/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Sszabi 434964 2011. október 31. 15:20
Válasz erre
Tiszteletem!

Pont amiatt változott az elképzelésem időközben, hogy ez a purhabos megoldás pazarló lenne, ehelyett vettem valamilyen vízbázisú ragacsot és azt kombinálom kis hungarocellel. Na most eddig nincs vele gond, de kivárom, hogy nem szára e szanaszét vagy nem lesz egyéb probléma vele pár nap után (ma reggel csináltam meg). Az van a ragacson, hogy száradás után csiszolni lehet, ezért ajánlotta az eladó is. Ha marad akkor megkockáztatok még egy hajóvázat (egy másik német csatacirkálóhoz) és felhasználom oda is, nehogy beszáradjon.

Pénteken szerintem teszek fel képeket, remélhetőleg addigra csiszolás is kész lesz!

Üdv!
lucky 434963 2011. október 31. 14:23
Válasz erre
Egy a gond purhabbal: hol találsz kis kiszerelésűt? A nagy palackos pazarló..
Sebi 434962 2011. október 30. 23:05
Válasz erre
Szia!

Akkor csak így tovább! Majd azért rakj fel képeket légyszíves, ha kész lesz.
Sszabi 434961 2011. október 29. 09:21
Válasz erre
Üdv!

Köszönöm a tippeket, a PUR habos megoldást szerintem megpróbálom, ha nem jön be akkor csinálok egy új vázat, és jön a következő módszer :)
Ha sikerült megcsinálni a hajótestet rakok fel képeket;)

Sebi!
Nos jogos a felvetés, de sok száraz próbát csináltam, meg volt ahol nagyobb hézag volt azokat megtoldottam pl. a felépítmény alját 1-2 helyen és most úgy tűnik, hogy nem lesz vele gond. A fedélzet beillesztése után ha marad hézag, azt szerintem kis tömítőanyaggal lehet orvosolni, a festést meg ecsettel kijavítom. Remélem nagyon nem ront az összképen...
Sebi 434960 2011. október 28. 22:16
Válasz erre
Szia Szabi!

Szép munka. De azért hadd kérdezzem meg, hogyha mindent ennyire készrefestettél, mi lesz, ha mégis tömíteni kell valamit ?
Sebi 434959 2011. október 28. 22:08
Válasz erre
Szia Batka !

Így hirtelen csak egy ötletem van. Hagyd így.
Ezt igazából legfeljebb úgy lehetne korrigálni, ha leszednéd az egészet és újrafestenéd. Az építés állapotát tekintve ezt viszont már nehezen lehetne megcsinálni.
A következő hajónál fesd úgy, hogy az alapszínt egy erősen hígított feketével átfested. Ha ugyanis az alapszínt egy sötétebb árnyalatával fested át, akkor az igazából nem kopott, hanem foltos összhatást okoz. Egy nagyméretű figurán ez jól mutat, mert a foltok jól érzékeltetik a ruha redőit. De itt ez sajnos nem jó.
lucky 434958 2011. október 28. 20:21
Válasz erre
fenék
fenék

A kép a fenékről
lucky 434957 2011. október 28. 20:16
Válasz erre
Szabi!
Hungarocellel (nikecel stb) is feltöltheted. Akrilin tapasszal átkened és becsiszolod.
A tapasz betonkeményre köt, nagyon jól csiszolható 120-as 180-as papírral.
A hungarocellt csak diszperziós ( vizes bázisú) ragaccsal ragaszd.
TAMAS78 434956 2011. október 28. 19:58
Válasz erre
DSCF6945 másolata
DSCF6945 másolata
DSCF6951 másolata
DSCF6951 másolata

Szabi!

Én a PUR habbal inkább nem görcsöltem, de a Bismarckom tatja így néz ki balzafával. A szögletesről gömbölyűvé csiszolás kb. 5 percig tartott.
EDE 434955 2011. október 28. 14:00
Válasz erre
Sszabi!

Szamuráj kolléga PUR habbal csinálta.
Láttam olyat is, hogy valaki (Stephan Hinze)a papír gerinchez 1 cm-es balsafát illesztett, irányba csiszolta, és arra ragasztotta a papír lapokat.
Asszem itt volt: www.papirmakett.hu/forum/viewtopic.php
Sszabi 434954 2011. október 28. 09:15
Válasz erre
Makettek 002
Makettek 002
Makettek 003
Makettek 003
Makettek 004
Makettek 004
Makettek 005
Makettek 005
Makettek 006
Makettek 006

Tiszteletem!

Batka képein felbuzdulva (egyébként nagyon tetszik a hajód :) úgy döntöttem megmutatom mire jutottam eddig a 1/700 revell Bismarck-kal. Ez egy dobozból épült makett+eduard korlát lesz/van rajta. Igazából soha nem volt még e hajómaketthez hasonló minőséggel dolgom, de rettenetesen tetszik. Igyekszem én a legjobbat kihozni saját tudásom szerint, de látszik, hogy nem egy Jim Baumann munkáról van szó...
Egyébként a hajó 1940 nyári állását mutatnám be, ezért nem teljes a fegyverarzenál sem.
Ja igen, a fedélzet és a felépítmények sincsenek még összeragasztva, ezért látszanak pl az orránál a hézagok, de próbáltam, ha beragasztom tökéletesen passzol majd.

Az utolsó képen pedig a ma hajnali agymenésem terméke látható. Nagyon megtetszett a Lützow csatacirkáló, ezért a GPM papírmakettjének sablonjait 1/700-ra zsugorítottam, felragasztottam műanyag lapra és a vázát össze is állítottam (teljes hajótestes változat lesz). Kérdésem az lenne, hogy mivel lehetne a bordák közti teret kitölteni, hogy utána csiszolni lehessen szép simára? Vagy kezdjem el a papír módszerrel lapokkal beborítani a testet?

A lehetséges megoldásokat és véleményeket előre is köszönöm!

Üdv, Sszabi
Batka 434953 2011. október 28. 08:19
Válasz erre
Szia Sebi!

A tornyok tényleg fényesek, ezen egy matt lakk segíteni fog. És igen, a kényes kérdés:-) A foltok elvileg koptatás jelei, de nem vagyok velük megelégedve én sem. Az alap világos színt egy sötétebb barnával próbáltam koptatni, az eredményt pedig Te is látod. Ezen mindenképpen javítok még valamit, mert én se vagyok megelégedve az eredménnyel. Minden ötletet szívesen fogadok, mindenkitől.

Üdv,
Batka
Sebi 434952 2011. október 27. 20:03
Válasz erre
Szia Batka !

Alakul a dolog. A tornyok teteje kicsit fényes pirosnak tűnik. Meg a natúrszínű fedélzeteken lévő foltok a koptatás ? Csak, mert így úgy néz ki, mintha lefestetted volna egy réteggel, majd egyes helyeken újra, de hígítás nélkül.
Narn 434951 2011. október 26. 14:28
Válasz erre
Udv, 
Lassan, ket het mulva ismet jon a nagy esemeny Telfordban. 
Lesz valaki kint innen a forumrol ? 
Sajnos iden nem tudtam epiteni semmi hajofelet, de a kovetkezon mar ismet indulok majd valamivel hajoszeruseggel :)
Batka 434950 2011. október 24. 20:16
Válasz erre
DSCN0957_1024
DSCN0957_1024
DSCN0958_1024
DSCN0958_1024
DSCN0959_1024
DSCN0959_1024
DSCN0960_1024
DSCN0960_1024
DSCN0961_1024
DSCN0961_1024

Sziasztok!

Itt tartok jelenleg a Hipper-rel. Még rengeteg apróság van rajta amit csiszolgatni kell, de eddig elégedett vagyok az eredménnyel. Mivel ez az első hajó amit csinálok, úgy gondolom nagyon nincs elrontva.
Sebi 434949 2011. október 23. 22:17
Válasz erre
Szia !

Üdv újra a fedélzeten! Azért ne keseredj el. A végeredmény biztos szép lesz.
Laci 434948 2011. október 23. 21:12
Válasz erre
Szia Dcsabesz!
Örülök,hogy újra itt vagy közöttünk!Viszont sok mindenben tudunk (tudtunk volna) segíteni.Azért én például kíváncsi leszek a végeredményre.
Üdv!
dcsabesz 434947 2011. október 23. 19:33
Válasz erre
PA235876
PA235876
PA235875
PA235875
PA235874
PA235874
PA235873
PA235873

Hali!

Két-három évvel ezelőtt csatlakoztam én is a csatahajós témához a Bismarck megépítésével. Aztán eltűntem és most megint nekikezdtem az építésnek. Persze figyelemmel kisértem a fórumot, de csak csendben.
Most hogy nekikezdtem, csináltam pár fotót a hajóról. Eredetileg azt terveztem sokmindent feljavítok, de aztán maradt a dobozból való építés. Valójában csak a korlátok amit érdemes lett volna lecserélni, de most már nincs visszaút.
Laci 434946 2011. október 23. 18:35
Válasz erre

Üdv hajósok!
Összeraktam a két eddig még külön álló darabot.Most megosztom veletek!
Üdv!
Sszabi 434945 2011. október 23. 09:36
Válasz erre
Üdvözletem!

Nem tudom ezeket a képeket láttátok e már, de szerintem ügyesen lettek "újraszínezve":

blog.livedoor.jp/irootoko_jr/archives/2118237.html

A lap közepén oldalt más hajók is színesítve lettek, érdemes nézelődni szerintem.

További szép napot!
SImi 434944 2011. október 22. 19:24
Válasz erre
Szia!
Véleményem szerint a hajótest alakja és méretei nem változtak. Sőt, ha jól láttam a bulba-orr is maradt a régi.
Ronin 434943 2011. október 22. 15:19
Válasz erre
Sziasztok!
Jól látom hogy sokkal tömzsibb lett a hajótest? Esetleg új infók, kutatási eredmények kerültek elő, erről a hajóról, vagy csak egy másik művész elképzelése lehet a külömbség?

üdv:Ronin
Tyimosenko 434942 2011. október 22. 13:44
Válasz erre
Helló,
Ezt láttam élőben kb. féléve. Közelről nem tűnt annyira igényes kivitelűnek, mintha egy vázra felkenték volna csak a csokit. Volt még a boltban egypár hasonló méretű csokiszobor.
üdv
Laci 434941 2011. október 22. 13:13
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Ezt találtam a neten!
www.csokoladevilag.hu/content/view/46/48/
Üdv!
Batka 434940 2011. október 22. 07:12
Válasz erre
SImi 434939 2011. október 21. 23:22
Válasz erre
Hiába, a kb 40 év(!) nem kis idő! Akkoriban a Tamiya Yamato kitje ultramodern volt... Ha jól tudom, ezzel a hajóval született meg az 1/350-es méretarány! Szóval kétszeresen is nagy húzás volt ez a Tamiyától. Azóta ültek a babérokon.

Úgy látom, most leginkább a hajótest újult meg: a vésett fedélzet már nagyon elkelt a mai világban; az oldalak is szépen kidolgozottak; látványosabb lett a katapult fedélzet is. Még a fő lövegtornyok estek át nagyobb megújuláson. A többi nagyjából maradt a régi.
Batka 434938 2011. október 20. 20:38
Válasz erre
Sziasztok!

Ha lehet hinni, akkor itt vannak képek az új Tamiya Yamato-ról.
www.hobbyeasy.com/en/data/2ptai6c6lemq1f3hzuqk.html

Üdv, Batka
Tyimosenko 434937 2011. október 19. 20:19
Válasz erre
Elképesztő, hogy hova fejlődött már a vízkészítési technika...
TAMAS78 434936 2011. október 19. 17:38
Válasz erre
Szerintem ennek se állította senki az ellenkezőjét... Pár napja itt valahogy krónikusan elbeszélünk egymás mellett. :)
Ndjala 434934 2011. október 19. 16:22
Válasz erre
Sebi, Tamás, Ede!

Soha nem szabad festésnél makettet figyelembe venni, kizárólag az eredeti hajóról készült korabeli fotók alapján végzett koszolás fogadható el.

Üdv,

Ndjala
EDE 434933 2011. október 19. 09:17
Válasz erre
Elnézést. Egy kicsit szét vagyok esve.
Az előzőt Tamásnak szántam.
EDE 434932 2011. október 19. 09:16
Válasz erre
Ja! Akkor értelmesen sikerült ismételgetnem egymást! :)
csatahajos 434931 2011. október 18. 20:47
Válasz erre
Szia Imi!

Szerintem annyira nem túlzás ahogy a vizet túrja, főleg az R osztály eléggé hajlamos volt "beásni" magát, a QE-k sem voltak sokkal jobbak. Mindez a bulba orrnak és az alacsony hosszúság-szélesség aránynak köszönhető. Majd keresek fotót.
Sebi 434930 2011. október 18. 19:31
Válasz erre
Biztos begyújtotta a rakétákat :) Azért túrja ennyire a vizet.
De tény, hogy nagyon szép munka. Ma egyébként láttam mégegy mutatós makettet a modelwarships fórumán:

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
TAMAS78 434929 2011. október 18. 19:13
Válasz erre
Nem találom a véleménykülönbséget köztünk... Pont azzal kezdtem, hogy "a harcjármű egész más", és azt is írtam, hogy 1-2 karbantartás nélküli évről beszélek.
SImi 434928 2011. október 18. 19:05
Válasz erre
Nagyon szép lett. Kár, hogy csak egy közelképet publikált, mert szerintem az a legizgalmasabb! Mondjuk szerintem nagy túlzás, ahogy a nyugodt tengeren a vizet "túrja". Nem hiszem, hogy képes lett volna a valóságban ekkora sebességet produkálni. Végre valaki, aki megelőzte PVB-t! És nem csak időben...
Sebi 434927 2011. október 18. 19:04
Válasz erre
Szia!

A leírás szerint műgyantából:

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Keresd ezt a hozzászólást: angeleyes, 06 Jul 2008, 16:20
Ha szükség van segítségre a fordítással, szólj nyugodtan.
sanyi 434926 2011. október 18. 15:09
Válasz erre
Nagyon szép, valóban jó lenne ha megtudnánk... A Warspite eszméletlen jó lett.
Ezt pedig már korábban is mutatni akartam:
www.divernetxtra.com/wrecks/1105victoria.shtml
Nem semmi látvány lehetne a víz nélkül...
Batka 434925 2011. október 18. 14:45
Válasz erre
Csak tudnám a nyavalyás vizeit miből csinálja...
ott van a diorama a u-47 és scharnhorst-tal...
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/scharnhorst-700-kk3/kk-index.html
ChevyG 434924 2011. október 18. 14:42
Válasz erre
Az Ő munkáit mindig figyelemmel kísérem, Gyönyörűek a hajói, pont mint a hozzá készített környezet!
üdv!
csatahajós 434923 2011. október 18. 14:38
Válasz erre
Ezt érdemes megsasolni, igazi ritkaság 350ben és ráadásul gyönyörű!

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/warspite-350-kk/kk-index.html
EDE 434922 2011. október 18. 13:18
Válasz erre
Tamás!

A Német Nagytengeri Flottát ne vedd alapul, mert mivel nem volt karbantartás, teljesen lepusztult addigra. A brit tengerészek is kiakadtak, milyen állapotban vannak mikor Scapa Flowba kísérték őket. A háborúban kb. évente lemázolták a hajókat, de a sós víz, a napfény, vagy a jég rendesen fakította a festéket, meg itt-ott folyt a rozsda, de az biztos, hogy nem úgy kpott, mint egy harckocsi.
Bocs, de mintha erről nemrég írtam volna.
Batka 434921 2011. október 18. 09:38
Válasz erre
Szia!

Megjött a csomag a Hobbyeasy-től, benne a maratás amit kértél.
A részletekért, dobj egy mélt ide: attila.horvath@konicaminolta.hu

Köszi!
TAMAS78 434920 2011. október 17. 21:16
Válasz erre
Szia!

Alapvetően igazad van, a harcjármű az egész más. De! 1-2 karbantartás nélküli év már megdöbbentő dolgokat tud művelni a hajótestekkel! Tudatlan vagyok én ahhoz, hogy pontosan értsem, melyik elszineződés minek a következménye, de érdemes megnézni a német Hochseeflotte-ról 1918-19-ben készült képeket! (Most hirtelenjében nem álltam neki keresni, de aki akar, gyorsan talál a neten.)

Tamás
Laci 434919 2011. október 16. 21:59
Válasz erre
Az tuti,hogy tud valamit!
Én most kicsit hanyagoltam a hajót (munka miatt),és már sajnos odáig fajult a dolog,hogy nem merem folytatni,mert kiestem a gyakorlatból.Na de majd belerázódom!
Üdv!
Sebi 434918 2011. október 16. 21:45
Válasz erre
Szia Laci !

Az nyilván más, ha van kép arról az időszakról amiben ábrázolni szeretnéd a hajót. Főleg ha ilyen közelkép. De szerintem Batka kérdése inkább általános jellegű volt. Általában pedig egy hajót nem szokás úgy koszolni, mint egy harcjárművet. Nézd meg például ezt a képsort:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/bb-62/700-kk/kk-index.html

Nagyon szép makett. A srácnak brilliáns keze van. A rozsdát még értem is. De mitől lett fekete a törzs és a felépítmény ?
Laci 434917 2011. október 16. 19:29
Válasz erre
kondenz víz kopás
kondenz víz kopás
Bundesarchiv_Bild_193-04-1-23%2C_Schlachtschiff_Bismarck
Bundesarchiv_Bild_193-04-1-23%2C_Schlachtschiff_Bismarck

Sebi!
Én úgy csinálom a hajót,ahogy azt az eredeti képeken látom.Az tuti rajta volt és ennyi elég is nekem.Úgy csináltam,hogy egy csepp festéket hagytam húzni,és utána ujjal elhúztam.Na persze mindkét oldalt csináltam kicsit rá.
Üdv!
EDE 434916 2011. október 14. 10:43
Válasz erre
Halihó!

Próbáltátok már 3d szemüveggel? (piros-kékkel)
www.youtube.com/watch
Lehet, hogy a makett, mint szemléltető eszköz elavult.
Excessor 434915 2011. október 11. 13:53
Válasz erre
Sziasztok!

Tud valaki adni linkeket hol tudok utánanézni kötélbakokra, kötélterelőkre, kötelekre, horgonyláncokra, csörlőkre, navigációs fény- és zászlójelzésekre vonatkozó (magyar és/ vagy nemzetközi) előírásoknak, kialakításoknak, felépítésnek, stb.

Köszi előre is.
Altengernagy 434914 2011. október 9. 21:11
Válasz erre
találtam 50ért is :D
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.