<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SImi | Adatlap | 433841 | 2010. december 15. 14:55 | ||
Szerintem is így van, ami a kritikát illeti. Aki ismer engem, az megerősítheti, hogy alapból nem vagyok egy kötözködő figura. De ha mindig azt mondanánk egymásnak, hogy szép és jó, holott nem ez a meggyőződés, akkor ez egy "szép hazugság" lenne és nem is lehetne fejlődni. Ld a főoldalon a DKM Scharnhorst hozzászólásait; pedig - úgy érzem - semmi rosszindulat nem volt bennem. Előzmény: (433840) Laci 2010. december 15. 13:46 | |||||
Laci | Adatlap | 433840 | 2010. december 15. 13:46 | ||
Szia SImi! Az a horpadás két darab mélyedésnek köszönhető,ami lényegében két "gyári" bevágás a repülőn.A repülőn nem annyira kivehető,ez mind a fényviszonyok és a festék együttes játéka.Amúgy nem bántasz meg,mert a kritika erősíti azt,hogy kijavítsuk hibáinkat! Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 433839 | 2010. december 15. 12:44 | ||
Szia Laci! Szép lett a repülő! De mi az a jókora horpadás a jobb oldalon a motorburkolat mögött? Csak nem valami baleset? (Bocs, ha megbántottalak; mostanában sokan megvádoltak, hogy "hervasztok", meg "savazok" mások munkáira - Isten ments!) | |||||
Laci | Adatlap | 433838 | 2010. december 15. 09:31 | ||
Üdv Hajósok! Újra itt vagyok végre.A hajózás terén kissé elmaradtam a meló miatt,na meg a hidegre való tekintettel.Viszont a Titanicot restaurálás alá vettem,mert a 12 év megviselte már a festést és egyéb részeket. Üdv! | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433837 | 2010. december 13. 17:45 | ||
Sziasztok! Lehetőleg megkezdetlen, vagy minimálisan megkezdett Revell 1/570-es Bismarckot keresek megvételre, ha valaki megválna tőle. Ajánlatokat a panzerschiff@freemail.hu címre várok. Köszönettel: Tamás | |||||
Guen | Adatlap | 433836 | 2010. december 13. 07:25 | ||
hiho! olyan kérdésem lenne hogy ki rakott már össze revell 1:577-es bismarckot? nekem kb ez volt az első makettem pár éve aztán mondjuk azóta nem is nagyon csináltam semmit idő hiányában én akkor elég jónak találtam bár azért elment vele az idő.. soxor teljes elképzelés hiányában próbáltam összerakni az alkatrészeket :D majd dobok fel képet az eredményről azért nem kell nagyon savazni mint mondtam első makett de az építő jellegű kritikákat szívesen veszem. | |||||
SImi | Adatlap | 433835 | 2010. december 12. 23:11 | ||
A madzag iszonyúan vastag. Sokkal jobb a rézdrót, mondjuk egy 0.2-es, vagy 0.1-es. Nem nehéz hozzájutni, hiszen annyi "hülyeség" (értsd elektromos kütyü) megy tönkre a háztartásban pl számítógépes cuccok (táp és ilyesmi) amik telis tele vannak jobbnál jobb rézdrótokkal. Ha nálatok nincs ilyen, csak érdeklődj az ismerősök közt, és egy életre elegendő, különböző vastagságú drótot tudsz begyűjteni. Fogóval megfogod a két végét, meghúzod és az kiegyenesedik (egy kis ív mindig lesz benne, de az nem baj, mert az eredeti kötélzetek se totál feszesek). Még az se nagy baj, ha véletlen ilyenkor (a nyújtáskor) eltépődik. A felesleget pedig körömvágó csipesszel lecsíped. Egy hibája van: a felrakás után vigyázni kell rá, hogy össze ne gyűrd. | |||||
zaran | Adatlap | 433834 | 2010. december 12. 22:17 | ||
Szervusz A kötélzetre elsőnek madzagot gondoltam, mert ami van itthon rossz dinamó tekercseléséből származó rézdrótot egyenlőre nem találom. Magának az árbócnak a felső részével van baj. Egész pontosan a legszélesebb kereszt rudazattal. Azon nyugszik majd a huzalozás. ELkezdtem feltöltelni az aksikat, de még nem jók. Holnap a fényképezőgéppel készítek pár képet mielőtt vissza kellene adnom és felteszem megmutatni mi a helyzet, illetve hol tartok. | |||||
Excessor | Adatlap | 433833 | 2010. december 12. 21:00 | ||
Megnéztem a Bismarck filmet a Discovery-n amit Batka kolléga említett. Hát volt egy-két meglepő dolog. Pl. hogy összesen 4 (négy!) lövedék ütötte lukat láttak a hajótesten, abból kettő még a PoW-é volt a hajóorron. Bementek a torpedók ütötte lukakon és a torpedó-válaszfalaknak semmi baja nem volt, stb. Meglepő volt hogy még sok helységben megvolt a műbőrbevonatú pad, könyvespolc, ágy. | |||||
SImi | Adatlap | 433832 | 2010. december 12. 20:20 | ||
zaran! Attól függ, miből lesz a kötélzet? Mert ha feszített lesz, azt szinte biztos, hogy nem fogja kibirni. A rézdrótból készültet viszont lehet, hogy kibirja, mert az nem terheli különösebben az árbocot. Különben az se mellékes, hogy milyen vastag is az az árboc? Biztos, hogy az volna a legegészségesebb, ha pl injekciós tűből lenne újraépítve. Ha gondolod, segítek, ahogy tudok. | |||||
SImi | Adatlap | 433831 | 2010. december 12. 19:58 | ||
Lehet, hogy mégis az újfajta csatahajóké lesz a jövő? htka.hu/2010/12/11/ujabb-sikeres-railgun-teszt/ A cik szerint a fejlesztés alatt álló "Railgun" kb 400 km-re is tud majd "tüzelni" - nagyon durva. Akkora energiával csapódik be a lövedék, hogy robbanótöltetre se lesz szükség... | |||||
EDE | Adatlap | 433830 | 2010. december 12. 19:09 | ||
Ja! Kösz. Már elküldtem, és a válasz is megjött! Ha lesz időm olvasgatok. Esténként egy kisit írogatok... | |||||
zaran | Adatlap | 433829 | 2010. december 12. 13:56 | ||
Sikerült kamerát kölcsönkérnem holnapig, de lemerült az elem az aksi :) Most töltöm, ugyhogy kb 6 óra körül tudok képeket feltenni :) | |||||
Regal | Adatlap | 433828 | 2010. december 12. 12:24 | ||
Szebi és Sszabi, köszönm szépen a tippeket és a rengeteg linket, ha ebből nem tudok kihozni semmit,a kkor amatőrnek minősítem magam. Megnézem az angol oldalakat, szerencsére az angol megyeget (műszaki angolt tanítok ez egyik munkahelyemen - igaz aviation-Englisht, de a műszaki-gépészeti terület azonos, illetve fröccsöntési szövegeket fordítok a másik munkahelyemen. Mégegyszer köszönöm a sok segítséget, üdv, Regal | |||||
sanyi | Adatlap | 433827 | 2010. december 12. 11:19 | ||
Ha sehogy sem tudod megcsinálni, írj a dajcsoknak és mellékeld a fotót. Akkor egy jó minőségűt, amin tényleg látni hogy "mizu", mert ezen semmit nem látni. | |||||
csatahajós | Adatlap | 433826 | 2010. december 12. 10:38 | ||
Hello! Én és ak ollégm vagyunk az admin, annyira nem kell komolyan venni a kérdéseket, csak a sok spammelő miatt van... | |||||
zaran | Adatlap | 433825 | 2010. december 12. 09:14 | ||
Bocsi, képet elfelejtettem mellékelni. Ha már kép, úgy teszek fel képet a hajó jelenlegi állapotáról is. Sajnos a kamerám szervízben van, így csak Webcamerás képet tudok küldeni. Azért remélem láthatóak azok a részletek melyeket megszerettem volna mutatni. | |||||
zaran | Adatlap | 433824 | 2010. december 12. 09:02 | ||
Szervusztok hajósok. Válságos problémámal fordulok hozzátok. Gondolom emlékeztek, hogy a Revell 1/570-es PoW hajóját építem. Sajnos van egy gondom melyet a kit bontása óta nem tudtam megoldani. A hajó főárbócának az egyik kereszt rúdja már a bontáskor is töröt volt. Próbálom öszeragasztani, melyben sokat segít a keret ahol most is tanyázik. Mindig nézegtem, kicsit igazítgatom de nem tudom eldönteni elég erős lesz-e a ragasztó ahhoz, hogy a helyére illesztés és festés után megtartsa a kötélzetet. Mit tudnátok javasolni? Vélemény? Üdv zaran | |||||
EDE | Adatlap | 433823 | 2010. december 11. 21:11 | ||
Csatahajós! Akárhogy nézem, erre a fórumra be kell regisztrálni, anélkül nem tudok belenézni. Elkezdtem, éppen most vizsgáztat az adminisztrátor. Ez a kedvenc kérdésem: What do you think you will learn or be able to contribute to the discussion of Warship Projects by joining this forum? Mennyire kell ezt komolyan venni? | |||||
Sebi | Adatlap | 433822 | 2010. december 11. 18:52 | ||
Szia ! Ebben a méretarányban ha jól tudom csak egy cég adott ki maratást. Mégpedig a Gold Medal Models. Valahogy így néz ki: www.modelwarships.com/reviews/pe/gm_etch/700-20/supercarrier.html A gépekhez szintén az ő maratásukat ajánlom: www.goldmm.com/ships/gms700-33A.htm Vagy a flagships models-ét, bár az ő készletük szerintem kissé elnagyolt és a maratás anyaga is elég merevnek tűnik: www.flagshipmodels.com/zencart/index.php A hajóhoz ezt a matricalapot ajánlom, szintén a Gold Medal Modelstől: www.modelwarships.com/reviews/misc/gmm/700-4d/gmm-decals.html Ha valamit házilag szeretnél megcsinálni, akkor menj a www.modelwarships.com-ra. Menj be a fórumba és keresd a a calling all nimitz class fan című topikot. Ott látni fogsz jó pár részletfotót a Nimitz osztályú hajókról. Nem tudom mennyire vagy jó angolos, de ha szükség van segítségre, csak szólj nyugodtan. | |||||
Sszabi | Adatlap | 433821 | 2010. december 11. 18:28 | ||
Szia! A revell meg italeri 1/720-as hajókhoz teljesen jók a 1/700-as maratások. Külön ehhez a hajóhoz nem találtam hirtelen ilyesmit, de általánosságban korlát maratás jó rá gondolom. www.startmodell.hu/e_bolt_frameset.php Van is ezen az oldalon egy "US Navy Railing" csomag, sztem jó lehet az is. | |||||
Batka | Adatlap | 433820 | 2010. december 11. 13:11 | ||
Üdv! Remélem nem gond,hogy beleszólok, de holnap délután 15:30-kor a Discovery World-on lesz, a James Cameron féle Expedition to Bismarck... Ha valakit érdekel persze :-) | |||||
Regal | Adatlap | 433819 | 2010. december 11. 09:17 | ||
Sziasztok, most sikerült beszereznem a cserebere topicon keresztül egy USS Ronald Reagan-t.Szép a kidolgozása, de ha lehetne, tuningolnám maratással vagy bármivel. 1/720-as méretarányú, és nem találtam hozzá kiegészítőt. Tudnátok segíni, hogy mit lehetne házilag, vagy hol lehetne feljavítót, maratást venni? Előre is köszönök mindennemű segítő tanácsot. ÜDvözlettel, Regal tgea78@gmail.com | |||||
Sebi | Adatlap | 433818 | 2010. december 8. 22:33 | ||
Én is...én is... | |||||
SImi | Adatlap | 433817 | 2010. december 8. 22:22 | ||
Ndjala! Ne tarts minket ennyi ideig bizonytalanságban! Mik azok a "botok"! Tökre izgulok... | |||||
Sebi | Adatlap | 433816 | 2010. december 8. 21:52 | ||
Lehet. Sőt ! Azért van belőle a bal és jobboldalon is, hogy egyformán jusson levegő mindenkinek a víz alatt ;) Egyébként valószínűleg Ndjala arra gondolt, hogy ezek a "botok" villámhárítóként szolgálnak és ezért fogalmazhatott olyan titokzatosan, hogy nem értünk az elektromossághoz. Nos, én ahhoz tényleg nem értek, de amennyire tudom a Nimitzeken nincs villámhárító. Ugyanis a hajókat nem akarták megvédeni a villámcsapástól. Csak az elektromos rendszert. Azt pedig úgy csinálták, hogy ezeknek a botoknak az aljába be van építve egy tekercs, ami külalakra olyan, mint például egy fékmunkahenger. Ezt a tekercset úgy tervezték, hogy elnyelje a villám erejét, tehát ellenálljon 20-30.000 voltnak és legalább egy 100-150.000 volt erejű csapásnak. | |||||
lucky | Adatlap | 433815 | 2010. december 8. 21:07 | ||
Lehet, h periszkóp, víz alatti menetekhez? :)) | |||||
Sebi | Adatlap | 433814 | 2010. december 8. 19:48 | ||
Szia ! Hát bevallom férfiasan, hogy nem vagyok se rádiós szakember, se elektrofizikus, de pár dolgot már olvastam az amerikai hajókon használt elektronikáról és a Nimitz osztályról is. Szeretném a figyelmedbe ajánlani ezt linket, ezen belül is a 21. oldalt és azt a bekezdést, ami úgy kezdődik, hogy whip antennas: www.globalsecurity.org/military/library/policy/navy/nrtc/14225_ch2.pdf Vagy például itt is van egy jó kis leírás a "botokról": www.navy-radio.com/navpers.htm Szerintem a mellékelt képek alapján is eléggé rádióantennának látszanak azok a "botok". Végül persze elképzelhető, hogy tévedek és tényleg valami más funkciójuk van. Neked mi a véleményed ? | |||||
Ndjala | Adatlap | 433813 | 2010. december 8. 17:29 | ||
Dehogy rádióantennák azok a "botok"! Látom nem értetek az elektromossághoz... | |||||
csatahajós | Adatlap | 433812 | 2010. december 8. 14:49 | ||
EDE! A fórumomon éppen megy egy eszmecsere némileg hasonló témában (mi mit ért meg), nézz bele, érdemes szerintem. Pont az jön le ott is, hogy csak így utólag dönthető el, hogy mit mennyire volt értelmes, a RN-nek is pl a Howe-ra és az Anson-ra nagy szüksége lett volna '42 elején, de kedves Mr Churchill közbenjárására csúsztak ugyebár... www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php | |||||
SImi | Adatlap | 433811 | 2010. december 8. 09:34 | ||
Szivatós meló volt, de nem annyira, mint amire Te gondolsz. Ugyanis a motorcsónakok 2 részből állnak: egy felső és egy alsó részből. A felső részt kellett jobbára kezelésbe vennem; ezekből csiszoltam és martam ki a megfelelő részeket. | |||||
EDE | Adatlap | 433810 | 2010. december 8. 08:27 | ||
SImi! A csónakokból "kivájtad" a belső részeket? Ez nagyon brutál meló lehetett! | |||||
Sebi | Adatlap | 433809 | 2010. december 7. 22:41 | ||
Szia ! Annyira nem jöttél rossz helyre. Azok a bizonyos "botok" nem mások, mint rádióantennák. Általában akkor döntik meg őket, ha egyszerre sok gép parkol fenn a fedélzeten vagy éppen fel és leszállás folyik. | |||||
Sebi | Adatlap | 433808 | 2010. december 7. 22:19 | ||
Zay | Adatlap | 433807 | 2010. december 7. 21:53 | ||
Tisztelt makettezők! Nem kifejezetten "csatahajós" kérdésem lenne, de jobb híján ezt a topikot találtam a legmefelelőbbnek (nem találtam anyahajósat). Az anyahajókon - vegyük most pl. konkrétan a Nimitz-et - vannak ezek a "botok/rudak" :-) amik így kifele ill. felfele (?) állnak. Ezek mik és miért állnak hol így hol úgy? Válaszokat köszönöm | |||||
BBalázs | Adatlap | 433806 | 2010. december 7. 21:48 | ||
Gratula! Sokat fejlődtél a Yamato óta is, pedig sokan örülnénk, ha ahhoz foghatót készíthetnénk. Persze végre maketteznem is kéne... :S | |||||
SImi | Adatlap | 433804 | 2010. december 7. 21:35 | ||
Sziasztok! Végre elkészültem a csónakokkal is. Igyekeztem az ablakokat, szélvédőket megjeleníteni, a kormánylapátokat és propellereket, pallókat stb is imitálni. Hát ilyen lett! Lényegében tehát minden elkészült a PoW-hez, legfeljebb csak itt-ott finomítani kell. Most már tényleg neki kell állnom festegetni, összeállítani a hajót. | |||||
EDE | Adatlap | 433803 | 2010. december 7. 21:27 | ||
Csatahajós! Hát igen, fôleg a japán repcsik bizonyultak fogyóeszköznek, annál nagyobb baj volt, hogy a pilóták is. Egyébként valamelyik fórumon már kitárgyaltuk a fenntartási költségeket, még egy képet is betettél a Pennsylvania lövegcseréjérôl. Én egy japán gépet 50-100 000 jenre becsülök, úgyhogy egy air group valahol 3-6 milla jen lehett. Azért pár év kellett volna, hogy behozzák a Jamatót. A Jamato mellett szól viszont, hogy nem süllyedt el 2-3 1000 fontos bombától. Azért kicsit többett kellett odatenni. | |||||
csatahajós | Adatlap | 433802 | 2010. december 7. 19:25 | ||
Szerencsére a trilógia angol nyelven jelenik meg :D (egyébként a legtöbb lengyel kiadvány kétnyelvű). Erről van szó különben: www.christian-schmidt.com/product_info.php Az az igazság, hogy a Yamato építésében benne lehet egy csomó járulékos költség is, amit nem tudhatunk. Viszonylag jól ismert hogy milyen extra dolgok kellettek (új hatalmas dokk, daruk megerősítése, nagyon páncélgyártó kapacitás, az ágyúk szállítására külön épített hajó stb stb.). Persze a "return on investment" végül a Soryut igazolta, ettől függetlenül valószínűleg a Yamato helyett nem tudtak volna mondjuk 2-3 hordozót építeni, márcsak a sólyatér miatt sem. Azt ne felejtsd el továbbá, hogy a Soryu árában nincs benne a repülőgépeinek az ára, ami ugyebár fogyó eszköz még normál békeidőbeli operáció mellett is, tehát ez valamelyest kompenzál azért. Végül a Yamatora, mint szimbolukus zászlóshajóra felszereltek jópár "luxuscikket" is amit a japán flotta többi hajói nélkülöztek (pl. légkondi). Valamint azt se felejtsük ki, hogy a Soryu volt ~15.000 tonna, a a Yamato meg 65.000, tehát arányaiban stimmelnek az összegek. | |||||
EDE | Adatlap | 433801 | 2010. december 7. 14:16 | ||
Csatahajós! Akkor te már megtanultál? Ez jó kis trilógia lehet? Úgy látszik, nem vagyok egyedül, aki a fiskális oldalt is érdekesnek tartja. Mellbevágó a Yamato és a Soryu közötti különbség, főleg, ha a két hajó használhatósát vesszük figyelembe. A japánoknak hihetetlen erőfeszítésébe kerülhetett 125 M $-os csatahajókat gyártani ráadásul szinte semmi haszonnal. Persze utólag már könnyű őket bírálni. | |||||
csatahajós | Adatlap | 433800 | 2010. december 7. 10:47 | ||
Jók nagyon a lengyel kiadványok, most olvasom éppen a M. Skwiot (ugyanaz a szerző) Japanese battleships trilógiának az első részét. Bocs ha pongyolán fogalmaztam. Még annyit az árhoz, hogy azt nagyban befolyásolja, hogy az adott hajót tengerészeti vagy magán gyár építi. Érdekes bár nem túl meglepő módon az állami gyárakban épült egységek szoktak többe kerülni, ill. egy több tagú osztálynál a legelső egység jellemzően drágább, mint azt lent taglaltam, bár az tény hogy a Bismarck és a Tirpitz közti árkülönbség elég extrém ha igaz. Aztán például az sem feltétlenül egyértelmű, hogy melyik tengerészet mit számol bele a hajó árába stb stb (pl ahogy Imi említette, ha valakik ingyen dolgoznak a hajón az ő munkaidejük akkor most költség vagy nem stb - pl egy szovjet hajónál simán el tudom képzelni, hogy nullához konvergáló munkabérrel számoltak...). Ettől függetlenül azért tényleg érdekes adatok ezek, kicsit egy ár/érték kontextusba helyezi a képet. | |||||
EDE | Adatlap | 433799 | 2010. december 7. 10:13 | ||
Aha, megvan! Viszont nem a Battleship Yamato-nál, hanem a Yamato class Battleship cikkben. Ideje megtanulni lengyelül! :) | |||||
SImi | Adatlap | 433798 | 2010. december 6. 23:05 | ||
Köszönöm! Különben van egy "LINK" gomb a hozzászólás alatt jobbra, ha arra kattintasz, oda érdemes beszúrni, mert akkor "élő" lesz a cím. Egyébként tényleg szép a makett, csak bődületes lehet az ára, és a mérete se lehet túl kicsi. | |||||
Excessor | Adatlap | 433797 | 2010. december 6. 21:36 | ||
Szia! Bocsi, itt a link: http://matthewsmodelmarine.wordpress.com/writings/uss-nicholas-dd-449-a-fletcher-destroyer-by-fine-art-models/ | |||||
csatahajós | Adatlap | 433796 | 2010. december 6. 21:27 | ||
en.wikipedia.org/wiki/Yamato_class_battleship Jobb oldalt a kép alatt, 4. sor a táblában: Cost: 250,000,897 JPY[1] A referencia amire hivatkozik: Kwiatkowska, K. B.; Skwiot, M. Z.. "Geneza budowy japoñskich pancerników typu Yamato" (in Polish). Morza Statki i Okrêty (Warsaw: Magnum-X) 2006 (1): 74–81. ISSN 1426-529X. OCLC 68738127. | |||||
EDE | Adatlap | 433795 | 2010. december 6. 19:51 | ||
Zaran! Örülök, hogy tetszik! Az adatok sokfelől jöttek. Pl. a Hornet hivatalos honlapjáról, csak már sajnos levették, de szerencsére emlékszem rá. A Yamato a wikiepedián van Csatahajós szerint, én hiába meresztgetem a szemem, nem találom. A POW Horvát Zoltán cikkében, a Bismarckot meg SImi adta meg pontosan, majd egyszer azt is átszámoljuk dollárba. A Soryut a Shattered Sword c. könyv amazon.com-os "look inside"-jábol csentem el. | |||||
zaran | Adatlap | 433794 | 2010. december 6. 10:42 | ||
Ede ez szörnyen érdekesen hangzik. Felnéztem szabadidőmben az oldaladra. Egyszerűen zseniális. Gratulálok hozzá. ;) Amúgy az is érdekes, hogy melyik hajó mennyibe került? Ilyen információkat hol találtál, mert ez nem kis mértékben keltette fel a figyelmemet. | |||||
SImi | Adatlap | 433793 | 2010. december 6. 09:38 | ||
www.modelshipgallery.com/gallery/ca/dkm/spee-350-vr/vr-index.html Fantáziadús ez a Graf Spee dio az ál-lövegtoronnyal és kéménnyel, bár közelről a víz se nagyon szép és a kisebb részletekkel is vannak gondok. | |||||
SImi | Adatlap | 433792 | 2010. december 6. 09:35 | ||
Szia! Jól néz ki ez a részlet, de azért belinkelhetted volna az oldalt is... | |||||
Excessor | Adatlap | 433791 | 2010. december 5. 22:40 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |