/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.
Sebi 433748 2010. november 29. 21:32
Válasz erre
Ez lett volna az és szerintem az a 8 löveg pont elég is lett volna neki. Gondolj csak bele, hogy ezen a hajón már 50,8 cm-es főtüzérséget használtak volna és egy lövedék úgy 2-2,5 tonnát nyomott volna. Abban az időben egy kisebb rombolónak volt ekkora súlya.
sulyid 433747 2010. november 29. 20:20
Válasz erre
A németeknél melyik lett volna a legnagyobb csatahajó?
BBalázs 433746 2010. november 29. 20:12
Válasz erre
Sorry, most látom, hogy H.
A Bismarck osztályra kisértetiesen hasonlit.
BBalázs 433745 2010. november 29. 20:10
Válasz erre
sulyid 433744 2010. november 29. 19:03
Válasz erre
Ez ütősen néz ki de én kicsit több löveget raknák rá:) Mondjuk 3 db 3 löveges torony előre és 2 db 2 löveges hátra. :D Na ezeknek aztán lenne ám súlya de lenne is hozzá keret. :)
Sebi 433743 2010. november 29. 18:37
Válasz erre
Szia !

Nagyjából ilyent:

s11.invisionfree.com/shipbucket/ar/t1974.htm

Bár ez a hajó "csak" 130-140.000 tonna lett volna, azt hiszem a többit hozzá tudod képzelni.
sulyid 433742 2010. november 29. 18:15
Válasz erre
A profiknak a véleményére lennék kiváncsi azzal kapcsolatban hogy a valóságban 150000 tonnából milyen hajót lehetett volna össze rakni?
csatahajós 433741 2010. november 29. 17:02
Válasz erre
Ami a segédgépeket és a tervezési hiányosságokat illeti Zoli maximálisan a fején találta a szöget, mondjuk úgy hogy a britek tényleg bealudtak egy kicsit a '30-as évekre és naívak (vagy buták) voltak.

A páncélzatát és a fegyverzetét lehet szeretni vagy nem szeretni, attól függően hogy ki melyik szakirodalomnak hisz inkább (angolszász vagy német ill közép-európai manapság).

Szvsz nem volt annyira gáz hajó azért, hogy a kortársak után kellett volna kullognia, de mindenképpen voltak komoly hiányosságok. A Lion egy javított kiadásként némileg orvosolta volna ezeket a gondokat, illetve a valóságban a Vanguard volt az ami hozta az elvárható szintet, de túl későn már.
EDE 433740 2010. november 29. 12:22
Válasz erre
Csatahajós!

A POW tényleg olyan gáz volt, ahogy Zoltán leírja?
csatahajós 433739 2010. november 28. 15:23
Válasz erre
Az ominzus szimulációs topik:

www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php
Ajánlom még ezeket a topikokat is egy másik fórumról:

KGV vs X
forum-marinearchiv.de/smf/index.php/topic,842.0.html

Littorio vs X
forum-marinearchiv.de/smf/index.php/topic,798.0.html
csatahajós 433738 2010. november 28. 15:14
Válasz erre
Ha komolyabban érdekel a téma, nézz át a fórumomra, ott szimulált egy kolléga jópár ütközetet, főleg KGV ill. derivált típusokkal. 100%-osnak ez a szimuláció sem mondható, de ahogy egy nem is olyan régi itteni hsz-emben kifejtettem, modern csatahajók 1-1 elleni (vagy kiegyensúlyozott számú) küzdelmében jellemzően a szerencse elég komoly tényező, azaz melyik fél éri el az első olyan találatot, amely a másik hajónak valamely kritikus rendszerét üti ki.

Személyes véleményem szerint, de hozzá tenném, ez szigorúan szubjektív és erősen az általam olvasott (jellemzően angolszász) szakirodalomra alapoz:

1942 elején B-T vs KGV-DoY összecsapásban ha a lőtávot a németek 15km alatt tudják tartani és eltekintünk a mázli faktortól (nincs lőszerraktár találat vagy kormánylapátot/hajócsavartengelyt érő torpedó) akkor a németekre fogadnék, 10 menetből mondjuk 6-7-szer. Ha a lőtáv 15km fölé megy és a KGV-k négyes tornyai nem rohadnak le ill. ha a tűzvezető radarok működnek akkor 10-ből 2-3X fogadnék már csak a németekre. A Littoriok ellen nagyjából hasonló az arány, ott mindenképpen az olaszok javára írható, hogy hazai partok közelében akcióznak jó időben, így kihasználhatják magasabb sebességükből adódó taktikai előnyüket. Viszont itt sok múlik a tűzvezetés hatékonyságán. Ha arányt kéne számolni itt tényleg 50-50-t mondanék, attól függően, hogy ki milyen napot fogott ki, bár amennyire tudom az olaszok némileg küzdöttek lövedék-minőség (értsd nem volt konzisztens a színvonal) problémákkal és nagyon gyors (relatív) csőkopással a 380mm-es lövegeiknél.
sulyid 433735 2010. november 28. 14:25
Válasz erre
Hy!

Akkor módosítok a kérdésemen. Ha 1942 telén mondjuk Norvégiában össze csapott volna a Bismarck - Tirpitz féle testvérpár a KGV - DoY féle testvér párral akkor ki győzött volna? Illetve 1 másik szituáció amire kiváncsi lennék. Ha littori-vittori testvérpár nekiment volna a KGV - Doy féle testvérpárnak mondjuk a földközi tengeren az olasz partok mellett. Persze mind a kettő harccsoportba számoljál bele 2-2 cirkálót és 8-8 rombolót csak hogy igazságos legyek. :)
csatahajós 433732 2010. november 28. 13:36
Válasz erre
Kedves sulyid!

Javasolnám, hogy kicsit olvass utána a csatahajó tervezésnek, szerintem alapvető dolgokkal nem vagy tisztában a hozzászólásaidat olvasva (értsd: Yamato hátsó lövegtornyai). Kérlek ne vedd ezt sértésnek, de eleve az a kérdésed is, ahogy feltetted (ti. hogy melyik harccsoport mit érne a másik ellen stb.) eléggé megkérdőjelezi számomra a téma iránti komolyságod.

Röviden, hogy rávilágítsak, amire gondolok: a lentebb felsorolt hajókat soha nem tervezték együttes működésre, szinte kizárt, hogy épeszű admirális egy harccsoportba tenné akár a tengelyhatalmi oldalon a Graf Speet mondjuk a Bismarck-kal, vagy a túloldalon a két PH-i veteránt a modern gyors csatahajókkal (sebesség, lövegek karakterisztikája, tűzvezetési metódusokban lévő különbség stb stb). További gond a flották doktrinájában levő különbség, ami miatt szinte kizárt, hogy pl a német hajók az olaszokkal operáltak volna egy kötelékben. Még az amúgy jóval közelebbi "viszonyban" (doktrina, hajók karakterisztikája stb.) levő amerikai-brit flottacsoportosításoknak is sokat kellett gyakorolniuk, hogy együtt tudjanak működni rendesen.

A felületes kérdésedre egy nagyon felületes választ adva, ha ez a képzeletbeli ütközet mondjuk a mediterrán térségben zajlik le 1945-ben, akkor a szövetséges hajók reggelire megkajálták volna a két tengelyhatalmi szövetséges kötelékét.

Ha mondjuk 1942-ben zajlik le az ütközet az északi tengeren akkor is jó eséllyel a szövetségesek nyernek, szimplán azért mert az olasz hajók kis hatótávjuk és gyengécske tengerállóságuk miatt jó eséllyel elvéreztek volna már az odaúton - értsd fel se tudták volna venni a harcérintkezést.

Amennyiben egészen egyszerűen csak a papíron lévő adatokat nézzük, akkor is a szövetségesek borzasztó tűzerőfölényben vannak, a kedvedért számszerűsítettem az arányokat az oldalsortűz tömegek alapján:

Bismarck, Tirpitz: 800kg*8*2 = 12800
Sch&Gne: 330kg*9*2= 5940
VV, Littorio: 885kg*9*2= 15930
PE: 122kg*8= 976
AGSpee: 300kg*6= 1800

Összesen: 37446 kg

BB43-44: 635kg*12*2= 15240
BB59-60: 1225kg*9*2= 22050
Hood: 871kg*8= 6968
Nelson: 929kg*9= 8361
KGV&DoY: 721kg*10*2= 14420

Összesen: 67039

Tehát majdnem kétszeres tűzerőfölényben lennének a szövetséges hajók. A taktikai kohézió miatt én eleve inkább csak a két KGV-t és a két SoDakotát raknám össze és még úgy is hozzávetőlegesen megegyező tűzerővel rendelkezne a szövetséges csatasor, nem is beszélve a taktikai kohézióból eredő előnyükről. És akkor még nem vettünk figyelembe olyan tényezőket, mint tűzvezető radar, kísérő hajók száma és elérhetősége, időjárás stb stb.

Az egyetlen igazi esély a tengelyhatalmi hajóknak, ha éjszaka, nagyon közelről futnak bele a szövetséges kötelékbe - a nagyon közel alatt értsd hogy 5km vagy kevesebb. Akkor a nagyobb tűzgyorsaságuk és az erősebb övpáncélzatuk kiegyensúlyozza a tűzvezető radarból eredő hátrányukat - de erre sem vennék mérget, lásd matapani ütközet, ahol a radar nélküli olaszokat szinte lemosták a felszínről, igaz a tűzerőfölény ott is egyértelműen a brit oldalon volt.
lucky 433731 2010. november 28. 12:57
Válasz erre
Grandiózus terv, kitartást hozzá!
zaran 433730 2010. november 28. 12:53
Válasz erre
Pedig kiderülhetne. Én tervbe vettem a jelenlegi POW után 2 Flower korvett és egy Gambier Bay hordozó megépítését 1/72-ben, melyek teljesen RC vezéreltek lennének. Viszont mostanában rengeteg mindenfelé kutakodok, és a Yamato című film is nagy hatást tett rám. Tervezem egy legalább 1/72-es teljesen működőképes, valósághű csatahajó megépítését. (vízválasztó rekeszek, szintenként felépítve, működő és tüzelő lövegekkel. Ha más nem, de legalább 1 lövést mindegyik ágyúja le tudjon majd adni.) Természetesen ezek a projektek nem holnapra valósulnak meg. Úgy számolom, hogy a Flowerekről 5 év múlva közlök anyagot, míg a Gambier Bay-ről úgy tíz. A csatahajóról pedig majd csak 35 éves koromban fogok beszámolni, reményeim szerint a fiam fogja elkeresztelni és mostani menyasszonyom (csatahajó bolond ő is :D ) lesz majd a hajó keresztanyja.
Bár kisebb és egyszerűbb lenne egy tengeralattjáró megépítése, mely működő torpedót lőne ki :) Mindenesetre ha megépítek egy ilyen hajót és volna egy hasonló ugyanilyen, úgy elemzés, ki ismerés céljából megütközhetnének.
Persze ezek még nagyon a távoli jövő képei :) De legalább ösztönzőleg hat és van ami foglalkoztatja az embert, célt ad neki :)
Sszabi 433729 2010. november 28. 12:34
Válasz erre
Szerintem az esélyeket ilyen módon latolgatni elég merész. Egyrészt vagy a német hajókat kellett volna levinni a Földközi-tengerre vagy pedig az olaszokat az Atlanti partvidékre. Én Gibraltár miatt ilyesmivel nem játszottam volna...Másrészt kísérő hajókkal együtt a tengely koalíciónak drasztikusan csökkenek az esélyei a szövetségesek ellen. Csak csatahajók párharcában sem hiszem, hogy jobban állnának, egy teljesen idealizált környezetben (napos, tiszta idő, egymással szépen felsorakozva stb...)
sulyid 433728 2010. november 28. 11:19
Válasz erre
Szia Gonzo!

A Yamatoról láttam képet csak amilyen vak vagyok elsőre nem igazán tűnt fel a hátul lévő löveg. Annyira üresnek nézett ki a hátulja hogy azt már elképzelhetetlennek tartottam.
Ha a ROMA-t kiadják én 1000% hogy megveszem. Annyira szép az a tipus és szerintem simán hozta a Bismarck szintjét.
sulyid 433727 2010. november 28. 11:13
Válasz erre
Szerintetek a Bismarck, Tirpitz , Gneisenau , Scharnhorst , Littorio , Vittorio Veneto , Prinz Eugen , Admiral Graf Spee féle harccsoport ellen mennyi esélye lett volna a USS California , USS Tennessee , USS Massachusetts (BB-59) , USS Alabama (BB-60) , HMS Hood , HMS Nelson , HMS King George V , HMS Duke of York féle harccsoport ellen?
Gonzo 433726 2010. november 28. 11:04
Válasz erre
Szia Sulyid!

Nem lehet, hogy véletlenül valamilyen informatikai véletlen folyamán egy rosszul feliratozott képet nézhettél? Hátsó lövegtorony nélkül csak két típus készült eredeti felállásban: FS Richelieu - FS Jean Bart, illetve HMS Rodney - HMS Nelson

A japánoknak volt még utólagos csatahajó átépítése: az I.VH alatt épült IJN ISE-t építették át a hátsó fedélzetre telepítve nagy számú úszótalpas repülőt.

Egyébként Horváth Zoltán oldalát olvasgatva tényleg a Bismarck-Littorio a legszinpatikusabbak az Európai csatahajók közül. És a trumpeter 1/350-ben kiadja a ROMA-t (lehet gyűjteni, aztán meg majd építeni)

Üdv:Gonzo
sulyid 433725 2010. november 28. 00:42
Válasz erre
Értem. Amúgy az ember örökké tanul úgyhogy még véletlenül se sikerült elkeserítened , sőt! Jobban bele gondolva akkor is a littorio/bismarck kombináció tünik a legjobbnak a 30-as évek hajói közül.
Sebi 433724 2010. november 27. 23:57
Válasz erre
Kedves Sulyid !

Nem akarlak elkeseríteni, de hidd el a te hajód sem lenne más. Szembekerülnél ugyanis egy egyszerű, de ugyanakkor megoldhatatlan problémával. Minél nagyobb hajót szeretnél, annál erősebb és nagyobb gépek kellenének a mozgatásához. A nagyobb gépek több helyet igényelnének, vagyis még nagyobb hajót kellene építened, aminek a tömege megintcsak nagy lenne és még nagyobb gépek kellenének a mozgatásához. Ebből a körből hogy lehet kitörni ? Vagy a sebességet, vagy a súlyt, vagy mindkettőt állandóvá kell tenned. A Yamato példájánál maradva, azt mondod, hogy szeretnél egy olyan csatahajót, ami 27 csomós csúcssebességre képes. Kiszámolod, hogy a 27 csomó eléréséhez mondjuk 150.000 lóerős gépek kellenek. És ugyanakkor kiszámolod azt is, hogy ezek a gépek mekkora súlyt képesek 27 csomóval elvinni. Innen kezdve a kapott súllyal kell gazdálkodnod. Ebből kell kialakítanod a hajód belsejét és külsejét.
sulyid 433723 2010. november 27. 22:58
Válasz erre
Én nem mondtam hogy feltétlenül jobb lenne. Az enyém egyszerűen más lenne.
nzo 433722 2010. november 27. 22:50
Válasz erre
kénytelen vagyok azt feltételezni, hogy jobb hajót tudnál tervezni/építeni, mint aki a Yamatot v. a Bismarckot követte el. Legalábbis az eddigi hozzászólásaid alapján. Hajrá!
sulyid 433721 2010. november 27. 22:17
Válasz erre
Tudod azért az hogy nem sajnálnám az anyagot az nem egy olyan hajót jelentene mely gyakorlatilag a saját kikötőjét se tudná elhagyni.
Fodi 433720 2010. november 27. 22:15
Válasz erre
sulyid 433719 2010. november 27. 22:05
Válasz erre
Simi 433718 2010. november 27. 22:04
Válasz erre
Gyurikám!
Volt már olyan, hogy egy projekthez te 2, lényegében hasonló maratást is megvettél? És akkor még nem beszéltünk a Lion Roar Repulse maratásáról 135 dolcsiért... (igazából kb, mint a WEM + lövegcsövek; de azok nekem már megvannak)
Különben, el kell ismerjem a GMM maratás jó oldalait is; pl valóban tetszetősek a csónakbakok, csak nem nagyon (vagy szinte egyáltalán nem) látszanak, ha rajtuk a csónak. A szikrafogó rácsot valóban domborítani kell, de ez a keretes megoldásnál is lehetséges (ld pl Hood, PoW), a megoldás: a rövid oldalon el kell vágni a rácsot a kerettől, domborítani, utána visszaragasztani az elvágott rácsokat. Azért ez sokkal rövidebb ideig tart, mint keretet formálgatni.
A Pom Pom -okhoz is igazából mindenem megvan, csak a hátsó korlátok kellenek, ami meg - érthetetlen módon - a GMM-ből teljesen hiányoznak. Csónakpadok pegig egyált nincsenek; ennek most nekem külön aktualitást ad, hogy a WEM KGV/PoW szettben sincs szinte semmilyen feljavító ide, és így jóval több vele most a melóm (bár már lassan kiérek az alagútból).
Ja és szeretné megvenni az admirality-s upgarde szettet is...
nzo 433717 2010. november 27. 22:01
Válasz erre
svédek se sajnálták a Wasa-ból.
sulyid 433716 2010. november 27. 21:50
Válasz erre
Tudod én már csak ilyen egyedi ember vagyok.:) Ha nekem kéne csatahajót terveznem akkor nem sajnálnám rá az anyagot...
nzo 433715 2010. november 27. 21:46
Válasz erre
de konzervatív maximalistán, 50%-ban, hátul két lövegtoronnyal.
:-P
nzo 433714 2010. november 27. 21:46
Válasz erre
de konzervatív maximalistán, 50%-ban, hátul két lövegtoronnyal.
:-P
Fodi 433713 2010. november 27. 21:44
Válasz erre
Akkor csak modellezgesd.
sulyid 433712 2010. november 27. 21:43
Válasz erre
Szerintem nem megválaszolhatatlanok csupán keresni kell 1 fix szituációt és az alapján kell lemodellezni a legvalószinőbb lehetőségeket.
nzo 433711 2010. november 27. 21:42
Válasz erre
50%-ban a Littorio a jobb. Vagy a Bismarck, de az is csak 50%-ban. De lehet az ellenkezője is.
pfff..
Fodi 433710 2010. november 27. 21:38
Válasz erre
A fizikatanulás, meg a programozás, nyelvtanulás és hasonlók valóban megdolgoztatják az agyadat. Ezzel ellentétben a megválaszolhatatlan kérdésekről való vitatkozás nem fejleszt semmit...
sulyid 433709 2010. november 27. 21:34
Válasz erre
Szerintem nem felesleges mert legalább kitünően megdolgoztatja az emberek agy tekervényeit:)
Fodi 433708 2010. november 27. 21:32
Válasz erre
Ilyen kérdéseket felesleges feltenni, mert nem lehet rájuk válaszolni...
Excessor 433707 2010. november 27. 21:31
Válasz erre
Sziasztok!

Akkor egy kis adalék a hajókhoz és repülőkhöz. Nemrég olvastam egy kimutatást, hogy a Csendes-óceánon a japán hajóveszteségek kb. 55%-át az amerikai tengeralattjárók okzták, a maradék 45%-on is a légierő és a felszíni flotta osztozik, tehát amerikai részről erősen felfújták a repülőgépeik szerepét.

Littorio osztály, kontra Bismarck. Elvileg nagyon ügyesen, komplexen oldották meg a hajó védelmét az olaszok, a gyakorlatban valahogy mégsem ez jött ki. Pl. a torpedóvédemi rendszer papíron az egyik legjobb volt, aztán meg alig ért valamit. Vajon a Bismarck elsüllyedt volna egy siklóbombától?
sulyid 433706 2010. november 27. 21:16
Válasz erre
Olvasgatván a cikkeket 1 dolgot nem tudok eldönteni. Az olasz Littorio osztály vagy a német Bismarck volt-e a jobb. Szerintetek melyik volt a jobb?
EDE 433705 2010. november 27. 20:56
Válasz erre
Hát pedig a csatahajók tervezése a kompromisszumok művészete.
Egyébként, ha épült volna hajó a Yamato méretével, az Iowa sebességével és légvédelmével, és a Bismarck szerkezetével, és átgondoltságával, akkor kb. 300 m hosszú lett volna és vagy 250 millió $. Egy Essex osztályú hordozó meg került kb. 70 millióba. Nem beszélve arról, hogy ezeket a féltett kincseket könnyen hazavághatta néhány 50-100 ezer dolláros repcsi.
Bár lehet, hogy a jövő megint a csatahajóé. Már létezik a lézerfegyver Boeing 747-esre szerelve. Egy szép nagy hajón elfér több is, nukleáris reaktor meg termeli neki az energiát. Állítólag 80 km-ről leszed mindent.
Persze a vízfelszínen csak a látóhatárig hatásos.
sulyid 433704 2010. november 27. 20:19
Válasz erre
Szerintem megfelelő alkalmazással simán megtarthatták volna legalább 50%-ban a tengerek ura címet.
lucky 433703 2010. november 27. 20:10
Válasz erre
bocs: nem ők voltak az urak helyesen
lucky 433702 2010. november 27. 20:09
Válasz erre
Van egy probléma amikor ezek a hajók épültek, már ők voltak az urak a tengereken.
Tény nagyon nagyot tudtak ütni, de egy kis torpedó v légibomba kibabrált velük...
Pár példa a teljesség igénye nélkül:
Bismarck; POW+ Repulse; Musashi; Jamato; Sőt Szent István bár Ő nem légi indítású torpedótól pusztult el.
sulyid 433701 2010. november 27. 19:33
Válasz erre
Tudod én konzervatív vagyok és egyszerre csináltam volna mind a kettőt. Amúgy szerintem alapból többet ér a találtai esély.
EDE 433700 2010. november 27. 19:30
Válasz erre
Sulyid!

A tűzerőt egy csatahajónál két féle módon lehet növelni. Egyik a lövegek számának növelése ekkor nő a találati esély, másik a kaliber növelése, ekkor nő a páncélátütő képesség. A 8-9 löveg legtöbbször elégnek bizonyult, ezért a japánok a második utat választották. A 3 csövű lövegtorony takarékosabb a tömeg szempontjából (mint a 2 csövű), abból viszont 3 is elég, ez viszont nem osztható kettővel, így valahová többet kell tenni belőle. Nyilván egy vérbeli harcos úgy gondolkodik, hogy inkább támadni, mint menekülni fog, ezért előre rakja a több löveget.
sulyid 433699 2010. november 27. 19:29
Válasz erre
feca 433698 2010. november 27. 19:28
Válasz erre
sulyid 433697 2010. november 27. 19:27
Válasz erre
Én nem is vitattam hogy nem süllyesztett volna el mindent ami úszik de szerintem akkor is elfért volna még 1 kis fegyverzet rá. Amúgy SZERINTEM a Bismarck az jobb volt.
feca 433696 2010. november 27. 19:25
Válasz erre
reoülőgépek=repülőgépek
sulyid 433695 2010. november 27. 19:25
Válasz erre
Szerintem az Arizona elrendezése az sokkal jobb lett volna a Yamatora. Amúgy nekem elsőre az szúrt szemet hogy annyira üresnek látszik a hátulja úgyhogy én simán beraktam volna oda még 1 tornyot és a repcsiket pedig a tengerbe dobtam volna.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.