<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Laci | Adatlap | 434619 | 2011. augusztus 14. 15:29 | ![]() | |
TAMAS78 | Adatlap | 434618 | 2011. augusztus 14. 15:12 | ![]() | |
Na, egyre kíváncsibb vagyok, vajon Schnellbootokkal hogyan lehetett volna évekkel elodázni a vereséget? :) Igazán várom a részletes kifejtést, tehát az állításokon kívül az érveket is! :) (Hozzátenném, ha "50 ezer tonna acélból több ezer" más hajót építünk, akkor egy-egy maximum akkora lesz, mint egy nagyobbféle mentőcsónak...) | |||||
ndjala | Adatlap | 434617 | 2011. augusztus 14. 15:07 | ![]() | |
Üdvözlöm a kritikusaimat! Először is: örülök a hozzászólásoknak. Másodszor: nem tetszenek! A második világháborúban a Z-osztályú rombolók és a Schnellboot-ok képviselték a német felszíni flottában a csúcstechnikát. Ha a Bismarck helyett abból az 50ezer tonna acélból több ezer ilyen hajót építettek volna, akkor valószínűleg nem 45-ben ért volna véget a háború. folyt. köv. Üdv, Ndjala | |||||
Laci | Adatlap | 434616 | 2011. augusztus 14. 09:32 | ![]() | |
Üdv! Én,mint a Bismarck építője is osztom az alábbi hozzászólásokat!Rengeteg utánajárás után azt kell írnom,hogy valóban a Bismarck volt a 2.vh. legerősebb és legjobb hajója.Többek között hegesztett technológia,olajtüzelés,valamint áramvonalas test,a nagyobb sebesség érdekében.Modern tűzvezető rendszer a legfejlettebb ágyúkkal,valamint vastagon páncélozott hajó (40%),ami az angolokról ez nem mondható el (all or nothing 26% páncélvédettség). Nem csoda hát,hogy az angolok nagy erőket mozgattak a egyetlen hajó feltartóztatására,mert tudták,hogy nincs hajójuk,ami fel veheti vele a versenyt.Nem beszélve arról,hogy ott volt a Tirpitz testvér is,ami további fejtörést okozott a brit admiralitás számára és majdnem a háború végéig azzal voltak elfoglalva,hogy elsüllyesszenek egy veszélyes ellenfelet,ami komolyan veszélyeztette volna a hírhedt brit tengeri uralmat. Simi! Örülök,hogy ismét köztünk vagy! Üdv! | |||||
sanyi | Adatlap | 434615 | 2011. augusztus 14. 08:36 | ![]() | |
Szia! Lehet hogy a kiskegyedeben, nők lapjában, vagy hasonló jellegű papírpazarlásban olvastad... Esetleg a blikkben. Lapozz fel egy korrekt kiadványt és megtudhatod, hogy német tűzvezető-optikának nem volt párja és a radar sem volt rossz, bár nem vagyok a téma nagy szakértője. | |||||
BBalázs | Adatlap | 434614 | 2011. augusztus 14. 08:00 | ![]() | |
És még valami: "Nem véletlen, hogy az angolok már az első útján végeztek vele, és utána nem is merték a németek az elavult nagy felszíni hajóikat tengerre küldeni." Az angolok büszkéledhettek a legtöbb elavult egységgel a háború alatt, pl.: Queen Elisabeth-osztály. Nem túlzás azt állítanom, hogy csatahajóik fele első vh alatt épült volt - így a Hood is... (bocs Simi, örülünk, hogy újra "látunk"!) | |||||
BBalázs | Adatlap | 434613 | 2011. augusztus 14. 07:49 | ![]() | |
Kiváncsi lennék arra a szakirodalomra, amelyet olvastál, mert előttem szólok már leírták a lényeget. A 30-as években kezdték el építeni azokat az egységeket, amelyek a vh. elején szerepet kaptak. Mellesleg a Bismarck elsüllyesztésekor az angoloknak nem volt hozzáfogható csatahajójuk, bár a KGV osztály is kítűnő hajókból állt. Egyszerüen a tengerészeti légierő, szerencse, hibás döntések és a "sok lúd disznót győz" küldte hullámsírba a Bismarckot. Összességében az angolok részéről a Vanguard volt az egyetlen hajó, mely valóban felülmúlta a Bismarckot (szerintem), de ez már csak a háború után készült el. | |||||
SImi | Adatlap | 434612 | 2011. augusztus 13. 22:00 | ![]() | |
Hát ez érdekes elmélet, eddig még nem találkoztam vele... az viszont tényleg igaz lehet, hogy az I.VH volt a kiinduló pont. Ez viszont az összes II. VH-scsatahajóra igaz, ugyanis nem akkor, a 30-as években találták ki ezt a fegyvert. A legtöbb szakértő szerint - néhánytól eltekintve - viszont a Bismarck a csatahajó építés egyik csúcsa: a gyorsaság, páncélvédettség, tűzerő harmonikus keveréke. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 434611 | 2011. augusztus 13. 21:58 | ![]() | |
Kedves ndjala! Persze nem muszáj mindenkinek hasraesnie a német felszíni hajók képességeitől, de azért ennek olvass még utána, mert kapitális baromságokat írtál. Tamás | |||||
ndjala | Adatlap | 434610 | 2011. augusztus 13. 21:12 | ![]() | |
Sziasztok! Amúgy aki kicsit is tanulmányozta a 30-as évek Németországának történetét, az jól tudja, hogy a Bismarck és a többi nagy német felszíni hajó az első világháború technikai színvonalán épült és ezen még a modern elektronika sem segíthetett. Nem véletlen, hogy az angolok már az első útján végeztek vele, és utána nem is merték a németek az elavult nagy felszíni hajóikat tengerre küldeni. Üdv, Ndjala | |||||
Laci | Adatlap | 434609 | 2011. augusztus 13. 17:50 | ![]() | |
Na neee!Nagyon jó lesz! | |||||
Szamuráj | Adatlap | 434608 | 2011. augusztus 13. 08:59 | ![]() | |
Szamuráj | Adatlap | 434607 | 2011. augusztus 13. 08:49 | ![]() | |
Hello zaran, alacsonyan fog elrepülni a hordozó felett a gép. Partvonalat, felhőket, sem kikötőt nem szándékozom köré építeni, mert elvonná a figyelmet a kompozícióról. Louis Carabott máltai makettezőnek van egy Tirpitz diorámája, afölött repül el a Tamiya 48-as Swordfish-e. Tanárúr Hozzápróbáltam az alsó szárnyat a Dart törzséhez a fotó kedvéért, még kell rajta csiszolni, de sikerült a szárnyprofil ívességét megoldani szerencsére. | |||||
Essex | Adatlap | 434606 | 2011. augusztus 12. 17:15 | ![]() | |
Az USS Arizona fedélzete még a Pearl Harbor-i támadás alatt is fa színű volt, akárcsak a többi Measure 1 festésű hajóé, tehát a 30-as évek végén is nyilvánvaló ilyen volt. | |||||
zaran | Adatlap | 434605 | 2011. augusztus 12. 12:56 | ![]() | |
Szervusz Szamuráj Felhő felett repülne? Mert akkor rátehetnéd a felhőt meg rögzíthetnéd pl.: A dió egyik oldala egy kép lenne az akkori tájról, abból állna ki a felhő a géppel. (ez csak egy javaslat, azért érdekel, hogyan fogod megcsinálni :) ) | |||||
Altengernagy | Adatlap | 434604 | 2011. augusztus 11. 21:09 | ![]() | |
A makettek 1/700-ban, amik 1941-es állapotot szoktak bemutatni, fa fedélzetet mutatnak... a japánokhoz hasonlóan. | |||||
sys | Adatlap | 434603 | 2011. augusztus 11. 18:19 | ![]() | |
Sziasztok! Előre is bocs a hülye kérdésért, nem olvastam vissza a közel 10.000 hozzászólást, lehet ott a válasz. Szóval: Létezik, hogy a USS Arizona fedélzete nem natúr faszínű, hanem szürke volt mint a test? Azaz: szürkére vagy fára fessem? 30-as évek második fele, ha ez perdöntő. Előre is köszönöm a választ. Üdv | |||||
Szamuráj | Adatlap | 434602 | 2011. augusztus 11. 17:00 | ![]() | |
Sziasztok! Szabadnapomon folytattam a Blackburn-nel. A Hermes felett fog elrepülni, enyhén bedöntve. 1/48-as. Igyekszem minél élethűbben és pontosabban megépíteni. Sajnos a pilótafülkéből semmi se látszik, pedig teleraktam merevítő vázzal és sok aprósággal, pláne majd amikor a pilótát beleültetem. Hogyan tudnám majd stabilan rögzíteni a dioráma fölé? Valami erős drótra gondolok, de ne legyen illúziórombolóan vastag... Tanárúr | |||||
zs180 | Adatlap | 434601 | 2011. augusztus 11. 16:08 | ![]() | |
O.K., ez mindenképp tiszteletreméltóbb, mint az előre kivágott, osztásokkal ellátott lapot felhasználni, közelebb áll a saját építéshez, úgyhogy hajrá! | |||||
Regal | Adatlap | 434600 | 2011. augusztus 11. 15:23 | ![]() | |
Lemaradt a komment: egy két lelkesítő kép... | |||||
Regal | Adatlap | 434599 | 2011. augusztus 11. 15:23 | ![]() | |
Szia, tegnap sikerült beszereznem másfél négyzetméter juhar-furnérlapot (0,6mm-est)potom 500 Ft-ért, és most már leszek olyan mazochista, hogy 3-4 különböző páccal, vagy sima lakkal különböző higításban lekenem őket az eltérő szín kedvéért és deszkénként felragasztom. A 24 USD szerintem abszolút baráti (én 10 ezer körül néztem az E-bay-en. Én sokat fogok még szívni vele, de hát én így szeretem:-) | |||||
zs180 | Adatlap | 434598 | 2011. augusztus 11. 15:08 | ![]() | |
Szia, ma rendeltem barátomnak az Artwox model külön a Revell (tehát nem a Tamiya) Bismarckhoz gyártott 1:350-es fafedélzetét 24 dollárért. Meglátjuk, milyen lesz, mindenesetre Neked is megfontolásra ajánlom. Üdv, P.Gy. | |||||
SImi | Adatlap | 434597 | 2011. augusztus 10. 22:06 | ![]() | |
A hajón iszonyú sokmindent lehet feljavítani, nem írok listát, jobb inkább fotókat nézegetni ehhez, illetve Laci barátunk aktuális képeit böngézgetni. Ez a Gold Medal Models:www.goldmm.com/ships/gms350-6.htm és ez az Eduard (ez rozsdamentes acélból van):www.bnamodelworld.com/index.php | |||||
messer109 | Adatlap | 434596 | 2011. augusztus 10. 16:33 | ![]() | |
Szia SImi. Érdekelne a készlet. Tudnál képet küldeni, illetve egy pár szór arról, hogy mit is lehet feljavítani a hajón. gyorgymarton82@gmail.com | |||||
SImi | Adatlap | 434595 | 2011. augusztus 10. 14:34 | ![]() | |
Azt hiszem, nekem van pl egy Eduard és egy GMM fotomaratás a 350-es Bismarck-hoz, amire most nincs szükségem, ezért - ha kell neked - megválnék tőle. | |||||
Regal | Adatlap | 434594 | 2011. augusztus 10. 10:34 | ![]() | |
Ha esetleg mást is érdekelnek a szép fedélzeti megoldások: http://www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php?f=59&t=24466 Üdv, Regal | |||||
Regal | Adatlap | 434593 | 2011. augusztus 10. 07:46 | ![]() | |
Szia, köszönöm a linket, találtam rajta hasznos tanácsokat. Egy makettezőtársunk, Szeles Robi - akinek rengeteget köszönhetek, mert hatalmas referencia anyaggal látott el postai úton, mindezt tette úgy, hogy még az életben nem találkoztunk. Szóval vele beszélgettük, hogy a fa palánkozással nagyon fel lehet dobni a hajót és mivel készülőben van egy Constructo - Bounty, így az eredeti fa burkolás ötlete megtetszett. Majd kiforrja magát ez a furnér dolog, előbb utóbb...:-) | |||||
Sebi | Adatlap | 434592 | 2011. augusztus 9. 22:54 | ![]() | |
Szívesen. Javaslom, hogy nézz körül ennél a két cégnél: Eduard, L'Arsenal | |||||
Sebi | Adatlap | 434591 | 2011. augusztus 9. 22:48 | ![]() | |
Szia ! Még nem. De köszönöm, hogy szóltál. Most megnézem. | |||||
messer109 | Adatlap | 434590 | 2011. augusztus 9. 21:29 | ![]() | |
Köszönöm a segítséget. Tudna nekem valaki abban segíteni, hogy 1:350 méretű figurákat honnét lehet szerezni? | |||||
Sebi | Adatlap | 434589 | 2011. augusztus 9. 21:21 | ![]() | |
Szia ! Létezik: www.modelwarships.com/reviews/pe/whiteensign/wem-3529-bis-ultimate/ultimate-set.html De személyszerint nekem nincs ilyen. | |||||
sulyid | Adatlap | 434588 | 2011. augusztus 9. 21:11 | ![]() | |
Senkinek sem tűnt fel az új ollihajói cikk? :) | |||||
Sebi | Adatlap | 434587 | 2011. augusztus 9. 21:10 | ![]() | |
Szia ! Elméletileg bármilyen fólia, lemez stb. megfelel, ha elég vékony (1 mm max.) és el tudod rá készíteni az osztásokat. Egyébként azon nem gondolkodtál, hogy újrafesd a fedélzetet így ? www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php | |||||
messer109 | Adatlap | 434586 | 2011. augusztus 9. 20:51 | ![]() | |
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy 1/350 méretarányú Academy Bismark csatahajóhoz feljavító készlet létezik-e? Ha létezik van valakinek olyan, amitől megválna? gyorgymarton82@freemail.h | |||||
Regal | Adatlap | 434585 | 2011. augusztus 9. 08:45 | ![]() | |
Szia Sebi, úgy gondoltam, hogy feldarabolom "deszka" méretre és különböző pácokkal, illetve lakkal lekezelem, hogy kihozza az erezetet, aztán a különböző színűeket elszórva felrakom egyenként. Tegnap elmentem az Obiba és a Praktikerbe is, de 3 mm volt a legvékonyabb, akkor már egyszerűbb lenne gyufaszálakból megcsinálni... Még azon gondolkoztam az íróasztalomat nézve, hogy esetleg fa színű "élfóliát" is ki lehetne próbálni, ennél méterre adják a csíkot és ez tényleg vékony:-) | |||||
SImi | Adatlap | 434584 | 2011. augusztus 8. 22:53 | ![]() | |
Sziasztok! Szerintem a bekarcolás nem jó megoldás; a furnér nem műanyag. Szerintem a szép fa fedélzet vagy "felszeletelt" csíkokból van összeállítva, vagy vékony feketével (grafit v. filc) vannak az osztások kihúzva. | |||||
Sebi | Adatlap | 434583 | 2011. augusztus 8. 21:39 | ![]() | |
Szia ! A többiek jó tippeket adtak. Meg is lehet csinálni a dolgot. Arra azért készülj fel, hogy olyan fa nem lesz, amit csak fel kell darabolni fedélzetnek. Az osztásokat neked kell majd bekarcolnod. | |||||
Johnie | Adatlap | 434582 | 2011. augusztus 8. 16:01 | ![]() | |
Lehet kapni színfurnért 0.6 mm. vastagságtól felfelé (de ha intarziafurnért találsz az még vékonyabb)különböző fafajtákból. Amennyi neked kell nem kerülhet sokba. Itt egy link: www.elfurner.hu/index.php | |||||
Batka | Adatlap | 434581 | 2011. augusztus 8. 15:45 | ![]() | |
Szia! Barkácsboltokban kapható vékony 1mm-es balsafa lapok. Esetleg. Én egy Tirpitz-en gondolkodom, hogy a gyári műanyag padló helyett ilyet használnék, a léceket "belekarcolnám". Persze ez csak tipp. | |||||
Regal | Adatlap | 434580 | 2011. augusztus 8. 15:04 | ![]() | |
Szia Batka! Köszönöm, ez is nagyon profin néz ki:-) Egy 1/350-es Bismarck alá akarok majd fodrozódó vizet kreálni. Egy összerakott, lefestett Tamiya makettet vettem az egyik versenyen, most maratom, illetve agyalok, hogy hogyan csináljam meg a fedélzetet. Gondolkoztam, hogy gyufaszálakat vagdosok vékonyra, de attól tartok, hogy mire végeznék, belegabalyodna az ősz szakállamba. jó lenne találni olyan vékony fa-lapot (papírtól kicsit vastagabbat, amit feldarabolhatnék és lefektethetném hajópadlónak. Szerintetek kivitelezhető? Üdvözlettel, Regal | |||||
Batka | Adatlap | 434579 | 2011. augusztus 8. 14:03 | ![]() | |
Regal | Adatlap | 434578 | 2011. augusztus 8. 13:53 | ![]() | |
Szia Zolko, köszönöm a segítségedet, akkor ebben az irányban keresgetem tovább a neten. Üdvözlettel, Regal | |||||
Zolko | Adatlap | 434577 | 2011. augusztus 8. 13:27 | ![]() | |
Szia, elég röviden írta, hogy hogy csinálta a vizet. Anyit ír csak, hogy a nagyobb hullámokat először felépítette ragasztszallagból (pappstreifen) és arra vitte fel ezt a bizonyos "spachtelmasse"-t (gipsz, kitöltő anyag gondolom), mert ha túl vastag akkor megrepedezik... Zolko | |||||
Regal | Adatlap | 434576 | 2011. augusztus 8. 13:15 | ![]() | |
Sziasztok! Az alábbi linken nagyon klasszul megcsinálta a német kolléga a vizet, viszont németül annyit értek csak, hogy Keine bewegung...ezt viszont sehol nem találtam a szövegben:-) Tudna esetleg valaki segíteni, hogy miből vcsinálta az alapot a hajóhoz? http://www.modellversium.de/galerie/5-schiffe-ww2/1835-hms-king-george-v-tamiya.html Előre is köszönöm a segítséget.Cserébe angol fordítást vállalok, az megyeget:-) | |||||
Laci | Adatlap | 434575 | 2011. augusztus 7. 20:48 | ![]() | |
Üdv Hajósok! Elkészült a melléktorony ágyúcsöve is.Sokat törtem a fejem,hogy a külön-külön mozgatást,hogyan oldjam meg,mert a csövek átmenő tengelye 2mm és erre való önzárós anyát nem találtam.Így egy fogazattal oldottam meg. Üdv! | |||||
Laci | Adatlap | 434574 | 2011. augusztus 7. 08:02 | ![]() | |
Szia Sebi! Köszi!Igyekszem,bár a "harci szellem" kissé alább hagyott az utóbbi 2 hétben. | |||||
Sebi | Adatlap | 434573 | 2011. augusztus 6. 21:55 | ![]() | |
Szia Laci ! Ahogy látom szépen haladsz. Csak így tovább ! | |||||
Laci | Adatlap | 434572 | 2011. augusztus 5. 16:36 | ![]() | |
zsocate | Adatlap | 434571 | 2011. augusztus 4. 09:19 | ![]() | |
Sziasztok! Habár a Cserebere rovatban már megtalálható, külön a hajós szekció kedvéért ide is bemásolom az eladó hajómakettjeim listáját. Remélem nem gond ez a külön kiemelés. Dragon 1021 USS Buchanan DD-484 1942 Smart Kit 1/350 Dragon 7066 USS Juneau CL-52 1942 Premium Edition 1/700 Képek és vásárlás a vatera oldalain: www.vatera.hu/listings/index.php Zsolt | |||||
Batka | Adatlap | 434570 | 2011. augusztus 4. 08:20 | ![]() | |
Sebi, Sszabi! Köszönöm az infókat. Hétvégén nekiveselkedek:-) |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nem okoskodás képpen,DE...Egy tengeri uralmat,hogyan lehet schnellbootokkal megnyerni ellenséges csatahajók ellen?Vagy miért találták ki a csatahajókat?