/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.
gaunt1 695887 2022. április 18. 17:14
Válasz erre
Pedig simán elképzelhető a tűz is, sőt én valószínűbbnek tartom, mint az ukrán hazudozást. Nagyon nem ritka ez orosz hajókon, pont azért amit leírtál.
Én még arra lennék kíváncsi hány halott van. Az orosz propaganda szerint mindenki túlélte, de az igazság az, hogy a kapitány szinte biztosan halott, és állítólag 2-300 emberről nem tudni semmit.
Gabusch 695885 2022. április 18. 16:50
Válasz erre
Nyilván egy hadihajón jelentős mennyiségű robbanóanyag van, de azért az elég érdekes tervezési hiányosságra utal, ha mondjuk elektromos tűz miatt be tud robbanni bármi.
Ezért tartom inkább valószínűnek az ukrán forgatókönyvet.

Valószínűsítem, hogy jó orosz (? ;) ) szokás szerint tojtak mindenre (vö. állítólag valamelyik M-zárolt harcjármű-lerakat parancsnoka főbe is lőtte már magát az elképesztő állapotok miatt, amikor a technika 90%-a bemondta az unalmast), benne van a pakliban, hogy jelentgettek minden szépet és jót felfelé, aztán amikor megjött a parancs, már régen késő volt. És már az imádság sem segített.
trooper 695882 2022. április 18. 16:04
Válasz erre
Bár szeretem a témát, de eszembe se jut, mekkora mennyiségű tűz és robbanásveszélyes anyag van a hajón: A helikopter üzemanyag és fegyverzet, a hajó légvédelmi fegyverzetének lőszerei, rakéták és lövedékek formájában, a fő löveg lőszerkészlete, a fő rakétafegyverzet, a torpedókészletek, és a hajó saját üzemanyaga. A hajó légvédelme ráadául elég impresszív: S-300F indítók (64 darabos javadalmazással) Osza indítók, és 6db AK-630 CIWS. Mondhatni a védelmét ilyen támadások elhárítására találták ki (ha igaz, hogy rakétatalálat végzett a hajóval. Ha nem, az súlyosabb hiba, mint a rakétatalálat)

Ami érdekes, hogy a USS Cole-t, a USS Starkot, a USS Samuel B. Robertst, a USS Fitzgeraldot és a USS John S. McCaint ekkora, vagy nagyobb sérülés esetén is meg tudta menteni a legénysége.
Wrecker 695878 2022. április 18. 15:22
Válasz erre
Csak nekem tűnik úgy, hogy a helikopter leszállóhely jobban meg van dőlve mint maga a hajótest?
gaunt1 695877 2022. április 18. 15:21
Válasz erre
Itt pedig egy másik cikk

gurkhan.blogspot.com/2022/04/blog-post_18.html

Hlopotov szerint a hajó nagyon rossz állapotban volt, sem a tűzvédelmi, sem az Sz-300 légvédelmi rakétarendszer nem működött már évek óta. De ennek ellenére odaküldték... Hát ez lett az eredménye.
Gabusch 695874 2022. április 18. 13:47
Válasz erre
Természetesen ehhez sem értek, de a kép alapján hajlamosabb vagyok a rakétatalálat verzióját elfogadni. Lehet persze ott is valami lőszerraktár pl. a légvédelmi lövegeknek, de azért én komolyabb lőszerkészletet kevésbé helyeznék a felépítménybe, ha lehet. És valami ilyen elrendezés látszik a rajz alapján is.
trooper 695870 2022. április 18. 12:03
Válasz erre
moskva
moskva

Több oldalon is hozzák a hírt, és már egy rövidke videó is van a twitteren róla, amin egy vontató is látható, amint megközelíti a megdőlt roncsot. A csatolt magyarázó kép is ilyen oldalról van.
Gabusch 695866 2022. április 18. 11:22
Válasz erre
Akár lehet az is. Ezt az egy olyan képet találtam, amin látszik a tat, elég hasonlónak mondanám.

www.forbes.com/sites/davidaxe/2022/01/20/the-russian-cruiser-moskva-dominates-the-black-sea/
Sennás 695861 2022. április 18. 10:24
Válasz erre
FQlHZwKWQAoVBUh~2.jpeg
FQlHZwKWQAoVBUh~2....
FQlEjIoXwAYLYpS~2.jpeg
FQlEjIoXwAYLYpS~2....

Van valaki felismeri azt mondják ez a Moszkva (?)
Sebi 695449 2022. április 5. 20:40
Válasz erre
Tiszteletem!

Egy szlovák makettező ismerősöm (azt hiszem nem csak az enyém), szeretné eladni néhány kész hajóját:

Scharnhorst
Prinz Eugen
GrafSpee
Z31

Itt láthatók a képek és az átvétel a Mosonshow-n lenne lehetséges:

www.modelshipgallery.com/gallery/users/Jan-Varga/user-index.html

Ha valakit érdekel, kérem írjon nekem az adatlapomon szereplő emailcímre.
Varjúbácsi 694132 2022. március 8. 09:46
Válasz erre
tesa
tesa

Syb!
nem tudom beválhat e, de én a diorámáimon a TESA ragasztó spray-t használom,fát, papírt, tökéletesen ragaszt műanyagra, és van olyan épületem, ahol már vagy 6 éve hibátlanul tartja a 0,5mm-es rétegelt lemezből készült lambéria falburkolatot. Nem olcsó a cucc, de nagyon sokáig tart. Egy lényeges dolog van vele kapcsolatban, hogy használat után egy oldószeres zsepivel le kell törölni a szórófejet.
Syb 694127 2022. március 7. 23:52
Válasz erre
Sziasztok!

Elképesztően szép munkák készülnek itt a topikban! Jelentem sikerült majdnem féláron hozzájutnom az álom makettemhez, ami egy 1/200-as csatahajó volt, ez esetben a USS Missouri (az eredeti terv a HMS Rodney volt, de változott a terv). Természetesen ehhez is tervezem a feljavítók beszerzését, viszont a fa fedélzettel bajban vagyok. Eddig majdnem minden hajómon Pontos Model félét használtam, de ezeknek a ragasztása elég gyorsan elenged. Tudtok ajánlani valami módszert vagy gyártót amivel tartós marad a fa fedélzet?

Üdv.:
Syb
zs180 693360 2022. február 23. 22:54
Válasz erre
Szabi, Sebi, Imi,köszönöm szépen!

Szabi, azért jó lesz lefestve, jó kis kamuflázs lesz rajta.
Olasz csatahajónak álcázták...

Sebi, tetszik a diorámád, érdekes, mozgalmas, egyedi jó ötletekkel!

Imi, óriásit fejlődött a 3D nyomtatás.
Ezekhez az új cuccokhoz már nem tudok plusz részleket hozzátenni.
Sokol 693352 2022. február 23. 17:29
Válasz erre
Izgalmas lett :) Gratulálok!

Tetszik az a piros vitorla, -olyan az egész mint valami régi képeslap.
Simi 693304 2022. február 21. 23:01
Válasz erre
Szia Gábor!
Szép lett ez az izgalmas dioráma! Gratulálok!
Simi 693303 2022. február 21. 22:59
Válasz erre
Szia Gyuri!
Azért mindig a fegyverzet a legizgalmasabb egy hadihajó építésénél. Volt, aki egyenesen ezzel is kezdte... (nem én voltam) Nagyon szépen sikerült! Igazán meglepett, hogy 700-ban már különálló létrát is nyomtatanak. Nekem persze a Pom-Pom -ok a kedvenceim. Nekem legalábbis az jelentette a legnagyobb kihívást anno. Azok is gyönyörűek!
Sebi 693299 2022. február 21. 19:46
Válasz erre
4
4
13
13
3
3
9
9
10
10
11
11
15
15
16
16
20
20
21
21

Szia Gyuri!

Nagyon szép és részletes munka. Biztos vagyok benne, hogy a végeredmény megint egy gyönyörű makett lesz. Én tegnap fejeztem be a képeken látható "csónakot". Remélem az építési leírás is hamarosan megjelenik a cikkek közt.
SSZABI 693293 2022. február 21. 15:55
Válasz erre
Szia, ez nagyon jól néz ki :) Sajnálnám lefesteni ezt a sok szép részletet és feljavítást.
zs180 693286 2022. február 20. 23:26
Válasz erre
mws1

A négy torony
mws1
mws2

Ott a hiba
mws2
mws4

Kifúrva
mws4
mws3

Csövek
mws3
mws6

X és Y
mws6
mws23

Készül a légvédelmi platform
mws23
mws17

A & B
mws17
mws18

megint
mws18
mws19

X & Y
mws19
mws20

megint
mws20
mws14

Vickers
mws14
mws15

ezek is
mws15
mws24

Vickers platformok külön
mws24
mws5

114 mm DP lövegek készülnek
mws5
mws11

114 mm DP készen 1
mws11
mws12

114 mm DP készen 2
mws12
mws8

pom-pom 1
mws8
mws9

pom-pom 2
mws9
mws10

pom-pom 3
mws10
mws13

felülről
mws13
mws16

Festésre kész 1
mws16
mws21

Festésre kész 2
mws21
mws22

Minden, ami festésre kész!
mws22

Ismét egy hosszú poszt, csak, hogy történjen itt valami...

A fegyverzet elkészítése eleinte nem tűnt túl bonyolult feladatnak, mivel minden eleme rendelkezésre állt jó minőségű feljavító készletek formájában. Végül mégis eléggé megszenvedtem vele. A fő lövegtornyok a Micro Master 3D nyomtatott termékei – miután fényesen beváltak az előző építésem során, nem is volt kérdéses, hogy ezeket fogom használni. Ez e szett még jobb is volt, mint az előző, mivel ez a gyártő “Premium Collection” sorozatába tartozik, mely egy fejlettebb nyomtató használata eredményeképp sokkal szebb felbontású, mint a korábban használt Shapeways-es sorozat. A nyomtatási vonalak alig látszanak, és amellett, hogy mind méretre, mind alakra nézve tökéletesek, ezeken a tornyokon olyan eddig sosem látott, hihetetlen részletekre bukkanhatunk, mint a legjobb maratásokkal vetekedő finomságú létrák, melyeket ráadásul a toronytól távtartók választanak el. Csak két probléma volt velük. Egy: a hátsó lemez bal alsó részének éle nem volt megfelelően kialakítva. Ezt pillanatragasztó rétegenkénti felvtelével és óvatos csiszolással orvosoltam, ügyelve arra, hogy az itt levő létra ne sérüljön. A másik probléma jól látható a négy tornyot ábrázoló képen: a lövegcsövek lefelé konyulnak. Úgy látszik, túl puha volt a nyomtatáshoz használt műgyanta. Ez nem okozott jelentős gondot, mivel úgyis ki akartam cserélni a csöveket esztergált réz darabokra. A rendelkezésemre álló gyártmányok (FlyHawk, Tetra, Master Model) közül az utóbbiak voltak számomra a legmeggyőzőbbek, ezeket használtam. Levágtam a nyomtatott csöveket és kifúrtam a cső tövében levő vászonborítást. Ez nem volt egyszerű, mert a műgyanta elég törékenynek bizonyult, ugyanakkor, mint fentebb jeleztem, puha is volt egyben. Figyelemre méltó, hogyan képes egy anyag ezt a két, látszólag egymásnak ellentmondó tulajdonságot egyesíteni. Némi gitt hozzáadásával kicsit több belógást adtam a vásznaknak – szerintem így jobban hasonlítanak az eredetire, majd beragasztottam a rézcsöveket. Az A és Y torony így el is készült. A B és X torony tetején légvédelmi lövegek voltak. A 3D nyomtatott tornyok tetején duplacsövű Oerlikonok számára kialakított állások vannak. Ez így volt 1943-ban, de az én makettem egy korábbi állapotot jelenít mg, ezért vérző szívvel levágtam a gyönyörű platforomokat és támasztékaikat, elvékonyítottam a középső oszlopot, lyukakat fúrtam a toronytetőkbe, az új, acél támasztékok számára, melyet úgy ragasztottam a helyükre, hogy a végeik egy magasságban legyenek. Ezután apró, offszetlemezből készült, kifúrt háromszögeket ragasztottam a külső támasztórudakra, melyek lapokat (lehajtható mellvédek?) fognak tartani. A lövegek kerek platformokra fognak kerülni, ezek saját építésűek, maratott rácsból, alumíniumkorongokból és ólomfóliából készült peremből állítottam össze őket. Maguk a lövegek négycsövű, 12,7 mm-es kaliberű Vickers gépágyúk, melyeket a FlyHawk készletéből állítottam össze. Igen finom és valósághű a megjelenésük. Egyetlen módosításként pillantragasztóval vastagítottam kicsit a csövek oldalán. Elvesztettem egy kicsiny alkatrészt, amit kénytelen voltam saját építésű darabbal pótolni – amelyen fekete a célkereszt, az az.

Úgy véltem, a 114 mm-esmásodlagos lövegek elkészítése tényleg nem jelenthet nehézséget, mivel ezek is a Micro Master 3D nyomtatott termékei. Azért ezekkel is akadt munka. A lövegcsöveket itt is kicseréltem, ezúttal FlyHawk esztergált réz csöveire. Úgy rögzítettem őket, hogy a hengeres alapról elvágtam az eredeti csöveket, helyükre lyukakat fúrtam, a lövegcsővel megyező átmérőjű rézcsöveket (Albion Alloys) ragasztottam beléjük és ezekhez erősítettem a réz lövegcsöveket. További nehézséget jelentett, hogy a lövegpajzsba csak úgy fért be ez a cső-kompozíció, hogy ki kellett vágnom némi anyagot a pajzsok belsejéből, ami a felszínükön esetenként repedéseket okozott. Ezeket pillanatragasztóval töltöttem ki, és finoman simára csiszoltam.

A nyolccsövű pom-pom gépágyúk szintén a FlyHawk maratott termékei. Ezek ennek a fegyvernek a legjobban sikerült replikái közé tartoznak. Csak kis korrekciókat végeztem rajtuk, többek között a csövek megvastagítását a Vickers-eknél leírthoz hasonló módon. A célkeresztek túlméretesek, de azért felragasztottam őket, így még több a részlet.

Miután elkészült a fegyverzet, a makett készen áll a festésre. Az összes külön elkészített alkatrész is látható magán a hajón kívül az utolsó fényképen.
Batka 691726 2022. január 4. 15:25
Válasz erre
Minden kedves hajósnak boldog új évet kívánok!
Sebi 691594 2021. december 31. 16:54
Válasz erre
Még néhány óra és 2022 lesz. Boldog Új Évet kívánok! Remélem jövőre találkozhatunk a rendezvényeken és itt a fórumon.
Sebi 691387 2021. december 24. 19:54
Válasz erre
269693627_1111606912950338_2154815521878571320_n
269693627_1111606912...
269684857_449135053548826_2729085598636619070_n
269684857_4491350535...

Tiszteletem Uraim!

Néhány órája megérkezett a Jézuska és hozott pár apróságot.
Boldog Karácsonyt kívánok mindenkinek!
Simi 690864 2021. december 6. 19:37
Válasz erre
Gyuri! Az az igazság, hogy már rég építettem különböző okok miatt, de most - részben a te inspirációdra - előveszem a Markgraf-ot (Jütland előtti verrzió). Kb 80%-ban kész van a hajótest, innen kéne folytatni. Sajnos nekem is az az egyik gondom, hogy nagyon kevés a fotó, meg a használható referencia. Különösen a kötélzet nagy kérdőjel. Ezt szinte csak fotó alapján érdemes elkészíteni, mert a rajzokon nagyon sablonos, vázlat-szerű.
zs180 690737 2021. december 4. 11:26
Válasz erre
Imi, köszönöm szépen kedves soraid. Nagyon örülök, hogy írtál, már hiányoltam a jelenlétedet. Te nem építesz most?
Ami a fegyverzetet illeti, valóban könnyebb lesz elkészíteni, mint néhány egyéb részletet, mivel remek alapanyagokból fogok dolgozni. A fő lövegtornyok és másodlagos fegyverzet 3D nyomtatott, a pom-pomok és a Vickers géppuskák maratott készletekből készülnek majd el.
Simi 690696 2021. december 3. 08:57
Válasz erre
Szia Gyuri!
Most is szép, igényes és pontos munkát végeztél! Fájó,és bosszantó a különféle gyártók, kiadók trehánysága; különösen, ha az ember később döbben rá. Tiszteletet parancsoló, hogy te mindent megpróbálsz kijavítani... Alig várjuk, hogy végre kész legyen ez a gyönyörű alkotás. Remélem, a fegyverzet építése némileg egyszerűbb lesz, hiszen azokat más hajókhoz már sokszor elkészítetted.
zs180 690608 2021. november 30. 17:08
Válasz erre
mws2

előárbóc
mws2
mws3
mws3
mws4
mws4
mws5

előárbóc a helyén
mws5
mws6
mws6
mws7
mws7
mws8

főárbóc a helyén
mws8
mws9
mws9
mws10
mws10
mws14
mws14
mws1.01

a két radar
mws1.01
mws11.01

a WEM utasítása
mws11.01
mws12

innen ki vannak vágva radar alkatrészei
mws12
mws19

45" fast motor boat
mws19
mws20
mws20
45" motor launch
45" motor launch
mws22
mws22
mws23

32" cutter
mws23
mws24
mws24
mws25

30" gig
mws25
mws26

16" sailing dinghy
mws26
mws27

25" fast motor boat
mws27
mws28
mws28
mws29

35" fast motor boat
mws29
mws30
mws30
mws31

balsa raft (copper punt)
mws31
mws16

Carley float-ok két méretben
mws16
mws17
mws17
mws18
mws18
mws15
mws15
mws32

a csónakok
mws32
mws33

evezők
mws33
mws34

csónakbakok
mws34

Elnézést a hosszú szövegért...de itt a szappanopera legújabb fejezete!
Az előárbóc Albion Alloys rézcsövei (0,9 és 0,7mm átmérő, a tripód lábai), Flyhawk rézrúd (felső árbócszár), kissé átalakított maratott platform (WEM Barham), Master Model réz keresztrudak, maratott létrák (WEM) felhasználásával készült. A platformok körüli korlát saját készítésű, és mivel egyik maratást sem találtam elég finomnak az árbócra, a régi módszeremet alkalmaztam: méretre vágott, egyenként felragasztott függőleges rudakra vékony húzott szálakat ragasztottam Revell Contacta Liquiddel. Néhány saját építésű, apró szerelvény kerül majd a platformra (nincs róluk fotó, túl kicsik). A főárbóc jóval egyszerűbb felépítésű: a Master Model egy irányban elvékonyított rézrúdjából készült, szintén Master Model keresztrúddal, saját építésű platfrommal és korláttal, zászlórúddal és egy hosszanti rúddal kiegészítve.
Az árbócok elkészítése során két problémával szembesültem. Az első a források megbízhatóságával kapcsolatos. Makettezői pályafutásom alatt meggyőződtem arról, hogy csak a korabeli fényképek tekinthetők maradéktalanul megbízható forrásnak. Eleinte, gyerekként elhittem, hogy tényleg olyan vastagok az árbócok, mellvédek, ágyúcsövek, mint ahogy az adott kit megjeleníti. Később bíztam a maratások pontosságában – végtére is azért készültek, hogy kijavítsák a kit hibáit, ezért nem túlméretesek, nem pontatlanok, igaz? Dehogy! Sőt, még a leginkább becsben tartott rajzok is tartalmaznak hibákat. Most pedig az eredeti, gyári tervrajzokban ingott meg a bizalmam. Pontos méréseket végeztem a főárbóc keresztrúdjának pozícióját illetően, mely jól látható a rajzon, majd gyermeki örömmel ragasztottam fel a rudat a kimért helyre. Aztán, a fotókat nézegetve kiderült, hogy nem ott volt, hanem feljebb. És nem, nem egy másik időszakban készültek a képek, megfelelnek a tervrajz idejének! Szedhettem le a rudat. Egyébként nem minden részlet szerepel az építő tervrajzán, ez talán kevésbé meglepő.
A másik problémám az árbóccsúcsokat díszítő Type 279-es radarral adódott. Itt többféle lehetőségem volt: a Tetra maratása kicsit túl kicsi volt minimálisan vastag részletekkel, a FlyHawk-féle radar leheletnyit túl nagy, így a WEM maratásból valót válaszottam (van még egy Lion Roar brit radar készletem, amiben szintén van szép 279-es, de ehhez nem nyúltam, mert ez az egy szettem van, és nem is nagyon lehet másikat lelni, valószínűleg nem gyártják már). Szépen össze is raktam a WEM radart, tetszett is vele az árbóc, ám amikor a főárbóchoz értem, vettem észre, hogy a WEM nem adott elég antennát, csak egy szetthez, pedig kettő volt minden hajón. Tehát volt két rúd és két antenna, pedig abból négy kellett volna. Furcsa, hogy ez eddig senkinek nem tűnt fel, legalábbis én nem olvastam róla. Mivel nem akartam az előárbóc radarját kicserélni, nem maradt más választásom, mint rendelni még egy WEM Queen Elizabeth/Valiant maratást. Amíg meg nem érkezik, befejezetlen marad a főárbóc.
Ezután a csónakokkal kezdtem el foglalkozni. Úgy találtam, hogy a megépített állapotban nem 45 láb hosszú medium picket boatok voltak a hajón, mint a kit megadja, hanem 45 láb hosszú gyors motorcsónakok. Ezekből kettőt készítettem elő – az Admiralty Model Works szép műgyanta termékei, melyek csak minimális feljavítást igényeltek a saját maratásukon kívül. A 45 láb hosszú motoros bárka
(launch) szintén az Admiralty Model Works-től jött. Ez is szép részleteket tartalmaz, de itt a WEM maratását használtam a sajátja helyett – nehezen is illeszkedett. Minden nyitott csónak belseje ki lett festve az evezőpadok behelyezése előtt. A 32 láb hosszú kutter következett. Ez szintén Admiralty Model Works/WEM hibrid, saját építésű belső részletekkel . A 30 láb hosszú gig igyakorlatilag módosítatlan Admiralty Model Works termék. Az igen parányi, 16 láb hosszú vitorlás dingi a kitből való test WEM maratással. A 25 és 35 láb hosszú gyors motorcsónakak teste szintén a kitből való, fedélzeteik és felépítményeik a FlyHawk maratásából lettek összeállítva. Néhány részletet maradék maratásból adtam hozzájuk. A balzatutaj Combrig műgyanta elem (a Harbour szettükből vettem), elláttam némi, sztirolból készült feljavítással. Hét nagy és hat kicsiny mentőtutaj (Carley float) lesz mág a fedélzeten, ezek a Micro Master csodás 3D nyomtatott elemei. Húzott szál, darabokra ragasztottam őket, azokat meg egy kartonlapra, hogy egyszerűbb legyen a festésük. Néhány evező (WEM és FlyHawk maratás) szintén így lett előkészítve (a csúnya végeket azóta rendbetettem). Néhány csónaktartó bak (Tetra maratás) a sok közül szintén látható. Most a fegyverzet elkészítése az egyetlen nagyobb feladat, ami a festést még megelőzi.
zs180 690607 2021. november 30. 16:54
Válasz erre
Kicsit eltűntem, de dolgoztam a hajón...
Tomi,nagyon szép lesz ez a hajó is! Most szívás a sok kapaszkodó felrakása, de a kész makett díszévé válnak majd!
Tjoe 690312 2021. november 21. 13:27
Válasz erre
Kifizeted a kb. 700Ft.-ot az Ebay számlán és annyi. Tovább nincs dolgod vele.
vlevi 690217 2021. november 16. 10:00
Válasz erre
s-l1600
s-l1600

Háát, igen. Ha nem lenne ez a kavarás a külföldi rendelések áfájával, már rendelném is:
www.ebay.ca/itm/183901456952
Jobban néz ki, mint az az Aber maratás, amit én ismerek, és a képet elnézve jobban is illik a Szent Istvánhoz.
medor 690214 2021. november 15. 23:36
Válasz erre
Sziasztok!
'Modell & Makett' magazin ügyben tudok segíteni.Az összes megvan!
Varjúbácsi 690210 2021. november 15. 19:00
Válasz erre
Téglatesó!
Köszönöm! Ebben a hírben az a baj, hogy EL KELL MENNEM FOTÓZNI!
Varjúbácsi 690209 2021. november 15. 18:58
Válasz erre
jammie!
Köszönöm.
varjasiandraskukacgmail.com
jammie 690199 2021. november 15. 13:42
Válasz erre
Szia.

Ha adsz elérhetőséget, van itt valahonnan két pdf.
téglatesó 690198 2021. november 15. 13:19
Válasz erre
Most leltem, hátha érdekes lehet: Szerbiában befejezték a Temes testvérhajójának, a Bodrognak a restaurálását:www.reuters.com/world/europe/serbia-restores-warship-that-fired-first-shots-world-war-one-2021-11-12/
Varjúbácsi 690192 2021. november 15. 09:57
Válasz erre
Na, amilyen marha vagyok, természetesen nem 1971-ben, hanem 1917-ben.
Varjúbácsi 690191 2021. november 15. 09:56
Válasz erre
Temes
Temes

Trooper!
Valóban 1914-ben elsüllyedt, de 1916-ban kiemelték, kijavították, és 1971-ben újra vízre került. Na ezt az újjáépített verziót tervezem megépíteni.
trooper 690179 2021. november 14. 22:02
Válasz erre
IMG_20211114_153347_208
IMG_20211114_153347_...

Szia!

Úgy olvastam, hogy az első SMS Temes 1914-ben elsüllyedt. A Bosna-osztályú monitor első egységét nevezték el SMS Temes II-nek (Az első emlékére), és ezen a néven hajózott 1917-ig. Ez a hajó van az alábbi képen. Erre gondoltál?
Gabusch 690177 2021. november 14. 21:54
Válasz erre
pancel1
pancel1
pancel2
pancel2

Köszi, de itt nekem mit kellene látnom?
A félreértések elkerülése végett, én a második képen látható páncélvonatra hajtok, nem az első képen lévőre, mert az talán még kapható is, meg meg is van.
csosza 690172 2021. november 14. 20:51
Válasz erre
csosza 690171 2021. november 14. 20:51
Válasz erre
http://www.papercraftsquare.com/vehicle-papercraft/page/93
Gabusch 690169 2021. november 14. 20:28
Válasz erre
Az a kérdőjel az elég nagy sajnos. Nekem a Kisdobos 1969-es példányai kellenének, mert akkor volt a Tanácsköztársaság 50. évfordulója, amikor turnéztak egy páncélvonattal országszerte. A kivágó-melléklet pedig szintén hozta ugyanezt. Mivel a papírmakett, amit az Ezermester boltban lehetett kapni hozzáférhetetlen, kb. ez lenne az egyetlen lehetőség. Csak nincs. :(

Modellezésből az 1979-es az utolsó hozzáférhető évfolyam, Modell és Makett sincs.
csosza 690168 2021. november 14. 20:04
Válasz erre
Ha bemész a legközelebbi könyvtárba, ott hozzáférsz az ARCANUM adatbázishoz. Ebben az elmúlt 100 év valamennyi (?) újság, folyóirata megtalálható, cím és évfolyam alapján keresve. Sumákban le lehet tölteni PDF formátumban.
Az ARCANUM adatbázisra elő is lehet fizetni, akár 1 hónapra is (kb 5000 Ft) akkor szabadon letölthetsz bármit.
Varjúbácsi 690162 2021. november 14. 15:22
Válasz erre
Sziasztok!
Csak a csodában bízok, de abban nagyon! Keresném az S.M.S.Temes rajzát, ami az 1917-es átépítést ábrázolja, 1:100 méretarányban.A rajzot Benczúr László készítette. Anno a zöld Modellezés újság tervrajz mellékleteként jelent meg, valamikor a nyolcvana évek vége felé. Ha valakinek ott lapul valahol a cuccai között, egy scannelés erejéig szeretném kölcsönkérni, de ha meg van nagy felbontású scannben, az is megfelelne.
Köszönöm előre is a segítséget.
varjsiandraskukacgmail.com
Sennás 690056 2021. november 9. 20:36
Válasz erre
Nem pont ide való de hihetetlen mit meg építenek Kínában.

www.blikk.hu/galeria/kina-maxar-muhold-katonai-hadihajo-makett-sivatag/yzygb9h
hergert 690024 2021. november 9. 07:31
Válasz erre
Szia Sokol!

Köszönöm!

Köszönöm a jótanácsokat!

Esetleg van fotód/ rajzod arról pontosan, hogy néz ki a te átalakított műszerész fogód és hogy van meg köszörűlve?

Üdv.: Herger Tomi
Sokol 690021 2021. november 8. 20:19
Válasz erre
Szépen alakul :)!

Én egy műszerés oldalfogo pofáit éleztettem fel szike élességűre. A blankolásra és szálvégezésre használt részt alkalmazom, a rézcsövek vágására. Picit ráfogok a felrajzolt jelölésnél, -és forgatom a csövet amíg el nem nyírja. Az ötvösök is ezt csinálják, hogy ne torzuljanak a kúpok és csövek. Maga az elv olyan, mint a csővágóollóé, csak nem szorít körkörösen.

Vagy jó a fogorvosi fúróba fogott, kör vágólap is, ha megfelelőre tudod állítani a fordulatszámot (Piko/Proxon/Marico stb.)

Ha mindenképpen szikével akarod hengerelve elvágni, használj íves! pengét (pl. Olfa/ Kinzo stb.) Az kevésbé nyomja meg, ahogy változik az élszalag szöge.
hergert 690014 2021. november 8. 19:16
Válasz erre
a05
a05
a04
a04
a01
a01
a03
a03

Sziasztok!

Pár újabb kép az épülő "A" jelű csatahajómról

A sok kapaszkodótól az örület határán voltam és még nincs vége...

Gyuri! Lenyűgöző a részletesség ahogy építed a hajód, sokat merítek belőle én is.

Üdv.: Herger Tomi
Batka 689663 2021. október 25. 09:44
Válasz erre
Szia!

Ismét egy gyöngyszem születik!
Rettenetesen tetszik a hangár és hogy mennyire belátni.

Üdv,
Batka
SSZABI 689659 2021. október 25. 06:46
Válasz erre
Ennek a hajónak is nagyon szép lesz minden részlete. Ez a vásznazásos dolog nagyon jól néz ki ;)
zs180 689655 2021. október 24. 23:11
Válasz erre
mws34

Hátsó felépítmény feljavítva
mws34
mws35
mws35
mws1

HACS IV
mws1
mws2

Egyik nyílik
mws2
mws20
mws20
mws21
mws21
mws23

daruk
mws23
mws24
mws24
mws4

készülnek a bumok
mws4
mws31

Itt már készen vannak
mws31
mws7

44"
mws7
mws9

Feltöltve Micro Kristal Klearrel
mws9
mws10

Ha megszárad, átlátszó lesz
mws10
mws11

Fényszórók 1
mws11
mws12

2
mws12
mws14

3
mws14
mws15

4
mws15
mws16

5
mws16
mws17

6
mws17
mws18

7
mws18
mws19

8
mws19
mws25

felépítményekkel 1
mws25
mws26

2
mws26
mws27

3
mws27
mws33

4
mws33

Jó estét! Haladtam megint, úgyhogy ha valakit még érdekel, itt az eredmény:
Az egyszerű formájú hátsó felépítményt a következő módon részleteztem: az ablakokat kifúrtam, részben áthelyeztem, az elöl levő, túlnyúló fedélzetet elvékonyítottam, két, henger alakú mellvédet készítettem offszetlemezből a pom-pom directorok számára, néhány, vezetéket imitáló rézdrótot ragasztottam fel, majd maratott “ereszek”, ajtók, darutámaszok és kis fedélzeti felépítmény került fel rá. Úgy tűnik, a felépítmény tetején levő struktúrák lényegesen különböznek a Queen Elizabeth-en levőktől, melynek részletei szereplnek minden kiegészítő készletben. A régi fényképek tanulmányozása során nem volt egyszerű a különbségeket egyenként azonosítani. A kit hátsó directora alapvetően megfelelő alakú, ezért itt csak felszíni feljavításra, illetve a tetején a megépített állapotben még nem jelenlevő lőállás alapjának levágására szorítkoztam A HACS platformokat maratott részletekkel díszítettem fel. Maguk a HACS IV hengerei a hídon levőkkel szemben, “vászonborítással” lettek ellátva, mely rézdrótból készült félkörök felragasztásával és a hézagaik PVA-val történt kitöltésével készült. Az egyik éppen nyílik: később a legénység egy tagját fogom itt elhelyezni, aki “megemeli a vásznat”. Két fényszóróplatform saját építésű, offszetlemezből készült egysoros korláttal, és a FlyHawk esztergált rézhengerére lett ráragsztva. Ezután a két nagy daru elkészítése következett. Ezek szintén különböznek a QE daruitól, ezért a kabinjukat a Tetra készletéből vettem, míg a gémeket egy FlyHawk Renown szettből voltam kénytelen kannibalizálni. Szerintem baromi jól néznek ki, és a kész makett egyik díszévé válhatnak majd. Tizenkét búmot (darugémet?) gyártottam le két, különböző vastagságú rézdrótból. Bár nem látszik, a végeiket kissé vékonyabbra reszeltem, és a rajtuk levő bilincseket igen keskeny cigarettapapír csíkok felragasztásával imitáltam. A fényszórók következtek ezután. Öt 44 inches fényszórót a MicroMaster 3D nyomtatott darabjait alapul véve készítettem el. Az előlapjukat mélyen kifúrtam, az így keletkezett üreget ezüstre festettem, majd Micro Kristal Klearrel töltöttem fel. Néhány apróbb részlet és két kézikerék felragasztása tette teljessé a feljavítást, a maratott fényszórórács külön várja a festést. A négy 20 hüvelykes fényszóró szintén a MicroMaster 3D maratott készletéből való. Ezeket nem fúrtam ki, egyébként hasonló módon készütek, mint nagyobb testvéreik. A négy 10 inches jelzőlámpa, melyeket kicsinységük miatt általában kihagynak a kitekből, teljesen saját építésű: átlátszó húzott szálból készült henger és réz keret képezi alapjukat. Két parányi és gyönyörűen részletezett FlyHawk paravánt készítettem még el. Rézdrótból hajlított egyszerű daruk (a fényszórók kiemelésére szolgáltak) szintén láthatók itt. A felépítmény fő elemeinek elkészültével kezd hajóra hasonlítani a makett.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.