/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
EDE 434282 2011. március 23. 08:49
Válasz erre
Laci!

A bántó kritikától elszáll az ember agya, de aztán ha összeszedi magát, elgondolkodik, hátha van benne valami abban amit, mondanak. Egy ilyen ítélet után nekem sem lenne kedvem bájcsevegni az urakkal, de azt el kell ismerni, a festéshez baromira értenek.
Én ugyan nem láttam a parancsnoki álláson festék összefolyásokat, de ha tényleg van, elkerülheted azt úgy, hogy több vékony rétegben fújod fel a festéket.
18-évesen építettem egy 1:200 anyahajót. A gépágyúk gombostűből voltak, a Zerókat ceruzából faragtam, ma jót röhögnétek rajta. Engem zavart, hogy nem minden derékszögű, ráadásul meglehetősen kidolgozatlan volt, mert úgy, mint ahogy te kidolgozod brutálisan sok időt vesz igénybe. Ebből a pozícióból aztán mindig úgy éreztem, pofátlanság lenne bármilyen kritika.
Ha néhányan azt mondják, lehetne derékszögűbb, meg párhuzamosabb, akkor a további részleteket próbáld meg pontosabban kidolgozni, és akkor nem éri szó a ház elejét.
Azt hiszem, mindjájan azt szeretnénk, hogy minél több kiállításon, minél többen csodálják meg a "csónakodat".
zaran 434281 2011. március 23. 08:35
Válasz erre
Sszabi!
Ma megcsináltam az ablakokat a javasolt módszer szerint, mármint a tűfilccel. Szerintem egész jó lett. Viszont a parancsnoki felépítmény tetején a közlekedők által összefogott ablakokhoz nem fértem be vele. :S
Ha szépen kisüt a nap, akkor úgy 10 óra környékén képet is teszek fel. :)
Batka 434280 2011. március 23. 05:31
Válasz erre
Laci utolsó mondatához csak annyit, hogy talán az ilyen helyzetek miatt mennek kevesebben versenyekre, vagy neveztetik be alkotásukat.
Szerintem senkinek se hiányzik, hogy több hónapos munkáját így véleményezzék.
BBalázs 434279 2011. március 22. 21:44
Válasz erre
Tamás rámutatott a lényegre:
a mai makettek számítógép tervezte gépek által készülnek. Kicsit "hajósabb" példaként hoznám fel a híres 1:10-es Yamato-t.
Számítógépes tervezés után sok milliós gépekkel kivitelezett alkotás lett a vége. Költségvetését tekintve szerintem megdöbbennénk.
Laci ezzel szemben saját kezüleg alakít minden alkatrészt, az anyagiak is nyilván erősen korlátozottak. Ezen a hajón sosem lesz minden "derékszögű", mert EMBER alkotta és nem GÉP. Persze törekedni kell a legjobbra. Nem sokan vannak köztünk, akik ezt a szintet és kreativitást hozni tudnánk. Meglátni mindennapi használati tárgyakban a "lehetőséget", nah ezt nevezik művészetnek. És a pontatlanságok miatt lesz épp egyedi a Bismarck. Kezének lenyomata.
Nem értem én sem, hogy miért nem tudták minősíteni... ezzel úgymond lekicsinylően nyilatkoztak erről a munkáról, némi rosszindulatot érezni az esetben.
SImi 434278 2011. március 22. 20:52
Válasz erre
Gyuri!
Ha jól értem, a csónakok azért meg voltak gyantából, de a belső részt kellett neked kialakítani? Azért így se semmi meló. Én pl a PoW csónakokkal majd egy hónapot elszórakoztam. Ott is hasonló volt a feladat. (Mások ennyi idő alatt kész makettet építenek. Amikor elmondják, leírják, kicsit hülyének érzem magam.) Remélem, te is meglátod maj élőben...
TAMAS78 434277 2011. március 22. 20:44
Válasz erre
Laci, Elektrolakatos és kedves összes hozzászóló!

Laci hajóját összehasonlítani a többi, épülőfélben lévő, fröccsöntött makettel, az kb. olyan, már elnézést a túlzásért, de mintha egy, mondjuk 1/35-ös, profi műgyanta figurát összevetnénk a Dávid-szoborral. A 35-ös figura felületén vannak milliméteres egyenetlenségek? Nincsenek. A Dávidon? Még nagyobb is! A műgyanta figurának szép, életszagú a festése? Mondjuk, hogy igen. A Dávid? Még festve sincs az a szutyok!

Összesítve: a 35-ös nyert, a Dávid minősíthetetlen.

Mindazonáltal, ha valaki ezt a gondolkodásmódot támogatja, ott szerintem nem a Dáviddal van a probléma.

Laci! Pontosan így tovább a Bismarckkal, és köszönjük neked, amit teszel.

Tamás
Laci 434276 2011. március 22. 20:25
Válasz erre
Üdv hajósok!
Mindenkinek Tiszteletem,DE...
Elektrolakatos!
Meg kell,hogy védjem Sanyit,ugyanis nekem is hasonló gondolatok fordultak meg a fejemben,mikor mint Te általad is írt "NEM MINŐSÍTHETŐ" jelzőt meghallottam a versenyen.Kérdem én,ha azt mondjuk valamire,hogy nem minősíthető,akkor az magyarul annyit jelent,hogy selejt illetve sz@r.Mármost ha én a két saját kezemmel építek meg rajta minden egyes alkatrészt az utolsó csavarig,amit gépben fröccsöntött keretben egy gombnyomás az egész és ez a művelet kb. 20 mp-s,nekem órákba illetve napokba telik elkészíteni.Ezt a kapitányi szállást is a főhangárral együtt több,mint 8 hónap alatt sikerült ilyen állapotba hoznom.Megjegyzem az eredeti hajó kinézete alapján.Rengeteg időmbe tellett,mire idáig eljutottam.Ha netán mégsem ismerhető fel a hajó mivolta,akkor lehet,hogy én vagyok a hülye és ez nem is a Bismarck.
Tehát ha mindez nem minősíthető,akkor mi a fenét vittem én a versenyre?Délibábot?Netán összedobált rézlemezek halmazát némi fával megtűzdelve?Mert ha igen,akkor valóban nem minősíthető.Ugyanis amit nem ismerünk fel,azt nem is tudjuk hova sorolni,így nem is kell vele többé foglalkozni.
Simi barátunk is megírta a tutit.(Köszi SImi!)Ha mindez nem elég,hogy így kidolgozom,akkor mit mondjak arról,hogy ráadásul világít,működik és RC lévén minden kis hülyeséget megcsinálok rajta,hogy minél szebben nézzen ki!Nekem ezen is törnöm kell a fejem,hogy mindez valósággá váljon,anélkül,hogy rontaná a modell külsőleg csorbított kinézetét.
Korlát!Mint Simi is írta utólagosan is lehet rajta igazítani percek alatt.
A másik amin még igencsak kiakadtam,hogy ha ez egy "Épülés alatt álló" kategóriában indult,akkor az szerintem azt jelenti,hogy még nincs kész,nem a végleges állapotban van.Akkor miért is NEM MINŐSÍTHETŐ?
Nem Veletek illetve Önökkel van problémám,hanem a felhozott vádakkal!
Remélem nincs harag!
Köszönöm a türelmüket és elnézést,hogy részt vettem a versenyen!
Üdv!
Simi 434275 2011. március 22. 20:01
Válasz erre
Pl számítógép kidobott részei, úgy mint tápegység, különböző kábelek stb stb. Általánosságban mindenféle kábelt érdemes megnézni. Ha van roma ismerősöd, tőle még jobb tippeket kaphatsz...
Sebi 434274 2011. március 22. 20:00
Válasz erre
Szia !

Hát így hirtelen ezek a hajók jutnak eszembe:
Marceau, Zerstörer Z31, Torpedoboot T23, Fregate Lafayette, Admiral Scheer, Admiral Graf Spee, Lützow.
Mindegyik megépíthető dobozból, különösebb gond nélkül.
zaran 434273 2011. március 22. 18:41
Válasz erre
Szervusz.
Hát egyenlőre csak működésképtelen dinamóból kimentett réz tekercsem van.
Van ötleted, hol keresgélhetek korlátnak való réz drótot?
Sszabi 434272 2011. március 22. 18:36
Válasz erre
Szia!
A gémkapocs az vastag lesz szerintem, valahol biztos akad ott nálatok is valamilyen vékonyabb rézdrótból álló tekercs. Azokat egyrészt könnyebb megmunkálni, nem olyan merevek mint a kapocs, másrészt vékonyabb is, szebb lesz az eredmény ;)
zaran 434271 2011. március 22. 18:28
Válasz erre
Köszi :)
A tűfilcel bepontozom a PoW-ot, míg a Scharhosthoz szerzek megfelelő fúrót és megbabrálom.
A korlát jó ötlet. Igazából azon töprengek, hogy mind két hajón alkalmazni fogom.
A drót jó alap anyag ötlet. Van egy csomó gémkapcsom. Meglátom mit hogyan fogok tudni tenni vele. :)
Sszabi 434270 2011. március 22. 18:21
Válasz erre
Szia!

Hát ha ilyen jólk sikerült a képen látható mű, akkor szerintem a heller ne eröltesd, a Dragonnak vannak most 1/350-ben hajói kb olyan árban mint a heller. Nameg ha csak a heller féle kellene, akkor szerintem az Airfix maketteket vedd meg, valamilyen számomra érthetetlen módon azok olcsóbbak pár ezressel, és tök ugyanaz van bennük...
Pár dragon makett, meg trumpeter (ha hibájuk van is vhol, 1000-szer szebbek a hellernél):
makettek.hu/index.php
Airfix 1/400-asok:
makettek.hu/index.php
talbi 434269 2011. március 22. 18:11
Válasz erre
hbkidd3
hbkidd3

Sziasztok!

Szeretnék próbaképpen egy hadihajót megépíteni. Eddíg csak ezt a picit készítettem el. Most szeretnék nagyobbat is, de kizárólag a HELLER jelenlegi kínálatából. Melyiket javasoljátok, amivel nincs túl sok macera elsőre. Csak egy dobozból építettre gondolok.

Kösz előre is!
Sszabi 434268 2011. március 22. 17:31
Válasz erre
Sszabi 434267 2011. március 22. 17:30
Válasz erre
Szia!

Nos mivel már festés és építés után vagy, ezért az ablakokat egyszerűen helyettesíthetnéd tűfilc által pöttyökkel. Tudom, a többiek lehet, hogy elítélnek ezért, de mivel már összeraktad, ezért ezeknek a helyeit már úgysem vagy igen nehezen tudnád kifurkálni. Javaslom, hogy ha a Scharnhorst nincs még teljesen egyben, vagy kicsit jobban szét tudod szedni komolyabb sérülés nélkül, akkor próbáld ki. Sok jó infót találsz a felépítményeiről, plusz a hajótest ablakairól is. Ezeket még akkor is kifurkálhatod megfelelően kis fúróheggyel, ha már mondjuk össze van rakva, de a festéséért nemkár.
Sokat dob a hajódon ha van rá korlátod, igaz az 1/600-as méretarány gondja, hogy itthon nem lehet csak úgy boltból beszerezni, többek között nekem is ezért áll több ekkora hajóm dobozolva a sarokban..:(
Vaaagy elkezded megfelelően vékony drótból saját magad legyártani, ehhez javaslom, hogy Pék György mesterrel konzultálj, ha jól tudom ő saját maga is gyártott korlátot ebben a méretarányban, biztos szívesen segít :)
Persze ha nem olyan komoly az építés, hogy ennyi pénzt ölj bele, akkor nem muszáj, dísznek szépek ezek így is.
zs180 434266 2011. március 22. 16:05
Válasz erre
Kedves Imi!
Majd meglátod élőben, mennyire vastag a korlátom. A csónakokat tényleg kifaragtam: a műgyanta eredetiből csak egy héj maradt, amit feldíszítettem a részletekkel. A 11 csónak úgy fért el a hajón, hogy a most is fentlevők közül a hátsó pár mellé, illetva a tatnál kilógattak egy-egy párat, plusz egy pici csónakot a nagyba tettek.
P.Gy.
zaran 434265 2011. március 22. 15:10
Válasz erre
Szervusz Sszabi
Köszönöm a tippet a huzalhoz. :)
Hamarosan elkészülök a Scharnhorsttal és ott kipróbálom :)
Az ablakok sajnos nem látszanak :S Igazából a Revell adott matricát a parancsnoki híd ábrázolásához. A 3. és a 8. képen látszódik a legjobban. Vagy arra célzol, hogy bereszelhettem volna kicsit?
üdv
sanyi 434264 2011. március 22. 14:22
Válasz erre
Hidd el, hogy megtettem volna Laci helyében! Ezt a művet fikázzák, amikor számukra az a makettezés, hogy megveszik a kiegészítőt, ha már saját kezűleg kellene legyártani valamit, akkor nyüszít...
Sajnos csak 400km-re lesz tőlem, de sebaj, így nem bővül a bűnlajstromom.
Egyébként ha már "beszólsz", légy oly kedves, hogy magyarul tegyed: tartozol.
Simi 434263 2011. március 22. 14:11
Válasz erre
Kedves Elektrolakatos!
Számomra az értékelhetetlen és a nem értékelhető ugyanaz, vagy mi a különbség?
Induljunk ki abból pl hogy nincs tökéletes modell/makett, ezt talán mindenki elfogadja. Mekkora egy 1/48-as repülő? Ez a hajó pedig 1/100-as, vagyis 2.5 m. Bátran állíthatom, hogy egy 2.5 m -es repülőn nincs annyi részlet, mint egy ugyanilyen méretű hajón. Vannak rajta tökletlenségek jó közelről? Biztosan, de itt a méret és a részletek sokasága miatt jóval több a hibalehetőség. És valljuk be, kitből dolgozni más; ha jó a kit, nem túl nagy kihívás egy profinak, de más a "semmibből" építkezni. Ráadásul ez a hajó még RC is! Szóval ez a hajó egy nagyon nagyon más kategória.
Egy példa: a Bryan King által épített 1/192 -es "szkreccs" Anson 1999-ben a British Model Engineer Exhibition -on arany érmet nyert, a Naviga World Championship -en 2000-ben pedig ezüstöt. Laci hajója ettől sokkal kidolgozottabb. És csak ennyit érdemel: "nem értékelhető"? Ha ez a hajó egyszer el fog készülni és el fog jutni külföldi kiállításokra, versenyekre, nagy dijjakat fog kapni. Nálunk meg "nem értékelhető". Különben az ominózus "kapitányi szállás" még nem volt a kiállításra lefestve. Én nézegettem a képeket (sok van), de nem találtam megfolyásokat, a korlát meg könnyen visszaegyengehető, javítható (1-2 perc).
Sszabi 434262 2011. március 22. 11:43
Válasz erre
HMS_King_George_V_midships_SLV_Green
HMS_King_George_V_mi...
hms_king_george_04
hms_king_george_04

Szervusz!

Szerintem kicsit távolabbról készíted a képeket, akkor jobbak lesznek, mert a hátteret szemlélve tud az éles képet is csinálni.
A cérna kötélzettel az a baj, hogy bolyhosodik, illetve ha porosodik majd, nehezen tudod takarítani is. Pillanatragaccsal szépen lehet a drótot ragasztani, feteni meg előtte lenne célszerű (én szórópisztollyal csináltam, mikor mást is feketére kellett festeni).
A felépítményre valamilyen formában az ablakokat illetve egyéb nyílásokat még megcsinálhatnád, akkor nem lenne olyan csupasz.
zaran 434261 2011. március 22. 10:26
Válasz erre
Kép 001
Kép 001
Kép 002
Kép 002
Kép 003
Kép 003
Kép 004
Kép 004
Kép 005
Kép 005
Kép 006
Kép 006
Kép 007
Kép 007
Kép 008
Kép 008
Kép 009
Kép 009
Kép 010
Kép 010
Kép 011
Kép 011
Kép 012
Kép 012

Na, végre sikerült pár normálisabb képet készítenem a PoW-omról (1/570) Sajnos a közeliek most is abszolúte szarok :(
A fény jó, de hogy a telefonon hogyan tudom megoldani, hogy közelit fotózzon az sötét rejtély:S
Gondolom azért látható, hogy nem réz huzallal, hanem cérnával oldottam meg a kábelezést.
Fő oka, hogy nem mertem huzallal csinálni mert olyannal még nem dolgoztam. Viszont van egy ugyanilyen méretű 10 éves Scharnhorstom amit szárazz dokkba küldtem. (12-évesen eléggé csálén raktam össze és a festése is pocsék volt :S ) Szóval azt próbálom helyrerakni és ott használnám először a drót huzalt.
Simi 434260 2011. március 22. 09:47
Válasz erre
repulse-orrfedélzet

Ötletes a horgonyláncok elvezetése. 
A fafedélzet mutatós darab lenne, de a szélénél nagy a szintkülönbség.
repulse-orrfedélzet
repulse-Pom Pom

Itt pedig a motorburkolatra helyezett heveder a nagy dobás. Mögötte a kis Vickers géppuska is érdekes darab...
repulse-Pom Pom

PVB újabb csodás alkotása: 1/350 Repulse (Trumpeter). www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/repulse-350-pvb/pvb-index.html
A mester kreativitása nem ismer határokat; pl a horgonyláncoknál is újított: nem tekerte át a csörlőkön a láncot, inkább fúrt két lyukat és ott engedte le. A másik megoldás is nagyon ötletes: nem csak a Pom Pom -ok tárainak aljára tett egy hevedert(ez is hülyén néz ki, mert vagy meg volt pakolva a 8 löveg lőszerjavadalmazásával, vagy üres volt), de érezte, hogy ez kevés lesz, ezért ragasztott még lőszerhevedert a meghajtó motorok burkolatára is előre... Észbontó!
Elektrolakatos 434259 2011. március 22. 00:42
Válasz erre
Sanyi!

"Minősíthetetlen... Na jól pofán vágtam volna a helyedben őket!"

Ezt megteheted móváron, mindhárom uriember ott lesz. De vélhetően te is csak a jártatom a számat csapatba tartozól.

Mindenkinek!

Mint Hajókovács is elmondta már, szolnokn adott volt a lehetősége délelőtt folyamán a zsűritagok kikérdezésének. Ez ott és akkor nem történt meg, tehát utólag már nem kéne pocskondiázni a munkájukat. Egyedül Bicskei Jancsi volt aki díjátadás után feljött hozzám, hogy megtudja ki is volt a zsűri. Ekkor én fel is hívtam Solo-t (Szász Robi) mivel már úton volt hazafelé és ő elmondta nekem, hogy az adott kategóriában ez a makett NEM VOLT ÉRTÉKELHETŐ. Tehát nem "minősíthetetlen", nem "értékelhetetlen", hanem nem értékelhető. Indokolta mindezt a festés vastagságával, kidolgozások milyenségével. Ergo, a kategóriájában voltak olyan munkák, amik háttérbe szorították. De ha valaki veszi a fáradságot és lementi pl. az ominózus "kaptányi szállás" című képet, és megnézi, elég csak 50% méretben akkor ő maga is láthatja amiről szó van. Én mint "laikus", hajót nem építő is látom a sarkokban a festék összefolyásokat, nem beszélve a bal oldali korlátokról...nem hinném, hogy a hajógyár is ilyen íveltnek, hullámosnak képzelte el, ismerve a német precízitást. Tehát a hibákat is tudni kell felismerni, mindenki ebből tanul. Hiába szép valami globálból, ha a közeli részletek elrontják.

Mindevvel nem bántani akartam a készítőjét, én magam is megcsodáltam ott a versenyen a hajót, mindössze arra utaltam volna, hogy ne itéljetek anélkül, hogy az értékelők véleményét nem tudjátok!

Üdv:Hara István Elektrolakatos
SImi 434258 2011. március 21. 23:50
Válasz erre
zs180!
Szerintem a korlátok nem különösebben vastagok, de a trükk, amit JB javasolt, zseniális! Nekem még a csónakok is nagyon bejönnek. Tényleg úgy farigcsáltad őket? Elképesztő! A csónak-kilógatást is jó ötletnek tartom, mert ezt a kis hajócskát nem tudja látványossá tenni a fegyverzet...
Laci 434257 2011. március 21. 22:30
Válasz erre
BBalázs!
Köszi!Ez jól esett!
Ezek a dicsérő szavak,amiket Tőletek kapok,erőt adnak a hajóhoz!
Üdv!
BBalázs 434256 2011. március 21. 19:13
Válasz erre
Laci!
A Szolnoki versenyről lekéstem úgy látom, pedig szívesen lementem volna :S. Szerintem a Bismarckod minőségét a "hűba+" hozzászólások és az itteni elismerő szavak sokkal inkább jellemzik, mint a zsűri véleménye. Anélkül, hogy bántanék számomra ismeretlen embereket, azt kijelenthetem: nem értik munkád lényegét.
Egy embernek ilyet létrehonzni, gyakorlatilag ÉLETMŰ. A végeredmény tökéletes lesz, addig meg ezer buktató vár rád és hajódra.
Én már nem döbbenek meg a képeket látva, tudom hogy ez a hajó "100x kissebb lesz az eredetinél". És itt a lényeg: valóban csak a méret nem stimmel, minden más igen.
Én csak kitartást és sok-sok szabadidőt kívánok neked a munkához.
zs180 434255 2011. március 21. 18:48
Válasz erre
Kedves Zaran!
köszönöm, szerintem is elég jól sikerült eddig, bár Jim Baumann szerint kicsit vastag a korlát. Lehet, hogy a fotón annak látszik, de ha életben látnád, nem tartanád annak. Mnidenesetre ajánlott egy trükköt, hogy még vékonyabbnak látsszon. A vízszintes szálak alsó felét sötétebb színnel árnyékolva vékonyabbat mutat. Az a baj, hogy már túl sok minden van a hajón, hogy ezt maradéktalanul megvalósítsam, de jó tipp!
Laci 434254 2011. március 21. 18:38
Válasz erre
jelző lámpa középen
jelző lámpa közé...
jelző lámpa fölül
jelző lámpa fölü...
jelző lámpa sötétben
jelző lámpa söté...
vész lámpa

éppen sikerült elkapni
vész lámpa

Üdv hajósok!
A mai nap a a főárboc jelzőfényei illetve a főhangár vészvilágítása került kidolgozás alá.Készítettem egy video felvételt is a vészvillogóról de sajnos azt itt nem lehet feltölteni.
Zaran!
Nem is igazán érdekel a véleményük,mert úgyis viszem versenyre ha tetszik neki ha nem.A végeredmény úgy is magáért beszél majd.Minél több darabja épül fel annál szebb nekem is.
Jó csemegézést!:)
Üdv!
Ja és köszi Lucky!Úgy is érted mire írtam!
zaran 434253 2011. március 21. 14:46
Válasz erre
Kedves Laci
Eddig is csodáltam a munkádat, de most látva a Kapitányi szállást még inkább lenyűgöztél.
Amit említettél azok az ostobák szerintem semmit nem értenek hozzá. Nem érdemes velük foglalkoznod. A Bismarckod lenyűgöző. Ne vegyék el a kedvedet. Majd kárpótol a kész hölgyemény :)

Kedves zs180
Fantasztikus mennyire jól néz ki a hajó. Ha nem tudnám, hogy 1/700-ban készíted azt hihetné az ember a részletességet és a kivitelezést látva, hogy nagyobb. Észbontó.

Egy szó mint száz, le a kalappal uraim. Izgatottan várom, mikor számoltok be újabb haladásaitokról :)
Hajókovács 434252 2011. március 21. 11:22
Válasz erre
Üdv Minden Hadihajósnak!

Elnézést , hogy csak most kapcsolódom be a témába , de mentségemre szóljon ,hogy ezidáig Neszmélyen dolgoztam a Lajta monitoron a szokásos 1:1 modellezésben.
Szóval: Laci Barátunk a Szolnoki versenyen az" épités alatt" kategóriában inditotta a hajóját, jórészt harcjárművek és repülők között. A kategóriát zsürizők között nem volt hajós, de itt névszerint is megszólitanám őket: Szász Róbert,Tóth Gábor,Havril István.A verseny szabályai szerint , vasárnap délelött mód lett volna a zsüri tagjaival konzultálni az általuk hozott döntések ügyében, ez akkor nem történt meg.Legközelebb a Mosonmagyaróvári versenyen találkozom a nevezettekel, akkor feltétlen kikérem a véleményüket.Személy szerint Én is megdöbbentem amikor megtudtam, hogy a zsüri nem tartotta értékelhetőnek a munkát.Megjegyzem, amikor Ők ezt a munkát zsürizték, ott voltunk töllük 2 méterre a hajó kategóriát zsürizendő, ha akartak volna segitséget kérni, meg tehették volna.
Laci 434251 2011. március 20. 21:31
Válasz erre
kapitányi szállás

főárboccal
kapitányi szállás
kapitányi szállás

elosztókkal
kapitányi szállás
kapitányi szállás

csap
kapitányi szállás
kapitányi szállás
kapitányi szállás
kapitányi szállás

főhangárajtó-belül a működő villogó vészlámpával
kapitányi szállás
kapitányi szállás

oldalról
kapitányi szállás
kapitányi szállás

nyitható ajtóval
kapitányi szállás
kapitányi szállás

ajtó behajtva
kapitányi szállás

Üdv mindenkinek!
Köszönöm a pozitív visszajelzéseket!
Simi!
Ez a Top 5 kicsit mellbe vágott!Ez nagy kitüntetés volt Tőled!Hozzáteszem,te is szóltál ha valami probléma volt a kidolgozással kapcsolatban,és nem alaptalanul.De nem úgy voltál vele,hogy "á mi ez?jól van lépjünk tovább..."Hajókovács barátunk is ugyanazt a példát hozta fel (igaz ő is ledöbbent rendesen a hír hallatán),mint Te a repülőkkel!Különben meg nem, adom fel,viszem továbbra is a versenyre a hajót!

Sanyi!
Ez a minősíthetetlen kissé engem is kiakasztott.Mivel te is foglalkoztál rézzel,így tudod milyen is az.

Zs180!
Ilyen hozzászólásokat öröm olvasni!Köszi!Azért Te sem panaszkodhatsz!Le a kalappal!

Lucky!
Mikor a versenyen hallgattam a rengeteg "érdekes" (hú b+) reakcióidat,az elárult mindent!

Végezetül annyit fűznék még hozzá,hogy a hajót lényegében nem versenyre szántam építeni,de Ti nélkületek mindezt nem sikerült volna ilyen szintre hozni!Köszönöm Nektek!
Üdv!
lucky 434250 2011. március 20. 19:21
Válasz erre
Laci!
Ne csak azt nézd mit mondnak, hanem azt is ki mondja!
A hajódról a véleményemet meg tudod.:))
zs180 434249 2011. március 20. 19:15
Válasz erre
csónakbakokkal 1
csónakbakokkal 1
csónakbakokkal 2
csónakbakokkal 2
csónakokkal 1
csónakokkal 1
csónakokkal 2
csónakokkal 2
csónakokkal 3
csónakokkal 3
csónakokkal 4
csónakokkal 4
csónakokkal 5
csónakokkal 5
csónakokkal 6
csónakokkal 6

Üdv!
Megint haladtam annyit, hogy érdemes volt készítenem néhány képet: az első kettőt szobában, csónakok nélkül, a többit a szabadban, hat csónakkal (a tizenegyből). Hiányzik még tehát a többi csónak, a csónakdaruk kötélzete, az árbocok kötélzete, a kémények merevítőkötelei, a ponyvatartó póznák, a lobogó, vagy 60 ember, na meg a víz. Lehet, hogy mielőtt kilógatok a hajó oldala mellé négy csónakot, megcsinálom a vizet addig, amíg a hajó kell hozzá, nehogy sérüljön valami.

Laci, ne keseredj el, amit csinálsz, egyedülálló. Én még nem láttam ennyire részletesen kidolgozott hajómodellt.

P.Gy.
sanyi 434248 2011. március 20. 17:03
Válasz erre
Minősíthetetlen... Na jól pofán vágtam volna a helyedben őket! Lövésük sincs a "rezes" munkáról! Nekem van, mert én régebben gyártottam belőle egy rakás ajándékot és díszt, de aztán melót váltottam és nem vagyok "Cu" közelben.
A hajódra nem mondok semmit, mert már megtettem korábban és nincs rá jelző szerintem:)
sanyi 434247 2011. március 20. 17:02
Válasz erre
Minősíthetetlen... Na jól pofán vágtam volna a helyedben őket! Lövésük sincs a "rezes" munkáról! Nekem van, mert én régebben gyártottam belőle egy rakás ajándékot és díszt, de aztán melót váltottam és nem vagyok "Cu" közelben.
A hajódra nem mondok semmit, mert már megtettem korábban és nincs rá jelző szerintem:)
EDE 434246 2011. március 20. 15:17
Válasz erre
Laci!

Ez a kapitányi állás így lefestve marha jól néz ki a fotón!

Sszabi!

Szerintem is előbb próbálkozzál a kis szörnyeteggel, csak ha sikerül kihozni belőle valami jót, akkor költs maratásra.
SImi 434245 2011. március 19. 23:16
Válasz erre
Lacikám!
Ne keseregj néhány laikus, hozzá nem értő ember véleményén! Tudod, ők 1/48-as repülőkhőz, meg hasonló méretarányú harcjárművekhez vannak hozzászokva. Fogalmuk nincs sem a hajókról, sem a rézlemezekből való építkezésről; kb mintha én szólnék hozzá a magfizikához. Sok hajót láttam már és nem is szoktam nagyon véka alá rejteni a véleménymet (Vrauko szerint "savazni" szoktam; szóval nem kenyerem a hízelgés) de a Te Bismarck-od tényleg egy nagyon klassz építés! Szerintem világ szinten a Bismarck kategóriában (ez nagyon nagy szó! mert biztos, hogy a Bismarck-ból építették a legtöbb modell/makettet a "földgollyón" /zalaiasan/) a top 5-ben bent vagy! ÜDV!
Laci 434244 2011. március 19. 21:12
Válasz erre
kapitányi szállás

lemaszkolva a fedélzet
kapitányi szállás
kapitányi szállás

belül festve
kapitányi szállás
kapitányi szállás

lefestve és maszkolás nélkül
kapitányi szállás
kapitányi szállás

így már szebben kiadja a részleteket.(a szolnoki versenyen beneveztem,és nem kapott semmit,mert állítólag vastag a festés,és minősíthetetlen a kidolgozás)
kapitányi szállás
kapitányi szállás

mentőövvel
kapitányi szállás
én

Festésre felkészülve!
én

Üdv mindenkinek!
Simi!Elsősorban neked céloznám ezt a pár képet.Kész van a festés (az egyik képen leírtam a zsűri véleményét).Azért még egy kis csinosítgatás még hátra van.
Üdv!
Sszabi 434243 2011. március 19. 15:14
Válasz erre
Üdv!

Azt a két nagy átalakítást tudtam én is, de ezek az ajtók 1920 előtt is hol ott vannak, hol eltűnnek. Nekem a nyitott tetszik jobban, így ezt rögzítem majd.
Az árboc kérdésében is igazatok van, kb. 5 perc alatt rájöttem én is, de mivel egy maratásért nem szeretnék fiztni annyi postát, ezért még gyűjtök, kellene tőlük több hajómra is réz, majd hátha szól valaki, hogy rendel és betársulok.
Addig is a hajótestet, meg a felépítmények többi részével ügyködök, nameg szegény Tegetthoff-ot is be kéne fejezni...
Sebi 434242 2011. március 18. 22:07
Válasz erre
Szia !

Lacinál van a két pont. Egy kicsit alakítottak a hajón. Méghozzá amennyire tudom kétszer. Először 1920-ban. Ekkor a legfeltűnőbb változás az volt, hogy kivették az első és hátsó kazamatákból a lövegeket. Aztán '36-ban jött a nagyobb. Ekkor már a felépítményt is átalakították és a kazamatákból egy fedélzettel feljebb rakták a lövegeket.
Ha javasolhatok valamit, akkor a rácsárbóc maratásra szánd rá a pénzt. Hidd el, szebb lesz mint a drótos verzió.
EDE 434241 2011. március 18. 21:07
Válasz erre
Sszabi!

Hogy SImit idézzem, "meg kell kövezzelek"! Figyelmen kívül hagytam, hogy az eredeti állapotban akarod megépíteni az Arizonát. Így viszont Essexnek kell igazat adnom, azt a szép és drága makettet kár lenne széttrancsírozni.
Persze a Revell lövegtornyira szükséged lesz, pedig azok is elég kiábrándítóak.
A rácsos árbocon régebben én is elgondolkodtam. Gondoltam arra, hogy csak a vázát kéne megépíteni, aztán ráhúzni valami megfelelő rácsozatú rugalmas hálót.
Én úgy tudom, a másodlagos tüzérség a fedélzet alatt volt eredetileg. Az állásokat lenyitható lemezek védték, és csak akkor nyitották le, ha lövöldözésre került sor. Ha erős volt a hullámzás, be-be csaptak a tarajok, így később egy szinttel feljebb pakolták a lövegeket jellegzetes idomú felépítményekbe. Így ezeket sem kell felhasználnod. De asszem ez jól látszik Sebi ábráján.
Laci 434240 2011. március 18. 17:24
Válasz erre
Én csak arra tudok tippelni,hogy átalakították a későbbiekben.Ez majdnem minden hajónál megjátsszák,hogy alakítgatják a hajót.
Sszabi 434239 2011. március 18. 13:05
Válasz erre
Emden
Emden

Elnézést ez lemaradt, ezekre a kis ajtókra gondolok.
Sszabi 434238 2011. március 18. 13:01
Válasz erre
kazamata Pennsylvania
kazamata...
fitting out

Lövegek teljesen csupaszon...
fitting out
Arizona3 

...itt pedig teljesen eltakarva, de mivel?
Arizona3

Uraim!

Nos egyetértve Essex kollégával, a dragon makett vásárlását elvetem (a dobozbontás alapján olyan szép lenne, hogy kár lenne valóban eldobni a felépítményt).
A revell hajóteste ugyan nem tökéletes, de a fotók és pár rajz alapján ez korrigálható (igazából a legrosszabb a hajó tatrésze, a kialakítása teljesen rossznak tűnik).
A kazamaták kivágása nem tűnik komolyabb feladatnak. Viszont azt nem értem, hogy az ágyúk hol fedetlenül, hol pedig fedetten láthatóak 1916-20 közötti képeken. Gondolok itt pl.: az SMS Emden lövegeit eltakaró kis ajtókra. A mellékelt képeken viszont csak egy helyen találtam ezeknek nyomát, a többi esetben akkor hova tették ezeket?Én nem látom csak, vagy tényleg nincsenek is ott?
Essex 434237 2011. március 18. 10:21
Válasz erre
Azt tudom, hogy q***va szar a kit, de az eredeti állapothoz szinte csak a hajótest marad meg a lövegtornyok. Ha ezek formailag elfogadhatók akkor esetleg érdemes lehet foglalkozni vele. Ha veszel egy Dragon kitet, akkor a 10ezer Forintból kidobsz mondjuk 6-7ezret. Szóval azt kéne megvizslatni, hogy a test mennyire roz vagy elfogadható, mert emlékeim szerint alapvetően a felépítmények voltak borzalmasak, na meg az apró alkatrészek, amiket úgysem használna fel.
SImi 434236 2011. március 17. 23:55
Válasz erre
A kutyafájját! ez igazán egy mutatós darab! Írigylem a kapitányt s a tengernagyot... Érthető, hogy még nem rakod össze fixen. Nem úgy, mint az egyszeri makettező, aki a full összeépítés után maszkolgatta le és fújta le a Bismarck-ot csíkostúl, mindenestül. Nem tudom, miért jó az valakinek, hogy jól megszivatja magát?
SImi 434235 2011. március 17. 23:48
Válasz erre
Szia!
Ha csak egy ezres körül lenne a rácsos árboc, ne is gondolkodj rajta, hogy te azt drótból megépíted; soha nem lesz olyan szabályos, mint a maratás. És még szívhatsz is, mint a torkos borz... de akkor meg el kell gondolkodni azon, hogy egy semmit érő kitbe ezt érdemes-e beépíteni? Akkor inkább a javasolt jobbikban érdemes gondolkodni. Többe kerül? Ez igaz, de ha rá szánod az idődet és szépen, precízen építed, nem fogsz vele hamar végezni. Tegyük fel, hogy 10 ezer Ft -ba kerül az össz költség és egy évig építed; havi 800 Ft -ot legalább nem hülyeségekre költ el az ember...
Laci 434234 2011. március 17. 22:54
Válasz erre
kapitányi szállás
kapitányi szállás

Simi!
Kész lett a fedélzet is a hátsó felépítménynek a kapitány,illetve a tengernagy lakosztályán.Holnap elvileg ha minden igaz festve lesz ez a rész,de még nem áll szándékomban össze szerelni a kész darabokat.Ugyanis a balti csíkokat így könnyebb felfesteni,mint összerakott állapotban.
Üdv!
Sszabi 434233 2011. március 17. 21:18
Válasz erre
Szervusz!

Ezt is köszönöm! Nos a kazamatákat szerintem nem lesz nehéz elhelyezni, persze majd kiderül ha elkezdtem...
Tom's modelworks-nél láttam ezt a fajta rácsos árbocot 1/700-ban is, először megkísérlem valami módon lemásolni, mondjuk drótszálakból, de ha ez nem jön be akkor lehet, hogy onnan beszerzek majd egyet, úgy néztem egy ezres körül lenne az is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.