/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.
Laci 434819 2011. szeptember 2. 13:53
Válasz erre
Batka!
Csak vigyázz a 0,3-s fúróval,mert iszonyt könnyen törik!Tapasztalat!
Üdv!
Sebi 434818 2011. szeptember 2. 13:48
Válasz erre
Szia !

Ahogy gondolod. De ha mégis ki szeretnéd próbálni, akkor vágj ki egy egész kis darabot az öntőkeretből. Legyen mondjuk egy 2-3 mm-es darab. A fúrót állítsd a legkisebb fordulatra és próbáld eltalálni a darab közepét. Ha megvan a lyuk, növeld a fordulatszámot és fúrj rá újra. Persze épp csak, hogy a szár hegye menjen bele a lyukba. Ha átér, azt vedd úgy, hogy nem jó. Ha már "érzed az erőt" (bár nem én vagyok Luke apja :) próbáld meg nyugodtan a csövön is. Szerintem sikerülni fog . 
Batka 434817 2011. szeptember 2. 08:09
Válasz erre
Szia Sebi!

Semmi gond! A makettet elsősorban saját magam örömére építem, így abszolút nem zavar a kiegészítők hiánya. A csővégek felfúrása jó ötlet, gondolkoztam rajta, de annyira pici ebben a méretarányban, hogy nem igazán sikerülne. Az ablakokra én is gondoltam, szerintem megcsinálom, amit Te is mondtál.
Sebi 434816 2011. szeptember 1. 20:44
Válasz erre
Szia !

Már megbocsáss, de ilyen hülyeségeket ne írj. A kiegészítők használata abszolúte nem kötelező. Ha neked dobozból tetszik, akkor dobozból építsd meg. Legfeljebb arra figyelj, hogy (mint általában minden makettnél), az illesztések szépen el legyenek dolgozva.
Ha annyira szeretnél lyukas csöveket, akkor fogj egy 0,2-es vagy 0,3-as fúrót és óvatosan fúrj bele a csővégekbe. Festés után úgy fog kinézni, mint az esztergált cső. Ha gondolod, akkor az ablakokat is kissé élethűbbé tudod tenni ezzel a módszerrel.
Ha pedig eljutottál a festésig, akkor javaslom az alábbi linket:

www.admiral-hipper-class.dk/admiral_hipper/paint_schemes/admiral_hipper_paint_schemes_1939.html

Lapozd át és válassz. Utána pedig szeretnénk látni a kész hajót is ;)
Sszabi 434815 2011. szeptember 1. 20:29
Válasz erre
Nézd, nálam is az új revell Bismarck csak korlátokkal készül, mert nekem elég szép az alap makett is...
Egyébként ezek az új trumpeter apróságok egészen szépnek tűnnek, bár én még egyet sem láttam közelről. Egy Hood-ot elfogadnék, mert a heller hajóját kezdem inkább a feladott polcara tenni...:P
Batka 434814 2011. szeptember 1. 19:55
Válasz erre
Van akinél alap az esztergált lövegcső.
lucky 434813 2011. szeptember 1. 19:51
Válasz erre
Batka 434812 2011. szeptember 1. 19:47
Válasz erre
Admiral Hipper 1/700

Trumpeter Admiral Hipper dobozból építve
Admiral Hipper 1/700

Sziasztok!

Csak beúszott a dokkba a nyavalyás. :-) Trumpeter 1/700 Admiral Hipper dobozból építve, nulla kiegészítőkkel(tudom, szentségtörés, hogy még csövek sincsenek). A makett összerakása egy élmény, minden passzol, komolyan mondom egy öröm építeni.

A föbb részek összerakva, de még csak szárazpróba az összeépítés. Így nézünk ki most:
Laci 434810 2011. szeptember 1. 12:05
Válasz erre
Üdv!
Olvasva a hozzászólásokat,igazatok van,mert a munkaórát nem számoltam bele.7 éve csinálom,ami havi szinten 2285 ft-ra jön ki.Ez valóban nem sok így,csak ha egyszerre kellene kifizetni ezt.Viszont ha hozzávesszük,hogy minden szabad időmet erre fordítom,akkor ez már nagyon sokra jön ki.Ha itthon vagyok simán napi 13-14 óra jön ki (általában reggel 9-től hajnali 1-2-ig),viszont ha dolgozok,akkor délután 6-tól este 10-11-ig.Persze beleszámolva a kaját,meg különböző tevékenységeket is.Na jó ez egy átlag,mert van,hogy annyira kikészít szellemileg és fizikailag,hogy napokig nem csinálom.
De higgyétek el,nincs az a pénz amiért eladnám!
Üdv!
Altengernagy 434809 2011. szeptember 1. 11:15
Válasz erre
Számold bele a munkaórákat is, nem csak anyagköltség van ám! :)
TAMAS78 434808 2011. szeptember 1. 10:06
Válasz erre
Szia, Laci!

Ha ezt az összeget leosztod annyi évre vagy hónapra, amióta dolgozol vele, akkor viszont nem is olyan drága a hobbid. Én jóval többet költök makettezésre havonta. Az előre sejthető végkifejlet meg jóval nagyobb értéket fog képviselni. Persze mindez úgy lenne igazán meredek, ha a belefeccölt munkaórákat is felszoroznád egy jóképű órabérrel, és hozzáadnád. Akkor már a végére lehet, hogy kijön egy felső-középkategóriás autó vagy egy falusi kertes ház ára... Vagy több, nem tudom. :)))

Tamás
Laci 434807 2011. szeptember 1. 09:55
Válasz erre
Üdv!
Én is a pénzről szerettem volna írni!Mivel fel szoktam írkálni,hogy mennyit költöttem eddig a hajóra,gondoltam ha már én seggre ültem,akkor Ti is "osztozzatok" örömömben!
Az eddigi összeg 192.000 forint felett van,és ne feledjük,hogy még mindig nincs kész,mivel hiányzik még a távvezérlés belőle,és még ki tudja mi minden "hülyeséget" találok ki hozzá,hogy működjön,ami persze tovább emeli a limitet!
Szóval kíváncsi vagyok a végkifejlettre és a beleölt pénzbe.
Üdv!
Sszabi 434806 2011. szeptember 1. 06:19
Válasz erre
Üdv!

Hobbyeasy-n látom az academy HMS Warspite-ját, és magyar forintban igen olcsónak tűnik (kb mint a Graf Spee-jük) postával együtt sem tűnik vészesnek...
www.hobbyeasy.com/en/data/gc1kimtivdfvf9dmbfjn.html

Szép napot!
Laci 434805 2011. augusztus 28. 19:48
Válasz erre
Altengernagy 434804 2011. augusztus 28. 16:36
Válasz erre
nem, csak vízrebocsájtáskor valamivel meg kell szólaltatni a rezesbandát :D
Sszabi 434803 2011. augusztus 28. 16:34
Válasz erre
Kitalálom, a rádió is fog működni és Berlin szól a túloldalon parancsokkal...:P
lucky 434802 2011. augusztus 28. 16:15
Válasz erre
www.hestore.hu/prod_10022504.html
ettől kisebbet én nem tudok, aminek még hangja is van
Laci 434801 2011. augusztus 28. 15:45
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Lucky!
Még nincs beépítve ellenállás,azért kérdeztelek téged!

Viszont!Olyan ügyben szeretném valaki segítségét kérni,aki tudja,hogy hol lehetne kapni mikro hangszórót!A vaterán találtam olyat,hogy súgógépbe való mikro hangszóró (3x1 mm),de szerintem az azért nem jó,mert nincs szabadban hallható hangja,még ha azt egy tölcsérbe is raknám.Köszönöm a segítségetek!
Üdv!
lucky 434800 2011. augusztus 28. 09:31
Válasz erre
Laci!
Valószínű sok áramot kap.Mekkora ellenállat van rajta?
Segítségül:
5 mA 220 ohm
8 mA 150 ohm
10mA 120 ohm

a 0,2W-os elég.

De a led is lehet ilyen fajta ( van köztük olyan ami sárgás és olyan is ami zöldes ).
Ebben csak az adatlap segít, vagy a próbálkozás.
Ez utóbbit nevezik empirikus/gyakorlati útnak is. :)
Laci 434799 2011. augusztus 27. 20:20
Válasz erre
órák-műszerek

szinte alig látni élőben
órák-műszerek
órák-műszerek

Kár,hogy ezek nem fognak teljesen látszani,kívülről.
órák-műszerek
órák-műszerek

Kissé erős a fénye,de ezen még állítani kell.Legalább ebből látszani fog kívülről is valami.
órák-műszerek

Üdv mindenkinek!
Alakul a nappali híd szép lassan!
Üdv!
Laci 434798 2011. augusztus 27. 18:51
Válasz erre
Lucky!
Olyan kérdésem van feléd,hogy sorba van kötve 5 db zöld led dióda.12 V-ról működtetve erősen világít,szinte már sárgán.(Félő,hogy így elszáll.)Kérdés:mekkora ellenállást ajánlasz hozzá,hogy szép zölden világítson?Vagy mit ajánlanál hozzá?
Köszi!
Üdv!
Essex 434797 2011. augusztus 27. 01:24
Válasz erre
Huhhh, az ember egy kicsit nem figyel oda, és mik történnek errefelé... :-) Két dologhoz fűznék kiegészítést.

Liberty-ships:

A kiindulás egy angol hajó terve volt még 1939-ből, amit az Admiralitás szándékozott a veszteségek pótlására nagyobb számban építtetni. Angliában nem volt erre kapacitás, ezért az USA-hoz fordultak segítségért, ahol ebből a célból két új hajógyárat építettek, és 1942-ben legyártották a 60 db hajót.

Ezt fejlesztették tovább az amcsik - hegesztett építés, egyszerűsített szerkezet, kevesebb emberi munka (tömeggyártás > lásd később), módosított elrendezés. 1941 elején ! megrendelnek 200 darabot, ehhez építenek 2 nagy és 9 kisebb hajógyárat.

A Kaiser hajógyár kidolgozta a tömeggyártást, hogy olyan gyárak is be tudjanak szállni, akiknek nincs meg a tapasztalatuk és felszerelésük, pl. fa sablonok a lemezek levágásához. Az USA 32 államában készültek a hajó részei, a gyárak tkp. csak összeszerelték. Egy hajó 250ezer részből állt össze.

Összesen 2751 hajó készült el 5 féle változatban (ebből a másik négy csak néhány tucatot jelent), az átlagos összeszerelési idő 44 nap volt (az első hajó még 244 nap alatt készült el, a leggyorsabb - propaganda céllal - 4 nap és 15 óra 29 perc alatt a vízrebocsátásig). 1943-tól napi 3 Liberty hajó készül el.

Enigma és társai:

A 3-tárcsás Enigmát 1941 közepén "fejtik meg", 1942 elejétől jön a 4-tárcsás, ezt 1942 végétől tudják ismét lehallgatni. Viszont a próbaúton és a kiképzésen lévő U-Bootok a régebbi típust használták, tehát arról közben is volt információ, hogy milyen új hajók állnak szolgálatba.

Mindeközben a német B-Dienst a háború alatt végig meg tudta fejteni az angol híradásokat!

Viszont mindkét félnek gondot okozott az, hogy az egyes híradások megfejtése sok időbe telt, időbe telt az illetékes megtalálása, az ellenlépés kidolgozása, az utasítások eljuttatása és végrehajtása (pl. több tucat mérföld megtétele), mindez akár több órát vagy akár napokat is igénybe vehetett. Ezalatt a konvojok és az U-Bootok is folytatták útjukat, és általában már nem volt idő a hatásos beavatkozásra.

Pl. a németek 1943-ban 177 konvojról szereztek információt, ebből mindössze 10 esetben tudtak hatásosan intézkedni. A másik félnél is hasonló volt az arány. Ezért inkább a "hosszútávú" információnál volt jelentősége, mint pl. az Indiai-óceánon, ahol annak függvényében szervezték vagy szüntették meg a konvojokat, ahogy az U-Bootok indultak a térségbe ill. elhagyták azt.

A farkasfalka esetén nem a megfejtésnek volt döntő szerepe, hanem annak, hogy a konvoj követése, helyzetének jelentése, a falka összeverbuválása jelentős rádióforgalommal járt (sok, de rendkívül rövid híradás), és ennek a bemérése és az U-Boot helyének meghatározása (erre volt a HF/DF) volt lényeges az azonnali ellencsapás szempontjából. Viszont a farkasfalka taktika vége után a tengeralattjárók egyéni akciókat hajtanak végre, ezzel gyakorlatilag nullára csökken a híradás és nincs mit lehallgatni/megfejteni/bemérni.

Ja, és nem volt elég az Enigmát megfejteni, kellett hozzá a kódolt térképrács is, hogy pl. az ER5729, ahova a tengeralattjárót küldték, hol is van?
Laci 434796 2011. augusztus 26. 17:12
Válasz erre
Ember!
TE akkora ... vagy!
Én egy hete nem voltam itthon,és mikor ma géphez kerültem,leültem,hogy TE mekkora -finoman szólva- béna vagy ehhez a témához!A háború életről és többnyire halálról szól!
Kíváncsi lettem volna,hogy TE ugyanebben a helyzetben milyen irányban billentetted volna a csata kimenetelét!Tehát ha jól értem,akkor az angol hajón is a kapitányuk miatt kerültek hullámsírba,mert megtámadták a németeket!
Mindkét oldalt haltak meg tengerészek,mert a sors ezt hozta!Mindkét fél a számukra legmegfelelőbb hadműveletet próbálta a legjobb tudásuk szerint végrehajtani!És mégsem úszta meg mindenki élve!Neked pont sikerült volna minden!Vagy te még nem b..tál el semmit életedben?
Mindenféle harag nélkül,csak legyél szíves legközelebb ne írj marhaságokat!
Üdv!
Jozsi 434795 2011. augusztus 23. 19:49
Válasz erre
Azt mondta az asszony, hogy valószínűleg mindenkinek elfogyott a ragasztója, mert senki nem dolgozik.
lucky 434794 2011. augusztus 23. 19:27
Válasz erre
TAMAS78 434791 2011. augusztus 23. 18:07
Válasz erre
Nem vagyok biztos benne, hogy a túlélők közt sok olyan lett volna, aki igazán testközelből figyelhette meg a kapitányt és az admirálist, illetve a viszonyuk alakulását. Viszont bizonyos tények arra utalnak, hogy tényleg nem túl nagy egyetértésben dolgoztak, pl. az, hogy -ha jól tévedek a névben- Adalbert Schneider tüzértiszt kapott lovagkereszt-felterjesztést a Hoodért, Lindemann nem, ill. Lindemann ismert kifakadása ("Csináljon, amit akar, semmi közöm már az egészhez!") sztem nagyon árulkodó. De persze lehet, hogy tévedek.
Excessor 434789 2011. augusztus 23. 14:15
Válasz erre
Erről a Renown elleni csatáról olvastam a neten a Scharnhorst I. tüzértisztjének (Günther Schubert) az összefoglaló jelentését; tanulságos ahogy leírja melyik sortűzben melyik ágyúk vettek részt, melyik nem tudott lőszerfelvonó elakadás és egyéb problémák miatt. Nagyjából lefordítottam magamnak, s remélem nem bánja senki ha közzéteszek belőle egy részletet:

A-torony:

A riadójelzés elhangzásakor a torony 70o-os irányban állt, az ágyúk enyhén felfelé néztek, 10o-on. Célra forduláskor erős vízbetörés a hüvelycsonk kivetőnyíláson keresztül. A kedvezőtlen toronyállás miatt – a cél elhelyezkedése következtében a toronynak úgy kellett elfordulnia, hogy a hátsó részét, tehát pont azt a részt, ahol a kivetőnyílás is található, a hajóorr felől jövő víz telibe találta. A kivetőnyílás ajtajának nyitásakor vastag sugárban áradt be a víz, s többször a torony magasabb helyein is végigcsapott, eláztatva az ágyúkat kiszolgáló személyzetet. Ez az elárasztás egyrészt lehetetlenné tette a szabályos sortüzek leadását, másrészt műszaki hibákat okozott, a következő sorrendben:

- Az ágyúk magassági irányzógépében az elektromágnes blokk felmondta a szolgálatot, így a lövegzárak és az elsütő szerkezetek beragadtak, illetve nem működtek el.
- Az SVZW rendszer (a központi tűzvezető rendszer vízszintes-, lövegtornyokat célra fordító- és az ágyúkat központilag elsütő része) felmondta a szolgálatot.
- A füstgázelszívó berendezés felmondta a szolgálatot.
- A HFS rendszer (a központi tűzvezető rendszer ágyúk magassági irányzását központilag végző része) felmondta a szolgálatot.
- Toronyforgató elektromotor felmondta a szolgálatot.
- A tartalék toronyforgató elektromotor felmondta a szolgálatot.
- A fő lőszerfelvonó felmondta a szolgálatot.
- A tartalék lőszerfelvonó felmondta a szolgálatot.
- Kábeltűz miatt megszűnik az áramellátás a 3. sz. akkumulátorcsoportból.

Miután a toronyforgató motor felmondta a szolgálatot, a lövegtorony beszüntette a tüzelést, mivel a tartalék elektromotorral reménytelen volt a torony mozgatásának megoldása. A csata hátralévő részére, az egyre nehezebbé váló működtetés alternatív tűzvezetést követelt meg – lőni azonban már ennek ellenére nem volt képes a torony. A tüzelés beszüntetéséig a három ágyú összesen nyolc sortűzben volt benne; hat repeszromboló- és kilenc páncéltörő lövedékkel szerelt lőszert használva el, az alábbiak szerint:

1. sortűz: ágyúk SVZW rendszer által központilag vezérelve vízszintesen, magassági irányzás saját magassági irányzékkal, lövés csak a bal ágyúból.
2. sortűz: ágyúk SVZW rendszer által központilag vezérelve vízszintesen, magassági irányzás saját magassági irányzékkal, lövés a bal- és középső ágyúból.
3. sortűz: ágyúk SVZW rendszer által központilag vezérelve vízszintesen, magassági irányzás saját magassági irányzékkal, lövés a bal- és középső ágyúból.
4. sortűz: ágyúk mind vízszintesen, mind magasságilag saját műszerek alapján, elsütés a toronyparancsnok által, lövés a bal- és középső ágyúból.
5. sortűz: ágyúk mind vízszintesen, mind magasságilag saját műszerek alapján, elsütés a toronyparancsnok által, lövés a bal- és középső ágyúból.
6. sortűz: ágyúk mind vízszintesen, mind magasságilag saját műszerek alapján, elsütés a toronyparancsnok által, lövés a bal- és középső ágyúból.
7. sortűz: vízszintes irányzás saját műszer alapján, magassági irányzás HFS rendszerrel, elsütés a toronyparancsnok által, lövés a bal- és középső ágyúból.
8. sortűz: vízszintes irányzás saját műszer alapján, magassági irányzás HFS rendszerrel, elsütés a toronyparancsnok által, lövés mindhárom ágyúból.

Miután a torony kiesett a további harcból, kb. 100 páncéltörő lövedékkel szerelt lőszer át lett szállítva a „C” lövegtoronyhoz. A rögzítőhurkok és –kampók működésre bírása hosszú időt vett igénybe. Nem ártana ezeket is harckészültségi állapotba helyezni legközelebb, amikor a hajó harcra készül. Torony személyi veszteség: nincs.
Altengernagy 434788 2011. augusztus 23. 11:32
Válasz erre
www.olli.freeweb.hu/ Bismarck.
Egy nagyon jó összefoglaló. többen idéztük már, egyetértek vele.

"A norvégiai hadjárat idején, 1940 áprilisában Lütjens a Scharnhorstot és a Gneisenaut vezette. Április 09-én váratlanul összetalálkoztak az angol Renown csatacirkálóval. Két modern német csatahajó, és 18 db 280 mm-es ágyú állt szemben az öreg, gyenge páncélzatú angol hajóval, és annak hat darab, 38 cm-es lövegével. Lütjens azonnal visszavonult. A parancsoknak megfelelően. A viszavonulás - menekülés -során három találat súlyosan megrongálta a Gneisenaut. Lütjens rögtön a hadművelet után lovagkeresztet kapott. Két hónappal később, júniusban, a két német csatahajó visszatért a norvég vizekre, ezúttal Marschall tengernagy parancsnoksága alatt. Marschall azt a parancsot kapta, hogy támadja meg a Norvégiában harcoló angol csapatok ellátó bázisát, a harstadi kikötőt. Csakhogy saját légi felderítése jelentette Marschallnak, hogy a britek kiürítették Harstadot. A német tengernagy ezt jelenti is a főparancsnokságnak, de válaszként csak az eredeti parancs megismétlését kapja. Marschallnak azonban esze ágában sincs a semmit lövetni az üres kikötőben. A többször megismételt parancsnak fittyet hányva nyugat felé fordul, abban bízva, hogy elkaphat néhányat a kiürítést végző angol hajókból. A német kötelék június 07-én találkozik a Juniper aknarakóval, és az Oil Pioneer tankhajóval, és mindkettőt elsüllyesztik. Másnap, június 08-án reggel újabb két hajót fognak el. Az Orama teherhajót elsüllyesztik, az Atlantis kórházhajót futni hagyják. Aznap délután aztán sor kerül a legnagyobb fogásra, a német hajók találkoznak a Glorious anyahajóval és kísérő rombolóival, és mindhárom hajót elsüllyesztik. A Scharnhorstot közben egy torpedótalálat súlyosan megrongálja. A győzelem jutalmaként Raeder azonnal kirúgatta a haditengerészet kötelékéből Marschallt, és éveken át szabályos bosszúhadjáratot folytatott ellene. Vagyis nem fontos a győzelem, nem fontos az eredmény, hanem kizárólag a parancs feltétlen teljesítése az, ami igazán fontos, és elismerésre méltó. Ezért lett éppen Lütjens Raeder kedvence."
lucky 434787 2011. augusztus 23. 10:47
Válasz erre
Ezt a mereven a kiadott parancshoz szemléletet igazolja az alábbi eset is:
Vmelyik norvég (?) kikötőben behajózó angolok ellen indult egy kötelék azzal a paranccsal, h lőjék szét a kikötőt az angolokkal együtt.A lényeg a kikötőn volt.
Mire odaért a német csapat, a behajózás befejeződött és a hajók távoztak a kikötőből. A pk nem lőtte szét a kikötőt, ehelyett az angol konvojra támad, mert azzal okozhatott nagyobb kárt. Miután visszatért leb..szás várta, hadbíróság és leváltás.Utána se sikerült már egyenesbe jönnie.
A kikötő szétlövésével nem az angoloknak okoz kárt, hanem a norvégoknak, esetleg saját maguknak, ha használni szeretnék a kikötőt.

Bocs a pontatlanságokért, emlékeim szerint vmilyen szakfolyóiratban olvastam, régebben, most meg kissé kihagy az agyam éjszakás után.
Altengernagy 434786 2011. augusztus 23. 01:34
Válasz erre
Igen, Lütjens pontosan ilyen főnök-kedvence (Raeder-é) parancsvégrehajtó, semmit sem kérdező, semmit sem kockáztató "gép" volt. Még a tűzparancsot is Lindemann adta ki kvázi önkényesen, ezért nem is ő lett felterjesztve a Hood elsüllyesztésért.
Egyébként érdekes hogy a szárazföldi seregben sokkal inkább a rugalmas, önállóan döntésre képes emberek lettek sikeresek, és ez az általános döntési szabadság tette az alakulatokat sokszorta sikeresebbé mint pl az oroszok merev diktatórikus vezetési módszerét...
Excessor 434785 2011. augusztus 22. 21:51
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt a Lindemann-Lütjens ellentétet már nagyon sok fórumon megvitatták. Mindenhol azt mondták, hogy erősen el van túlozva a dolog. Emlékszem a túlélőkkel készített riportokra, ahol mindegyik német tengerész azt nyilatkozta, hogy úgy tekintettek a tisztekre, mint az istenekre. Ez pedig feljebb is igaz volt, vagyis lehet Lindemann másként gondolt több dolgot, de messze nem jutott eszébe igazi tiltakozás. Ha jól emlékszem 1918. novembere óta különösen ügyeltek a németek arra, hogy csak olyan emberek legyenek az állományban, akiknek eszükbe sem jut ellentmondani feljebbvalóik parancsainak. Másrészt mégiscsak Lütjens volt az, aki pár hónappal korábban levezénylett egy több hónapos portyát (Scharnhorst és Gneisenau) az atlanti vizeken, ahol két alkalommal is megütközhetett volna angol csatahajóval, mégis inkább visszavonult. Azt a parancsot kapta, hogy kereskedelmi hajók ellen harcoljon, hadihajók ellen csak akkor ha nincs más mód. A parancs pedig parancs. Azután ott volt Hitler "javaslata" hogy óvják a hajókat.
BBalázs 434784 2011. augusztus 22. 21:46
Válasz erre
A fórum színvonala a béka segge alatt. Mélypont.
Egy-két ember kérem hanyagolja.
Üdv,
Balázs
Altengernagy 434783 2011. augusztus 22. 20:29
Válasz erre
Abban igaza van hogy Lütjens és Lindemann (a hajóparancsnok) között folyamatos ellentét volt, Lindemann folyamatosan és hevesen kritizálta Lütjens marhaságait. Egyébként azt én sem értem, miért nem volt képes ellentmondani az admirálisnak, amikor a hajó parancsnok minden körülmények között rangidős a hajón, különösen ha annak biztonságáról van szó. Akkor az admirálisnak is kuss a neve, és ül a kabijában és meghunyászkodik...
Melyik a jobb elveszteni a hajót, és a legénységet, vagy leb* kapni otthon?
zaran 434781 2011. augusztus 22. 18:49
Válasz erre
Kolombusz társait játszod?
Mikor Kolombusz felfedezte amerikát mindenki azt mondta, ő is megtalálta volna, stb stb.
Kolombusz tett mindenki elé egy főtt tojást héllyában, hogy állítsák fel. Senki nem tudta. Kolombusz fogta és rányomta az asztalra. (Az alja úgy repedt, hogy állva maradt).
Kolombusz: "Látják? A lehetetlen is elérhető, ha valaki megmutatja hogyan kell csinálni!"

(Ha Lütjens nem tudta volna megcsinálni sehogy sem, úgy szerintem senki más nem tudta volna az adott korban az adott körülményekkel.)
Ndjala 434780 2011. augusztus 22. 18:44
Válasz erre
Még valami a Bismarck témához!

Nem értem miért ajnározzátok a hajót, meg a Lütjens admirálist. Miatta halt meg 2000 német tengerész, akik tengeralattjárókon és SCHNELLBOOT-okon jól hasznosíthatóak lettek volna a későbbiekben. Én pl. soha nem tanultam tengerészetet, hajón is csak kompon voltam, de ha én vezettem volna a Bismarck-köteléket, akkor biztos, hogy nem süllyed el a hajó, mivel én az első adandó alkalommal újratöltöttem volna az üzemanyagtartályait, nem úgy, mint a Lütjens. Ebben az esetben bőven lett volna üzemanyag ahhoz, hogy a hajócsavarok asszimetrikus forgatásával hazakormányozható legyen a hajó.

Ezzel részemről a téma lezárva, további vitára nem vagyok hajlandó!

Üdv,

Ndjala
zaran 434779 2011. augusztus 22. 18:41
Válasz erre
Ez nagyon szomorú :( Tudott volna mesélni, az egyszer biztos. :)
Tényleg, nincs ilyen topic a fórumon? Ne a csatahajóknak fenntartottat írjuk tele. Pl.: Elődeink, vagy 1 vh, bármi?
zsocate 434778 2011. augusztus 22. 18:22
Válasz erre
Sziasztok!

Az eladó hajómakettjeim hirdetése hamarosan lejár a vaterán, kedd este a USS Juneau, szerdán este a USS Buchanan:

Dragon 1021 USS Buchanan DD-484 1942 Smart Kit 1/350
Dragon 7066 USS Juneau CL-52 1942 Premium Edition 1/700

Képek és vásárlás a vatera oldalain: www.vatera.hu/listings/index.php

Zsolt
EDE 434777 2011. augusztus 22. 14:08
Válasz erre
Bár nem hajós téma, én is hozzászólnék a felmenők háborús élményeihez. Édesanyám nagybátyja hivatásos volt a II. vh-ban. Főhadnagyig vitte. Volt valami protekciója, ezért megúszta a Don kanyart. Beosztották a várőrségbe, így viszont az 44 októberi nyilas hatalomátvételt kellet átélnie. Először a németek, majd az oroszok fogságában volt. A 80-as években készült egy dok. film sorozat Végjáték a Duna mentén címmel. A stáb kereste őt is, de ő nem nyilatkozott. Kérdeztük miért, azt mondta volt felettesei "másként" emlékeznek a történtekre, és ő nem akar ellentmondani nekik. Ennyit a történelemről.
Gondoltuk egyszer megdumáltatjuk az öreget, hihetetlen jó mesélő volt egyébként, de sajnos 87-ben minden előjel nélkül, hirtelen hunyt el.
lucky 434776 2011. augusztus 22. 08:49
Válasz erre
Gabusch!
Te voltál az aki részletesen kifejtette a szkenneléses dolgot.
Pontosan így gondoltam.

Zaran!
Sajnos nem tudom merre járt.
Az olasz front biztos, mivel meg van az obsit levele. Nagyanyám emleget Máramarost is, az nyilván már a második vhb. Apámnak ( akkor ő 6 éves körül lehetett) mondta, h a németekkel közösen lőtték az oroszokat. Szintén apámtól tudom, h nem szeretett róla beszélni.A 60-as években ez volt életbiztosítás. Ennél kevesebbért is vittek el embereket.
Gonzo 434775 2011. augusztus 22. 06:42
Válasz erre
Sziasztok Urak!

A modelwarships.com-on megint van fönt egy "látványos" munka P.V.B. gyűjteményéből.

A témaválasztása, és a kényszerleszált Avanger nagyon jó ötlet, aztán megnéztem az utolsó képet, és eléggé megdöbbentem...
Csak nézétek meg hogy a névtáblát (valószínűleg egyedi gravírozott, van vagy 3mm vastag) hogy ragasztotta a talapzatra.

Üdv Mindenkinek!
Gabusch 434774 2011. augusztus 21. 20:57
Válasz erre
1/72-ben nem tudom, van-e figura, 1/35-ben biztosan van.
sulyid 434773 2011. augusztus 21. 20:35
Válasz erre
Áh nem volt semmi érdekes, amit mondott volna, mivel nem szívesen beszélt róla, csak a kilövése az ami ismert, illetve az utána következő időszak. A MKH-nál volt harckocsizó, nem tudom, hogy milyen típuson, s Újszilvás környékén eltalálták a páncélosát, ő "picit" elkábult, ezért a hadnagya rángatta őt ki az immáron égő harckocsiból, miközben az oroszok céllövészetet tartottak... ezután sportoltak egy kicsit, ami azt jelentette, hogy a létező leggyorsabb sebességgel menekültek az oroszok elől, majd a helyiek adtak nekik váltás ruhát. Az öreg soha nem adta meg magát az orosz csapatoknak, a háború után mezőgazdasági munkás lett...
zaran 434772 2011. augusztus 21. 20:15
Válasz erre
Gondoltam arra a román fogolytáborból való kitörésre ami ő vezetett. Méreteket illetően 1/72 lenne, mert az az én szívem csücske :)
Gabusch 434771 2011. augusztus 21. 20:05
Válasz erre
Szia Zaran!

De, tudom: K.u.K. Gebirgsartillerieregiment No. 19. K. Btt. 1.

Nagypapa ügyében ajánlom tanulmányozni (meg másoknak is):
forum.prohereditate.com/viewtopic.php

Ahhoz, hogy esetleg tudjak segíteni diorámában, tudnom kéne, mit akarsz?
Gabusch 434770 2011. augusztus 21. 19:49
Válasz erre
Sszabi 434769 2011. augusztus 21. 19:16
Válasz erre
Szia!

Nem hinném, hogy furcsán néznének rád, csak mert nagyapád lenne a "makett". Semmivel sem lenne furcsább, mint az, hogy pl Tiger I-hez Wittmann figurát készítenek el, vagy bármilyen nagyobb méretű német, angol stb. figurát. Szerintem így még nehezebb dolgod is lenne, mivel ugye a felmenődre kell hasonlítson a munkád:P
zaran 434768 2011. augusztus 21. 19:04
Válasz erre
Egyet értek. Nem szabadna hagynunk, hogy feledésbe merüljenek ezek a történetek, hiszen rendkívül izgalmasak és több közük van hozzánk mint pl az SS-nek.
Gabusch, azt nem tudni, mely osztagnál szolgált?
Az ötleted a dioráma nekem is eszembe jutott de nem találtam hozzá semmit, ugyanakkor gondolom furcsán nézne rám a makettező társadalom ha nagyapám készíteném el :S
sulyid 434767 2011. augusztus 21. 18:59
Válasz erre
Huhh én nagyon béna lehetek, az én dédnagyapám a 2.vh-ban szolgált harckocsizóként az oroszok ellen, míg ki nem lőtték...
Gabusch 434766 2011. augusztus 21. 18:17
Válasz erre
"Jó tudni, hogy ezeknek az embereknek a tettei - sok-sok áldozata és szenvedése - nem vesznek feledésbe."

Nem lehetne, hogy ezeket a történeteket megosszátok valahol itt a fórumon? Sajnos az én dédnagyapám nem tudott mesélni nekem, mert az Ostrom alatt meghalt, én meg 18 évvel később születtem. Anyám sem emlékszik semmire, mert ő is kicsi volt. Azt tudom, hogy őt tüzérként Kufstinben képezték ki, egy képeslap szerint járt Trentában és onnan elindult Galícia felé ahova nem érkezett meg, mert átirányították harcolni az albán frontra. De ezt csak a dögcédulája alapján tudták nekem kideríteni, meg 1-2 képeslap alapján (Berat, pl.).

Én viszont "magánszorgalomból" jártam az Isonzó-fronton, a Doberdón, és a Hét Község Fennsíkon is, így nagyon érdekelnének onnan származó beszámolók.

Az sem igaz, hogy nincs itt helye, hiszen akár dioráma-témákat is adhat a sok SS, IDF, meg UN mellé. :)
SImi 434765 2011. augusztus 21. 17:59
Válasz erre
Egyáltalán nem volt szándékom "leszólni"! Inkább nagyon örültem a témának! Hogy annyira szeretem a történelmet, ezt nagyapámnak köszönhetem, aki nekem, a kis unokájának beszélt a nagy háború eseményeiről, élményeiről. Nekem ezek nagyon sokat jelentettek. Gondolom, neked is; és csak ehhez szerettem volna csatlakozni, minden hátsó és rossz szándék nélkül. Bocsánat, ha félreérthető voltam.
Jó tudni, hogy ezeknek az embereknek a tettei - sok-sok áldozata és szenvedése - nem vesznek feledésbe.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.