<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Tommy | Adatlap | 434493 | 2011. július 7. 23:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Igen, a jó öreg Szent István. Haladok ám vele, csak iszonyú lassan...:( Hiába na, pénzt is kell keresni valamikor...:((( | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 434492 | 2011. július 7. 09:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Műanyagból alig fogsz találni, ha találsz egyáltalán.Én nem tudok, de nem zárom ki, hogy van. Papírból viszont van választék. www.papirmakett.hu/index.php/papa-rmakettek/haja-k/hadihaja-k/tegetthoff-1/400/p_977.html www.papirmakett.hu/index.php/papa-rmakettek/haja-k/hadihaja-k/tegetthoff-1/250/p_976.html www.papirmakett.hu/index.php/papa-rmakettek/haja-k/hadihaja-k/szent-istva-n-la-zerva-gott-szett-/p_924.html www.papirmakett.hu/index.php/papa-rmakettek/haja-k/hadihaja-k/sms-helgoland/p_879.html www.papirmakett.hu/index.php/papa-rmakettek/haja-k/hadihaja-k/scharfscha-tze/p_758.html www.papirmakett.hu/index.php/papa-rmakettek/haja-k/hadihaja-k/wien-hadihaja-/p_564.html www.papirmakett.hu/index.php/papa-rmakettek/haja-k/hadihaja-k/98m-torpeda-nasza-d/p_550.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szlovi | Adatlap | 434491 | 2011. július 6. 16:25 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szevasztok! Keresek megvételre kész Osztrák-Magyar hadihajó makettokat. Üdv.:Szlovi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434490 | 2011. június 16. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Sződön jártam pár héttel ezelőtt egy játékboltban, és az alábbiakra lettem figyelmes. Nem nagyon látom mostanság ezeket a maketteket kirakva sehol. Persze csak perverzeknek, de érdekességek is vannak köztük. Laci! Beszereztem ebay-en egy rég kiszemelt könyvet: classicdivebooks.customer.netspace.net.au/Ballard-Discovery%20of%20Bismarck.jpg | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434489 | 2011. június 13. 12:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv hajósok! Itt vannak az ígért képek a tornyokról. Sorolnám akkor a különbségeket,a négy látszólag egyforma barbettákról. -Az "A" tornyon első látásra a leszerelt távmérő tűnik fel. Van egy kis "kukucska" is a két cső között a döntött tetőn,ami a "D" tornyon is feltűnik (a "B" és "C" tornyokon nincs). Itt a kapaszkodók is érdekes módon vannak elhelyezve,az oldalán középtájon a két kontraszt találkozásánál,a tetőn viszont nincs,mint a "B" és "C" tornyokon körben. Lényegében a többi fő lövegeknél inkább a kapaszkodók elhelyezésén változtattak. -A "B" főágyún hirtelen feltűnik az "A"-ról leszerelt távmérő. Itt viszont megelégedtek csak a tetőn elhelyezett kapaszkodóval,viszont az oldalán már nincs,mint a többi tornyon. -A "C" tornyot kicsit megint megvariálták,ugyanis itt a kapaszkodókat helyezték "sűrűre". Itt megmaradt a tetőkapaszkodó,viszont tettek oldalra is,de ezt már alulra,a koszorútalp kezdetétől indulva (és nem az elejétől,mint az "A" és "D" esetében) körbe (a hátulját is beleértve,ahol a többin nem alkalmazták ezt). -A "D" tornyon ismét elhagyták a tetőkapaszkodót és visszatértek a középen elhelyezett oldalkapaszkodókhoz,de ezt megint a az elejétől indulva. Ezek végeztével úgy döntöttem,hogy megépítem a mellék tornyokat is,melyek mérete akkora volt,mint egy nehézcirkáló fő lövegtornyai.Viszonyításképp össze is mértem a két löveget,és megdöbbentő lett a látvány.El lehet képzelni,hogy ha egy SK C/28 torony ilyen méretekkel rendelkezett,akkor mekkora is lehetett valójában a német Krupp művek legfejlettebb és legnagyobb ágyúja a Bismarck fedélzetén! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 434488 | 2011. június 8. 17:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434487 | 2011. június 8. 16:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434486 | 2011. június 8. 14:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Regal | Adatlap | 434485 | 2011. június 8. 13:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, köszönöm, otthonról megpróbálom leölteni. Üdv, regal | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434484 | 2011. június 8. 13:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
ebookee.org/Kiev-and-Kuznetsov-Russian-Aircraft-Carriers_348080.html Így lehet, hogy még működik is... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434483 | 2011. június 8. 13:28 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szervusz! Kiev és Kuznetsov-ról könyv: https://rs381cg.rapidshare.com/ Megnéztem, szerintem jól hasznosítható! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Regal | Adatlap | 434482 | 2011. június 8. 12:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm, ezeket természetesen már letöltöttem, olyasmikre gondoltam, ahol walkaround-os részletfotók vannak fedélzet festéséről, fegyverzetről, stb. Üdvözlettel, Regal | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 434481 | 2011. június 8. 12:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Pl. ilyeneket: www.google.hu/imgres | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 434480 | 2011. június 8. 12:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Mondjuk beírod a Google képkeresőjébe hogy KUZNETSOV, és kiad 2960000 találatot. Ebben kell böngészni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Regal | Adatlap | 434479 | 2011. június 8. 10:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok, szerintetek a Kuznetsov-ról honnan lehet letölteni részletfotókat? Üdv, regal | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 434478 | 2011. június 8. 09:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434477 | 2011. június 7. 15:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 434476 | 2011. június 7. 14:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci! A Kriegmarine lobogója milyen méretű? Jól lenne tudni a NJL Togo-hoz... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
hobbista | Adatlap | 434475 | 2011. június 6. 12:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Annyit még hozzátennék, hogy felújitás, és 1937-es állapotában kívánom ábrázolni a hajót. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
hobbista | Adatlap | 434474 | 2011. június 6. 12:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434473 | 2011. május 31. 23:17 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434472 | 2011. május 31. 14:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Boatman! Egyenlőre a tornyok forgatását még ki kell találni,mert a koszorúk belsejébe belelóg a létrák tartóinak lábai.Úgyhogy azon belül lesz még egy fal,hogy ezt kikerüljem,majd abba megy bele egy újabb koszorú,ami már a toronyhoz lesz rögzítve,és ebben a koszorúban fog lenni a fogaskerék.Mivel még nem járok,mert a tornyok készülnek el előtte a méretét így még nem tudom.Viszont annyit tudok,hogy a forgatási sebessége a valóságban 5,4 fok/mp volt.Hogy ez mennyi fordulat/perc lenne 1:100-ban élethűen azt nem tudom.De szerintem ez függ a fogaskerék fogainak száma,illetve nagyságától.A motor fordulatát le lehetne csökkenteni IC-vel,vagy potival.Egyenlőre ennyit tudok még mondani illetve írni! Amint tudok pontosabbat,szólok! Köszi! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
boatman | Adatlap | 434471 | 2011. május 31. 09:02 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Laci! A hajtás megoldható, de tudni kellene a motor tengely méretét, ill. a koszorú átmérőt. Aztán hány darab, meg a motor, és az egész hajtás rögzítésének megoldását kell kitalálni. Vízzárás, csapágyazás? Jó lenne tudni a motor fordulatot, hogy elég méltóságteljesen forogjon. Ehhez már külön szállítókocsi kell, nagyon komoly méretei vannak! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 434470 | 2011. május 31. 08:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434469 | 2011. május 30. 18:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia ! Javaslom ezt a linket a hajó történetéhez: www.freeweb.hu/olli/bart.html A szöveg mellett szerintem vannak benne számodra használható képek is. Aztán a kész hajóhoz ezt a linket: www.modelshipgallery.com/gallery/bb/fr/jeanbart-400-sb/sb-index.html Végül van egy összeállítási rajzom a Jean Barthoz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
denkmeyer | Adatlap | 434468 | 2011. május 30. 08:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Hozzájutottam egy 1/400-as Heller Jean Bart roncshoz millió letört alkatrésszel. A segítségeteket szeretném kérni, hogy hol találhatok leírást ehhez, vagy a Richelieu-höz. Köszönöm, denkmeyer2kukacgmailpontcom | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434467 | 2011. május 28. 14:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Boatman! Azért válaszolok ma,mert most érkeztem haza. Egy torony súlya 32 dkg.Épp valamelyik nap néztem digis mérleggel a tatfelépítmény készen levő részét,az 973 g. volt.Össztömege a hajónak olyan 45-50 kg-nak kell lennie (úszóképes állapotban a vízvonalig).Persze a csöveket külön külön is lehet mozgatni,de nekem ebben az állapotban tetszik.Nincs összeforrasztva,hanem önzárós anyák akadályozzák meg a gravitáció érvényesülését.Viszont azon nagyon gondolkodok,hogy a torony forgatható legyen valahogy így: www.youtube.com/watchEzt a fogaskerék koszorút én nem tudom megcsinálni,nincs hozzá gépem.Villanymotorom van hozzá.Ezt ha meg bírnád nekem csinálni,azt megköszönném! BBalázs! Ezért hobbi a makett-modellezés!Nem akartam már írni,hogy 70 éve süllyedt el (szinte minden évben írtam),de köszi,hogy megemlékeztél róla!Nézegetem viszont a Graf Speet és szép lesz.Mellesleg láttam egy-két hajódat is élőben,tehát nálad jó kezekben van! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434466 | 2011. május 27. 22:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
És ne feledjünk a Bismarck-ról megemlékezni... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434465 | 2011. május 27. 18:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci! Sajna nem, meló, meló meló, és szabadidőben asszony, motor, kerékpár. Makettezni nincs időm, de most csiszolgatok. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
boatman | Adatlap | 434464 | 2011. május 27. 10:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Laci! Jól néz ki, jó súlya van, kb. mekkora össztömege lesz a hajónak? Ezeket a csöveket valóságban lehetett külön mozgatni? Összeforrasztottad őket? Szerintem ha működött volna az sokat emelne a valóság érzeten! Ha még lehet hagyd meg a lehetőséget, hogy utólag átszerelhesd állíthatóra. Mi kellene hozzá? üdv | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434463 | 2011. május 25. 23:38 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ez egy viszonylag egyszerű makett, úgyhogy nem hiszem, hogy gond lesz vele. Azért elnézve az eddigi hajóidat az adatlapodon, nincs miért szégyenkezned. Mindegyik hasonlít egy hajóra :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434462 | 2011. május 25. 22:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Balázs! Tegnap végig szaladtam egy pár oldalon és rábukkantam egy-két érdekes rajzodra (Gneisenau stb).Csinálod még? Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434461 | 2011. május 25. 22:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Fogok szólni, szeretnék egy szép hajót (saját viszonylatban) összehozni. Olyat, amelyre ránézek és nem ordítanak a hiányosságok, és inkább hasonlít egy hajóra, mint egy makettra. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434460 | 2011. május 25. 20:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia ! Tulajdonképp így is meg lehet oldani. Csak a gumi talán azért lett volna jobb, mert ha azzal huzatod össze az elemeket, nem kell izgulni, hogy a műanyag milyen irányban "vetemedik". De fő az, hogy sikerült. Egyébként szép darab. Nekem még a régi 400-as Heller makett van meg. Az nem ennyire kidolgozott. Ebből viszont szép makettet lehet kihozni. Ha esetleg szükség van segítségre, szólj nyugodtan. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
bucsika | Adatlap | 434459 | 2011. május 25. 16:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434458 | 2011. május 25. 10:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv Hajósok! Újabb fejlemény!Sokat törtem a fejem,hogy hogyan is bírnám megcsinálni ezeket a távmérőket.Utána kiderült,hogy a kezemben tartottam a megoldás kulcsát.Amivel kireszeltem szögletes tűreszelővel a távmérő nyílásait,arra tekertem fel spirál alakban egy rézcsíkot.Majd szépen beforrasztottam belülre és kész is lett.A végén kiderült,hogy nem is olyan nehéz feladat volt. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434457 | 2011. május 25. 07:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Józsi! Itt van a "C" torony.Eddig itt tartok vele,de napról napra alakul.A cső állítható,bár ezt csak kézzel lehet,mert ezt már nem akartam túl bonyolítani mindenféle elektronikai kütyüvel.Mindenesetre a csövek súlya miatt 200 grammos (horgászólom) ellen súlyt teszek a tornyok hátsó részébe.Hiányzik még a létra az oldalán,a távmérők takaró ajtajai,és -úgy gondoltam megcsinálok 5 db nyitott állapotban lévő távmérőt is- vészkijárat ajtajai alul. Simi! Nem nagyon vagy a fórumon.Mi újság van feléd?Készül a POW? Ja és bocsi már,hogy felvetem,de nem akarlak sürgetni,ne értsd félre!Előre láthatólag mikor lesz kész a lyukasztó?Köszi! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434456 | 2011. május 24. 19:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Tamás! Természetesen nem téves a "zsebcsatahajó" megnevezés, de hivatalosan mégis a panzerschiff lehet a helyes. Tény, hogy mai napig így kategorizálják a hajóosztály tagjait. (Más e "kategóriába" tartozó hajóról én nem tudok.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434455 | 2011. május 24. 18:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia, Balázs! A zsebcsatahajó, eredetileg "pocket battleship" nem téves elnevezés. A németek a nehezen kategorizálhatósága miatt először panzerschiff-nek nevezték a Deutschland-osztály hajóit, később pedig a nehézcirkáló osztályba sorolták azokat. A zsebcsatahajó elnevezést a vicces kedvű angolok ragasztották rájuk. Annak szólt, hogy csatahajókat megközelítő méretű (de legalábbis a nehézcirkálókat bőven meghaladó) lövegekkel voltak felszerelve, csatahajókhoz képest fele-harmada vízkiszorítás mellett. Tehát nem egy eltévesztett hivatalos kategorizálásról van szó, csak egy tréfából kitalált, de nagyon találó "becenévről". Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434454 | 2011. május 23. 20:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi Sebi! Bár megoldottam - nyers erővel kicsit összenyomtam és a műanyag "vetemedett" annyit, hogy passzos legyen. Csak csiszolgatom, gyerekcipőben Von Spee admirálisról elnevezett - tévesen zsebcsatahajónak nevezett - hajómakettet. Méret belövéséhez a csatolt kép nyújthat segítséget. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 434453 | 2011. május 23. 20:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Meggyoztel ! :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434452 | 2011. május 23. 20:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia ! Javaslom a befőttesgumit. Folyass be ragasztót a résbe, aztán húzasd össze. Bár mondjuk 1 mm elég soknak hangzik. Mit építesz ? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434451 | 2011. május 23. 19:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Add el amilyen gyorsan csak tudod...vagy még annál is gyorsabban, hidd el nekem van ilyen és semmi sem jó rajta... | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434450 | 2011. május 23. 18:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Tanácsot kérnék: A hajótest két oldala nagyon messze van egymástól, azaz a fedélzetek beillesztésénél kb 1 mm rés tátong oldalt. Miként "húzhatnám" össze? (Össze van ragasztva, és szétszedni semmi esetre sem akarom.) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 434449 | 2011. május 23. 17:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Urak! Tudja-e vki a jelzőlobogó sor helyettesítő, és számjelző lobogóinak méreteit? A betűkét már megtaláltam(0,6x0,6 ill 1x1 m) de ezeket nem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 434448 | 2011. május 23. 15:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Hello! Tegnap a RAF muzumos versenyen sikerult nyernem egy szep nagy dobozos Airfix 1/400-as HMS Hood-ot az elso helyezesem melle. Menyire jo ez a hajo vagy inkabb azonnal adjam el ? :) Nem nyitottam ki, mert le van ragasztva es ha eladom esetleg, akkor inkabb igy hagynam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
bucsika | Adatlap | 434447 | 2011. május 18. 19:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434446 | 2011. május 17. 21:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Karesz! Egyik sem,mert a gumi nem jó hozzá.De azért köszi! Közben szépen lassan készül a "C" torony is!Érdekes mód bár egyformának tűnnek a fő barbetták,de mégis mind a négy különbözik egymástól.(A későbbiekben ezt majd kivesézem nektek.) Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
karesz011982 | Adatlap | 434445 | 2011. május 17. 20:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434444 | 2011. május 17. 18:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||
Nekem is nagyon rég a szívem csücske a Gázspré (ahogy a feleségem nevezi), és már meg is kezdtem az Academy-félét. Szerintem bár feljavításokat igénylő, de alapvetően igen gusztusos makett. Én magam csinálok hozzá fafedélzetet, meg beszereztem némi korlátot, esztergált lövegcsöveket és horgonyláncokat Szegedi Feritől. Ezzel együtt már igen gusztusosan fog kinézni, ha el nem ba...om, és még bőven nem 23000. Tamás |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |