<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SImi | Adatlap | 433674 | 2010. november 23. 16:54 | ![]() | |
Excessor | Adatlap | 433673 | 2010. november 22. 23:39 | ![]() | |
Igazad van, csak hát mit és honnan szerezzen be az ember? Nemrég töltöttem le a netről a Floating Drydock Planbook Missouri csatahajóra vonatkozó rövid 300 oldalas kiadványát. Ebben van egy érdekes utalás, miszerint a Gibbs and Cox cég (amelyik többek között az Iowa osztályt is tervezte) csinált egy 1:48, ún. Builder's Model modellt. Gondolom ez már hiteles. Vagy dobjuk össze a pénzt és keressük meg pl Bismarck ügyben a Blohm und Voss céget? | |||||
SImi | Adatlap | 433672 | 2010. november 22. 22:50 | ![]() | |
Szia! Én nem mondom, hogy teljesen hibásak ezek a lengyel anyagok, de nem lehet csak erre támaszkodva autentikus hajót építeni. Ami eddig a kezembe került, egyik se volt teljesen megbízható. Én most a Prince of Wales-t építem, és a Profile Morskie sorozatból megvan az aktuális füzet; finoman szólva egyszerűen csapni való. Nekem úgy tűnik, mintha teljesen ad hoc módon rajzolták volna az egészet. A következő hajóm a Repulse lenne; már néhol összevetettem a Kagero-s anyagot a Raven/Roberts féle rajzokkal és olyan nagy szarvashibákat nem találtam ugyan, mint a Profile Morskie-nál, de a kisebb részletek már eléggé el vannak nagyolva: pl a daruk olyan sematikusan, részletszegényen vannak megrajzolva benne. Tehát nem annyira rossz és használhatatlan ez a Kagero-s anyag, mert néha jó egy-egy dolgot 3D-ben látni;de nagyon ajánlott hozzá azért valami jobb rajzot is beszerezni. | |||||
Excessor | Adatlap | 433671 | 2010. november 22. 22:00 | ![]() | |
Szia Simi! Bocsi, hogy ilyen későn reagálok arra amit írtál, eddig emésztettem a dolgokat. Igen, a Kagero sorozat lengyel kiadvány, de ettől még lehet jó a hibás részektől eltekintve. Végülis Gotenhafen (Gdynia) elég sokszor volt a Scharnhorst javítóhelye, biztos kaptak műszaki rajzokat is a mérnökök/ technikusok Wilhelmshavenből, amelyek sorsa akármi is lehetett. Másrészt "keleten" is jól ismerhető egy német hadihajó, gondolok itt arra, hogy állítólag a németek 1940.-ben eladták a szovjeteknek a Bismarck komplett tervdokumentációját a nyersanyagszállítások egyik ellentételezéseként. Lehet jobban szétnéznénk még a trójai falovat is megtalálnánk náluk:) | |||||
EDE | Adatlap | 433670 | 2010. november 22. 13:40 | ![]() | |
Narn! Megnéztem a picasa-s linket, és ott kielégültem. Nagyon OK fotóbeszámoló! Úgyogy köszi, ne fáradj a postázással! Egyébként ha bejelentkezel, látod mindenki emil címét. | |||||
Regal | Adatlap | 433669 | 2010. november 22. 10:37 | ![]() | |
Pirate! Nem találtam az elérhetőségedet az adatlapon, meg tudnád adni? Üdv, Regal e-mail: tgea78@gmail.com | |||||
Regal | Adatlap | 433668 | 2010. november 22. 10:32 | ![]() | |
Sziasztok, a Trumpeter 1/700-as Admiral Kuznetsov-ját honnan lehetne beszerezni jó árban? Üdv, Regal | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 433667 | 2010. november 22. 09:46 | ![]() | |
Szia! A legtöbb gyártó típusra csinál korlátot, ez az oszlopkiosztás miatt fontos. Beszerezni általában csak külföldről lehet, pl: www.hobbyeasy.com, www.whiteensignmodels.com/, www.goldmm.com/,www.eduard.cz | |||||
badgo | Adatlap | 433666 | 2010. november 22. 09:35 | ![]() | |
Sziasztok! 1:350 hajókhoz fotomaratott korlátot honnan lehet beszerezni, vagy esetleg tud valaki egy biztos módszert az elkészítéséhez? Üdv robi | |||||
zaran | Adatlap | 433665 | 2010. november 21. 23:16 | ![]() | |
Ez jó ötlet. Utána nézek, mennyire tudnám megvalósítani a felépítmény kérdését. Azt hiszem a hétvégén irány a bolhapiac :D Talán lesznek használható alkatrészek :) Még egyszer köszi:) (A félreértéses dolog miatt megint bocsi mindenkitől, de mostanában mindent félreértek. Menyasszonyom azon van eltilt az éjszakai műszakoktól :S ) | |||||
Sebi | Adatlap | 433664 | 2010. november 21. 22:42 | ![]() | |
A felépítményen keresztül megoldható a dolog. Ha kivágod az alattuk lévő fedélzetrészeket és abba a két lyukba befér a motor, az elemek és minden, ami kell. Aztán pedig újraépíted a felépítményt valami tömörebb anyagból, hogy oda lehessen csavarozni a fedélzethez. | |||||
Narn | Adatlap | 433663 | 2010. november 21. 19:50 | ![]() | |
Ede, ha megadsz egy email cimet, akkor elkuldom neked nagyban oket. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433662 | 2010. november 21. 11:16 | ![]() | |
Tisztelt urak! Valóban nem volt itt semmiféle veszekedés, igazából még vita sem, csupán eszmecsere. Menet közben ki fog derülni, melyik változat tetszik jobban. Lehet, hogy egy kisebb fedélzetdarabot megcsinálok keresztosztásokkal és összehasonlítom. Zaran! A makettjeimet elsősorban a saját ízlésemnek építem, úgyhogy a tapasztaltabbak tanácsait szívesen meghallgatom, sőt, megköszönöm, de a magam szeme szerint döntök a megfogadásukról. Sok szerencsét a PoW-hez! Ahogy elnézegettem itthon a szintén 570-es Scharnhorstot, biztos nem lesz egyszerű. Tamás | |||||
zaran | Adatlap | 433661 | 2010. november 21. 10:55 | ![]() | |
A hajó maga elég nagy hogy egy kisebb, pl egy mini távirányítós auto alkatrészeit elbírja. Akár 3 ilyen is beleférne biztonságosan, melynek hatására még mindig csak a vízvonalszintig merülne. A test megerősítésén dolgozom jelenleg. Tömítő anyagot használva a hajógerinc mentén erősítem. Maga az összeszerelt hajótest ismerősömnél működött ilyen formán, de azt a hajót felrobbantásra szánta. (Szilveszterkor a hajótestet motorral kiúsztatta nálunk az egyik tavon majd felrobbantotta.) Ezek szerint a fedélzet le emelhetőségének lőttek. A felépítményeknél megoldható lehetne? | |||||
Sebi | Adatlap | 433660 | 2010. november 21. 00:43 | ![]() | |
Szia ! Szerintem is félreértetted a dolgot. Tamás leírta hogy szeretné megcsinálni. Imi és én elmondtuk az aggályainkat. Döntenie viszont Tamásnak kell. Ebben nincs semmi veszekedés. Ami pedig a kérdésedet illeti. Igazából nem tudom, hogy lehetne rc-síteni. Ahogy elnéztem a képeket erről a makettről, szerintem ez kicsi ahhoz, hogy rc modell legyen belőle. A test túl gyenge, hogy elbírja a motor súlyát. A fedélzetet pedig nem tudod úgy leszigetelni, hogy vízzáró is legyen és tudj benne elemet cserélni vagy javítani. | |||||
zaran | Adatlap | 433659 | 2010. november 20. 22:28 | ![]() | |
Szervusz Ezzel egyet értek, de kissé furán hatott. Bár lehet azért érthettem félre, mivel most próbálok éjszakázásból visszaállni nappali műszakra :S | |||||
SImi | Adatlap | 433658 | 2010. november 20. 22:23 | ![]() | |
Szia! Ez veszekedés? Szerintem ez itt egy fórum, ahol megoszthatjuk a tapasztalatainkat. Hiszen " a buta a saját kárán, az okos pedig a másikén tanul". Ennyi és nem több. | |||||
zaran | Adatlap | 433657 | 2010. november 20. 22:02 | ![]() | |
Szervusztok. Elnézést, hogy félbeszakítom a beszélgetést. Menyasszonyom kérésére megvettem a Revell 1/570-es HMS Princ of Wales-ét. Hogyan lehetne egy ilyen kit-et rc-síteni? volna valakinek valamilyen ötlete? (A hajótest tat részén nincsenek kimeneti nyílások.) A másik kérdés, hogy szerintetek hogyan lehetne megoldani a hajótesten belüli javítást és elemcserét? Előre köszönöm. TAMAS78 Szerintem a hajód érdekes és különleges lesz. Senki ellen nem szeretnék beszélni, de a kérdés amit szerintem magadban eldöntöttél, az szerint építsed meg a hajód. Vélemény, baráti jó tanács mindig jól jön. Kérlek titeket ennek szellemében ne veszekedjünk. (Lehet csak én tartottam annak, úgy elnézést.) Én azt mondom kíváncsi vagyok a végére, hisz akkor derül ki bevált-e az ötleted, jobb lett-e vagy rosszabb. Én várom mit sikerül kihoznod belőle;) | |||||
Sebi | Adatlap | 433656 | 2010. november 20. 21:20 | ![]() | |
Szia ! Ahogy Imi barátom mondta, te tudod. De én azt mondom, amit az előző hozzászólásomban is írtam. A koszolásnál hiányozni fognak azok az osztások és le fogják rontani az összhatást. | |||||
SImi | Adatlap | 433655 | 2010. november 20. 19:31 | ![]() | |
Szia! Természetesen te tudod. De gondold meg, ha azokat az általad vésett fedélzetet 350X felnagyítanánk... mekkora árkok húzódnának a hajó fedélzetén és akkor még másról nem is beszéltem; szóval ennyit az életszerűségről. Különben a fekete osztásokról annyit, hogy a pallókat nem illesztették közvetlenül egymáshoz, mert a fa iszonyatos romboló munkát tud végezni, ha megdagad. A réseket pedig bitumennel töltötték ki. Persze ez a rés vékony volt, de azért szerintem egy jól kihegyezett grafittal vékony vonalat húzva szépen lehet imitálni ld Michalkó Pisti 1/700 Akagijának fedélzetét. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433654 | 2010. november 20. 14:34 | ![]() | |
Kedves SImi, Sebi és valamennyi csatahajós kolléga! Bocs, hogy csak most reagálok, de mostanában csak hétvégenként vagyok itthon. :( Nem áll szándékomban "közelről nem kell nézni"-típusú makettet építeni, épp ellenkezőleg. Ezek szerint nem fogalmaztam elég érthetően. Akárhány fényképet nézek csatahajókról, az egész közeli, tehát a fedélzeten v. a felépítményeken állva készített fotóktól eltekintve még a hosszanti osztások is alig látszanak. A helyzet tehát nem az, hogy kevéssé akarok gondot fordítani az apróbb részletekre, hanem az, hogy a keresztosztások megjelenítése, vagy a hosszanti osztások újbóli kihúzása grafittal nekem most olyannak tűnik, mint pl. egy 1/350-es repülőgép végigszegecselése. Az az érzésem, hogy nem életszerűbb, hanem épp makettszerűbb lesz tőle. Mondom, ez a jelenlegi álláspontom. Menet közben ez még bőven változhat, nyitott vagyok a saját hülyeségeim felülvizsgálatára. Meg az építő jellegű tanácsokra is, amiket előre is köszönök! Tamás | |||||
SImi | Adatlap | 433653 | 2010. november 20. 12:58 | ![]() | |
Tévedtem! A grafikán a tornyot elnézve mégis 30-as évek első felének megfelelő verzió ez. A legnépszerűbb - szerintem - viszont tényleg a II.VH-s azzal a KGV-szerű toronnyal.. | |||||
SImi | Adatlap | 433652 | 2010. november 20. 12:55 | ![]() | |
Ha lehet hinni a grafikának II.VH-s lesz. Valószínűleg az a legnépszerűbb verzió. | |||||
BBalázs | Adatlap | 433651 | 2010. november 20. 09:21 | ![]() | |
Nos igen... És az sem mind1, hogy melyik időszakból. Én az első vh-ra szavaznék... | |||||
SImi | Adatlap | 433650 | 2010. november 20. 09:07 | ![]() | |
Szerintem ezt a hajót már sokan várták, többek közt én is, csak nem az Academytől... na mindegy, majd meglátjuk, mit tud. | |||||
Sszabi | Adatlap | 433649 | 2010. november 20. 07:58 | ![]() | |
Üdvözletem! Nem tudom, hogy volt e már itt róla szó, vagy, hogy látta e már valaki, de azért belinkelem a biztonság kedvéért. Academy 2011-es katalógusában szerepel 1/350-es Warspite! www.mmzone.co.kr/forum/topic_view.php | |||||
zaran | Adatlap | 433648 | 2010. november 19. 09:59 | ![]() | |
Szervusztok Menyasszonyom kérésére megvettem a Revell 1/570-es HMS Princ of Wales-ét. Hogyan lehetne egy ilyen kit-et rc-síteni? volna valakinek valamilyen ötlete? (A hajótest tat részén nincsenek kimeneti nyílások.) A másik kérdés, hogy szerintetek hogyan lehetne megoldani a hajótesten belüli javítást és elemcserét? Előre köszönöm. (Menyasszonyom hajókázni szeretne velem :D ) | |||||
EDE | Adatlap | 433647 | 2010. november 18. 18:59 | ![]() | |
Narn! A 3269-re gondoltam. De a 3273 se rossz! | |||||
Narn | Adatlap | 433646 | 2010. november 18. 12:34 | ![]() | |
Melyik kepre gondolsz ? Mindegyikbol van nagy felbontasu csak webre kicsinyitve tettem fel oket. | |||||
EDE | Adatlap | 433645 | 2010. november 18. 10:36 | ![]() | |
A rút, ronda, sárga irígység esz, hogy ilyen klassz helyen jártatok, és ennyi fantasztikus hajómaketten legeltethettétek a szemeteket! :) Mindkettőtöknek gratulálok, hogy egy igazi tengeri nemzet hazájában sikerült hajós témában babérokat szerezni! Narn! Véletlenül az utolsó előtti képről, ahol az 1:700-as hordozók vannak, nincs nagyobb felbontású kép? | |||||
lucky | Adatlap | 433644 | 2010. november 18. 10:29 | ![]() | |
Essex | Adatlap | 433643 | 2010. november 18. 10:22 | ![]() | |
"Jó az a kis Flower.:)" Melyik? Merthogy kettő van... :-) | |||||
Narn | Adatlap | 433642 | 2010. november 18. 00:57 | ![]() | |
Itt vannak meg kepek Telfordbol, akit erdekel picasaweb.google.com/narn08/ScaleModelworld2010Telford valamint a jobban idevago hajos gyujtemeny picasaweb.google.com/narn08/Hajok Ha feljebb leptek, akkor ott vannak meg mas kiallitasokrol is kepek, amerre jartam Europaban. picasaweb.google.com/home | |||||
Narn | Adatlap | 433641 | 2010. november 17. 23:59 | ![]() | |
De, megvan a kep. Nem voltam benne biztos, hogy ez ugyanaz, de megerdemelten kaptal erte aranyat. Gyonyoru kivitelezes. Gratulalok ! Az teljesen erthetetlen, hogy miert tettek a bejarat melle, mikor a hajok a masik vegeben voltak es meg hely is lett volna. Az eredmenyhirdetesen ott voltal ? Lehet, hogy lattuk is egymast, de a nevek felsorolasanal nem igazan lehetett erteni. En meg Akos is ugy kellet figyeljunk :) Baumannal nem beszeltem, de igy is latszott, hogy jo fej bar kicsit szetszortnak tunt :) | |||||
zs180 | Adatlap | 433640 | 2010. november 17. 23:38 | ![]() | |
Köszönöm a gratulációkat! Jól átvészelték a hajók az utat, egyetlen kötél ereszkedett csak meg. A diorámák furcsa módon a versenyterület többi hajóval ellentétes végébe kerültek, lehet, ezért nem látta Narn. Ez a Baumann tényleg nagyon jó. Eszméletlenül szépek a hajói életben. Ráadásul egy rendkívül kedves, segítőkész ember. Hatalmas élmény volt az a show. De a cosfordi RAF múzeum se kutya. A Valiant, Victor, Vulcan bombázó trió látványa letaglózó... P.Gy. | |||||
Simi | Adatlap | 433639 | 2010. november 17. 21:38 | ![]() | |
Szia Gyuri! Hát erre a jó hírre vártam! Én már akkor tudtam, hogy aranyat fogsz kapni, amikor mondtad, hogy elmész Telfordba. Örülök, hogy minden jól alakult és jó érzésekkel jöhettél haza. Bár kicsit elbizonytalanodtam, amikor Narn barátunk képeit látva nem láttam a te diorámádat... (úgy véltem, ő biztosan megismerte volna a hazai alkotást) azt gondoltam, hogy esetleg valami közbe jött és nem sikerült elutazni... | |||||
Hajókovács | Adatlap | 433638 | 2010. november 17. 21:11 | ![]() | |
Szintén gratulálok a TIT H.M.H.E. minden tagja nevében. Esetleg láthatjuk a hétvégi Gödöllői kiállitáson a 18 méteres klubasztalunkon is? Persze nem csak ezt hanem akár az összes alkotásodat, ami csak befér az autódba. | |||||
Jozsi | Adatlap | 433637 | 2010. november 17. 20:15 | ![]() | |
Gratulálok ! | |||||
Sebi | Adatlap | 433636 | 2010. november 17. 19:38 | ![]() | |
Gratulálok Gyuri ! Ezekszerint a kötelék szerencsésen vészelte át a repülőutat ? | |||||
zs180 | Adatlap | 433635 | 2010. november 17. 19:00 | ![]() | |
Dioráma szekció, Falklands Task Force, arany. | |||||
Narn | Adatlap | 433634 | 2010. november 17. 17:49 | ![]() | |
Hu, de kar, hogy nem tudtuk osszehozni. Egy masik forumra irogatok foleg es ott erdeklodtem, hogy ki lesz kinn. Legkozelebb ide is irok majd :)Mivel indultal ? Mit nyertel ? | |||||
zs180 | Adatlap | 433633 | 2010. november 17. 16:58 | ![]() | |
Hello, én is ott voltam, kár, hogy nem találkoztunk. Én is nyertem valamit... Ja, és vettem öt hajót, rengeteg kiegészítőt és néhány füzetet. Jó érzés volt Jim Baumnannal és a többiekkel (Peter Fulgony, David Griffith, Mike McCabe, Christian Bruer, Frank Saphr, Guido Hopp, White Ensign Models emberei) együtt vacsorázni. P.Gy. | |||||
hobbista | Adatlap | 433632 | 2010. november 17. 16:12 | ![]() | |
Simi | Adatlap | 433631 | 2010. november 17. 09:22 | ![]() | |
Szia! Tényleg nagyon szép, színvonalas alkotások! Várjuk a többi képet! | |||||
Keri | Adatlap | 433630 | 2010. november 17. 08:09 | ![]() | |
Nagyon szépek a kicsik,kis ékszer mindegyik! | |||||
lucky | Adatlap | 433629 | 2010. november 17. 08:05 | ![]() | |
Narn | Adatlap | 433628 | 2010. november 17. 01:11 | ![]() | |
Hello! Nagyon régen írtam már ide, de történt egy-két dolog, mint pl átköltöztünk Dániából Angliába stb stb. A lényeg, hogy hétvégén Telfordban lehettem és láthattam élőben Jim Baumant és hajóit. Meg azt a rengeteg másik hajót, amit ilyenkor kihoznak a kiállításra és versenyre. Most teszek ide fel pár képet, de amarosan készítek egy albumot a többiről is. Végre megvettem a L'Arsenal feljavítást a The Sullivanshez és nekiis látok majd hamarosan. Indultam a versenyen pár makettemmel és szeretem is pár érmet, többek között az LCM-3-asommal egy ezüstöt, aminek nagyon örültem. | |||||
lucky | Adatlap | 433627 | 2010. november 16. 21:08 | ![]() | |
hobbista! Átnéztem az anyagaimat van vmi a linkelt anyagban is az O class-ról | |||||
Sebi | Adatlap | 433626 | 2010. november 16. 20:38 | ![]() | |
Nem tudom mennyire segít, ha mondok pár dolgot: - Amennyire tudom, ezek a nyílások nem voltak egyformán elhelyezve a Scharnhorston és a Gneisenaun. A Gneisenaun volt "látványosabb". - A német utántöltési technika az volt, hogy az élen haladó hajó töltötte fel az utána haladót. Vagyis kellett lennie nyílásoknak elől és hátul is, mert azt nem hiszem, hogy a csöveket végighúzták volna a fedélzeten valamiféle belső nyíláshoz. - A Scharnhorst kétszer volt hajógyárban nagyobb javításon/átalakításon. Először mikor megkapta az "atlanti orr-t", majd a Cerberus hadművelet után. Azt nem tudni, hogy a látványos dolgok mellett milyen egyéb "kisebb" módosítások voltak. | |||||
lucky | Adatlap | 433625 | 2010. november 16. 18:59 | ![]() | |
valakinek ígértem anyagokat a Brit flottáról data.hu/get/3191722/brit_flotta.part1.rar data.hu/get/3191726/brit_flotta.part2.rar data.hu/get/3191725/brit_flotta.part3.rar data.hu/get/3191727/brit_flotta.part4.rar data.hu/get/3191720/brit_flotta.part5.rar data.hu/get/3191723/brit_flotta.part6.rar data.hu/get/3191721/brit_flotta.part7.rar |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Egy lehetséges megoldás az is, ha van mondjuk ez a Kagero-s anyag a Scharnhorst-ról és ehhez próbálsz beszerezni egy jó album szerű kiadvány sok fotóval. Így az elnagyolt, vagy hiányos rajzok is "javíthatóak".
A "Builders model" nem tekinthető etalonnak, hiszen - ha jól tudom - még a hajó megépítése előtt szokták ezeket elkészíteni nem túl részletgazdagon, hogy pl a döntőbizottság ne csak a tervrajzokat lássa; és persze az építés alatt és után is sok kisebb-nagyobb részlet megváltozhat a hajón. Nekem különben meg volt/van ez a Missouri-s anyag, csak tavaly egy pakoláskor eltünt, azóta nem találom...