/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Sebi 522207 2013. január 16. 18:16
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintem reális a dolog. Csak azért lehet furcsa a számunkra, mert esetleg mi nem megyünk bele ennyire részletesen a koszolásba.
Tulajdonképp nem kell sok idő, hogy egy igazi hajó úgy nézzen ki, mint a Szabi által mutatott filmen a makett. Itt ez a kép a Prinz Eugenről:

www.asisbiz.com/Battles/Operation-Donnerkeil/pages/Kriegsmarine-Cruiser-KMS-Prinz-Eugen-09.html

Ezen is elég jól látszik, hogy kissé le van harcolva. Kinek mi a tippje? Mikor készült a kép? Annyit elárulok, hogy a felette lévő felirat "operation Donnerkeil" téves, tehát ne vegyétek figyelembe.
TAMÁS78 522145 2013. január 16. 10:27
Válasz erre
baden4a
baden4a

Ez már szerintem is túlzás, ráadásul nem is felel meg a méretaránynak. De azért tény, hogy az állandóan vízben álló hadihajók állaga karbantartás és rendszeres - gyakori - újrafestés nélkül nagyon gyorsan romlik, akár már 1-2 év alatt is. Érdemes megnézni a háború legvégén ill. a Scapa Flow-i internálás alatt készült képeket a német Hochseeflottéról, ezek kb. 2 év alatt rohadtak le ennyire. Csak egy példa, egy kép a Badenről (1917 márciusában történt meg az átadása - gondolom, akkor elég tiptop állapotban lehetett):
Neo954 522137 2013. január 16. 09:37
Válasz erre
Szia!

Szerintem 5-10 év dokkban állás után nézhet így ki egy csatahajó amit nem használnak, illetve ha sérül a hajó azt a háborúban a lehető leggyorsabban megpróbálják kijavítani, nem marad az oldalán rozsdás tátongó lyuk. :)

Üdv.:Neo
hatvanilaci 522136 2013. január 16. 09:15
Válasz erre
Batka 522135 2013. január 16. 09:14
Válasz erre
Szerintem nem, de mostanában ez a divat. Azt hittem a hülyére koptatás, meg "festéklepattogás" megmaradt a szárazföldi eszközöknél.
lucky 522134 2013. január 16. 09:13
Válasz erre
Max ha pár éve áll gondozás nélkül.. A csurgások ok, de az a nagy nemtudommi az oldalán...
SSZABI 522128 2013. január 16. 07:48
Válasz erre
Hajósok, létezik az, hogy egy hajó ilyen ramaty állapotban nézzen ki? Mármint a németek sokszor átfestették őket, ennyire elhanyagoltnak szabadna lenniük?

www.youtube.com/watch
Kamovos 521987 2013. január 14. 18:43
Válasz erre
Két villogó fény a tengeren, és a rádió forgalmazás.

Térjenki!
Térjen ki maga.
Ismételten felszólítóm! Térjenki előlem!
Térjenki maga.
Térjen ki előlem! Én az amerikai haditengerészet anyahajója vagyok!
Én meg a világító torony.
Kamovos 521986 2013. január 14. 18:40
Válasz erre
hatvanilaci 521959 2013. január 14. 16:02
Válasz erre
Sebi!
Köszi a segítséget,jobban mondva a felvilágosítást!
Épp az imént néztem a szolnoki verseny dátumát.Ma este megyek Svájcba dolgozni,de remélhetőleg a verseny idejére hazajövök,és el tudom vinni a Bismarckot.Az még kérdés,hogy mivel,de ezen a kérdésen még "dolgozok".
Üdv!
Sebi 521859 2013. január 13. 19:39
Válasz erre
Szia Laci!

Amennyire tudom, ez a szín, a békebeli festés része. A németek minden hajót a békebeli festéssel indítottak még a háború alatt is. Majd mikor a hajó szolgálatba állt, a sapkát átfestették feketére vagy az aktuális álcaszínre. Persze nem azonnal, mert például vannak képek a Gneisenauról '41 márciusából a "Berlin" művelet idejéről, szép fényes sapkával. A Bismarck esetében feltételezhetjük, hogyha beért volna Brestbe, előbb-utóbb átfestik az övét is.
Másrészt valami olyasmit olvastam, hogy a sapka anyaga ezzel az ezüst festéssel együtt, a hőszigetelésben játszott szerepet. Meggátolta a kémény felső részének átmelegedését. De ez nem 100%, mert teljes leírást még nem találtam sehol, csak itt-ott olvastam fórumokon.
hatvanilaci 521834 2013. január 13. 18:02
Válasz erre
műszerek 003
műszerek 003
műszerek 002
műszerek 002

Üdv hajósok!
Itt a következő műszer a hídra!Természetesen ez is világít.Már alig várom,hogy kész legyen,hogy milyen fényáradatban fog "úszni"!
Üdv!
hatvanilaci 521769 2013. január 13. 12:18
Válasz erre
Bundesarchiv_Bild_193-04-2-10A%2C_Schlachtschiff_Bismarck
Bundesarchiv_Bild_193-04-2-10A%2C_Schlachtschiff_Bismarck

Üdv mindenkinek!
Van egy észrevételem és a következő kérdést tenném fel hozzá.Mint tudjuk minden hadihajó matt színű festést szokott kapni,ezzel is jobban rejtve magát.A Bismarck is matt szürke festést kapott a felépítményen,kivéve a kémény sapkát.Ez ugyanis RAL 9006 (White Aluminium),és fényes.Ki tudja erre a választ,hogy ez vajon miért olyan amilyen?
Köszönöm a válaszokat előre is.
Üdv!
zs180 521743 2013. január 13. 10:12
Válasz erre
Imi,én is láttam a Pontos feljavítót és el is gondolkodtam, valóban érdemes-e az eredeti tervem szerint belefogni az 1:600-as Airfix KGV Howe-ként történő megépítésébe, vagy inkább vegyek egy 1:350-es Tamiya KGV-t meg egy Pontos szettet...

Sebi, köszönöm, de én valóban csak felügyeltem a munkát és Kálmán volt, aki elvégezte.
A festéshez az útmutatóban ajánlott Revell festékeket használta - aggódtam is, hogy túl sötét lesz a felépítmények szürkéje, de végül is elég jók lettek a színek.

P.Gy.
SSZABI 521552 2013. január 11. 16:25
Válasz erre
Uraim, gyönyörűek ezek a munkák!
Ha időm engedi, akkor próbálom a Rurik hajótestét kipofozni, aztán teszek fel képeket.

Minden jót!
Sebi 521549 2013. január 11. 15:27
Válasz erre
Szia Gyuri!

Sehr gut, ahogy a bölcs angol mondja, a német megszállás alatt. Látszik, hogy ki felügyelte a munkát :) Egyébként WEM festékkel lett festve?

Imi barátom!

Ne bánkódj! Ha mindig arra várna az ember, hogy milyen kiegészítőt adnak majd ki, akkor ki építene makettet? A te kezed ráadásul van olyan jó, mint amit ezek gyárilag csináltak.

Laci!

Szép munka!
hatvanilaci 521528 2013. január 11. 12:01
Válasz erre
Simi!
Ez nem fotomaratott,hanem mind kézi.Lényegében "pofon egyszerű" (annak aki tudja természetesen a fortélyait),a műszert kirajzoltam egy 0,1 mm-s rézlapra,majd kifúrtam 0,8 mm-s fúróval.Az órát pedig egy 0,15 mm-s rézdrótból hajtottam a 0,8-s fúró köré majd,elvágtam körömcsipesszel.Ezt egy maszkolószalagra ragasztottam,majd egy egyenes 0,15mm-s rézhuzalt odaforrasztottam.Az így kapott "mutatót" középen elvágtam szikével,és lényegében kész is lett az óra.Egy csepp pillanat ragasztóba csipesszel belemártottam,majd felragasztottam a helyére.
Üdv!
Simi 521514 2013. január 11. 08:59
Válasz erre
pontos1
pontos1
pontos2
pontos2

Gyuri!
Ez a Bismarck egy igazán szép alkotás, nem hiszem, hogy jobbat tudnék én is kihozni belőle. Nagy elismerésem Kálmán barátodnak!
Képzeld, a Pontos Model elkészítette a (Tamiya 1/350-es) KGV-k feljavító készletét! Egyszerűen fantasztikus! Kicsit el is szomorodtam, hogy nem vártam még néhány évet a POW építésével; bár ehhez is kell némi plusz munkát hozzátenni, de az szinte elenyésző.
Laci!
Köszönöm az elismerő szavakat! Nagyon klassz az a fordulatszám-mérő. Ez úgy lett kimarva? Gondolom, ezt majd a hídon kell elhelyezni.
zs180 521508 2013. január 11. 03:58
Válasz erre
DSC04917
DSC04917
DSC04918
DSC04918
DSC04919
DSC04919
DSC04920
DSC04920
DSC04921
DSC04921
DSC04922
DSC04922
DSC04923
DSC04923
DSC04924
DSC04924
DSC04925
DSC04925
DSC04926
DSC04926

Laci, nagyon ötletes!
Alig lehet összeszámolni, mennyi minden fog mozogni és világítani ezen a hajón...
Időközben Kálmán barátom tovább haladt a Revell 1:350-es Bismarck-jával, íme a jelenlegi állapot. Már nem sok hiányzik ahhoz, hogy elkészüljön vele.
P.Gy.
hatvanilaci 521503 2013. január 10. 22:58
Válasz erre
mérő műszer 001
mérő műszer 001
mérő műszer 002
mérő műszer 002
mérő műszer 003
mérő műszer 003

És a legújabbak...
hatvanilaci 521438 2013. január 9. 19:52
Válasz erre
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (1)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (1)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (2)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (2)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (3)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (3)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (4)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (4)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (6)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (6)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (7)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (7)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (8)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (8)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (10)
Bismarck hajócsavarok fordulatszám-mérője (10)

Üdvözlöm a hajósokat!
Elkészült a Bismarck hajócsigáinak fordulatszám mérőjének a műszere.Ahhoz,hogy mindez sikerült sok embernek köszönhetem itt.Ezúton is megköszönném a segítségetek,mert nélkületek ez nem jött volna létre!
Üdv!
zs180 521291 2013. január 8. 12:53
Válasz erre
Simi, nagyon szépek lettek a légvédelmi lövegek!
Az hogy a Minnesota végre felkerült a mws.com-ra hosszú levelezgetés eredménye, Jim Baumann segítségével. Ismét nagyon segítőkésznek bizonyult a Mester.
Remélem, az ottani fórumozóknak is tetszik majd a kis hajó.
A Blue Tack-et elfelejtettem a múltkor. Bár még ki sem bontottam, de elmondhatom róla, hogy ez egyfajta gyurma-ragasztó, amit pl. David Griffith arra használ, hogy megfeszítse a Caenis-ből készülő köteleket, amíg a ragasztó megköt. Én egyfajta sablonként szeretném használni, pl. árbocok és keresztrudak összeragasztásánál:
belenyomod az árbocot és gondosan beállítva a keresztrudat, majd ragasztót pöttyintesz a kettő közé. Így pontosan beállított lehet a pillanatragasztós kötés; de még biztosan jó lehet még ezer más dologra is.
hatvanilaci 521272 2013. január 8. 09:57
Válasz erre
Simi!
Ez egyszerűen fantasztikus!Érdemes volt feltenni a két ágyú összehasonlítását.A különbség fenomenális.Jól látható,hogy egy fröccsöntött forma egyáltalán nem adja vissza azt a hatást,mintha igazi volna,mint a te általad feljavított.Gratula hozzá!Nagyon szépek lettek a "pom-pom" légvédelmi ágyúk is,és ügyesen megoldottad a felmerülő "csőhosszúság" problémát!

Nekem van egy elképzelésem a Bismarck külső műszereivel kapcsolatban,bár nem tudom hogy fogom még kivitelezni,de Lucky barátunk segítsége -smd led- nagyon sokban hozzájárult ahhoz,hogy nyitott szemmel vizsgáljam az előttem kínálkozó lehetőségeket.Azt hiszem ez azért elárult némi információt...
Üdv!
Simi 521270 2013. január 8. 09:45
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7

Na végre fel tudtam tenni én is néhány képet!
Az első képeken az egycsövű 4'-es (105 mm-es) ágyú látható. Az esztergált lövegcső szép és könnyen beépíthető. Némi nehézséget a kezelői platformok és annak korlátai jelentettek.A további képeken a Pom Pom gépágyú (40 mm-es) 8 csövű verziója látható. Az egyik legnagyobb gondot az adta, hogy az esztergált csövecskék egyforma hosszúak, márpedig a középső 4 cső hosszabban kiáll, mint a szélsők. Ezt a problémát úgy hidaltam át, hogy egy 0.6-os injekciós tűbe beleragasztottam a csöveket és így hosszabbítottam meg azokat.
Gyuri!
Először is gartulálok a Minnesota-hoz, hogy végre ma megjelent a modelwarships.com-on.Szépek a fotók! Ilyen klassz 1/1200-as hajót még nem láttam!
A Blue Tack-ról nem írtál... A DVD-t köszönöm, majd visszajuttatom; volt néhány kép, amit nem ismertem.
zs180 521252 2013. január 8. 00:56
Válasz erre
Simi, miután beszereztem 5-6 féle maratást ehhez a hajóhoz, plusz ott a sajátja és legalább háromféle generikus (korlát, eresz, perforált háromszög alakú dúc), naná, hogy kihasználom a bennük rejlő lehetőségeket. Az internálva veszteglő hajón akármennyi ajtót ki lehet nyitni, igaz,a tömör műgyanta maketten ez nehezebben kivitelezhető, mint a fröccsöntöttön. Amit látsz, azon csak a parancsnoki híd ablaksoros mellvédje a kit saját maratása, az ajtók Lion Roar, a többi Flyhawk gyármány. Egyik szebb, mint a másik, élvezet velük a munka. A Flyhawk lépcsők (még nincsenek fent) pl. egyenként megfelelő síkba állítható lépcsőkkel, az oldalukon perforációt imitáló reliefmaratott szárakkal rendelkeznek - ez inkább 1:350-ben természetes, nem 1:700-ban.
Használható a DVD?
Gonzo 521236 2013. január 7. 22:01
Válasz erre
2013_14_new_kor_06_big
2013_14_new_kor_06_big

B.U.É.K az Uraknak!

Egy kis apróságra szeretném felhívni a csatahajós társadalom figyelmét az Academy gondozásában:

Nemtudom hogy kisméretű cápákat találunk-e a dobozban, de remélem a farfedélzeten bedobozolva ott utazik az a bizonyos első...
hatvanilaci 521233 2013. január 7. 21:24
Válasz erre
SAM_1449
SAM_1449
SAM_1450
SAM_1450

P.Gy.!
Úgy tudom,hogy a hajó még az első világháborúból való,és a maga idején híres hajó volt.A képeket elnézegetve vannak hasonlóságok a Bismarckkal kapcsolatban.Például a híd felépítése tűnt egyből fel,hogy a Bismarcké is hasonló.Azon éppen el is gondolkodtam,hogy ez ismerős valahonnan nekem.
Köszönöm az elismerő szavakat,bár nagyon rajtam van,hogy csináljam,hiszen már nem sok lenne a kész felépítményhez (leszámítva a kisebb fegyverzetet),de időm,mint írtam nincs rá sajnos!
További jó építgetést kívánok!
Üdv!
Simi 521199 2013. január 7. 17:44
Válasz erre
Szia!
Látom, jó sok ajtót kinyitottál. A fedeles ablakok külön maratásból vannak, vagy ezt adták hozzá? Mindenesetre nagyon jól néz ki az eddig elkészült rész. Engem az ilyen látványtól szokott elkapni a gépszij és akkor már jobban megy az építés.
A múltkor írtad, hogy vettél Blue Tack-ot. Mi ez az anyag? Valahol azt olvastam, hogy maszkoláshoz használják.
Én közben végeztem az egycsövű 4'-es ágyúkkal és ma a Pom Pom-okkal is; ha még lesz egy kis időm, teszek fel róla én is képeket.
zs180 521193 2013. január 7. 16:53
Válasz erre
Laci, az a Combrig cég 1:700-as műgyanta kitje. Azért a különféle szerelvények hasonlósága miatt lehet érezni a rokonságot a Bismarck-kal, ugye? Lehet, hogy most nem haladsz, de ami elkészült, az egyedülálló.
Szia,
P.Gy.
hatvanilaci 521148 2013. január 7. 11:00
Válasz erre
Ahogy látom elég szép kidolgozott hajó lesz!Megkérdezhetem milyen arányban épül?
Az én Bismarckom nem halad,mert nincs időm rá,(külföldi meló,képek festése falra stb.) így sajnos most nagyon megrekedt...
Üdv!
zs180 521129 2013. január 7. 03:19
Válasz erre
DSC04916
DSC04916

Még egy kép a parancsnoki hídról.
zs180 521126 2013. január 7. 01:28
Válasz erre
DSC04912
DSC04912

Mivel megint nincs élet itt, megosztom veletek, hol tartok most a Derfflingerrel.

P.Gy.
VJani 520426 2013. január 1. 18:18
Válasz erre
BUÉK Mindenkinek.

Hát igen nem semmi hajó, de az én kedvencem ez...
www.youtube.com/watch

Remélem használható link.
Batka 520203 2012. december 31. 09:29
Válasz erre
Sziasztok!

Minden kedves csatahajósnak ajánlom ezt a kis videót.
www.youtube.com/watch

Üdv,

Batka

Laci: Ez a hajó valami istentelen jó!
SSZABI 519948 2012. december 28. 18:00
Válasz erre
Szia!

A képek alapján nagyon jól néz ki :)
hatvanilaci 519911 2012. december 28. 09:51
Válasz erre
Bismarck első felépítmény M.I. 001
Bismarck első felépítmény M.I. 001
Bismarck első felépítmény M.I. 002
Bismarck első felépítmény M.I. 002
Bismarck első felépítmény M.I. 003
Bismarck első felépítmény M.I. 003
Bismarck első felépítmény M.I. 004
Bismarck első felépítmény M.I. 004
Bismarck első felépítmény M.I. 005
Bismarck első felépítmény M.I. 005
Bismarck első felépítmény M.I. 006
Bismarck első felépítmény M.I. 006
Bismarck első felépítmény M.I. 007
Bismarck első felépítmény M.I. 007
Bismarck első felépítmény M.I. 008
Bismarck első felépítmény M.I. 008
Bismarck első felépítmény M.I. 009
Bismarck első felépítmény M.I. 009
Bismarck első felépítmény M.I. 010
Bismarck első felépítmény M.I. 010
Bismarck első felépítmény M.I. 011
Bismarck első felépítmény M.I. 011
Bismarck első felépítmény M.I. 012
Bismarck első felépítmény M.I. 012
Bismarck első felépítmény M.I. 014
Bismarck első felépítmény M.I. 014
Bismarck első felépítmény M.I. 013
Bismarck első felépítmény M.I. 013
Bismarck első felépítmény M.I. 015
Bismarck első felépítmény M.I. 015
Bismarck első felépítmény M.I. 016
Bismarck első felépítmény M.I. 016
Bismarck első felépítmény M.I. 017
Bismarck első felépítmény M.I. 017
Bismarck első felépítmény M.I. 018
Bismarck első felépítmény M.I. 018
Bismarck első felépítmény M.I. 019
Bismarck első felépítmény M.I. 019

Üdv hajósok!
Ekkora méretben sikerül feltenni,de a képek minősége nem a legszebb.
Üdv!
Gabusch 519895 2012. december 27. 22:05
Válasz erre
Csak ötlet szintjén, próbáld meg átméretezni 1024x768-ra.
hatvanilaci 519889 2012. december 27. 21:19
Válasz erre
Hali!
Már levettem 1,56 MB-ra,de semmi.
Batka 519877 2012. december 27. 19:53
Válasz erre
Szia!

Nem lehet,hogy nagyok a képek? Több mb-os esetleg?
hatvanilaci 519875 2012. december 27. 19:30
Válasz erre
Üdv a hajósoknak!
Próbáltam feltenni képeket a Bismarck jelenlegi állapotáról,de valamiért nem teszi fel!
Kérdés!Mi lehet a probléma fő okozója?Köszönöm a segítségetek!
Üdv!
Sebi 519861 2012. december 27. 18:03
Válasz erre
Szia!

Hát mondjuk, ha én eljutnék pár napra Stockholmba, lehet, hogy ezt megnézném:

www.vasamuseet.se/sv/Sprak/Magyar/

Nem kimondottan modern hajó, de biztos szép.
BBalázs 519837 2012. december 27. 13:48
Válasz erre
Sziasztok!

Februárban pár napot Stockholmban töltök, kérdésem az lenne, hogy van-e haditengerészettel kapcsolatos látnivaló a közelben?
Neten nem nagyon leltem semmit.

Üdv.,
Balázs
zs180 519714 2012. december 25. 15:00
Válasz erre
DSC04899
DSC04899

Sziasztok!
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Tamás, nagyon ígéretes a kazamata-torony.
Én itt tartok. Tervem szerint a hajó majd' minden részén a részletek hasonló sűrűségével találkozhat a szemlélő.
TAMÁS78 519689 2012. december 25. 10:34
Válasz erre
Blücher 015
Blücher 015

Sziasztok!

Az elmúlt kb. 3 hétben semmi időm nem volt makettezni, de tegnap délután jutott egy kicsi. A kazamatalövegek tornyaival kapcsolatban azt találtam ki, hogy a kiterített hengerpalástba lézerrel vágatom bele egy kollégával a szükséges nyílásokat, hogy kellően szabályosak és egyformák legyenek, aztán feltekerve egy megfelelő átmérőjű sztirolhengerre ragasztom. Szerencsére a kolléga úr a kevésbé szépen sikerült próbadarabokat is elküldte, így bőven van felesleg is. Egy ilyen próbadarabbal kísérleteztem ki tegnap, hogy hogyan is fog festeni egy ilyen torony. (A véglegesek ettől méretben egy picit eltérnek majd, és a nyílások is szabályosabbak és szebbek lesznek rajtuk.)
Sebi 519657 2012. december 24. 20:22
Válasz erre
Csatlakozom. Én is Kellemes Ünnepeket kívánok nektek.
BBalázs 519646 2012. december 24. 18:37
Válasz erre
Sziasztok!

Ezúton kívánok Nektek Boldog Karácsonyt!

Bencze Balázs
zs180 435785 2012. december 15. 17:04
Válasz erre
Tamás,
lehet, hogy jobban tűröm a monotóniát, de sokszor azon kapom magam, hogy két pöcök felragasztása után máris pihenőt tartok. Szóval az építési tervhez való kényszeres ragaszkodás is lehet kontraproduktív. Ami a kézügyességet illeti, Te sem szükölködhetsz benne, ha ilyen szépséget tudsz építeni.
Simi, nagyon jól néz ki a részlet, amit bemutattál. Bizony, sokkal, több/szebb részlet van rajta, mint az enyémen. Egyébként igen, kétoldalas ragasztóra vannak felhelyezve az apróságok.
Voltam egy papírboltban, és megláttam, hogy lehet kapni BlueTac-et, amit sokan használnak az amerikai makettezők közül. Nosza, vettem egy adagot, jó lehet pl. árbocok és keresztrudak fixálására míg a ragasztó megköt. Gyilkos volt ez a hét, de most már kicsit kevesebb dolgom lesz; remélem, az ünnepek alatt tudok haladni a vaskutyával...
TAMÁS78 435784 2012. december 13. 20:53
Válasz erre
Laci!

Borzasztóan sajnálunk, hogy ilyen harmadik világbeli, lepukkant, kolerasújtotta helyen kényszerülsz tengődni. :) Épp jókor jelentkeztél, pár napja jutott eszembe, mi lehet a Bismarckkal.
TAMÁS78 435783 2012. december 13. 20:50
Válasz erre
Szia, Simi!

Még sosem használtam Milliputot, kerülöm az ilyen anyagokat, mert bénán bánok velük. A balzát viszont jól ismerem és szeretem. A végeredményt meg majd meglátjuk!
hatvanilaci 435782 2012. december 13. 10:54
Válasz erre
Üdv hajosok!
Narn08!
Azta...! Köszönöm a kepeket!En "sajnos" kint vagyok külföldön,igy a hajora nem volt sok idöm.Viszont szepen alakul,a hätso felepitmeny majdnem teljesen kesz van,az elsö felepitmeny also resze hiänyzik mär csak,igaz annak is a 40%-a kesz van.Ha otthon leszek (karäcsony utän),feltetlen teszek fel kepeket rola.
Addig is üdvözletem Ausztriäbol (Tulln) minden kedves barätomnak!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.