/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Simi 435427 2012. április 20. 23:31
Válasz erre
Szia!
Egész szép ez a lövegtorony. Ezzel kezdted az építést? Anno, az első hajóm egy Heller Bismarck volt és én is a lövegtornnyal kedtem...
Szépen alakul, csak néhány kiegészítés, ha nem sértelek meg. 1.A létrák nincsenek olyan távol a torony falától. 2.A korlát a hátsó részen egybefüggő, csak a feljáró létra végénél van egy kis "lyuk" . 3.A kalibráló platformok a csöveken kicsit ferdén állnak.
Érdekelnek még a tartóbakok? Mert akkor leküldöm neked egy sráccal Kaposvárra (ott tanul)a jövő héten.
Sunrise79 435426 2012. április 20. 14:50
Válasz erre
DSC_8043
DSC_8043
DSC_8044
DSC_8044

Üdv!

Első hajós próbálkozásom a Musashi a Tamiyától. Amíg kigondolom, hogy is álljon össze az építési menetrend, addig a lövegtornyoknak álltam neki. Inkább repülős vagyok, de ezek a vh-s japán dögök nagyon tetszenek. :)
Sebi 435425 2012. április 19. 19:58
Válasz erre
Batka 435424 2012. április 19. 16:26
Válasz erre
Szia!

Nem a legtökéletesebb, de egy próbált megér ez:

www.antikvarium.hu/ant/book.php
Üdv,
De ez talán tökéletesebb: www.scharnhorst-class.dk/scharnhorst/scharnhorst_menu.html

Üdv,
Batka
gyorgyo82 435423 2012. április 19. 11:13
Válasz erre
Sziasztok

Tud valaki ajánlani a Scharnhorst-ról egy jó történelmi könyvet? NEm technikait, inkább olyat, ami az egész karrierjét felöleli történtelmi szemszögből.

Másik könyv amit keresek a 2VH tengeri hadszintereivel foglalkozót, ami nem csak az eseményeket írja le, de az összefüggéseket is.

Mindkettő jó akár angolul akár németül.

Köszönöm előre is
zs180 435422 2012. április 18. 00:25
Válasz erre
USS Minnesota
USS Minnesota

Alakul a kamuflázs...
mifi001 435421 2012. április 17. 00:11
Válasz erre
Sziasztok keresek megvételre 1/350 1/400 as II vh-s (lehetőleg tengerészeti) repülő maketteket...az e-mailom mifi001@citromail.hu -bocs a témaidegenségtől-
Simi 435420 2012. április 12. 23:55
Válasz erre
Szia!
Én már tavaly elvittem a Prince of Wales-t Mosonmagyaróvárra, a versenyen is ki volt állítva, sokan látták is, úgy hogy most nem szándékozom elcipelni. Legfeljebb a Repulse hajótestét tudnám elvinni, de az meg így nem olyan érdekes. Én viszont nagyon megnézném a minihajót; ha elhoznád, még a nagyítómat is elvinném, hogy alaposan szemügyre vehessem.
zs180 435419 2012. április 12. 14:44
Válasz erre
deck blue
deck blue

Szia!
Remélem, Imi hozza a PoW-t, Ákos az Arizonát - ezért a kettőért már érdemes lesz meglátogatni a versenyt. Mivel csak most festettem le a fedélzetet, nem hiszem, hogy én elhozom a minihajót.
P.Gy.
Neo954 435418 2012. április 11. 21:43
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Köszönöm mindenkinek a segítséget, megpróbálom majd a Simi-féle korlátot aztán majd teszek fel képeket.

Üdv.:Neo
Batka 435417 2012. április 11. 19:00
Válasz erre
Sziasztok!

Minden hajóstól kérdezem, mennyi "vizi szörnyeteg"-re lehet számítani Móváron?

Üdv,

Batka
zs180 435416 2012. április 8. 16:03
Válasz erre
Imi!
Tényleg saját építés; 1:1200-ban nem sok maratás kapható. Mindegyik Oerlikon 10 darabból áll, és amint látható, különféle csőemelkedésekkel állítottam be őket.
Neo, és is azt mondom, nem érdemes a műanyag korláttal kínlódni, bár látszik, hogy vékonyítottad, a Simi-től kapottal sokkal szebb lesz a hajód. Találkozunk Móváron!
P.Gy.
SSZABI 435415 2012. április 7. 20:58
Válasz erre
Neo!

Ha méretben is passzolót akarsz, akkor nézd meg itt: www.modellesmakett.hu/1400_ships_accessories.html (ha valaki már unja, hogy mindig őket rakom be szóljon :-)
A heller/airfix makettjeihez biztosan jók. Szerintem nincsenek is rossz árban.
Egyébként tetszetős jószág lesz;)
Sebi 435414 2012. április 7. 20:20
Válasz erre
Szia Neo!

Szívesen. Mivel én 700-ban dolgozom főképp, így nem tudok felajánlani maradék korlátot ehhez a hajóhoz. De ha javasolhatok valamit, inkább ne tegyél fel semmit. A Heller gyári korlátjai borzasztóak. Szerintem nem éri meg átalakítani őket.
SIG 435413 2012. április 7. 19:54
Válasz erre
Szia Batka !

Nem akarok okoskodni, csak egy tanács. Feltételezem, hogy a képet egy kompakt géppel csináltad. Ha így van, akkor cellux segítségével ragassz egy A4-es papírlapból kivágott darabot a vaku ablaka elé úgy, hogy nem takarod el az érzékelőjét. Abból elvileg valami "derítő vakuzás" félének kéne kisülnie és lehet, hogy nem fogod így oldalba villantani a "kedvesedet" :) Próba cseresznye... Tényleg nem kioktatás, csak egy 5let :)

Üdv...

Gábor... 
Batka 435412 2012. április 7. 19:31
Válasz erre
gneisenau00
gneisenau00

Sziasztok!

Kipróbáltam Simi által ajánlott reflet programot. Nem is rossz. Már csak meg kell tanulni rendes fotót készíteni a hajóról:-)
Neo954 435411 2012. április 7. 14:08
Válasz erre
Szia Simi!

Nagyon szépen köszönöm!
Jelenleg is Móváron vagyok, itt tanulok az egyetemen...
Telszámom fenntvan az adatlapomon, ha itt leszel majd zörögj rám, és összefutunk valahol.

Mégegyszer köszönöm! Tényleg sokat segítesz vele.

Üdv.:Neo
Simi 435410 2012. április 7. 13:44
Válasz erre
Neo!
Nem jössz Mosonmagyaróvárra? Ha eljönnél, adnék neked 3 soros maratott korlátot, igaz nem a legszebb - a Repuse-hez adta a Trumpeter - de ettől sokkal jobb, bár sokat javult a vékonyítással. Szerintem kár ennyit szívni vele...
Simi 435409 2012. április 7. 13:37
Válasz erre
Gyuri!
Ez tényleg scratch? Én először a képeket néztem meg és ezek alapján maratásra gondoltam. Szinte hihetetlen, hogy te építetted ezeket és majdnem teljesen szabályosak annak fényében, hogy 1/1200... én finom ködöléssel festeném őket, nehogy nagyon megvastagítsa a festék.
Neo954 435408 2012. április 7. 09:59
Válasz erre
201204054152
201204054152
201204074173
201204074173
201204074174
201204074174

Sziasztok!

zs180! Ha nem sértelek meg, neked sem a lábaddal vannak a gondok. :D Eszméletlen jól néz ki!

Simi! Pofás lett a kép!

Sebi! Köszönöm a színkódokat!

Most így állok, sajna gyári korlátot használok, ami kb 1,5mm vastag ezt sikerült 0,75-0,5mm-re csiszatolni. Vékonyabbra sajna nem lehet mert nagyon gyorsan széthullik darabjaira.
Elkezdtem a kötélzet tartórudakat is felrakni, de inkább kicseréltem rézdrótra, mert a gyári nagyon vastag volt.A kéményt belapoltam, és 2 lyukas lett, mert gyárilag 8 kicsi volt rajta.

Üdv.:Neo
zs180 435407 2012. április 7. 01:13
Válasz erre
Helyesbítés: ennél sokkal...
EDE, kösz, hogy értékeled.
Félek, a festés se lesz egyszerű.
EDE 435406 2012. április 6. 18:02
Válasz erre
Ez nagyon nagyon durva!
Valami kismanó bedolgozó van nálad?
zs180 435405 2012. április 6. 00:02
Válasz erre
Oerl. 1
Oerl. 1
Oerl. 2
Oerl. 2

1:1200-as scratch Oerlikonok...
Hát nem valami szabályosak, de nem is tudok sokkal ennél kisebb alkatrészekkel operálni: a csövük kb. 2 mm hosszú.
P.Gy.
Keri 435404 2012. április 4. 15:43
Válasz erre
Szia Ákos!
Kérdésem lenne,hogy miért voltak befestve a lövegtornyok tetejei pirosra?
Keri
EDE 435403 2012. április 4. 15:13
Válasz erre
Most nézem, hogy valójában 1994-es kiadás.

Ez az:www.hlj.com/product/AOSWL331 Azért ezzel lehet, hogy könnyebb dolgod lett volna anno.
Volt még egy Atago, az meg 2001-es. Elég szimpatikus volt az is.
Simi 435402 2012. április 3. 22:40
Válasz erre
Ez a bizonyos Aoshima Tone 1/700-as?
Simi 435401 2012. április 3. 22:38
Válasz erre
Gyuri!
Igen, a többi stimmel.
Végülis az az egy tégely 507C már biztosan elegendő lesz a hajóhoz, mert egy féllel még nekem is van és már a hajótest le van fújva. Köszönöm a segítséget!
zs180 435400 2012. április 3. 18:28
Válasz erre
Imi!
Ha megnézed a Repulse-omról felülről készült képet, láthatod, hogy a kémény hátsó felét leszámítva stimmelnek a kamuflázs panelei. Egyébként megjött az NNT-től a festék, csak nem annyi, amennyit rendeltem. Egy 507C-t mindenképp hozok neked Móvárra.
EDE 435399 2012. április 3. 10:09
Válasz erre
Szervusztok!

Voltam tegnap a Móric Zsigmond körtéri makettboltban. Hajókból (is)igen szép választék van: Trumpeter, Dragon, Academy, Aoshima, Tamiya makettek. Belenéztem pl. az Aoshima új Tone cirkálójába, és elég kidolgozottnak tűnik, ráadásul olcsóbb, mint a japán webáruházakban. Elég nehéz volt a polcra visszatenni.
Simi 435398 2012. április 2. 23:30
Válasz erre
Gyuri!
Köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet erre az asszimetriára! Tényleg nem vettem észre, hogy a két oldal festése nem egészen egyforma: itt a bal oldalon a hátsó felépítményre is átterjed a világos festés -legalábbis az alsó szintre - míg a jobb oldalon az egész hátsó felépítmény sötét színű. Egyelőre még csak a hajótestnél tartok - épp a "kedvencem" (értsd:mumusom) következik, a lakkozás - úgyhogy még figyelembe tudom venni ezt a dolgot.
zs180 435397 2012. április 2. 22:31
Válasz erre
HMS_Repulse_leaving_Singapore-tn
HMS_Repulse_leaving_Singapore-tn

Kedves Imi!
Ez a jobb oldal, de a balon kisebb volt a hátsó sötét panel, amint ezen a kis, gyenge minőségű képen is látható. Gondolom, ezt is figyelembe veszed a festéskor. Ezt egyébként jól adta meg az Airfix festési útmutató, csak a hátsó kéményt nem.
P.Gy.
Simi 435396 2012. április 2. 13:16
Válasz erre
Az egyik utolsó kép a Repulse-ról. Ez a fő referenciám a kamuflázs festéséhez.
Az egyik utolsó kép a Repulse-ról. Ez a fő referenciám a kamuflázs festéséhez.

Gyuri!
Köszönöm szépen a képeket. Bizony, ez a Repulse még így, 12 év elmúltával is nagyon jól megállja a helyét. Azt gondolom, az enyém se lesz sokkal részletesebb. A kamuflázsban viszont lesznek eltérések: nálam a második kémény teljesen sötét színű lesz, ill. itt-ott máshol lesznek egy kicsit a határok. Persze, amikor ez a hajó készült még nem állt rendelkezésre annyi anyag, ill. az internet sem volt még akkor elterjedve. Jim Baumann-nak is van egy Repulse-ja, de szerintem a tied azért jobb attól is. Nem véletlen, hogy annyi dijat nyert.
A minnesota is szépen alakul. Ép néztem a nyílászárókat a tornyon, arra gondoltam, hogy azok milyen kicsik lehetnek.
Ákos 435395 2012. április 1. 14:02
Válasz erre
Csomagküldőknél (főleg japánok) létezik 0,25 mm vastag furnér, nem is drága. Öntapadósban is van. Lényegében a hajófedélzetek anyaga, csak nincs kivágva.
pl: www.hlj.com/product/SSGMCT012
De létezik matrica is: www.uschivdr.com/online-tutorial/ Az oldal közepétől.
zs180 435394 2012. április 1. 12:33
Válasz erre
Minnesota
Minnesota
rep mi 1
rep mi 1
rep mi 2
rep mi 2
rep mi 4
rep mi 4
rep mi 5
rep mi 5
rep mi 6
rep mi 6
rep mi 7
rep mi 7
rep mi 8
rep mi 8
rep mi 3
rep mi 3
rep mi 9
rep mi 9

Kedves hajósok!
Kicsit én is haladtam; már nem sok hiányzik a festéshez.
Az 1.1-es négycsövű gépágyúk láthatók a képen.
Imi, ne haragudj, csak most volt időm képeket feltölteni a Repulse-ról.
Aki még nem látta, annak írom: az egy 1:600-as Airfix makett. 12 éve készült el. Egy 1:100-as lengyel rajz alapján javítottam fel, de túlzottan megbíztam benne, ezért néhány hiba van a hajón: nincs "degaussing cable", szimmetrikus a felépítmény a főárboc két oldalán, mögötte nincsenek meg a jellegzetes szellőzők és az Oerlikonokból sem volt ennyi valószínűleg. Nem volt még külön a Repulse-hoz való maratás, ezért pl. a daruk húzott szálból készültek. Hol volt még akkor a Tamiya 1:700-as, pláne a Simi által is épített Trumpeter 1:350-es kitje!
De ahhoz elég jól sikerült ez a makett, hogy a Shipcraft brit csatacirkálókról szóló kiadványának címlapjára kerüljön.
P.Gy. 
EDE 435393 2012. március 30. 20:31
Válasz erre
Szia Imi!

GIMP-pel is lehet hasonlót csinálni. A szűrőknél kell a fodrozódással játszadozni.
Gyerekkel is csináltunk ilyet szakkörön.
De a PS-ben is 100%, hogy van ilyen effekt a filtereknél.
Esetleg érdemes még egy kicsit szabálytalanabbá tenni a hullámokat valami torzító eszközzel.
De a lényeg, ami a vízen "úszik"!
Simi 435392 2012. március 29. 23:51
Válasz erre
Nem nagy dolog az ilyen kép elkészítése. Elsőként készíteni kell egy alkalmas képet, olyat, ami kb a vízvonal magasságából van fotózva. Aztán valamilyen progival (pl photoshop)a vízvonal alatti részt le kell vágni. És végül van egy "reflet" nevű kis progi, ami a fodrozódó vizet a kép alá generálja. Aztán kicsit még fazonra igazítja az ember és már kész is.
EDE 435391 2012. március 29. 20:53
Válasz erre
Nagyon profi a fodrozódás!
Meg ami fölötte van!
Batka 435390 2012. március 29. 16:48
Válasz erre
Szia!

Az az elvetemült ötletem támadt,hogy a nagyon vékony falapra és most kapaszkodjatok meg, rányomtatom a mintázatot. Valami olyasmi eredményt várok el(ez nagy tervek ám :-) ) mint a kereskedelmen kapható verziók. Ez a terv. Aztán,hogy mi lesz belőle? Majd meglátjátok! :-)

Üdv,
Batka
Simi 435389 2012. március 29. 16:35
Válasz erre
HMS Prince of Wales
HMS Prince of Wales

Még az a jó, hogy virtuálisan is lehet diorámát készíteni... bár elismerem, azért az igazinak párja nincs.
decente 435388 2012. március 29. 15:14
Válasz erre
Ha ilyen affinitása van valakinek, kipróbálhatnátok az élfóliát.
Ezt a vékony, festett műanyagalapú szalagot a bútorlap látható éleire szokás ragasztani.
Újabban géppel rakják fel, ezért nincs rajta gyárilag ragasztó, mint régen.
Elég vékony, ezerféle mintázattal és színben elérhető.
A textúrája nagyrészt utánozza az eredeti fa mintáját.
Valamivel olcsóbb is, mint a furnér és jóval vékonyabb.
Egy éles sniccerrel csíkokra vágva remek fedélzetet lehetne belőle csinálni.

Csak egy ötlet...
SSZABI 435387 2012. március 29. 15:07
Válasz erre
Csak nem saját fedélzetet kreálsz?:)
Batka 435386 2012. március 29. 10:32
Válasz erre
Ezek nagyon jó linkek!
Köszönöm szépen!
Varjúbácsi 435385 2012. március 29. 10:10
Válasz erre
Szia!
Keress faárú szaküzletet, ahol intarzia furnért lehet kapni, az alapból vékony, és még csiszolással vékonyíthatod.
www.natikft.hu/termekeink/furnerok Itt pedig rétegelt lemez, 1mm alatti vastagságban:
www.origomodell.hu/epitoanyag-retegelt-lemez-c-60_467.html

Batka 435384 2012. március 29. 09:59
Válasz erre
Sziasztok!

Van ötletetek,hogy hol lehet kapni nagyon vékony(1mm-nél vékonyabb) falemezt,lapot kapni? OBI-ban láttam 1mm-es de az vastag. Őrületes ötletem támadt reggel és ahhoz kellene:-)

Köszi előre is!

Üdv,
Batka
Sebi 435383 2012. március 27. 23:11
Válasz erre
Szia!

Úgy látom alakul a dolog. A csónakhoz ezt a három színt ajánlom: Humbrol 27 a vízvonal alatti részre. Humbrol 147-et a törzsre, és Humbrol 186-ot a tetejére.
Neo954 435382 2012. március 27. 22:25
Válasz erre
201203273892
201203273892
201203273896
201203273896

Sziasztok!

Kicsit feltuningoltam a radarernyőt. :)

Üdv.:Neo
Neo954 435381 2012. március 27. 20:35
Válasz erre
cs-dcvt.hires.csatahajok.xvid.hun[20-30-56]
cs-dcvt.hires.csatahajok.xvid.hun[20-30-56]

Sziasztok!

Sebi! Köszönöm! Igyekszem! :)

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki megtudná nekem mondani, hogy ez illetve a többi német csónak milyen színű volt a csatahajókon?

Üdv.:Neo
Sebi 435380 2012. március 26. 20:06
Válasz erre
Szia Neo!

Szerintem így jó is lesz. Szépen látszik a kétféle szürke. Csak így tovább!
Sebi 435379 2012. március 26. 19:53
Válasz erre
Szia Gyuri!

Ismét láthattuk, hogy nem remeg a kezed. Nagyon szép. Remélem sikerül elhoznod Móvárra.
Neo954 435378 2012. március 26. 11:37
Válasz erre
201203263866
201203263866
201203263867
201203263867
201203263868
201203263868
201203263871
201203263871

Sziasztok!

Sebi! Lefestettem a teknőt, illetve a felépítményt lealapoztam de most még csak próbaképp.

Zs180! Eszméletlen lett a hajó! :)

Üdv.:Neo
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.