/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Gabusch 434770 2011. augusztus 21. 19:49
Válasz erre
Sszabi 434769 2011. augusztus 21. 19:16
Válasz erre
Szia!

Nem hinném, hogy furcsán néznének rád, csak mert nagyapád lenne a "makett". Semmivel sem lenne furcsább, mint az, hogy pl Tiger I-hez Wittmann figurát készítenek el, vagy bármilyen nagyobb méretű német, angol stb. figurát. Szerintem így még nehezebb dolgod is lenne, mivel ugye a felmenődre kell hasonlítson a munkád:P
zaran 434768 2011. augusztus 21. 19:04
Válasz erre
Egyet értek. Nem szabadna hagynunk, hogy feledésbe merüljenek ezek a történetek, hiszen rendkívül izgalmasak és több közük van hozzánk mint pl az SS-nek.
Gabusch, azt nem tudni, mely osztagnál szolgált?
Az ötleted a dioráma nekem is eszembe jutott de nem találtam hozzá semmit, ugyanakkor gondolom furcsán nézne rám a makettező társadalom ha nagyapám készíteném el :S
sulyid 434767 2011. augusztus 21. 18:59
Válasz erre
Huhh én nagyon béna lehetek, az én dédnagyapám a 2.vh-ban szolgált harckocsizóként az oroszok ellen, míg ki nem lőtték...
Gabusch 434766 2011. augusztus 21. 18:17
Válasz erre
"Jó tudni, hogy ezeknek az embereknek a tettei - sok-sok áldozata és szenvedése - nem vesznek feledésbe."

Nem lehetne, hogy ezeket a történeteket megosszátok valahol itt a fórumon? Sajnos az én dédnagyapám nem tudott mesélni nekem, mert az Ostrom alatt meghalt, én meg 18 évvel később születtem. Anyám sem emlékszik semmire, mert ő is kicsi volt. Azt tudom, hogy őt tüzérként Kufstinben képezték ki, egy képeslap szerint járt Trentában és onnan elindult Galícia felé ahova nem érkezett meg, mert átirányították harcolni az albán frontra. De ezt csak a dögcédulája alapján tudták nekem kideríteni, meg 1-2 képeslap alapján (Berat, pl.).

Én viszont "magánszorgalomból" jártam az Isonzó-fronton, a Doberdón, és a Hét Község Fennsíkon is, így nagyon érdekelnének onnan származó beszámolók.

Az sem igaz, hogy nincs itt helye, hiszen akár dioráma-témákat is adhat a sok SS, IDF, meg UN mellé. :)
SImi 434765 2011. augusztus 21. 17:59
Válasz erre
Egyáltalán nem volt szándékom "leszólni"! Inkább nagyon örültem a témának! Hogy annyira szeretem a történelmet, ezt nagyapámnak köszönhetem, aki nekem, a kis unokájának beszélt a nagy háború eseményeiről, élményeiről. Nekem ezek nagyon sokat jelentettek. Gondolom, neked is; és csak ehhez szerettem volna csatlakozni, minden hátsó és rossz szándék nélkül. Bocsánat, ha félreérthető voltam.
Jó tudni, hogy ezeknek az embereknek a tettei - sok-sok áldozata és szenvedése - nem vesznek feledésbe.
Gabusch 434764 2011. augusztus 21. 16:56
Válasz erre
Erről még nem hallottam. Kifejtenéd, hogy egy adott tartalmú, szabványos állomány hogyan változik meg idővel, hogy mást mutasson? Mert ez szerintem lehetetlen, a digitális technika pont erről szólna. Szemben az analóggal. Nem számítva persze azt, hogy elromlik alatta a hordozó, de akkor úgysem lehet beolvasni, függetlenül attól, hogy JPG PNG vagy TIFF az istenadta.

Nem inkább a veszteséges tömörítésre gondolsz, ami kb. azt jelenti, hogy az eredetileg beszkennelt képet mindenféle matematikai eljárások segítségével úgy tömörítik, hogy jó közelítéssel adja csak vissza az eredeti képet, de ugyanazt többet nem lehet visszaállítani?
Ez azonban abban a pillanatban bekövetkezik, hogy így mentetted el a képed, nem csak idővel.

A veszteséges tömörítés amúgy nem feltétlenül rossz, mert például az olyan dolgokat használja ki, hogy úgysem tudsz egyszerre megkülönböztetni (ha jól emlékszem) száznál több színárnyalatot, egy C1C1C1 színkódú pixelt szemmel nem nagyon fogod tudni megkülönböztetni a C1C1C2-től, stb. Persze, ettől még lehet menteni TIFF-be, vagy bármi másba, csak akkor irgalmatlan nagy méretű képek lesznek, amelyek kezelése lényegesen nehézkesebb.

Ugyanígy a szkennelésnél oda kell figyelni arra, hogy nem igazán érdemes bizonyos felbontás fölé menni. Vannak valahol 19 megabájtos JPG-im, eszetlen felbontásban, gyakorlatilag a részletei homályos pacák, semmire nem jók. Azt, hogy mi a kívánatos DPI érték a szeknnelésnél, a magam részéről próbálgatás útján szoktam beállítani. Általában 3000 pixel szélesség fölé nem szoktam menni, bár meglehet, hogy ezt meg fogom bánni, ha elterjednek a 10240x7840 pixeles monitorok.
Laci 434763 2011. augusztus 21. 16:46
Válasz erre
nappali híd
nappali híd
nappali híd
nappali híd
nappali híd
nappali híd

Üdv mindenkinek!
Nekem nincsenek ilyen történeteim,így sem beleszólni,sem hozzá szólni nem áll szándékomban.
Viszont ezt megosztanám veletek!Mai nap elkészültek a különböző mérőműszerek,és radarjelzők.Mivel méreténél fogva kivitelezhető,ezért úgy döntöttem (Lucky barátunk segítségével),hogy ezeket megcsinálom olyanra,hogy világítsanak is.
Sokan őrültnek tartanak,és nem alaptalanul.Viszont én ezt inkább megszállottságnak nevezném humánusabban.:)
Üdv!
zaran 434762 2011. augusztus 21. 16:12
Válasz erre
(visszajöttem boltból és újra olvastam. SImi, lehet félreértettem amit írtál? Mármint, arra célzok, hogy nem leszóltál, hanem csak csatlakoztál a kérdéshez? Ha így történt, úgy kérlek ne haragudj, ha megbántottalak. Elolvastam :S )
zaran 434760 2011. augusztus 21. 15:49
Válasz erre
Lucky-t kérdeztem, mellesleg szerintem egy kérdés még igazán belefér egy topicba legyen az bármilyen, nem kell attól még leszólni. Különben a kérdést azért tettem fel mert Dédapám ezeken a helyeken is megfordult. Kétszeresen kitüntették vaskereszttel, kapott bronz érdem érmeket, sorolhatnám. Többször kitüntették, illetve mikor a Románok elfogták, a táborból kitörést vezetett. Gondoltam mivel ugyanott megfordultak, talán ismerhették egymást. De mivel látom te így reagálod, ezért kérlek vedd úgy egy szót sem szóltam.
SImi 434759 2011. augusztus 21. 14:36
Válasz erre
A 44-es gyalogezred emlékműve Kaposváron
A 44-es gyalogezred...

Igaz, nem kérdezett senki, és nem is igazán kapcsolódik a csatahajókhoz - de az én nagyapám, Somogyi Imre, a kaposvári 44-es gyalogezredben szolgált (a híres-hírhedt "rosseb ezred"). Végig harcolta a 2. szerb háborút, orosz front, Isonzó, Caporetto, hét község (dolomitok), Piave következtek (itt esett fogságba). Gyerekként mindig nevettem, amikor a "kutya szerbek"-ről beszélt (őket nagyon utálta); azt gondoltam, hülyeségeket beszél, hiszen akkor hivatalosan nem is volt Szerbia. Az 1981-ben bekövetkezett halála előtt kevéssel is szilánkot vettek ki a lábából...
www.zeneszoveg.hu/dalszoveg/28191/gereb/a-rosseb-ezred-1914-zeneszoveg.html
zaran 434758 2011. augusztus 21. 09:30
Válasz erre
Melyik seregtestnél volt?
Az én Dédapám a 42.-es gyalogezrednél volt.
Laci 434756 2011. augusztus 21. 01:11
Válasz erre
nappali híd 

alapozás
nappali híd
nappali híd

belülről
nappali híd
nappali híd

tető
nappali híd
nappali híd

irányító rendszer
nappali híd
nappali híd
nappali híd
nappali híd
nappali híd

Üdv!
Ennyit haladtam ma!
Laci 434755 2011. augusztus 20. 14:04
Válasz erre
Üdv Hajósok!
Úgy gondoltam,hogy elkészítem az általam legszebbnek tartott részét a hajónak,a nappali hidat.Mivel elég nagy ablakok vannak körben,így a belátás is nagy lesz.Ezért full atom mód ki lesz dolgozva.Az építés fázisairól teszek fel képeket!
Üdv!
lucky 434754 2011. augusztus 20. 12:36
Válasz erre
ja és még vmi. A TIFF formátumot javasolnám, mivel a jpg tömörít és idővel ennek is romlika minősége. Persze ha nem lehetséges akkor sorry.
lucky 434753 2011. augusztus 20. 10:50
Válasz erre
megerősítem a scennelést
Gabusch 434752 2011. augusztus 19. 21:52
Válasz erre
Én szkennelni szoktam őket - mivel van szkennerem - semmi bajuk nem lesz. Egyébként adott esetben a száz képet két óra alatt be lehet szkennelni.

A profi fotózás biztosan drága is, mint a dög.
Sanya 434751 2011. augusztus 19. 21:46
Válasz erre
És szerintetek mi a legbiztonságosabb módszer? Mi sérti a legkevésbé a képek állagát?
A beszkennelés jobb vagy a profi fotózás, ahogy a levéltárakban szokták csinálni?
Pénz nyilván nem számít ebben az esetben.

Üdv, Sanya
lucky 434750 2011. augusztus 19. 21:17
Válasz erre
Sanya!
A bedigitalizálás azért is jó lenne, mert a fényképeken dolgozik az ezüst. A képek idővel el fognak halványulni, és akkor már semmi értékük nem lesz.
Nekem van eredeti I VHB-s fotó a dédfaterról, sajna már alig látszik rajta vmi.
Az öreg megjárta az Isonzót, és még az erdélyi harcokban is ott volt.
Én már nem ismertem.
Ha digitalizál akkor a lehető legnagyobb felbontással.
Gabusch 434749 2011. augusztus 19. 12:15
Válasz erre
Ha pénzzé akarja tenni a gyűjteményt, akkor megértem az ellenállást. Ellenkező esetben értelmetlen. Ha el akarja adni, akkor is, mert általában egy gyűjtőnek édes mindegy, hogy van-e róla digitális másolat vagy nincs, mert őt az eredeti darab érdekli.

A képeslapok a legjobbak, mert egyfelől általában oda szokták írni, hogy mikor (esetleg honnan) küldték, továbbá úgy tűnik, mintha lett volna rá lehetőség, hogy önmagukról készült fotót küldjenek képeslapként. Ilyenkor olyan a hátának a kialakítása.

Nincs keedvem előtúrni dédnagyapám képeit, de mintha lenne köztük ilyen.
WerWolf 434748 2011. augusztus 19. 11:32
Válasz erre
"Szerintem az utolsó monarchiás magyar haditengerész halála óta (ami valamikor a 90-es évek elején következhetett be), senkinek sincs joga az észt osztani Magyarországon tengerészeti stratégiai és harci kérdésekben, mert senkinek sincs ezekről elsőkézbeli tapasztalata."

Ez úgy hüleség, ahogy van ... Attól, hogy valaki az utolsó volt, elképzelhető, hogy egyálltalán nem volt semmi rálátása a tengeri hadviselésre (bár nem tudom, ki volt az utolsó, de egy fűtő, vagy matróz nem igazán stratéga). Lehet, hogy elsőkézbeni tapasztalata nincs (bár azért egy páran tanulhattak a Szovjetunióban tengeri hadviselést), de az elmélet elsajátítható. Atomcsapást sem sokan élltek át, a védekezést mégis oktatják.
Sanya 434747 2011. augusztus 19. 10:59
Válasz erre
Sziasztok!
Tökéletesen megértem az érdeklődést a fotók iránt, én már évek óta rágom a srác fülét, hogy digitalizálják be őket, de sajnos úgy őrzik azokat a képeket, mintha kb. az aranybulla eredeti példányai lennének... Kb. 20 %-a a gyűjteménynek amúgy képeslap. Vagy legalább is képeslap papíron lettek előhívva. Azok a legérdekesebbek, amelyeknek a hátulján az öregnek a saját kézírása van.Pl a csatahajót úgy írja: Prinz Eugen "drednot".
Üdv, Sanya
EDE 434746 2011. augusztus 19. 10:54
Válasz erre
"Szerintem az utolsó monarchiás magyar haditengerész halála óta (ami valamikor a 90-es évek elején következhetett be), senkinek sincs joga az észt osztani Magyarországon tengerészeti stratégiai és harci kérdésekben, mert senkinek sincs ezekről elsőkézbeli tapasztalata."

Hannibál, Scipio, Ceasar, Napóleon, Tomori Pál, Wellington stb és társai már rég az örök harcmezôkön leledznek. Ezek szerint akkor ebben a témában sem lehet már "észt osztani"?
Altengernagy 434745 2011. augusztus 19. 09:10
Válasz erre
Ha, azaz HA kijutok mostanában Kijevbe, hozok. Ott már van állítólag.
Sszabi 434744 2011. augusztus 19. 08:50
Válasz erre
Üdv ismét!

Érdekelne, hogy nem tudja e valaki, hogy itthon lehet-e már kapni valahol a Zvezda 1/350 Dreadnought-ot? Mert külföldi boltokban láttam, de jobb szeretném itthonról beszerezni, ha egyáltalán beszerezhető lesz...

Előre is köszi annak aki tudja!

Üdv!
Badgo 434743 2011. augusztus 19. 08:46
Válasz erre
Igen, de amint írtam nem a stílussal, volt a legnagyobb baj (bár számomra az is elég zavaró), hanem azzal, hogy én, aki egy laikus vagyok, seregével fedeztem fel a hibákat.
És lehet, h az újabb könyvei már igényesebbek, jobb és körültekintőbb íróvá vált, de az én bizalmamat már elvesztette ezzel a korai könyvével...
Sszabi 434742 2011. augusztus 19. 08:26
Válasz erre
Szervusz!

Ha valóban megoldható a digitalizálása az albumnak, akkor az engem is nagyon érdekelne!
Természetesen ha ára van azt is állom!

Előre is köszi!

Üdv, Sszabi
Altengernagy 434741 2011. augusztus 19. 00:51
Válasz erre
Igen, persze érthető hogy személyes érzelmeiben (vagyis, miért is) mélyen szovjet/komcsi ellenes, de ez elég gyakran már tulzás nekem is. Viszont ami tetszik, hogy az USA-t főleg Roosevelt-et is masszívan ostorozza, főleg a japánokkal kapcsolatban. Sőt MacArthur-t is, Koreával kapcsolatban főleg. Ezt nem sokan teszik meg. A Pearl Harbor-os teória nálam is puskaporos hordó. MacArthur meg a legunszimpatikusabb (hogy kulturáltan fogalmazzak) amerikai "hadvezér" számomra...
Gabusch 434740 2011. augusztus 18. 23:34
Válasz erre
Egyetlen kérdésem lenne: Hogy szerezhető meg az anyag digitálisan? :)
zaran 434739 2011. augusztus 18. 23:06
Válasz erre
Szervusztok
Ndjala én magam részéről azért jövök fel ide a fórumra, hogy tudásomat gyarapítsam, másokkal megvitassak kellemes beszélgetés keretében különböző témákat. Nem kell itt senkit sem fikázni vagy okoskodni és szerintem mindenkinek van joga szólni. Nem tudom ki hogy van ezzel, de én önmagamhoz híven, (hiszen nektek köszönhetően tudtam meg rengeteg mindent a csatahajókról és nektek a ti tapasztalataitoknak sikerült én szemléletem szerint első igazi csatahajó makettemet az 1/570-es PoW-t megépítenem), ugyanakkor gondolom a többiek nevében is beszélhetek: Sanya megoldható, hogy azokról a fényképekről párat feltölts ide a fórumra? Nagyon kíváncsi volnék rájuk. (Remélem köztük gyöngyszemként ott lesz az SMU-14 exCurie is :) )
Sanya 434738 2011. augusztus 18. 22:37
Válasz erre
Van egy barátom, akinek a dédapja tengerész volt a Világháborúban. A végén a Prinz Eugen-en. Van kb. 100 eredeti fénykép a család gyűjteményében, eszméletlen jók.Rombolók, tengeralattjárok, minden.

Üdv,
Sanya
Neo954 434737 2011. augusztus 18. 21:30
Válasz erre
Halihó!

Látom elszabadultak az indulatok! :)

Egy apró hozzáfűzni való a témához: A Lajta az monarchiás hajó volt igaz? Vagy a folyami hadihajó az nem jó? Mert ott volt egy matuzsálem korú bácsika aki szolgált a Lajtán.

Üdv.:Neo
Lajos 434736 2011. augusztus 18. 20:27
Válasz erre
Sziasztok,

Szerintem elég jók ndjala elméletei, én sokszor egyetértek vele.

üdv
lucky 434734 2011. augusztus 18. 20:16
Válasz erre
regelve vkok de enélkül is megy a fórum
ChevyG 434733 2011. augusztus 18. 18:50
Válasz erre
...kötelező legyen a regisztráció...
lucky 434730 2011. augusztus 18. 16:55
Válasz erre
Mindenki gondolkodjon el a szövegen!
www.youtube.com/watch
lucky 434729 2011. augusztus 18. 16:52
Válasz erre
Kedves ndjala!
Úgy emlékszem, eddig te voltál a leg(nagy)okosabb az eddigi elmefuttatásaiddal...
Okosodj még, hátha tudni is fogsz később.
Eddig csak a hülye okoskodik álláspont jött a részedről.
Ehhez csatlakozik ez a hsz-od is.
Senkinek, csak neked van jogod tengerészeti kérdésekben nyilatkozni igaz?
Kivéve, ha vki osztja a te elképzelésedet.

Nem szégyen bevallani, ha vmit nem tudsz, senki sem tudhat mindent.
sanyi 434728 2011. augusztus 18. 16:22
Válasz erre
Hát azért erre már én is reagálok, pedig a múltkor feladtam...
Te kezdted a világmegváltó snellbút akcióiddal az okoskodást!
Kapcsolj a Minimaxra, nickeloudeonra vagy lapozz bele a korábban általam említett nőklapja jellegű ganyékba, de a fórumról haljál ki!
Szóval ki is a "nagyokos"? Jól beégtél a saját hülyeséged miatt!
Bocsánat a többiektől, de rühellem ha valaki okoskodik, aztán fikázik másokat.
ndjala 434727 2011. augusztus 18. 15:56
Válasz erre
Üdvözlöm a „Nagyokosokat”!

Szerintem az utolsó monarchiás magyar haditengerész halála óta (ami valamikor a 90-es évek elején következhetett be), senkinek sincs joga az észt osztani Magyarországon tengerészeti stratégiai és harci kérdésekben, mert senkinek sincs ezekről elsőkézbeli tapasztalata. Igen, tudjuk, hogy a második világháborúban voltak felfegyverzett kereskedelmi hajóink a Fekete-tengeren, de ezeket én nem ismerem el igazi hadihajónak.

Üdv,
Ndjala
Badgo 434726 2011. augusztus 18. 10:30
Válasz erre
szia!

amit én olvastam... mar a cimet se tudom, de általanosságban irt a második világégés legiháboruújaról... az elsők között jelent meg. hemzsegett a hibáktól, és pontatlanságtól..
csak néhány példa amire emlékszem... a német az szovjet légierőt hasonlította össze, de pld ilyeneket irt, h a németeknel a messzer stb, az oroszoknal elavult po-2 esek, és An-2!-ek. a konyvben szereplő képek 90 százaléka alatt rossz tipus vagy változat szerepelt, a nyelvezetéről, elfogultságáról nem is beszélve...(bár ez csak stílus, és igy szubjektiv) sajnos mérgemben kidobtam és nem tudok idézni belőle...:)
Sajnos igaz, hogy nagyon is hiánypótlóak a témák amikről ír, de nálam teljesen elásta magát... aztán kezembe került még egy az első világháborus pilótákrol irott könyve, el kell ismernem az jobban sikerült...bar az a könyv leginkabb életrajzok gyűjeménye és igy valóban használhatónak tűnik, különösen, hogy máshol tényleg nem nagyon tudsz ezekről olvasni... csak hát látszik, hogy nem szakértővel van dolgunk, hanem egy lelkes amatőrrel...aki sztem nincs annyira képben, hogy esetleg bele ne fusson akár hatalmas tévedésekbe is...
Ja és nem akartam megbántani senkit a véleményemmel...
Üdv,
robi
Altengernagy 434725 2011. augusztus 18. 09:56
Válasz erre
Azért én nem írnám le Földi könyveit, lehet hogy más forrásokat vesz alapul, de azokkal ellentétben az ő könyvei nem az amcsi-angol-szövetséges s***nyalással meg komcsi hazudozással vannak tele. Én olvastam pl az eredeti Szuvorov féle Zsukov könyvet, és szerintem nagyon jól feldolgozta nekünk "laikusoknak". A Szent Istvános könyve nekem se jött be, abból van bőven sokkal jobb anyagom. Ebben a témában.. a többiben én, speciel el tudom fogadni azt az összefoglalást amit írni szokott. Azt tény, hogy a stílusa és a szerkesztés néha elég "érdekes" DE mutasson valaki jobbat ebben a műfajban!

Én meg alapból az angolszász szerzők könyveit szoktam hatalmas fenntartásokkal kezelni. Minden "szentnek" maga felé hajlik a keze. Pláne ha a kedves papi is ott szolgált... mert ő az isten :)

Nekem arra nincs időm, hogy én magam 77 forrást átnézve felépítsem a magam igazát, nézetét, kiszűrjem a szövetségesb*zi melldöngetést vagy a szovjet propagandát, vagy éppen a magyarországi történelemhamisítást... A legtöbb könyve számomra nagyon hasznos volt, minden negatívum ellenére is.
Badgo 434724 2011. augusztus 18. 08:20
Válasz erre
Szia! Én Földitől nem vennék semmit... amit olvastam az egy szemét volt... úgyhogy a többibe bele se néztem...
zaran 434723 2011. augusztus 17. 23:19
Válasz erre
Hát igen, ezzel egyet értek :) Mindenesetre ami miatt szeretem, hogy olcsón sok témában vannak könyvei. Persze ha egyik témája felkeltette az érdeklődését valakinek, érdemes utána olvasni, hogy tiszta képet kapjon :) Ennek ellenére szerintem hasznos könyvei vannak :)
WerWolf 434722 2011. augusztus 17. 23:08
Válasz erre
Földi Pál szereti a forrásban megadott könyvek egy egy részét szó szerint, egyben átvenni, összeollózni. Híába, így lehet gyorsan könyvet írni :-)
zaran 434721 2011. augusztus 17. 23:04
Válasz erre
Igen, ezek pont benne vannak Földi Pál könyvében, csak szerettem volna tömören leírni :) Azért igaz ami igaz ördögi egy kör volt rengeteg olyan aprósággal amiknek a vége a ma ismert történelem lett.
:)
A könyv ajánlót hálásan köszönöm. Feltétlen utána nézek betudom-e valahogyan szerezni, bár Földi Pál is ezt használta fel egyik forrásának a könyve tárgymutatója szerint :)

Sanya.
Köszönöm, hogy leírtad. Érdekes gondolat, de nem lett volna lehetetlen szerintem sem :)
lucky 434720 2011. augusztus 17. 21:56
Válasz erre
Zaran!
Ha már könyv akkor inkább a Balogh Tamás-Csepregi Oszkár A Szent István csatahajó és a csatahajók rövid története c műve.
Földi Pál nálam már levizsgázott, így nem ismerem ezt a könyvét, bár nem lep meg, h ebbe is belemászott.

Nem írom le a teljes fejezetet, de ízelítőül:

Az olaszoknak is voltak motor problémáik ( 2 x is, az első miatt csúszott az indulás 2 nappal, a második miatt maradtak ott a helyszínen), a pk órája is megállt. Akkor azon a hajnalon a terveik szerint már hazafelé kellett volna tartaniuk.Az olaszok amolyan mindent v semmit elven támadtak.

A SzI-non is gép problémák voltak ( turbina túlhevülés, amit addig nem tudtak ellenőrizni, mivel nem jártatták teljes sebességgel a hajót korábban) ami pont a MAS-ok közelében ért véget, amikről nem is sejtették, h ott vannak.
A gépeket fel kellett gyorsítani mivel a túlhevülés miatt csak lassabban haladhattak és ezért késésben voltak. Ez mindenképp korom kibocsátással és füsttel járt.
Ha a nappal ott találja őket azt kockáztatják, h esetlegesen felderítik a köteléket, ami a hadművelet teljes kudarcát jelentené, mivel ezeknek a hajóknak a feladata volt az Otrantói zárat védő hajók megtámadása, amit a többi egység csalt volna a csatahajók elé.
Eleve több ( 2) hullámos indulás volt tervezve, amiben a SzI az utolsó hullámban indult, a Tegetthoff-fal és a biztosító hajókkal együtt. A találkozás a Cattarói öbölben ( ma Kotori öböl Montenegró) volt tervezve.
Voltak problémák az induláskor, de ezek nem lassították lényegesen a köteléket ( a hajólépcső beakadt a műszaki zárba és 10 perc késést okozott).

A T-nál, és az egész kötelékben is ott volt a gyakorlatlanság, bizonytalanság, a találat után meg a stressz is. Ezek együtt végzetesek voltak a SzI-ra, mivel a vonatást pont ezek miatt nem tudták időben elkezdeni.A T elmenekült a találatot kapott és megdőlt SzI környezetéből, és csak később tért vissza, de addigra a SzI már mélyre merült, és átforduláshoz közeli helyzetbe került. A T megkísérelte a vontatást, ám mire átvitték a kábelt, a SzI-nál elkezdődött az átfordulás, és így oldani kellett a T saját mentése miatt .
Ez akkor is igaz ha a 2 találat okozta kárt nem lehetett elhárítani.

Szóval, ha az olaszok a terveik szerint 2 nappal korábban futnak ki, a motorjaik nem romlanak el, a SzI tudja tartani a sebességét, stb, akkor lehet nem így alakul.
De ez már a mi lett volna kategória.
Ezért mondom, h az olaszoknak mázlijuk volt, nem kicsit.
csatahajós 434719 2011. augusztus 17. 17:19
Válasz erre
Elküldtem, remélem által megy ezúttal.

Egyetértünk, én is ezt csináltam volna, kivéve hogy a Yamatokat meghagytam volna az eredeti A-140-es fél dízelmotoros verzióban, és a sok Unryu+tökselejt átalakítás helyett néhány improved Shokaku (sokkal nagyobb island és még erősebb légvédelem, mondjuk 24X100mm, akár a 25mm-esek rovására is).

Itt az egyik legfőbb totyik a szimulációról (van még 1-2 kisebb egy szinttel feljebb), ezen kívül van egy német fórumos is ha érdekel előásom. Ezen kívül jómagam I Vhs hajókkal a Distant Guns engine-t használva csináltunk jó pár tesztet, igaz azok kevésbé tudományosak mint Maciej kolléga szimulátora.

www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php

Rögtön az első ütközet nagyon tanulságos, a 2 Yamato vs 3 Lion.

Japcsi doktrina: azért a Hornetet végül így is japán felszíni hajók küldték a fenékre + Midwaynél a saját támaszpont úgymond a hátuk mögött volt nem mellettük, ezért az amcsik nem játszhattak volna kivárásra. Plusz Midwaynél még az amcsi támadógépek eggyel gyengébb verziója volt szolgálatban, kisebb hatótávval, főleg a TBD-TBF relációban volt hatalmas különbség.
Sanya 434718 2011. augusztus 17. 17:14
Válasz erre
Hello Zaran!

A kritikus szakasz a Dánia-szorosig való eljutás lett volna. Ha addig komolyabb károk nélkül eljutnak, akkor már fel tudnak szívódni az Atlanti – óceánon. A „maszkírovka” minden formáját bevetve: álkémények, álárbócok stb…
A skagerraki áttöréshez civil hajókat használva élő pajzsnak, mivel akkor már a Luftwafféval nem lehetett volna számolni, hanem csak XXI. típusú tengeralattjárókkal, fedezetnek. Szerintem több esélyük lett volna, mint a Yamatónak. Ugyanis erre a kitörésre senki nem számított volna, vesztenivalójuk meg nincs.

Üdv,Sanya
EDE 434717 2011. augusztus 17. 16:06
Válasz erre
Csatahajós!

mihalikl kukac citromail potn hu-ra jöhet a cikk, bár téged valamikor spam-ek közé rakott. Azért próbáljuk meg.
Persze a Soryus megjegyzésem túlzás volt, bár az Unryu osztállyal végül is ez valósult meg. Én inkáb + két-három Shokakut csináltam volna, ha már csatahajót, akkor könnyebbet, gyorsabbat, olcsóbbat. TESCO gazdaságos KGV - lehet, hogy a briteknek volt igazuk. Egyébként már ezt a témát is kiveséztük.
Úgy általában a Midwayi terv kritikája pont az, hogy miért nem küldték előre a csatahajókat. A japánok is a következő két csatában megpróbálkoztak ezzel, az amik nem nagyon foglalkoztak más felszíni egységgel, amíg rephordozó volt a közelben. Csak azok a gépek támadták szorványosan cirkálókat, csatahajókat, melyeknek már nem volt reményük, hogy hordozót találjanak. Mire odaértek volna a hordozós egységhez, azok elhúzták a csíkot.
 44-ben Fülöp-szigeti csatánál is ahogy feltűnt a 4 hordozó, hanyat-homlok rohantak, hogy őket pusztítsák el, mert a doktrína szerint azok voltak az elsődleges célpontok. Kuritáékat meg a kísérőhordozók vadászgépei, meg néháy Avanger, melyeknek csak szárazföldi cél elleni repeszbombáik voltak meghátrálásra kényszerítették.
Midwaynél-mivel az amik ismerték a haditervet, nyilván ha úgy látják, hogy nem férnek hozzá Nagumo hordozóihoz biztonságban, nem is támadtak volna. Szerintem elég lett volna egy felderítő cirkáló különítmény a védtelenül hagyott északi szárnyon.
Nem akarom szaporítani a szót, a pacific42.uw.hu-n már sok dolgot leírtam, még egy utószóval vagyok adós, abban akarom összegezni a véleményemet.

A szimulációk a fórumodon teoretikusak, vagy számítógépes fizikai szimulációk?
Varjúbácsi 434716 2011. augusztus 17. 13:59
Válasz erre
Peter van Búrája megint bemutatta a gyorsan de hanyagul építés újabb gyöngyszemét. A maratásokkal még mindig nincs kibékülve.
www.modelshipgallery.com/gallery/dd/dkm/z39-350-pvb/pvb-index.html
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.