/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Simi 525368 2013. február 12. 23:35
Válasz erre
Ez minden szempontból óriási! Végül is ragasztóval fixáltad egymáshoz a lábakat? A tetején a tűzvezető állás miből van?
zs180 525365 2013. február 12. 22:54
Válasz erre
DSC04948
DSC04948
DSC04949
DSC04949

Sziasztok!
Jó nagy tripodja van ennek a hajónak. Az alkatrészeinek még kb. a 3/4-e hiányzik. Rendesen feladja a leckét, hogy mennyire állítsam össze, tekintettel a festés várható nehézségeire.
P.Gy.
hatvanilaci 525174 2013. február 11. 13:56
Válasz erre
BalEee!
Első szempontként vedd azt,hogy melyik az a festés,amelyik időpontot kiválasztod.A német hadihajók festése mindig változott.Olykor havonta de van,hogy szinte hetente változik.Én például a Bismarck 1941 május 5-ei dátumot szemeltem ki.Ennél például 1940-ben is más volt volt a festése,de 1941 márciusában is megint változott,de rákövetkező hónapban ugyancsak.1941 május 5-én az ágyútornyok festése is változott,de már azév május 21-én a felépítményről már eltüntették a balti csíkokat.Május 24-én viszont a hajótesten is lefestették a balti csíkokat és az orr illetve taton lévő álcafestést,viszont (számomra érthetetlen módon) az álca hullám megmaradt az orron.Tulajdonképpen végül ezzel a festéssel süllyedt el május 27-én a Bismarck.
Üdv!
Sebi 525144 2013. február 11. 00:14
Válasz erre
Szia BalEee!

A dolog viszonylag egyszerű.
Gondolom, tudod, hogy ez a jelzés, a légi azonosítást szolgálta. A németek mindenhol használták ahol saját repülőgépeik felbukkanhattak, vagy az övék volt a légifölény. Egészen 1942-43-ig az általános forma, az elő vagy hátsó fedélzetre festett piros háttér volt, a fehér körrel és benne a kereszttel. Aztán, mikor kiértek a saját légierő által ellenőrzött területről, ezt az egész jelzést szépen átfestették, többnyire szürkével. Ezért látszik az általad választott mintán is, a hátsó fedélzeten, az a szürke rombusz.
Végül 1943-tól, mikor fokozatosan elvesztették a légifölényt és már nem volt tanácsos feltűnősködni, szép lassan átálltak a fehér körre, a kereszttel. Ez a jelölés maradt a hajókon aztán a háború végéig. Ezt festették az elő vagy hátsó fedélzetre, háttér nélkül.
A lövegtornyok festése pedig attól függött, hogy melyik hadszíntéren tevékenykedett a hajó. Általában a sárgát az Atlanti óceánon, a vöröset pedig a Balti és Északi tengeren használták. Persze ezt a festést is elhagyták 1943-tól, a már fentebb említett ok miatt. Másrészt pedig, a horogkereszthez hasonlóan, mikor kiértek a saját légierő hatósugarából, a torony színét általában hozzáigazították a hajó éppen aktuális álcafestéséhez.
BalEee 525137 2013. február 10. 22:39
Válasz erre
Sziasztok!
Elkezdtem építeni egy Trumpeter 1/700 Admiral Hipper-t, 1941 feburári, Atlanti óceánon használt festéssel szeretném elkészíteni. Hajót még ez előtt nem építettem, ezért szeretnék segítséget kérni. E szerint az oldal szerint akkor nem volt a fedélzeten a horogkereszt: www.kbismarck.org/forum/viewtopic.php
Azt szeretném kérdezni hogy mikor használták a horogkeresztet a fedélzeten, mikor volt az teljes a pirossal és a fehér körrel, vagy csak magában a fehér kör? Sőt itt látok olyat is, amin szürke alapon van a fehér kör, vagy csak szürke. Valamint a lövegtornyok tetejének a festésében is tudna valaki segíteni? Az is van, hogy piros, sárga vagy nincs festve.
Köszi a válaszokat.
Balázs
Neo954 525096 2013. február 10. 15:39
Válasz erre
kapaszkodó
kapaszkodó
P2100042
P2100042

Szia Laci!

Köszönöm! Nem olyan nagy ördöngösség mint ahogy azt először gondoltam, a Graf Spee-n drótból csináltam azt nehezebb volt kifeszíteni.
Itt meg csak kifeszítem előtte már bekentem a tartókat pillanatragasztóval, ráteszem az egyik fele előbb köt (nem tudom miért) és aztán a másik felét csak óvatosan megfeszítem és megvárom míg megköt. :)

Íme a kép a kapaszkodódról. (Már külön mappád van a gépemen.) :)

Meg egy kép a Musashi-ról is.

Üdv.:Neo
hatvanilaci 525077 2013. február 10. 13:28
Válasz erre
Szia Neo954!
Jó lett ez a kötélzet.Mindig is csodáltam az ilyen kötélzet elkészítőit,hogy,hogy a fenébe tudják ilyen szép feszesre megcsinálni.

Közben lecseréltem a hajótesten lévő peremet.A régi papírból volt és ezt most lecseréltem inkább rézre.Mivel minden egyes cm-en merevítők vannak,így az egész test körben több,mint 5 méter,tehát csak ez a perem több,mint 500 db-ból áll.Feltevődött bennem így a nagy költői kérdés,hogy ha csak ez a perem több,mint 500 db,akkor az egész hajó elkészítése hány darabból tevődik össze.Szerintem röhögve több lesz 10.000 db-nál.
Megcsináltam a citadella páncélzaton lévő kapaszkodót is 0,2 mm-s rézhuzalból.Képpel sajnos én nem tudok szolgálni (technikai okok miatt),így kedves barátunk,Neo954 (ezúton is köszönet neki) segítségével tudjuk csak feltenni.
Üdv!
Neo954 525005 2013. február 9. 23:59
Válasz erre
Szia Gyuri!

Igen húzott szál, kihúzott... :)

Asszonykának előadtam a terminátort..."szükségem van a hajadra..." :)

Üdv.:Neo
zs180 524996 2013. február 9. 23:10
Válasz erre
Neo954!
Nagyon jó a kötélzet - gondolom húzott szál, nem haj.
Gabusch 524944 2013. február 9. 17:24
Válasz erre
Köszi. Nekem is van szerintem 4-5 ilyenem itthon. Meg nagyobb is.
hatvanilaci 524941 2013. február 9. 17:01
Válasz erre
Szia!
Ahogy olvastam az illető házilag átalakított fogorvosi eszközökkel lyukasztgatta ki vékony ólomlapból.Az az a fémlap.
Meg kell hagyni nagyon ügyes megoldás.
Üdv!
ChevyG 524938 2013. február 9. 16:31
Válasz erre
Neo954 524921 2013. február 9. 13:40
Válasz erre
Szia!

A fő árbócrúd 2,66cm, a két elágazó rúd 1,58cm terpesztésük 0,81cm.

Üdv.:Neo
T.Csaba 524918 2013. február 9. 13:35
Válasz erre
Szia!

Nem tudom,hogy újat mondok e vele,de a mostani Haditechnikában kezdődött egy cikksorozat a Derfflinger-ről.
stug 524916 2013. február 9. 13:35
Válasz erre
köszi. az árbóc méreteit meg tudnád adni? én is most csinálok egy Yamatot a revelltől. köszi.
stug 524915 2013. február 9. 13:32
Válasz erre
köszi
Neo954 524914 2013. február 9. 13:01
Válasz erre
P2090017
P2090017

Sziasztok!

Gyuri, Simi! Nagyon szépek a hajók! :)

Én közben kipróbáltam a kötélkészítést a Musashi-n, eddig így áll.

Stug! Szerintem hagyd a fenébe a Loctite termékeket, én is beszereztem gél, meg folyékony ragasztót is de mintha megromlott volna, egyáltalán nem köt rendesen, és nagyon hosszan szárad.
Én olcsó super glue meg arise pillanatragasztót használok, ezek nekem beváltak, gyorsan köt, és nem engedi el a fém cuccokat sem. Fontos, hogy száraz legyen a felület, ragasztás előtt kicsit csiszold meg a felületeket, hátha az érdes felületeket jobban összefogja.

Üdv.:Neo
stug 524902 2013. február 9. 12:02
Válasz erre
Egy buta kérdést tennék fel. acél maratás korlátot ragasztanék, de nem jön össze. van itthon loctite gél, loctite folyadék, ecsetes, ferro bond. 1-2 perc után sem fogja meg . van valami különleges technika, vagy más anyaggal próbálkozzam? köszönöm.
hatvanilaci 524879 2013. február 9. 08:22
Válasz erre
Gabusch!
A tű belső átmérője 0,5mm és 25mm hosszú.Nekem van itthon vagy 200 db ilyen tű.A rugót pedig egy sima golyóstollból vettem ki.
Üdv!
Gabusch 524875 2013. február 9. 01:36
Válasz erre
Milyen átmérőjű tű? Lehet, hogy lekoppintanám. Pláne, ha találnék hozzá rugót. :)

Köszi!
Simi 524874 2013. február 8. 23:34
Válasz erre
Persze, hogy tudok ilyet készíteni. Tényleg injekcióstűből készült, amit jó rövidre vágtam, kiköszörültem, hogy éles legyen és kellet hozzá még egy kilökő tüske. Ennyi. Már egyszer régebben csináltam is neked egyet pótlásként, de aztán valahogy nem jutott el hozzád.
Gabusch 524872 2013. február 8. 22:26
Válasz erre
Esetleg leírnád a működését? Mert a kép alapján injekciós tűre tippelek, de ez lehet marha nagy tévedés is.
hatvanilaci 524871 2013. február 8. 22:10
Válasz erre
lyukaszto_rugoval
lyukaszto_rugoval

Varjúbácsi!
Amit Simi csinált nekem még anno,az ez volt és így nézett ki.Remek kis szerkezet volt-míg az asszony el nem tökítette valahova.
Én ilyenre gondoltam.
Üdv!
Varjúbácsi 524866 2013. február 8. 20:39
Válasz erre
Laci!
Miért nem csinálsz egy sajátot? Kell hozzá két darab kb. 2x8cm-es 4-5mm vastag plexi lap. Összefogod öket, és a két végén megfúrod 3-as fúróval, ebbe kerül majd a két rögzítö csavar. Utána az összefogott lemezeket átfúrod egy olyan vastag fúróval, amekkora szegecset akarsz. A megfelelö vastagságú fúrót beletekered egy darab keményfa rúdba, úgy hogy a fúró szárából annyi lógjon ki, mint a két összefogott plexilap vastagsága. Ezután a sztirollapot, amiböl a szegecset csinálni akarod, becsúsztatod a plexilapok közé, és már készülhetnek is a szegecsek.
hatvanilaci 524865 2013. február 8. 20:25
Válasz erre
Simi!
Tudsz e nekem csinálni 0,5-s lyukasztót a sztirol laphoz szegecsek gyártására?
Köszi előre is a választ!
Üdv!
zs180 524843 2013. február 8. 16:48
Válasz erre
Imi, Laci, köszönöm a dícséretet.
Imi,nagyon szépen csillognak a polírozott csőtorkolatok, és a blast bag-jeid is igen jól sikerültek!
Laci, tudom, milyen a Bismarck kéménye - Kálmán barátom hajóján és máshol is láttam, mik vannak rajta - felér három egyszerű kéménnyel, ami a szükséges munkamenyiséget illeti.

P.Gy.
hatvanilaci 524824 2013. február 8. 14:02
Válasz erre
Zs180!
Nagyon jók lettek a kémények!Én az egész hajómon ettől tartok a legjobban.Azon aztán van minden ami csak lehet.20mm-s gépágyúk,reflektorok,futómacska stb.Na meg elég ránézni és már látni a bonyolultságot.Különböző merevítők,ezernyi kapaszkodó,platform meg ilyen olyan "nyalánkságok".Talán ezért is hagyom utoljára a felépítmények közül.

Simi!
Nagyon jók lettek a barbetták.Szépen alakul a te hajód is.Mint mindig,most is remekművet alkotol.
Üdv!
Simi 524815 2013. február 8. 12:54
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4

Gyuri!
Nagyon élethűek lettek a kéményeid! A kapaszkodósorok nagyon szabályosak lettek!Némelyik hajónak igen kacifántos a kéménye. Nekem a legszivatósabbak a POW kéményei voltak; talán egy hónapot is el kellett velük pepecselnem.
Én a fő tornyokat befejeztem, (ill az egész fegyverzet kész van már) íme az eredmény. Most a parancsnoki tororny áll építés alatt.
zs180 524774 2013. február 8. 01:47
Válasz erre
DSC04947
DSC04947

Végre kész a két kémény. Volt velük munka...
Most jön az egyik legnehezebb rész: a teljesen saját építésű tripod árboc.

P.Gy.
hatvanilaci 524703 2013. február 7. 15:43
Válasz erre
Szia boatman!
Az e-mail címed nincs meg,ha el tudod nekem küldeni,akkor szívesen válaszolok neked,terjedelmesebben.

Hergert!
Küldök neked "emilt".
Ebben a Bismarckos újságban minden számban bemutatják a következő alkatrészeket.A 123,124,125 és 126. számban lehet kapni majd a hidroplánt benne.Ezen a héten jön a 42. szám.Hetente jön tehát van még pár hét,mire arra kerül a sor.
Üdv!
boatman 524671 2013. február 7. 12:07
Válasz erre
Szia Laci!
Egy éve nem hallottam a Bismarck meghajtásáról. Mi lett a tönkcsővel,mert az e mailre nem válaszoltál.
üdv:Cs.j
hergert 524651 2013. február 7. 08:06
Válasz erre
Szia Laci!

Köszönöm az infót! Megnéztem a linkeket, Kaiser úrnak valóban szerencséje volt, a hajója igen szép.

A filmeket szívesen megnézném magyarul. ( vagy ad meg az e-mail címed, vagy írj nekem:hergertomi@gmail.com-ra , hogy személyesen megbeszéljük a részleteket)

Ebben a Bismarck újságból építhető hajóhoz van valami tájékoztatás, hogy melyik számban
mi található? ( idővel szükségem lesz egy Aradao vizirepülőgépre 1:200-ban)

Üdv.: Herger Tomi
zs180 524647 2013. február 6. 23:52
Válasz erre
02_sms_derfflinger_1914
02_sms_derfflinger_1914

SSZABI, Neo954,

Igen ez az S.M.S. Derfflinger. Amit csak lehet, fújni akarok rajta, de természetesen rengeteg részlet ecsettel lesz megfestve. Kissé rozsdásra és koszosra akarom megcsinálni, hiszen vagy fél éve horgonyoz elhagyatottan Scapa Flow-ban...

P.Gy.
narn08 524643 2013. február 6. 22:49
Válasz erre
hatvanilaci 524641 2013. február 6. 22:26
Válasz erre
Szia Hergert!
Van 4 db dvd lemezem.Egy könyv amiben a hajó főbb vázlati rajzai vannak,igaz,nagy segítség,de nem egészen pontos (www.amazon.com/Battleship-Bismarck-Anatomy-Ship-Brower/dp/0851779824.Van egy másik könyv ez nagyon nagy segítség több,mint 500 képpel.Ebben egy német úriember építette meg a Bismarckot az eredeti tervrajzok alapján -mellékesen volt szerencséje megtekintenie James Cameronnal a roncsot is- www.amazon.de/Schlachtschiff-Bismarck-Modell-Josef-Kaiser/dp/3938494026 Pár könyv még német illetve magyar kiadványban,amiket itthon és kint vásároltam.
Rengeteg kép a Bundesarchive bild képtárából,sok egyéb linkek és olyan 1:100 megépített modellek amik a neten vannak.Ezek közül is kiemelném a következőt.modellbauer.forum-aktiv.com/t271-gustis-1100-bismarck.
Na meg kapott képek.Most éppen a Bismarck újságot veszegetem amiben fából és ebből abból össze kell építeni a hajót.Azokban is van leírás a hajó történetéről illetve a bemutatásáról,képekkel illusztrálva.Nagy örömömre vannak benne olyan nekem új képek is amiket a neten még nem látta eddig.
Nagyjából ennyi!
Ja a filmeket -magyar szinkronnal- kiírom neked dvd-re ha kell.
Üdv!
hergert 524634 2013. február 6. 21:11
Válasz erre
Szia Laci!

Ok rendben! Jó neked, hogy láttad a filmet én sajnos lemaradtam róla. A you tube-on is csak a Cameron félét láttam németül,az egész jó volt.

A hajód építését már régóta figyelem, az iciri piciri kütyükkel együtt.

Milyen rajzból, könyvekből dolgozol?

Üdv.: Herger Tomi
hatvanilaci 524631 2013. február 6. 20:44
Válasz erre
portside11[1]
portside11[1]

Szia Hergert!
Én nem arra gondoltam,amiket te bejelöltél.(De azért köszi a fáradozásod!)Ezeket már megcsináltam a hajón és 6 db van belőle összesen.Én a citadella páncélzaton lévő kapaszkodóra gondolok.Tegnap a magam szórakoztatása végett megnéztem a "Bismarck elsüllyesztése" című dokumentum filmet,és abban láttam a roncson egy szép közeli felvételt róla.Utána nyomoztam és az a tat felé van a legközelebb.Ezt be is kereteztem neked,bár a kép elég kis és sz@r felbontású.
A tűzoltócsapokat is és a tömlőket is ugyanúgy meg fogom csinálni rajta,mint az eredetin volt.Ezen a hajón mindent megcsinálok az utolsó részletekig ami rajta volt.Mármint amit ekkora arányban meglehet csinálni.Ha úgy van időd és kedved,akkor nézz vissza oldalakat,ott találsz elég sok képet a hajóról és annak építési szakaszairól.Nem tudom,hogy tudod e,de nagyon sok itt lévő barátunknak köszönhetem,hogy a hajó "életre kel".Gondolok itt a világításra,a hajó felépítményének elkészítési technológiájára rézből,meghajtás stb.
Eredetileg csak saját célra kezdtem építeni,de az építés folyamán egyre több minden kezd működni rajta,így most márt kezd a verseny felé irányulni.Ha nem is indítom versenyen,de kiállítani elviszem.
Üdv!
hergert 524620 2013. február 6. 19:42
Válasz erre
20100319161643-71296-fulla
20100319161643-71296-fulla

Itt van még egy kép, igaz ez a Tirpitz. Az orrban is van ilyen kötélterelő.
hergert 524616 2013. február 6. 19:29
Válasz erre
paintbism19418a
paintbism19418a

Szia Laci!

Ez a kapaszkodó véletlenül nem egy kötélterelő csiga pár. Amit mellékeltem képet az alsó részén egy hasonló látható.

Ha szabad megkérdeznem a tűzoltó csapokat, tömlőket is meg fogod csinálni?

Üdv.: Herger Tomi
hatvanilaci 524597 2013. február 6. 18:35
Válasz erre
Ja a Tennesee azért van fent,mert azt akartam ezzel is érzékeltetni,hogy a bulba orr nélkül ilyen szép hullámok keletkeztek a hajóorr után.
hatvanilaci 524595 2013. február 6. 18:33
Válasz erre
Tennesee
Tennesee
Bismarck wreck
Bismarck wreck

Üdv!
Itt van egy videó a bulba orr jótékony hatásáról.Látni,ahogy a bulba orr tolja maga előtt a vizet,így kiegyenlítve a hullámzást.
www.youtube.com/watch
Ez pedig egy hagyományos orr:
www.youtube.com/watch

Google a barátom!Találtam a Bismarck roncsáról készült képen a páncélövnél egy kapaszkodó szerű "képződményt".Mivel ez a roncson rajta van így eredetileg is rajta volt,tehát nekem is meg kell majd csinálnom.Még jó hogy rátaláltam,mert így még élethűbbé tehetem a hajót.
Üdv!
Neo954 524579 2013. február 6. 16:47
Válasz erre
Na szóval ezt is leírtad! Köszönjük! :)
tyimosenko 524576 2013. február 6. 16:45
Válasz erre
Köszi Tamás, igen, így van, egy mesterséges hullámsor semlegesíti a természetes hullámokat és takarékosabb üzemmódot eredményez.
Neo954 524575 2013. február 6. 16:45
Válasz erre
Sziasztok!

Laci köszönöm! Úton van felém a humbrol 96-os RAF Dark Blue, azt a vallejo-s szín alapján majd keverem ha kell.

A döfőorr témához: Tamás78 leírta a lényegét, később talán a Yamato osztály hajóin alkalmazták először a bulbaorr-t a lényege, azt hiszem, hogy a hullámokat eloszlatja, a maradék később éri a hajótestet, és kisebb lesz az víz ellenállása, és növekszik a sebesség.

Üdv.:Neo
TAMÁS78 524573 2013. február 6. 16:41
Válasz erre
A hajótest hullámkeltő ellenállása mellett, azzal, hogy maga fölé tolja az áramló vizet, létrehoz egy másodlagos hullámzást, amely - megfelelő tervezés esetén - lényegében kioltja, pontosabban nagymértékben csökkenti az elsőt. Úgy tudom, elsősorban nem a sebességnövelés a tervezők célja, hanem az, hogy a megkívánt sebességet kisebb gépteljesítménnyel és így fogyasztással el lehessen érni.
tyimosenko 524571 2013. február 6. 16:26
Válasz erre
Sziasztok,

Ahogy láttam újabban alkalmazzák a vízfelszín alatt előrenyúló orrot a hajótervezésben, az utasszállítóknál, meg tán az amerikai repülőgéphordozóknál is szembetűnő. Valami olyasmit hallottam, hogy ez a bizonyos előrenyúló orr semlegesíti a felcsapódó hullámok egy részét és ezáltal némi sebességnövekedést is eredményez.
T.Csaba 524568 2013. február 6. 15:58
Válasz erre
Szia Tamás!

Köszönöm!

Így már világos.Tehát nem fizikai oka volt.

Köszi még 1x!
TAMÁS78 524567 2013. február 6. 15:50
Válasz erre
Szia!

Tudomásom szerint az 1866-os lissai csatában történt nagyon sikeres Teggethoff-féle kosolás késztette arra a tervezőket, hogy hajóikat még sokáig lékelésre alkalmas döfőorral szereljék föl. Ezek a döfőorrok néha egészen abnormális méreteket és formákat öltöttek, pl. a francia hajóknál. Ettől a hagyománytól szabadultak meg azután nagyon-nagyon nehezen és lassan, hiába növekedett már a század elejére is akkorára a hajók sebessége és lövegeik lőtávolsága, ami gyakorlatilag kizárttá tette a kosolást. Még néhány II. Vh-s hajó is ehhez hasonló orral készült, vagy lett tervezve eredetileg. De végül győzött az a szempont, hogy a kifele hajló, ún. atlanti orr sokkal jobb tengerállóságot biztosít, a döfőorr meg a bulbaorrokban élt-él tovább, főként a kereskedelmi hajózásban.
T.Csaba 524566 2013. február 6. 15:35
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Egy meglehetősen laikus kérdés foglalkoztat régóta,amit sehol nem tudtam-mertem eddig megkérdezni.

Az I.vh-s és korábbi hajók orra oldalról nézve alul előbbre állt,mint felül viszont a későbbi hajóknál fordult a helyzet és most már az orr teteje van előbbre (legalább is a vízfelszín fölött).
A kérdésem,hogy ez miért fordult meg?
Hullámtörés miatt?Vagy,hogy ne verje a fedélzetre a vizet?
Miért volt a régieknek olyan orra?Nem volt kellő tapasztalat ezzel a sebességgel?

Előre is köszi!

Csaba
hatvanilaci 524561 2013. február 6. 14:54
Válasz erre
Szia Neo954!
Ilyet találtam,nem tudom,hogy ez mennyire jó neked.
scale-models.nl/cc-vallejo.html
A "Vallejo acrylics Model Color - opaque colours"-ban találod meg a "930 Dark Blue
(53)" alatt.
Remélem tudtam segíteni!

Zs180!
Majdnem eltaláltad a számot.Ez a hullámtörő 137 db-ból áll... :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.