/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Simi 433901 2010. december 21. 08:57
Válasz erre
Tud ez a PvB...
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/fr/richelieu-350-pvb/pvb-index.html
Érdemes kicsit rápillantani erre a hajójára, mert ez most kivételesen nem "rekordhajó", hiszen a kitet már vagy 2 éve kiadták. Tehát ezzel most nem sietett annyira és lám, még jól is sikerült! Nem kéne erőltetnie a gyors építéseket, mint ahogy azt már annyiszor megvitattuk.
(Én csak abba köthetnék bele, hogy a hajó oldalán kifüggesztett lépcsőt csónakdaruhoz /davit/ szokták rögzíteni.)
Egy szóval szép munka PvB-től. Bárcsak letenne már a rekord-építésekről és ilyen hajókat építene!
Sszabi 433900 2010. december 21. 06:42
Válasz erre
Ahogy én találtam, 12 db ilyen 20 mm-es volt a hajón, meg még 8 db 4 csövű 20mm-es...
Laci dolgozhat pár szép csillagfényes éjen át :)
Simi 433899 2010. december 20. 22:42
Válasz erre
Hát, Lacikám, ez nagyon szép lett! Csak az a baj, hogy ebből még jó párat kell fabrikálni... mennyi is volt a hajón?
Laci 433898 2010. december 20. 21:15
Válasz erre
Bismarck légvédelmi ágyú 008
Bismarck légvé...
Bismarck légvédelmi ágyú 007
Bismarck légvé...
Bismarck légvédelmi ágyú 002

kifúrva
Bismarck légvé...

SImi!
Úgy gondoltam,hogy teszek fel képet a Bismarck egyik 20 mm-s légvédelmi ágyújáról.Tulajdonképpen a csővel együtt mozog egy rudazat az oldalán is,amihez majd csatlakozik egy célkereszt is.A csövet egy 1,6 mm átmérőjű rézdrótból "esztergáltam" ki.Még teljesen nincs kész!
Üdv!
csatahajós 433897 2010. december 19. 22:40
Válasz erre
Én már mondom egy ideje, hogy ez a jövő. A "remekbeszabott" Transformers című amerikai agymenésben (a rendkívül attraktív Megan Fox és a fél amerikai haderő felvonultatása mellett) a railgunos jelenet volt talán az egyetlen értékelhető rész.

Mellesleg a technológia egész egyszerű elméleti síkon, csak egy kisebbfajta erőmű kell hozzá, ez a fő gond. A célzás az azért valószínűleg további nehézségeket fog jelenteni, de az biztos, hogy komoly alternatíva lesz a közeli jövőben.
SImi 433896 2010. december 19. 20:49
Válasz erre
Semmi gond. Különben a teljes nevem: Somogyi Imre István, úgy hogy teljesen jó volt így is.
Gonzo 433895 2010. december 19. 20:40
Válasz erre
Bocs az (el)keresztelésért.

Szép estét mindenkinek: Gonzo
Simi 433894 2010. december 19. 19:18
Válasz erre
cstahajós!
Légyszi nézd meg a 8913-as hozzászólást. Mi a véleményed róla? (Railgun...)
csatahajós 433893 2010. december 19. 10:48
Válasz erre
Szia EDE!

Nos az itt általam emlegetett topik az az alábbi:

www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php

Hát igen a 18"-es löveg az egy nagyságrendi előrelépés. Azért ha nagyon kell kb 45-48.000 tonnába be lehet pakolni cipőskanállal egy 9X18"-es csatahajót, de persze a páncélzatból és/vagy a sebességből engedni kell.

Na majd erről is lesz szó az új cikkben.
EDE 433892 2010. december 19. 10:35
Válasz erre
Essex!

Küldtem mailt!
Szóltak, hogy megjöttek a kiscicák! Egészen kicsik, 1:350-esek. :)
Laci 433891 2010. december 19. 02:00
Válasz erre
Dcsabesz!
Na igen de...
Igazad van!
Sebi 433890 2010. december 19. 00:02
Válasz erre
Gonzo 433889 2010. december 18. 21:21
Válasz erre
Sziasztok Kollégák!

Az egész PVB-s kérdéskörnek van egy pozitív hozama: lényegesen felpörögtek az események a csatahajós fórumon.
A témát nem kell túllihegni, mindenkinek van véleménye amit szívesen olvasok (és elfogadom) ezen az oldalon, mert érdekel és tanulok belőllük. A modelwarship.com-ot négy éve nézem napi rendszerességgel, tényleg azt kell látnom hogy PVB az időre hajt. A minőségben vannak hullámzások, PL: az egyik USS Ohio-ja (mert hogy 2 van neki) benne van a Dragon 2006-os katalógusában!

Kinek mi az filozófiája a makettezéssel kapcsolatban- neki ez.
Nekem az, hogy 1 évig csináltam egy 1/400-as Tarantul korvettet, de a festése nem sikerült, ezért kidobtam a kukába. Azóta tengeralattjárót építek 1/350-ben mert meg szeretnék tanulni hajót festeni. Mert 10 év múlva én is szeretnék elkezdeni egy olyan csatahajót, vagy csatacirkálót, mint amilyeneket például Somogyi Istvántól láttunk itt. Jelenlegi kapacitásom 1 tengeralattjáró / év. Idén 6 versenyen voltam az első tengeralattjárómmal 5 díjat hoztam vele (nem akarok vele dicsekedni, itt írom le először, és a minőségével nagyon nem vagyok vele megelégedve )

Mindenki úgy makettezik ahogy tud és ahogy akar...
dcsabesz 433888 2010. december 18. 21:08
Válasz erre
Laci!

Persze én sem adnék érte annyi lét, de itt pont a Bismarck hajócsavarját árulják: www.modellbau-lassek.de/shop/product_info.php
Sebi 433887 2010. december 18. 19:40
Válasz erre
Kedves Nzo !

Nem tudom mennyire jött le neked a hozzászólásokból, de mi nem tartjuk PvB munkáit annyira ordenárénak. Inkább azon szörnyülködünk, hogy némi odafigyeléssel mennyivel jobb végeredményt érhetne el. Ha megengeded mutatnék néhány hibát, amit nem kell „árgus szemekkel keresni”.
Nézd meg például a korlátokat a felépítményen. Olyan, mintha nem nézte volna, hogy hova mekkora darabok kellenek (pedig ehhez a maketthez, ha jól tudom, méretre szabott korlátokat adnak). A jobboldali hídszárny lefelé hajlik. A reflektoroknál a lencse kilóg a keretből, végül az utolsó képen határozottan látszik, hogy a hátsó árbóc felső része hátrafelé hajlik.
Ezek a jelek sietős munkára utalnak. Mivel a Dragon ezt a makettet augusztusban jelentette meg, így lényegében tényleg az övé az első kész makett, ami feltűnt egy fórumon. Hát nem tudom...
EDE 433886 2010. december 18. 19:33
Válasz erre
Csatahajós!

Na most már sikerült! Melyik topic vágott a mi témánkhoz?

A wiki-n sikerült megtalálni a Német Birodalmi márkát.Egyébként semmi.

Ja! Írtál egy olyasmit, hogy a 16"-ről 18"-re ugrás valószínűleg majdnem kétszer akkora hajót eredményezne hasonló paraméterek mellett. Ezt a South Dakota meg a Yamato tökéletesen példázza. Kb. 27 csomós sebesség, azonos lövegelrendezés mellett valószínűleg az optimálisan használható legkisebb hajótest. 36 000 tonna, meg 64 000.
BBalázs 433885 2010. december 18. 16:09
Válasz erre
Simi!
Én úgy értettem, nem biztos, hogy mi megértjük a célját és számunkra ez nem is fontos. A lényeg, hogy megvan az emberben az amitől szépek lehetnének a munkái, mégis valami más motiválja. Kár.
Egyébként tényleg túllihegtük a témát...
SImi 433884 2010. december 18. 15:33
Válasz erre
lucky!
Valószínűleg a havazás miatt meg van keveredve, be van lassulva a net, nem tudtam megnézni a helyes írásmódját, de azért köszi!
lucky 433883 2010. december 18. 15:08
Válasz erre
Simi 433882 2010. december 18. 15:05
Válasz erre
Kedves Zoli!
Nem akarok PvB-ről túl sokat agyalogni, nem érdemes. Azt írod, hogy nem hiszed, hogy "ez" motiválja. Én meg nem hiszem, hanem tudom: évek óta, ha megjelent egy 350-es makettujdonság, akkor azt PvB "publikálta" legelőször a modelwarships-en az ismert összecsapott színvonalon. Akkor mi motiválja? Hidd el, sokan a fél életüket odaadnák azért, hogy "híresek" legyenek. Ld pl a guness (jól írtam?) eszement "rekordokat". Ő azt gondolja, ezzel lesz híres, ismert. Különben mivel tudod magyarázni, hogy a hivatalos kiadás után néhány héttel már el is készül a hajóval? (Sok forgalmazónak még a palettájára se kerül fel eddigre!) És - "véletlenül" - mindig elsőként? MERT EZ A FŐ CÉLJA.
lucky 433881 2010. december 18. 12:43
Válasz erre
Laci!
CNC-s emberkékel nem vetted még fel a kapcsolatot?
Ha van rajzod lehet tudnak segíteni.
Rajz alatt a hagyományos papír alapút értem.
Laci 433877 2010. december 18. 11:05
Válasz erre
Bismarck kicsit másképp 006
Bismarck kicsit má...
Bismarck kicsit másképp 007
Bismarck kicsit má...
Bismarck kicsit másképp 008
Bismarck kicsit má...
Bismarck kicsit másképp 009
Bismarck kicsit má...

Üdv emberek!
Gondoltam kicsit oldom a feszültséget!Nem is tudom minek nevezzem."Bitanic,Tismarck"?
Ha ilyen páncélozottságú testtel épült volna,talán kibírta volna a jéghegyet.Esetleg a háború idején igen érdekes luxushajó lett volna.
Üdv!
nzo 433876 2010. december 18. 06:28
Válasz erre
nem akarok fogadatlan prókátor lenni, de azért annyira nem ramatyok PvB munkái, mint ahogy itt lehúzzátok. Komoly profilalkotói tevékenységet végeztek ugyan, de érezhető némi rosszindulat. Nem hinném SImi, hogy ez a fő motivációja a hajók építésénél.
Nyilván mindenki munkájában lehet hibát találni, a tiétekben is biztos tudna valaki, ha nagyon keresné, de nem hinném, hogy a hobby arról szól, h árgus szemmel keressük más munkáin a szarvashibákat. Ha meg ennyire ordenárénak találjátok a hajóit, vegyétek fel vele a kapcsolatot, és vezessétek a helyes útra jó tanácsokkal.
Nagy Z
Laci 433875 2010. december 18. 00:56
Válasz erre
Szia Dcsabesz!
Az igazság az,hogy potom 20 ropi+posta igen költséges hajócsavarért.Az sem biztos,hogy pont az a méret,ami nekem kell (értek itt a kúp átmérőjére,valamint hosszúságára).A lényeg az,hogy rézből próbálok majd valami úton módon csinál(tat)ni.De azért kösz a segítséged!
Üdv!
Sebi 433874 2010. december 17. 23:00
Válasz erre
sziget
sziget

Szia !

A sziget belső felére kell tenni, ahogy a képen is látszik. Azt hogy érted, hogy két darab van ?
dcsabesz 433873 2010. december 17. 21:33
Válasz erre
Hali!

Ha jól emlékszem hajócsavart nagyon kerested néhány hónappal ezelőtt. Itt kaptál volna potom 20 ropiért (+ posta).
SImi 433872 2010. december 17. 21:23
Válasz erre
Ne haragudj, hogy ezt írom: fontos a cél, mert az határozza meg a cselekvést. PVB-nél - hogy megértsük őt - nem a szépségre, tökéletességre való törkevés a lényeg, hanem az ELSŐSÉG. Szinte magam előtt látom, ahogy aznap, amikor megkapja a kitet, azonnal neki veti magát, hogy ő legyen az aki először publikáltan befejezi... aztán minden reggel izgul, amikor ráklikkel a modelwarships.com-ra, nem előzte-e meg mégis valaki...
Ezért nem érdekli a csálén felragasztott hídszárny, az erősen megdőlt árboc, a tömítetlen ordenáré rések, az összegyűrt korlátok.
csatahajós 433871 2010. december 17. 20:34
Válasz erre
Aktiváltalak is, próbáld meg kérlek. 5 postig vannak limitek (nem tehetsz fel képet meg linket), de utána teljes jogú leszel. Sajnos erre szükség volt mert egy időben iszonyú sok spam támadást kaptunk.

Mellesleg ha van valami új infód hadihajó árak ügyében kíváncsian várom :).

Nekem is kellene majd egy "proof-reader" WT Cherrytrees 2. ügyében ;)...
csatahajós 433870 2010. december 17. 20:31
Válasz erre
Minden tiszteletem a dalmát halászoké, de nem egészen ugyanaz az élőerő rendelkezésre állása és a büdzsé sem. Számomra kizárt, hogy egy, a flotta büszkeségét jelentő csatahajó olyan szinten rozsdásodna ahogy néha ábrázolják. Kopik meg pattogzik a festék az rendben, na de hogy sok négyzetméteres rozsdafoltok legyenek...ugyanmá :D

Nézem máris a regedet.
EDE 433869 2010. december 17. 19:28
Válasz erre
Csatahajós!

Csak ennyi: EDE :)

Egyébként a hajók néha rendesen rozsdásodnak, de a felépítményen már nem annyira. A hajótest az nagyon tud rohadni. Voltunk egy Dalmát halász hajóján Komizsán, és amikor fikáztuk, hogy milyen rozsdás, azt mondta, évente festik.
csatahajós 433868 2010. december 17. 18:42
Válasz erre
Ha már itt tartunk, nézzétek meg inkább Kostas Katseas úriember munkáit mindkét fórumon, igaz ő inkább az 1:700-at nyomja, de az tényleg szép és ő tényleg csak úgy ontja magából az újabbnál újabbakat. Mellesleg ő ebből él :).

Ha 1:350 akkor Richard Sliwka munkáit ajánlom, tegnap volt fenn egy USS Baltimore-ja a modelwarshipsen. Szerintem 350-ben ő szépen dolgozik és kellően sterilek a hajói az én számomra (értsd nincs agyonrozsdázva mintha k.b karbantartás nélkül működnének évek óta).
csatahajós 433867 2010. december 17. 18:39
Válasz erre
EDE!

Mi a login ID amit regisztráltál ,beaktiválom kézzel. Írj mélt ha gondolod, azt olvasom állandóan.

Üdv.
BBalázs 433866 2010. december 17. 16:57
Válasz erre
Bár én nem vagyok azon a szinten, mint PVB... de! Egy makettjét sem tenném ki a polcomra, mégpedig az általatok felsoroltak miatt. Nekem ami feltűnt elsőre, a több tonna rozsda ezen a hajón, még a fő felépítmény tetején is méteres foltok. A horgonylánc gyakorlatilag mintha évtizedek óta korrodálna.
Szerintem nem is kell megértenünk mi a célja ezzel, bizonyára úgy érzi, hogy szépet és jót alkotott. Rajtunk kívül bárki elcsodálkozna ezeken a hajókon, hogy mennyire "szépek".
Erre mondanám: hatásvadász. Ha ez a célja, a munkái tökéletesek. Gondolom versenyeken nem sok serleget gyűjtött be. Ez viszont az igazi profik malmára hajtja a vizet. Szerencsére!
EDE 433865 2010. december 17. 13:40
Válasz erre
Csatahajós!

Akárhogy is szeretnék, nem tudok belépni a fórumodra! Pedig az emilben visszakapott kódokkal próbálom.
Laci 433864 2010. december 17. 13:26
Válasz erre
Üdv hajósok!
Böngésztem a neten és ezt találtam:
www.modellbau-lassek.de/shop/index.php
Gyors fejbeli számolás után bárki vehet magának 1:100-s Bismarckot pár ezer euroért.Persze azért nem egy tökéletes modellt kapunk cserébe,ugyanis még van mit szépíteni rajta.
Üdv!
EDE 433863 2010. december 17. 12:39
Válasz erre
Zay!

Írd be google-ba, oszt nyomjad!
Zay 433862 2010. december 17. 11:48
Válasz erre
Szevasztok!

Tömör kérdésem:
Beware of Jet Blast Propellers And Rotors kis decal-okat pontosan hova is kell felrakni az anyahajón? Azt a komoly két darabot :-) (Sajna az instrukciókban nem szerepelt...)

Köszönöm!
SImi 433861 2010. december 17. 11:45
Válasz erre
EDÉ-hez tudok csatlakozni: nem rosszindulat, de nagyon bántó, hogy ilyen méregdrága kitből és feljavítókból egyszerűen össze van hányva az egész. Rengeteg a slendriánság: pl a jobboldali hídszárny is úgy áll, mintha megivott volna egy ballon bort; biztos vagyok benne, hogy nagyon kis odafigyeléssel szépen lehetett volna beállítani. De sajnos nem ez a végső cél, hanem az, hogy ő tegye fel az oldalra az első 350-es Scharnhorstot; és ez szomorú, mert a hajómakettezés nem erről kellene, hogy szóljon.
Laci 433860 2010. december 17. 10:07
Válasz erre
Emberek!
Én ha ilyen szinten tudnám összerakni a makett Bismarckot,akkor összetenném a két kezem!
Üdv!
EDE 433859 2010. december 17. 09:44
Válasz erre
Tibi!

Nem arról van szó, hogy ne lennének szépek, látványosak a munkái, hanem ha valaki olyan profi, mint ő és ennyi pénzt időt és energiát fektet bele, akkor ne kövessen el olyan szarvashibákat, amiket már egy középhaladó se tenne meg. Nézd meg a Scharhorst B tornyának a tövét! Egyszerűen nem illeszkedik az alapra. Az egyik légvédelmi lövegnél a korlátok teljesen össze vannak gyűrve.
Én egyébként nem szoktam fikázni a munkáit, de aki teszi, ezért teszi.
Gonzo 433858 2010. december 17. 09:39
Válasz erre
bocs: alaplyán = alapján
Gonzo 433857 2010. december 17. 09:39
Válasz erre
Sziasztok!

Mi mindannyian őszinte csodálattal tekintünk PVB-re! Csodáljuk a rengeteg szabadidejét, és korlátlan anyagi forrásait...

De az időzítése mellett nem tudok elsiklani. A ma divatos összeesküvés elméletek alaplyán feltételezem, hogy megfigyelés alatt állunk! :)))

Gonzo
Csokistibi 433856 2010. december 17. 08:46
Válasz erre
Mi ez ha nem rosszindulat srácok, felemlegetni és még ide is citálni ennek a holland embernek a -szerintetek- gyenge munkáit?...
Sszabi 433855 2010. december 17. 08:09
Válasz erre
Az emlegetett sorozatgyártó egy újabb munkája :P

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/scharnhorst-350-pvb/pvb-index.html

Szép napot!
lucky 433854 2010. december 16. 21:24
Válasz erre
zaran!

Fotózáshoz segítség:

Állítsd P állásba és ne makróval fotózz.Főleg akkor ne ha hosszú a tárgy amit fotózol.
Makróval ( virág szokott leni a jele) csak akkor ha egy konkrét részt akarsz megmutatni.A fókuszt oda tedd amit meg akarsz mutatni.
Makrónál sokszor jó ha a gép fixen áll.Ilyenkor használhatod az időzítőt.
Ami még nagyon fontos az a fény, ami lehetőleg a fényképező gép felől érkezzen.
laceesan 433853 2010. december 16. 07:41
Válasz erre
Jól néz ki!

Én 1/570-ben Revell Bismarckot és Tirpitzet építettem, de hát az olyan 9 éve volt és finoman szólva nem lettek szépek (ráadásul Németországban, nyári gyakorlaton esett meg a dolog). Képeket nem tudok mutatni mert az ország másik végében vannak:)
BBalázs 433852 2010. december 16. 06:29
Válasz erre
1:350 a Bismarck, az adatlapján fent van. Mind1.
zaran 433851 2010. december 15. 23:18
Válasz erre
STA60350
STA60350
STA60351
STA60351
STA60355
STA60355
STA60353
STA60353
STA60356
STA60356
STA60358
STA60358
305mm
305mm
Ocean3272x3272sistersCMYK
Ocean3272x3272sister...
SzentIstvanamTag
SzentIstvanamTag
SzentIstvanAusfahrtAbend
SzentIstvanAusfahrtA...
Szent-Istvan-C4D-Render-3
Szent-Istvan-C4D-...
SzentIstvanFlotteSammeltSich
SzentIstvanFlotteSam...
SzentIstvanMannschaftsfoto
SzentIstvanMannschaf...
ViribusUnitisAnkerndinBucht
ViribusUnitisAnkernd...

Uraim feltennék pár képet a Princ of Wales-ről, és egy kis csemegét a Szent Istvánról;)

Mint említettem a PoW 1/570. A repülőgépet tűvel festettem olyan kicsi.
(A képek minősége miatt bocsi, igyekszem hamarosan jobbakat feltenni, de még barátkozom ezzel a kölcsön kamerával és nagyon nem értünk szót egymással :S )
SImi 433850 2010. december 15. 21:51
Válasz erre
Most már nagyon ritkán publikál PVB; a "régi szép időkben" hetente megépített egy hajót. Milyen szép is volt: tömítetlen illesztések, szétvált maratások, düledező árbocok... mindez a legdrágább feljavítókkal spékelve... de talán az összes 350-es hajót megépítette! Csak azt nem tudom, hová is tette azt a töméntelen hajót?
TAMAS78 433849 2010. december 15. 21:42
Válasz erre
Néha ellenállhatatlan vágyat érzek, hogy valami nagyon szutyokból készítsek jót. Most is ilyenem van. Lehet, hogy szólni fogok, előre is köszönöm!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.