/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.
Jutas 434129 2011. február 14. 22:05
Válasz erre
Sszabi 434128 2011. február 14. 20:46
Válasz erre
Csak a témaválasztásban lehetne kicsit jobban újítani...kicsivel több század eleji csatahajó esetleg... 1-2 német dreadnought-ot el tudnék viselni azért (az icm hajóin kívül).
EDE 434127 2011. február 14. 20:37
Válasz erre
Úgy néz ki, most a Dragon a király, bár a legújabb Tamiyák se tűnnek rossznak.
Volt alkalmam betekinteni a Dragon Buchanan-jébe, gyönyörű a kidolgozása, bár abban a készletben fotomaratás még nincs.
Sebi 434126 2011. február 14. 00:04
Válasz erre
Jutas 434125 2011. február 13. 20:12
Válasz erre
Köszi.

Nagyobbra gondoltam.
Atis 434124 2011. február 13. 19:29
Válasz erre
Jutas 434123 2011. február 13. 18:18
Válasz erre
Sziasztok.

Tudna valaki az 1/350-es Bismarckhoz való fotomaratásról képet feltenni?
Laci 434122 2011. február 13. 08:52
Válasz erre
SImi!
Ezt aláírom én is!Tuti,hogy 1:350-ben nehezebb a szegecselést kézzel kidolgozni,és még sok mást is!Én ezért is tisztellek,mert Te ezt véghez tudod vinni,és profi minőségben.(Látva élőben a Hood csatacirkálódat írom ezt!)
Ez a kb. 10.000 Ft-s összeg,a mai helyzetben tudod...
De egy megszállott makettező a cél érdekében bármire képes.Én most vettem festéket a Bismarckhoz majd 4000-ért.
Üdv!
Simi 434121 2011. február 12. 22:49
Válasz erre
Szia!
A kitnek szerintem nincs elképesztő ára (50 USD, kb 10 ezer Ft; és ebben még maratás is van).
Én a magam részéről nem kedvelem az üres felületű, részletszegény, "munkás" kiteket (mint pl az ősrégi Heller hajók). És vannak részletek, amiket 1/350-es méretarányban nehéz is "kézzel" szépen kivitelezni, pl a szegecselést.
Laci 434120 2011. február 12. 21:34
Válasz erre
SImi!
Két dolgot fűznék hozzá.Az első az,hogy mivel dolgoztam fröccsöntő műhelyben,így tudom,hogy egy ennyire kidolgozott öntőformát írtó nehéz kidolgozni.(Mi tárcsás tipliket csináltunk,és egy ilyen szerszám kidolgozása több millióba került.)Tehát innen is lehet az elképesztő ára a kitnek.
A másik pedig az lenne,hogy ha már ilyen szinten kidolgozzák a makettokat,akkor lassan már nekem sem kell saját kezűleg elkészíteni a Bismarckot (csak megvenni).
Üdv!
SImi 434119 2011. február 12. 13:20
Válasz erre
Sziasztok
www.modelwarships.com/reviews/index.html
Ez a CAD-os (számítógépes) tervezés-kivitelezés csodákra képes! A Dragontól ez a Z-39 -es egy nyönyörűen részletgazdag darab! Különösen szép és egyedi: a parancsnoki torony (pl kábelek!), az első kémény (szegecselés!), a lövegtornyok (szegecselés!), a csónakok (belső szerkezet!) stb stb. Egyszerűen le vagyok döbbenve.
Azért a Trumpi Z-25 -öse sokkal le van maradva minőségben (az árban sajnos nem).
Laci 434118 2011. február 5. 21:30
Válasz erre
BBalázs!
Most feltetted a nagy költői kérdést!Én úgy tudom,hogy a repülő, a Kriegsmarine számára épült és ezért is van úszótalp rajta.Általában fedett hangárakhoz építették,de voltak szabadban elhelyezettek is.Elsőként az Admiral Graf Spee kapott ilyen repülőt és úgy tudom ez a hajó is a katapulthoz szerelve szállította.Tehát véleményem szerint az első szériás gépek még merev szárnyakkal,de a későbbiek pedig felhajtható szárnyakkal készültek.Ha nem így van javítsatok ki!
Üdv!
BBalázs 434117 2011. február 5. 15:02
Válasz erre
Igen, ez tűnt nyilvánvalónak, de az Arado esetében erre még sosem gondoltam. A Revell 1:72-es kittjében nem kínálták azt a lehetőséget, hogy fel van hajtva a repülő szárnya, illetve fotót sem nagyon találtam felhajtott szárnyakkal.
Lehet ez is naív kérdés, de az Aradok kivétel nélkül felhajtható szárnnyal készültek?
Laci 434116 2011. február 5. 14:36
Válasz erre
arado-ar-196
arado-ar-196

Szia BBalázs!
Kezdeném a repülővel.Ezek felhajtható szárnyakkal épültek.Én ezt a repülőt már a katapulton épp felszállni kívánó pozícióban fogom elhelyezni.(Forgó propellerrel.)Készül majd még felhajtott szárnyakkal is repülő,amint épp a hangárban van.
a Bismarckról pedig a véleményem a következő.Szép a kidolgozása,de mégis van egy-két olyan,ami mégis negatívumként hozható fel.Például gondolok itt a festetlen részekre,vagy éppen a radar ernyőre.Ott látszik,hogy nem körbehúzta a szálakat,hanem egyszerűen (az oldalán látszik) egy szűrőhálóból,vagy valami fém hálóból készítette el.
Üdv!
BBalázs 434115 2011. február 5. 14:07
Válasz erre
Azt hiszem már szerepelt itt ez a link, de a Von der Tann igazi különlegesség.
Ha már itt tartunk, Laci erről a Bismarckról mi a véleményed?
www.kbismarck.org/forum/viewtopic.php
BBalázs 434114 2011. február 5. 14:04
Válasz erre
Lacikám!
Ütősen néz ki!
Egy dolog kelt bennem furcsa érzést, a repülő mérete: hogy fért ki a hangárajtón?
Laci 434113 2011. február 5. 12:57
Válasz erre
tat felépítmény részlet
tat felépítmény r...
tat felépítmény részlet
tat felépítmény r...

Üdv minden hajós embernek!
Mai nap gondoltam egy nagyot,és összeraktam az eddig elkészített darabokat.Ezt a képet adta!
Üdv!
Laci 434112 2011. február 4. 17:51
Válasz erre
EDE!
Tudod,azért megcsinálni 1:100-ban dolgokat,sokkal egyszerűbb,mint 3,5-ször kisebben.Inkább vállalom a kihívást,hogy magam készítsem el,minthogy már szinte megfoghatatlan alkatrészekkel bosszantsam magam.
Ezért is nagy tisztelője vagyok SImi barátunknak!
Üdv!
EDE 434111 2011. február 1. 20:19
Válasz erre
Essex 434110 2011. február 1. 09:23
Válasz erre
Ahhoz, hogy a létrán fel tudjanak menni, mindenképpen kell mindkét oldalon valami kapaszkodó. Ez lehet a korlát tartóoszlopa - ez a leggyakoribb -, de ha nincs korlát, akkor is muszáj egy-egy rúdnak lenni mindkét oldalon. Esetünkben a szemből nézve jobb oldalon ez a rúd egy hosszában futó kapaszkodóban folytatódik, a bal oldalon meg csak a rúd van. Nézz meg bármilyen lapos háztetőre vezető létrát, ott is van mindkét oldalon valami hasonló.
EDE 434109 2011. január 31. 21:00
Válasz erre
Laci!

Nem semmi arc vagy! Makettet feljavítani nincs türelmed, ezért építesz magad egyet! :)
Tavaly, amikor a Debrecenen volt a TIT kiállítása, egy öreg fikázta a kitből készült hajókat. Hát hallja szavad!
Egyébként a PoW-on "karámot" én is először félrenéztem, aztán azt mondtam magamban, SImi mester nem tévedhet, és lám tényleg az egyik oldalon két drót fut, a másik pőre. Az a rúd meg nyilván azért van ott, hogy a létráról könnyebben fel lehessen kászálódni. Egy biztos, erős hullámzásban nem lennék a közelében, még felnyársalna!
A későbbi fotókon az osztály többi tagján mintha nem lenne ott.
Laci 434108 2011. január 29. 12:36
Válasz erre
SImi!
Tényleg!Igazad van!Nem is figyeltem ezt rajta.Mentségemre szóljon,hogy én nem értek ehhez a hajóhoz -legfeljebb csak a hajóosztályba bírnám besorolni- és így elsiklottam rajta.
Viszont nem kötekedés képpen,de akkor ha egy sor "korlát" elég,akkor minek a másik oldalára egy szál rúd?
Érdekesek az angolok!
Viszont nagyon jók lettek a tornyok!(Nekem ehhez -maketteket kidolgozni- nincs türelmem.)
Üdv!
Simi 434107 2011. január 29. 11:34
Válasz erre
Laci!
Ha megnézed a mellékelt archiv fotót, ugyan azt fogod látni... A "két rúd"-nak valószínűleg az a szerepe, hogy az alatta levő létráról/-ra biztonságosan lehessen közlekedni. Azt viszont elégségesnek látták, hogy csak az egyik rudat kössék össze (két kötéllel) a korláttal. Szóval én csak lemásoltam.
Laci 434106 2011. január 29. 11:05
Válasz erre
SImi!
A "11"-s képnél azt vettem észre,hogy a torony tetején a két cső között van két rúd.Na most az egyik -bal- oldalin van is korlát? kihúzva.A jobb oldalin nincs.Miért van ez így?vagy még nincs kész?
Érted mire gondolok?
Üdv!
SImi 434105 2011. január 28. 14:19
Válasz erre
archiv fotó a Prince of Wales "B" tornyáról.
archiv fotó a...

Ja, és egy archiv fotó is a PoW "B" tornyáról.
SImi 434104 2011. január 28. 14:10
Válasz erre
11

Ez a "B" torony
11
12
12
13

Ez pedig a hírhedt "Y" torony (A Bismarck elleni csatában sok gond volt vele.)
13
14
14
15
15

Sziasztok hajósok!
Végre elkészültem a fő lövegtornyokkal. Itt a képeken csak a "B" és az "Y" tornyokat mutatom be, mert ezek a legizgalmasabbak. Az "A" gyakorlatilag olyan, mint az "Y", csak nincs rajta hátul korlát és az UP védőlemezek. Most már a parancsnoki torony összeállítása a következő állomás. Ha minden jól megy, talán egy hét múlva arról is teszek fel képeket.
Laci 434103 2011. január 28. 08:09
Válasz erre
SImi!
A hozzászólásodban benne van a válasz is!Mivel a németek megőrülnek a "Gulasch" levesért,ezért csakis az főhet benne.Már csak azt nem értem,hogy az hogy jön ki a csapból...
Egyszer megkörnyékeztek a garázsunknál a "nevével azonos bőrű tolvajok",hogy van e egy kis fém hulladék.Mondom van,csak nem nekik való.
Azóta feldaraboltam kisebb táblákra a rezet és felcuccoltam a zárt folyosónkba.Mostanában már inkább lefújni megyek a garázsba.
Üdv!
Simi 434102 2011. január 28. 00:08
Válasz erre
Szerintem... az utolsó elötti képen a gulyáságyú látható. Vajon, mi fől most benne? Ez a rengeteg réz! Csak a környékbeli "szinesfém tolvajok" meg ne tudják!
Laci 434101 2011. január 27. 23:25
Válasz erre
főhangár
főhangár
főhangár

Jobbról balra.A szellőző egy része,melegvizes tartály,municiós szekrény (éles lőszer),és egy tároló szekrény.
főhangár
főhangár

csap
főhangár
főhangár
főhangár
főhangár

hátulról is alakul
főhangár

Üdv hajósok!
Eddig ennyire állok a hangárral.Még hiányzik róla a csónaktartó bakok,létra,lépcső,kábelezés,reflektor,szellőzőrács,távmérő,korlát,szellőző takaróajtók.Viszont napról napra alakul.
Üdv!
Laci 434100 2011. január 26. 00:21
Válasz erre
Őszintén?Lehetetlenség nincs,csak tehetetlenség!Feladja majd a leckét,de megoldom úgy éljek!
Üdv!
SImi 434099 2011. január 25. 23:18
Válasz erre
Laci!
Elnézegetem a képen azt a fényszórót... abból mit fogsz kihozni?
Laci 434098 2011. január 25. 22:44
Válasz erre
kábelezés ismét
kábelezés ismét
original bild
original bild

Üdv mindenkinek!
Ismét csináltam egy kis villamos szekrényt.
Üdv!
Sszabi 434097 2011. január 25. 21:49
Válasz erre
Tiszteletem!

A segítségeteket szeretném kérni. Akinek megvannak az alábbi Haditechnika számok esetleg, és megválna tőlük, vagy megtenné nekem, hogy ezt a pár oldalt beszkenneli és elküldi nekem mailben annak nagyon örülnék!
Sajnos a Haditechnika netes archívumát már nem találtam meg, pedig hasznos lenne most, és annak idején bízva az állandóságában nem mentettem el ezeket...:(

Sieche, Erwin F.: A megerősített TEGETTHOFF-osztályú csatahajók 35 cm-es ágyúi. Haditechnika 1997/1. 70-74.

Horváth János: Az osztrák-magyar hajóhad rádiókészülékei. 1-2. rész. Haditechnika 1994/2. 57-60., 1994/3. 61-64.

Ha tudna valaki segíteni annak előre is megköszönném!
Üdv!
Sszabi
SImi 434096 2011. január 25. 20:58
Válasz erre
Lucky és Joe1967!
Köszönöm az infókat! Amikor lesz időm kisérletezni a forrasztással, ki fogom próbálni.
lucky 434095 2011. január 25. 16:40
Válasz erre
Forrasztóvizet így is lehet előállítani: sósavban feloldani kis cink( horgany) lemezt.
Addig kell adagolni a lemezt míg pezseg a sósav. Sósavból a 20%-os előnyben.
Forrasztás után érdemes szappanos ( mosóporos) vízben megmosni a művet, közömbösítés miatt.
joe1967 434094 2011. január 25. 07:36
Válasz erre
Simi, ha nem találsz forrasztóvizet , helyette próbáld ki a RO 55 rozsdaoldót. Sárga literes kiszerelésben is kapható és szerintem ugyanolyan jó.
Laci 434093 2011. január 25. 01:21
Válasz erre
Forrasztóvíz
Forrasztóvíz

SImi!
Egyszerűen forrasztóvíz a neve.Elvileg bármelyik villanyszerelő boltban lehet kapni,kivéve itt nálunk.Ugyanis nekem is rokonok hozzák Pestről.Azt hiszem a kép minden infóval ellát.
A leírás szerint:Cink-klorid,Amm.-klorid (aktivizálható klórt tartalmazó vizes oldat 22,26%.)
Az ár 1 éves,bár azóta nem sokat változhatott.
Egy személyes kérdés:
Te is szeretnél felhasználni rezet a hajódhoz?
Tulajdonképpen én nem akarok észt osztani,ugyanis nem akarom szegény Hajókovácsot ezzel megbántani!
Üdv!
SImi 434092 2011. január 24. 23:48
Válasz erre
Laci!
Ez a forrsztóviz valami igazi varázsszer lehet. Mi a neve és hol lehet kapni?
Laci 434091 2011. január 24. 20:12
Válasz erre
SImi!
Köszi az elismerő szavakat!Próbálom a lehető legjobban kidolgozni.Én egy un. forrasztóvizet használok,amit injekciós fecskendőből -vékony injekciós tűvel- csöppentek a forrasztandó felületre.Ez megfolyasztja a cint és kitűnően megforrasztja a réz drótot.Gyönyörűen "ráfut".Különben,meg -tapasztalatom szerint az eddig forrasztott rézhuzalok között- az 1mm vastagságú huzalig álomszerűen,viszont az 1,5mm-t és az fölött már nehezebben akarja.
Üdv!
SImi 434090 2011. január 24. 17:48
Válasz erre
Így már világos! Nagyon precíz! Nem nehéz a 0.3-as drótokat forrasztani?
Laci 434089 2011. január 24. 15:30
Válasz erre
korlát
korlát

SImi!
Ja értem akkor!Nem egyre gondoltunk.
A korlátok 0,3mm-s drótból vannak.A főfedélzet láncait elvileg már megrendeltük,(kb. 2 éve)de még mindig semmi hír róla.Azoknak is 0,3mm átmérőjűnek kell lennie,jobban mondva a láncszem hosszának.
A kapaszkodó fölötti rész nyitott,semmilyen ajtó nincs rajta.A kép beállítása miatt nem is látszott ez a rész,de most kárpótoltam.
Üdv!
SImi 434088 2011. január 24. 13:00
Válasz erre
Laci!
A korlátokat én általánoságban értettem, te meg erre az adott helyre gondoltál. Különben abszolut szép lett. Én is pont így csináltam volna, legfeljebb ragasztásos technikával. Különben milyen átmérőjű a drót, amit használtál? Csak egy apró megjegyzés: a kapaszodó fölötti rész nincs kinyitva, hogy a felmászó ember beférjen?
A főfedélzeten a lánckorlátot hogyan tervezed elkészíteni?
Jutas 434087 2011. január 24. 10:42
Válasz erre
Laci 434086 2011. január 24. 10:26
Válasz erre
kábelezés stb

ez a másik oldala
kábelezés stb
kábelezés stb
kábelezés stb
kábelezés stb

azért tettem fel ezeket a képeket,mert itt jobban látszanak a vezetékek "hovatartozásai"
kábelezés stb
kábelezés stb
kábelezés stb
korlát
korlát
korlát

itt látszik az ív a korlátban
korlát

SImi!
Itt van az ígért kép a korlátról.(Tettem fel még a kábelezésről is a másik oldalról.)Úgy kezdtem el,hogy először a tartókat raktam körbe.Majd csináltam 3 különböző méretű karikát,és lentről (a kisebbik átmérőjűvel) kezdtem,majd úgy haladtam felfelé a szélesedő rész felé.Így lentről fölfelé könnyebb a forrasztás.
Ezt a rézműves szakmát Hajókovács barátunknak köszönhetem!
Üdv!
EDE 434085 2011. január 23. 20:13
Válasz erre
Urak!

Ha valaki a WEM-tôl mostanában rendel fotomaratást, beszállnék.
Foglalkozgatok a Franklinnel. Van mit igazítgatni.
lucky 434084 2011. január 23. 15:45
Válasz erre
Jutas!
A mi Simi-nk itt Zsolt75 névvel fut.
Szűcsünk meg Asheron, v Csónakos néven.

SImi!
Egy Pelikánnal már kapcsolatban vagy..:)
SImi 434083 2011. január 23. 15:11
Válasz erre
Mivel a pelikánokkal eleddig még nem kerültem kapcsolatba, úgy akkor az a "Pelikános Simi" nem én vagyok.
Üdv!
SImi 434082 2011. január 23. 15:09
Válasz erre
Laci!
Lehet, nehéz napom van ma, mert nem nagyon értem, hogy hogyan is fogod elkészíteni a korlátot... pl már az se értem, hogy "felfelé szélesedik", meg ezt se "a karikákat nem forrasztom össze,mert nem bírnám ráhúzni a tartóira". Talán a képekből majd megértem.
Jutas 434081 2011. január 23. 13:28
Válasz erre
Szia SImi

Te a Pelikános Simi vagy?
zaran 434080 2011. január 23. 11:56
Válasz erre
SImi
Ez fantasztikus. Jól emlékszem, hogy 1/350-et mondtál? Ehhez képest az én 1/570-em rút kiskacsának néz ki...de az én rút kis kacsám :D
Szörnyen jól néznek ki azok a lövegek :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.