/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Sebi 434641 2011. augusztus 14. 20:10
Válasz erre
Kedves Hajómester !

Én is javasolnám, hogy az algíri sebek és a galeon építése után kicsit jobban mélyedj el a modern, 20. századi hadtörténelemben. Főleg ami a tengeri hadviselést illeti.
A tengeralattjáró háború tetőpontján, 1943 nyarán a németek kb. 700.000 tonnát süllyesztettek el havonta. Az angolok és amerikaiak kb. 1.000.000 tonnát állítottak szolgálatba.
A tengeralattjáró flotta személyi állományának pedig 38%-a halt meg, vagy esett fogságba.
A többit a fantáziádra bízom.
Sebi 434640 2011. augusztus 14. 19:52
Válasz erre
Szia !

Már ne haragudj, de akkor mikor ért volna véget ? Rendben van. A németek nem építenek mást, mint schnellbootot és torpedórombolót. Mi történt volna ? Ha jól sejtem azt akarod válaszolni, hogy elvágták volna Anglia utánpótlását. Ki kell, hogy ábrándítsalak, de nem. Esetleg sikeresen szétvernek egy-két konvojt, aztán az angolok szépen összeállítottak volna egy csalikonvojt és a támadókat egyszerűen elsöprik. Mivel pedig így lényegében megsemmisítik a német flottát, így mi lett volna a következő lépés ?
hajómester 434639 2011. augusztus 14. 19:45
Válasz erre
Sziasztok!
Úgy látom, hogy mind a hadtörténelemben, mind a stratégiában kisiskolások vagytok.
Tehát maradjatok a makettépítésnél és tanuljatok.
sanyi 434638 2011. augusztus 14. 19:29
Válasz erre
hajómester 434637 2011. augusztus 14. 19:07
Válasz erre
Sziasztok!
Izzanak a kedélyek. Pedig hát ez tényleg úgy van, hogy a Harmadik Birodalom részéről a csathajó építés ostobaság volt. Partvédelemre a rombolók bőven elegendők lettek volna, főleg, ha erős légitámogatással rendelkeznek.
Támadó hadműveletekre egyedül csak az Uboat jöhetett számításba.
A csatahajóknak és cirkálóknak hiába volt nagy a hatótávolsága, csekély számuk és tengeren túli bázisok nélkül használhatatlanok voltak.
A német stratégiát sem mindig a ésszerűség irányította, hanem inkább a vezetők közti rivalizálás.
Nagy hajó nagy nép, kis hajó kis nép.
A führertől ilyen alapon lehetett támogatást szerezni.
ndjala 434636 2011. augusztus 14. 19:05
Válasz erre
TAMAS: senki nem mondta, hogy a nemetek megnyertek volna a haborut a schnellbootokkal. pontosítok: nem 45. majus 8-an ert volna veget. ezt eddig egyikotok sem tudta megcafolni.

SANYI: bocs, felreertheto voltam, en a szovetseges legiero eroinek ideiglenes lekotesere gondoltam.
1-2 nap alatt mar odaertek volna helyszinre a pancelos-hadosztalyok.legalabb is nem lettek volna akkora vesztesegeik, mint egy full legiuralom eseten.Ugyanis a Ryan kozlegeny es baratai, meg hasonlo baromsagok ellenere a partraszallas egy nagyon is keteselyes jatszma volt, minden az elso nap sikeren mulott.1944 tavaszan a nemet hadsereg meg egy felemetes ellenfel volt, a hadiipari mutatok folyamatosan a csucson voltak. Alt . isk. tortenelem tankonyv 8. osztaly. vagy legkesobb: erettsegi.
Csak gondold vegig!

Na, kinek lett vegul igaza?
TAMAS78 434634 2011. augusztus 14. 18:45
Válasz erre
A partraszállás körzetébe 6-án gyakorlatilag a Luftwaffe sem tudott bevergődni, és a későbbiekben is alig-alig. Amíg az Ar-234-eseket be nem vetették, jóformán felderítési adatuk sem volt Normandiáról, ez pedig hónapokkal a D-nap után következett be, ha jól emlékszem.

Ahova egy vadászgép nem tud bejutni, 600km/órás sebességgel, oda valszeg egy hajó sem, a maga kategóriájában bármilyen jó is. 1944-re a németek már rég elvesztettek minden esélyt. Ez persze szintén csak utólag nyilvánvaló, de már csak az agónia hossza volt kérdéses.

Mondd, ha mondjuk tényleg nincs vége a háborúnak 45 májusában, egy esetleges atombombát hogy lehetett volna a Schnellbootokkal kivédeni 45 őszén?
sanyi 434633 2011. augusztus 14. 18:32
Válasz erre
Szia!

Azonban a szövetséges légierő hülyére lőtte a Te híres neves snellbútjaidat... A felszállt vadászgépeket egymás után szedték le a már gyakorlott angolszász pilóták... Ennyi, a légierőé a jövő, ez ebben a háborúban bizonyosodott be. Mondhatod hogy a szövetséges hajók jobbak voltak, ez kamu, azok is elsüllyedtek volna egy olyan piszok mázlis Swordfish torpedótalálat és akkora túlerő esetén.
Javaslom hogy alaposan tájékozódj és ne a korábban általam említett újságokat olvasd, hanem tessék kérdezni, itt megmondják a frankót.

Schnellboat: mivel a szekrény tetején van a revell gépe, most olvastam egy kiadványt, ami írja hogy jó masinák voltak, de radar híján a rombolók és a repülők gyakorlatilag célbalőttek rájuk. Véleményem is ez: a maga nemében nagyon jó hajók voltak, de ez a hiba éppen elég volt ahhoz hogy a halaknak legyen lakóhely belőlük.

Ha pedig már fantáziálás: egy család értesítőt kap, hogy fiuk gáztámadás következtében meghalt - nem csak ideiglenesen megvakult. Szerintem tudod kire gondolok... Ekkor mi lett volna?

Üdv
Sanyi
ndjala 434632 2011. augusztus 14. 18:14
Válasz erre
Sziasztok!

Na jo, akkor egy kis fantazialas:

1944.junius 6. a UP hirugynokseg jelenti.
"A normandiai partrasszallast teljesen varatlanul tobbszaz nemet schnellboot zavarta meg. A feltetelezhetoen jo elore begyakorolt, osszahangolt manovereiknek koszonhetoen a kis hajok hatalmas kaoszt csinaltak a partraszallito hajok es a kisero csatahajok kozott. A nagykaliberu lovegek szemelyzete kiserletet sem tett a celzasra, mig a legvedelmi agyuk a nagy osszevisszasagban tobb kart tettek a szovetseges hajokban, mint a tamado nemetekben. A nemetek altal kilott tobbszaz nagyereju torpedonak csak mintegy tizede talalt celba, de ennek hatasara az amugy is elavult regi csatahajokbol tobb elsullyedt, sulyosan megrongalodott, a partraszallo hajokat pedig a gyorstuzelo gepegyuk apritottak. Estere a partot a felismerhetetlensegig szetroncsolt partraszallito hajok tomegei boritottak. A legierotol tobbszaz vadaszgepet atiranyitottak a Csatornahoz, amelyekre egyebkent egetoen szukseg lenne a frontvonal egyeb pontjain."

Persze mindenki utolag okos, de azert varom a cafolatokat!

Udv,
Ndaja
Sebi 434631 2011. augusztus 14. 17:51
Válasz erre
Szia !

Ez egy érdekes dolog. Sajnos azért nem bizonyít semmit, mert a MAS kapitányának oltári szerencséje volt. Szerintem jobban leizzadt volna, ha a kísérőhajók előbb észreveszik. Ezekből nem lehet általánosítani. Kb. olyan, mintha megnyernéd a lottóötöst és ebből arra a következtetésre jutnál, hogy aki lottózik, az előbb-utóbb megnyeri a főnyereményt.
Sszabi 434630 2011. augusztus 14. 17:46
Válasz erre
Üdv!

Azért a MAS 15-nek nagyon nagy szerencséje is volt. Arról nem is beszélve, hogy a Tegetthoff-osztály hatástalan torpedóvédelmét nem volt nehéz átütni (tekintve hogy az majdnem a Radetzky-osztály védelmét vette alapul a meglévő német kísérleti eredmények ellenére).
Ha megnézzük a szomszédban pihenő olasz dreadnought-okat akkor a helyzet még a páncélzat vastagságában is romlik... Egyébként ha jól olvastam pont a német hajók voltak azok, amiket jobban sikerültnek tartanak az 1. vh idején (de lehet hogy ez csak a csatacirkálóikra vonatkozik..)
Gabusch 434629 2011. augusztus 14. 17:38
Válasz erre
Én olyan véleményt már olvastam, hogy a csatahajók helyett Adolf inkább a tengóflottáját fejleszthette volna és akkor még a "boldog időkben" jó eséllyel lenyomhatta volna Angliát az utánpótlási vonalai ellehetetlenítésével.

Ugyanilyet Schnellboottal még nem olvastam.
Sebi 434628 2011. augusztus 14. 17:37
Válasz erre
Szia !

Bocs, de szeretném egy kicsit kiigazítani az általad írtakat (ha nem veszed rossznéven).
A hordozóépítés nem volt megkerülő manőver. A washingtoni egyezmény lehetővé tette, hogy a befejezetlen csatacirkálókat hordozóként építsék meg
Abban igazad van, hogy a második vh tengeri csatáit végülis a repülőgépek nyerték meg. De igazából még a háború kitörésekor sem tartotta senki a csatahajókat elavultnak. Hiszen a háború kitöréséig sem a hordozópárti, sem a csatahajó párti tengernagyok nem tudták bizonyítani igazukat.
Én inkább azt mondanám, hogy a második vh. átformálta a tengeri hadviselést és háttérbeszorította a csatahajókat. Elavulttá a rakétahordozó hajók és tengeralattjárók megjelenése tette őket.
ndjala 434627 2011. augusztus 14. 17:34
Válasz erre
Sziasztok!

Most csak egy gyors megjegyzés:
Van egy múzeum Olaszországban, azt hiszem Bariban. Ott van kiállítva minden schnellboot őse, a MAS-15. Ez a hajó egyszer szembekerült a kor csúcstechnikáját képviselő ismert sorhajóval. Az eredményt ismeritek.

Folyt. köv. (közben melózok)

Ndjala
TAMAS78 434626 2011. augusztus 14. 17:24
Válasz erre
Ez a jeune ecole úgy tűnik kiirthatatlan...
Sebi 434625 2011. augusztus 14. 17:15
Válasz erre
Kedves Ndjala !

Csatlakoznék az előttem szólókhoz. Elég érdekes elmélet és engem is érdekelne az okfejtés az állítás mögött.
Azért gondolkodj el azon, hogy a Z osztályú rombolók elsődleges fegyverzetének a maximális lőtávja 15-17 km volt és csak egy 30 kilós lövedéket tudott kilőni.
A csatahajó főfegyverzetével 20-30 km-re is el tudott lőni és a lövedék majdnem egy Z osztályú romboló súlyának egyharmada volt.
A Type 36B rombolók, vagyis a háború végén épített legmodernebb német rombolók, hatósugara 2900 tengeri mérföld volt. Egy csatahajó 8-9 vagy akár 10 ezer mérföldet is mehetett. Hogy legyen mihez mérned ezt a távolságot, egy nyugat-francia kikötőből kifutó romboló nem tudott volna elhajózni New-Yorkig.
Ennek tükrében érdekelne a véleményed, hogy vajon melyiküknek tart hosszabb ideig elsüllyeszteni a másikat ?
sulyid 434624 2011. augusztus 14. 17:12
Válasz erre
Már sorry, hogy itt belekontárkodom, de szerintem az IOWA és fivérei azért felülmúlták a Bismarckot.
hajómester 434623 2011. augusztus 14. 16:44
Válasz erre
Szia!
Európában igen, de a Csendes Óceáni tengeri hatalmak már másképp gondolkodtak. USA és Japán ekkor kezdte meg kiépíteni repülőgép hordozó flottáját, többek között azért, mert ezekről a flottakorlátozási egyezmények nem szóltak.Egy megkerülő manőverként indult és végül ez jött be.Akik ragaszkodtak a csatahajó koncepcióhoz mind rosszul jártak.
A Bismarck-Yamato összehasonlítás nem tudom milyen eredményt hozna. Én nem próbálkozok vele, mert ez nem a szakterületem, csak érdekelne.
Laci 434622 2011. augusztus 14. 16:31
Válasz erre
Üdv!
Na ez igaz,de még '35-ben úgy vélték,hogy a csatahajóké az aduász!
hajómester 434621 2011. augusztus 14. 16:03
Válasz erre
Sziasztok!
A második világháború tengeri csatáit nem a hajók, hanem a repülőgépek nyerték meg. Ilyen szempontból vizsgálva a Bismarck is csak egy elavult fegyvernem utolsó képviselője volt.
Laci 434620 2011. augusztus 14. 15:31
Válasz erre
Ui:A háború csak a tengeren zajlott,hogy '45-ben ért véget?
Laci 434619 2011. augusztus 14. 15:29
Válasz erre
Üdv!
Nem okoskodás képpen,DE...Egy tengeri uralmat,hogyan lehet schnellbootokkal megnyerni ellenséges csatahajók ellen?Vagy miért találták ki a csatahajókat?
TAMAS78 434618 2011. augusztus 14. 15:12
Válasz erre
Na, egyre kíváncsibb vagyok, vajon Schnellbootokkal hogyan lehetett volna évekkel elodázni a vereséget? :)

Igazán várom a részletes kifejtést, tehát az állításokon kívül az érveket is! :)

(Hozzátenném, ha "50 ezer tonna acélból több ezer" más hajót építünk, akkor egy-egy maximum akkora lesz, mint egy nagyobbféle mentőcsónak...)
ndjala 434617 2011. augusztus 14. 15:07
Válasz erre
Üdvözlöm a kritikusaimat!

Először is: örülök a hozzászólásoknak.
Másodszor: nem tetszenek!

A második világháborúban a Z-osztályú rombolók és a Schnellboot-ok képviselték a német felszíni flottában a csúcstechnikát. Ha a Bismarck helyett abból az 50ezer tonna acélból több ezer ilyen hajót építettek volna, akkor valószínűleg nem 45-ben ért volna véget a háború.

folyt. köv.

Üdv,
Ndjala
Laci 434616 2011. augusztus 14. 09:32
Válasz erre
Üdv!
Én,mint a Bismarck építője is osztom az alábbi hozzászólásokat!Rengeteg utánajárás után azt kell írnom,hogy valóban a Bismarck volt a 2.vh. legerősebb és legjobb hajója.Többek között hegesztett technológia,olajtüzelés,valamint áramvonalas test,a nagyobb sebesség érdekében.Modern tűzvezető rendszer a legfejlettebb ágyúkkal,valamint vastagon páncélozott hajó (40%),ami az angolokról ez nem mondható el (all or nothing 26% páncélvédettség).
Nem csoda hát,hogy az angolok nagy erőket mozgattak a egyetlen hajó feltartóztatására,mert tudták,hogy nincs hajójuk,ami fel veheti vele a versenyt.Nem beszélve arról,hogy ott volt a Tirpitz testvér is,ami további fejtörést okozott a brit admiralitás számára és majdnem a háború végéig azzal voltak elfoglalva,hogy elsüllyesszenek egy veszélyes ellenfelet,ami komolyan veszélyeztette volna a hírhedt brit tengeri uralmat.
Simi!
Örülök,hogy ismét köztünk vagy!
Üdv!
sanyi 434615 2011. augusztus 14. 08:36
Válasz erre
Szia!
Lehet hogy a kiskegyedeben, nők lapjában, vagy hasonló jellegű papírpazarlásban olvastad... Esetleg a blikkben.
Lapozz fel egy korrekt kiadványt és megtudhatod, hogy német tűzvezető-optikának nem volt párja és a radar sem volt rossz, bár nem vagyok a téma nagy szakértője.
BBalázs 434614 2011. augusztus 14. 08:00
Válasz erre
És még valami:
"Nem véletlen, hogy az angolok már az első útján végeztek vele, és utána nem is merték a németek az elavult nagy felszíni hajóikat tengerre küldeni."
Az angolok büszkéledhettek a legtöbb elavult egységgel a háború alatt, pl.: Queen Elisabeth-osztály. Nem túlzás azt állítanom, hogy csatahajóik fele első vh alatt épült volt - így a Hood is... (bocs Simi, örülünk, hogy újra "látunk"!)
BBalázs 434613 2011. augusztus 14. 07:49
Válasz erre
Kiváncsi lennék arra a szakirodalomra, amelyet olvastál, mert előttem szólok már leírták a lényeget. A 30-as években kezdték el építeni azokat az egységeket, amelyek a vh. elején szerepet kaptak. Mellesleg a Bismarck elsüllyesztésekor az angoloknak nem volt hozzáfogható csatahajójuk, bár a KGV osztály is kítűnő hajókból állt. Egyszerüen a tengerészeti légierő, szerencse, hibás döntések és a "sok lúd disznót győz" küldte hullámsírba a Bismarckot. Összességében az angolok részéről a Vanguard volt az egyetlen hajó, mely valóban felülmúlta a Bismarckot (szerintem), de ez már csak a háború után készült el.
SImi 434612 2011. augusztus 13. 22:00
Válasz erre
Hát ez érdekes elmélet, eddig még nem találkoztam vele... az viszont tényleg igaz lehet, hogy az I.VH volt a kiinduló pont. Ez viszont az összes II. VH-scsatahajóra igaz, ugyanis nem akkor, a 30-as években találták ki ezt a fegyvert. A legtöbb szakértő szerint - néhánytól eltekintve - viszont a Bismarck a csatahajó építés egyik csúcsa: a gyorsaság, páncélvédettség, tűzerő harmonikus keveréke.
TAMAS78 434611 2011. augusztus 13. 21:58
Válasz erre
Kedves ndjala!

Persze nem muszáj mindenkinek hasraesnie a német felszíni hajók képességeitől, de azért ennek olvass még utána, mert kapitális baromságokat írtál.

Tamás
ndjala 434610 2011. augusztus 13. 21:12
Válasz erre
Sziasztok!

Amúgy aki kicsit is tanulmányozta a 30-as évek Németországának történetét, az jól tudja, hogy a Bismarck és a többi nagy német felszíni hajó az első világháború technikai színvonalán épült és ezen még a modern elektronika sem segíthetett. Nem véletlen, hogy az angolok már az első útján végeztek vele, és utána nem is merték a németek az elavult nagy felszíni hajóikat tengerre küldeni.

Üdv,
Ndjala
Laci 434609 2011. augusztus 13. 17:50
Válasz erre
Szamuráj 434608 2011. augusztus 13. 08:59
Válasz erre
SDC11441
SDC11441
SDC11445
SDC11445

Valami ilyesmit szeretnék.
Szamuráj 434607 2011. augusztus 13. 08:49
Válasz erre
SDC11438
SDC11438
SDC11439
SDC11439
SDC11440
SDC11440

Hello zaran, alacsonyan fog elrepülni a hordozó felett a gép. Partvonalat, felhőket, sem kikötőt nem szándékozom köré építeni, mert elvonná a figyelmet a kompozícióról. Louis Carabott máltai makettezőnek van egy Tirpitz diorámája, afölött repül el a Tamiya 48-as Swordfish-e.
Tanárúr

Hozzápróbáltam az alsó szárnyat a Dart törzséhez a fotó kedvéért, még kell rajta csiszolni, de sikerült a szárnyprofil ívességét megoldani szerencsére.
Essex 434606 2011. augusztus 12. 17:15
Válasz erre
Az USS Arizona fedélzete még a Pearl Harbor-i támadás alatt is fa színű volt, akárcsak a többi Measure 1 festésű hajóé, tehát a 30-as évek végén is nyilvánvaló ilyen volt.
zaran 434605 2011. augusztus 12. 12:56
Válasz erre
Szervusz Szamuráj
Felhő felett repülne? Mert akkor rátehetnéd a felhőt meg rögzíthetnéd pl.: A dió egyik oldala egy kép lenne az akkori tájról, abból állna ki a felhő a géppel.
(ez csak egy javaslat, azért érdekel, hogyan fogod megcsinálni :) )
Altengernagy 434604 2011. augusztus 11. 21:09
Válasz erre
A makettek 1/700-ban, amik 1941-es állapotot szoktak bemutatni, fa fedélzetet mutatnak... a japánokhoz hasonlóan.
sys 434603 2011. augusztus 11. 18:19
Válasz erre
Sziasztok!
Előre is bocs a hülye kérdésért, nem olvastam vissza a közel 10.000 hozzászólást, lehet ott a válasz. Szóval: Létezik, hogy a USS Arizona fedélzete nem natúr faszínű, hanem szürke volt mint a test? Azaz: szürkére vagy fára fessem? 30-as évek második fele, ha ez perdöntő. Előre is köszönöm a választ.
Üdv
Szamuráj 434602 2011. augusztus 11. 17:00
Válasz erre
SDC11426
SDC11426
SDC11427
SDC11427
SDC11428
SDC11428
SDC11431
SDC11431

Sziasztok!

Szabadnapomon folytattam a Blackburn-nel. A Hermes felett fog elrepülni, enyhén bedöntve. 1/48-as. Igyekszem minél élethűbben és pontosabban megépíteni. Sajnos a pilótafülkéből semmi se látszik, pedig teleraktam merevítő vázzal és sok aprósággal, pláne majd amikor a pilótát beleültetem. Hogyan tudnám majd stabilan rögzíteni a dioráma fölé? Valami erős drótra gondolok, de ne legyen illúziórombolóan vastag...

Tanárúr
zs180 434601 2011. augusztus 11. 16:08
Válasz erre
O.K., ez mindenképp tiszteletreméltóbb, mint az előre kivágott, osztásokkal ellátott lapot felhasználni, közelebb áll a saját építéshez, úgyhogy hajrá!
Regal 434600 2011. augusztus 11. 15:23
Válasz erre
Lemaradt a komment: egy két lelkesítő kép...
Regal 434599 2011. augusztus 11. 15:23
Válasz erre
bismarck-19
bismarck-19
tn_800x600_1172312_34828_Hangar_Small10_0046
tn_800x600_1172312_3...
tn_800x600_1172312_34505_Hangar_Small10_0034
tn_800x600_1172312_3...
Bismarck%20(5)DM
Bismarck%20(5)DM

Szia,

tegnap sikerült beszereznem másfél négyzetméter juhar-furnérlapot (0,6mm-est)potom 500 Ft-ért, és most már leszek olyan mazochista, hogy 3-4 különböző páccal, vagy sima lakkal különböző higításban lekenem őket az eltérő szín kedvéért és deszkénként felragasztom. A 24 USD szerintem abszolút baráti (én 10 ezer körül néztem az E-bay-en. Én sokat fogok még szívni vele, de hát én így szeretem:-)
zs180 434598 2011. augusztus 11. 15:08
Válasz erre
Szia,
ma rendeltem barátomnak az Artwox model külön a Revell (tehát nem a Tamiya) Bismarckhoz gyártott 1:350-es fafedélzetét 24 dollárért. Meglátjuk, milyen lesz, mindenesetre Neked is megfontolásra ajánlom.
Üdv,
P.Gy.
SImi 434597 2011. augusztus 10. 22:06
Válasz erre
A hajón iszonyú sokmindent lehet feljavítani, nem írok listát, jobb inkább fotókat nézegetni ehhez, illetve Laci barátunk aktuális képeit böngézgetni.
Ez a Gold Medal Models:www.goldmm.com/ships/gms350-6.htm és ez az Eduard (ez rozsdamentes acélból van):www.bnamodelworld.com/index.php
messer109 434596 2011. augusztus 10. 16:33
Válasz erre
Szia SImi. Érdekelne a készlet. Tudnál képet küldeni, illetve egy pár szór arról, hogy mit is lehet feljavítani a hajón.

gyorgymarton82@gmail.com
SImi 434595 2011. augusztus 10. 14:34
Válasz erre
Azt hiszem, nekem van pl egy Eduard és egy GMM fotomaratás a 350-es Bismarck-hoz, amire most nincs szükségem, ezért - ha kell neked - megválnék tőle.
Regal 434594 2011. augusztus 10. 10:34
Válasz erre
Ha esetleg mást is érdekelnek a szép fedélzeti megoldások:
http://www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php?f=59&t=24466

Üdv,
Regal
Regal 434593 2011. augusztus 10. 07:46
Válasz erre
Szia,

köszönöm a linket, találtam rajta hasznos tanácsokat. Egy makettezőtársunk, Szeles Robi - akinek rengeteget köszönhetek, mert hatalmas referencia anyaggal látott el postai úton, mindezt tette úgy, hogy még az életben nem találkoztunk. Szóval vele beszélgettük, hogy a fa palánkozással nagyon fel lehet dobni a hajót és mivel készülőben van egy Constructo - Bounty, így az eredeti fa burkolás ötlete megtetszett. Majd kiforrja magát ez a furnér dolog, előbb utóbb...:-)
Sebi 434592 2011. augusztus 9. 22:54
Válasz erre
Szívesen. Javaslom, hogy nézz körül ennél a két cégnél: Eduard, L'Arsenal
Sebi 434591 2011. augusztus 9. 22:48
Válasz erre
Szia !

Még nem. De köszönöm, hogy szóltál. Most megnézem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.