/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Simi 434182 2011. március 3. 00:08
Válasz erre
Szia!
Én a cikk végén feltüntetett árat komolyan vettem: 192 USD. Lehet, a cikkíró pénzt kapott attól a cégtől, hogy őket favorizálja. A 100 USD körüli ár azért már nem rossz, de a 12 ezer Ft -os szállítás viszont kiakasztó.
A PoW -nek kb egy hónapja van vissza. Utána pedig a Repulse-nak gyürkőzök neki. Ha azzal egyszer végzek, lehet, ez a Tone fog következni. Talán addigra kicsit normálisabb áron lehet hozzáférni. Remélem, a mai Tamiya hajók jobb minőségűek, mint a KGV/PoW kit...
EDE 434181 2011. március 2. 19:31
Válasz erre
SImi!

Ez csak a modellwarshipsen újdonság, a hlj.com-on, meg a Hobbysearchön már rég árulják, még akciózzák is, de sajnos úgy is baromi drága + 12000 Ft körüli szállítási költség.
Az viszont biztos, hogy gyönyörű!

Ne megnéztem, már el is fogyott:
www.hlj.com/product/TAM78024
SImi 434180 2011. március 1. 18:07
Válasz erre
Sziasztok!
A Tamiya végre kicsit összekapta magagát és kiadott egy újabb 1/350 -es hajót, történetesen a szívemhez oly közel álló IJN Tone -t. www.modelwarships.com/reviews/index.html
Szép kit, jó kit, plusz maratással, újdonság is, de azért egy kicsit túlzás a 191 USD ár! Még a Dragon Scharnhorst -ja is csak 140 dolcsi, ami szerintem azért ütősebb kit. Szóval mostanában sajnos nem fogom beszerezni.
SImi 434179 2011. február 28. 23:38
Válasz erre
Még felfogni is nehéz, hogy milyen kicsik ezek. És még milyen nehéz lehetett ezeket összeállítani! Én örülök, hogy ebből kimaradok, ugyanis megfogadtam, hogy nem építek már ebben a méretarányban. Volt hozzá "szerencsém"...
zs180 434178 2011. február 28. 23:02
Válasz erre
Z. csónakok
Z. csónakok
Z. apró alkaltrészek
Z. apró alkaltré...
Z. apró alkatrészek 2
Z. apró alkatré...

Néhány részletfotó: a gőzcsónak 15 mm, a főlövegcső 7 mm hosszú.
P.Gy.
Laci 434177 2011. február 28. 08:35
Válasz erre
Zs180!
Naa!Bárki bármit épít,az nem vacak számára,különben nem csinálná.
A Te hajód is igen jól néz ki,nekem nagyon tetszik!
Mikor én még kezdő makettező voltam,akkor még a repülőnek csak a szárnyát és a törzsét raktam össze.Semmi festés,matricázás.Sőt még az összerakó útmutatót sem figyeltem,és nekem mégis tetszett,és nem vacakként tekintettem rá.
Üdv!
zs180 434176 2011. február 27. 23:38
Válasz erre
Zenta 2.
Zenta 2

Kicsit megkoszoltam, elvégre széntüzelésű hajó...
Laci, természetesen összehasonlíthatatlan a munkamennyiség a Te hajód és a legszebb, kitből épült hajó között is. Ha valaki pedig évekig épít egy néhány centis vacakot (mint én), hát lelke rajta. Itt azért tényleg számít az is, ki mennyire ér rá. De ha a kitból jószerével csak a hajütestet tartjuk meg, és minden egyebet magunk készítünk, akkor ez bizon eltart valameddig.
P.Gy.
Laci 434175 2011. február 27. 22:32
Válasz erre
tat felépítmény szellőző
tat felépítmény...
tat felépítmény szellőző
tat felépítmény...
tat felépítmény szellőző
tat felépítmény...

Üdv Hajósok!
Azt hiszem Tamás78 barátunk rátapintott a lényegre,és ezzel kihúzott egy kis magyarázkodásból!Én szinte napi szinten építem a hajót és még nagyon az elején járok pedig már 7 éve építgetem.Ennyi időt ráfordítva egy makett simán elkészült volna szerintem.
Ebből kifolyólag írtam a kisebb hajókra.
Itt van egy pár kép a szellőzőkről.Ezek kicsit feladták a leckét.
Üdv!
EDE 434174 2011. február 27. 19:43
Válasz erre
SImi!

Azóta már van a pályán jobb Tone kit, amit nem kell annyira kibelezni.
Azért egyszer megnézném a tiédet, mert még sajnos nem volt szerencsém hozzá.
TAMAS78 434173 2011. február 27. 19:22
Válasz erre
Nem akarok Laci helyett szólni, majd megvédi ő a saját álláspontját, de szerintem a saját építésű, nagyon nagy és ebből következően nagyon részletes hajókhoz viszonyítva gondolta. Ebben az összefüggésben viszont igaz.

Másrészt szerintem nem feltétlenül árulja el ez a pár hónap-egy év-két év összevetés a valójában belefeccölt munka mennyiségét. Különböző emberek eléggé változó mennyiségű makettezésre fordítható szabadidővel rendelkeznek.

Tamás
SImi 434172 2011. február 27. 19:15
Válasz erre
Laci!
Bizony, én se értek nagyon egyet ezzel:"A kis méretű hajókat nem kell évekig építeni szerintem.Ez is egy előny!"
Az 1/700 -as IJN Tone -mat másfél évig építettem. Csak a kémény ca 350 darabból áll... Az ugyan ilyen méretarányú USS Montana is két évig készült.
Essex 434171 2011. február 27. 18:24
Válasz erre
"A kis méretű hajókat nem kell évekig építeni szerintem.Ez is egy előny!"

Szerintem ehhez zs180 kollégának lenne egy-két megjegyzése... :D
Laci 434170 2011. február 26. 15:44
Válasz erre
Üdv!
Én is szeretnék beleszólni!
A kis méretű hajókat nem kell évekig építeni szerintem.Ez is egy előny!

Más téma!
Nem tudom ki jön majd a szolnoki versenyre,viszont szeretném jelezni,hogy "mi" megyünk!Terveim szerint a test és a hátsó felépítmény egy része megy majd.Az elején még gondolkodok.
Üdv!
csatahajós 434169 2011. február 26. 14:59
Válasz erre
Ha a 700-as kicsi, mit szóljak én az 1250-esekkel :) (még szerencse hogy nem én építem...)

Egyébiránt a kis méretnek azért vannak előnyei is és szerintem a 700, a 600 meg főleg elég sok mindent megmutat már...persze ízlések és pofonok.
Sszabi1 434168 2011. február 25. 07:35
Válasz erre
Üdv!

Gondolom azért csődültek oda a Tirpitz-hez, mert abból láttak valamit. Mert valljuk be őszintén, ezek a szép kis 1/700-as hajók a fényképeken mutatnak igazán, ha a kiállításon nem tudok közel hajolni hozzájuk, akkor szinte semmit se látok a részletekből. Félreértés ne essék, nem leszólni akarom a kis méretarányt, de mindenképpen vannak hátrányai. Igaz a kis méretből származó nehézségekre György kolléga állandóan rácáfol, de hasonló kerekedett szemekkel figyelem Jim Baumann mesterműveit...:) Ha én egyszer a nagyobbakat így meg tudnám csinálni...
zs180 434167 2011. február 25. 00:13
Válasz erre
EDE,
tetszik a poén!
Simi,
elhozom mindkettőt, esetleg, ha felkérnek zsűrizni, kiteszem a "zsűri munkái" részre.
Nemsokára felteszek képeket a kisebb alkaltrészekről is, ha érdekel titeket. A csónakok elkészítése volt a legnagyobb munka: kimartam a műgyanta testeket, hogy csak egy héj maradt, majd a belső fehérre festése után beraktam a "padlót" húzott szálból, vagy rácsot díszszalagból (copyright by Simi)majd néhány bordát, majd egyenként a padokat, aztán az oldalakat magasítottam meg, kívülről felragaszottam oldalra dörtzsfát, alulra gerincet, hátra kormánylapátot, mindezt tízszer, plusz egy gőzcsónak, amibe kazán és gőzgép készült.
P.Gy.
EDE 434166 2011. február 24. 16:52
Válasz erre
Gyuri, SImi!

Azért a zsűri már csak észre veszi!
Simi 434165 2011. február 23. 22:12
Válasz erre
Gyuri!
Sajnos meg kell, hogy értsem: sokan nem tudják értékelni a kis léptékű maketteket - néha még a zsűri sem. Versenyeken többször tapasztaltam, hogy a 600-as és 700-as hajókat meg se látják, csak a nagy "csónakokat". Emlékszem, hogy néhány éve egy osztrák bácsi hozott egy 1/350-es Tirpitz diorámát. Kisebb csődület támadt egyből, pedig elég gyenge volt a minősége.
És dijnyertes diorámát elhozod-e?
EDE 434164 2011. február 23. 21:42
Válasz erre
Gyuri!

Látszik, hogy nálad nem a Zenta cirkálóval kezdődött...
Bocs, de ezt a poént nem tudtam kihagyni.
zs180 434163 2011. február 23. 10:07
Válasz erre
Simi,
nem nevezek be vele, túl kicsi.
Zaran,
ez a WSW cég 1:700-as műgyanta kitje, nagyon szép, de azért volt mit feljavítani rajta, pl. vízvetők az ablakok fölé, híd és egyéb felépítmények áttört ablakokkal, saját építésű felszereléssel(kompasz, kormánykerék, fényszórók, stb.), részben nyitott ajtókkal, 9 extra szellőzőkürtő, 11 gyakorlatilag saját építésű csónak, teljesen saját építésű árbocok és fegyverzet, meg ami most nem jut szembe...
Kovács Péter 1:100-as rajza alapján javítottam fel, de számos, a rajzon nem szereplő részlet is rajta lesz.
P.Gy.
zaran 434162 2011. február 23. 08:15
Válasz erre
Szervusz zs180.
Sajt készítésű a Zenta vagy volt valami ami alapján összeraktad? Hiába a 700-as méret, egyszerűen lélegzet elállító a hölgyike :)

Am véget ért a hajóépítő karierem :S Menyasszonyommal benéztünk egy játék boltba. Én makettekhez, ő plüssökhöz tartott. Hittem én. Odajött makettekhez és meglátta a Revell 1:1200-as hajóit. Mindet akarta :S Mindet szorongatta :S Iowa, Duke of York, Gneisenau, Enterprise, Bismarck :S Végül megállapodott a Gneisenaun, hogy azt veszi meg és rakja össze :S
Jajj, nekem, ha asszony nagyobbakba kezd. Ha veszek hajót és ő rakja össze, nekem végem lesz, ha nem építhetek :(
SImi 434161 2011. február 22. 23:41
Válasz erre
Gyuri!
Akkor neked is bőven meg lesz a melód Móvárig. Az a hágókötélzet különösen is jó munkának ígérkezik... szerintem te azt nagyon fogod élvezni - ahogy ismerlek. Ez a vakus kép szerintem még jobb is, mint az előző! Nagyon látványos lesz - kicsi méretei ellenére. Be is fogod nevezni a versenyre?
Különben köszönöm ezt a két képet, most egy kicsit én is össze fogom magam kapni. Ha elkészülök a toronnyal, én is teszek fel néhány képet.
zs180 434160 2011. február 22. 22:57
Válasz erre
Zenta félkész
Zenta félkész

Simi,köszönöm!
Remélem Móváron megmutathatjuk egymásnak az újdonságokat - amit eddig a PoW-ből láttam, első osztályú! Nekem is még sok finomság van hátra a festésből, aztán következnek a korlátok, kötélzet - régi vitorlás stílusban csarnakkötelek hágószálakkal! - majd a legénység, végül a saját készítésű művíz, úgyhogy van még rajta meló. Itt egy másik kép, vakus, de jobban visszaadja a színeket.
P.Gy.
SImi 434159 2011. február 22. 21:54
Válasz erre
Szia!
Akkor - zalaias kifejezéssel élve - "írigy-öllek"! (Egyszerű emberektől hallottam és szerintem nagyon találó.) A PoW -en még nincs is minden lefesteve, igaz ez már nem több, mint kb 5%. Csak a finomítás is nagyon sok időt vesz igénybe pl a "panellezés", a feketével való körbefolyatás, a részletek kiemelése. Ezt vízfestékkel követem el, mert azt szépen, könnyen lehet utólag korrigálni. Most a Pom-Pom-ok festésének végső fázisánál tartok. Ha ezzel végzek, gyakorlatilag kész a parancsnoki torony.
A művíz saját applikáció lesz?
TAMAS78 434158 2011. február 22. 18:05
Válasz erre
Akkor bocs, hogy félrevezettelek. Úgy emlékeztem, árulnak 700-ban is. Biztos a lövegcsövek rémlettek.
zs180 434157 2011. február 22. 15:15
Válasz erre
Kedves Simi!
Minden kész van, minden le van már festve valamennyire, és igen, lesz víz is alatta, bár ő egyedül fog úszni.
P.Gy.
SImi 434156 2011. február 22. 14:39
Válasz erre
Kedves zs180!
Akkor ez szó szerint egy arasznyi hajócska, és a fotó nagyon igazságtalanúl nagyítja fel. Ha jól értem, a "cullangok" is készen vannak: fegyverzet, árbocok, csónakok stb és már csak a festés van vissza? Ami eddig elkészült, az nagyon szép. Dioráma lesz?
zs180 434155 2011. február 22. 00:59
Válasz erre
Zenta
Zenta

Kedves Hajósok, főleg Simi!
Szeretném megmutatni, hol tartok most a kis, 1:700-as Zentámmal. A festés még nincs kész. Az egész nagyon kicsi, mindössze 13,7 cm hosszú (orrárboc nélkül).
Üdv,
P.Gy.
xxx 434154 2011. február 21. 20:47
Válasz erre
Megnéztem a honlapjukat, de csak 1:350 és 1:200 méretarányban találtam.
TAMAS78 434153 2011. február 21. 18:27
Válasz erre
Vagy HADvezérnél (had.hu) az RB-s cuccok között is találsz és rendelhetsz.
Laci 434152 2011. február 20. 21:34
Válasz erre
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény

Üdv Hajósok!
Mint már korábban írtam,kész van a főhangár,és így csinálhatom a következő részt.
Nos szombat,vasárnap ennyire jutottam,és mivel meglátásom szerint elég jó teljesítmény a két naphoz képest,így azt gondoltam,hogy megosztom veletek!
Üdv!
EDE 434151 2011. február 20. 20:20
Válasz erre
www.startmodell.hu/makcentrum_frameset.php

Itt rendelhetsz Eduardot, vagy Abert. Persze vannak jobbak is.
xxx 434150 2011. február 20. 19:25
Válasz erre
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy Budapesten hol lehet 1:700 hajókorlátot beszerezni? Nem akarok külföldről rendelni.
Laci 434149 2011. február 19. 17:04
Válasz erre
Szia Dcsabesz!
Sajnos csak álmaimban...
dcsabesz 434148 2011. február 18. 20:32
Válasz erre
Szia Laci!

Néha az az érzésem mintha Te jártál volna a Bismarck-on. :-)
EDE 434147 2011. február 17. 20:06
Válasz erre
Végre az ezer éves Hasegawa Kaga mellett áprilistól vadiúj a Fujimitől!
Laci 434146 2011. február 17. 18:58
Válasz erre
SImi!
A címet elküldtem mailen.Azt hiszem ez az "írígség" kölcsönös,de a lehető legjobb értelemben!
Köszi!
Üdv!
Simi 434145 2011. február 17. 15:39
Válasz erre
Persze, nagyon szivesen!
Csak a pontos címedet küldd el, légyszi.
Különben a hangár gyönyörű lett, "ha az írígség nem volna bűn..."
Laci 434144 2011. február 17. 14:18
Válasz erre
Főhangár készen végre

a tetőn lévő csónakbakok is a helyükön
Főhangár készen v...
Főhangár készen végre

hátsó lépcsők
Főhangár készen v...
Főhangár készen végre

csavar imitáció
Főhangár készen v...
Főhangár készen végre

felülről
Főhangár készen v...
Főhangár készen végre

korlát
Főhangár készen v...
Főhangár készen végre

közelebbről a kötél
Főhangár készen v...

SImi!
Olyan kérdéssel fordulok feléd,hogy tudsz e akkor nekem 0,5mm-s lyukasztót csinálni sztirolhoz?
Köszi a segítséged!
Amúgy meg kész lett a hangár,úgyhogy mehetek egy szinttel lejjebb.
Üdv!
Laci 434143 2011. február 17. 09:18
Válasz erre
SImi,EDE!
Köszönöm a segítségetek!
A következő problémákat tapasztaltam még anno lakkozás terén.Ezért is vonakodom kicsit.
A lényeg az,hogy ha túl híg,akkor megfolyik,ha kevés a nyomás,akkor köpköd.Mivel pont olyan résznél járok,ahol a fújandó felület két színből áll (antracit szürke -amit épp lakkozni kellene- és világos szürke,ami már lakkozva van),attól félek,hogy az egyiket elrontom,vagy a másikat javítom.
Valahogy mégis megoldom!
Üdv!
SSZABI 434142 2011. február 17. 07:33
Válasz erre
Ede, pontosan ebben a sorrendben képzeltem el a dolgot:)

Valójában azért ha nagyon meg akarja valaki építeni ezeket a szépségeket, akkor ott vannak végül is a papírmakettek is.

A Tegetthoff-ból kiindulva azonban talán még melósabb egy ilyet szépen megcsinálni, mint a műanyag társait,én most nagyon szenvedek a hajótesttel. Kitaláltam, hogy a hajófeneket borító "lemezeket" ill. a közöttük lévő kis hézagokat tömítem, majd lefestem. Na ezt szépen megcsináltam, mikor kiderült, hogy a vízvonal feletti oldalfalak sem illeszkednek megfelelően, szóval ezeket is elkezdtem tömítgetni + a felső falakat az aljával.Aztán addig addig forgattam a kezemben a hajót, míg fel nem tűnt, hogy a kazamaták teteje 4 helyen oldalanként behullámosodot...
Persze azon már régen túltettem magam, hibásak voltak a váz és a fedélzet méretei ezért a tatrész kialakítása némileg eltér az eredetitől, de mostmár nem tudok mit csinálni vele...

Igaz nem ide tartozó téma, de hasonló gondjaim vannak az óceánjárós fronton is. Ott az a sok szép század eleji hajó...(persze papírból ezek egy része is megvan)
SImi 434141 2011. február 16. 23:05
Válasz erre
A nemzeti indíttatást sokszor felűlírják a piszkos anyagiak...
SImi 434140 2011. február 16. 23:03
Válasz erre
Laci!
Valóban, a lakkozás sokkal trükkösebb, mint a festés. Két alapvető probléma szokott fellépni: 1.a nem megfelelő higítás (ha túl hígítod, az se jó; ha kevéssé, az is gond. A leírtakból inkább úgy tűnik, hogy nem elég híg a lakk. Ha létezik saját higítója, vedd meg, és azzal higítsd, mert az a tuti.) 2. a nem megfelelő nyomás és düzni; mindkettőből nagyobb kell. Különösen a jóval nagyobb nyomás a lényeges. EDE barátom után szólva, végezz próbafújást. Ha minden OK, csak akkor állj neki a hajónak. "Üdv!"
EDE 434139 2011. február 16. 22:36
Válasz erre
Szabi!

Derflinger, Lützow, Seydlitz?

Pl. a Revell nemzeti indíttatásból megpróbálhatná.
EDE 434138 2011. február 16. 22:31
Válasz erre
Laci!

A lakkozás nem mindig egyszerű probléma. Én a helyedben próbafújást végeznék több vékony rétegben egy próbafelületre, hátha jó a szórás. Matt, vagy selyemfényű lakkot felkenni szépen ecsettel elég rizikós.
Simi 434137 2011. február 15. 18:36
Válasz erre
Szia Csatahajós!
Köszönöm, amit az I.VH-s amerikai csatahajókról írtál.
River Plate: a korai háborús filmek tipikus példánya, amely az egész ütközetet olyan jópofa, néha majdnem hogy vicces kalandként mutatja be. A Graf Spee-n fogvatartottak is majdnem végig nevetgélnek benne. Persze azért érdemes megnézni, ha másért nem, a hajókért biztosan. A kérdésem tehát: valóban felhúzhattak a csatára 4 db nagyméretű White Ensign-t egy hajóra? Ezt kicsit nehezen akarom elhinni. (Egy tiszt meg is jegyzi a hídon, hogy "szépen felöltözött.")
csatahajós 434136 2011. február 15. 18:15
Válasz erre
Szia Simi!

Csatában valóban nem voltak az amerikai hajók, de harci bevetéseken nagyon is (Vera Cruz, Mexikónál pl tűztámogatást nyújtottak), egy teljes csatahajó kötelék állt a Grand Fleet mellett a háború második felében arra az esetre, ha a németek ismét próbálkoznának.

Szerintem az I Vh-s amcsi csatahajó makettek hiánya inkább arra vezethető vissza, hogy a pár korai egységet leszámítva (6 hajó) mind túlélt egészen a II Vh-ig és inkább a későbbi formájukban, változatukban ismertek a modellezők körében. Szóval nagyon is ott vannak, csak kicsit másképpen.

River Plate: az Exetert a Jamaica (Colony osztály) játszotta, az Achillest a Sheffield (Town/Southampton osztály,az a Sheffield amely a Bismarck akcióban is ott volt).
Simi 434135 2011. február 15. 17:04
Válasz erre
Az utolsó mondatnál véletlenűl lemaradt a kérdőjel...
Simi 434134 2011. február 15. 14:28
Válasz erre
Az az igazság, annyira nem vagyok szakértője az I.VH-s amerikai csatahajóknak. Tudomásom szerint nem igazán láttak háborús bevetést. Vagy tévednék? Az viszont tény, hogy makett/modelként nem sokat láttam még neten se. Ebből gondoltam, hogy nem olyan népszerűek ott, mint a II.VH-s hajók (ld Iowa osztály, hordozók, különböző cirkálók stb stb).
Más: a múltkor sikeresen letöltöttem a River Plate-i csatáról szóló 1956-os filmet. Ha jól sejtem, a Graf Spee-t leszámítva, a hajók eredetiek (Ajax, Achilles, Exeter). A csata elején elhangzik: "Nézze, ők is kitűzték a harci zászlókat (helyesen: lobogókat)!" A felvételen talán az Ajax látható, ahogy mindkét árbocon 2-2 (összesen tehát 4!) nagy méretű White Ensign lobog! Ez igaz lehet, hogy ennyi lobogót felvontak ilyenkor!
Laci 434133 2011. február 15. 13:08
Válasz erre
Üdv Emberek!
Olyan problémával fordulok hozzátok,hogy vettem festéket,konkrétan selyemfényűt.A probléma ott kezdődött,mikor alapos összerázás után szépen kifestettem a fedélzetet és száradás után inkább fényes lett,mint selyem.Vettem matt lakkot szórófestékben,de azzal meg az a baj,hogy (tapasztalat alapján írom) hol matt hol fényes.Szóval azzal nem merek fújkálni.Kérdés lehet e kapni ecsetes kivitelben matt lakkot?Mennyire befolyásolják a későbbiekben az időjárás viszontagságai?
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.