<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sszabi | Adatlap | 434268 | 2011. március 22. 17:31 | ||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434267 | 2011. március 22. 17:30 | ||||||||||||||||||
Szia! Nos mivel már festés és építés után vagy, ezért az ablakokat egyszerűen helyettesíthetnéd tűfilc által pöttyökkel. Tudom, a többiek lehet, hogy elítélnek ezért, de mivel már összeraktad, ezért ezeknek a helyeit már úgysem vagy igen nehezen tudnád kifurkálni. Javaslom, hogy ha a Scharnhorst nincs még teljesen egyben, vagy kicsit jobban szét tudod szedni komolyabb sérülés nélkül, akkor próbáld ki. Sok jó infót találsz a felépítményeiről, plusz a hajótest ablakairól is. Ezeket még akkor is kifurkálhatod megfelelően kis fúróheggyel, ha már mondjuk össze van rakva, de a festéséért nemkár. Sokat dob a hajódon ha van rá korlátod, igaz az 1/600-as méretarány gondja, hogy itthon nem lehet csak úgy boltból beszerezni, többek között nekem is ezért áll több ekkora hajóm dobozolva a sarokban..:( Vaaagy elkezded megfelelően vékony drótból saját magad legyártani, ehhez javaslom, hogy Pék György mesterrel konzultálj, ha jól tudom ő saját maga is gyártott korlátot ebben a méretarányban, biztos szívesen segít :) Persze ha nem olyan komoly az építés, hogy ennyi pénzt ölj bele, akkor nem muszáj, dísznek szépek ezek így is. | |||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434266 | 2011. március 22. 16:05 | ||||||||||||||||||
Kedves Imi! Majd meglátod élőben, mennyire vastag a korlátom. A csónakokat tényleg kifaragtam: a műgyanta eredetiből csak egy héj maradt, amit feldíszítettem a részletekkel. A 11 csónak úgy fért el a hajón, hogy a most is fentlevők közül a hátsó pár mellé, illetva a tatnál kilógattak egy-egy párat, plusz egy pici csónakot a nagyba tettek. P.Gy. | |||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434265 | 2011. március 22. 15:10 | ||||||||||||||||||
Szervusz Sszabi Köszönöm a tippet a huzalhoz. :) Hamarosan elkészülök a Scharnhorsttal és ott kipróbálom :) Az ablakok sajnos nem látszanak :S Igazából a Revell adott matricát a parancsnoki híd ábrázolásához. A 3. és a 8. képen látszódik a legjobban. Vagy arra célzol, hogy bereszelhettem volna kicsit? üdv | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 434264 | 2011. március 22. 14:22 | ||||||||||||||||||
Hidd el, hogy megtettem volna Laci helyében! Ezt a művet fikázzák, amikor számukra az a makettezés, hogy megveszik a kiegészítőt, ha már saját kezűleg kellene legyártani valamit, akkor nyüszít... Sajnos csak 400km-re lesz tőlem, de sebaj, így nem bővül a bűnlajstromom. Egyébként ha már "beszólsz", légy oly kedves, hogy magyarul tegyed: tartozol. | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434263 | 2011. március 22. 14:11 | ||||||||||||||||||
Kedves Elektrolakatos! Számomra az értékelhetetlen és a nem értékelhető ugyanaz, vagy mi a különbség? Induljunk ki abból pl hogy nincs tökéletes modell/makett, ezt talán mindenki elfogadja. Mekkora egy 1/48-as repülő? Ez a hajó pedig 1/100-as, vagyis 2.5 m. Bátran állíthatom, hogy egy 2.5 m -es repülőn nincs annyi részlet, mint egy ugyanilyen méretű hajón. Vannak rajta tökletlenségek jó közelről? Biztosan, de itt a méret és a részletek sokasága miatt jóval több a hibalehetőség. És valljuk be, kitből dolgozni más; ha jó a kit, nem túl nagy kihívás egy profinak, de más a "semmibből" építkezni. Ráadásul ez a hajó még RC is! Szóval ez a hajó egy nagyon nagyon más kategória. Egy példa: a Bryan King által épített 1/192 -es "szkreccs" Anson 1999-ben a British Model Engineer Exhibition -on arany érmet nyert, a Naviga World Championship -en 2000-ben pedig ezüstöt. Laci hajója ettől sokkal kidolgozottabb. És csak ennyit érdemel: "nem értékelhető"? Ha ez a hajó egyszer el fog készülni és el fog jutni külföldi kiállításokra, versenyekre, nagy dijjakat fog kapni. Nálunk meg "nem értékelhető". Különben az ominózus "kapitányi szállás" még nem volt a kiállításra lefestve. Én nézegettem a képeket (sok van), de nem találtam megfolyásokat, a korlát meg könnyen visszaegyengehető, javítható (1-2 perc). | |||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434262 | 2011. március 22. 11:43 | ||||||||||||||||||
Szervusz! Szerintem kicsit távolabbról készíted a képeket, akkor jobbak lesznek, mert a hátteret szemlélve tud az éles képet is csinálni. A cérna kötélzettel az a baj, hogy bolyhosodik, illetve ha porosodik majd, nehezen tudod takarítani is. Pillanatragaccsal szépen lehet a drótot ragasztani, feteni meg előtte lenne célszerű (én szórópisztollyal csináltam, mikor mást is feketére kellett festeni). A felépítményre valamilyen formában az ablakokat illetve egyéb nyílásokat még megcsinálhatnád, akkor nem lenne olyan csupasz. | |||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434261 | 2011. március 22. 10:26 | ||||||||||||||||||
Na, végre sikerült pár normálisabb képet készítenem a PoW-omról (1/570) Sajnos a közeliek most is abszolúte szarok :( A fény jó, de hogy a telefonon hogyan tudom megoldani, hogy közelit fotózzon az sötét rejtély:S Gondolom azért látható, hogy nem réz huzallal, hanem cérnával oldottam meg a kábelezést. Fő oka, hogy nem mertem huzallal csinálni mert olyannal még nem dolgoztam. Viszont van egy ugyanilyen méretű 10 éves Scharnhorstom amit szárazz dokkba küldtem. (12-évesen eléggé csálén raktam össze és a festése is pocsék volt :S ) Szóval azt próbálom helyrerakni és ott használnám először a drót huzalt. | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434260 | 2011. március 22. 09:47 | ||||||||||||||||||
PVB újabb csodás alkotása: 1/350 Repulse (Trumpeter). www.modelshipgallery.com/gallery/bb/hms/repulse-350-pvb/pvb-index.html A mester kreativitása nem ismer határokat; pl a horgonyláncoknál is újított: nem tekerte át a csörlőkön a láncot, inkább fúrt két lyukat és ott engedte le. A másik megoldás is nagyon ötletes: nem csak a Pom Pom -ok tárainak aljára tett egy hevedert(ez is hülyén néz ki, mert vagy meg volt pakolva a 8 löveg lőszerjavadalmazásával, vagy üres volt), de érezte, hogy ez kevés lesz, ezért ragasztott még lőszerhevedert a meghajtó motorok burkolatára is előre... Észbontó! | |||||||||||||||||||||
Elektrolakatos | Adatlap | 434259 | 2011. március 22. 00:42 | ||||||||||||||||||
Sanyi! "Minősíthetetlen... Na jól pofán vágtam volna a helyedben őket!" Ezt megteheted móváron, mindhárom uriember ott lesz. De vélhetően te is csak a jártatom a számat csapatba tartozól. Mindenkinek! Mint Hajókovács is elmondta már, szolnokn adott volt a lehetősége délelőtt folyamán a zsűritagok kikérdezésének. Ez ott és akkor nem történt meg, tehát utólag már nem kéne pocskondiázni a munkájukat. Egyedül Bicskei Jancsi volt aki díjátadás után feljött hozzám, hogy megtudja ki is volt a zsűri. Ekkor én fel is hívtam Solo-t (Szász Robi) mivel már úton volt hazafelé és ő elmondta nekem, hogy az adott kategóriában ez a makett NEM VOLT ÉRTÉKELHETŐ. Tehát nem "minősíthetetlen", nem "értékelhetetlen", hanem nem értékelhető. Indokolta mindezt a festés vastagságával, kidolgozások milyenségével. Ergo, a kategóriájában voltak olyan munkák, amik háttérbe szorították. De ha valaki veszi a fáradságot és lementi pl. az ominózus "kaptányi szállás" című képet, és megnézi, elég csak 50% méretben akkor ő maga is láthatja amiről szó van. Én mint "laikus", hajót nem építő is látom a sarkokban a festék összefolyásokat, nem beszélve a bal oldali korlátokról...nem hinném, hogy a hajógyár is ilyen íveltnek, hullámosnak képzelte el, ismerve a német precízitást. Tehát a hibákat is tudni kell felismerni, mindenki ebből tanul. Hiába szép valami globálból, ha a közeli részletek elrontják. Mindevvel nem bántani akartam a készítőjét, én magam is megcsodáltam ott a versenyen a hajót, mindössze arra utaltam volna, hogy ne itéljetek anélkül, hogy az értékelők véleményét nem tudjátok! Üdv:Hara István Elektrolakatos | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434258 | 2011. március 21. 23:50 | ||||||||||||||||||
zs180! Szerintem a korlátok nem különösebben vastagok, de a trükk, amit JB javasolt, zseniális! Nekem még a csónakok is nagyon bejönnek. Tényleg úgy farigcsáltad őket? Elképesztő! A csónak-kilógatást is jó ötletnek tartom, mert ezt a kis hajócskát nem tudja látványossá tenni a fegyverzet... | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434257 | 2011. március 21. 22:30 | ||||||||||||||||||
BBalázs! Köszi!Ez jól esett! Ezek a dicsérő szavak,amiket Tőletek kapok,erőt adnak a hajóhoz! Üdv! | |||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434256 | 2011. március 21. 19:13 | ||||||||||||||||||
Laci! A Szolnoki versenyről lekéstem úgy látom, pedig szívesen lementem volna :S. Szerintem a Bismarckod minőségét a "hűba+" hozzászólások és az itteni elismerő szavak sokkal inkább jellemzik, mint a zsűri véleménye. Anélkül, hogy bántanék számomra ismeretlen embereket, azt kijelenthetem: nem értik munkád lényegét. Egy embernek ilyet létrehonzni, gyakorlatilag ÉLETMŰ. A végeredmény tökéletes lesz, addig meg ezer buktató vár rád és hajódra. Én már nem döbbenek meg a képeket látva, tudom hogy ez a hajó "100x kissebb lesz az eredetinél". És itt a lényeg: valóban csak a méret nem stimmel, minden más igen. Én csak kitartást és sok-sok szabadidőt kívánok neked a munkához. | |||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434255 | 2011. március 21. 18:48 | ||||||||||||||||||
Kedves Zaran! köszönöm, szerintem is elég jól sikerült eddig, bár Jim Baumann szerint kicsit vastag a korlát. Lehet, hogy a fotón annak látszik, de ha életben látnád, nem tartanád annak. Mnidenesetre ajánlott egy trükköt, hogy még vékonyabbnak látsszon. A vízszintes szálak alsó felét sötétebb színnel árnyékolva vékonyabbat mutat. Az a baj, hogy már túl sok minden van a hajón, hogy ezt maradéktalanul megvalósítsam, de jó tipp! | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434254 | 2011. március 21. 18:38 | ||||||||||||||||||
Üdv hajósok! A mai nap a a főárboc jelzőfényei illetve a főhangár vészvilágítása került kidolgozás alá.Készítettem egy video felvételt is a vészvillogóról de sajnos azt itt nem lehet feltölteni. Zaran! Nem is igazán érdekel a véleményük,mert úgyis viszem versenyre ha tetszik neki ha nem.A végeredmény úgy is magáért beszél majd.Minél több darabja épül fel annál szebb nekem is. Jó csemegézést!:) Üdv! Ja és köszi Lucky!Úgy is érted mire írtam! | |||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434253 | 2011. március 21. 14:46 | ||||||||||||||||||
Kedves Laci Eddig is csodáltam a munkádat, de most látva a Kapitányi szállást még inkább lenyűgöztél. Amit említettél azok az ostobák szerintem semmit nem értenek hozzá. Nem érdemes velük foglalkoznod. A Bismarckod lenyűgöző. Ne vegyék el a kedvedet. Majd kárpótol a kész hölgyemény :) Kedves zs180 Fantasztikus mennyire jól néz ki a hajó. Ha nem tudnám, hogy 1/700-ban készíted azt hihetné az ember a részletességet és a kivitelezést látva, hogy nagyobb. Észbontó. Egy szó mint száz, le a kalappal uraim. Izgatottan várom, mikor számoltok be újabb haladásaitokról :) | |||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 434252 | 2011. március 21. 11:22 | ||||||||||||||||||
Üdv Minden Hadihajósnak! Elnézést , hogy csak most kapcsolódom be a témába , de mentségemre szóljon ,hogy ezidáig Neszmélyen dolgoztam a Lajta monitoron a szokásos 1:1 modellezésben. Szóval: Laci Barátunk a Szolnoki versenyen az" épités alatt" kategóriában inditotta a hajóját, jórészt harcjárművek és repülők között. A kategóriát zsürizők között nem volt hajós, de itt névszerint is megszólitanám őket: Szász Róbert,Tóth Gábor,Havril István.A verseny szabályai szerint , vasárnap délelött mód lett volna a zsüri tagjaival konzultálni az általuk hozott döntések ügyében, ez akkor nem történt meg.Legközelebb a Mosonmagyaróvári versenyen találkozom a nevezettekel, akkor feltétlen kikérem a véleményüket.Személy szerint Én is megdöbbentem amikor megtudtam, hogy a zsüri nem tartotta értékelhetőnek a munkát.Megjegyzem, amikor Ők ezt a munkát zsürizték, ott voltunk töllük 2 méterre a hajó kategóriát zsürizendő, ha akartak volna segitséget kérni, meg tehették volna. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434251 | 2011. március 20. 21:31 | ||||||||||||||||||
Üdv mindenkinek! Köszönöm a pozitív visszajelzéseket! Simi! Ez a Top 5 kicsit mellbe vágott!Ez nagy kitüntetés volt Tőled!Hozzáteszem,te is szóltál ha valami probléma volt a kidolgozással kapcsolatban,és nem alaptalanul.De nem úgy voltál vele,hogy "á mi ez?jól van lépjünk tovább..."Hajókovács barátunk is ugyanazt a példát hozta fel (igaz ő is ledöbbent rendesen a hír hallatán),mint Te a repülőkkel!Különben meg nem, adom fel,viszem továbbra is a versenyre a hajót! Sanyi! Ez a minősíthetetlen kissé engem is kiakasztott.Mivel te is foglalkoztál rézzel,így tudod milyen is az. Zs180! Ilyen hozzászólásokat öröm olvasni!Köszi!Azért Te sem panaszkodhatsz!Le a kalappal! Lucky! Mikor a versenyen hallgattam a rengeteg "érdekes" (hú b+) reakcióidat,az elárult mindent! Végezetül annyit fűznék még hozzá,hogy a hajót lényegében nem versenyre szántam építeni,de Ti nélkületek mindezt nem sikerült volna ilyen szintre hozni!Köszönöm Nektek! Üdv! | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 434250 | 2011. március 20. 19:21 | ||||||||||||||||||
Laci! Ne csak azt nézd mit mondnak, hanem azt is ki mondja! A hajódról a véleményemet meg tudod.:)) | |||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434249 | 2011. március 20. 19:15 | ||||||||||||||||||
Üdv! Megint haladtam annyit, hogy érdemes volt készítenem néhány képet: az első kettőt szobában, csónakok nélkül, a többit a szabadban, hat csónakkal (a tizenegyből). Hiányzik még tehát a többi csónak, a csónakdaruk kötélzete, az árbocok kötélzete, a kémények merevítőkötelei, a ponyvatartó póznák, a lobogó, vagy 60 ember, na meg a víz. Lehet, hogy mielőtt kilógatok a hajó oldala mellé négy csónakot, megcsinálom a vizet addig, amíg a hajó kell hozzá, nehogy sérüljön valami. Laci, ne keseredj el, amit csinálsz, egyedülálló. Én még nem láttam ennyire részletesen kidolgozott hajómodellt. P.Gy. | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 434248 | 2011. március 20. 17:03 | ||||||||||||||||||
Minősíthetetlen... Na jól pofán vágtam volna a helyedben őket! Lövésük sincs a "rezes" munkáról! Nekem van, mert én régebben gyártottam belőle egy rakás ajándékot és díszt, de aztán melót váltottam és nem vagyok "Cu" közelben. A hajódra nem mondok semmit, mert már megtettem korábban és nincs rá jelző szerintem:) | |||||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 434247 | 2011. március 20. 17:02 | ||||||||||||||||||
Minősíthetetlen... Na jól pofán vágtam volna a helyedben őket! Lövésük sincs a "rezes" munkáról! Nekem van, mert én régebben gyártottam belőle egy rakás ajándékot és díszt, de aztán melót váltottam és nem vagyok "Cu" közelben. A hajódra nem mondok semmit, mert már megtettem korábban és nincs rá jelző szerintem:) | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434246 | 2011. március 20. 15:17 | ||||||||||||||||||
Laci! Ez a kapitányi állás így lefestve marha jól néz ki a fotón! Sszabi! Szerintem is előbb próbálkozzál a kis szörnyeteggel, csak ha sikerül kihozni belőle valami jót, akkor költs maratásra. | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434245 | 2011. március 19. 23:16 | ||||||||||||||||||
Lacikám! Ne keseregj néhány laikus, hozzá nem értő ember véleményén! Tudod, ők 1/48-as repülőkhőz, meg hasonló méretarányú harcjárművekhez vannak hozzászokva. Fogalmuk nincs sem a hajókról, sem a rézlemezekből való építkezésről; kb mintha én szólnék hozzá a magfizikához. Sok hajót láttam már és nem is szoktam nagyon véka alá rejteni a véleménymet (Vrauko szerint "savazni" szoktam; szóval nem kenyerem a hízelgés) de a Te Bismarck-od tényleg egy nagyon klassz építés! Szerintem világ szinten a Bismarck kategóriában (ez nagyon nagy szó! mert biztos, hogy a Bismarck-ból építették a legtöbb modell/makettet a "földgollyón" /zalaiasan/) a top 5-ben bent vagy! ÜDV! | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434244 | 2011. március 19. 21:12 | ||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434243 | 2011. március 19. 15:14 | ||||||||||||||||||
Üdv! Azt a két nagy átalakítást tudtam én is, de ezek az ajtók 1920 előtt is hol ott vannak, hol eltűnnek. Nekem a nyitott tetszik jobban, így ezt rögzítem majd. Az árboc kérdésében is igazatok van, kb. 5 perc alatt rájöttem én is, de mivel egy maratásért nem szeretnék fiztni annyi postát, ezért még gyűjtök, kellene tőlük több hajómra is réz, majd hátha szól valaki, hogy rendel és betársulok. Addig is a hajótestet, meg a felépítmények többi részével ügyködök, nameg szegény Tegetthoff-ot is be kéne fejezni... | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434242 | 2011. március 18. 22:07 | ||||||||||||||||||
Szia ! Lacinál van a két pont. Egy kicsit alakítottak a hajón. Méghozzá amennyire tudom kétszer. Először 1920-ban. Ekkor a legfeltűnőbb változás az volt, hogy kivették az első és hátsó kazamatákból a lövegeket. Aztán '36-ban jött a nagyobb. Ekkor már a felépítményt is átalakították és a kazamatákból egy fedélzettel feljebb rakták a lövegeket. Ha javasolhatok valamit, akkor a rácsárbóc maratásra szánd rá a pénzt. Hidd el, szebb lesz mint a drótos verzió. | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434241 | 2011. március 18. 21:07 | ||||||||||||||||||
Sszabi! Hogy SImit idézzem, "meg kell kövezzelek"! Figyelmen kívül hagytam, hogy az eredeti állapotban akarod megépíteni az Arizonát. Így viszont Essexnek kell igazat adnom, azt a szép és drága makettet kár lenne széttrancsírozni. Persze a Revell lövegtornyira szükséged lesz, pedig azok is elég kiábrándítóak. A rácsos árbocon régebben én is elgondolkodtam. Gondoltam arra, hogy csak a vázát kéne megépíteni, aztán ráhúzni valami megfelelő rácsozatú rugalmas hálót. Én úgy tudom, a másodlagos tüzérség a fedélzet alatt volt eredetileg. Az állásokat lenyitható lemezek védték, és csak akkor nyitották le, ha lövöldözésre került sor. Ha erős volt a hullámzás, be-be csaptak a tarajok, így később egy szinttel feljebb pakolták a lövegeket jellegzetes idomú felépítményekbe. Így ezeket sem kell felhasználnod. De asszem ez jól látszik Sebi ábráján. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434240 | 2011. március 18. 17:24 | ||||||||||||||||||
Én csak arra tudok tippelni,hogy átalakították a későbbiekben.Ez majdnem minden hajónál megjátsszák,hogy alakítgatják a hajót. | |||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434239 | 2011. március 18. 13:05 | ||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434238 | 2011. március 18. 13:01 | ||||||||||||||||||
Uraim! Nos egyetértve Essex kollégával, a dragon makett vásárlását elvetem (a dobozbontás alapján olyan szép lenne, hogy kár lenne valóban eldobni a felépítményt). A revell hajóteste ugyan nem tökéletes, de a fotók és pár rajz alapján ez korrigálható (igazából a legrosszabb a hajó tatrésze, a kialakítása teljesen rossznak tűnik). A kazamaták kivágása nem tűnik komolyabb feladatnak. Viszont azt nem értem, hogy az ágyúk hol fedetlenül, hol pedig fedetten láthatóak 1916-20 közötti képeken. Gondolok itt pl.: az SMS Emden lövegeit eltakaró kis ajtókra. A mellékelt képeken viszont csak egy helyen találtam ezeknek nyomát, a többi esetben akkor hova tették ezeket?Én nem látom csak, vagy tényleg nincsenek is ott? | |||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 434237 | 2011. március 18. 10:21 | ||||||||||||||||||
Azt tudom, hogy q***va szar a kit, de az eredeti állapothoz szinte csak a hajótest marad meg a lövegtornyok. Ha ezek formailag elfogadhatók akkor esetleg érdemes lehet foglalkozni vele. Ha veszel egy Dragon kitet, akkor a 10ezer Forintból kidobsz mondjuk 6-7ezret. Szóval azt kéne megvizslatni, hogy a test mennyire roz vagy elfogadható, mert emlékeim szerint alapvetően a felépítmények voltak borzalmasak, na meg az apró alkatrészek, amiket úgysem használna fel. | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434236 | 2011. március 17. 23:55 | ||||||||||||||||||
A kutyafájját! ez igazán egy mutatós darab! Írigylem a kapitányt s a tengernagyot... Érthető, hogy még nem rakod össze fixen. Nem úgy, mint az egyszeri makettező, aki a full összeépítés után maszkolgatta le és fújta le a Bismarck-ot csíkostúl, mindenestül. Nem tudom, miért jó az valakinek, hogy jól megszivatja magát? | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434235 | 2011. március 17. 23:48 | ||||||||||||||||||
Szia! Ha csak egy ezres körül lenne a rácsos árboc, ne is gondolkodj rajta, hogy te azt drótból megépíted; soha nem lesz olyan szabályos, mint a maratás. És még szívhatsz is, mint a torkos borz... de akkor meg el kell gondolkodni azon, hogy egy semmit érő kitbe ezt érdemes-e beépíteni? Akkor inkább a javasolt jobbikban érdemes gondolkodni. Többe kerül? Ez igaz, de ha rá szánod az idődet és szépen, precízen építed, nem fogsz vele hamar végezni. Tegyük fel, hogy 10 ezer Ft -ba kerül az össz költség és egy évig építed; havi 800 Ft -ot legalább nem hülyeségekre költ el az ember... | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434234 | 2011. március 17. 22:54 | ||||||||||||||||||
Simi! Kész lett a fedélzet is a hátsó felépítménynek a kapitány,illetve a tengernagy lakosztályán.Holnap elvileg ha minden igaz festve lesz ez a rész,de még nem áll szándékomban össze szerelni a kész darabokat.Ugyanis a balti csíkokat így könnyebb felfesteni,mint összerakott állapotban. Üdv! | |||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434233 | 2011. március 17. 21:18 | ||||||||||||||||||
Szervusz! Ezt is köszönöm! Nos a kazamatákat szerintem nem lesz nehéz elhelyezni, persze majd kiderül ha elkezdtem... Tom's modelworks-nél láttam ezt a fajta rácsos árbocot 1/700-ban is, először megkísérlem valami módon lemásolni, mondjuk drótszálakból, de ha ez nem jön be akkor lehet, hogy onnan beszerzek majd egyet, úgy néztem egy ezres körül lenne az is. | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434232 | 2011. március 17. 21:14 | ||||||||||||||||||
Szia ! Szeretném figyelmedbe ajánlani a mellékelt rajzot. Azt hiszem ezen is látszik pár különbség. Igaz, hogy felső rajz sem teljesen az építéskori állapotot mutatja, de úgy gondolom segíthet egy kicsit. Ha szeretnéd átépíteni a hajót, akkor főleg a kazamaták elhelyezkedésére figyelj. | |||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434231 | 2011. március 17. 20:13 | ||||||||||||||||||
Szervusz! Hát teszek egy próbakört, aztán majd látom h kidobom e... Köszi a linket megnézem mit találok! | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434230 | 2011. március 17. 20:10 | ||||||||||||||||||
Sszabi! Ez sajnos nekem is megvan. Egyszerűen nem éri meg a fáradtságot, annyira pocsék makett. Sajnálom, hogy azt kell mondjam, inkább szerezd be a Dragon kitjét. Ha mégse, itt szétnézhetsz: www.filestube.com/look_for.html | |||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434229 | 2011. március 17. 19:39 | ||||||||||||||||||
Üdv az Uraknak! Némi segítségre lenne szükségem. Van nekem egy régi revell Arizonám, a 720-as, és mivel a felépítménye elég rossz minőségű+le is amortizálódott, úgy gondoltam átalakítom az egészet olyan állapotúra, ahogyan megépült.A hajótesttel nincs is olyan sok gondom eddig, de a felépítménye... Több órán keresztül dúrtam a netet, kerestem a képeket (amiből van pár hasznos is) de egyetlen rajzot sem találtam, legalább egy felül vagy oldalnézetit. Ha tudna valaki olyan oldalt, ahol ezt meglelem, vagy könyvet esetleg ahol némi támpontot kapnék, akkor legyen szíves szóljon! | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434228 | 2011. március 16. 19:42 | ||||||||||||||||||
Csatahajós! Ezt jól kiszúrtad! Nagyon gáz. Pedig tényleg nagyon látványos makett. Nekem inkább az tűnt fel, hogy az SBD-kről hiányzanak a pilótafülke üvegek. Azt írja, nem tudta elválasztani az egybeöntött átlátszó műanyagöntvényekről. Akkor miért nem vett Trumpetert, vagy miért nem húzott fóliából? | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434227 | 2011. március 16. 15:16 | ||||||||||||||||||
Simi! Ezzel a kocsival úgy mentem,mint még soha.Biztos,hogy gyorshajtásért nem fogott volna meg a rendőr. Úgy terveztem,hogy amíg nincs kész a rézből az első felépítmény,addig a fa lesz a látványos rész. Időközben elfogyott a szegecsnek való anyag és nem futotta ki a remélt darabszámot.Így félbe kellett hagynom ezt a tevékenységemet.Addig legalábbis csinálom a fedélzetet.Gyufaszálból... Üdv! | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434226 | 2011. március 16. 14:43 | ||||||||||||||||||
Azért az a kötélzet nem kis munka lesz! Biztos, hogy "rohadtul" fel fogja dobni a Zentát. A PoW kötélzete szerintem nem különösebben bonyolult; remélem, jól fog sikerülni. | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434225 | 2011. március 16. 14:39 | ||||||||||||||||||
Szia! Azért te bátor ember vagy, hogy így szállítod egy furgon platóján a hajódat... Ha szabad javasolnom, akkor az új felépítményt és a tornyokat hagyd a végére és csak a végén váltsd ki a fából készült dolgokat. Így már jóval előbb gyönyörködhetünk a hajóban. | |||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434224 | 2011. március 16. 14:34 | ||||||||||||||||||
Szia Badgo! Most nem haladtam annyit, hogy érdemes lett volna képeket készítenem. Talán majd a hétvégén. Igen részletes kötélzetet szeretnék készíteni, remélem sikerül a vitorlásokéhoz hasonló csarnakköteleket hágószálakkal együtt kellő finomsággal kivitelezni. Üdv P.Gy. | |||||||||||||||||||||
Badgo | Adatlap | 434223 | 2011. március 16. 13:20 | ||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 434222 | 2011. március 16. 13:17 | ||||||||||||||||||
Na PvB újabb gyöngyszeme, azt hiszem ez most kellőleg látványos baki, de legalább magával konzisztens: www.modelshipgallery.com/gallery/cv/cvl-22/350-pvb/pvb-index.html Sikerült neki az összes behajtott szárnyú TBF szárnyvégét fordítva, ha úgy tetszik fejjel lefelé felragasztania...no comment :) | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434221 | 2011. március 14. 15:00 | ||||||||||||||||||
Simi! Az az igazság,hogy ha a tatfelépítmény kész lesz,akkor az első felépítményt illetve ami eddig fából elkészült (tornyok,kémény stb.),mindet újraépítem rézből.Ennek az az oka,hogy a rezet jobban ki lehet dolgozni,mint a fát.(Szerintem.)Azért szerintem a 2 évnél több lesz ez a játék! A másik amit írni szerettem volna,hogy a természet kegyes volt hozzánk és megajándékozott 2 szép napsütéses nappal.A mai nap nálunk legalábbis esett az eső,és ez már csak azért is jó,mert ha a hétvégén esett volna,akkor nem ment volna a hajó a versenyre. Üdv! | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434220 | 2011. március 14. 13:59 | ||||||||||||||||||
Laci! Ezek szerint nem is állsz olyan rosszul, ha hamarosan végzel a hátsó felépítménnyel is, hiszen az első már kész, akár a fő tornyok, meg a test is. ha jól sejtem, akkor vissza van a kémény, meg a sok "apróság": csónakok, daruk, kisebb ágyúk stb. Lehet, hogy 2 éven belűl végezni fogsz. | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434219 | 2011. március 14. 13:52 | ||||||||||||||||||
Valóban, Kostas Katseas és An Chu is épít szép 1/700-as hajókat. (Én különösen az elsőt kedvelem.) De ők az apróbb részelteket már nem olyan finoman dolgozzák ki, pl a kötélzet is vaskosabb, mint Gyuri hajóin. Sőt - szerintem - a plusz részletekért nem is küzdenek túl sokat. Érzésem szerint a módszerük a következő: a (jó minőségű!) kitet hibátlanúl összehozzák a maratással, ezt szépen lefestik/koszolják, végül egy látványos vizet rittyentenek köré. Szerintem Gyuri sokkal többet tesz meg a finom, apró részletekért, ennyivel biztosan előttük áll. Persze azért le a kalappal a fent nevezett urak előtt is. És Csatahajós barátunknak is teljesen igaza van... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
www.scharnhorst-class.dk/scharnhorst/scharnhorst_menu.html