/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
lucky 434304 2011. március 27. 09:37
Válasz erre
Volt zöld is, szürke is.
Azért kíváncsi lennék a hajókra..
BBalázs 434303 2011. március 27. 09:18
Válasz erre
Vidgul 434302 2011. március 26. 23:36
Válasz erre
Sziasztok!

Az egyik klubtársam igen érdeklődik az Osztrák-Magyar haditengerészet csatahajói iránt. Már meg is építette a Habsburg-osztály mindhárom hajóját 1:3000 (igen jól olvassátok) méretarányban de a festésnél elakadt ugyanis nem igazán tudja, hogy milyen színre festették a hajókat. Mondtam neki, hogy tudomásom szerint zöldre amilyen az adriai partvonal, de nem vagyok benne biztos. A kérdés tehát, hogy milyen színnel festették le a Habsburg osztály hajóit?

Köszi.
Sszabi 434301 2011. március 26. 10:53
Válasz erre
Szervusz!

Ha majd találok valamit ami kellene, akkor igénybe venném majd a segítségedet ha áll majd még az ajánlatod (egyenlőre még a források előteremtése folyik)!
A későbbi segítséged is előre köszönöm!

Egyébként tegnap találtam 1/600-as Yamato-t is, bár nem találtam hozzá dobozbontást...

Üdv, Sszabi
zs180 434300 2011. március 26. 08:59
Válasz erre
Ez az! Én sem szoktam ezt egyedül intézni. Összeülünk egy haverommal (neki van PayPal-ja - ezzel tudsz fizetni az e-bay-en) és rendelgetünk. Ha valaki tapasztaltabb segít, hamar belejössz ls olyan dolgokat találsz, amikről nem is tudtad, hogy léteznek.
EDE, nem tudom, az 1:500 is jó lehet, csak eddig nagyon kicsi volt a választék. A klasszikus 1:500-asok a Frog makettek. Mondjuk én évekkel ezelőtt megvettem a Revell
dobozban árult Royal Sovereign-t, évekig állt a szekrényben, majd egyszer egy barátommal történt tüzetes átvizsgálást követően arra jutottunk, hogy semmi nem használható belőle, így végül a kukában landolt...
BBalázs 434299 2011. március 25. 19:55
Válasz erre
Ssszabi!
E-bay-en nagyon sokminden olyat is be lehet szerezni, amit Mo-n álmunkban sem. Persze jól meg kell nézni, mert a szállítási költség eléggé megtudja dobni az árakat. Ha gondolod segíthetek rendelésben.
Sszabi 434298 2011. március 25. 13:07
Válasz erre
Jó ez a méretarány valóban, bár az általad soroltak közül több olyan van amiről így nem hallottam még, de mindenesetre jól hangzik.
Az ebay-t szoktam nézegetni és tényleg vannak nagyon jó dolgok, de őszintén szólva nem nagyon értek ehhez a netes rendeléshez, ezért nemis próbálkoztam még vele :(
EDE 434297 2011. március 25. 11:45
Válasz erre
Gyuri!

A Fujimi mostanában 1:500-al kísérletezik. Vagy 10 éve belenéztem a Nichimo 1:500 Hiryu-jába, égész szimpatikus méretarány.
EDE 434296 2011. március 25. 11:38
Válasz erre
Laci!

Akkor én sem értem. Mégegyszer mondom, a fotókon én sem láttam megfolyásokat, mondjuk nem is végeztem részletes elemzést.
Na mindegy, további sok kitartást a munkához!
EDE 434295 2011. március 25. 11:36
Válasz erre
zs180 434294 2011. március 25. 08:44
Válasz erre
Ja, és van még Hood és Prinz Eugen is, az előbbi is felejtős (de Hoodból úgyis elég gazdag a választék másoktól), de az utóbbi jó.
zs180 434293 2011. március 25. 08:16
Válasz erre
Ezenkívül van az Airfixből Bismarck, Graf Spee, Scharnhorst, King George V, Belfast, Ajax, Triabal, H, Daring osztályú, négykéményes, és Z-34-es romboló, a háború utániak közül Tiger, modernizált Victorious, Fearless, Leander, Amazon, County. Van közöttük jó néhány, amit még most sem gyárt más cég. Egyik-másik (KGV, Repulse) igazán szép, másokat sok munkával lehet azzá tenni, de a hajótest fő méretei általában helyesek. Egyedül a Bismarckjukat nem ajánlom, az nagyon gyenge. Az 1:600 méretarány szerintem jobb, mint az elterjedt 1:700, mert alig több a helyigénye, mégis sokkal jobban mutat, jobban részletezhető. A beszerzéssel kapcsolatban a kulcsszó: e-bay. Szinte mindent meg lehet találni előbb-utóbb, fillérekért.
P.Gy.
apu86 434292 2011. március 24. 21:00
Válasz erre
Szia EDE!

Köszönöm a segítségedet! Sajnos nem vagyok pesti :(

Azért köszönöm még egyszer!
Laci 434291 2011. március 24. 12:50
Válasz erre
EDE!
A kritikákat én sem a rossz értelemben fogom fel,mert abból tanul az ember.Remek példa erre Simi barátunk,aki szólt egyből,mikor a hajótesten nem futottak egy vonalban az ablakok.Ezt kijavítottam és hála neki,mindjárt szebben mutatott.De egy alábbi hozzászólásomban kifejtettem véleményemet a nem minősíthetőségről.Ez nyomta fel a pumpát.
A festést kompresszorral szoktam fújni 5-6 bar állandó nyomáson.Azt is úgy,hogy előtte mindig "belövöm" a szórást,hogy nehogy meglepetés érjen.Mikor ez megvan,akkor először is ködölni szoktam,hogy a következő réteg jobban fogjon illetve takarjon rajta.Általában 3X megyek végig rajta,1. a ködölés,2. a takarás,3. pedig a javítás.
Mindig vízszintes irányban fújom kb. 40 cm távolságról úgy,hogy a festék szórása közben mindig függőleges.Mindezt természetesen nem folytonos állandó fújással teszem,hanem piciket szaggatottan,illetve kicsit hosszabban,ahol épp kell.
Azt hiszem van gyakorlatom a fújásban,mert dolgoztam autófényező műhelyben is,és autókat is fújtam már meg komplett otthon is.Hozzáteszem eddig sosem hozták vissza,hogy nem jó a festés.
Ebből kifolyólag csodálkoztam azon a hozzászóláson,hogy vastag illetve megfolyt a festék...
Na nem sztárolni akarom magam,de azt hiszem akkor egy ilyen kisebb darabok már nem igazán okoznak gondot.
További szép napot!
Üdv!
Tyimosenko 434290 2011. március 23. 21:26
Válasz erre
Heló EDE,

Ez a Váci út 95-ben lévő Modell & Hobby bolt?
Köszi, Üdv.
Sszabi 434289 2011. március 23. 21:18
Válasz erre
Ééés ilyenkor nem vagyok pesti :(:(
Batka 434288 2011. március 23. 20:58
Válasz erre
Pont ma voltam, tart még az akció :-)
EDE 434287 2011. március 23. 20:43
Válasz erre
apu86!

A Váci úti modellboltban a Forgách utcánál lehet hogy még tart a Trumpeter akció.
2000 Ft alatt lehet venni 1:700 moder Iowa oszt. csatahajókat.
apu86 434286 2011. március 23. 20:26
Válasz erre
Sziasztok!
Csak érdeklődés szinten szeretnék kérni egy kis segítséget. Kezdő makettező vagyok viszont tetszenek a hajók/csatahajók. Tudna valaki esetleg ajánlani valamilyen hajót (nem csak csatahajó, tetszenek a polgárik is) ami kezdőhöz méltó, nem méregdrága?

Segítségeteket előre is köszönöm!
Sszabi 434285 2011. március 23. 18:45
Válasz erre
Szia!

Na erre gondoltam én az ablakokkal kapcsolatban. Ami a következőket illeti, az airfix-nek vannak ilyen léptékű hajói. Én most szerzem be majd a Warspite-et, de van neki a Nelson/Rodney, Iron Duke, Ark Royal, régen volt neki Repulse is, azt itthon még nem találtam meg :(
De van még más lehetőség is. Sokkal szélesebb a választék papír makettekben, és 1/200-as méretarányban már egészen jól néznek ki, ráadásul a legnagyobbak is max 10 ezerbe kerülnek (+a korlát problémát is meg lehet oldani olcsóbban) Fontos megjegyeznem viszont, hogy kezdésnek egy kis darabbal kell kezdeni - én itt szúrtam el - mert rettenetesen melós is tud lenni 1-1 nagyobb hajó, amin tele van a fedélzet berendezésekkel... Most a Tegetthoff-om is ilyen darab, és megtudja dolgoztatni az embert...
zaran 434284 2011. március 23. 15:08
Válasz erre
Kép 013
Kép 013
Kép 014
Kép 014
Kép 015
Kép 015
Kép 016
Kép 016
Kép 017
Kép 017

Szervusz
Sajnos a Scharnhorst is egyben van. Viszont ha úgy vesszük, a PoW az első hajóm.
Noha az első a Scharnhorst azt 12 évesen építettem. Inkább játék volt több mint 10 éven át mint makett. A PoW ezzel szemben helyből fény évnyi ugrásnak felel meg :)
Igen, tervezem következő hajó építését :) Még nem tudom milyent illetve lenne-e helyem, de szeretnék majd még építeni :) Jó lenne ebben a méretarányban, de nem tudom ezen a kettőn kívül milyen hadihajó vehető még :S
Max másodszorra is megveszem valamelyiket és testvérhajóként építem meg :)
A fényképezésem nem javult :D XD
De íme az új képek.
Sszabi 434283 2011. március 23. 09:12
Válasz erre
Szia!

Könnyebb dolgod lett lett volna ha még nincs teljesen egyben az egész, a Scharnhorston próbáld meg hamarabb megcsinálni ezeket. Nekem van 1/600-ban utasszállítóm is pár, a gondom ott is az, hogy a szögletes ablakokat kifúrni se tudom, olyan sűrűn vannak de tűfilccel meg nem sikerült olyan szépre, ennek eredményeként jött egy kis alkoholos mosás... (pl. Queen Mary vagy Elizabeth oldalain, igaz ezek is a korlátokra várnak...).
A revell Bismarckon is csak ezzel a pöttyös módszerrel raktam ablakokat, igaz az már jópár éve készült, de mindig tanulunk valamit, főleg ha a fórumot nyomon követjük!
A következőnél majd úgyis tudni fogod már, hogy mit kell csinálni;)
EDE 434282 2011. március 23. 08:49
Válasz erre
Laci!

A bántó kritikától elszáll az ember agya, de aztán ha összeszedi magát, elgondolkodik, hátha van benne valami abban amit, mondanak. Egy ilyen ítélet után nekem sem lenne kedvem bájcsevegni az urakkal, de azt el kell ismerni, a festéshez baromira értenek.
Én ugyan nem láttam a parancsnoki álláson festék összefolyásokat, de ha tényleg van, elkerülheted azt úgy, hogy több vékony rétegben fújod fel a festéket.
18-évesen építettem egy 1:200 anyahajót. A gépágyúk gombostűből voltak, a Zerókat ceruzából faragtam, ma jót röhögnétek rajta. Engem zavart, hogy nem minden derékszögű, ráadásul meglehetősen kidolgozatlan volt, mert úgy, mint ahogy te kidolgozod brutálisan sok időt vesz igénybe. Ebből a pozícióból aztán mindig úgy éreztem, pofátlanság lenne bármilyen kritika.
Ha néhányan azt mondják, lehetne derékszögűbb, meg párhuzamosabb, akkor a további részleteket próbáld meg pontosabban kidolgozni, és akkor nem éri szó a ház elejét.
Azt hiszem, mindjájan azt szeretnénk, hogy minél több kiállításon, minél többen csodálják meg a "csónakodat".
zaran 434281 2011. március 23. 08:35
Válasz erre
Sszabi!
Ma megcsináltam az ablakokat a javasolt módszer szerint, mármint a tűfilccel. Szerintem egész jó lett. Viszont a parancsnoki felépítmény tetején a közlekedők által összefogott ablakokhoz nem fértem be vele. :S
Ha szépen kisüt a nap, akkor úgy 10 óra környékén képet is teszek fel. :)
Batka 434280 2011. március 23. 05:31
Válasz erre
Laci utolsó mondatához csak annyit, hogy talán az ilyen helyzetek miatt mennek kevesebben versenyekre, vagy neveztetik be alkotásukat.
Szerintem senkinek se hiányzik, hogy több hónapos munkáját így véleményezzék.
BBalázs 434279 2011. március 22. 21:44
Válasz erre
Tamás rámutatott a lényegre:
a mai makettek számítógép tervezte gépek által készülnek. Kicsit "hajósabb" példaként hoznám fel a híres 1:10-es Yamato-t.
Számítógépes tervezés után sok milliós gépekkel kivitelezett alkotás lett a vége. Költségvetését tekintve szerintem megdöbbennénk.
Laci ezzel szemben saját kezüleg alakít minden alkatrészt, az anyagiak is nyilván erősen korlátozottak. Ezen a hajón sosem lesz minden "derékszögű", mert EMBER alkotta és nem GÉP. Persze törekedni kell a legjobbra. Nem sokan vannak köztünk, akik ezt a szintet és kreativitást hozni tudnánk. Meglátni mindennapi használati tárgyakban a "lehetőséget", nah ezt nevezik művészetnek. És a pontatlanságok miatt lesz épp egyedi a Bismarck. Kezének lenyomata.
Nem értem én sem, hogy miért nem tudták minősíteni... ezzel úgymond lekicsinylően nyilatkoztak erről a munkáról, némi rosszindulatot érezni az esetben.
SImi 434278 2011. március 22. 20:52
Válasz erre
Gyuri!
Ha jól értem, a csónakok azért meg voltak gyantából, de a belső részt kellett neked kialakítani? Azért így se semmi meló. Én pl a PoW csónakokkal majd egy hónapot elszórakoztam. Ott is hasonló volt a feladat. (Mások ennyi idő alatt kész makettet építenek. Amikor elmondják, leírják, kicsit hülyének érzem magam.) Remélem, te is meglátod maj élőben...
TAMAS78 434277 2011. március 22. 20:44
Válasz erre
Laci, Elektrolakatos és kedves összes hozzászóló!

Laci hajóját összehasonlítani a többi, épülőfélben lévő, fröccsöntött makettel, az kb. olyan, már elnézést a túlzásért, de mintha egy, mondjuk 1/35-ös, profi műgyanta figurát összevetnénk a Dávid-szoborral. A 35-ös figura felületén vannak milliméteres egyenetlenségek? Nincsenek. A Dávidon? Még nagyobb is! A műgyanta figurának szép, életszagú a festése? Mondjuk, hogy igen. A Dávid? Még festve sincs az a szutyok!

Összesítve: a 35-ös nyert, a Dávid minősíthetetlen.

Mindazonáltal, ha valaki ezt a gondolkodásmódot támogatja, ott szerintem nem a Dáviddal van a probléma.

Laci! Pontosan így tovább a Bismarckkal, és köszönjük neked, amit teszel.

Tamás
Laci 434276 2011. március 22. 20:25
Válasz erre
Üdv hajósok!
Mindenkinek Tiszteletem,DE...
Elektrolakatos!
Meg kell,hogy védjem Sanyit,ugyanis nekem is hasonló gondolatok fordultak meg a fejemben,mikor mint Te általad is írt "NEM MINŐSÍTHETŐ" jelzőt meghallottam a versenyen.Kérdem én,ha azt mondjuk valamire,hogy nem minősíthető,akkor az magyarul annyit jelent,hogy selejt illetve sz@r.Mármost ha én a két saját kezemmel építek meg rajta minden egyes alkatrészt az utolsó csavarig,amit gépben fröccsöntött keretben egy gombnyomás az egész és ez a művelet kb. 20 mp-s,nekem órákba illetve napokba telik elkészíteni.Ezt a kapitányi szállást is a főhangárral együtt több,mint 8 hónap alatt sikerült ilyen állapotba hoznom.Megjegyzem az eredeti hajó kinézete alapján.Rengeteg időmbe tellett,mire idáig eljutottam.Ha netán mégsem ismerhető fel a hajó mivolta,akkor lehet,hogy én vagyok a hülye és ez nem is a Bismarck.
Tehát ha mindez nem minősíthető,akkor mi a fenét vittem én a versenyre?Délibábot?Netán összedobált rézlemezek halmazát némi fával megtűzdelve?Mert ha igen,akkor valóban nem minősíthető.Ugyanis amit nem ismerünk fel,azt nem is tudjuk hova sorolni,így nem is kell vele többé foglalkozni.
Simi barátunk is megírta a tutit.(Köszi SImi!)Ha mindez nem elég,hogy így kidolgozom,akkor mit mondjak arról,hogy ráadásul világít,működik és RC lévén minden kis hülyeséget megcsinálok rajta,hogy minél szebben nézzen ki!Nekem ezen is törnöm kell a fejem,hogy mindez valósággá váljon,anélkül,hogy rontaná a modell külsőleg csorbított kinézetét.
Korlát!Mint Simi is írta utólagosan is lehet rajta igazítani percek alatt.
A másik amin még igencsak kiakadtam,hogy ha ez egy "Épülés alatt álló" kategóriában indult,akkor az szerintem azt jelenti,hogy még nincs kész,nem a végleges állapotban van.Akkor miért is NEM MINŐSÍTHETŐ?
Nem Veletek illetve Önökkel van problémám,hanem a felhozott vádakkal!
Remélem nincs harag!
Köszönöm a türelmüket és elnézést,hogy részt vettem a versenyen!
Üdv!
Simi 434275 2011. március 22. 20:01
Válasz erre
Pl számítógép kidobott részei, úgy mint tápegység, különböző kábelek stb stb. Általánosságban mindenféle kábelt érdemes megnézni. Ha van roma ismerősöd, tőle még jobb tippeket kaphatsz...
Sebi 434274 2011. március 22. 20:00
Válasz erre
Szia !

Hát így hirtelen ezek a hajók jutnak eszembe:
Marceau, Zerstörer Z31, Torpedoboot T23, Fregate Lafayette, Admiral Scheer, Admiral Graf Spee, Lützow.
Mindegyik megépíthető dobozból, különösebb gond nélkül.
zaran 434273 2011. március 22. 18:41
Válasz erre
Szervusz.
Hát egyenlőre csak működésképtelen dinamóból kimentett réz tekercsem van.
Van ötleted, hol keresgélhetek korlátnak való réz drótot?
Sszabi 434272 2011. március 22. 18:36
Válasz erre
Szia!
A gémkapocs az vastag lesz szerintem, valahol biztos akad ott nálatok is valamilyen vékonyabb rézdrótból álló tekercs. Azokat egyrészt könnyebb megmunkálni, nem olyan merevek mint a kapocs, másrészt vékonyabb is, szebb lesz az eredmény ;)
zaran 434271 2011. március 22. 18:28
Válasz erre
Köszi :)
A tűfilcel bepontozom a PoW-ot, míg a Scharhosthoz szerzek megfelelő fúrót és megbabrálom.
A korlát jó ötlet. Igazából azon töprengek, hogy mind két hajón alkalmazni fogom.
A drót jó alap anyag ötlet. Van egy csomó gémkapcsom. Meglátom mit hogyan fogok tudni tenni vele. :)
Sszabi 434270 2011. március 22. 18:21
Válasz erre
Szia!

Hát ha ilyen jólk sikerült a képen látható mű, akkor szerintem a heller ne eröltesd, a Dragonnak vannak most 1/350-ben hajói kb olyan árban mint a heller. Nameg ha csak a heller féle kellene, akkor szerintem az Airfix maketteket vedd meg, valamilyen számomra érthetetlen módon azok olcsóbbak pár ezressel, és tök ugyanaz van bennük...
Pár dragon makett, meg trumpeter (ha hibájuk van is vhol, 1000-szer szebbek a hellernél):
makettek.hu/index.php
Airfix 1/400-asok:
makettek.hu/index.php
talbi 434269 2011. március 22. 18:11
Válasz erre
hbkidd3
hbkidd3

Sziasztok!

Szeretnék próbaképpen egy hadihajót megépíteni. Eddíg csak ezt a picit készítettem el. Most szeretnék nagyobbat is, de kizárólag a HELLER jelenlegi kínálatából. Melyiket javasoljátok, amivel nincs túl sok macera elsőre. Csak egy dobozból építettre gondolok.

Kösz előre is!
Sszabi 434268 2011. március 22. 17:31
Válasz erre
Sszabi 434267 2011. március 22. 17:30
Válasz erre
Szia!

Nos mivel már festés és építés után vagy, ezért az ablakokat egyszerűen helyettesíthetnéd tűfilc által pöttyökkel. Tudom, a többiek lehet, hogy elítélnek ezért, de mivel már összeraktad, ezért ezeknek a helyeit már úgysem vagy igen nehezen tudnád kifurkálni. Javaslom, hogy ha a Scharnhorst nincs még teljesen egyben, vagy kicsit jobban szét tudod szedni komolyabb sérülés nélkül, akkor próbáld ki. Sok jó infót találsz a felépítményeiről, plusz a hajótest ablakairól is. Ezeket még akkor is kifurkálhatod megfelelően kis fúróheggyel, ha már mondjuk össze van rakva, de a festéséért nemkár.
Sokat dob a hajódon ha van rá korlátod, igaz az 1/600-as méretarány gondja, hogy itthon nem lehet csak úgy boltból beszerezni, többek között nekem is ezért áll több ekkora hajóm dobozolva a sarokban..:(
Vaaagy elkezded megfelelően vékony drótból saját magad legyártani, ehhez javaslom, hogy Pék György mesterrel konzultálj, ha jól tudom ő saját maga is gyártott korlátot ebben a méretarányban, biztos szívesen segít :)
Persze ha nem olyan komoly az építés, hogy ennyi pénzt ölj bele, akkor nem muszáj, dísznek szépek ezek így is.
zs180 434266 2011. március 22. 16:05
Válasz erre
Kedves Imi!
Majd meglátod élőben, mennyire vastag a korlátom. A csónakokat tényleg kifaragtam: a műgyanta eredetiből csak egy héj maradt, amit feldíszítettem a részletekkel. A 11 csónak úgy fért el a hajón, hogy a most is fentlevők közül a hátsó pár mellé, illetva a tatnál kilógattak egy-egy párat, plusz egy pici csónakot a nagyba tettek.
P.Gy.
zaran 434265 2011. március 22. 15:10
Válasz erre
Szervusz Sszabi
Köszönöm a tippet a huzalhoz. :)
Hamarosan elkészülök a Scharnhorsttal és ott kipróbálom :)
Az ablakok sajnos nem látszanak :S Igazából a Revell adott matricát a parancsnoki híd ábrázolásához. A 3. és a 8. képen látszódik a legjobban. Vagy arra célzol, hogy bereszelhettem volna kicsit?
üdv
sanyi 434264 2011. március 22. 14:22
Válasz erre
Hidd el, hogy megtettem volna Laci helyében! Ezt a művet fikázzák, amikor számukra az a makettezés, hogy megveszik a kiegészítőt, ha már saját kezűleg kellene legyártani valamit, akkor nyüszít...
Sajnos csak 400km-re lesz tőlem, de sebaj, így nem bővül a bűnlajstromom.
Egyébként ha már "beszólsz", légy oly kedves, hogy magyarul tegyed: tartozol.
Simi 434263 2011. március 22. 14:11
Válasz erre
Kedves Elektrolakatos!
Számomra az értékelhetetlen és a nem értékelhető ugyanaz, vagy mi a különbség?
Induljunk ki abból pl hogy nincs tökéletes modell/makett, ezt talán mindenki elfogadja. Mekkora egy 1/48-as repülő? Ez a hajó pedig 1/100-as, vagyis 2.5 m. Bátran állíthatom, hogy egy 2.5 m -es repülőn nincs annyi részlet, mint egy ugyanilyen méretű hajón. Vannak rajta tökletlenségek jó közelről? Biztosan, de itt a méret és a részletek sokasága miatt jóval több a hibalehetőség. És valljuk be, kitből dolgozni más; ha jó a kit, nem túl nagy kihívás egy profinak, de más a "semmibből" építkezni. Ráadásul ez a hajó még RC is! Szóval ez a hajó egy nagyon nagyon más kategória.
Egy példa: a Bryan King által épített 1/192 -es "szkreccs" Anson 1999-ben a British Model Engineer Exhibition -on arany érmet nyert, a Naviga World Championship -en 2000-ben pedig ezüstöt. Laci hajója ettől sokkal kidolgozottabb. És csak ennyit érdemel: "nem értékelhető"? Ha ez a hajó egyszer el fog készülni és el fog jutni külföldi kiállításokra, versenyekre, nagy dijjakat fog kapni. Nálunk meg "nem értékelhető". Különben az ominózus "kapitányi szállás" még nem volt a kiállításra lefestve. Én nézegettem a képeket (sok van), de nem találtam megfolyásokat, a korlát meg könnyen visszaegyengehető, javítható (1-2 perc).
Sszabi 434262 2011. március 22. 11:43
Válasz erre
HMS_King_George_V_midships_SLV_Green
HMS_King_George_V_midships_SLV_Green
hms_king_george_04
hms_king_george_04

Szervusz!

Szerintem kicsit távolabbról készíted a képeket, akkor jobbak lesznek, mert a hátteret szemlélve tud az éles képet is csinálni.
A cérna kötélzettel az a baj, hogy bolyhosodik, illetve ha porosodik majd, nehezen tudod takarítani is. Pillanatragaccsal szépen lehet a drótot ragasztani, feteni meg előtte lenne célszerű (én szórópisztollyal csináltam, mikor mást is feketére kellett festeni).
A felépítményre valamilyen formában az ablakokat illetve egyéb nyílásokat még megcsinálhatnád, akkor nem lenne olyan csupasz.
zaran 434261 2011. március 22. 10:26
Válasz erre
Kép 001
Kép 001
Kép 002
Kép 002
Kép 003
Kép 003
Kép 004
Kép 004
Kép 005
Kép 005
Kép 006
Kép 006
Kép 007
Kép 007
Kép 008
Kép 008
Kép 009
Kép 009
Kép 010
Kép 010
Kép 011
Kép 011
Kép 012
Kép 012

Na, végre sikerült pár normálisabb képet készítenem a PoW-omról (1/570) Sajnos a közeliek most is abszolúte szarok :(
A fény jó, de hogy a telefonon hogyan tudom megoldani, hogy közelit fotózzon az sötét rejtély:S
Gondolom azért látható, hogy nem réz huzallal, hanem cérnával oldottam meg a kábelezést.
Fő oka, hogy nem mertem huzallal csinálni mert olyannal még nem dolgoztam. Viszont van egy ugyanilyen méretű 10 éves Scharnhorstom amit szárazz dokkba küldtem. (12-évesen eléggé csálén raktam össze és a festése is pocsék volt :S ) Szóval azt próbálom helyrerakni és ott használnám először a drót huzalt.
Simi 434260 2011. március 22. 09:47
Válasz erre
repulse-orrfedélzet
repulse-orrfedélzet
repulse-Pom Pom
repulse-Pom Pom

PVB újabb csodás alkotása: 1/350 Repulse (Trumpeter). www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/repulse-350-pvb/pvb-index.html
A mester kreativitása nem ismer határokat; pl a horgonyláncoknál is újított: nem tekerte át a csörlőkön a láncot, inkább fúrt két lyukat és ott engedte le. A másik megoldás is nagyon ötletes: nem csak a Pom Pom -ok tárainak aljára tett egy hevedert(ez is hülyén néz ki, mert vagy meg volt pakolva a 8 löveg lőszerjavadalmazásával, vagy üres volt), de érezte, hogy ez kevés lesz, ezért ragasztott még lőszerhevedert a meghajtó motorok burkolatára is előre... Észbontó!
Elektrolakatos 434259 2011. március 22. 00:42
Válasz erre
Sanyi!

"Minősíthetetlen... Na jól pofán vágtam volna a helyedben őket!"

Ezt megteheted móváron, mindhárom uriember ott lesz. De vélhetően te is csak a jártatom a számat csapatba tartozól.

Mindenkinek!

Mint Hajókovács is elmondta már, szolnokn adott volt a lehetősége délelőtt folyamán a zsűritagok kikérdezésének. Ez ott és akkor nem történt meg, tehát utólag már nem kéne pocskondiázni a munkájukat. Egyedül Bicskei Jancsi volt aki díjátadás után feljött hozzám, hogy megtudja ki is volt a zsűri. Ekkor én fel is hívtam Solo-t (Szász Robi) mivel már úton volt hazafelé és ő elmondta nekem, hogy az adott kategóriában ez a makett NEM VOLT ÉRTÉKELHETŐ. Tehát nem "minősíthetetlen", nem "értékelhetetlen", hanem nem értékelhető. Indokolta mindezt a festés vastagságával, kidolgozások milyenségével. Ergo, a kategóriájában voltak olyan munkák, amik háttérbe szorították. De ha valaki veszi a fáradságot és lementi pl. az ominózus "kaptányi szállás" című képet, és megnézi, elég csak 50% méretben akkor ő maga is láthatja amiről szó van. Én mint "laikus", hajót nem építő is látom a sarkokban a festék összefolyásokat, nem beszélve a bal oldali korlátokról...nem hinném, hogy a hajógyár is ilyen íveltnek, hullámosnak képzelte el, ismerve a német precízitást. Tehát a hibákat is tudni kell felismerni, mindenki ebből tanul. Hiába szép valami globálból, ha a közeli részletek elrontják.

Mindevvel nem bántani akartam a készítőjét, én magam is megcsodáltam ott a versenyen a hajót, mindössze arra utaltam volna, hogy ne itéljetek anélkül, hogy az értékelők véleményét nem tudjátok!

Üdv:Hara István Elektrolakatos
SImi 434258 2011. március 21. 23:50
Válasz erre
zs180!
Szerintem a korlátok nem különösebben vastagok, de a trükk, amit JB javasolt, zseniális! Nekem még a csónakok is nagyon bejönnek. Tényleg úgy farigcsáltad őket? Elképesztő! A csónak-kilógatást is jó ötletnek tartom, mert ezt a kis hajócskát nem tudja látványossá tenni a fegyverzet...
Laci 434257 2011. március 21. 22:30
Válasz erre
BBalázs!
Köszi!Ez jól esett!
Ezek a dicsérő szavak,amiket Tőletek kapok,erőt adnak a hajóhoz!
Üdv!
BBalázs 434256 2011. március 21. 19:13
Válasz erre
Laci!
A Szolnoki versenyről lekéstem úgy látom, pedig szívesen lementem volna :S. Szerintem a Bismarckod minőségét a "hűba+" hozzászólások és az itteni elismerő szavak sokkal inkább jellemzik, mint a zsűri véleménye. Anélkül, hogy bántanék számomra ismeretlen embereket, azt kijelenthetem: nem értik munkád lényegét.
Egy embernek ilyet létrehonzni, gyakorlatilag ÉLETMŰ. A végeredmény tökéletes lesz, addig meg ezer buktató vár rád és hajódra.
Én már nem döbbenek meg a képeket látva, tudom hogy ez a hajó "100x kissebb lesz az eredetinél". És itt a lényeg: valóban csak a méret nem stimmel, minden más igen.
Én csak kitartást és sok-sok szabadidőt kívánok neked a munkához.
zs180 434255 2011. március 21. 18:48
Válasz erre
Kedves Zaran!
köszönöm, szerintem is elég jól sikerült eddig, bár Jim Baumann szerint kicsit vastag a korlát. Lehet, hogy a fotón annak látszik, de ha életben látnád, nem tartanád annak. Mnidenesetre ajánlott egy trükköt, hogy még vékonyabbnak látsszon. A vízszintes szálak alsó felét sötétebb színnel árnyékolva vékonyabbat mutat. Az a baj, hogy már túl sok minden van a hajón, hogy ezt maradéktalanul megvalósítsam, de jó tipp!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.