/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
TAMÁS78 519689 2012. december 25. 10:34
Válasz erre
Blücher 015
Blücher 015

Sziasztok!

Az elmúlt kb. 3 hétben semmi időm nem volt makettezni, de tegnap délután jutott egy kicsi. A kazamatalövegek tornyaival kapcsolatban azt találtam ki, hogy a kiterített hengerpalástba lézerrel vágatom bele egy kollégával a szükséges nyílásokat, hogy kellően szabályosak és egyformák legyenek, aztán feltekerve egy megfelelő átmérőjű sztirolhengerre ragasztom. Szerencsére a kolléga úr a kevésbé szépen sikerült próbadarabokat is elküldte, így bőven van felesleg is. Egy ilyen próbadarabbal kísérleteztem ki tegnap, hogy hogyan is fog festeni egy ilyen torony. (A véglegesek ettől méretben egy picit eltérnek majd, és a nyílások is szabályosabbak és szebbek lesznek rajtuk.)
Sebi 519657 2012. december 24. 20:22
Válasz erre
Csatlakozom. Én is Kellemes Ünnepeket kívánok nektek.
BBalázs 519646 2012. december 24. 18:37
Válasz erre
Sziasztok!

Ezúton kívánok Nektek Boldog Karácsonyt!

Bencze Balázs
zs180 435785 2012. december 15. 17:04
Válasz erre
Tamás,
lehet, hogy jobban tűröm a monotóniát, de sokszor azon kapom magam, hogy két pöcök felragasztása után máris pihenőt tartok. Szóval az építési tervhez való kényszeres ragaszkodás is lehet kontraproduktív. Ami a kézügyességet illeti, Te sem szükölködhetsz benne, ha ilyen szépséget tudsz építeni.
Simi, nagyon jól néz ki a részlet, amit bemutattál. Bizony, sokkal, több/szebb részlet van rajta, mint az enyémen. Egyébként igen, kétoldalas ragasztóra vannak felhelyezve az apróságok.
Voltam egy papírboltban, és megláttam, hogy lehet kapni BlueTac-et, amit sokan használnak az amerikai makettezők közül. Nosza, vettem egy adagot, jó lehet pl. árbocok és keresztrudak fixálására míg a ragasztó megköt. Gyilkos volt ez a hét, de most már kicsit kevesebb dolgom lesz; remélem, az ünnepek alatt tudok haladni a vaskutyával...
TAMÁS78 435784 2012. december 13. 20:53
Válasz erre
Laci!

Borzasztóan sajnálunk, hogy ilyen harmadik világbeli, lepukkant, kolerasújtotta helyen kényszerülsz tengődni. :) Épp jókor jelentkeztél, pár napja jutott eszembe, mi lehet a Bismarckkal.
TAMÁS78 435783 2012. december 13. 20:50
Válasz erre
Szia, Simi!

Még sosem használtam Milliputot, kerülöm az ilyen anyagokat, mert bénán bánok velük. A balzát viszont jól ismerem és szeretem. A végeredményt meg majd meglátjuk!
hatvanilaci 435782 2012. december 13. 10:54
Válasz erre
Üdv hajosok!
Narn08!
Azta...! Köszönöm a kepeket!En "sajnos" kint vagyok külföldön,igy a hajora nem volt sok idöm.Viszont szepen alakul,a hätso felepitmeny majdnem teljesen kesz van,az elsö felepitmeny also resze hiänyzik mär csak,igaz annak is a 40%-a kesz van.Ha otthon leszek (karäcsony utän),feltetlen teszek fel kepeket rola.
Addig is üdvözletem Ausztriäbol (Tulln) minden kedves barätomnak!
Simi 435781 2012. december 12. 13:31
Válasz erre
1
1
2
2
3
3

Kedves Barátaim!
Olyan nagyszerű, hogy mostanában szinte minden napra jut valami meglepetés-fotó a készülő hajókról. Tényleg színvonalas munkákat láthatunk itt; jó hogy megmozdult az álló víz. Őszitén megvallva engem inspirál is a munkára.
TAMÁS78 ! Nagyon szépen alakul a műved! Én a balsafa helyett inkább Milliputot alkalmaztam volna erre a feladatra (használtad már?). Persze a végeredmény a lényeg, az pedig igen ütős.
Sebikém! Remélem, hogy nem túl sokára fogunk találkozni! A hajó nagyon jó; csak így tovább! Várom a képeket az újabb fejleményekről!
zs180!
Ismerős kihívások, csak a méretarány nem mindegy... Ez ugye kétoldalas ragasztó, aminek segítségével fixálod a lefestendő pici alkarészeket? Különben nem annyira lélekölő a sok, egyforma alkatrésszel való munka, mint sokan gondolják, mert hatvanadszorra már sokkal gyorsabban megy a dolog, mint elsőre. Különben sajnos én is elég lassan dolgozok...
Most is sajnos csak eddig jutottam, mait a képeken láthattok. A Trumpeter igazi kínai cég, ami azt jelenti, hogy vannak nagyon jó és nagyon negatív tulajdonságai a termékeinek. A nagyon jó: a méretaány pontossága, alaktrészek részletessége. A nagyon rossz: az illesztések csapnivaló minősége. És sajnos ezeket sokszor a hagyományos módon (tömítőpaszta+csiszolás) nem is lehet eltüntetni. Pl a fafedélzet és a felépítmény közt adódó 1-2 mm-es(!) hézagnál nem lehet csiszolni. Itt a tejfehér színű faragasztó nagyon jól jön! (Köszönöm, Gyuri az ötletet!) Jól befolyatható pl egy 0.2-0.3-as drótarabbal, kb 5-10 percig letörölhető/vakarható. Egy nap múlva pedig csontkeményre szárad.
TAMÁS78 435780 2012. december 11. 21:33
Válasz erre
Egészen nagyszerű munka az a kifelé dőlő mellvéd.
TAMÁS78 435779 2012. december 11. 21:32
Válasz erre
Blücher 011 másolata
Blücher 011 má...
Blücher 012 másolata
Blücher 012 má...
Blücher 013 másolata
Blücher 013 má...
Blücher 014 másolata
Blücher 014 má...

Köszönöm a meghívást, lehet, hogy egyszer élni fogok vele. Valóban, nekem is így kellene csinálnom, de ez nem minden esetben jön össze. A monotóniatűrésem és a türelmem egészen bizonyosan kategóriákkal gyengébb a tiédnél (és feltehetően a kézügyességem is).

Közben nagy vonalakban elkészültem a tat ívelt formájával (balzából készült, majd kap még egy adag szórógittet és egy kiadós csiszolást), a 6 toronnyal, lassan elkezdtem "befalazni" a kazamatalövegek helyén tátongó lukakat, ill. kifúrni a Bullsaugékat, azaz a hajótest oldalán sorakozó ablakokat. Továbbá Pacy kolléga türelmének és ügyességének köszönhetően készen van a főtüzérség 12 lövegcsöve (ezeket a 21 cm-es, 45-ös kaliberhosszúságú lövegeket semmi más hajó nem kapta meg, így nem is kaphatóak 1/200-ban).
Sebi 435778 2012. december 11. 19:17
Válasz erre
Kedves Barátom!

Örülök, hogy tetszik. Bár az idén már valószínűleg nem találkozunk személyesen, remélem jövőre még Móvár előtt mód lesz rá, hogy megmutassam. A filces tippet köszönöm.
zs180 435777 2012. december 11. 01:07
Válasz erre
DSC04898
DSC04898

Simi, igen egyszínű szürke az egész korlát. 
Sajnos csak ilyen fotóval tudok szolgálni, itt láthatók a különböző lejáró és skylight fedelek, meg egy-két egyéb alkatrész. Lassan haladok.
P.Gy.
Simi 435776 2012. december 9. 21:12
Válasz erre
zs180!

Köszönöm válaszodat! A képet én is ismerem, mert bent van az említett könyvben. Szóval, ha fix korlát, akkor a vízszintes részek is szürkék, akárcsak az oszlopok.Várom/várjuk az újabb képeket a Derfflingerről!
Simi 435775 2012. december 9. 21:08
Válasz erre
Kedves Gábor Barátom!

Ugye, te is belátod, hogy azért ez így sokkal szebb lett. Igazából ez egy apróság, mégis sokat hozzátesz a hajó fílingjéhez - ami szerintem nagyon jó. Ha javasolhatom, ne kisérletezz festékkel való lefestéshez, hanem inkább egy jó alkoholos fekete filccel (pl Edding M)húzd át néhányszor, ha jó minőségű a filc, tökéletesen be fogja fedni és pár perc alatt végzel az egésszel; nem is beszélve arról, hogy nem fogja megvastagítani a drótot. Különben nagyon jól néz ki ez a hajó!
Sebi 435774 2012. december 9. 20:52
Válasz erre
082
082
083
083
084
084
085
085

Kedves Barátom!

Látom ismét hozod a szokott minőséget, akárcsak Gyuri is. Én pedig a múltkor adott tanácsod alapján változtattam a kötélzeten.
zs180 435773 2012. december 9. 15:48
Válasz erre
Kedves Tamás, szívesen megmutatom, hogy dolgozom, eljöhetsz hozzám, ha előzőleg időpontot egyeztetünk. Attól tartok, nem lesz túl látványos, mert 1. lassan dolgozom, kevés időm van, 2. semmi különös nincs benne, csak kisebbek az alkatrészek, mint általában és én is sokat szenvedek emiatt, pl. gyakran leejtem, utána nehezen találom meg, nem tudom megfogni, mert túl kicsi, stb. Mindig megpróbálom a komplex formájú alkatrészeket egyszerű geometriai összetevőkre bontani és ezeket külön-külön kialakítani, majd, ha több egyforma dolgot kell készíteni, egy-egy alkatrésztípust egy lépésben felrakni a készülő sorozatra, és csak ha mindegyiken rajta van, akkor áttérni a következőre - de ezt biztosan Te is így csinálod.
P.Gy.
zs180 435772 2012. december 9. 15:40
Válasz erre
REPULSE IN DRYDOCK 1935 mi
REPULSE IN DRYDOCK...

Szépen alakul a fedélzet jók a szellőzők és a bakok.
Kérdésedre válaszolva: szerintem a Conning Tower szintjén és eggyel felette is kétsoros, fix korlát volt, mint ahogy a melléklet képen is (valamennyire) látható (a kép benne van a Raven-Roberts könyvben is). 
A legtöbb képen vászon borítja ezeket a korlátokat, itt nem.
P.Gy.
Gonzo 435771 2012. december 8. 21:20
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Ment a levélke az adatlapon lévő címedre.

Egyébként egy friss anyag a HTKA-ról, akiket esetleg érdekelnek az USA modern felszíni egységek:
htka.hu/2012/12/08/ticonderoga-osztaly/

Üdv: Gonzo
Simi 435770 2012. december 8. 14:42
Válasz erre
1

Itt még szinte érintetlen a terep, csak a két mellvéd van levágva.
1
2

Itt már kinyitottam a szellőzőaknát. és a csónakbakokat is eltüntettem és elkészült a két mellvéd is. Ez a festés előtti állapot.
2
3

Ez a mellvéd.
3
4

A festés után...
4
5

A két maratott szellőzőház a csónakbakokkal.
5
6

Itt jól látszik a szellőzőakna is a felnyitott fedelekkel és kitámasztókkal.
6

Szia zs180! Sziasztok!
Ígértem képeket a folytatásról: íme. Ez a fedélzet-rész a hátsó kémény körül helyezkedik el, ezen dolgozok manapság. Előszöris levagdostam a csónakbakok öntvényeit ill. a kétoldalt található mellvédeket. A csónakabakok ugyanis szerepelnek a WEM maratásában. A mellvédek pedig csúnyák és vaskosak voltak. A levágott elemek helyét elcsiszoltam 600-as papírral aztán a Gunze szürke 1200-as alapozójával lefújtam. Erre azért van szükség, hogy a csiszolás helye teljesen eltűnjön, különben a festés kifoltosodna, hiszen a csiszolt helyeken másként tapad a festék, mint a sima felületeken. A kémény előtti szellőzőket kinyitottam; a mellvédeket alulemezből készítettem el, úgy, hogy a felső része kifelé dőljön. Maratásból származik a két szellőzőház a csónakbakokkal. Az utóbbiak nem igazán akartak passzolni a helyükre, még a csiszolópapír is elégtelennek bizonyult, reszelővel (!) kellet őket kezelésbe vennem. Egyelőre itt tartok...
Gyuri! Az a kérdésem volna hozzád, hogy a Schelter deck feletti részen, a CT körül is dönthető volt a korlát? Mert akkor azt úgy kell lefestenem.
TAMÁS78 435769 2012. december 7. 19:50
Válasz erre
Köszönöm, közben elkészült mind a hat, és úgy néz ki, a 21 centis lövegcsövek is meglesznek nemsokára egy kolléga jóvoltából.

Egyszer nagyon megnézném, ahogy dolgozol. Sok esetben nem tudom elképzelni, hogyan folyik az ilyen apró részletek kivitelezése, mármint tecnikailag hogyan oldható meg.

Mellesleg ezt láttátok már? (Le kell görgetni kb. a feléig, ott kezdődik a lényeg.)

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
tyimosenko 435768 2012. december 7. 14:56
Válasz erre
Szia Gonzo,

De persze, keress meg légyszi magánban.

Közben helyrehozta a dolgot a webmester.
Üdv
Gonzo 435767 2012. december 7. 08:12
Válasz erre
Szia tyimosenko!

A WEM-es rendeléshez estleg nem lehet betársulni? Olcsóbb lehet a posta...
Meg sajnos gyakorlatom sincs a WEM-es rendelésekhez, nem szeretnék elkefélni valamit :) :). Természetesen előrre utalnék.

Előrre is köszönöm!

Üdv: Gonzo
tyimosenko 435766 2012. december 6. 20:46
Válasz erre
Köszi Sebi, jó ötlet, megírtam neki.
Sebi 435765 2012. december 6. 19:57
Válasz erre
Szia!

Az előbb megpróbáltam vásárolni tőlük. Úgy néz ki, hogy kissé figyelmetlenek voltak. Magyarországot ugyanis simán kihagyták a listából és valószínűleg ezért nem lehet ide rendelni.
Ha már úgy is leveleztél a webmesterrel és szerinte működnie kell a dolognak, akkor az a szerény javaslatom lenne, hogy kérd meg, írja be szép hazánkat a listára. Utána biztos működni fog.
tyimosenko 435764 2012. december 6. 16:41
Válasz erre
Sziasztok,

A white ensign models honlapjáról próbáltam rendelni egy gold medal models maratást, azonban Magyarországra nem tudtam beállítani a postázást, ha bankkártyával fizetnék. Megnéztem, paypal fizetésnél engedné, sima kártyással nem. Leveleztem a honlap webmesterével, szerinte működnie kéne sima kártyás fizetéssel is. Nem tudja valaki esetleg, hogy tényleg csak paypal-os lehetőség van ezen a honlapon, próbálta valaki mostanában?
Vagy honnan lehetne még gold medal models termékeket rendelni sima kártyás fizetéssel, lehetőleg EU-n belülről? 
Köszi szépen.
zs180 435763 2012. december 5. 21:36
Válasz erre
DSC04896
DSC04896
DSC04897
DSC04897

Szia, Imi!
Az íveket 0,2 mm-es sztirolból vágtam ki egy körzőkés segítségével. Egy-egy drót lett ragasztva a szélekre. Jó a sablon, én is néztem, de ez a körző se rossz.
A Combrig kit egy álom, ilyen szép makettet még nem építettem. Tökéletes az alkatrészek kidolgozása, a maratás viszont nem nagy szám, csak kevés alkatrészt fogok hasznosítani belőle. Ebben a méretarányban mégis mindig van lehetőség a feljavításra, ennek mértékét legalább annyira megszabja az elérhető dokumentáció minősége, valamint az építő mazochizmusa, mint maga a makett. 
Láthatod, hogy időközben kivájtam a C és D barbettáknál levő dobozokat, a B barbettánál levőkkel együtt - ez utóbbiak csak oda vannak téve, kis lábakon fognak állni. Minden doboznak és világítóablaknak fedele lesz, már kivágtam vagy hatvanat...
P.Gy.
Simi 435762 2012. december 5. 18:43
Válasz erre
Szia!
Nem lehetett könnyű dolog kivágni azokat az íveket, mindenesetre jól sikerült. A minap a modelwarships.com-on láttam az ujdonságok közt egy Hasegawa által készített acél-sablont, azzal biztosan könnyebben készíthetted volna el. Különben mi a véleményed erről a Combrig kitről? Ezt is annyira fel kell javítani? Milyenek a hozzá adott maratások?
zs180 435761 2012. december 4. 23:47
Válasz erre
DSC04895
DSC04895
DSC04894
DSC04894

Nagyon szépek a tornyaid! Én megértem, hogy nem öntetted le őket; amit lehet, az ember szeret egyedül megcsinálni. 
Bár alig haladtam, azért megosztom veletek a csekély eredményt: a fedélzetet a kivetőtöltetek hüvelyeitől védő ívelt vasalatokat lefelejtette a makettről a Combrig - ezeket készítettem el, illetve kinyitottam egy-két fedélzeti lejárót. A horgonylánc pedig csak egy kicsit túl vastag, ha nem találnék vékonyabbat (fogok), ez is elmenne...
P.Gy.
TAMÁS78 435760 2012. december 3. 19:48
Válasz erre
cache_2415836009
cache_2415836009

Sziasztok!

Valakinek nincs meg véletlenül a Marine Arsenal Alte deutsche Panzerkreuzer c. kötete? Akár kézzelfogható valójában, akár elektronikus formában, szükségem lenne rá, persze ellenszolgáltatás fejében gondoltam.

panzerschiff@freemail.hu

Köszönettel:
Tamás
TAMÁS78 435759 2012. december 1. 16:22
Válasz erre
Blücher 010 másolata
Blücher 010 má...

Ha újra nekifutnék, valószínűleg inkább gyantából másoltatnám, de most már átverekszem magam rajtuk.
Tommy 435758 2012. december 1. 16:09
Válasz erre
Hát akkor nem marad más hátra, mint a gyűjtögetés...:) Így, hogy 'SIKO', még nem kérdezősködtem nálunk. Van néhány művészbolt, hátha nem néznek rám bután.:)
TAMÁS78 435757 2012. december 1. 10:08
Válasz erre
Emlékeim szerint hasonló árakon volt itt is, mikor utoljára vettem, a 0,5-ös 1600 körül, aztán a vastagság duplázódásával duplázódik az ár is. Szerintem viszonylag baráti, hiszen így 11-12 ezerből (egy 0,5-ös, egy 1-es és egy 2-es) kijön 6 négyzetméternyi anyag, az meg azért mérettől függően akár 5-10 1/200-as hajóra, vagy másképp számolva jópár évre is elég lehet.
Tommy 435756 2012. november 30. 23:00
Válasz erre
Meg lehet kérdezni mennyi az a baráti ár? Mert nézegettem a neten 2mm 1000x2000-es táblában 6000Ft. Hm...
TAMÁS78 435755 2012. november 30. 21:05
Válasz erre
Hirtelen fellángolás volt, viszonylag gyorsan lanyhult az érdeklődésem, bár egy-két alkalommal azóta is megfordult a fejemben, hogy folytatni kellene. Az enyém is 200-as.

Vp-ben az OBI-ban még nem láttam sztirolt, csak A/4-es, mindenféle figyelmeztető és tájékoztató szöveggel festett táblák alapanyagaként, elég drágán, viszont a sétálóutcától kb. 100 méterre van egy művészellátó üzlet, ott baráti áron beszerezhetőek a Siko lemezek. Én mindig ott veszem. (Sokféle karton is kapható.) Ha akarod, átbogarászom az itthoni készletem, hogy tudnék-e most egy hajóra valót nélkülözni. Meg amúgy is, ha bármiben tudok segíteni, szívesen.
Tommy 435754 2012. november 30. 20:48
Válasz erre
Tommy 435753 2012. november 30. 20:48
Válasz erre
1/200. Az első próba műanyagból volt, de puha fajtából, de számítási hibák miatt félbehagytam. A második papír (karton), amikor már megcsináltam a teljes testet, palánkozva, szépen megcsiszolva, de kiderült, hogy a papír nem szereti a vizet...
Most akarok nekiállni ismét, de most már sztirolból, nagyjából, ahogy te is csinálod. Ezért érdeklődtem a technológia után.
Csak az a baj, hogy ebben a városban (Szfvár) nem lehet kapni sztirol lemezt, mindenhol csak a "Hobbyglass" néven emlegetett anyagot ajánlják. Az meg szerintem túl rideg, és kemény. Ha jól tudom hozzánk legközelebb Veszprémben van az OBI-ban. De ott meg nem vagyok ismerős, meg nem is nagyon jutok el oda.
TAMÁS78 435752 2012. november 30. 19:57
Válasz erre
Na, az is szép feladat, én is nekifutottam egyszer. Milyen a méretarány, és hogyhogy harmadszor, ha nem vagyok indiszkrét?
Tommy 435751 2012. november 30. 14:54
Válasz erre
Persze:) A Szent István. El akarom kezdeni harmadszor is. Nem adom fel...:)
TAMÁS78 435750 2012. november 29. 21:49
Válasz erre
Az Evergreenről nem is tudtam, hogy gyárt ilyet is, a generikus fafedélzetről tudtam, ezt épp az ára miatt hagytam ki a számításból. Most rákerestem, én sem találtam 1/350-nél nagyobbat, pedig korábban láttam valahol.
TAMÁS78 435749 2012. november 29. 21:47
Válasz erre
zs180 435748 2012. november 29. 21:01
Válasz erre
d)evergreen lap - nem kell bekarcolni
e)generikus fafedélzet, bár ez drága és és nem találtam 1:350-esnél nagyobb
méretarányban.
zs180 435747 2012. november 29. 20:59
Válasz erre
Hát igen, jó lett volna találkozni, bár elég feszes volt a program.
Tommy 435746 2012. november 29. 20:49
Válasz erre
Köszi!

Én is nekiállok szerintem ismételten (harmadszor) a művemnek. Csak sztirolt kéne beszereznem.
TAMÁS78 435745 2012. november 29. 04:50
Válasz erre
Ja, és a tat kicsit íveltebb formájánál balzát is használtam, valószínűleg fogok az orrnál is, meg még később is pár helyen.
TAMÁS78 435744 2012. november 29. 04:43
Válasz erre
Szia, Tommy!

Ennél az építésnél eddig 2 és 1 mm-es sztirolt és 3 mm-es kartont használtam. Sztirolból csak hajó "alja", tehát a vízvonalszint 2-es, az összes többi lemez 1-es. A későbbiekben még 0,5-öst biztosan fogok használni, és különböző vastagságú réz-, ill. alumíniumlemezeket is. A sztirolt általában fémvonalzó mellett, sniccerrel kb. félig bevágom és a vágás mentén eltöröm. Vannak esetek, amikor teljesen átvágom, és csak ha a már beépített részegységből kell vmit kivágni, akkor fűrészelek.

Tamás
Tommy 435743 2012. november 28. 22:34
Válasz erre
Tamás!

Milyen vastag anyagokból építkezel? Fűrészeled a sztirolt vagy vágod?

Üdv
Tommy
TAMÁS78 435742 2012. november 28. 22:18
Válasz erre
Szia, Simi!

Köszönöm szépen! Természetesen nekem is megfordult a fejemben, hogy ezeket és néhány további többpéldányos részegységet is leöntetek valakivel, minden bizonnyal gyorsítaná a dolgot, de ebben az esetben úgy döntöttem, hogy a váratlanul jött szabadidőt kihasználva így csökkentem a költségeket. Meg most épp kedvem is volt az egyforma tornyokkal bíbelődni. A későbbiekben aztán valószínű, hogy igénybe veszek majd efféle segítséget is (talán pl. Luckytól, ha hajlandó lesz rá :) ). Már rég a kazamatalövegeket kellene csinálnom, de valahogy nem tudtam rávenni magam.

A fedélzeten is erősen töröm a fejem. Az a) verzió lenne a bekarcolt, majd a képességeimhez mérten élethűen festett sztirollemez. A b) lehetne az ugyanígy bekarcolt furnérlemez, ezesetben ezt még be kellene szereznem valami ide megfelelő minőségben, a c) pedig - bevallom, erre egészen minimális az esély - a deszkánként felépített fedélzet, valami megfelelő anyagból (furnér, vagy extra minőségű élfólia).
Simi 435741 2012. november 28. 21:52
Válasz erre
Nagyon korrekt az eddigi munkád! Nem gyorsítana egy kicsit az építésen, ha a sok, egyforma alkatrészt (jelesül: lövegtornyok) leöntenéd műgyantából? Ha nem értesz hozzá, biztosan elvállaná valaki pl a "műgyanta öntés" topicban (talán pl lucky).
TAMÁS78 435740 2012. november 28. 19:20
Válasz erre
Blücher 007 másolata
Blücher 007 má...
Blücher 008 másolata
Blücher 008 má...

Sziasztok!

Eltérően a megszokottól, az elmúlt két napban volt egy kis szabadidőm, így a főtüzérség lövegtornyai is elindultak a megvalósulás felé. Persze még a csiszolások is nagyon nyersek.
Simi 435739 2012. november 28. 18:48
Válasz erre
+ és még legalább kb 20-30 ezer forint vám is, mert nem az EU-ból érkezik...sőt hallottam már olyan esetről is, hogy a drága vámosok autómatikusan vissza is fordították a csomagot, mondván, hogy nem fizették meg a vámot. Mindezt a rendelő ügyfél pedig a cégtől tudta meg. Nagyon édesek...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.