/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Sebi 521549 2013. január 11. 15:27
Válasz erre
Szia Gyuri!

Sehr gut, ahogy a bölcs angol mondja, a német megszállás alatt. Látszik, hogy ki felügyelte a munkát :) Egyébként WEM festékkel lett festve?

Imi barátom!

Ne bánkódj! Ha mindig arra várna az ember, hogy milyen kiegészítőt adnak majd ki, akkor ki építene makettet? A te kezed ráadásul van olyan jó, mint amit ezek gyárilag csináltak.

Laci!

Szép munka!
hatvanilaci 521528 2013. január 11. 12:01
Válasz erre
Simi!
Ez nem fotomaratott,hanem mind kézi.Lényegében "pofon egyszerű" (annak aki tudja természetesen a fortélyait),a műszert kirajzoltam egy 0,1 mm-s rézlapra,majd kifúrtam 0,8 mm-s fúróval.Az órát pedig egy 0,15 mm-s rézdrótból hajtottam a 0,8-s fúró köré majd,elvágtam körömcsipesszel.Ezt egy maszkolószalagra ragasztottam,majd egy egyenes 0,15mm-s rézhuzalt odaforrasztottam.Az így kapott "mutatót" középen elvágtam szikével,és lényegében kész is lett az óra.Egy csepp pillanat ragasztóba csipesszel belemártottam,majd felragasztottam a helyére.
Üdv!
Simi 521514 2013. január 11. 08:59
Válasz erre
pontos1
pontos1
pontos2
pontos2

Gyuri!
Ez a Bismarck egy igazán szép alkotás, nem hiszem, hogy jobbat tudnék én is kihozni belőle. Nagy elismerésem Kálmán barátodnak!
Képzeld, a Pontos Model elkészítette a (Tamiya 1/350-es) KGV-k feljavító készletét! Egyszerűen fantasztikus! Kicsit el is szomorodtam, hogy nem vártam még néhány évet a POW építésével; bár ehhez is kell némi plusz munkát hozzátenni, de az szinte elenyésző.
Laci!
Köszönöm az elismerő szavakat! Nagyon klassz az a fordulatszám-mérő. Ez úgy lett kimarva? Gondolom, ezt majd a hídon kell elhelyezni.
zs180 521508 2013. január 11. 03:58
Válasz erre
DSC04917
DSC04917
DSC04918
DSC04918
DSC04919
DSC04919
DSC04920
DSC04920
DSC04921
DSC04921
DSC04922
DSC04922
DSC04923
DSC04923
DSC04924
DSC04924
DSC04925
DSC04925
DSC04926
DSC04926

Laci, nagyon ötletes!
Alig lehet összeszámolni, mennyi minden fog mozogni és világítani ezen a hajón...
Időközben Kálmán barátom tovább haladt a Revell 1:350-es Bismarck-jával, íme a jelenlegi állapot. Már nem sok hiányzik ahhoz, hogy elkészüljön vele.
P.Gy.
hatvanilaci 521503 2013. január 10. 22:58
Válasz erre
mérő műszer 001
mérő műszer 001
mérő műszer 002
mérő műszer 002
mérő műszer 003
mérő műszer 003

És a legújabbak...
hatvanilaci 521438 2013. január 9. 19:52
Válasz erre
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője
Bismarck hajó...
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (1)
Bismarck hajó...
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (2)
Bismarck hajó...
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (3)
Bismarck hajó...
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (4)
Bismarck hajó...
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (6)
Bismarck hajó...
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (7)
Bismarck hajó...
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (8)
Bismarck hajó...
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (10)
Bismarck hajó...

Üdvözlöm a hajósokat!
Elkészült a Bismarck hajócsigáinak fordulatszám mérőjének a műszere.Ahhoz,hogy mindez sikerült sok embernek köszönhetem itt.Ezúton is megköszönném a segítségetek,mert nélkületek ez nem jött volna létre!
Üdv!
zs180 521291 2013. január 8. 12:53
Válasz erre
Simi, nagyon szépek lettek a légvédelmi lövegek!
Az hogy a Minnesota végre felkerült a mws.com-ra hosszú levelezgetés eredménye, Jim Baumann segítségével. Ismét nagyon segítőkésznek bizonyult a Mester.
Remélem, az ottani fórumozóknak is tetszik majd a kis hajó.
A Blue Tack-et elfelejtettem a múltkor. Bár még ki sem bontottam, de elmondhatom róla, hogy ez egyfajta gyurma-ragasztó, amit pl. David Griffith arra használ, hogy megfeszítse a Caenis-ből készülő köteleket, amíg a ragasztó megköt. Én egyfajta sablonként szeretném használni, pl. árbocok és keresztrudak összeragasztásánál:
belenyomod az árbocot és gondosan beállítva a keresztrudat, majd ragasztót pöttyintesz a kettő közé. Így pontosan beállított lehet a pillanatragasztós kötés; de még biztosan jó lehet még ezer más dologra is.
hatvanilaci 521272 2013. január 8. 09:57
Válasz erre
Simi!
Ez egyszerűen fantasztikus!Érdemes volt feltenni a két ágyú összehasonlítását.A különbség fenomenális.Jól látható,hogy egy fröccsöntött forma egyáltalán nem adja vissza azt a hatást,mintha igazi volna,mint a te általad feljavított.Gratula hozzá!Nagyon szépek lettek a "pom-pom" légvédelmi ágyúk is,és ügyesen megoldottad a felmerülő "csőhosszúság" problémát!

Nekem van egy elképzelésem a Bismarck külső műszereivel kapcsolatban,bár nem tudom hogy fogom még kivitelezni,de Lucky barátunk segítsége -smd led- nagyon sokban hozzájárult ahhoz,hogy nyitott szemmel vizsgáljam az előttem kínálkozó lehetőségeket.Azt hiszem ez azért elárult némi információt...
Üdv!
Simi 521270 2013. január 8. 09:45
Válasz erre
1

Itt látható a régi és az "új" 4
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7

Na végre fel tudtam tenni én is néhány képet!
Az első képeken az egycsövű 4'-es (105 mm-es) ágyú látható. Az esztergált lövegcső szép és könnyen beépíthető. Némi nehézséget a kezelői platformok és annak korlátai jelentettek.A további képeken a Pom Pom gépágyú (40 mm-es) 8 csövű verziója látható. Az egyik legnagyobb gondot az adta, hogy az esztergált csövecskék egyforma hosszúak, márpedig a középső 4 cső hosszabban kiáll, mint a szélsők. Ezt a problémát úgy hidaltam át, hogy egy 0.6-os injekciós tűbe beleragasztottam a csöveket és így hosszabbítottam meg azokat.
Gyuri!
Először is gartulálok a Minnesota-hoz, hogy végre ma megjelent a modelwarships.com-on.Szépek a fotók! Ilyen klassz 1/1200-as hajót még nem láttam!
A Blue Tack-ról nem írtál... A DVD-t köszönöm, majd visszajuttatom; volt néhány kép, amit nem ismertem.
zs180 521252 2013. január 8. 00:56
Válasz erre
Simi, miután beszereztem 5-6 féle maratást ehhez a hajóhoz, plusz ott a sajátja és legalább háromféle generikus (korlát, eresz, perforált háromszög alakú dúc), naná, hogy kihasználom a bennük rejlő lehetőségeket. Az internálva veszteglő hajón akármennyi ajtót ki lehet nyitni, igaz,a tömör műgyanta maketten ez nehezebben kivitelezhető, mint a fröccsöntöttön. Amit látsz, azon csak a parancsnoki híd ablaksoros mellvédje a kit saját maratása, az ajtók Lion Roar, a többi Flyhawk gyármány. Egyik szebb, mint a másik, élvezet velük a munka. A Flyhawk lépcsők (még nincsenek fent) pl. egyenként megfelelő síkba állítható lépcsőkkel, az oldalukon perforációt imitáló reliefmaratott szárakkal rendelkeznek - ez inkább 1:350-ben természetes, nem 1:700-ban.
Használható a DVD?
Gonzo 521236 2013. január 7. 22:01
Válasz erre
2013_14_new_kor_06_big

Egy szép cirkáló...
2013_14_new_kor_06_b...

B.U.É.K az Uraknak!

Egy kis apróságra szeretném felhívni a csatahajós társadalom figyelmét az Academy gondozásában:

Nemtudom hogy kisméretű cápákat találunk-e a dobozban, de remélem a farfedélzeten bedobozolva ott utazik az a bizonyos első...
hatvanilaci 521233 2013. január 7. 21:24
Válasz erre
SAM_1449
SAM_1449
SAM_1450
SAM_1450

P.Gy.!
Úgy tudom,hogy a hajó még az első világháborúból való,és a maga idején híres hajó volt.A képeket elnézegetve vannak hasonlóságok a Bismarckkal kapcsolatban.Például a híd felépítése tűnt egyből fel,hogy a Bismarcké is hasonló.Azon éppen el is gondolkodtam,hogy ez ismerős valahonnan nekem.
Köszönöm az elismerő szavakat,bár nagyon rajtam van,hogy csináljam,hiszen már nem sok lenne a kész felépítményhez (leszámítva a kisebb fegyverzetet),de időm,mint írtam nincs rá sajnos!
További jó építgetést kívánok!
Üdv!
Simi 521199 2013. január 7. 17:44
Válasz erre
Szia!
Látom, jó sok ajtót kinyitottál. A fedeles ablakok külön maratásból vannak, vagy ezt adták hozzá? Mindenesetre nagyon jól néz ki az eddig elkészült rész. Engem az ilyen látványtól szokott elkapni a gépszij és akkor már jobban megy az építés.
A múltkor írtad, hogy vettél Blue Tack-ot. Mi ez az anyag? Valahol azt olvastam, hogy maszkoláshoz használják.
Én közben végeztem az egycsövű 4'-es ágyúkkal és ma a Pom Pom-okkal is; ha még lesz egy kis időm, teszek fel róla én is képeket.
zs180 521193 2013. január 7. 16:53
Válasz erre
Laci, az a Combrig cég 1:700-as műgyanta kitje. Azért a különféle szerelvények hasonlósága miatt lehet érezni a rokonságot a Bismarck-kal, ugye? Lehet, hogy most nem haladsz, de ami elkészült, az egyedülálló.
Szia,
P.Gy.
hatvanilaci 521148 2013. január 7. 11:00
Válasz erre
Ahogy látom elég szép kidolgozott hajó lesz!Megkérdezhetem milyen arányban épül?
Az én Bismarckom nem halad,mert nincs időm rá,(külföldi meló,képek festése falra stb.) így sajnos most nagyon megrekedt...
Üdv!
zs180 521129 2013. január 7. 03:19
Válasz erre
DSC04916
DSC04916

Még egy kép a parancsnoki hídról.
zs180 521126 2013. január 7. 01:28
Válasz erre
DSC04912
DSC04912

Mivel megint nincs élet itt, megosztom veletek, hol tartok most a Derfflingerrel.

P.Gy.
VJani 520426 2013. január 1. 18:18
Válasz erre
BUÉK Mindenkinek.

Hát igen nem semmi hajó, de az én kedvencem ez...
www.youtube.com/watch

Remélem használható link.
Batka 520203 2012. december 31. 09:29
Válasz erre
Sziasztok!

Minden kedves csatahajósnak ajánlom ezt a kis videót.
www.youtube.com/watch

Üdv,

Batka

Laci: Ez a hajó valami istentelen jó!
SSZABI 519948 2012. december 28. 18:00
Válasz erre
Szia!

A képek alapján nagyon jól néz ki :)
hatvanilaci 519911 2012. december 28. 09:51
Válasz erre
Bismarck első felépítmény M.I. 001
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 002
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 003
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 004
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 005
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 006
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 007
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 008
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 009
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 010
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 011
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 012
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 014
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 013
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 015
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 016
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 017
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 018
Bismarck első felé...
Bismarck első felépítmény M.I. 019
Bismarck első felé...

Üdv hajósok!
Ekkora méretben sikerül feltenni,de a képek minősége nem a legszebb.
Üdv!
Gabusch 519895 2012. december 27. 22:05
Válasz erre
Csak ötlet szintjén, próbáld meg átméretezni 1024x768-ra.
hatvanilaci 519889 2012. december 27. 21:19
Válasz erre
Hali!
Már levettem 1,56 MB-ra,de semmi.
Batka 519877 2012. december 27. 19:53
Válasz erre
Szia!

Nem lehet,hogy nagyok a képek? Több mb-os esetleg?
hatvanilaci 519875 2012. december 27. 19:30
Válasz erre
Üdv a hajósoknak!
Próbáltam feltenni képeket a Bismarck jelenlegi állapotáról,de valamiért nem teszi fel!
Kérdés!Mi lehet a probléma fő okozója?Köszönöm a segítségetek!
Üdv!
Sebi 519861 2012. december 27. 18:03
Válasz erre
Szia!

Hát mondjuk, ha én eljutnék pár napra Stockholmba, lehet, hogy ezt megnézném:

www.vasamuseet.se/sv/Sprak/Magyar/

Nem kimondottan modern hajó, de biztos szép.
BBalázs 519837 2012. december 27. 13:48
Válasz erre
Sziasztok!

Februárban pár napot Stockholmban töltök, kérdésem az lenne, hogy van-e haditengerészettel kapcsolatos látnivaló a közelben?
Neten nem nagyon leltem semmit.

Üdv.,
Balázs
zs180 519714 2012. december 25. 15:00
Válasz erre
DSC04899
DSC04899

Sziasztok!
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Tamás, nagyon ígéretes a kazamata-torony.
Én itt tartok. Tervem szerint a hajó majd' minden részén a részletek hasonló sűrűségével találkozhat a szemlélő.
TAMÁS78 519689 2012. december 25. 10:34
Válasz erre
Blücher 015
Blücher 015

Sziasztok!

Az elmúlt kb. 3 hétben semmi időm nem volt makettezni, de tegnap délután jutott egy kicsi. A kazamatalövegek tornyaival kapcsolatban azt találtam ki, hogy a kiterített hengerpalástba lézerrel vágatom bele egy kollégával a szükséges nyílásokat, hogy kellően szabályosak és egyformák legyenek, aztán feltekerve egy megfelelő átmérőjű sztirolhengerre ragasztom. Szerencsére a kolléga úr a kevésbé szépen sikerült próbadarabokat is elküldte, így bőven van felesleg is. Egy ilyen próbadarabbal kísérleteztem ki tegnap, hogy hogyan is fog festeni egy ilyen torony. (A véglegesek ettől méretben egy picit eltérnek majd, és a nyílások is szabályosabbak és szebbek lesznek rajtuk.)
Sebi 519657 2012. december 24. 20:22
Válasz erre
Csatlakozom. Én is Kellemes Ünnepeket kívánok nektek.
BBalázs 519646 2012. december 24. 18:37
Válasz erre
Sziasztok!

Ezúton kívánok Nektek Boldog Karácsonyt!

Bencze Balázs
zs180 435785 2012. december 15. 17:04
Válasz erre
Tamás,
lehet, hogy jobban tűröm a monotóniát, de sokszor azon kapom magam, hogy két pöcök felragasztása után máris pihenőt tartok. Szóval az építési tervhez való kényszeres ragaszkodás is lehet kontraproduktív. Ami a kézügyességet illeti, Te sem szükölködhetsz benne, ha ilyen szépséget tudsz építeni.
Simi, nagyon jól néz ki a részlet, amit bemutattál. Bizony, sokkal, több/szebb részlet van rajta, mint az enyémen. Egyébként igen, kétoldalas ragasztóra vannak felhelyezve az apróságok.
Voltam egy papírboltban, és megláttam, hogy lehet kapni BlueTac-et, amit sokan használnak az amerikai makettezők közül. Nosza, vettem egy adagot, jó lehet pl. árbocok és keresztrudak fixálására míg a ragasztó megköt. Gyilkos volt ez a hét, de most már kicsit kevesebb dolgom lesz; remélem, az ünnepek alatt tudok haladni a vaskutyával...
TAMÁS78 435784 2012. december 13. 20:53
Válasz erre
Laci!

Borzasztóan sajnálunk, hogy ilyen harmadik világbeli, lepukkant, kolerasújtotta helyen kényszerülsz tengődni. :) Épp jókor jelentkeztél, pár napja jutott eszembe, mi lehet a Bismarckkal.
TAMÁS78 435783 2012. december 13. 20:50
Válasz erre
Szia, Simi!

Még sosem használtam Milliputot, kerülöm az ilyen anyagokat, mert bénán bánok velük. A balzát viszont jól ismerem és szeretem. A végeredményt meg majd meglátjuk!
hatvanilaci 435782 2012. december 13. 10:54
Válasz erre
Üdv hajosok!
Narn08!
Azta...! Köszönöm a kepeket!En "sajnos" kint vagyok külföldön,igy a hajora nem volt sok idöm.Viszont szepen alakul,a hätso felepitmeny majdnem teljesen kesz van,az elsö felepitmeny also resze hiänyzik mär csak,igaz annak is a 40%-a kesz van.Ha otthon leszek (karäcsony utän),feltetlen teszek fel kepeket rola.
Addig is üdvözletem Ausztriäbol (Tulln) minden kedves barätomnak!
Simi 435781 2012. december 12. 13:31
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Kedves Barátaim!
Olyan nagyszerű, hogy mostanában szinte minden napra jut valami meglepetés-fotó a készülő hajókról. Tényleg színvonalas munkákat láthatunk itt; jó hogy megmozdult az álló víz. Őszitén megvallva engem inspirál is a munkára.
TAMÁS78 ! Nagyon szépen alakul a műved! Én a balsafa helyett inkább Milliputot alkalmaztam volna erre a feladatra (használtad már?). Persze a végeredmény a lényeg, az pedig igen ütős.
Sebikém! Remélem, hogy nem túl sokára fogunk találkozni! A hajó nagyon jó; csak így tovább! Várom a képeket az újabb fejleményekről!
zs180!
Ismerős kihívások, csak a méretarány nem mindegy... Ez ugye kétoldalas ragasztó, aminek segítségével fixálod a lefestendő pici alkarészeket? Különben nem annyira lélekölő a sok, egyforma alkatrésszel való munka, mint sokan gondolják, mert hatvanadszorra már sokkal gyorsabban megy a dolog, mint elsőre. Különben sajnos én is elég lassan dolgozok...
Most is sajnos csak eddig jutottam, mait a képeken láthattok. A Trumpeter igazi kínai cég, ami azt jelenti, hogy vannak nagyon jó és nagyon negatív tulajdonságai a termékeinek. A nagyon jó: a méretaány pontossága, alaktrészek részletessége. A nagyon rossz: az illesztések csapnivaló minősége. És sajnos ezeket sokszor a hagyományos módon (tömítőpaszta+csiszolás) nem is lehet eltüntetni. Pl a fafedélzet és a felépítmény közt adódó 1-2 mm-es(!) hézagnál nem lehet csiszolni. Itt a tejfehér színű faragasztó nagyon jól jön! (Köszönöm, Gyuri az ötletet!) Jól befolyatható pl egy 0.2-0.3-as drótarabbal, kb 5-10 percig letörölhető/vakarható. Egy nap múlva pedig csontkeményre szárad.
TAMÁS78 435780 2012. december 11. 21:33
Válasz erre
Egészen nagyszerű munka az a kifelé dőlő mellvéd.
TAMÁS78 435779 2012. december 11. 21:32
Válasz erre
Blücher 011 másolata
Blücher 011 má...
Blücher 012 másolata
Blücher 012 má...
Blücher 013 másolata
Blücher 013 má...
Blücher 014 másolata
Blücher 014 má...

Köszönöm a meghívást, lehet, hogy egyszer élni fogok vele. Valóban, nekem is így kellene csinálnom, de ez nem minden esetben jön össze. A monotóniatűrésem és a türelmem egészen bizonyosan kategóriákkal gyengébb a tiédnél (és feltehetően a kézügyességem is).

Közben nagy vonalakban elkészültem a tat ívelt formájával (balzából készült, majd kap még egy adag szórógittet és egy kiadós csiszolást), a 6 toronnyal, lassan elkezdtem "befalazni" a kazamatalövegek helyén tátongó lukakat, ill. kifúrni a Bullsaugékat, azaz a hajótest oldalán sorakozó ablakokat. Továbbá Pacy kolléga türelmének és ügyességének köszönhetően készen van a főtüzérség 12 lövegcsöve (ezeket a 21 cm-es, 45-ös kaliberhosszúságú lövegeket semmi más hajó nem kapta meg, így nem is kaphatóak 1/200-ban).
Sebi 435778 2012. december 11. 19:17
Válasz erre
Kedves Barátom!

Örülök, hogy tetszik. Bár az idén már valószínűleg nem találkozunk személyesen, remélem jövőre még Móvár előtt mód lesz rá, hogy megmutassam. A filces tippet köszönöm.
zs180 435777 2012. december 11. 01:07
Válasz erre
DSC04898
DSC04898

Simi, igen egyszínű szürke az egész korlát. 
Sajnos csak ilyen fotóval tudok szolgálni, itt láthatók a különböző lejáró és skylight fedelek, meg egy-két egyéb alkatrész. Lassan haladok.
P.Gy.
Simi 435776 2012. december 9. 21:12
Válasz erre
zs180!

Köszönöm válaszodat! A képet én is ismerem, mert bent van az említett könyvben. Szóval, ha fix korlát, akkor a vízszintes részek is szürkék, akárcsak az oszlopok.Várom/várjuk az újabb képeket a Derfflingerről!
Simi 435775 2012. december 9. 21:08
Válasz erre
Kedves Gábor Barátom!

Ugye, te is belátod, hogy azért ez így sokkal szebb lett. Igazából ez egy apróság, mégis sokat hozzátesz a hajó fílingjéhez - ami szerintem nagyon jó. Ha javasolhatom, ne kisérletezz festékkel való lefestéshez, hanem inkább egy jó alkoholos fekete filccel (pl Edding M)húzd át néhányszor, ha jó minőségű a filc, tökéletesen be fogja fedni és pár perc alatt végzel az egésszel; nem is beszélve arról, hogy nem fogja megvastagítani a drótot. Különben nagyon jól néz ki ez a hajó!
Sebi 435774 2012. december 9. 20:52
Válasz erre
082
082
083
083
084
084
085
085

Kedves Barátom!

Látom ismét hozod a szokott minőséget, akárcsak Gyuri is. Én pedig a múltkor adott tanácsod alapján változtattam a kötélzeten.
zs180 435773 2012. december 9. 15:48
Válasz erre
Kedves Tamás, szívesen megmutatom, hogy dolgozom, eljöhetsz hozzám, ha előzőleg időpontot egyeztetünk. Attól tartok, nem lesz túl látványos, mert 1. lassan dolgozom, kevés időm van, 2. semmi különös nincs benne, csak kisebbek az alkatrészek, mint általában és én is sokat szenvedek emiatt, pl. gyakran leejtem, utána nehezen találom meg, nem tudom megfogni, mert túl kicsi, stb. Mindig megpróbálom a komplex formájú alkatrészeket egyszerű geometriai összetevőkre bontani és ezeket külön-külön kialakítani, majd, ha több egyforma dolgot kell készíteni, egy-egy alkatrésztípust egy lépésben felrakni a készülő sorozatra, és csak ha mindegyiken rajta van, akkor áttérni a következőre - de ezt biztosan Te is így csinálod.
P.Gy.
zs180 435772 2012. december 9. 15:40
Válasz erre
REPULSE IN DRYDOCK 1935 mi
REPULSE IN DRYDOCK...

Szépen alakul a fedélzet jók a szellőzők és a bakok.
Kérdésedre válaszolva: szerintem a Conning Tower szintjén és eggyel felette is kétsoros, fix korlát volt, mint ahogy a melléklet képen is (valamennyire) látható (a kép benne van a Raven-Roberts könyvben is). 
A legtöbb képen vászon borítja ezeket a korlátokat, itt nem.
P.Gy.
Gonzo 435771 2012. december 8. 21:20
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Ment a levélke az adatlapon lévő címedre.

Egyébként egy friss anyag a HTKA-ról, akiket esetleg érdekelnek az USA modern felszíni egységek:
htka.hu/2012/12/08/ticonderoga-osztaly/

Üdv: Gonzo
Simi 435770 2012. december 8. 14:42
Válasz erre
1

Itt még szinte érintetlen a terep, csak a két mellvéd van levágva.
1
2

Itt már kinyitottam a szellőzőaknát. és a csónakbakokat is eltüntettem és elkészült a két mellvéd is. Ez a festés előtti állapot.
2
3

Ez a mellvéd.
3
4

A festés után...
4
5

A két maratott szellőzőház a csónakbakokkal.
5
6

Itt jól látszik a szellőzőakna is a felnyitott fedelekkel és kitámasztókkal.
6

Szia zs180! Sziasztok!
Ígértem képeket a folytatásról: íme. Ez a fedélzet-rész a hátsó kémény körül helyezkedik el, ezen dolgozok manapság. Előszöris levagdostam a csónakbakok öntvényeit ill. a kétoldalt található mellvédeket. A csónakabakok ugyanis szerepelnek a WEM maratásában. A mellvédek pedig csúnyák és vaskosak voltak. A levágott elemek helyét elcsiszoltam 600-as papírral aztán a Gunze szürke 1200-as alapozójával lefújtam. Erre azért van szükség, hogy a csiszolás helye teljesen eltűnjön, különben a festés kifoltosodna, hiszen a csiszolt helyeken másként tapad a festék, mint a sima felületeken. A kémény előtti szellőzőket kinyitottam; a mellvédeket alulemezből készítettem el, úgy, hogy a felső része kifelé dőljön. Maratásból származik a két szellőzőház a csónakbakokkal. Az utóbbiak nem igazán akartak passzolni a helyükre, még a csiszolópapír is elégtelennek bizonyult, reszelővel (!) kellet őket kezelésbe vennem. Egyelőre itt tartok...
Gyuri! Az a kérdésem volna hozzád, hogy a Schelter deck feletti részen, a CT körül is dönthető volt a korlát? Mert akkor azt úgy kell lefestenem.
TAMÁS78 435769 2012. december 7. 19:50
Válasz erre
Köszönöm, közben elkészült mind a hat, és úgy néz ki, a 21 centis lövegcsövek is meglesznek nemsokára egy kolléga jóvoltából.

Egyszer nagyon megnézném, ahogy dolgozol. Sok esetben nem tudom elképzelni, hogyan folyik az ilyen apró részletek kivitelezése, mármint tecnikailag hogyan oldható meg.

Mellesleg ezt láttátok már? (Le kell görgetni kb. a feléig, ott kezdődik a lényeg.)

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
tyimosenko 435768 2012. december 7. 14:56
Válasz erre
Szia Gonzo,

De persze, keress meg légyszi magánban.

Közben helyrehozta a dolgot a webmester.
Üdv
Gonzo 435767 2012. december 7. 08:12
Válasz erre
Szia tyimosenko!

A WEM-es rendeléshez estleg nem lehet betársulni? Olcsóbb lehet a posta...
Meg sajnos gyakorlatom sincs a WEM-es rendelésekhez, nem szeretnék elkefélni valamit :) :). Természetesen előrre utalnék.

Előrre is köszönöm!

Üdv: Gonzo
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.