/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
zaran 433568 2010. október 30. 18:55
Válasz erre
Jóságos ég.
Most tudtam befejezni azt a filmet, amit hosszú ideje töltöttem.
Ajánlom mindenkinek. "Yamato" A világ legszebb filmjei közé tartozik szerintem. Szégyen, hogy nem lett a világ közönségének kedvence, de ez érthető is, mivel az amerikaiak hősnek, jóságosnak akarják magukat láttatni. De itt bemutatják az ő igazi arcukat is.
zaran 433567 2010. október 30. 17:07
Válasz erre
Gonzo
Ez fantasztikus, köszönöm szépen. Nem csak egy hajót, hanem többet mutat be több évet felkarolóan. Van festési útmutató hozzá, eszméletlen részletes rajzok, gazdagon illusztrált kép sorozat, és a hajók egyedi emblémái is megtalálhatók a kéményekről.
Még egyszer nagyon köszönöm:)
lucky 433566 2010. október 30. 12:16
Válasz erre
Jól látod 350-es És jól tudtad Szűcs "Csónakos" Imre munkája.
zs180 433565 2010. október 30. 11:50
Válasz erre
EDE, BBalázs, köszönöm az elismerő szavakat. Meglátjuk, Telfordban két hét múlva hogy szerepel. Egyébként a Musashi tényleg 350-es.
P.Gy.
BBalázs 433564 2010. október 30. 10:39
Válasz erre
Jól látom, hogy a Musashi 350-es?
Egyébként Pék Gyuri diorámája gyönyörű!
SImi 433563 2010. október 29. 23:50
Válasz erre
Gyuri, Ákos!
Köszönöm a biztatást! Szerintem a Hood szinvonalát el fogja érni a PoW is. Sőt itt-ott még egy kicsit jobb is lesz: a Pom-Pom-ok biztos, hogy jobban sikerültek, mint a Hood esetében, és szerintem az árbocok is jobbak lettek; bár ezek egyike se nagyon látványos különbség.
Jelenleg a két 45 ft-s motorcsónakot pofozgatom; majd teszek fel erről is képeket.
Várom a találozást!
EDE 433562 2010. október 29. 19:57
Válasz erre
P1090306
P1090306
Musashi
Musashi

Zs180!

Láttam a Boyain a diorámát! Gratulálok, meg a díjesőhöz is, ami érte hullott!
A Musashi is nagyon szép volt Szűcs Imrétől (ha jól emlékszem az alkotó nevére).
zs180 433561 2010. október 29. 18:45
Válasz erre
Kedves Imi, gratulálok a gyönyörű POW-hez, remélem, hamarosan meg tudlak látogatni, hogy élőben is megcsodálhassam! Én azért tervezem egy 1:600-as Howe megépítését, majd egyszer, valamikor...
P.Gy.
csatahajós 433560 2010. október 29. 15:29
Válasz erre
Imi mester, gratulálok, nagyon szép lesz ez is, méltó párja lesz a Hood-odnak, Móvárra elhozhatnád majd mind2-t, egymás mellé! Szerintem nem sokan büszkélkedhetnek kicsiny hazánkban, hogy megvan nekik 350-ben Holland admirális csatasora, pláne nem ilyen minőségben :D!
Gonzo 433559 2010. október 29. 09:03
Válasz erre
Szia Zaran!

Egy új doksi a FLOWER témához, most került fel a FARPOSSt-ra
www.farposst.ru/2010/10/28/Flower_Class_Corvettes_of_World_War_Two.html

További jó makettolást mindenkinek.

Gonzo
SImi 433558 2010. október 28. 23:50
Válasz erre
Szia!
A torony nincs összeragasztva, így nem lesz túl nagy kihívás a festése. Pont a festés miatt nincs rajta még minden: pl fényszórók, binokulárok stb.
EDE 433557 2010. október 28. 20:01
Válasz erre
SImi!

Ém már raktam össze egy ilyen "járgányt". Semmi kiegészítőt nem használtam hozzá, még így is baromi nagy munka volt. (vagy 4 éve raktam fel néhány képet róla). Úgyhogy minden elismerésem! Legjobban a darukat irigylem, mert az eredeti egybeöntött műa. rendkívül illúzió romboló.
Kíváncsi vagyok, a tornyot hogyan fested le így összerakva, hiszen a függőleges és vízszintes felületek más színűek.
EDE 433556 2010. október 28. 19:54
Válasz erre
BBalázs!

Az Academy Admiral graf Spee-je nagyon szép kit, és nem is túl drága, és neked a német hajók a kedvenceid.
Sszabi 433555 2010. október 28. 18:42
Válasz erre
A Tegetthof-ról teszek majd fel képeket, de még mindig a hajótesttel bajlódok, ha legalább nagyjából meglesz akkor jönnek a képek (a felépítményt addig nem is kezdem el..)
Simi 433554 2010. október 28. 14:59
Válasz erre
Balázs!
"Köszönöm a kimerítő választ!" - remélem, azért nem nagyon "merültél" ki tőle...
"Persze én nem mernék KGV-t építeni, mert Simi POW-ja..." - én is így vagyok már a Bismarck-al: mindig szerettem volna egy klasszat összehozni, de Laci Bismarck-ja...
BBalázs 433553 2010. október 28. 13:53
Válasz erre
Simi!
Köszönöm a kimerítő választ!

Más: szerintem az Academy Bismarck nem marad el a Tamiya-tól, ugyanis azonos az öntőszerszám ha jól tudom. Elhanyagolható a minőségbeli különbség. A Revell Bismarck nyilván szebb - ezt már anno a fórumon is kiveséztük. De! Te is a Tamiya Yamato készletéből hoztad össze a hajód.
Lényeg: az Academyből is lehet szép Bismarckot építeni szerintem.

Jó lenne hajót építeni újra, talán télen sikerül belefognom "valamibe". Persze én nem mernék KGV-t építeni, mert Simi POW-ja...
Simi 433552 2010. október 28. 12:46
Válasz erre
Szia!
Hát akkor részvétem... és sok sikert. A Tegethoff-ról nem tennél fel néhány képet?
Sszabi 433551 2010. október 28. 11:19
Válasz erre
Szia!
Próbáltam már túladni rajta, de nem érdekelt senkit, úgyhogy majd megpróbálom a szükséges módosításokat magam eszközölni, amiből akad bőven...
De ehhez majd max jövő nyáron kezdek hozzá, most lefoglal a papír Tegetthoff, ami szintén elég nehéz meló.
Simi 433550 2010. október 28. 09:09
Válasz erre
Szia!
Azért ez a csere nem egy könnyű megoldás. Én "kényszerhelyzetben" voltam, mert 350-es KGV kitből nincs más, csak ez az ősi Tamiya. Bismarck-ból viszont ott a Revell kitje, ami a legolcsóbb az új 350-es csatahajók közt, és elég jó minőségű. Úgy tudom, hogy kb 16 e Ft körül meg lehet szerezni. Minden részletében messze jobb, mint az Academy Bismarck. Én a helyedben biztosan elpasszolnám azt a régi készletet és megvenném az újat.
Sszabi 433549 2010. október 27. 22:05
Válasz erre
Szia!

Köszi a választ! Evvel a megoldással sokkal szebben megoldható a fedélzet, mintha az eredetit használnám fel. Majd be akarok szerezni valahonnan ilyen lapokat, mert az Academy Bismarck eredeti fedélzete is ugyanezzel a gonddal küzd és sokat dobna rajta a cseréje...
Simi 433548 2010. október 27. 20:26
Válasz erre
A 2 fedélzeti elem

A fehér sztirolon nem nagyon látszik az osztás.
A 2 fedélzeti elem
Az új, sztirol fedélzet.
Az új, sztirol fed...

Szia!
Valóban, a gyári fedélzetet nem használtam fel, mert pozitívak az osztások (vagyis nem vésett, hanem kidomborodik); emmiatt a darabok illesztésénél nagy gondok adódnak: ha a mutatkozó mértes réseket el akarod tüntetni, csiszolni kell és akkor lecsiszolod az osztásokat, ha lemarni kell róla valamit (igen sok minden kellett volna...), azt sem lehet tisztességesen kijavítani.
Még valamikor régen vettem Evergreen márkájú vésett sztirol lapokat (3 db), az osztások 0.75 mm-esek rajta; kb ilyen osztásúak a mai gyári fedélzetek is (pl Trumpi Hood).
A Tamiya PoW fedélzet 3 külön darabból áll. Mindegyiket körbe rajzoltam az osztásos sztirol lapok sima oldalán és kivágtam. Ezután a 3 sztirol elemet ráragasztottam egy 1 mm vastag nagy sztirolra. Aztuán ezt is kivágtam, lefestettem arra a kellemes sárgára, és kezdődhetett a fedélzeti részletek ráaplikálása: pl hullámtörők, láncpályák, szellőzők stb stb. Ja, a festés után a keresztosztásokat ceruzával rajzoltam rá. A fedélzeti elemek találkozásainál kezdtem az osztások felrajzolását.
Sszabi 433547 2010. október 27. 19:14
Válasz erre
Szia Simi!

Egyetértek BBalázzsal, már most is szép a hajód.
Lehet,
hogy írtad már korábban, de most nem találok ilyet, hogy hogyan készítetted a fedélzetet? Magad karcoltad be a deszkázatot (mint a panelvonalakat) vagy előre gyártott dolog?

Előre is köszi!

Sszabi
Simi 433546 2010. október 27. 18:01
Válasz erre
Szia Balázs!
Köszönöm kérdéseidet; ezek szerint van, akinek tetszik.
"A fedélzet fa burkolata csak a vaku miatt ennyire sárgás?" - mondjuk nem vakuval készült, de a valóságosnál tényleg "kanári-sabb" a sárga ezen a képen. Meg hát a hajó is teljesen új volt 1941 májusában - a régebbi hajóké (pl Hood) valószínűleg sokat fakulhatott az évtizedek alatt. És valóban, a fedélzet ápolására is nagy hangsúlyt fektettek. Valószínűleg a fa fedélzetek színén lehetne a legjobban elvitatkozgatni, mert a felhasznált festékek színe elég jól dokumentált; viszont két ugyanolyan fajtájú fa színe közt is lehet jó pár árnyalatnyi különbség. Én a magam részéről Bryan King 1/196-os Anson-jának és Yuri Novak 1/200-as DoY-ának fedélzet-színét próbáltam leutánozni.
"Élőben, mikor és hol?" Reményem szerint a 2011-es Móvári versenyen, de lehet, hogy BP-re is elviszem majd valamikor.
BBalázs 433545 2010. október 27. 11:48
Válasz erre
Szokásos minőség.
Élőben, mikor és hol?
Egy kérdés: a fedélzet fa burkolata csak a vaku miatt ennyire sárgás? Vagy a brittek különösen nagy gondot fordítottak az ápolására, esetleg a fa fajtája miatt ilyen stb.?
Egyébként gratula!
SImi 433544 2010. október 26. 13:32
Válasz erre
daru
daru
pow1
pow1
pow2
pow2
pow3
pow3

Sziasztok hajósok!
A tegnapi napon sikerült befejeznem a darukat, így most a csónakok kivételével minden készen áll a festésre és a beépítésre. Gondoltam, készítek néhány képet az ideiglenesen összeállított hajóról. Szóval, most így néz ki a Prince of Wales... ha minden jól megy, az idén, de legkésőbb januárban végleg elkészül.
lucky 433543 2010. október 22. 17:57
Válasz erre
Ha jól emlékszem veled beszélgettem anno erről...
Essex 433542 2010. október 21. 21:53
Válasz erre
A Matchbox és a Revell kit megegyezik, csak a Revell sem a leírásban/összeállítási rajzban, sem a matricában nem adja a Bluebell-t. De azért benne van...

Maga a kit az a Bluebell, a másik két hajót "csak úgy" adják mellé, hogy legyen látszólagos választék. Sajnos ezek sok kisebb-nagyobb részletben eltérnek, amelyek egy részét adja a kit, másokat nem. Szóval korrekt hajóként csak a Bluebell-t lehet megcsinálni, a többinél szemet kell hunyni vagy rengeteg átalakítás kell. Hogy mást ne mondjak a Snowberry-nél a hajótesten lévő összes kis kerek ablak rossz helyen van, a hátsó felépítmény körül is rengeteg eltérés van. Olyan bosszantó apróságok is vannak, hogy pl. van olyan alkatrész, amit nem kellene rá tenni, de ezt nem említik meg, pontosaban a rajz szerint kell rá. A Saucy-nál is vannak eltérések, de arról nagyon-nagyon kevés anyag van, gyakorlatilag csak 1-2 fotó.

Az Agassiz sok mindenben eltér, de mint mondtam, gyakorlatilag mindegyik eltér mindegyiktől.
Laci 433541 2010. október 21. 20:01
Válasz erre
Szia Balázs!
A helyzet az,hogy végre megint van melóm pesten (Dunakeszi) és így a hajóra nincs sok időm.A repülő jelenleg egy cikk formájában fog megjelenni a makettjeim-cikkjeim között,de az is majd csak novemberben.
Üdv!
lucky 433540 2010. október 21. 18:47
Válasz erre
holnap feltolom a data.hu-ra és ide teszem a linkeket.
lucky 433539 2010. október 21. 18:09
Válasz erre
hanem lemezelt
lucky 433538 2010. október 21. 18:07
Válasz erre
Az annyi.
Vastag néhol elnagyolt alkatrészek jellemzik, ami viszont tetszik benne az az, h a törzs nem sík nem lemezelt.
Egyébként 12-én mintha láttam volna a Gyáli úton.
www.jatekmakettcentrum.hu/
zaran 433537 2010. október 21. 17:47
Válasz erre
Az remek lenne :)
Sajnos ténylegesen a legnagyobb baj, hogy a Revell kitjét nem találom sehol sem pedig ha jól emlékszem 1/72 volt.
lucky 433536 2010. október 21. 17:45
Válasz erre
Ha jól tudom a Revell féle Snowberry eredetileg Monogram Bluberry.
A Revell adja az HMS Snovberry és a HMCS Saucy matricáit.

Az Agasiz némileg eltér a Snowberrytől.
Van némi anyagom a Flowerekről ha érdekel.
zaran 433535 2010. október 21. 16:34
Válasz erre
Látod a kérdésed az felettébb meglepő, és jó:S Ede jóvoltából megszereztem a U.S.S. Gambier Bay CVE hordozó tervrajzait, melyek ugyan azok mint a HMS Trumpeter (U.S.S. Bastian CVE 37). Legalábbis remélem így van, mert ez okán a hordozó tervrajza megvan.

A repülőgépeket illetően hálás köszönet, mivel ezeken töprengtem ma munka közben, mégis milyen gépek lehettek?

A Flower terén a Revell kitje jutott eszembe, de hiába nézem, sehol sem találok semmit. Ez végett, biztos ami biztos alapon megszereztem a Agasziz tervrajzait. (Flower osztályú korvett.)

A részletességet illetően csábít a gondolat, hogy a lehető legélethűbben készítsem el őket, de mivel főleg RC modellként építeném meg őket, nem tudom ez mennyire lényeges. Viszont a legfontosabb dolog számomra, hogy nincs legénység, illetve nem találok olyan figurákat. Német tengerészek vannak, de brit és amerikai sehol sem. hordozóra igaz volna repülő kiszolgáló személyzet, de mint normális legénység az nem :S
Essex 433534 2010. október 21. 00:19
Válasz erre
Szerintem az összes angol CVE kísért konvojokat, és szerintem minden CVE-s konvoj kíséretében volt legalább egy Flower-osztályú korvett.

Viszont akkor kell rajzot szerezned a Bogue osztályról és kideríteni, hogy az adott angol hajó miben tér el?

Amúgy meg az amerikai-angol hajókon is többnyire Wildcat és/vagy Avenger kombináció volt, néha egy kis Swordfish, ritkábban Seafire/Sea Hurricane/Barracuda.

A Flower-t magad építenéd nulláról vagy a Matchbox/Revell kit-ből csinálnád? Egyébként az sem lesz egyszerű, hogy egy adott Flower adott állapotáról legyen megfelelő anyag, rajz, fotó. Ezek között nemigen volt két egyforma, és ráadásul folyton átépítették őket...

Na persze az is kérdés, mennyire törekszel az ilyen jellegű a precizitásra? :-)
zaran 433533 2010. október 20. 22:20
Válasz erre
Találtam valamit:D
Képnél tűnt fel, hogy ejha:D
A jelek szerint a HMS Trumpeter (ex-Bastian, CVE-37) az Angliából Oroszországba tartó útvonalakat támogatta és annak az egyik kísérője volt a HMS Honeysuckle (K27) nevű Flower típusú korvett :D Ezt a sikert :D Tehát nem Amerikai hanem Angol vadászgépekkel és zászló alatt hajózó masinát kell építenem. Egy Flower kísérőt mellé. (Ha már egy Flowert építek, úgy legyen 2. :D )
zaran 433532 2010. október 20. 21:32
Válasz erre
Essex, te isten vagy:D
Nagyon köszönöm. Az angol tudásom csapnivaló tekintve, hogy németet tanulok, de nekilátok átbogarászni fordító programmal, hátha találok valami érdekeset:)
A méret aránynál erre a fénymásolós dologra bizony nem gondoltam. Azt hittem papír, ceruza kell, és méricskélések közepette nagyítani. Megnyugodtam, hogy viszonylag egyszerűbb mint gondoltam. :D
Essex 433531 2010. október 20. 20:58
Válasz erre
Attól függ, milyen osztályú CVE. Sajnos nekem most nincs időm utánanézni, de majd adok támpontokat a kereséséhez. Ahol gyorsan utána tudok nézni ott az derül ki, hogy a Casablanca osztályú CVE-kből - ilyen a Gambier Bay is - csak kevés volt az Atlanti térségben és érzésem szerint csak a már említett tengeralattjáró vadász kötelékekben voltak - ezek kíséretéről már szóltam. Voltak közöttük olyanok is, amelyek repülőgépeket szállítottak a Földközi-tengerre meg az Afrikához, ezek találkozhattak Flower-rel, de biztosan nem a kíséretükhöz tartoztak.

A Bogue osztálynál azt kell megnézni, hogy ezek kísértek-e konvojokat, vagy szintén csak a fenti szerepben vettek részt? Mármint az amcsi hajókra gondolok, mert az angolok természetesen mentek együtt Flower-rel. Sajnos most nagyon sok egyéb teendőm van, de majd apránként igyekszek nézegetni.

Amúgy itt tudsz nézegetni, minden amcsi hajónak itt van a rövid története - a linkre bejövő fotós oldal alján a "DANFS History" címszó alatt. Sajnos az angolokról csak az amcsi rész van, tehát az építés meg a visszaadás. Szóval itt meg tudod nézni, hogy amcsi hajó kísért-e konvojt. Ehhez viszont lehet, hogy megint egy kis tudásra van szükség, mert nem biztos, hogy egyértelmű a dolog. Ha találsz olyat, ami szerinted gyanús, akkor azt megnézem.

www.navsource.org/archives/03idx.htm

1/384: lemásolod a rajzot, ezt normál fénymásolóval 2x-esre tudod nagyítani. Ezt 2x megcsinálod, akkor lesz egy 1/96-os rajzod (1/384 -> 1/192 -> 1/96). Ezt 1,33333-szorosra nagyítva kapsz 1/72-est. Mivel tört értékkel nem tudsz nagyítani, méréssel tudod eldönteni, hogy 1,33-szoros vagy 1,34-szeres lesz-e jobb.

Egyébként nem biztos, hogy mindent okvetlenül fel kell nagyítani, néha az is elég, ha a kiszámolt méreteket ráírod egy kisebb rajzra. Sok részletrajz meg eleve más méretben van (1/32, 1/64, 1/192, 1/96, 1/48 stb.), de legalább megtanulsz szorozni meg osztani.. :)

Egyébként annak idején 1/144-ben terveztem megépíteni, de aztán felébredtem... :-)))
zaran 433530 2010. október 20. 16:15
Válasz erre
Amúgy mennyi az esély arra, hogy egy CVE hordozót egy Flower osztályú brit korvett kísért? Pl az Atlanti Óceán egyik konvojának kíséretekor?
zaran 433529 2010. október 20. 15:18
Válasz erre
Köszönöm az információkat:)
A hajókat 1/72-ben szeretném megépíteni, teljesen működő képesre. Csak az a baj, hogy pl a Gambier Bay tervei 1/384-es méretarányúak és nem tudom, hogyan lehetne belőle 1/72-őt varázsolni:S
Essex 433528 2010. október 20. 13:22
Válasz erre
Kikötőben minden lehet mellette, már csak az a kérdés, hogy egy adott hajó az építője számára mennyire izgalmas ill. milyen anyag áll rendelkezésre a megépítéshez...
Essex 433527 2010. október 20. 13:16
Válasz erre
A legkisebb hajók a kísérő rombolók (DE = Destroyer Escort, Evarts/Buckley/Edsall/Cannon/Rudderow/John C. Butler osztályok), ezután jönnek a mindenféle rombolók és cirkálók.

Az Atlanti-óceánon a tengeralattjáró vadász kötelékekben kísérő rombolók és négykéményes rombolók voltak, a Csendes-óceánon meg minden volt.
lucky 433526 2010. október 20. 13:16
Válasz erre
Zaran!
Egy ötlet:
Kikötés közben esetleg?
Mert akkor mehetnek a Tug-ok
zaran 433525 2010. október 20. 12:01
Válasz erre
Essex!
Köszönöm az információt. Viszont most újfent gondolkodóba kerültem, mivel nem tudom, hogy a CVE hordozókat milyen kaliberű hajók kísértek:S
Essex 433524 2010. október 20. 10:14
Válasz erre
zaran:

Hordozó körül Subchaser nemigen fordult elő, ezek part mentén őrjáratoztak, parti konvojokat kísértek és partraszállásokat biztosítottak. Hordozó mellett legfeljebb kikötőben fordult elő, amint éppen elúszott mellette...

Hordozó mellett normálisan a legkisebb hajó a kísérő romboló (DE), de az is inkább a kísérő hordozó (CVE, mint a Bogue, Gambier Bay) mellett, nagy hordozó (pl. Essex) esetén inkább a romboló.
Excessor 433523 2010. október 19. 22:01
Válasz erre
Igen, SSzabi tudja a helyes választ, azokról van szó:)
SSZABI 433522 2010. október 19. 16:01
Válasz erre
Üdv!

Én ezeket a terveket ismerem, szerintem hasznosíthatóak:
www.dreadnoughtproject.org/plans/
EDE 433521 2010. október 19. 09:39
Válasz erre
lucky 433520 2010. október 19. 09:35
Válasz erre
Excessor 433519 2010. október 18. 22:35
Válasz erre
Hello!

Találtam egy oldalt ahol I. világháborús német sorhajók és csatahajók 1:100, 1:200 eredeti tervei közül több (pl. ütegfedélzet elrendezés, hosszmetszet, stb.) is fent van. Van persze sok más kis hajó is, de fent van a Prinz Eugen nehézcirkáló, meg a Graf Zeppelin anyahajó vízhálózata is. Kell ez nekünk?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.