/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Narn 433642 2010. november 18. 00:57
Válasz erre
Itt vannak meg kepek Telfordbol, akit erdekel

picasaweb.google.com/narn08/ScaleModelworld2010Telford
valamint a jobban idevago hajos gyujtemeny

picasaweb.google.com/narn08/Hajok

Ha feljebb leptek, akkor ott vannak meg mas kiallitasokrol is kepek, amerre jartam Europaban.

picasaweb.google.com/home
Narn 433641 2010. november 17. 23:59
Válasz erre
IMG_3637
IMG_3637

De, megvan a kep. Nem voltam benne biztos, hogy ez ugyanaz, de megerdemelten kaptal erte aranyat. Gyonyoru kivitelezes. Gratulalok !
Az teljesen erthetetlen, hogy miert tettek a bejarat melle, mikor a hajok a masik vegeben voltak es meg hely is lett volna.
Az eredmenyhirdetesen ott voltal ? Lehet, hogy lattuk is egymast, de a nevek felsorolasanal nem igazan lehetett erteni. En meg Akos is ugy kellet figyeljunk :)
Baumannal nem beszeltem, de igy is latszott, hogy jo fej bar kicsit szetszortnak tunt :)
zs180 433640 2010. november 17. 23:38
Válasz erre
Köszönöm a gratulációkat!
Jól átvészelték a hajók az utat, egyetlen kötél ereszkedett csak meg. A diorámák furcsa módon a versenyterület többi hajóval ellentétes végébe kerültek, lehet, ezért nem látta Narn. Ez a Baumann tényleg nagyon jó. Eszméletlenül szépek a hajói életben. Ráadásul egy rendkívül kedves, segítőkész ember. Hatalmas élmény volt az a show. De a cosfordi RAF múzeum se kutya.
A Valiant, Victor, Vulcan bombázó trió látványa letaglózó...
P.Gy.
Simi 433639 2010. november 17. 21:38
Válasz erre
Szia Gyuri!
Hát erre a jó hírre vártam! Én már akkor tudtam, hogy aranyat fogsz kapni, amikor mondtad, hogy elmész Telfordba. Örülök, hogy minden jól alakult és jó érzésekkel jöhettél haza. Bár kicsit elbizonytalanodtam, amikor Narn barátunk képeit látva nem láttam a te diorámádat... (úgy véltem, ő biztosan megismerte volna a hazai alkotást) azt gondoltam, hogy esetleg valami közbe jött és nem sikerült elutazni...
Hajókovács 433638 2010. november 17. 21:11
Válasz erre
Szintén gratulálok a TIT H.M.H.E. minden tagja nevében.
Esetleg láthatjuk a hétvégi Gödöllői kiállitáson a 18 méteres klubasztalunkon is?
Persze nem csak ezt hanem akár az összes alkotásodat, ami csak befér az autódba.
Jozsi 433637 2010. november 17. 20:15
Válasz erre
Sebi 433636 2010. november 17. 19:38
Válasz erre
Gratulálok Gyuri ! Ezekszerint a kötelék szerencsésen vészelte át a repülőutat ?
zs180 433635 2010. november 17. 19:00
Válasz erre
Dioráma szekció, Falklands Task Force, arany.
Narn 433634 2010. november 17. 17:49
Válasz erre
Hu, de kar, hogy nem tudtuk osszehozni. Egy masik forumra irogatok foleg es ott erdeklodtem, hogy ki lesz kinn. Legkozelebb ide is irok majd :)Mivel indultal ? Mit nyertel ?
zs180 433633 2010. november 17. 16:58
Válasz erre
Hello, én is ott voltam, kár, hogy nem találkoztunk. Én is nyertem valamit...
Ja, és vettem öt hajót, rengeteg kiegészítőt és néhány füzetet. Jó érzés volt Jim Baumnannal és a többiekkel (Peter Fulgony, David Griffith, Mike McCabe, Christian Bruer, Frank Saphr, Guido Hopp, White Ensign Models emberei) együtt vacsorázni.
P.Gy.
hobbista 433632 2010. november 17. 16:12
Válasz erre
Simi 433631 2010. november 17. 09:22
Válasz erre
Szia!
Tényleg nagyon szép, színvonalas alkotások! Várjuk a többi képet!
Keri 433630 2010. november 17. 08:09
Válasz erre
Nagyon szépek a kicsik,kis ékszer mindegyik!
lucky 433629 2010. november 17. 08:05
Válasz erre
Narn 433628 2010. november 17. 01:11
Válasz erre
IMG_3464
IMG_3464
IMG_3468
IMG_3468
IMG_3474
IMG_3474
IMG_3479
IMG_3479
IMG_3489
IMG_3489
IMG_3490
IMG_3490
IMG_3495
IMG_3495
IMG_3497
IMG_3497
IMG_3269
IMG_3269
IMG_3273
IMG_3273

Hello!
Nagyon régen írtam már ide, de történt egy-két dolog, mint pl átköltöztünk Dániából Angliába stb stb.
A lényeg, hogy hétvégén Telfordban lehettem és láthattam élőben Jim Baumant és hajóit. Meg azt a rengeteg másik hajót, amit ilyenkor kihoznak a kiállításra és versenyre.
Most teszek ide fel pár képet, de amarosan készítek egy albumot a többiről is.
Végre megvettem a L'Arsenal feljavítást a The Sullivanshez és nekiis látok majd hamarosan.
Indultam a versenyen pár makettemmel és szeretem is pár érmet, többek között az LCM-3-asommal egy ezüstöt, aminek nagyon örültem.
lucky 433627 2010. november 16. 21:08
Válasz erre
hobbista!
Átnéztem az anyagaimat van vmi a linkelt anyagban is az O class-ról
Sebi 433626 2010. november 16. 20:38
Válasz erre
Nem tudom mennyire segít, ha mondok pár dolgot:
- Amennyire tudom, ezek a nyílások nem voltak egyformán elhelyezve a Scharnhorston és a Gneisenaun. A Gneisenaun volt "látványosabb".
- A német utántöltési technika az volt, hogy az élen haladó hajó töltötte fel az utána haladót. Vagyis kellett lennie nyílásoknak elől és hátul is, mert azt nem hiszem, hogy a csöveket végighúzták volna a fedélzeten valamiféle belső nyíláshoz.
- A Scharnhorst kétszer volt hajógyárban nagyobb javításon/átalakításon. Először mikor megkapta az "atlanti orr-t", majd a Cerberus hadművelet után. Azt nem tudni, hogy a látványos dolgok mellett milyen egyéb "kisebb" módosítások voltak.
lucky 433625 2010. november 16. 18:59
Válasz erre
lucky 433624 2010. november 16. 09:22
Válasz erre
Sziasztok Urak!
Pár vegyi recept fémek kezeléséhez:
data.hu/get/3189852/vegyesz.zip

A receptek használhatóságáról és beszerezhetőségéről semmi infóm nincs,azok használata közbeni bármilyen kár okozásáért felelősséget nem vállalok.

Az anyagok egészségre károsak!Megfelelő védőeszközök nélkül ne használjátok azokat!
A linkelt anyag a netről származik.
Simi 433623 2010. november 16. 08:30
Válasz erre
Szia!
A Kagero 3D sorozat LENGYEL anyag. Ez sajnos azt jelenti, hogy nem teljes mértékben megbízható. Valamilyen nyugati kiadvány kéne, ami hitelesebb.
Nekem pl megvan a Kagerotól az HMS Repulse; ezt összevetve a Raven: Brit csatahajók a II.VH-ban c. könyvvel mondatja velem ezta véleményt.
hobbista 433622 2010. november 15. 22:48
Válasz erre
Sziasztok!
Ugyan nem csatahajó, de bízom benne, hogy ti tudtok segíteni! Brit O-osztályú rombolóról keresek (kép)anyagot. Speciel az HMS Opportune érdekelne, különösen a kémény tájéka. Előre is köszönöm.
Excessor 433621 2010. november 15. 21:52
Válasz erre
Akkor most nagy gondban vagyok. Még talán megvan valahol az anno Modellezés című újság 4xx. sz. melléklete amin a Scharnhorst lett volna ábrázolva (mellesleg iszonyú hibákkal - ha valaki kíváncsi mik ezek, menjen el Pesten a Sas Militáriába, ott van két ezen rajz alapján készült Sch. modell), ahol nagyjából jó helyen vannak ábrázolva ezek a betöltőnyílások az előfedélzeten meg a hátsó fedélzet környékén. Megvan ugyanakkor a Kagero 3D féle Scharnhorst füzet is, amin viszont nyoma sincs ezeknek a nyílásoknak csak a felépítmények környékén - ahogy a fényképeken is látni, a fedélzeten egyértelműen voltak pedig. Na szóval ez a gondom.
Sszabi 433620 2010. november 15. 20:22
Válasz erre
Azt hittem, hogy új tervek, de ezek már elég régóta fenn vannak az úriember oldalán, a gondom inkább az, hogy nem frissített az oldalon egy jóideje, pedig lassan már rakhatna fel legalább sablonos 3d-s képeket...:S
SImi 433619 2010. november 15. 19:49
Válasz erre
Köszönöm szépen!
Nem túl jó felbontású, de azért érdekes anyag.
zaran 433618 2010. november 15. 18:43
Válasz erre
Uraim azt hiszem érdekes csemegére bukkantam.
Íme az Ersatz Monarch az Osztrák-Magyar Monarchia utolsónak tervezett és meg nem épített csatahajójának tervdokumentációja. ;)

www.viribusunitis.ca/ersatzmonarch-3d.html
Sebi 433617 2010. november 15. 00:02
Válasz erre
Igen, igen. Ezekre gondoltam én is. Ezek a betöltőnyílások. A skylightok ugyanis többnyire háztető alakúak. Ha jól emlékszem, a Gneisenau-n és a Scharnhorston is a horgonyláncok csörlőinél és a C torony után vannak skylightok. A maketteken nem mindig adják vissza pontosan a helyüket.
Excessor 433616 2010. november 14. 22:39
Válasz erre
Scharnhorst-93
Scharnhorst-93

Szia Sebi!

Bocsi, de szerintem amit te mondasz, azok az ún. skylight-ok, már volt szó ezekről ebzen a fórumon is. Ezek azok az ablakszerűségek, amelyek a fedélközbe engednek fényt a felső fedélzetről. Mellékelek egy képet a Gneisenauról, nézd meg a lövegtorony mögött sorban őket. Na azokra gondoltam.
Sebi 433615 2010. november 14. 21:57
Válasz erre
a
a

Szia !

Sajnos nincs. De ha esetleg pár kép segít, akkor ajánlom figyelmedbe ezt a linket:

www.scharnhorst-class.dk/gneisenau/gallery/gallgneiseseatrials2.html

Az utolsó képen láthatod, hogy a fedélzet bal felén van 5 "doboz". Azok a töltőnyílások. Ugyanígy 5 darab van a jobboldalon is. Aztán van kettő-kettő a kémény és a hátsó 15 centis löveg, valamint kettő-kettő a 15 centis löveg és a C torony között. A fenti kép a Bismarckon készült és kicsit közelebbről mutatja ezeket a "dobozokat".
SImi 433614 2010. november 14. 19:26
Válasz erre
Szia!
Ha azt akarod, hogy ne a "messziről jól néz ki, közelről meg nem kell nézni" kategória legyen, akkor bizony kellenek a keresztosztások. Javaslom - ha szabad - hogy alapos csiszolás után grafittal húzd ki a véseteket, a keresztosztásokat pedig csak grafittal "rajzold" rá. Különben az sem lesz kis dolog, hogy a "kütyüket" rögzíted a fán; külön jó dolog lesz pl a hullámtörő... a felépítményeket szerintem csavarozd rá; én is úgy rögzítettem a PoW-on.
Sebi 433613 2010. november 14. 17:59
Válasz erre
Szia !

Konkrétan senki nem fog megkövezni érte. De szerény véleményem szerint az összhatás kissé csúnya lesz, ha a koszoláshoz érsz majd.
Excessor 433612 2010. november 13. 21:56
Válasz erre
Hello!

Van valakinek rajza a Scharnhorst/ Gneisenau estében használt olajbetöltő nyílásokról?
TAMAS78 433611 2010. november 13. 20:50
Válasz erre
Bocs, a "szegecselését" idézőjelbe szántam...
TAMAS78 433610 2010. november 13. 20:19
Válasz erre
Szia!

Unalmas volt, de azért nem tartott olyan borzasztó sokáig. Kövezzetek meg érte, de nem jelölöm be a keresztosztásokat. Igyekezni akarok úgy elkészíteni a hajót, hogy minél életszagúbb legyen - az én elképzeléseim szerint. Márpedig az egészen közeli fotókat leszámítva a keresztosztások nem látszódnak az eredetin sem.

Számomra "életszagú" helyett inkább teszi "makettszagúvá" a makettet az egyébként már közepes távolságból sem látható részletek hangsúlyos megjelenítése (néhány kivételtől eltekintve). Aki látta már a Trumpeter-féle Graf Spee torpedóvető tubusai borításának a szegecselését, az tudja, mire gondolok.

Tamás
Sebi 433609 2010. november 13. 20:07
Válasz erre
Szia !

Szép munka. Kellemes türelemjáték lehetett bevagdosni a lapot. A keresztosztások elkészítése legalább ilyen türelemjáték lesz.
TAMAS78 433608 2010. november 13. 16:51
Válasz erre
Graf Spee 1
Graf Spee 1
Graf Spee 2
Graf Spee 2
Graf Spee 3
Graf Spee 3
Graf Spee 4
Graf Spee 4
Graf Spee 5
Graf Spee 5

Sziasztok!

Kevés szabadidőmben nekiláttam az Academy Graf Spee-nek (1/350). Első lépésként levágtam a vízvonal alatti részt, aztán a műanyag fedélzet mintájára újat készítettem 0,5-ös sztirollemezre ragasztott balzából, amit 1 mm-enként szikével bevágtam, hogy imitáljam a fedélzetdeszkákat. Ez még nem a véglegesen beillesztett változat természetesen. Nekem egyelőre tetszik. :)

Tamás
lucky 433607 2010. november 13. 14:23
Válasz erre
Ráadásul ez az a rész amit mindenki lát, így erről fognak véleményt mondani.
lucky 433606 2010. november 13. 14:23
Válasz erre
Azt csak hiszed!
Az aprólék legalább kétszer olyan lassan halad mint a test...
Tommy 433605 2010. november 12. 21:49
Válasz erre
Köszi lucky

Most már talán gyorsabban fog menni
SImi 433604 2010. november 12. 19:07
Válasz erre
Szia!
Nem a levegőbe írtam a véleményemet: mindkettőt volt szerencsém átnézni. Különben valószínűleg a mai Tamiya palettán ezek a régi 350-es hajómakett kitek a lenggyengébb láncszemek. A Yamato/Musashi, ill. a KGV/PoW vonatkozásában ma sincs alternatíva. A Bismarck-ból viszont van: a Revell (meg persze az Academy, ami szinte hajszálra Tamiya koppintás). Csak egy dolgot hagy emeljek ki: a Revell fedélzete vésett osztású, a Tamiyáé pedig pozitív, kidomborodó. Ha már most a fedélzeti elemeket beragasztod, ugye el kell csiszolni az illesztésnél... és akkor hova lesznek a szép pozitív osztások? Ha meg úgy hagyod, akkor se lesz sokkal szebb, mert akkor meg ott fog égtelenkedni egy 1-2 mm-es rés. A vésettnél nyugodtan lehet tömíteni, mert a csiszolás után se fognak eltünni az osztások. És akkor még mást nem is említettem.
ChevyG 433603 2010. november 12. 18:00
Válasz erre
Szeva!
Hidd el, SImi Mester vágja;):)
üdv!

(tényleg a tamija a Revell nyomába se ér -A Bismarck-ot tekintve biztos!)
vlevi 433602 2010. november 12. 17:25
Válasz erre
Ezt csak akkor lehet így kijelenteni, ha láttad mindkét makettet, és össze tudod hasonlítani. Ha ez így van, akkor nem szóltam :) De általánosítani nem lehet. Pl. a Revell 2010-ben kiadott DTM autói nyomába sem érnek a 80-as években kiadott Tamiya autómaketteknek.
lucky 433601 2010. november 12. 12:29
Válasz erre
exec 433600 2010. november 12. 08:47
Válasz erre
köszi!
SImi 433599 2010. november 12. 08:45
Válasz erre
A Tamiya Bismarck-ja kb 30 éves kit, amíg a Revellé kb 2 éves. Azt hiszem, ez mindent elmond: az utóbbi egy jóval modernebb, részletesebb készlet. És ha jól tudom árban is csak alig drágább a Tamiyánál.
Varjúbácsi 433598 2010. november 12. 08:11
Válasz erre
exec 433597 2010. november 12. 07:44
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. A Tamiya 1/350-es Bismarckját ismeri valaki? Milyen kit? Jobb Mint a Revellé?

Üdv.
exec
Tommy 433596 2010. november 11. 23:07
Válasz erre
Sziasztok!

Újra itt.
lucky!

A Szent István fedélzete mehet egyszerű műszaki rajzlapra, ha jól értelmeztem? Csak a vastagságok miatt kérdezem, mert ugye ott az oldalsó lövegeknél több réteget kell összeépíteni, és a "7"-es számú alkatrész már a színes fedélzethez tartozik.
köszi!
Üdv
Tommy
lucky 433595 2010. november 8. 09:41
Válasz erre
köszi!
EDE 433594 2010. november 8. 07:22
Válasz erre
Valahol azt olvastam, hogy Jüttlandnál is használtak sárga lövedékeket.
Sebi 433593 2010. november 7. 19:47
Válasz erre
Szia Lucky !

Ha minden igaz ezem a linken láthatsz egy gyújtólövedéket a képek között:

www.navweaps.com/Weapons/WNGER_11-545_skc34_pics.htm
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.