átmérőjű,vastagságú formájú sárgarezet.Tehát szerintem semmi akadálya.Azt viszont hozzá tenném,hogy a szennyezett rezet az Úristenért sem akarja megfogni a cin,így ha ilyesmi van akkor kicsit megcsiszolva forrasztóvíz alkalmazásával kitűnően lehet forrasztani.A forrasztóvíz kitűnően megfolyasztja a cint a felületen.
Üdv!
Regal 526580 2013. február 23. 20:51
Válasz erre
Sziasztok,
A Hatvanilaci által említett forrasztást lehet fotomaratásnál is alkalmazni?
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Üdvözlettel,
Regal
hatvanilaci 526579 2013. február 23. 20:47
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek az elismerő szavakat!
P.Gy.!
Nagyon elképesztő ez a tripod,szép részletes.Gratula hozzá!
Nem tudom megkérdezhetem e,hogy kivel lehetne Szolnokon a versenyen személyesen is találkozni előre láthatólag?
Mindenkinek további jó makettezést!
Üdv!
zs180 526575 2013. február 23. 19:58
Válasz erre
Szia Forgacs!
Örülök, hogy tetszik a hajóm. Egy 1:250-as feljavított papírmakett alapján részletezem.
Gyakorlatilag minden részletet úgy dolgozok ki, ahogy azon van. A festés előtt még hátravan a főárboc, a csónakdaruk, a csónakok és tartóbakjaik, a fényszórók és daruik, a teljes fegyverzet és néhány apróság részletes elkészítése. Figurák lesznek rajta, és mivel egy diorámán fog szerepelni, ennek koncepciója határozza meg a legénység számát és elhelyezkedését. Ebben a méretarányban szerencsére bő választék van maratott fugrákból, ezért szerencsére nem nekem kell legyártanom őket.
Üdv!
Forgacs 526565 2013. február 23. 18:58
Válasz erre
Szia zs180!
Nagyon szép lesz a hajód, egyáltalán nem venni észre így a képekről, hogy a kémény zuhant volna. Szépen kidolgozod a hajót elég élethűen ebben a kis méretarányban is!
Erre is teszel majd figurákat mint a USS Minnesotára? :) Az is nagyon jó meló lehetett!
Üdv!
Forgacs 526563 2013. február 23. 18:48
Válasz erre
hatvanilaci!
Köszönöm a segítséget!
Milyen vastag rézlemezekkel dolgozol, továbbá miből vannak kiesztergálva az ütegek? Ha gondolod akkor e-mailben is értekezhetünk, mert sok kérdés merült fel bennem. Nagyon jól néznek ki a melléktornyok!
Üdv!
zs180 526559 2013. február 23. 18:16
Válasz erre
Ja, és Laci, szuperek a tornyok!
zs180 526558 2013. február 23. 18:14
Válasz erre
DSC04953
DSC04953
DSC04954
DSC04954
DSC04955
DSC04955

Kész van az előárboc. Legalábbis a festés előtti állapot - vásznas korlátok, fényszórók, távmérő, stb. majd utána kerül rá. Hát igen a scratchbuilding az igazi...
Rendesen megdolgoztatott.
P.Gy.
Neo954 526520 2013. február 23. 13:39
Válasz erre
Sziasztok!

Laci! Szívesen! Jól néznek ki a tornyok!

Gyuri! Nem látszik rajta a zuhanás! :) Szép lesz a hajó!

Hergert! Jól mutat a koszolás!

Üdv.:Neo
hatvanilaci 526502 2013. február 23. 09:57
Válasz erre
melléktornyok (3)
melléktornyok (3

Forgacs!
Visszaolvasva a 21:07 válaszomat észrevettem egy hibát.Tehát akkor a sablont ami papír formájában van felrajzolom a rézlemezre.Ez akkor érvényes,ha több egyforma alakzatot kell megcsinálnom.Egy darab esetén elég csak a rézlapra kiszerkesztenem a munkadarabot.

Közben múlt héten csináltam a melléktornyokat is,egyenlőre 5 db van kész,de csak kettőt teszek ide fel kép formájában.

Neo954!
Megérkezett a töltőm is a fényképezőmhöz.Nagyon köszönöm a segítséged illetve fáradozásod!
További szép napot!
Üdv!
hatvanilaci 526490 2013. február 22. 21:47
Válasz erre
Üdv hajósok!
Nem hivatalos hírek szerint előre láthatólag a jövőhéten el tudom vinni a Bismarckot a versenyre.Remélhetőleg Ti is meg tudjátok majd tekinteni.
Üdv!
hatvanilaci 526488 2013. február 22. 21:07
Válasz erre
Szia Forgacs!
A rézlemezeket felrajzolom a rézlapra alkoholos filccel,majd húsvágó ollóval kivágom majd fúrom illetve kireszelem.Az így kapott darabokat összeforrasztom,majd a fölösleges cint lecsiszolom.Jön a szódabikarbónás vízben való "fürdetés" a forrasztóvíz savas közömbösítése miatt.Kicsit letisztítom,majd szárítás után jöhet a festés.
Üdv!
SSZABI 526442 2013. február 22. 09:07
Válasz erre
Regal 526437 2013. február 22. 07:59
Válasz erre
Ez aztán gyors volt!:-)
Köszönöm Szabi,
Üdvözlettel,
Regal
SSZABI 526436 2013. február 22. 07:46
Válasz erre
Regal 526435 2013. február 22. 07:42
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintetek honnan lehetne letölteni a Tamiya Bismarck 1/350-es összeállítási útmutatóját?

Üdvözlettel,
Regal
zs180 526428 2013. február 22. 01:04
Válasz erre
DSC04950
DSC04950
DSC04951
DSC04951
DSC04952
DSC04952

Szia Tomi!
Szépen alakul a hajód.
Engem meglátogatott Csatahajós barátom, ezért elhatároztam, hogy megmutatom neki a Derfflingert - hol tart most. Addig ügyeskedtem, míg sikerült leejtenem a két kéményt tartó hungarocell darabot.. Hát, nem használt a kéményeknek.
Viszont ha már fent voltak a (sérült, a képeken csak részben kijavított) kémények, gondoltam itt is bemutatom a tripod állapotát, bár a felső szint még csak ezután fog megépülni. Úgy érzem, kezd hajószerűvé válni a makett.
P.Gy.
hergert 526302 2013. február 20. 19:22
Válasz erre
greif05
greif05
greif06
greif06
greif07
greif07
greif08
greif08

Sziasztok!

Időközben haladtam a Greif torpedónaszáddal. Kicsit koszoltam a hajótestet, felépítményeket.

Üdv.: Herger Tomi
zs180 526218 2013. február 20. 01:59
Válasz erre
Szia Forgacs!
A Derfflingert a Combrig 1:700-as műgyanta kitjéből építem.
Forgacs 526203 2013. február 19. 21:16
Válasz erre
Szia zs180!
Milyen méretarányban építed az S.M.S. Derfflingert?

hatvanilaci!
Már régóta követem a Biscmarkod építését, nagyon kreatívan dolgozol! Ha jól láttam akkor rézlemezekből építetted a felépítményt. Milyen eljárással rögzítetted egymáshoz úgy a rézlemezeket, hogy nem bomlott fel a kötési formájuk, és igazából meg se látni ha lefested?
Simi 526169 2013. február 19. 17:41
Válasz erre
0.5-ös sztirol lapot én a papírboltban szoktam venni; A5-ös méretben árulják alátétlapként. Kicsit merevebb a megszokott lapoktól, de minden más tulajdonsága (ragaszthatóság, csiszolhatóság stb) ugyanaz.
Neo954 526141 2013. február 19. 13:46
Válasz erre
Szia!

Itt eléred a kollégát, ő tud neked segíteni sztirol ügyben.

joci232@hotmail.com

Üdv.:Neo
csulok99 526139 2013. február 19. 13:34
Válasz erre
bb-63 missouri

Hajótest alulról
bb-63 missouri

Szia!

Köszi az ötletet,jónak tűnik.Ugyan még nem tudom hol lehet szerezni Kezsthely környékén ilyen anyagot,illetve hogyan fogom ragasztani,de ebben az irányban már el tudok indulni.Valami ilyennek kellene összejönnie:(már ha sikerül a képet elküldeni)!

Kösz :csulok99
Neo954 526131 2013. február 19. 13:10
Válasz erre
Szia!

Szerintem polisztirol lapból próbáld meg meggyártani.
A makettragasztó is ragasztja, jól formálható, a 0,5mm-es sztirol lap szépen hajlik.
Joci szokott árulni a cserebere topicban.

Üdv.:Neo
csulok99 526117 2013. február 19. 11:52
Válasz erre
Sziasztok! Van egy szörnyű Revell 1/535 missouri makettem,aminek a hajótörzsén jelentős átalakítást kellene elkövetnem.Jelesül az egész tat alját át kellene építenem,mert nem is hasonlít a BB-63-as Missouri-ra.A maketten két hajócsavar és egy hajólapát kapott helyet,míg a valóságban 4 csavar és két lapát volt!A bordarajz megvan,tehát elméletileg ki tudnám szerkeszteni az új testet,viszont nincs arról elképzelésem hogyan átalakítsam át a már meglevő rossz műanyag testet.Levágjam a rossz részt és pótoljam a jó fenéklemezzel? De milyen technikát ajánlatok? Eddig csak dobozból építettem ,ez viszont olyan rossz,hogy úgy tűnik keresnem kell valami új technikát.
Ötleteket előre is köszönöm!
Forgacs 525875 2013. február 17. 07:54
Válasz erre
Üdvözöllek titeket!
Szeretnék magamtól én is építeni egy modellhajót, konkrétan a Szent István csatahajót, de előtte egy kisebbel próbálkozok még meg. Tudna valaki nekem segíteni kicsit az elektronikai résznél, mert van olyan ami nem teljesen tiszta.
zs180 525687 2013. február 15. 19:12
Válasz erre
Szia Tomi!
Nagyon szép munka, jó formájú, érdekes, ritkán látott hajó.
Gratulálok és várom a további képeket.

P.Gy.
hergert 525662 2013. február 15. 17:04
Válasz erre
greif01
greif01
greif02
greif02
greif03
greif03
greif04
greif04

Sziasztok!

Én mostanában a képeken látható Greif torpedónaszádot építem papírból.
A hajó a Wilhelmshavener Model Verlag terméke. A méretarány: 1:250.

Egy ídő után úgy döntöttem, hogy átfestem az egész hajót, mert az eredeti szín nem tetszett.

Üdv.: Herger Tomi
Neo954 525564 2013. február 14. 21:39
Válasz erre
Sziasztok!

Laci! A fórum neve alatt ki van írva, hogy off hozzászólások mutatása arra kattints rá.

Zoli! Az Airfix 1943-as festést mutat, bár vannak benne elég nagy eltérések az eredetihez képest, én a warshipprofilos rajz, és az archív fényképek alapján próbálom megcsinálni a festést. Jelenleg is ez a festés van a kiállított hajón.

Üdv.:Neo
piratvitorla 525558 2013. február 14. 21:16
Válasz erre
Sziasztok
Én kb 2-3 éve készítettem el a Belfastot. Gyanús az Airfix festésmintája: mintha a kiállított hajó színeit ajánlaná. A dobozból viszont a háborús időszak hajóját lehet elkészíteni (abból is a háború elejit, ha jól emlékszem).
üdv
hatvanilaci 525557 2013. február 14. 21:07
Válasz erre
Üdv!
Miért van az,hogy ha valaki hozzászól a fórumhoz,azt kimutatja a "fórum,csevegőn",de belépve már nem mutatja?
hatvanilaci 525497 2013. február 14. 11:14
Válasz erre
Régi,öreg festékkel már nem lehet szépen dolgozni.Ecset meg nem jó nagyobb felületek festésére.Előbb utóbb be kell ruházni egy festékszóróra.Sokkal szebben felhordja a festéket a felületre,és egyenletesebb.Az ecsetnek fennáll az a veszélye,hogy képes eltüntetni a festékkel a felület mintázatát,és ráadásul csíkos is marad.

Na mondjuk én az ecsetet már csak tisztításra használom,vagy hibajavításra (na meg falra képeket festeni).A hullámtörőn levő antracit csíkot alul szabad kézzel festettem agyon vékonyított végű fogpiszkálóval.Így merevebb felület marad a festeni az ecsettel szemben.
Üdv!
Neo954 525480 2013. február 14. 08:34
Válasz erre
Szia Gyuri!
Igen igen lassan építgetem a maratásokat is, most majd a katapult jön, kicsit félek is tőle... :)
Sajna nem tudom mi van a fényképezővel, olyan okádék minőséget csinál hogy az valami borzasztó tiszta pixeles a kép stb, megpróbálom rendesen beállítani, aztán akkor teszek majd fel jobb képeket is.

Hát igen a festés az elég gáz, pláne a világoskék színnel, azt nagyon nehéz csíkmentesen festeni, mondjuk már elég öreg a festék is.. Mindenesetre ahogy tudom kijavítom, a maradandó hibákat meg kis kosszal eltüntetem :D

Hamarosan lesznek még képek.

Üdv.:Neo
zs180 525471 2013. február 14. 01:49
Válasz erre
Látom, alakul, már felkerült rá néhány maratás is...
Elég kicsik a képek, agy nem igazán látszanak a részletek, de jó a kamuflázs. Viszont szerintem előbb-utóbb be kell majd szerezned egy szórópisztolyt is.
P.Gy.
Neo954 525435 2013. február 13. 17:14
Válasz erre
P2130045
P2130045
P2130050
P2130050
P2130051
P2130051
P2130052
P2130052
P2130055
P2130055

Sziasztok!

Nos itt vannak az ígért képek. :)

Üdv.:Neo
Neo954 525416 2013. február 13. 13:56
Válasz erre
P2090017
P2090017

Szia Gyuri!

Nem tudom hogy jöttél rá! :D

Nos íme egy kép a készülő Belfast-ról. Megpróbálom elég leéltre elkészíteni, bár még csak tesztelgetem a kopások elkészítését, meg a kagyló és rozsda dolgokat a hajófenéken.

Eddig így áll a szerkezet, bár pont most merült le a fotóapparátus, tegnap átmostam még (ez már kb az 5-6. átmosás) egy kis rozsdával, később lesznek még képek.

Üdv.:Neo
zs180 525414 2013. február 13. 13:30
Válasz erre
Simi, Neo954!
Köszönöm! Simi, a lábak egymásba csúsztatott injekciós tűkből készültek. Az egész csak össze van dugva, nincs még összeragasztva. A tűzvezető állás saját építésű, sztirolból és maratásdarabokból készült.
Neo, csak nem egy B-betűs hajóról lesznek képek?
P.Gy.
Neo954 525403 2013. február 13. 11:51
Válasz erre
hullámtörő (1)
hullámtörő (1

Sziasztok!

Gyuri! Ez nagyon jól néz ki!

Én hoztam még egy képet a Laci hullámtörőjéről. :)

Illetve délután hozok majd egy másik hajóról is fotókat. ;)

Üdv.:Neo
Simi 525368 2013. február 12. 23:35
Válasz erre
Ez minden szempontból óriási! Végül is ragasztóval fixáltad egymáshoz a lábakat? A tetején a tűzvezető állás miből van?
zs180 525365 2013. február 12. 22:54
Válasz erre
DSC04948
DSC04948
DSC04949
DSC04949

Sziasztok!
Jó nagy tripodja van ennek a hajónak. Az alkatrészeinek még kb. a 3/4-e hiányzik. Rendesen feladja a leckét, hogy mennyire állítsam össze, tekintettel a festés várható nehézségeire.
P.Gy.
hatvanilaci 525174 2013. február 11. 13:56
Válasz erre
BalEee!
Első szempontként vedd azt,hogy melyik az a festés,amelyik időpontot kiválasztod.A német hadihajók festése mindig változott.Olykor havonta de van,hogy szinte hetente változik.Én például a Bismarck 1941 május 5-ei dátumot szemeltem ki.Ennél például 1940-ben is más volt volt a festése,de 1941 márciusában is megint változott,de rákövetkező hónapban ugyancsak.1941 május 5-én az ágyútornyok festése is változott,de már azév május 21-én a felépítményről már eltüntették a balti csíkokat.Május 24-én viszont a hajótesten is lefestették a balti csíkokat és az orr illetve taton lévő álcafestést,viszont (számomra érthetetlen módon) az álca hullám megmaradt az orron.Tulajdonképpen végül ezzel a festéssel süllyedt el május 27-én a Bismarck.
Üdv!
Sebi 525144 2013. február 11. 00:14
Válasz erre
Szia BalEee!

A dolog viszonylag egyszerű.
Gondolom, tudod, hogy ez a jelzés, a légi azonosítást szolgálta. A németek mindenhol használták ahol saját repülőgépeik felbukkanhattak, vagy az övék volt a légifölény. Egészen 1942-43-ig az általános forma, az elő vagy hátsó fedélzetre festett piros háttér volt, a fehér körrel és benne a kereszttel. Aztán, mikor kiértek a saját légierő által ellenőrzött területről, ezt az egész jelzést szépen átfestették, többnyire szürkével. Ezért látszik az általad választott mintán is, a hátsó fedélzeten, az a szürke rombusz.
Végül 1943-tól, mikor fokozatosan elvesztették a légifölényt és már nem volt tanácsos feltűnősködni, szép lassan átálltak a fehér körre, a kereszttel. Ez a jelölés maradt a hajókon aztán a háború végéig. Ezt festették az elő vagy hátsó fedélzetre, háttér nélkül.
A lövegtornyok festése pedig attól függött, hogy melyik hadszíntéren tevékenykedett a hajó. Általában a sárgát az Atlanti óceánon, a vöröset pedig a Balti és Északi tengeren használták. Persze ezt a festést is elhagyták 1943-tól, a már fentebb említett ok miatt. Másrészt pedig, a horogkereszthez hasonlóan, mikor kiértek a saját légierő hatósugarából, a torony színét általában hozzáigazították a hajó éppen aktuális álcafestéséhez.
BalEee 525137 2013. február 10. 22:39
Válasz erre
Sziasztok!
Elkezdtem építeni egy Trumpeter 1/700 Admiral Hipper-t, 1941 feburári, Atlanti óceánon használt festéssel szeretném elkészíteni. Hajót még ez előtt nem építettem, ezért szeretnék segítséget kérni. E szerint az oldal szerint akkor nem volt a fedélzeten a horogkereszt: www.kbismarck.org/forum/viewtopic.php
Azt szeretném kérdezni hogy mikor használták a horogkeresztet a fedélzeten, mikor volt az teljes a pirossal és a fehér körrel, vagy csak magában a fehér kör? Sőt itt látok olyat is, amin szürke alapon van a fehér kör, vagy csak szürke. Valamint a lövegtornyok tetejének a festésében is tudna valaki segíteni? Az is van, hogy piros, sárga vagy nincs festve.
Köszi a válaszokat.
Balázs
Neo954 525096 2013. február 10. 15:39
Válasz erre
kapaszkodó
kapaszkod
P2100042
P2100042

Szia Laci!

Köszönöm! Nem olyan nagy ördöngösség mint ahogy azt először gondoltam, a Graf Spee-n drótból csináltam azt nehezebb volt kifeszíteni.
Itt meg csak kifeszítem előtte már bekentem a tartókat pillanatragasztóval, ráteszem az egyik fele előbb köt (nem tudom miért) és aztán a másik felét csak óvatosan megfeszítem és megvárom míg megköt. :)

Íme a kép a kapaszkodódról. (Már külön mappád van a gépemen.) :)

Meg egy kép a Musashi-ról is.

Üdv.:Neo
hatvanilaci 525077 2013. február 10. 13:28
Válasz erre
Szia Neo954!
Jó lett ez a kötélzet.Mindig is csodáltam az ilyen kötélzet elkészítőit,hogy,hogy a fenébe tudják ilyen szép feszesre megcsinálni.

Közben lecseréltem a hajótesten lévő peremet.A régi papírból volt és ezt most lecseréltem inkább rézre.Mivel minden egyes cm-en merevítők vannak,így az egész test körben több,mint 5 méter,tehát csak ez a perem több,mint 500 db-ból áll.Feltevődött bennem így a nagy költői kérdés,hogy ha csak ez a perem több,mint 500 db,akkor az egész hajó elkészítése hány darabból tevődik össze.Szerintem röhögve több lesz 10.000 db-nál.
Megcsináltam a citadella páncélzaton lévő kapaszkodót is 0,2 mm-s rézhuzalból.Képpel sajnos én nem tudok szolgálni (technikai okok miatt),így kedves barátunk,Neo954 (ezúton is köszönet neki) segítségével tudjuk csak feltenni.
Üdv!
Neo954 525005 2013. február 9. 23:59
Válasz erre
Szia Gyuri!

Igen húzott szál, kihúzott... :)

Asszonykának előadtam a terminátort..."szükségem van a hajadra..." :)

Üdv.:Neo
zs180 524996 2013. február 9. 23:10
Válasz erre
Neo954!
Nagyon jó a kötélzet - gondolom húzott szál, nem haj.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.