<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Neo954 | Adatlap | 525096 | 2013. február 10. 15:39 | ![]() | |
hatvanilaci | Adatlap | 525077 | 2013. február 10. 13:28 | ![]() | |
Szia Neo954! Jó lett ez a kötélzet.Mindig is csodáltam az ilyen kötélzet elkészítőit,hogy,hogy a fenébe tudják ilyen szép feszesre megcsinálni. Közben lecseréltem a hajótesten lévő peremet.A régi papírból volt és ezt most lecseréltem inkább rézre.Mivel minden egyes cm-en merevítők vannak,így az egész test körben több,mint 5 méter,tehát csak ez a perem több,mint 500 db-ból áll.Feltevődött bennem így a nagy költői kérdés,hogy ha csak ez a perem több,mint 500 db,akkor az egész hajó elkészítése hány darabból tevődik össze.Szerintem röhögve több lesz 10.000 db-nál. Megcsináltam a citadella páncélzaton lévő kapaszkodót is 0,2 mm-s rézhuzalból.Képpel sajnos én nem tudok szolgálni (technikai okok miatt),így kedves barátunk,Neo954 (ezúton is köszönet neki) segítségével tudjuk csak feltenni. Üdv! | |||||
Neo954 | Adatlap | 525005 | 2013. február 9. 23:59 | ![]() | |
Szia Gyuri! Igen húzott szál, kihúzott... :) Asszonykának előadtam a terminátort..."szükségem van a hajadra..." :) Üdv.:Neo | |||||
zs180 | Adatlap | 524996 | 2013. február 9. 23:10 | ![]() | |
Neo954! Nagyon jó a kötélzet - gondolom húzott szál, nem haj. | |||||
Gabusch | Adatlap | 524944 | 2013. február 9. 17:24 | ![]() | |
Köszi. Nekem is van szerintem 4-5 ilyenem itthon. Meg nagyobb is. | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 524941 | 2013. február 9. 17:01 | ![]() | |
Szia! Ahogy olvastam az illető házilag átalakított fogorvosi eszközökkel lyukasztgatta ki vékony ólomlapból.Az az a fémlap. Meg kell hagyni nagyon ügyes megoldás. Üdv! | |||||
ChevyG | Adatlap | 524938 | 2013. február 9. 16:31 | ![]() | |
Heló! Egy hasonló technika: www.modellversium.de/tipps/6-detaillieren/13-.html (az a "fém" lap micsoda?) | |||||
Neo954 | Adatlap | 524921 | 2013. február 9. 13:40 | ![]() | |
Szia! A fő árbócrúd 2,66cm, a két elágazó rúd 1,58cm terpesztésük 0,81cm. Üdv.:Neo | |||||
T.Csaba | Adatlap | 524918 | 2013. február 9. 13:35 | ![]() | |
Szia! Nem tudom,hogy újat mondok e vele,de a mostani Haditechnikában kezdődött egy cikksorozat a Derfflinger-ről. | |||||
stug | Adatlap | 524916 | 2013. február 9. 13:35 | ![]() | |
köszi. az árbóc méreteit meg tudnád adni? én is most csinálok egy Yamatot a revelltől. köszi. | |||||
stug | Adatlap | 524915 | 2013. február 9. 13:32 | ![]() | |
köszi | |||||
Neo954 | Adatlap | 524914 | 2013. február 9. 13:01 | ![]() | |
Sziasztok! Gyuri, Simi! Nagyon szépek a hajók! :) Én közben kipróbáltam a kötélkészítést a Musashi-n, eddig így áll. Stug! Szerintem hagyd a fenébe a Loctite termékeket, én is beszereztem gél, meg folyékony ragasztót is de mintha megromlott volna, egyáltalán nem köt rendesen, és nagyon hosszan szárad. Én olcsó super glue meg arise pillanatragasztót használok, ezek nekem beváltak, gyorsan köt, és nem engedi el a fém cuccokat sem. Fontos, hogy száraz legyen a felület, ragasztás előtt kicsit csiszold meg a felületeket, hátha az érdes felületeket jobban összefogja. Üdv.:Neo | |||||
stug | Adatlap | 524902 | 2013. február 9. 12:02 | ![]() | |
Egy buta kérdést tennék fel. acél maratás korlátot ragasztanék, de nem jön össze. van itthon loctite gél, loctite folyadék, ecsetes, ferro bond. 1-2 perc után sem fogja meg . van valami különleges technika, vagy más anyaggal próbálkozzam? köszönöm. | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 524879 | 2013. február 9. 08:22 | ![]() | |
Gabusch! A tű belső átmérője 0,5mm és 25mm hosszú.Nekem van itthon vagy 200 db ilyen tű.A rugót pedig egy sima golyóstollból vettem ki. Üdv! | |||||
Gabusch | Adatlap | 524875 | 2013. február 9. 01:36 | ![]() | |
Milyen átmérőjű tű? Lehet, hogy lekoppintanám. Pláne, ha találnék hozzá rugót. :) Köszi! | |||||
Simi | Adatlap | 524874 | 2013. február 8. 23:34 | ![]() | |
Persze, hogy tudok ilyet készíteni. Tényleg injekcióstűből készült, amit jó rövidre vágtam, kiköszörültem, hogy éles legyen és kellet hozzá még egy kilökő tüske. Ennyi. Már egyszer régebben csináltam is neked egyet pótlásként, de aztán valahogy nem jutott el hozzád. | |||||
Gabusch | Adatlap | 524872 | 2013. február 8. 22:26 | ![]() | |
Esetleg leírnád a működését? Mert a kép alapján injekciós tűre tippelek, de ez lehet marha nagy tévedés is. | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 524871 | 2013. február 8. 22:10 | ![]() | |
Varjúbácsi! Amit Simi csinált nekem még anno,az ez volt és így nézett ki.Remek kis szerkezet volt-míg az asszony el nem tökítette valahova. Én ilyenre gondoltam. Üdv! | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 524866 | 2013. február 8. 20:39 | ![]() | |
Laci! Miért nem csinálsz egy sajátot? Kell hozzá két darab kb. 2x8cm-es 4-5mm vastag plexi lap. Összefogod öket, és a két végén megfúrod 3-as fúróval, ebbe kerül majd a két rögzítö csavar. Utána az összefogott lemezeket átfúrod egy olyan vastag fúróval, amekkora szegecset akarsz. A megfelelö vastagságú fúrót beletekered egy darab keményfa rúdba, úgy hogy a fúró szárából annyi lógjon ki, mint a két összefogott plexilap vastagsága. Ezután a sztirollapot, amiböl a szegecset csinálni akarod, becsúsztatod a plexilapok közé, és már készülhetnek is a szegecsek. | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 524865 | 2013. február 8. 20:25 | ![]() | |
Simi! Tudsz e nekem csinálni 0,5-s lyukasztót a sztirol laphoz szegecsek gyártására? Köszi előre is a választ! Üdv! | |||||
zs180 | Adatlap | 524843 | 2013. február 8. 16:48 | ![]() | |
Imi, Laci, köszönöm a dícséretet. Imi,nagyon szépen csillognak a polírozott csőtorkolatok, és a blast bag-jeid is igen jól sikerültek! Laci, tudom, milyen a Bismarck kéménye - Kálmán barátom hajóján és máshol is láttam, mik vannak rajta - felér három egyszerű kéménnyel, ami a szükséges munkamenyiséget illeti. P.Gy. | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 524824 | 2013. február 8. 14:02 | ![]() | |
Zs180! Nagyon jók lettek a kémények!Én az egész hajómon ettől tartok a legjobban.Azon aztán van minden ami csak lehet.20mm-s gépágyúk,reflektorok,futómacska stb.Na meg elég ránézni és már látni a bonyolultságot.Különböző merevítők,ezernyi kapaszkodó,platform meg ilyen olyan "nyalánkságok".Talán ezért is hagyom utoljára a felépítmények közül. Simi! Nagyon jók lettek a barbetták.Szépen alakul a te hajód is.Mint mindig,most is remekművet alkotol. Üdv! | |||||
Simi | Adatlap | 524815 | 2013. február 8. 12:54 | ![]() | |
Gyuri! Nagyon élethűek lettek a kéményeid! A kapaszkodósorok nagyon szabályosak lettek!Némelyik hajónak igen kacifántos a kéménye. Nekem a legszivatósabbak a POW kéményei voltak; talán egy hónapot is el kellett velük pepecselnem. Én a fő tornyokat befejeztem, (ill az egész fegyverzet kész van már) íme az eredmény. Most a parancsnoki tororny áll építés alatt. | |||||
zs180 | Adatlap | 524774 | 2013. február 8. 01:47 | ![]() | |
hatvanilaci | Adatlap | 524703 | 2013. február 7. 15:43 | ![]() | |
Szia boatman! Az e-mail címed nincs meg,ha el tudod nekem küldeni,akkor szívesen válaszolok neked,terjedelmesebben. Hergert! Küldök neked "emilt". Ebben a Bismarckos újságban minden számban bemutatják a következő alkatrészeket.A 123,124,125 és 126. számban lehet kapni majd a hidroplánt benne.Ezen a héten jön a 42. szám.Hetente jön tehát van még pár hét,mire arra kerül a sor. Üdv! | |||||
boatman | Adatlap | 524671 | 2013. február 7. 12:07 | ![]() | |
Szia Laci! Egy éve nem hallottam a Bismarck meghajtásáról. Mi lett a tönkcsővel,mert az e mailre nem válaszoltál. üdv:Cs.j | |||||
hergert | Adatlap | 524651 | 2013. február 7. 08:06 | ![]() | |
Szia Laci! Köszönöm az infót! Megnéztem a linkeket, Kaiser úrnak valóban szerencséje volt, a hajója igen szép. A filmeket szívesen megnézném magyarul. ( vagy ad meg az e-mail címed, vagy írj nekem:hergertomi@gmail.com-ra , hogy személyesen megbeszéljük a részleteket) Ebben a Bismarck újságból építhető hajóhoz van valami tájékoztatás, hogy melyik számban mi található? ( idővel szükségem lesz egy Aradao vizirepülőgépre 1:200-ban) Üdv.: Herger Tomi | |||||
zs180 | Adatlap | 524647 | 2013. február 6. 23:52 | ![]() | |
narn08 | Adatlap | 524643 | 2013. február 6. 22:49 | ![]() | |
hatvanilaci | Adatlap | 524641 | 2013. február 6. 22:26 | ![]() | |
Szia Hergert! Van 4 db dvd lemezem.Egy könyv amiben a hajó főbb vázlati rajzai vannak,igaz,nagy segítség,de nem egészen pontos (www.amazon.com/Battleship-Bismarck-Anatomy-Ship-Brower/dp/0851779824.Van egy másik könyv ez nagyon nagy segítség több,mint 500 képpel.Ebben egy német úriember építette meg a Bismarckot az eredeti tervrajzok alapján -mellékesen volt szerencséje megtekintenie James Cameronnal a roncsot is- www.amazon.de/Schlachtschiff-Bismarck-Modell-Josef-Kaiser/dp/3938494026 Pár könyv még német illetve magyar kiadványban,amiket itthon és kint vásároltam. Rengeteg kép a Bundesarchive bild képtárából,sok egyéb linkek és olyan 1:100 megépített modellek amik a neten vannak.Ezek közül is kiemelném a következőt.modellbauer.forum-aktiv.com/t271-gustis-1100-bismarck. Na meg kapott képek.Most éppen a Bismarck újságot veszegetem amiben fából és ebből abból össze kell építeni a hajót.Azokban is van leírás a hajó történetéről illetve a bemutatásáról,képekkel illusztrálva.Nagy örömömre vannak benne olyan nekem új képek is amiket a neten még nem látta eddig. Nagyjából ennyi! Ja a filmeket -magyar szinkronnal- kiírom neked dvd-re ha kell. Üdv! | |||||
hergert | Adatlap | 524634 | 2013. február 6. 21:11 | ![]() | |
Szia Laci! Ok rendben! Jó neked, hogy láttad a filmet én sajnos lemaradtam róla. A you tube-on is csak a Cameron félét láttam németül,az egész jó volt. A hajód építését már régóta figyelem, az iciri piciri kütyükkel együtt. Milyen rajzból, könyvekből dolgozol? Üdv.: Herger Tomi | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 524631 | 2013. február 6. 20:44 | ![]() | |
Szia Hergert! Én nem arra gondoltam,amiket te bejelöltél.(De azért köszi a fáradozásod!)Ezeket már megcsináltam a hajón és 6 db van belőle összesen.Én a citadella páncélzaton lévő kapaszkodóra gondolok.Tegnap a magam szórakoztatása végett megnéztem a "Bismarck elsüllyesztése" című dokumentum filmet,és abban láttam a roncson egy szép közeli felvételt róla.Utána nyomoztam és az a tat felé van a legközelebb.Ezt be is kereteztem neked,bár a kép elég kis és sz@r felbontású. A tűzoltócsapokat is és a tömlőket is ugyanúgy meg fogom csinálni rajta,mint az eredetin volt.Ezen a hajón mindent megcsinálok az utolsó részletekig ami rajta volt.Mármint amit ekkora arányban meglehet csinálni.Ha úgy van időd és kedved,akkor nézz vissza oldalakat,ott találsz elég sok képet a hajóról és annak építési szakaszairól.Nem tudom,hogy tudod e,de nagyon sok itt lévő barátunknak köszönhetem,hogy a hajó "életre kel".Gondolok itt a világításra,a hajó felépítményének elkészítési technológiájára rézből,meghajtás stb. Eredetileg csak saját célra kezdtem építeni,de az építés folyamán egyre több minden kezd működni rajta,így most márt kezd a verseny felé irányulni.Ha nem is indítom versenyen,de kiállítani elviszem. Üdv! | |||||
hergert | Adatlap | 524620 | 2013. február 6. 19:42 | ![]() | |
hergert | Adatlap | 524616 | 2013. február 6. 19:29 | ![]() | |
Szia Laci! Ez a kapaszkodó véletlenül nem egy kötélterelő csiga pár. Amit mellékeltem képet az alsó részén egy hasonló látható. Ha szabad megkérdeznem a tűzoltó csapokat, tömlőket is meg fogod csinálni? Üdv.: Herger Tomi | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 524597 | 2013. február 6. 18:35 | ![]() | |
Ja a Tennesee azért van fent,mert azt akartam ezzel is érzékeltetni,hogy a bulba orr nélkül ilyen szép hullámok keletkeztek a hajóorr után. | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 524595 | 2013. február 6. 18:33 | ![]() | |
Üdv! Itt van egy videó a bulba orr jótékony hatásáról.Látni,ahogy a bulba orr tolja maga előtt a vizet,így kiegyenlítve a hullámzást. www.youtube.com/watch Ez pedig egy hagyományos orr: www.youtube.com/watch Google a barátom!Találtam a Bismarck roncsáról készült képen a páncélövnél egy kapaszkodó szerű "képződményt".Mivel ez a roncson rajta van így eredetileg is rajta volt,tehát nekem is meg kell majd csinálnom.Még jó hogy rátaláltam,mert így még élethűbbé tehetem a hajót. Üdv! | |||||
Neo954 | Adatlap | 524579 | 2013. február 6. 16:47 | ![]() | |
Na szóval ezt is leírtad! Köszönjük! :) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 524576 | 2013. február 6. 16:45 | ![]() | |
Köszi Tamás, igen, így van, egy mesterséges hullámsor semlegesíti a természetes hullámokat és takarékosabb üzemmódot eredményez. | |||||
Neo954 | Adatlap | 524575 | 2013. február 6. 16:45 | ![]() | |
Sziasztok! Laci köszönöm! Úton van felém a humbrol 96-os RAF Dark Blue, azt a vallejo-s szín alapján majd keverem ha kell. A döfőorr témához: Tamás78 leírta a lényegét, később talán a Yamato osztály hajóin alkalmazták először a bulbaorr-t a lényege, azt hiszem, hogy a hullámokat eloszlatja, a maradék később éri a hajótestet, és kisebb lesz az víz ellenállása, és növekszik a sebesség. Üdv.:Neo | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 524573 | 2013. február 6. 16:41 | ![]() | |
A hajótest hullámkeltő ellenállása mellett, azzal, hogy maga fölé tolja az áramló vizet, létrehoz egy másodlagos hullámzást, amely - megfelelő tervezés esetén - lényegében kioltja, pontosabban nagymértékben csökkenti az elsőt. Úgy tudom, elsősorban nem a sebességnövelés a tervezők célja, hanem az, hogy a megkívánt sebességet kisebb gépteljesítménnyel és így fogyasztással el lehessen érni. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 524571 | 2013. február 6. 16:26 | ![]() | |
Sziasztok, Ahogy láttam újabban alkalmazzák a vízfelszín alatt előrenyúló orrot a hajótervezésben, az utasszállítóknál, meg tán az amerikai repülőgéphordozóknál is szembetűnő. Valami olyasmit hallottam, hogy ez a bizonyos előrenyúló orr semlegesíti a felcsapódó hullámok egy részét és ezáltal némi sebességnövekedést is eredményez. | |||||
T.Csaba | Adatlap | 524568 | 2013. február 6. 15:58 | ![]() | |
Szia Tamás! Köszönöm! Így már világos.Tehát nem fizikai oka volt. Köszi még 1x! | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 524567 | 2013. február 6. 15:50 | ![]() | |
Szia! Tudomásom szerint az 1866-os lissai csatában történt nagyon sikeres Teggethoff-féle kosolás késztette arra a tervezőket, hogy hajóikat még sokáig lékelésre alkalmas döfőorral szereljék föl. Ezek a döfőorrok néha egészen abnormális méreteket és formákat öltöttek, pl. a francia hajóknál. Ettől a hagyománytól szabadultak meg azután nagyon-nagyon nehezen és lassan, hiába növekedett már a század elejére is akkorára a hajók sebessége és lövegeik lőtávolsága, ami gyakorlatilag kizárttá tette a kosolást. Még néhány II. Vh-s hajó is ehhez hasonló orral készült, vagy lett tervezve eredetileg. De végül győzött az a szempont, hogy a kifele hajló, ún. atlanti orr sokkal jobb tengerállóságot biztosít, a döfőorr meg a bulbaorrokban élt-él tovább, főként a kereskedelmi hajózásban. | |||||
T.Csaba | Adatlap | 524566 | 2013. február 6. 15:35 | ![]() | |
Sziasztok Urak! Egy meglehetősen laikus kérdés foglalkoztat régóta,amit sehol nem tudtam-mertem eddig megkérdezni. Az I.vh-s és korábbi hajók orra oldalról nézve alul előbbre állt,mint felül viszont a későbbi hajóknál fordult a helyzet és most már az orr teteje van előbbre (legalább is a vízfelszín fölött). A kérdésem,hogy ez miért fordult meg? Hullámtörés miatt?Vagy,hogy ne verje a fedélzetre a vizet? Miért volt a régieknek olyan orra?Nem volt kellő tapasztalat ezzel a sebességgel? Előre is köszi! Csaba | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 524561 | 2013. február 6. 14:54 | ![]() | |
Szia Neo954! Ilyet találtam,nem tudom,hogy ez mennyire jó neked. scale-models.nl/cc-vallejo.html A "Vallejo acrylics Model Color - opaque colours"-ban találod meg a "930 Dark Blue (53)" alatt. Remélem tudtam segíteni! Zs180! Majdnem eltaláltad a számot.Ez a hullámtörő 137 db-ból áll... :) | |||||
Neo954 | Adatlap | 524542 | 2013. február 6. 10:02 | ![]() | |
Sziasztok! Gyuri! Nagyon szép lesz a kicsike! Ez az S.M.S. Derfflinger? Olyan kérdésem lenne az urakhoz, hogy a Home Fleet 507A Dark Blue színnek van makettfestékben megfelelője, vagy keverni kell? A segítséget előre is köszönöm! Üdv.:Neo | |||||
SSZABI | Adatlap | 524533 | 2013. február 6. 09:32 | ![]() | |
Szia! Nagyon szép hajó lesz. Annyit kérdeznék, hogy miként fogod festeni? Ecsettel az egészet vagy fújva is lesz? | |||||
zs180 | Adatlap | 524519 | 2013. február 5. 22:36 | ![]() | |
Laci hajóján a legegyszerűbb alkatrész is 150 darabból áll össze... Gratulálok! Nálam készül az első kémény - még kell rá létra és a tetejére rács. P.Gy. | |||||
Neo954 | Adatlap | 524247 | 2013. február 3. 23:54 | ![]() | |
hatvanilaci | Adatlap | 524180 | 2013. február 3. 15:32 | ![]() | |
Zs180! Ez a "jó eséllyel sosem fognak látszani" nekem is ismerős.Az én hajómon is vannak olyan részek,amik nem látszódnak.De maga a tudat,hogy ott van,nagyon meg tud minket nyugtatni.Szóval ha nem is fog látszódni,de mégis ott van és nem egy üres semmi van a helyén! Jó lett! Én most az első hullámtörőt készítettem el,volt vele mit szenvednem.Na meg ráadásul a sok nyomozás utána,hogy valójában hogy is nézett ki elég fárasztó volt.Mert ugye ahány modell annyiféle elkészítés,és ugye csak az igazi a mérvadó. Üdv! U.i.:Képek később lesznek róla. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szia Laci!
Köszönöm! Nem olyan nagy ördöngösség mint ahogy azt először gondoltam, a Graf Spee-n drótból csináltam azt nehezebb volt kifeszíteni.
Itt meg csak kifeszítem előtte már bekentem a tartókat pillanatragasztóval, ráteszem az egyik fele előbb köt (nem tudom miért) és aztán a másik felét csak óvatosan megfeszítem és megvárom míg megköt. :)
Íme a kép a kapaszkodódról. (Már külön mappád van a gépemen.) :)
Meg egy kép a Musashi-ról is.
Üdv.:Neo