/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.
Sebi 435629 2012. augusztus 17. 22:02
Válasz erre
Sziasztok!

Valóban szép makett. A vízkészítés technikája is érdekes. A leírás szerint a srác agyagot használt. Először kivágta a hajó helyét keménypapírból. Aztán ezt a papírt egy fa alapra ragasztotta. Agyagból, kézzel formázva, megcsinálta a hullámokat.
A hullámtaréjhoz szilikont és egy gesso nevű anyagot használt (a gesso, ha jól olvastam, egy sűrű fehér festék). Aztán lefestette az alapot a kék különféle árnyalatával, majd a \"lyukba\" berakta a hajót. Szilikonnal és a gessoval tömített, végül fényes lakkal imitálta a víz csillogását.
Így elsőre, leszámítva a zászlót az orrban és a tatban, jó munka. Bár egy-két közelebbi képet is felrakhatott volna.
BBalázs 435628 2012. augusztus 17. 13:17
Válasz erre
Első ránézésre nagyon tettszett! De! ...ami szemet szúrt, az tat és orr részen a zászlótartók a készletből valók, nem túl vastagok ezek?
Egyébként laikusként szép makett!
Regal 435627 2012. augusztus 17. 12:47
Válasz erre
spee-07
spee-07

Ez a megoldás nagyon ott van, szerintetek mit használhatott a víz készítéséhez?Üdv,
Regal
SSZABI 435626 2012. augusztus 17. 06:51
Válasz erre
A modelwarships-en van egy nagyon szép Graf Spee vizes alappal, ami eléggé elszomorított, mert az enyém borzalmas ehhez képest...

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/GrafSpee-350-hk2/index.htm
SSZABI 435625 2012. augusztus 16. 19:54
Válasz erre
Szia!

Köszönöm az infót, de akkor tényleg világosítani kell rajta, mert nagyon átépíteni nem akarom, ilyen nagy átalakításba tört bele a bicskám, amikor a 1/400-AS Hood 1920-as verzióját akartam megépíteni...

Ha kész lesz a tesztalapom rakok fel képeket + majd a Tegetthoff-ról is, lassan az is kész lesz.
Sebi 435624 2012. augusztus 16. 16:28
Válasz erre
Szia!

Ha jól tudom, lehetett ilyen sötétszürke, méghozzá a II. vh-ban. A gond az, hogy amennyire tudom az Airfix kit pont az első vh-s Duke-ot ábrázolja.   
SSZABI 435623 2012. augusztus 15. 20:38
Válasz erre
Iron Duke
Iron Duke

Szép jó estét!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Vizes alapot akarok próbaképpen csinálni, ezért egy olcsó 1/600 Iron Duke-ot szeretnék rátenni a tengerre. A gondom csak az, hogy a hajót humbrol szín helyett revell 78-al festettem le (a gugliban úgy tűnt kb hasonló az árnyalata a szürkéknek). Na most mára teljesen meg is száradt a nagy része, a gond csak az hogy szerintem nagyon sötét szürke lett. Próbáltam kicsit pasztellkrétával világosítani, de így se lett jó...
Létezhet az, hogy ilyen színnel szolgált a világháborúban vagy bármikor? Ha nem akkor holnap átfestem világosabb szürkére...
Ja és ne azt nézzétek, hogy milyen spártai a makett, dobozból épül dísznek...(a Tegetthoff most pihen kicsit)

Előre is köszi!
TAMÁS78 435622 2012. augusztus 6. 18:21
Válasz erre
aaai06065
aaai06065
BigGuns
BigGuns

Ha a dreadnoughtok korára gondolsz, akkor ilyesféle módon (volt) szokás \"ledugózni\" a csőtorkolatot.
Syb 435621 2012. augusztus 6. 17:59
Válasz erre
Sziasztok

Tudnátok segíteni abban hogy, hajóágyúk végére is tettek lövegvédő zsákot mint a szárazföldiekre szoktak?És ha igen hol lehet róla valami képet találni?

Üdv
Syb
Sebi 435620 2012. augusztus 5. 21:29
Válasz erre
Szia Zoli!

Igen, az egy kicsit sötét lesz. Javaslom, hogy Humbrol 147-et vagy ennek megfelelő színt használj. Az a lényeg, hogy mind a Bismarcknál, mind a Scharnhorstnál ilyen legyen a végeredmény:

www.members.iinet.net.au/~joan.ahern/scharnhorst.html
Illetve van egy kivétel. A Scharnhorst esetében jó lehet a 27-es, csak sötétítened kell rajta és akkor megépítheted a hajót 1943-as festésmintával:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/scharnhorst-700-kk2/kk-index.html
Grande 435619 2012. augusztus 3. 22:49
Válasz erre
grafspee

Graf
grafspee

Nem friss, de számomra új dolog.
William Terra 4 évig építette az 1:20-as méretarányú Admiral Graf Spee-t.

www.bismarck-class.dk/shipmodels/german_models/admiralgrafspeeterra.html
piratvitorla 435618 2012. augusztus 3. 21:38
Válasz erre
Sziasztok
Revell Scharnhorst felújítás folyik és vele együtt épül egy Bismarck is, mindkettő 1/600-as...
Kicsit benéztem a dolgokat és Humbrol 27-essel festettem eddig a felépítményt. Az túl sötét?
Köszi
Zoli
Batka 435617 2012. július 23. 17:53
Válasz erre
Sziasztok!

Gondoltam ide is felrakom,hátha érdekel valakit:
Eladó egy Trumpeter 1/700 Hood + FlyHawk Super Detail set, lehetőleg egyben.
www.trumpeter-china.com/uploads/allimg/101129/7-10112Z94232386.jpg illetve
www.flyhawkmodel.com/en/product.asp

Irányár 12e, alkudni picit lehet:-)

Üdv, Batka
lucky 435616 2012. július 23. 09:04
Válasz erre
Szia!
Olvass vissza ebben a topicban, már volt róla szó.Röviden nem éri meg.
foca76 435615 2012. július 21. 23:49
Válasz erre
Sziasztok urak. Van itt olyan aki belevágott a BISMARCK csatahajó építésébe?
Az újságárusnál kaphatóra gondolok...
tyimosenko 435614 2012. július 11. 22:26
Válasz erre
P1090673
P1090673
P1090674
P1090674
P1090675
P1090675
P1090676
P1090676
P1090679
P1090679
P1090680
P1090680
P1090681
P1090681
P1090683
P1090683

Udv.

Itt is par kep egy 1:100-asrol.
Regal 435613 2012. július 11. 15:14
Válasz erre
23948
23948

Sziasztok,

Iowa osztályú hajót keresek megvételre 1/350 méretarányban (New Jersey), újat vagy olyat, ami enamel festékkel lett festve (maratható), illetve ehhez és Bismarck-hoz fa fedélzetet.
Elérhetőségem:
tgea78@gmail.com

üdvözlettel,
Regal
lucky 435612 2012. július 11. 09:51
Válasz erre
Sebi!
Köszi!
Gondoltam is , h csak reklámfogás a skill 4. (öntőkeret karácsonyfa szerű megoldása pl..)
Pláne, h volt már szerencsém a PzH 2000-es készletükhöz ami tényleg 4-es.
Sebi 435611 2012. július 9. 13:07
Válasz erre
Szia Lucky!

Nincs 380-as korlát. Vedd meg nyugodtan a 400-ast. A skill ne tévesszen meg. A makett kb. 40 éves. A dobozon kívül nem változott benne semmi.
Gabusch 435610 2012. július 9. 11:35
Válasz erre
Szia Regal!

OK, majd szólj, ha kell valami kép, stb.

OFF:

Kösz a jókívánságot, remélem meglesz. :) A tenger ott pont olyan, amilyen egy ipari körzetben elvárható, plusz magas sziklafalak, azaz nem ott mész le, ahol akarsz. A használható helyeken meg csúnya árakat tudnak kérni a parkolásért, vagy sétálhatsz a vízig kilométereket. Volt egy olcsó kemping Görztől pár kilométerre a Wippach-völgyben, (ma: Gorizia/Nova Gorica, Vipava-völgy), de már nagyon megemelkedtek az árai. Ezért talán érdemesebb inkább a Sistiana Bay-en lévő olasz Vacansoleilbe menni, annak azért lényegesen jobbak a szolgáltatásai, igaz, 10-15 euróval drágábban. Előbbiből két hétig bitosan lehet járkálni a tágabb környéken, az utóbbiból meg azért csak elveszi azokat a napokat a tenger, amit a másiknál a Júliai-alpok lábánál való kavirnyászás elvihet. Sajnos, ilyen eszement benzinárak mellett ez már nem hozható ki viszonylag olcsón, mint 4-5 éve.
Regal 435609 2012. július 9. 06:25
Válasz erre
Szia Gabusch,

Doberdo már tényleg nincs messze a tengertől, de még nem jártam arra, nem tudom milyen ott a tenger. Lehet, hogy ilyen melegben jobb döntés a hegyekbe menni, jó nyaralást kivánok és jelzek, majd, ha megjött a \"szürkefarkas\" és kellene info a belsejéhez.
Üdvözlettel,
Regal
hatvanilaci 435608 2012. július 8. 23:45
Válasz erre
Üdv!
Sajnos most kint avgyok nemetben dolgozni mär jo ideje,es nincs sok idöm epiteni.De ami kesik...
Üdv!
narn08 435607 2012. július 8. 16:09
Válasz erre
523883_350651994994451_1366100197_n
523883_3506519949944...

Hello !

Ezt foleg Lacinak ajanlom :)
lucky 435606 2012. július 8. 09:44
Válasz erre
Üdv Urak!
380-ban van-e maratott korlát? Kétsoros kellene.

Sajna a 350 felette a 400 meg alatta van...
Bár ahogy számolgatom a 400-as csak 0,15 mm-tel kisebb míg a 350-es 0,3mm-tel nagyobb.
Szóval inkább a a 400-as mint a 350-es.

Vélemények?

Jó lenne belefogni az NS Savannah-ba, csak hát Revell ilyen elk... méretben gyártotta. És ez csak az egyik baja...Ha ez a készlet skill 4-es akkor milyen a skill 1 ?
Sebi 435605 2012. július 8. 00:37
Válasz erre
Szia Regal!

Igen, azokhoz a sötét részekhez ajánlott a Humbrol 27
Gabusch 435604 2012. július 7. 09:22
Válasz erre
Szia Regal!

Nincs mit, szívesen.
Az Anatomy of the Ship sorozat angol, a másik német, viszont rengeteg (archiv) kép van benne, míg az Anatomyban meg tervrajzok vannak. Megnéztem (offline :) ), tulajdonképpen annyira nem kell az neked, ha itt vágod meg a cuccot, mer sokkal több nem látszik az egy szem idevágó képén, mint az enyémen.

A tengert nem kedvelem már, hegyekbe megyek, az egykori Isonzó-front felső részére. De ha úgy jön ki a lépés, meglátogatom a Doberdót is (sokadszor), nincs az oda olyan messze. Onnan már csak egy ugrás lenne a tenger, de nem hinném, hogy meglátogatom, mert Monfalcone mellett elég koszos a víz, cserébe viszont drága a parkolás.
Sajnos a jelenlegi benzinárak mellett Laboe a szürke farkassal mint olyan kiesik a maga oda-vissza 2500 kilométerével, pedig szép hely és relative hűvös is. :) Viszont vagy kemping, vagy irtózatos szállásköltség.
Regal 435603 2012. július 7. 08:58
Válasz erre
Szia Gabusch!

Köszönöm a képeket és a kommenteket is hozzá, hogy mi hol van.
Eddig fel sem tűnt, hogy van külön tengeralattjáró topic. Visszagörgetem kicsit a hozzászólásokat, mint ezt a topic-ot (elkezdtem átnézni) hasznos info-k ért.
Ha a tengerre mész nyaralni, óvakodj a \"szürke farkasoktól\":-)
Utánanézek a lent említett könyveknek, ha angol nyelvű, akkor nem lesz gond, de ha német, akkor kapufa (gondolom a 2. könyv címéből ítélve nem angolszász nyelven íródott.
Üdvözlettel,
Regal
Gabusch 435602 2012. július 7. 08:25
Válasz erre
Szia Regal!

Mivel nem csatahajó, feltettem neked három képet a Tengeralattjárók topicba. Hirtelen ezeket találtam, de van több is, csak azokat nagyon kellene már keresni.

Egyébként a tengóról alapmű az Anatomy Of The Ship VIIC, illetve a Vom Original Zum Modell VIIC, mindkettőt láttam már elektronikus formában is. Mellesleg az Anatomy sorozatban van Bismarck is.
Gabusch 435601 2012. július 7. 07:39
Válasz erre
Szia Regal!

Csak nyaralni megyek, de csak a jövő hónap elején. Öreg vagyok én már külföldre. :(

A művízhez nem értek, a linkek az uboat.net-ről vannak, Gallery szekció, U-995 at Laboe, Germany rész a vége felé, azon belül az U-995 at Laboe Set A -12 images (Gabor), abból pedig az első és a negyedik van linkelve.

Saját képeim ugyan, de a franc tudja, melyik DVD-men vannak momentán, legalább 12 éve elküldtem már nekik. 1997-ben készültek, amikor először voltam ott.
Regal 435600 2012. július 7. 07:28
Válasz erre
Szia Gabusch!

A linkek nekem valamiért nem működnek. Én is úgy gondoltam, hogy fokozatosan \"rontom\" a látást a vízben. Még nem tudom pontosan, hogy lenne érdemes kivitelezni.
A rendelt cuccok nekem is kb 2 hónap, mire ideérnek ázsiából, de addig is lesz mit csinálni:-)
Ezek szerint kinn dolgozol, vagy csak nyaralás?
Üdv,
Regal
Gabusch 435599 2012. július 6. 18:30
Válasz erre
Szia Regal!

2 hónap múlva már itthon is leszek. :)

Erre a részre gondoltam egyébként:

uboat.net/media/gallery/u995/photos/u995_1.jpg
Ha ott vágod meg, ahogy a baloldali képeden látszik, akkor az pont jó.

Ez a konyha hátsó fala:

uboat.net/media/gallery/u995/photos/u995_4.jpg

Majd előkeresem a további képeim, mert egyszer valaki körbefotózta az egész U995-őt, én meg lementettem. Csak ahhoz tudni kéne, hol akarsz vágni.

Lévén a művíz drága, én azt csinálnám, hogy beletennék egy \"lépcsőt\" a vízbe, mivel úgysem lehet hatvan métert előrelátni benne, úgy meg akkor sokkal kevesebb kell.
Regal 435598 2012. július 6. 16:38
Válasz erre
viia-09
viia-09
U-Boat%20VIIC%200032
U-Boat%20VIIC%200032

Szia Gabusch,

igen, úgy értettem, hogy egy nagy ovális metszet lesz, pl a tat félig levágva. Akkor nem kellene annyi mindent kidolgozni. Az viszont csak akkor működne, ha a mű-vizet sikerülne megoldanom nagy mennyiségben. Már azon is gondolkoztam, hogy szineznék szaniteres átlátszó fuga anyagot, ami 2-3 cm mélységben már átláthatatlan lenne, ezért nem kellen kitölteni az egészet...
Ha aktuálissá válik, megkereslek majd emailben. Még kb 2hónap, ahogy a Luckymodel írta. De ha van egy jó kis képed kedvcsinálónak, arra kiváncsi lennék és gondolom a fórumozóknak is csemege lenn:-)
Két kép, ami inspiráló lehet az U-boat kedvelőknek:
Üdvözlettel,
Regal
Gabusch 435597 2012. július 6. 12:04
Válasz erre
Szia Regal!

Ha ezt a harminc fokos szögben vágást úgy érted, hogy mondjuk lemarad a tat és így úszik be a diorámába, akkor ez elég könnyen megoldható ha nem sokkal a torony mögött vágod el. Ott ugyanis az altiszti körlet van, gyakorlatilag priccsek, alatta akkuk, ezeket viszonylag elég könnyű korrekten megcsinálni még ekkorában is, és mégis valami, meg jópofa. Esetleg belefér a konyha is, az sem ordítóan nehéz.
A nyomásálló test tetején a fedélzet alatt mindenféle légbeömlők haladnak a dízelek felé, így ott sem kopasz a dolog. Az egyetlen gond az lehet vele, hogy a makett anyaga maga baromi vastag lesz hozzá, szépen le kell majd belőle reszelni.

Ha kell forrásanyag, keress magánban, akad.
Regal 435596 2012. július 6. 10:41
Válasz erre
paintbism19401abovelarge
paintbism19401abovel...

Sziasztok,

azt hiszem marad a 40-es festés és nem nyitom meg oldalról a tengeralattjárót, ekkora gyakorlatom nincs a scratch-ben...ezért szerintem az AFV jobb lesz. Ha mégis valami őrület fogna el, nekiesek a fűrésszel. Volt egy olyan gondolatom is, hogy nem szabályosan hosszában bágnám el, hanemkb 30 fokos szögben, így csak egy részét elég lenne kidolgozni, ilyet mástól még nem láttam.
Néztem, hogy a Bismarck felülről sötétebb szürke a járó felület pár helyen? Ezekhez érdemes a Humbrol 27-et használni?
Ez más anyagból volt, vagy volt valami egyéb funkciója, hogy sőtétebbre festették?
Üdv,
Regal
TAMÁS78 435595 2012. július 5. 18:42
Válasz erre
Szívesen!

Az U-556-tal csak \'40-ben, a Balti-tengeren horgonyzott együtt. Később, az Atlantin, a Bismarck emlékezetes portyáján, ill. az odavezető úton már nem találkoztak. Az U-556 is bevetésen volt \'41 májusában, el is indult a Bismarck segítségére, amikor megsérült a csatahajó, de már nem ért oda.

Szóval vagy Balti, \'40, U-556-tal, vagy későbbi, U-boot nélkül. Ha ragaszkodsz a történelmi hűséghez.

Azért osztja háromfelé, mert ezek voltak az átfestés fázisai a Rheinübung alatt, és a végén tényleg átlátszottak kicsit a balti csíkok, fotón is látható.
Gabusch 435594 2012. július 5. 18:34
Válasz erre
Szia Regal!

Még az jutott eszembe, hogy ha a CMK-féle nyitást választod, akkor a Kommandozentrale sokkal kevésbé problematikus - cserébe nem is látványos -, mert azon az oldalon főleg elektromos szekrények vannak. Ellenkező esetben megpróbálkozhatsz egy háttérrajzzal is.
Tökéletességre ne törekedj, ebben a méretarányban lehetetlen. :)

Tudd, hogy dacára annak, hogy az AFV állítólag szebb (szubjektív), az vízszintesen van megvágva, így az lényegesen jobb vízvonalhoz, míg a Revell függőlegesen, így az az eredeti koncepciódhoz szerintem megfelelőbb.
Regal 435593 2012. július 5. 18:32
Válasz erre
Köszönöm,

akkor ezek szerint csak 40-ben volt ilyen festésű, 41 márciusára már a balti volt...
vagy az Operation \"Rheinübung\" 3. rész? idején (nem tudom miért veszi külön 3 részre, a linken, amit megadtál így volt), de ott már a balti csíkot átfestették, kicsit átlátszik a festés alatt, ahogy én látom.
Azt hiszem ez az állapot, amikor meg lehetne jeleníteni az u 556-ossal együtt a sziklafal előtt.
TAMÁS78 435592 2012. július 5. 18:19
Válasz erre
Regal 435591 2012. július 5. 18:09
Válasz erre
Szia Gabusch,

megnéztem, széthúztam 19 cm-esre az u-boat-ot és úgy döntöttem, hogy ez egy kicsit erős lenne megcsinálni. Jó lesz nekem zártan is:-) Biztos nagyon látványos lenne, de akkor nyugdíjas koromig ezt építgetném...72-es méretben még nem is lenne olyan nagy kihívás, de ahogy írtad is, sok vízszelep kerék méretarányosan gombostű vastagságú, illetve az is félbe vágva...:-)
Maradok a külső megjelenítésükön, elkezdek majd kísérletezni, hogyan tudok látványos \"vizet fakasztani\" mindenféle anyagból. Egy jó dio-hoz az alapot érdemesebb először megkreálni, mert jelen esetben a vizet elég rendesen el lehet tolni.
Tamás!
Én azt a változatot szeretném megcsinálni, ahol a fedélzeten még nincs kinn a horogkeresztes zászló, ahol még nem volt meg a balti-csíkozás. Konkrétan nem tudom meddig volt ilyen festéssel, de majd utánaolvasok.
Kinéztem a Luckymodel-en az AFV typeVIIC tengeralattráróját, úgy olvastam, ez a legélethűbb, jobb, mint a Revell.
Üdvözlettel,
Regal
TAMÁS78 435590 2012. július 5. 16:53
Válasz erre
Regal!

A Balti-tengeri jelenetnél, ha emellett döntesz, figyelj arra, hogy ebben az időben a Bismarck nem pontosan úgy nézett ki, mint aztán az Atlanti-óceánon \'41 májusában. Amire emlékszem, hogy az Anton torony tüzérségi távmérője még megvolt (ezt később leszerelték, mert a felcsapódó víztől használhatatlan volt), és még nem volt felszerelve a hajóra a teljes légvédelmi tüzérség. Lehet, hogy van más is, utána kellene nézni.
Gabusch 435589 2012. július 5. 09:44
Válasz erre
Érdekes koncepció. :) Nézd meg a lenti linket, az utolsó képet állítsd be úgy, hogy a hajó kb. 19 cm hosszú legyen! Azt kéne neked megcsinálni. :) Ha neki akarsz állni, megpróbálhatok csinálni közeli fotókat a makettről, mert nekem van egy ilyenem, de nem vagyok odáig a gépem makró-képességeitől.

www.targa-japan.com/komitudomokei/u_boote/ubootsyousai.html
Regal 435588 2012. július 5. 07:49
Válasz erre
missouri_large
missouri_large

Sziasztok!

Köszönöm ismét a sok hasznos info-t, nagyon sok az inspiráló ötlet benne.
A tipp nagyon jó az U556-tal kapcsolatban, utánaolvastam, a két kapitány és a legénység szinte testvéri szinten összehaverkodtak, és elméletileg a két tengeri jármű egyszere készült eyzon gyárban és egyszerre futottak ki. Egy baráti találkozót meg lehetne örökíteni.
Az ágyulövés is klassz, e azt a New Jersey-vel szeretném megcsinálni, ezt az ominózus állapotot, amikor a vízben is \"görbül a tér\":-)
Visszatérve, az alap koncepció az volt, hogy sziklafal előtt a Bismarck, a dio szélén pedig a engeralattjáró, és a dioráma oldala felmetszené az uboat oldalát, ígí látszana mi van benne. így viszont elég meredek lenne kidolgozni, mert tényleg egy komplett belső teret kellene scratch-elni. A két dio link nagyon szép, az már biztos, hoy mozgó hajókat fogok csinálni, teszik a hullámzás.
Úgy szerettem volna, hogy be lehessen látni a vízbe oldalról, ennek a megoldásával még erősen küzdök. így ettől teszem függővé, hogy megnyitom-e az u-boat oldalát.
Néztem én is egy fórumon, hogy az AFV uboat-ját jobbra értékelték, mint a Revellt, valószínűleg ő lesz az \"áldozat\".
A fa fedélzet szerintem marad a Pontos model-é, mert másik hajó fedélzetéről találtam közelit és nagyon szép kidolgozású. Gondolom a Bismarck-é sem lesz sokkal gagyibb.
Gabusch 435587 2012. július 4. 22:46
Válasz erre
Regal, milyen oldalát akarod nyitni a fedélzetnek? Cutaway tengót akarsz 1:350-ben? Ez szerintem felejtős. Belső térrel ketten foglalkoznak, a CMK gyárt az 1:72-es Revellhez négy egységet (ez nem teljes), illetve a Targa egy komplett VIIC-t elég korrekt belső térrel 1:144-ben (ami belülről amennyire tudom ordítóan nem tért el a VIIB-től. Arról nem is beszélve, hogy pl. az U-556 már VIIC volt.

Scratch persze meg lehet csinálni, de nem igazán lesz az mutatós, mert a legnagyobb magassága olyan 5,7 mm lehet a lakótérnek, és a szépségét a millió csap és egyéb tekerentyű adja, amit gyakorlatilag lehetetlen ekkorában normálisan megcsinálni, lévén a nagyobbja is csak kb. 1 mm hosszú vagy átmérőjű. A kisebbje meg 0,15. És van belőle vagy száz darab bezsúfolva neked egy kb. 5,7x28 mm-es negyedhengerbe (Kommandozentrale).

Ha a cél az, hogy egy diorámát hozz össze a Bismarck-kal, akkor az AFV-Club 1:350-ese tartalmazza a belső nyomásálló testet, azaz a külső héjon nyithatod pl. a torpedóbetöltő nyílást, mert torpedó is van hozzá. A torony búvónyílását pedig ebben a méretarányban nem egy nagy szám nyitni, bár én azért ahelyett, hogy egyszerűen levágnám, inkább csinálnék róla valami lenyomatot és azt reszelném körbe.
Egyébként van mindenük VIIA-tól VIID-ig,de azért nézz utána pl. az uboat.net-en, hogy melyik típust pakold mellé.
Sebi 435586 2012. július 4. 22:07
Válasz erre
Szia Regal!

Szívesen. A tengeralattjáró jó ötlet, bár amennyire tudom 350-ben nem gyárt senki nyitottat. Szerintem azért a zárttal is össze lehet dobni egy jó kis diorámát, mint amilyen ez is (igaz, ez 700-as):

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/scharnhorst-700-kk3/kk-index.html
Vagy ha valami mozgalmasabbat szeretnél, ajánlom ezt:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/bismarck-350-kk2/kk-index.html

Sajnos a fafedélzetre így nem tudok mit mondani. Ezek a gyártók lényegében fej-fej mellett haladnak a minőségben. Neked kell eldönteni, hogy mit bír el a pénztárcád. Persze azt fenntartom, amit először írtam. Vagyis célszerű a gyártó által ajánlott maketthez venni a fedélzetet.
TAMÁS78 435585 2012. július 4. 16:03
Válasz erre
A Bismarck együtt gyakorlatozott a Balti-tengeren az U-556-tal és baráti kapcsolat is alakult a két legénység között, ez pl. megörökíthető lenne.
Regal 435584 2012. július 4. 07:18
Válasz erre
Szia Sebi!

Köszönöm az info-t. Olvastam, hogy a Bismarck-ot \"elküldték vadászni\", ezek szerint járt a fjordok közt. Igen, a Tirpitz-ről több ilyen kép ven, engem konkrétan pont egy ezt megjelenítő dioráma ihletett meg:
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/tirpitz-350-th/th-index.html

Gondolkoztam azon is, hogy teszek mellé egy korben hozzáillő tengeralattjárót (a type VIIA illetve B-vel már találkozhatott a net szerint. Nem tudod, hogy gyárt valaki olyan 1/350-es német tengeralattjárót, aminek nyitott az oldal (be lehet nézni a fedélzetre? Néztem egy összehasonlítást, az AFV elméletileg jobb kidolgozású, mint a Revell.
Közben utánajártam, visszaírt a Lucky modell, a Bismarck fedélzetét (Pontos model)1-2 hónap alatt tudják leszállítani, és náluk 25 USD+minimális postaköltség, ha viszont a KA-modelsét venném az ebay-ről, az 52 postával. szerintem annyival nem lehet jobb minőségű. Illetve van még a Hunter wood deck series-től 23 USD-ért.
Ugyanitt a Luckymodel-nél néztem a Tamiya New Jersey-t és fa fedélzetet,56 és 30 USD, az elég baráti ár.
Üdvözlettel,
Regal
Sebi 435583 2012. július 3. 21:00
Válasz erre
Szia!

Járt fjordok között, csak szerintem a fennmaradt fotókról kicsit nehéz megállapítani az arányokat.

www.bismarck-class.dk/bismarck/history/bisrhein1.html

Ezért ha javasolhatok valamit, majd ha építesz egy Tirpitz-et, ahhoz készíts fjordot. Arról több közelkép maradt fenn.
Az összeállításnál én először lefújnám a hajót, majd feltenném a fafedélzetet, végül a korlátokat. Ha nem teszel fel fát, akkor úgy, ahogy írtad. Fedélzet, maszkolás, felépítmény, törzs és korlátok.
Regal 435582 2012. július 3. 07:28
Válasz erre
Sziasztok,

köszönöm az info-kat. A Tamiya-hoz valót fogom megvenni, a Pontos models termékénél felfedeztem, hogy jelölik, hogy mihez adják: pl a Bismarck type R., úgyhogy erre igyekszem odafigyelni.
Köszönöm a festési tanácsokat is, az első 2 színből van is. Gondolkoztam, hogy elő-árnyékolni kellene, hogy látszon rajta kicsit a kopottság (bár nem sokáig hajózott).
Diorámába akarom majd betenni, pl egy szikla elé, de nem tudom járt-e sziklás fjordok között?
A hajóépítés terén új vagyok, szerintetek hogyan érdemesebb, előbb feltenni a korlátokat, aztén lefújni az egészet, végül a fedélzetet? Vagy fedélzet, kimaszkolni és lefújni az egészet szürkére?
Hogy érdemesebb?
Üdvözlettel,
Regal
Sebi 435581 2012. július 2. 15:55
Válasz erre
Sebi 435580 2012. július 2. 15:54
Válasz erre
Szia Regal!

Ezeket a színeket javaslom a hajóhoz:

Törzs:       Dunkelgrau 50 -  Humbrol 145
Felépítmény: Hellgrau   51 -  Humbrol 147
A felépítmény felső acélfedélzetei és a katapultfedélzet acélrésze:
Dunkelgrau 2 - Humbrol 27

A fafedélzettel kapcsolatban pedig osztom Tamás véleményét. Csak az adott gyártóhoz szabad venni. Vagy esetleg nézd meg ezt:

www.nautilusmodels.com/99-500.htm 

Ez általános fafedélzet, amit neked kell méretre vágni és beragasztani. 
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.