/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Batka 435528 2012. május 22. 16:17
Válasz erre
Köszi szépen a tippeket!

A húzott szál elkészítése előttem van, mint maga a folyamat, de még sose merészkedtem ilyen vizekre. Ki fogom próbálni, még egyszer köszi!
zs180 435527 2012. május 22. 16:03
Válasz erre
1:700-ban én (és pl. Jim Baumann is) húzott szálat használok. Nagyon könnyen előállítható szinte tetszőleges vastagságban, jól lehet vele dolgozni, méretre vágni sem kell. Hővel kitűnően megfeszíthető. Vannak 20 éves hajóim, melyeken jól tartja magát - igaz, a ma készülőknél vastagabb a húzottszál-kötélzet. Revell makettragasztóval használom. Hátránya, hogy sérülékeny és érzékeny a levegő nedvességtartalmára és hőmérsékletére. A rézdrót biztos erősebb, de szerintem körülményesebb a használata. Bár attól függ, ki mit szokott meg. A kis hajómon festetlen fekete és barna húzott szálakból készült a kötélzet, csak a szigeteléseket festettem. Így még vékonyabb lehet a kötél, csak be kell szerezni nagy mennyiségű fekete öntőkeretet (pl. Airfix Victory).
Batka 435526 2012. május 22. 13:49
Válasz erre
Elbeszéltünk egymás mellett, a kötélzetet mivel fessem?:-)
Mert a réz szín annyira nem menő:-)
Varjúbácsi 435525 2012. május 22. 13:39
Válasz erre
A nagyobb felületeket biztos pisztollyal festeném (vízvonal alatti rész,a hajó oldala, a fedélzet) a felépítményeket, fegyvereket meg ecsettel.
Batka 435524 2012. május 22. 13:36
Válasz erre
Varjúbácsi, köszi szépen.
A méretarány az 1/700 lenne első sorban.
Ami főbb kérdés, hogy hogyan fessem? Ecsettel, pisztollyal? A pisztolyos megoldás eléggé pazarlónak tűnik:-)

Üdv,
Batka
ChevyG 435523 2012. május 22. 13:09
Válasz erre
Erről még egy öntőkeretnyi cucc hiányzik:)
Varjúbácsi 435522 2012. május 22. 12:49
Válasz erre
Batka!
Az alapmakett méretaránya a lényeges, hogy a motoron valószínűleg 0,01 körüli vezeték lesz, ezt kellene összenézni a makett méreteivel. A rézhuzal legnagyobb problémája a hőtágulás. Hidegebb helyen túlfeszítheti a tartót, ha melegebb lesz, belóg. Ezért szoktak rugalmas szálat alkalmazni. Huzalt ott tudsz használni, ahol nem lényeges a feszülés, pl. FW-190 hátrahúzott kabintető.
Batka 435521 2012. május 22. 12:16
Válasz erre
Csodálatos, megint.
Egy kérdés: szerintetek a pici ventilátorokban lévő motorból kiszedett drót mennyire jó ötlet kötélzetnek? illetve hogyan festenétek?
Köszi előre is.

Üdv,
Batka
zs180 435520 2012. május 22. 00:24
Válasz erre
kötélzettel 1
kötélzettel 1
kötélzettel 2
kötélzettel 2

Imi, LA kicsit messzebb van... de egyszer oda is el szeretnék jutni!
Narn, ez nagyon dögös jószág lesz - a valaha épült legnagyobb európai hadihajó.
Egyébként gyakorlatilag kész lettem a kötélzettel. Ebben a méretarányban tényleg nehéz megfelelően vékony köteleket produkálni - talán Jim Baumann képes lenne rá - én is egyszerűsítettem itt-ott, pl. egyesével vannak a "signal halyard"-ok - a jelzőlobogók kötelei, holott köztudomású, hogy kettesével voltak szerelve.
narn08 435519 2012. május 21. 19:11
Válasz erre
Hello !

Az iment haladt el az ablak elott ez a kis csomag :)

www.itv.com/news/meridian/2012-05-21/first-journey-for-aircraft-carrier/
Simi 435518 2012. május 20. 23:49
Válasz erre
zs180 435517 2012. május 20. 22:35
Válasz erre
Batka, Simi,
ennél valóban szebbet szeretnék csinálni. Egyelőre a kötélzet alakul - egész jól.
Egyébként hamarosan megyek Londonba, úgyhogy a Cutty Sarkot is meg fogom nézni.
Batka 435516 2012. május 20. 22:16
Válasz erre
Bár nam csatahajó, de egy nagyon jó hír,vagy csak nekem új. vilagutazo.blog.hu/2012/05/20/cutty_sark_a_vilag_leghiresebb_teaszallito_hajoja
Simi 435515 2012. május 19. 21:50
Válasz erre
Hogy is mernek ezért még pénzt is kérni! Gyuri ettől 1000X különbet fog kreálni.
Batka 435514 2012. május 19. 19:57
Válasz erre
zs180 435513 2012. május 19. 17:36
Válasz erre
egyénként=egyébként
zs180 435512 2012. május 19. 17:36
Válasz erre
Imi, 
úgy tervezem, hogy a törzset húzott szálból, a szárnyakat és vezérsíkokat rézlemezből (maratás kerete) csinálom. A gyár nem mellékelt repülőt (egyénként csónakot sem).
Simi 435511 2012. május 19. 12:55
Válasz erre
Szia!

Na az a Kingfisher biztosan szivatós lesz... a "semmiből" fogod kifaragni, vagy valamilyen alaktalan gyári cuccból? Egyik sem egy szép perspektíva!
zs180 435510 2012. május 19. 10:16
Válasz erre
Köszönöm,kedves hajósok!

Ákosnak gratula!

A legénységgel kapcsolatban az volt a koncepció, hogy a főfegyverzet aktív, amit a lövegtornyok és -csövek, valamint a fő távmérők állása jelez, míg a légvédelmi fegyverzet egy fenyegető légitámidás elhárításásra készül. A fentiek miatt nincs a főfedélzeten ember, de az 1.1-es, Oerlikon és Browning gépágyúk mellé oda kellett tennem a kezelőket. Élőben jobban látszanak. Ha kész lesz, teszek fel profibb fotókat. Imi, a kötélzetet már elkezdtem csinálni, a művíz is készül. A fentieken kívül hátravan még két db Kingfisher elkészítése - ez valószínüleg nem lesz olyan egyszerű...
Batka 435509 2012. május 18. 22:41
Válasz erre
Szia!

Nem is látnám a figurákat szabad szemmel, Te pedig fested hajítod őket. Minden tisztelet a Tied!
Simi! Igen láttam, nagyon jó, hogy felrakta oda az Arizonát!

Üdv,
Batka
Simi 435508 2012. május 18. 21:58
Válasz erre
Szia!
Most aztán igazán mozgalmas lett a hajó. Akkor már "csak" a kötélzet (ami az ami hajókon nem szokott túl bonyolult lenni) és a művíz van vissza?

Közben éppen Szabó Ákos öregbíti a magyar makettezők hírnevét a modelwarhips.com-on.
TAMÁS78 435507 2012. május 18. 20:41
Válasz erre
Szia!

Érdemes volt vacakolni a legénységgel, nagyon sokat hozzátesznek a fiúk az életszagúsághoz...ha van az embernek egy komolyabb nagyítója. :)
Neo954 435506 2012. május 18. 20:38
Válasz erre
Szia!

Minden elismerésem, nagyon impozáns lett! :)

Még lefotózni is elég nehéz lehetett ezt a mütyürt nem hogy megépíteni!

Üdv.:Neo
zs180 435505 2012. május 18. 00:21
Válasz erre
legénységgel
legénységgel

Sziasztok!
Jó látni, hogy készülnek a szép hajók.
Én felraktam az embereket, végül 59 db lett.
Talán a vakus képen látszanak...
hergert 435504 2012. május 17. 18:24
Válasz erre
Sziasztok!

Van itt valaki aki tud löveg csövet esztergálni, vagy esztergáltatni?

Egy 1/300 Uss South Dakota-hoz kellene.

Üdv.: Herger Tomi 
Neo954 435503 2012. május 16. 22:18
Válasz erre
201205164363
201205164363
201205164367
201205164367
201205164359
201205164359
201205164356
201205164356

Sziasztok!

Mindenkinek gratulálok a munkáihoz! :)

Közben én is haladtam a Graf Spee-vel.

Simi! Mégegyszer köszönöm szépen a korlátokat! :)

Üdv.:Neo
p-51 435502 2012. május 16. 18:29
Válasz erre
CV-59 Forrestal,  1-720 2
CV-59 Forrestal, 1-720 2
CV-59 Forrestal,  1-720
CV-59 Forrestal, 1-720
CVN-68 Nimitz 1-720
CVN-68 Nimitz 1-720

Sziasztok!
Eladó hajóim, bár némi felújításra szorulnak, sőt.
1 db Forrestal osztály 1/720: 1500 ft postával, repülők nincsenek hozzá
1 db Nimitz osztály 1/720: 1500 ft postával, repülők nincsenek hozzá, de jár vele egy elég viharvert CVN-70 Carl Vinson matrica
Cserébe beszámítok 1/48 AGM-88 HARM-okat.
AZ ÁRAK A POSTAKÖLTSÉGET TARTALMAZZÁK
Üdv:
p-51
vettorio78@gmail.com
p-51 435501 2012. május 14. 17:22
Válasz erre
CG-47 Ticonderoga 1-350 2
CG-47 Ticonderoga 1-350 2
CG-47 Ticonderoga 1-350 3
CG-47 Ticonderoga 1-350 3
CG-47 Ticonderoga 1-350
CG-47 Ticonderoga 1-350
CV-59 Forrestal,  1-720 2
CV-59 Forrestal, 1-720 2
CV-59 Forrestal,  1-720
CV-59 Forrestal, 1-720
CVN-68 Nimitz 1-720
CVN-68 Nimitz 1-720

Sziasztok!
Eladó hajóim, bár némi felújításra szorulnak, sőt.
1 db Forrestal osztály 1/720: 1500 ft postával, repülők nincsenek hozzá
1 db Nimitz osztály 1/720: 1500 ft postával, repülők nincsenek hozzá, de jár vele egy elég viharvert CVN-70 Carl Vinson matrica
1 db Ticonderoga 1/350 cirkáló: 2500 ft postával, ven hozzá két sh-60 helikopter
A három hajó egyben 4500 ft postával.
AZ ÁRAK A POSTAKÖLTSÉGET IS TARTALMAZZÁK
Üdv:
p-51
vettorio78@gmail.com
Batka 435500 2012. május 14. 09:54
Válasz erre
DSC_0053
DSC_0053

Sziasztok!

Közben ez készülget otthon. Tamiya 1/700 Gneisenau dobozból építve.
Bocsi, a kép telefonnal készült. De lesz jobb minőség is.

Üdv,
Batka
zs180 435499 2012. május 13. 23:44
Válasz erre
piratvitorla, örülök, hogy tetszik.
Imi, bekarcoltam a fóliára egy 1,5 mm-es csíkot a szélével párhuzamosan, aztán egyenként kivágtam a figurákat - kisebbre, mint 1,5 mm, mert a fejük csak azután lett rájuk építve faragasztóból, hogy le lettek ragasztva a papírlapra. Négyféle testtartás és 60 figura lesz, a lövegkezelőket, akiknek félig ki van nyújtva a kezük, két fóliadarabból készítettem, így egyszerűbb volt.
Simi 435498 2012. május 13. 23:06
Válasz erre
Szia!
A múltkor azt hittem, csak Sebi cukkolására említetted figurákat! Most meg már itt is sorakoznak. Kíváncsi lennék az előállítás metódusára. Úgy gondolom, előbb vágtál egy 1.5 mm-es csíkot és aztán azt daraboltad, alakítottad szikével, meg csipesszel. Vagy tévedek? Mindenestere tényleg látványos!
piratvitorla 435497 2012. május 13. 20:43
Válasz erre
zs180 435496 2012. május 13. 20:13
Válasz erre
Batka, kösz, makróval készültek a képek.
Csak, ez annak is kicsi, nehezen fókuszál a figurákra.
Batka 435495 2012. május 13. 17:44
Válasz erre
Szia!

Ez még mindig tökéletes! Ebben a méretarányban pedig le a kalappal.
A fényképezőgépnél próbáld ki a makró módot, hátha segít.

Üdv,
Batka
zs180 435494 2012. május 13. 13:36
Válasz erre
az elsőm 26 ember
az elsőm 26 ember
hátulról
hátulról

Még egyszer köszönöm mindenkinek a dicséretet. Nem tudtam, megállni, hogy ne kezdjek el embereket gyártani. Végül is szükség van lövegkezelőkre a nyitott légvédelmi állásoknál... Itt egy fotó az első csoportról, bár a kis automata gépemmel nem igazán tudok jó képeket csinálni a másfél milliméter magas, ólomfóliából készült, faragasztó-fejű matrózokról.
A másik, természetes fénynél készült képen a valós színek jobban kijönnek, mint az előző, beltéri felvételeknél, bár a valóságban fakóbbak a színek egy kicsit.
P.Gy.
gyurci 435493 2012. május 12. 07:30
Válasz erre
Sebi,köszönöm ,hogy felhívtad rá a figyelmem!
gyurci 435492 2012. május 12. 07:28
Válasz erre
Ebben a méretarányban én már a korlátot sem látom!
ZSENIÁLIS!
Dr Úr ismét lenyűgözött!
zs180 435491 2012. május 10. 16:55
Válasz erre
Sebi, Tóth Gabi, köszönöm! Nekem sem kenyerem ez a méretarány, csak Ákos barátom kedvéért vállalkoztam az építésre. Ha kész, visszatérek a jó öreg 1:700-hoz...
Toth_Gabor 435490 2012. május 10. 15:30
Válasz erre
Honnan szedtél ekkora öngyújtót?
:-)
Nagyon szép, de ez már nagyon mazo...
Sebi 435489 2012. május 9. 20:43
Válasz erre
zs180 435488 2012. május 9. 09:25
Válasz erre
Simi,SSZABI,

köszönöm a dicsérő szavakat. Valóban nehéz apró részleteket megjeleníteni ebben a kis méretarányban. A felhasznált maratások a Tom's Modelworks-től valók; nem találtam másik gyártót, amely kínálna bármit 1:1200-ben. Négy készletet használtam: korlátok, USN radarok, USN daruk és USN katapultok. Szépek és jól használhatók.
P.Gy.
SSZABI 435487 2012. május 9. 07:49
Válasz erre
Szia!

Nagyon szép :) Megkérdezhetem, hogy a maratást hol vetted hozzá? Nézegettem itthon a revell féle Missourit, de még nem tudom belefognék e a felújításába...
Simi 435486 2012. május 9. 04:08
Válasz erre
Szia!
A kamuflázs igen jól sikerült és látványos. A két szín találkozásánál sincs gond, mert szép vékonyan lett lefújva. A kétsoros korlát sem zavaró tényező. Ebben a méretarányban minden részletért keményen meg kellett küzdeni. Nekem nagyon tetszik!
zs180 435485 2012. május 9. 00:08
Válasz erre
Minnesota 1
Minnesota 1
Minnesota 2
Minnesota 2
Minnesota 3
Minnesota 3

Sziasztok.
Most már alakul...
Hátravan még a kötélzet, lobogók, két Kingfisher és a végleges alapon egy kis művíz elkészítése. Ja, és még vagy 70 tengerész - ebbe még nem biztos, hogy belevágok.
Hogy tetszik?
alsza 435484 2012. május 8. 20:57
Válasz erre
Sziasztok

Köszönöm mindenkinek a fotomarratásról érkezett választ.
Ha valakit érdekel:
New Jersey képek, ha visszább mentek a Battleship mappában benne van az egész IOWA hajó osztály.
http://www.navyphotos.net/categories.php?cat_id=225&sessionid=495a44b76ee8b008c1c54fe067abc89a

Üdv. alsza
Nincs 435483 2012. május 8. 14:25
Válasz erre
Mondjuk lehet, hogy a vasalásos módszerrel kellene csinálni.
lucky 435482 2012. május 8. 13:00
Válasz erre
Azért van ott pár buktató...

P20 egyenletes és egyforma felvitele, annak pormentes szárítása, a levilágítási idők megtalálása.
Maratásnál a vasklorid melegítése, ártalmatlanítása, a marási idő megtalálása.
Regal 435481 2012. május 8. 07:48
Válasz erre
Szia Batka,

bocs a késői reagálásért, csak el vagyok havazva. Köszönöm a linkeket, ezeket már láttam, de az a gondom, hogy New Jersey-hez valók, azt pedig nem zudom, hogy a Jersey és a Missouri mennyiben tért el egymástól.
Üdvözlettel,
Gábor
Nincs 435480 2012. május 8. 02:51
Válasz erre
Sebi 435479 2012. május 7. 23:33
Válasz erre
Szia Alsza!

Amennyire tudom ez nem ilyen egyszerű. Itt a fórumon van egy fotómaratás című topik. Ha úgy gondolod, hogy te szeretnél maratást csinálni, akkor javaslom nézz be oda.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.