/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
zs180 434155 2011. február 22. 00:59
Válasz erre
Zenta
Zenta

Kedves Hajósok, főleg Simi!
Szeretném megmutatni, hol tartok most a kis, 1:700-as Zentámmal. A festés még nincs kész. Az egész nagyon kicsi, mindössze 13,7 cm hosszú (orrárboc nélkül).
Üdv,
P.Gy.
xxx 434154 2011. február 21. 20:47
Válasz erre
Megnéztem a honlapjukat, de csak 1:350 és 1:200 méretarányban találtam.
TAMAS78 434153 2011. február 21. 18:27
Válasz erre
Vagy HADvezérnél (had.hu) az RB-s cuccok között is találsz és rendelhetsz.
Laci 434152 2011. február 20. 21:34
Válasz erre
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény
tat felépítmény

Üdv Hajósok!
Mint már korábban írtam,kész van a főhangár,és így csinálhatom a következő részt.
Nos szombat,vasárnap ennyire jutottam,és mivel meglátásom szerint elég jó teljesítmény a két naphoz képest,így azt gondoltam,hogy megosztom veletek!
Üdv!
EDE 434151 2011. február 20. 20:20
Válasz erre
www.startmodell.hu/makcentrum_frameset.php

Itt rendelhetsz Eduardot, vagy Abert. Persze vannak jobbak is.
xxx 434150 2011. február 20. 19:25
Válasz erre
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy Budapesten hol lehet 1:700 hajókorlátot beszerezni? Nem akarok külföldről rendelni.
Laci 434149 2011. február 19. 17:04
Válasz erre
Szia Dcsabesz!
Sajnos csak álmaimban...
dcsabesz 434148 2011. február 18. 20:32
Válasz erre
Szia Laci!

Néha az az érzésem mintha Te jártál volna a Bismarck-on. :-)
EDE 434147 2011. február 17. 20:06
Válasz erre
Végre az ezer éves Hasegawa Kaga mellett áprilistól vadiúj a Fujimitől!
Laci 434146 2011. február 17. 18:58
Válasz erre
SImi!
A címet elküldtem mailen.Azt hiszem ez az "írígség" kölcsönös,de a lehető legjobb értelemben!
Köszi!
Üdv!
Simi 434145 2011. február 17. 15:39
Válasz erre
Persze, nagyon szivesen!
Csak a pontos címedet küldd el, légyszi.
Különben a hangár gyönyörű lett, "ha az írígség nem volna bűn..."
Laci 434144 2011. február 17. 14:18
Válasz erre
Főhangár készen végre

a tetőn lévő csónakbakok is a helyükön
Főhangár készen v...
Főhangár készen végre

hátsó lépcsők
Főhangár készen v...
Főhangár készen végre

csavar imitáció
Főhangár készen v...
Főhangár készen végre

felülről
Főhangár készen v...
Főhangár készen végre

korlát
Főhangár készen v...
Főhangár készen végre

közelebbről a kötél
Főhangár készen v...

SImi!
Olyan kérdéssel fordulok feléd,hogy tudsz e akkor nekem 0,5mm-s lyukasztót csinálni sztirolhoz?
Köszi a segítséged!
Amúgy meg kész lett a hangár,úgyhogy mehetek egy szinttel lejjebb.
Üdv!
Laci 434143 2011. február 17. 09:18
Válasz erre
SImi,EDE!
Köszönöm a segítségetek!
A következő problémákat tapasztaltam még anno lakkozás terén.Ezért is vonakodom kicsit.
A lényeg az,hogy ha túl híg,akkor megfolyik,ha kevés a nyomás,akkor köpköd.Mivel pont olyan résznél járok,ahol a fújandó felület két színből áll (antracit szürke -amit épp lakkozni kellene- és világos szürke,ami már lakkozva van),attól félek,hogy az egyiket elrontom,vagy a másikat javítom.
Valahogy mégis megoldom!
Üdv!
SSZABI 434142 2011. február 17. 07:33
Válasz erre
Ede, pontosan ebben a sorrendben képzeltem el a dolgot:)

Valójában azért ha nagyon meg akarja valaki építeni ezeket a szépségeket, akkor ott vannak végül is a papírmakettek is.

A Tegetthoff-ból kiindulva azonban talán még melósabb egy ilyet szépen megcsinálni, mint a műanyag társait,én most nagyon szenvedek a hajótesttel. Kitaláltam, hogy a hajófeneket borító "lemezeket" ill. a közöttük lévő kis hézagokat tömítem, majd lefestem. Na ezt szépen megcsináltam, mikor kiderült, hogy a vízvonal feletti oldalfalak sem illeszkednek megfelelően, szóval ezeket is elkezdtem tömítgetni + a felső falakat az aljával.Aztán addig addig forgattam a kezemben a hajót, míg fel nem tűnt, hogy a kazamaták teteje 4 helyen oldalanként behullámosodot...
Persze azon már régen túltettem magam, hibásak voltak a váz és a fedélzet méretei ezért a tatrész kialakítása némileg eltér az eredetitől, de mostmár nem tudok mit csinálni vele...

Igaz nem ide tartozó téma, de hasonló gondjaim vannak az óceánjárós fronton is. Ott az a sok szép század eleji hajó...(persze papírból ezek egy része is megvan)
SImi 434141 2011. február 16. 23:05
Válasz erre
A nemzeti indíttatást sokszor felűlírják a piszkos anyagiak...
SImi 434140 2011. február 16. 23:03
Válasz erre
Laci!
Valóban, a lakkozás sokkal trükkösebb, mint a festés. Két alapvető probléma szokott fellépni: 1.a nem megfelelő higítás (ha túl hígítod, az se jó; ha kevéssé, az is gond. A leírtakból inkább úgy tűnik, hogy nem elég híg a lakk. Ha létezik saját higítója, vedd meg, és azzal higítsd, mert az a tuti.) 2. a nem megfelelő nyomás és düzni; mindkettőből nagyobb kell. Különösen a jóval nagyobb nyomás a lényeges. EDE barátom után szólva, végezz próbafújást. Ha minden OK, csak akkor állj neki a hajónak. "Üdv!"
EDE 434139 2011. február 16. 22:36
Válasz erre
Szabi!

Derflinger, Lützow, Seydlitz?

Pl. a Revell nemzeti indíttatásból megpróbálhatná.
EDE 434138 2011. február 16. 22:31
Válasz erre
Laci!

A lakkozás nem mindig egyszerű probléma. Én a helyedben próbafújást végeznék több vékony rétegben egy próbafelületre, hátha jó a szórás. Matt, vagy selyemfényű lakkot felkenni szépen ecsettel elég rizikós.
Simi 434137 2011. február 15. 18:36
Válasz erre
Szia Csatahajós!
Köszönöm, amit az I.VH-s amerikai csatahajókról írtál.
River Plate: a korai háborús filmek tipikus példánya, amely az egész ütközetet olyan jópofa, néha majdnem hogy vicces kalandként mutatja be. A Graf Spee-n fogvatartottak is majdnem végig nevetgélnek benne. Persze azért érdemes megnézni, ha másért nem, a hajókért biztosan. A kérdésem tehát: valóban felhúzhattak a csatára 4 db nagyméretű White Ensign-t egy hajóra? Ezt kicsit nehezen akarom elhinni. (Egy tiszt meg is jegyzi a hídon, hogy "szépen felöltözött.")
csatahajós 434136 2011. február 15. 18:15
Válasz erre
Szia Simi!

Csatában valóban nem voltak az amerikai hajók, de harci bevetéseken nagyon is (Vera Cruz, Mexikónál pl tűztámogatást nyújtottak), egy teljes csatahajó kötelék állt a Grand Fleet mellett a háború második felében arra az esetre, ha a németek ismét próbálkoznának.

Szerintem az I Vh-s amcsi csatahajó makettek hiánya inkább arra vezethető vissza, hogy a pár korai egységet leszámítva (6 hajó) mind túlélt egészen a II Vh-ig és inkább a későbbi formájukban, változatukban ismertek a modellezők körében. Szóval nagyon is ott vannak, csak kicsit másképpen.

River Plate: az Exetert a Jamaica (Colony osztály) játszotta, az Achillest a Sheffield (Town/Southampton osztály,az a Sheffield amely a Bismarck akcióban is ott volt).
Simi 434135 2011. február 15. 17:04
Válasz erre
Az utolsó mondatnál véletlenűl lemaradt a kérdőjel...
Simi 434134 2011. február 15. 14:28
Válasz erre
Az az igazság, annyira nem vagyok szakértője az I.VH-s amerikai csatahajóknak. Tudomásom szerint nem igazán láttak háborús bevetést. Vagy tévednék? Az viszont tény, hogy makett/modelként nem sokat láttam még neten se. Ebből gondoltam, hogy nem olyan népszerűek ott, mint a II.VH-s hajók (ld Iowa osztály, hordozók, különböző cirkálók stb stb).
Más: a múltkor sikeresen letöltöttem a River Plate-i csatáról szóló 1956-os filmet. Ha jól sejtem, a Graf Spee-t leszámítva, a hajók eredetiek (Ajax, Achilles, Exeter). A csata elején elhangzik: "Nézze, ők is kitűzték a harci zászlókat (helyesen: lobogókat)!" A felvételen talán az Ajax látható, ahogy mindkét árbocon 2-2 (összesen tehát 4!) nagy méretű White Ensign lobog! Ez igaz lehet, hogy ennyi lobogót felvontak ilyenkor!
Laci 434133 2011. február 15. 13:08
Válasz erre
Üdv Emberek!
Olyan problémával fordulok hozzátok,hogy vettem festéket,konkrétan selyemfényűt.A probléma ott kezdődött,mikor alapos összerázás után szépen kifestettem a fedélzetet és száradás után inkább fényes lett,mint selyem.Vettem matt lakkot szórófestékben,de azzal meg az a baj,hogy (tapasztalat alapján írom) hol matt hol fényes.Szóval azzal nem merek fújkálni.Kérdés lehet e kapni ecsetes kivitelben matt lakkot?Mennyire befolyásolják a későbbiekben az időjárás viszontagságai?
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
csatahajós 434132 2011. február 15. 10:33
Válasz erre
"Az amcsik pedig - úgy tűnik - nem nagyon érdeklődnek az I.VH-s dreadnought-ok iránt; lehet azért, mert az övéik többnyire nem voltak olyan szépek és jól sikerültek, mint a német és brit kollégáik és nem is igazán fűződik semmilyen nagy haditett hozzájuk... "

A szép szubjektív, de a nem voltak olyan jól sikerültekkel vitatkoznék :). A Wyoming osztálytól kezdve a vízrebocsátásukkor mindig az aktuális legnagyobb csatahajók voltak és bizony tűzerőben sem keleltt szégenykezniük, páncélzatban meg még kevésbé.

Persze óriási különbségek nicnsenek...
SImi 434131 2011. február 14. 23:53
Válasz erre
Sajnos leginkább az amerikai piac kegyeit keresi a legtöbb makettgyártó. Ez a Z-39 -es is annak köszönhető, hogy az amik kezére került a II.VH. végén és valamennyit ők is használták (lehet, nem túl sokat). Az amcsik pedig - úgy tűnik - nem nagyon érdeklődnek az I.VH-s dreadnought-ok iránt; lehet azért, mert az övéik többnyire nem voltak olyan szépek és jól sikerültek, mint a német és brit kollégáik és nem is igazán fűződik semmilyen nagy haditett hozzájuk... (Horváth Zoli barátunk szerint egyenesen a brit szakemberektől tanulták el igazán az I.VH. alatt a csatahajó-építés mikéntjét.)
SImi 434130 2011. február 14. 23:42
Válasz erre
Azt ugye látod, hogy kettő az nem ugyan az a maratás: az egyik Gold Medal Molels, a másik pedig Eduard (a kisebb képes).
Jutas 434129 2011. február 14. 22:05
Válasz erre
Sszabi 434128 2011. február 14. 20:46
Válasz erre
Csak a témaválasztásban lehetne kicsit jobban újítani...kicsivel több század eleji csatahajó esetleg... 1-2 német dreadnought-ot el tudnék viselni azért (az icm hajóin kívül).
EDE 434127 2011. február 14. 20:37
Válasz erre
Úgy néz ki, most a Dragon a király, bár a legújabb Tamiyák se tűnnek rossznak.
Volt alkalmam betekinteni a Dragon Buchanan-jébe, gyönyörű a kidolgozása, bár abban a készletben fotomaratás még nincs.
Sebi 434126 2011. február 14. 00:04
Válasz erre
Jutas 434125 2011. február 13. 20:12
Válasz erre
Köszi.

Nagyobbra gondoltam.
Atis 434124 2011. február 13. 19:29
Válasz erre
Jutas 434123 2011. február 13. 18:18
Válasz erre
Sziasztok.

Tudna valaki az 1/350-es Bismarckhoz való fotomaratásról képet feltenni?
Laci 434122 2011. február 13. 08:52
Válasz erre
SImi!
Ezt aláírom én is!Tuti,hogy 1:350-ben nehezebb a szegecselést kézzel kidolgozni,és még sok mást is!Én ezért is tisztellek,mert Te ezt véghez tudod vinni,és profi minőségben.(Látva élőben a Hood csatacirkálódat írom ezt!)
Ez a kb. 10.000 Ft-s összeg,a mai helyzetben tudod...
De egy megszállott makettező a cél érdekében bármire képes.Én most vettem festéket a Bismarckhoz majd 4000-ért.
Üdv!
Simi 434121 2011. február 12. 22:49
Válasz erre
Szia!
A kitnek szerintem nincs elképesztő ára (50 USD, kb 10 ezer Ft; és ebben még maratás is van).
Én a magam részéről nem kedvelem az üres felületű, részletszegény, "munkás" kiteket (mint pl az ősrégi Heller hajók). És vannak részletek, amiket 1/350-es méretarányban nehéz is "kézzel" szépen kivitelezni, pl a szegecselést.
Laci 434120 2011. február 12. 21:34
Válasz erre
SImi!
Két dolgot fűznék hozzá.Az első az,hogy mivel dolgoztam fröccsöntő műhelyben,így tudom,hogy egy ennyire kidolgozott öntőformát írtó nehéz kidolgozni.(Mi tárcsás tipliket csináltunk,és egy ilyen szerszám kidolgozása több millióba került.)Tehát innen is lehet az elképesztő ára a kitnek.
A másik pedig az lenne,hogy ha már ilyen szinten kidolgozzák a makettokat,akkor lassan már nekem sem kell saját kezűleg elkészíteni a Bismarckot (csak megvenni).
Üdv!
SImi 434119 2011. február 12. 13:20
Válasz erre
Sziasztok
www.modelwarships.com/reviews/index.html
Ez a CAD-os (számítógépes) tervezés-kivitelezés csodákra képes! A Dragontól ez a Z-39 -es egy nyönyörűen részletgazdag darab! Különösen szép és egyedi: a parancsnoki torony (pl kábelek!), az első kémény (szegecselés!), a lövegtornyok (szegecselés!), a csónakok (belső szerkezet!) stb stb. Egyszerűen le vagyok döbbenve.
Azért a Trumpi Z-25 -öse sokkal le van maradva minőségben (az árban sajnos nem).
Laci 434118 2011. február 5. 21:30
Válasz erre
BBalázs!
Most feltetted a nagy költői kérdést!Én úgy tudom,hogy a repülő, a Kriegsmarine számára épült és ezért is van úszótalp rajta.Általában fedett hangárakhoz építették,de voltak szabadban elhelyezettek is.Elsőként az Admiral Graf Spee kapott ilyen repülőt és úgy tudom ez a hajó is a katapulthoz szerelve szállította.Tehát véleményem szerint az első szériás gépek még merev szárnyakkal,de a későbbiek pedig felhajtható szárnyakkal készültek.Ha nem így van javítsatok ki!
Üdv!
BBalázs 434117 2011. február 5. 15:02
Válasz erre
Igen, ez tűnt nyilvánvalónak, de az Arado esetében erre még sosem gondoltam. A Revell 1:72-es kittjében nem kínálták azt a lehetőséget, hogy fel van hajtva a repülő szárnya, illetve fotót sem nagyon találtam felhajtott szárnyakkal.
Lehet ez is naív kérdés, de az Aradok kivétel nélkül felhajtható szárnnyal készültek?
Laci 434116 2011. február 5. 14:36
Válasz erre
arado-ar-196
arado-ar-196

Szia BBalázs!
Kezdeném a repülővel.Ezek felhajtható szárnyakkal épültek.Én ezt a repülőt már a katapulton épp felszállni kívánó pozícióban fogom elhelyezni.(Forgó propellerrel.)Készül majd még felhajtott szárnyakkal is repülő,amint épp a hangárban van.
a Bismarckról pedig a véleményem a következő.Szép a kidolgozása,de mégis van egy-két olyan,ami mégis negatívumként hozható fel.Például gondolok itt a festetlen részekre,vagy éppen a radar ernyőre.Ott látszik,hogy nem körbehúzta a szálakat,hanem egyszerűen (az oldalán látszik) egy szűrőhálóból,vagy valami fém hálóból készítette el.
Üdv!
BBalázs 434115 2011. február 5. 14:07
Válasz erre
Azt hiszem már szerepelt itt ez a link, de a Von der Tann igazi különlegesség.
Ha már itt tartunk, Laci erről a Bismarckról mi a véleményed?
www.kbismarck.org/forum/viewtopic.php
BBalázs 434114 2011. február 5. 14:04
Válasz erre
Lacikám!
Ütősen néz ki!
Egy dolog kelt bennem furcsa érzést, a repülő mérete: hogy fért ki a hangárajtón?
Laci 434113 2011. február 5. 12:57
Válasz erre
tat felépítmény részlet
tat felépítmény r...
tat felépítmény részlet
tat felépítmény r...

Üdv minden hajós embernek!
Mai nap gondoltam egy nagyot,és összeraktam az eddig elkészített darabokat.Ezt a képet adta!
Üdv!
Laci 434112 2011. február 4. 17:51
Válasz erre
EDE!
Tudod,azért megcsinálni 1:100-ban dolgokat,sokkal egyszerűbb,mint 3,5-ször kisebben.Inkább vállalom a kihívást,hogy magam készítsem el,minthogy már szinte megfoghatatlan alkatrészekkel bosszantsam magam.
Ezért is nagy tisztelője vagyok SImi barátunknak!
Üdv!
EDE 434111 2011. február 1. 20:19
Válasz erre
Essex 434110 2011. február 1. 09:23
Válasz erre
Ahhoz, hogy a létrán fel tudjanak menni, mindenképpen kell mindkét oldalon valami kapaszkodó. Ez lehet a korlát tartóoszlopa - ez a leggyakoribb -, de ha nincs korlát, akkor is muszáj egy-egy rúdnak lenni mindkét oldalon. Esetünkben a szemből nézve jobb oldalon ez a rúd egy hosszában futó kapaszkodóban folytatódik, a bal oldalon meg csak a rúd van. Nézz meg bármilyen lapos háztetőre vezető létrát, ott is van mindkét oldalon valami hasonló.
EDE 434109 2011. január 31. 21:00
Válasz erre
Laci!

Nem semmi arc vagy! Makettet feljavítani nincs türelmed, ezért építesz magad egyet! :)
Tavaly, amikor a Debrecenen volt a TIT kiállítása, egy öreg fikázta a kitből készült hajókat. Hát hallja szavad!
Egyébként a PoW-on "karámot" én is először félrenéztem, aztán azt mondtam magamban, SImi mester nem tévedhet, és lám tényleg az egyik oldalon két drót fut, a másik pőre. Az a rúd meg nyilván azért van ott, hogy a létráról könnyebben fel lehessen kászálódni. Egy biztos, erős hullámzásban nem lennék a közelében, még felnyársalna!
A későbbi fotókon az osztály többi tagján mintha nem lenne ott.
Laci 434108 2011. január 29. 12:36
Válasz erre
SImi!
Tényleg!Igazad van!Nem is figyeltem ezt rajta.Mentségemre szóljon,hogy én nem értek ehhez a hajóhoz -legfeljebb csak a hajóosztályba bírnám besorolni- és így elsiklottam rajta.
Viszont nem kötekedés képpen,de akkor ha egy sor "korlát" elég,akkor minek a másik oldalára egy szál rúd?
Érdekesek az angolok!
Viszont nagyon jók lettek a tornyok!(Nekem ehhez -maketteket kidolgozni- nincs türelmem.)
Üdv!
Simi 434107 2011. január 29. 11:34
Válasz erre
Laci!
Ha megnézed a mellékelt archiv fotót, ugyan azt fogod látni... A "két rúd"-nak valószínűleg az a szerepe, hogy az alatta levő létráról/-ra biztonságosan lehessen közlekedni. Azt viszont elégségesnek látták, hogy csak az egyik rudat kössék össze (két kötéllel) a korláttal. Szóval én csak lemásoltam.
Laci 434106 2011. január 29. 11:05
Válasz erre
SImi!
A "11"-s képnél azt vettem észre,hogy a torony tetején a két cső között van két rúd.Na most az egyik -bal- oldalin van is korlát? kihúzva.A jobb oldalin nincs.Miért van ez így?vagy még nincs kész?
Érted mire gondolok?
Üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.