/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
lucky 434004 2011. január 4. 20:31
Válasz erre
Ízlés dolga sztem.
Ha majd összeáll a HMV Altmark-ja akkor össze tudom hasonlítani a Halinski Jeremiah O'Brien-jével.
TAMAS78 434003 2011. január 4. 20:02
Válasz erre
Tudom, figyelgetem a Papirové modelárstvi-t, a kartonbau.de-t és a kartonist.de-t is.

Érdekes, hogy többnyire az orosz és lengyel papírmakettek színvonalasabbak a németeknél.
lucky 434002 2011. január 4. 19:24
Válasz erre
Drusza!
Az 1/200-at főleg az oroszok és a lengyelek favorizálják.
A németek érdekes mód 250-es pártiak.
TAMAS78 434001 2011. január 4. 19:19
Válasz erre
A gyors haladásom rettentően le fog lassulni, mihelyst véget ér a betegszabim. :)

Nem kell ehhez gép, a balzával még kézi csiszolásnál is vigyázni kell, nehogy túlszaladjon az ember a mértéken, annyira puha.

Nem is igazán a felépítményektől ijedtem meg, hanem a sok apró mütyürtől. Ezeknek a dreadnoughtoknak nincs papírváltozata (a Szt. Istvánnak már van), sőt, amikor ezeket csináltam, még nem is tudtam a papírmakettek létezéséről. Teljesen véletlen, hogy pont a papíros cégek által is kedvelt 1/200-as méretarányt választottam, és még azt sem tudtam, pl. a lövegcsöveket hogy csináljam meg jó minőségben. Itt is akadtam el mindnél, a másodlagos tüzérségnél. Most már képes lennék folytatni őket, és egyszer folytatni is fogom. Lehet, hogy részben pont az említett nyomdai lemezekkel.
SImi 434000 2011. január 4. 18:01
Válasz erre
Ez igen! Szépen és gyorsan haladsz. Nagyon elegáns. Azért ugye, némi gépi segítséget is igénybe veszel?
Kicsit elgondolkodtam, azon, amit írtál (hogy a felépítmény, még meghaladja a tudásodat); én a helyedben (nyomdai) alulemezre tenném át a papíros szabásmintákat. Aztán ugyanúgy lehet vele bánni gyakorlatilag (bekarcolni, hajtogatni), mint a papírral, csak ugyebár sokkal jobb tarása lesz; szépen festhető, csiszolható, ragasztható stb. Csak egyszer próbáld ki... nem fogod megbánni!
TAMAS78 433998 2011. január 4. 17:18
Válasz erre
Orr csiszolva
Orr csiszolva

Alakulgat az orr is.
Sszabi 433997 2011. január 4. 17:08
Válasz erre
Tamás durva arc :)
TAMAS78 433996 2011. január 4. 16:26
Válasz erre
Tat csiszolás előtt
Tat csiszolás elő...
Tat csiszolás után 1
Tat csiszolás után...
Tat csiszolás után 2
Tat csiszolás után...

Alakulgat a tat.
TAMAS78 433995 2011. január 4. 11:20
Válasz erre
Hajókezdemények 1
Hajókezdemények 1
Hajókezdemények 2
Hajókezdemények 2
Hajókezdemények 3
Hajókezdemények 3
Hajókezdemények 4
Hajókezdemények 4

Íme, a képek. Azt hiszem, én vagyok a világ egyik legnagyobb makett-megkezdője és félbehagyója... :) A hajók sorban: San Martín galeon, 1/70, SMS Szent István, 1/200, SMS Nassau, 1/200, SMS Helgoland, 1/200, Typ.XXIII U-boot, 1/35 (a fekete pöttyök az újratömítendő részek).
TAMAS78 433994 2011. január 4. 11:01
Válasz erre
Köszönöm, SImi!

A fedélzettel mindig úgy járok, hogy amikor kézbeveszem a papírkivágót, belelapozok és meglátom a fedélzetet, akkor nagyon megtetszik, és elhatározom, hogy ezt fogom használni. Aztán minél többet nézegetem és gondolkozok rajta, annál kevésbé vagyok biztos ebben. Most épp tegnap jutottam el addig, hogy elképzeltem egy saját készítésű balzafedélzettel. Szóval még ezt sem tudom biztosan.

Nem valami nagyon profi hajómakettes múltra céloztam, pár évvel ezelőttig csak harcjárművekkel és repülőkkel próbálkoztam, de mindig is terveztem egy s.k. vitorlás fahajó építését. Jó két éve vettem a bátorságot és belefogtam a San Martín 1/70-es makettjébe (meg még 1-2 vitorlásba). Ezzel szinte egyidőben beleszerettem az első világháborús német dreadnoughtokba, és mivel nem találtam megfelelő gyári makettváltozatot, elkezdtem magam csinálni ilyeneket sztirolból. Végül egyikkel sem jutottam el még a főfedélzetig sem, rájöttem, hogy még kevés a tudásom és a felszereltségem a folytatáshoz, de a sztirollal, fával és ezek kombinációjával való munkában szereztem valami minimális tapasztalatot. A hajótest-kezdeményeket meg elraktam azokra az időkre, amikor képes leszek folytatni őket. Mindjárt teszek is föl néhány képet ezekről a(z egyelőre még csökött) kezdeményekről.
Laci 433993 2011. január 4. 01:13
Válasz erre
Hangárajtó
Hangárajt
Hangárajtó
Hangárajt
Hangárajtó
Hangárajt

Üdv mindenkinek!
3 napig csináltam ezt az egyetlen darabot.Megkínozott rendesen,de ez is sikerült.Egy párszor volt ...-ás.
Üdv!
SImi 433992 2011. január 3. 23:20
Válasz erre
Tamás!
Tényleg szépen alakul! A fő fedélzetet hogyan gondolod elkészíteni? A papírt kívánod ráragsztani? Miket építettél korábban, hogy ezt a sok jó tapasztalatot szerezted? Nagyon érdekes, amit csinálsz...
TAMAS78 433991 2011. január 3. 22:12
Válasz erre
Bismarck váz 6
Bismarck váz 6

Sziasztok!

Lassan a vége felé járok a "falazásnak".
nzo 433990 2011. január 3. 19:27
Válasz erre
Hú, ez nagyon szép. Illetve nem találok szavakat.
Ha egyszer én is neki mernék állni a Takao-nak...
TAMAS78 433989 2011. január 3. 16:50
Válasz erre
Szia, Laci!

Igen, a tattól kicsit fázok, ott alighanem jópár rétegben kell majd tömítenem és csiszolnom, a szinte egyenes, pontosabban enyhén síkgörbe oldalak mentén viszont rengeteg időt és melót nyerek a gittelős módszerhez képest. Legalábbis szerintem. Azonkívül az általam preferált módszert már jól ismerem, csináltam párszor, míg a gittelőst még nem. Igazából a szórógitt intézményét sem ismerem.
TAMAS78 433988 2011. január 3. 16:46
Válasz erre
Szia, SImi!

0,5 mm-es sztirolra gondoltam, ha ezt teszem fel a papír helyett, az mondjuk 0,4 mm plusz oldalanként, ez nálam nem veri ki a biztosítékot. Főleg, hogy csiszoláskor kicsit fogyni is fog a sztirolból. Sokszor ragasztottam már sztirolt fához UHU Power univerzális erősragasztóval, istenien megfogja.
Laci 433987 2011. január 3. 10:51
Válasz erre
Bismarck

palánkolás lekerekítve,gittelve és csiszolva
Bismarck
Bismarck

géz illetve folyékony epoxigyanta
Bismarck
Bismarck bepókhálózva
Bismarck bepókhál...
Bismarck teljes legittelése
Bismarck teljes...
Bismarck teljes legittelése

a géz után újra kell gittelni,míg teljesen el nem tűnik a géz
Bismarck teljes...
javítások

adig kell gittelni csiszolni,míg el nem tűnik az összes hiba
javítások
javítások

szintén zenész
javítások
Bismarck

mikor megvan,akkor jöhet a szórógitt és simára csiszolás
Bismarck
lefestve

szép sima a festés
lefestve
DKM Bismarck

test lefestve
DKM Bismarck

Tamás78!
Képekkel illusztrálva a fejlődést!
Üdv!
Laci 433986 2011. január 3. 00:05
Válasz erre
Tamás78!
Nem tudom,hogy a tatrészt hogyan fogod megoldani sztirolból?Luckynak igaza van,hogy maradj a balsa fánál,és gitteld-csiszold elven csináld!Én palánkoltam,majd csiszoltam az éleket kerekre.Azután gitteltem,és újra simára csiszoltam.(Mivel az enyém úszóképes lesz,ezért vittem fel rá gézt,valamint folyékony epoxigyantát ,és ezt újra legitteltem.De nálad ezt ki lehet hagyni.)Ezt addig kell gittelni,míg az összes kis lyuk,repedés esetleg hézag el nem tűnik.Tökéletes simára kell csiszolni,majd szórógittel átfújni és újra tükörre csiszolni.Ez bevált módszer.Utána nyugodtan lehet festeni-fújni!
Üdv!
sulyid 433985 2011. január 2. 21:47
Válasz erre
DSC00855
DSC00855
DSC00856
DSC00856
DSC00857
DSC00857
DSC00858
DSC00858
DSC00859
DSC00859
DSC00860
DSC00860

Tegnap este rajzolgattam 1 sort. :)
SImi 433984 2011. január 2. 21:47
Válasz erre
És milyen vastagságú sztirolt akarsz rátenni? Mivel akarod a kettőt összeragasztani?
Nem lesz akkor már egy kicsit vastag? (Már mint méretarányosan.)
TAMAS78 433983 2011. január 2. 20:52
Válasz erre
Meggondolom, de ha huplisodásmentesen rá tudom rakni a sztirolt, az szebb felület lesz.
TAMAS78 433982 2011. január 2. 20:41
Válasz erre
Hát, azt hallottam, hogy Praktikerben néha lehet találni 2mm-est.

Én nagyon el vagyok kényeztetve, uis Zircen lakom, és innen 20km-re, Veszprémben van egy Fa-Centrum nevű üzlet, ahol 1mm-től 8mm-ig lehet kapni balzalemezt, meg mindenféle méretű négyszöglécet.
EDE 433981 2011. január 2. 20:22
Válasz erre
Tamás!

Ilyen balzára hol lehet akadni?
lucky 433980 2011. január 2. 18:47
Válasz erre
Drusza!
Sztem ne burkold, hanem gitteld és csiszold.Azután szórógitt és festék.
TAMAS78 433979 2011. január 2. 17:16
Válasz erre
Bismarck váz 4
Bismarck váz 4
Bismarck váz 5
Bismarck váz 5

Köszi, Laci!

Még mindig újra és újra hálát adok az isteneknek, hogy rátaláltam a balzára. Ilyen jól felveszi az ívelt bordák formáját is.
Laci 433978 2011. január 1. 23:43
Válasz erre
Tamás78!
Idáig jó és érdekes lesz!Kíváncsian várjuk a többit is!
Üdv!
TAMAS78 433977 2011. január 1. 18:59
Válasz erre
Bismarck váz 1
Bismarck váz 1
Bismarck váz 2
Bismarck váz 2
Bismarck váz 3
Bismarck váz 3

Sziasztok!

Kihasználva a szokatlanul sok szabadidőt, nekiugrottam a Bismarcknak. Mint látjátok, ez is vízvonalmakettként készül. A lézervágott vázat nekiláttam 2mm-es balzával "befalazni", ami a bordákkal egybecsiszolva majd megfelelő alapot képez a végleges "palánkozásnak". Ez, azt hiszem, sztirollemezből készül majd, de ez még nem végleges.

Tamás
EDE 433976 2011. január 1. 18:34
Válasz erre
Szervusztok!

Én is Boldog ÚJ Évet kívánok minden kedves hadihajós "kollégának"!

Zaran!

Ha kibelezel egy sodort 230 V-os vezetéket, az tele van 0.2-es rézdróttal. Szinte minden HT eszköz azzal megy. Vagy veszel egy métert egy elektro. boltban.
Sszabi 433975 2011. január 1. 15:23
Válasz erre
Boldog új évet kívánok mindenkinek!
Remélem mindenkinek hajókban gazdag lesz az új esztendő!
Sok sikert és kitartást ehhez az évhez is :)
lucky 433974 2011. január 1. 09:00
Válasz erre
Boldog Új Évet mindenkinek!

Laci!
A lényeg, h az áramkörben benne legyen az áramkorlátozó ellenállat.
A valóságban úgy is a mínusz felől halad a plusz felé az áram.
Hajókovács 433973 2011. január 1. 00:31
Válasz erre
Ezúton kivánok mindenkinek Boldog, Békéss Új Évet a TIT HMHE csapata nevében is.

Bicskei János
zaran 433972 2010. december 31. 19:55
Válasz erre
Kedves Hajósok!
Megtiszteltetés ilyen urakkal együtt építeni a hajókat, együtt áldozni a csatahajók megemlékezésének oltárán. Külön megtisztetűltetés, hogy tőletek kérhetek segítséget.
Ezúton kívánok mind annyiótoknak hajókban és modellekben gazdag Boldog Új Évet!
zaran 433971 2010. december 31. 19:53
Válasz erre
Igazából a városnak azon a részén lakok ahol semmi ilyet nem tudok találni. Azért mindenesetre nem adtam fel a reményt és keresek.
Bár mindenesetre egyik ismerősöm mondta, hogy van rossz hajszárítója :D Így ha minden igaz, jövőre hozzájutok egy két alkatrészhez :)
Simi 433970 2010. december 31. 19:52
Válasz erre
Kedves (csata)hajós barátaim!
Mindnyájótoknak áldott, hajós sikerekben és minden jóban gazdag gazdag Új Évet kívánok!
Laci 433969 2010. december 31. 19:48
Válasz erre
Üdv Hajósok!
Az elmúlt 1 év alatt is nagyon sokat köszönhetek nektek a segítségek terén!Ezért szeretném,hogy az eljövendő esztendő is hasonló eredményben gazdag és segítőkész év legyen mindenkinek!
Boldog új Évet Kívánunk Mindenkinek!
Sebi 433968 2010. december 31. 17:34
Válasz erre
Uraim !

Alig 6,5 óra van vissza az évből és valószínűleg idén már nem leszek netközelben :) Ezért szeretnék én is Boldog Új évet kívánni mindenkinek !
Simi 433967 2010. december 31. 16:08
Válasz erre
zaran!
Az lehet, hogy egy kicsit vastag lesz, de ha összejön, akkor az is jó. Különben nem akarom elhinni, hogy nem találkozol kidobott TV-vel, számítógép alkatrésszel, hajszárítóval stb stb stb. Ezek mindegyike remek drót-lelőhely. Jó, ha összeszed az ember belőlük mindenféle vastagságút.
BBalázs 433966 2010. december 31. 14:26
Válasz erre
Kedves Csatahajósok!

Boldog Új Esztendőt Kívánok Nektek!
zaran 433965 2010. december 31. 13:45
Válasz erre
Kedves Simi!
Hálásan köszönöm a segítséget. Ma már nem tudok hozzá kezdeni, de legkésöbb hétfőn megkezdem az álltalad javasolt gyűrűk legyártását. A ragasztó terén szerintem a pillanatragasztónál maradok, mivel idehaza van ilyen, ugyanakkor a két komponensüvel való dolgozásról se tapasztalatom sincs, se időm, hogy két öcsémet 6 órán át kitudjam zárni a szobámból, így nagy lenne a kockázati tényező, hogy megbabrálják.
Magamrészéről réz gémkapcsokat hajtogattam szét az árbócokhoz. Azokból eltudom készíteni az álltalad említett gyűrűket?
Simi 433964 2010. december 31. 13:20
Válasz erre
zaran!
A rezet általában könnyen lehet pillanatragasztóval ragasztani műanyaghoz is - különösen ha nincs mellette hézag. Különben nagyon ajánlom, hogy ragassz fel egy gyűrűt az árboc tövéhez, magára az árbocra - így még hézag esetén is tökéltetes lesz a ragasztás. A pozicionáláshoz - mindenféle vertikumban, előlről, hátulról benézve - azonban inkább két komponensű ragasztót ajánlanék, az Eporapidot. Ez kb 5-6 óra után köt meg teljesen, addig tudod váloztatni a dőlést.
A "gyűrű" készítése: 0.2 -es, vagy 0.3 -as rézdrótot rátekersz egy árboc átmérőjű tárgyra (pl fúrószár, injekcióstű). Egy kis tekercs lesz az eredmény. Ezt lehúzod és egy pengét beledugva felvágod. A karikákat pedig egy lapos valamivel finoman kipréseled.
Ndjala 433963 2010. december 31. 12:27
Válasz erre
Szerintem Ti két teljesen különböző eseményt kevertek össze:
1984-ben Libanonban robbantottak fel 300 amerikai tengerészgyalogost a laktanyájukban. Bombával megpakolt teherautóval. Azóta vannak betonakadályok minden amerikai követség körül. (lásd. Szabadság-tér)Ezután lőttek libanoni célpontokat a New Jersey-ről.

1986-ban Libiát bombázták amerikai anyahajókról felszállt bombázók.

Üdv
Ndjala.
EDE 433962 2010. december 31. 10:47
Válasz erre
Bocs! Amit én látam az Libanon volt.
EDE 433961 2010. december 31. 10:44
Válasz erre
Mekkmester!

Nem tudom kinek céloztad a New Jersey-s hozzászólásodat, de szerintem az itt író emberek ezzel teljesen tisztában vannak.
Én pl. 14 évesen a TV híradóban néztem. 
Egyébként ez kb. negyedik vonalbeli feladat a tengerek egykori urának, nem erre találták ki egykor.
EDE 433960 2010. december 31. 10:39
Válasz erre
Laci!

Hát bizony gondoltam a szkreccsbilderekre!
zaran 433959 2010. december 31. 09:39
Válasz erre
paint_sh_1943_l_paderborn_above
paint_sh_1943_l_pade...
paint_sh_1943_l_paderborn_port
paint_sh_1943_l_pade...
paint_sh_1943_l_paderborn_starboard
paint_sh_1943_l_pade...

Szervuszok hajósok.
Mint korábban írtam, elkezdtem helyrehozni a 10 évvel ezelőtt épített 1/570-es Scharnhorstomat. A fő oka, hogy 12 évesen építettem, sok volt az illesztési hiba, pocsék, valótlan festés, sok törött összevissza újraragasztott alkatrész. Szóval nem bírtam szegényt nézni a PoW mellett, ezért javító dokkba küldtem. Leszedtem a hibás részeket, pl a Rádió antennákat, árbócokat.
A hézagok kitöltése után a csatolt 1943-as állapotában festettem le. Hátra van még a fedélzet lefestése, valamint a csónakok lefestése. Utánna jönne a legnagyobb talányom.
A helyreállított árbócokat melyeket rézből készítek el, hogyan tudnám hozzáragasztani a műanyaghoz?
(Az árbócok felső részét sikerült épen megmenteni. A száraik voltak gyakran eltörve, illetve a hátsó árbóc alsó kereszt része. A réz megvan. Forraszt van. A méretek megvannak, de addig nem kezdek hozzá az összeállításhoz.)
Tudom ismétlem magam, de mivel lehetne illeszteni ? :S
A segítséget előre is köszönöm.
Mekkmester 433958 2010. december 31. 09:32
Válasz erre
Sziasztok!

Látom nagyon profik vagytok a makettépítésben, de néha nem ártana utána nézni kicsit a történelmi háttérnek is! Ui. csatahajókat nem csak a második világháború végéig, hanem jóval később is bevetettek.
pl. 1984-ben az USA megtámadta Líbiát, mert felrobbantották az ottani tengerészgyalogosok laktanyáját, több mint 300 amerikai katona halálát okozva. Az amerikai támadásban nemcsak anyhajók, hanem a New Jersey is részt vett és bevetették a 406mm ágyukat is.

Üdv.
Mekkmester
Laci 433957 2010. december 30. 23:28
Válasz erre
Lucky!
A "9035"-s hozzászólásodat olvasva arra gondoltam,hogy ha már a LED várható élettartalma kb 10.000 óra,akkor nyugodtan lehet az ellenállás a dióda után.És így is tettem.
Köszi!

EDE!
Na látod ezért jó saját hajót építeni!Ha a "tervező" elrontja,akkor azt annak is kell kijavítani.Tehát törekszünk a hiba nélküli megoldásokra.
Üdv!
EDE 433956 2010. december 30. 20:50
Válasz erre
Ma a Trumpeter tervező mérnöke bizonyára nagyokat csuklott. A Franklin terstét simogatom már órák óta, hogy szintbe hozzam a hajótest alsó meg felső felét. :)
lucky 433955 2010. december 30. 13:04
Válasz erre
Úgy nehéz nyákot tervezni ha nem tudjuk mit is kéne csinálnia...
Nálad az ellenállatot kéne tartania.
Ezt meg lehet oldani nyák nélkül is.Mindössze egy nem vezető lap kell hozzá.Erre két sorban lyukakat fúrsz.A lyukakba kerülnek az ellenállat lábai.Az ellenállattal átellenes oldalra lehet a csatalakozó vezetékeket forrasztani.
Ez így rendezett, szép, és kicsi a zárlat esélye.
Laci 433954 2010. december 30. 12:54
Válasz erre
Tudod arra gondoltam,hogy ha már a hajó szépen ki van dolgozva,megy például kiállításra,vagy versenyre,-de szép,de szép,nézzük már meg a belsejét!Miii?Hát ez ronda belül!
Akkor adjunk már a belsőre is,ne egy össze-vissza kuszaság legyen benne.De akkor NYÁK nélkül is megoldjuk ezt az általam feltételezett problémát.
Kösz a segítséget!
Üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.