/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Laci 433541 2010. október 21. 20:01
Válasz erre
Szia Balázs!
A helyzet az,hogy végre megint van melóm pesten (Dunakeszi) és így a hajóra nincs sok időm.A repülő jelenleg egy cikk formájában fog megjelenni a makettjeim-cikkjeim között,de az is majd csak novemberben.
Üdv!
lucky 433540 2010. október 21. 18:47
Válasz erre
holnap feltolom a data.hu-ra és ide teszem a linkeket.
lucky 433539 2010. október 21. 18:09
Válasz erre
hanem lemezelt
lucky 433538 2010. október 21. 18:07
Válasz erre
Az annyi.
Vastag néhol elnagyolt alkatrészek jellemzik, ami viszont tetszik benne az az, h a törzs nem sík nem lemezelt.
Egyébként 12-én mintha láttam volna a Gyáli úton.
www.jatekmakettcentrum.hu/
zaran 433537 2010. október 21. 17:47
Válasz erre
Az remek lenne :)
Sajnos ténylegesen a legnagyobb baj, hogy a Revell kitjét nem találom sehol sem pedig ha jól emlékszem 1/72 volt.
lucky 433536 2010. október 21. 17:45
Válasz erre
Ha jól tudom a Revell féle Snowberry eredetileg Monogram Bluberry.
A Revell adja az HMS Snovberry és a HMCS Saucy matricáit.

Az Agasiz némileg eltér a Snowberrytől.
Van némi anyagom a Flowerekről ha érdekel.
zaran 433535 2010. október 21. 16:34
Válasz erre
Látod a kérdésed az felettébb meglepő, és jó:S Ede jóvoltából megszereztem a U.S.S. Gambier Bay CVE hordozó tervrajzait, melyek ugyan azok mint a HMS Trumpeter (U.S.S. Bastian CVE 37). Legalábbis remélem így van, mert ez okán a hordozó tervrajza megvan.

A repülőgépeket illetően hálás köszönet, mivel ezeken töprengtem ma munka közben, mégis milyen gépek lehettek?

A Flower terén a Revell kitje jutott eszembe, de hiába nézem, sehol sem találok semmit. Ez végett, biztos ami biztos alapon megszereztem a Agasziz tervrajzait. (Flower osztályú korvett.)

A részletességet illetően csábít a gondolat, hogy a lehető legélethűbben készítsem el őket, de mivel főleg RC modellként építeném meg őket, nem tudom ez mennyire lényeges. Viszont a legfontosabb dolog számomra, hogy nincs legénység, illetve nem találok olyan figurákat. Német tengerészek vannak, de brit és amerikai sehol sem. hordozóra igaz volna repülő kiszolgáló személyzet, de mint normális legénység az nem :S
Essex 433534 2010. október 21. 00:19
Válasz erre
Szerintem az összes angol CVE kísért konvojokat, és szerintem minden CVE-s konvoj kíséretében volt legalább egy Flower-osztályú korvett.

Viszont akkor kell rajzot szerezned a Bogue osztályról és kideríteni, hogy az adott angol hajó miben tér el?

Amúgy meg az amerikai-angol hajókon is többnyire Wildcat és/vagy Avenger kombináció volt, néha egy kis Swordfish, ritkábban Seafire/Sea Hurricane/Barracuda.

A Flower-t magad építenéd nulláról vagy a Matchbox/Revell kit-ből csinálnád? Egyébként az sem lesz egyszerű, hogy egy adott Flower adott állapotáról legyen megfelelő anyag, rajz, fotó. Ezek között nemigen volt két egyforma, és ráadásul folyton átépítették őket...

Na persze az is kérdés, mennyire törekszel az ilyen jellegű a precizitásra? :-)
zaran 433533 2010. október 20. 22:20
Válasz erre
Találtam valamit:D
Képnél tűnt fel, hogy ejha:D
A jelek szerint a HMS Trumpeter (ex-Bastian, CVE-37) az Angliából Oroszországba tartó útvonalakat támogatta és annak az egyik kísérője volt a HMS Honeysuckle (K27) nevű Flower típusú korvett :D Ezt a sikert :D Tehát nem Amerikai hanem Angol vadászgépekkel és zászló alatt hajózó masinát kell építenem. Egy Flower kísérőt mellé. (Ha már egy Flowert építek, úgy legyen 2. :D )
zaran 433532 2010. október 20. 21:32
Válasz erre
Essex, te isten vagy:D
Nagyon köszönöm. Az angol tudásom csapnivaló tekintve, hogy németet tanulok, de nekilátok átbogarászni fordító programmal, hátha találok valami érdekeset:)
A méret aránynál erre a fénymásolós dologra bizony nem gondoltam. Azt hittem papír, ceruza kell, és méricskélések közepette nagyítani. Megnyugodtam, hogy viszonylag egyszerűbb mint gondoltam. :D
Essex 433531 2010. október 20. 20:58
Válasz erre
Attól függ, milyen osztályú CVE. Sajnos nekem most nincs időm utánanézni, de majd adok támpontokat a kereséséhez. Ahol gyorsan utána tudok nézni ott az derül ki, hogy a Casablanca osztályú CVE-kből - ilyen a Gambier Bay is - csak kevés volt az Atlanti térségben és érzésem szerint csak a már említett tengeralattjáró vadász kötelékekben voltak - ezek kíséretéről már szóltam. Voltak közöttük olyanok is, amelyek repülőgépeket szállítottak a Földközi-tengerre meg az Afrikához, ezek találkozhattak Flower-rel, de biztosan nem a kíséretükhöz tartoztak.

A Bogue osztálynál azt kell megnézni, hogy ezek kísértek-e konvojokat, vagy szintén csak a fenti szerepben vettek részt? Mármint az amcsi hajókra gondolok, mert az angolok természetesen mentek együtt Flower-rel. Sajnos most nagyon sok egyéb teendőm van, de majd apránként igyekszek nézegetni.

Amúgy itt tudsz nézegetni, minden amcsi hajónak itt van a rövid története - a linkre bejövő fotós oldal alján a "DANFS History" címszó alatt. Sajnos az angolokról csak az amcsi rész van, tehát az építés meg a visszaadás. Szóval itt meg tudod nézni, hogy amcsi hajó kísért-e konvojt. Ehhez viszont lehet, hogy megint egy kis tudásra van szükség, mert nem biztos, hogy egyértelmű a dolog. Ha találsz olyat, ami szerinted gyanús, akkor azt megnézem.

www.navsource.org/archives/03idx.htm

1/384: lemásolod a rajzot, ezt normál fénymásolóval 2x-esre tudod nagyítani. Ezt 2x megcsinálod, akkor lesz egy 1/96-os rajzod (1/384 -> 1/192 -> 1/96). Ezt 1,33333-szorosra nagyítva kapsz 1/72-est. Mivel tört értékkel nem tudsz nagyítani, méréssel tudod eldönteni, hogy 1,33-szoros vagy 1,34-szeres lesz-e jobb.

Egyébként nem biztos, hogy mindent okvetlenül fel kell nagyítani, néha az is elég, ha a kiszámolt méreteket ráírod egy kisebb rajzra. Sok részletrajz meg eleve más méretben van (1/32, 1/64, 1/192, 1/96, 1/48 stb.), de legalább megtanulsz szorozni meg osztani.. :)

Egyébként annak idején 1/144-ben terveztem megépíteni, de aztán felébredtem... :-)))
zaran 433530 2010. október 20. 16:15
Válasz erre
Amúgy mennyi az esély arra, hogy egy CVE hordozót egy Flower osztályú brit korvett kísért? Pl az Atlanti Óceán egyik konvojának kíséretekor?
zaran 433529 2010. október 20. 15:18
Válasz erre
Köszönöm az információkat:)
A hajókat 1/72-ben szeretném megépíteni, teljesen működő képesre. Csak az a baj, hogy pl a Gambier Bay tervei 1/384-es méretarányúak és nem tudom, hogyan lehetne belőle 1/72-őt varázsolni:S
Essex 433528 2010. október 20. 13:22
Válasz erre
Kikötőben minden lehet mellette, már csak az a kérdés, hogy egy adott hajó az építője számára mennyire izgalmas ill. milyen anyag áll rendelkezésre a megépítéshez...
Essex 433527 2010. október 20. 13:16
Válasz erre
A legkisebb hajók a kísérő rombolók (DE = Destroyer Escort, Evarts/Buckley/Edsall/Cannon/Rudderow/John C. Butler osztályok), ezután jönnek a mindenféle rombolók és cirkálók.

Az Atlanti-óceánon a tengeralattjáró vadász kötelékekben kísérő rombolók és négykéményes rombolók voltak, a Csendes-óceánon meg minden volt.
lucky 433526 2010. október 20. 13:16
Válasz erre
Zaran!
Egy ötlet:
Kikötés közben esetleg?
Mert akkor mehetnek a Tug-ok
zaran 433525 2010. október 20. 12:01
Válasz erre
Essex!
Köszönöm az információt. Viszont most újfent gondolkodóba kerültem, mivel nem tudom, hogy a CVE hordozókat milyen kaliberű hajók kísértek:S
Essex 433524 2010. október 20. 10:14
Válasz erre
zaran:

Hordozó körül Subchaser nemigen fordult elő, ezek part mentén őrjáratoztak, parti konvojokat kísértek és partraszállásokat biztosítottak. Hordozó mellett legfeljebb kikötőben fordult elő, amint éppen elúszott mellette...

Hordozó mellett normálisan a legkisebb hajó a kísérő romboló (DE), de az is inkább a kísérő hordozó (CVE, mint a Bogue, Gambier Bay) mellett, nagy hordozó (pl. Essex) esetén inkább a romboló.
Excessor 433523 2010. október 19. 22:01
Válasz erre
Igen, SSzabi tudja a helyes választ, azokról van szó:)
SSZABI 433522 2010. október 19. 16:01
Válasz erre
Üdv!

Én ezeket a terveket ismerem, szerintem hasznosíthatóak:
www.dreadnoughtproject.org/plans/
EDE 433521 2010. október 19. 09:39
Válasz erre
lucky 433520 2010. október 19. 09:35
Válasz erre
Excessor 433519 2010. október 18. 22:35
Válasz erre
Hello!

Találtam egy oldalt ahol I. világháborús német sorhajók és csatahajók 1:100, 1:200 eredeti tervei közül több (pl. ütegfedélzet elrendezés, hosszmetszet, stb.) is fent van. Van persze sok más kis hajó is, de fent van a Prinz Eugen nehézcirkáló, meg a Graf Zeppelin anyahajó vízhálózata is. Kell ez nekünk?
BBalázs 433518 2010. október 18. 19:20
Válasz erre
Laci!
Nem látlak mostanság msn-en, mizujs feléd?
Laci 433517 2010. október 18. 18:13
Válasz erre
BBalázs!
Köszi,bár nagyrészt neked köszönhetem!Értek itt a panelvonalak és egyéb dolgokra!
Üdv!
lucky 433516 2010. október 17. 18:31
Válasz erre
zaran 433515 2010. október 17. 18:18
Válasz erre
Találtam valami kicsi és érdekes hajót. Mivel úgy is flottát építenék 1/72-ben a hordozó köré, keresgéltem, és találtam.
Sub Chaser a kategória neve. Ki mit tud ezekről a hajókról? Illetve hol lehet tervrajzot találni hozzá, mert kerestem, de nem találtam:S
zaran 433514 2010. október 14. 18:11
Válasz erre
Bocsánat. Ellenőriztem a tervet. A kérdés így annyiban módosult, hogy 1/384 méretarányú tervrajzból, hogy lehet 1/72 méretarányút varázsolni?
zaran 433513 2010. október 14. 18:04
Válasz erre
Ó, így értem :) Tehát annyira én sem vagyok eltájolva :)

Tényleg, jó is, hogy felnéztem...Nincs valakinek ötlete, hogy egy 1/96-os tervrajzot hogyan lehetne 1/72-vé varázsolni?
Ndjala 433512 2010. október 14. 17:15
Válasz erre
Zaran!

igen van még pár egyéb hajó is, (pl. Warrior, Olympia, Mikasa + kiemelhető mélységben is néhány pl.Scapa Flownál, Ford-szigetnél, Bermudáknál) de én a megmaradtak közül csak az Iowa-osztály hajóit tekintem igazi csatahajónak.
ChevyG 433511 2010. október 13. 10:39
Válasz erre
lucky 433510 2010. október 10. 14:39
Válasz erre
Balázs!
Építsd fel úgy ahogy az igazi van felépítve.
Pár dolgot lehet egyszerűsíteni.
BBalázs 433509 2010. október 10. 14:03
Válasz erre
Laci!
Le a kalappal előted, ilyen rövid idő alatt, teljesen sajátkezőleg megépíteni egy repülő, nem kis teljesítmény.
Nekem ugyanezt kéne megismételnem, bár az idő engem nem "szorít".

Lucky! (ezúttal a nélkül)
Arra gondoltam, hogy egy mezei Maisto 1:12-es modellt bombáznék szét, és annak az alapjaira építeném a delikvenst. Tehát a szilárdság adott lenne. Egyébként halványlila ... sincs, hogy miként kezdjek bele.
Sajnálom kicsit, hogy ezen a fúrumon más témával fárasztotalak titeket, de a motorosoknál semmilyen reagálás nem érkezett egyetlen kérdésemre sem :S
hatvani laci 433508 2010. október 10. 12:29
Válasz erre
Üdv hajósok!
Sajnos a gépem előrelátható technikai okok miatt szünetel,így a kész Arado-mról nem tudok képeket feltenni.
BBalázs!
Köszi a segítséget a te repülős képeiddel!
Üdv!
Ja és persze mindenki segítségét köszönöm!
lucky 433507 2010. október 10. 10:23
Válasz erre
Balázs!
Persze, h ragasztható.
Kösd fel a gatyádat mert nem kis munka!
Lehet, h fémeket is használnod kell majd a megfelelő szilárdság miatt.
Annyiból már előnyben vagy, h az 1:1-es minta már készen van.:)

Saját építésnél (is) használhatsz mindent a " kutyagumitól a hózentrógerig ".
A lényeg, h úgy nézzen ki mint az igazi, de kicsinyítve.

Egyébként elég lesz a lucky is..:))
BBalázs 433506 2010. október 9. 21:53
Válasz erre
Laucky!
Köszi a segítséget.
Modellragasztóval ragasztható? A szilárdsági tulajdonságai mennyiben térnek el a "gyáritól"?
Kövezzetek meg, de a saját motorom 1:10 v. 1:12-ben történő megépítésén gondolkozdom...
lucky 433505 2010. október 9. 21:37
Válasz erre
Balázs!
A műa makettek anyaga a sztirol.
Ezt főleg lapként tudod beszerezni, táblában, többféle vastagságban.sika v sikó lemez néven keresd pl a Panton-nál
Léteznek még klf profilú rudak is.( pl Evergreen)

Saját elkövetésben szinte bármiből lehet alkatrészt gyártani.
BBalázs 433504 2010. október 9. 21:33
Válasz erre
Sziasztok!
Hol tudnék beszerezni olyan műanyagot, amelyből a makettek készülnek? És mi a pontos neve?
Egyedi alkatrészt szeretnék gyártani.
Bocsi, a "hülye" kérdésért!
EDE 433503 2010. október 9. 14:48
Válasz erre
Nagyon jók! Ezek közül csak egy ismerős.
Jó magasan oldja ki a torpedót!
Meg tetszik a Russel "tigrismintás" festése!
Az is látszik, hogy délután milyen alacsonyra ereszkedett a felhőalap.
csatahajós 433502 2010. október 9. 14:01
Válasz erre
1942_10_26_cv8_02

Jól látható a szétszaggatott kémény
1942_10_26_cv8_02
1942_10_26_cv8_20

Bomba találat ütötte luk
1942_10_26_cv8_20
1942_10_26_cv8_21

Vontatáshoz előkészület
1942_10_26_cv8_21
1942_10_26_cv8_22

Northampton
1942_10_26_cv8_22
1942_10_26_cv8_29

Beüt a baj - egy B5N feltűnése sosem kellemes, főleg nem ha ez ember egy 20.000 tonnás lesántult hajót próbál vontatni egy 10.000 tonnás cirkálóval :)
1942_10_26_cv8_29
1942_10_26_cv8_30
1942_10_26_cv8_30
1942_10_26_cv8_31
1942_10_26_cv8_31
1942_10_26_cv8_32

A következő Kate és a torpedó leoldás pillanata
1942_10_26_cv8_32
1942_10_26_cv8_33

Repül a torpedó, s ki tudja hol áll meg...
1942_10_26_cv8_33
1942_10_26_cv8_34

Az eredmény
1942_10_26_cv8_34
1942_10_26_cv8_35_russell

A vég közeledik
1942_10_26_cv8_35_ru...
1942_10_26_cv8_36
1942_10_26_cv8_36
1942_10_26_cv8_37
1942_10_26_cv8_37

Akkor egy kis tiszteletadás a CV-8-nak: "Hornet final moments"
EDE 433501 2010. október 9. 12:26
Válasz erre
Hát persze, hogy érdekel!
A videót már egyszer belinkelted. Tényleg hihetetlen jó!
Egyet sajnálok, hogy nincsenek a gépeken lajsrom számok, de ez a legkevesebb.

Én meg ezt ajánlom  books.google.com/books

John Lundstrom könyve. Bele lehet kukkantani, hihetetlen aprólékos.
csatahajós 433500 2010. október 9. 10:50
Válasz erre
Ha érdekel és esetleg nem ismernéd van egy pakéta fotóm a Hornetet ért utsó támadásról, eszméletlen képek, ahol egy Kate éppen kioldja a torpedóját, alatta a megdőlt Hornet...no és persze aki elolvasta a cikket utána ezt mindenképpen élvezze végig, a történtek ismeretében (szigorúan ne előtte, mert a feliratok japánul vannak :D):
www.youtube.com/watch

3 rész van és az akció az első rész 1:50 körül kezdődik csak de tényleg érdemes, szerintem egy remekmű.
zaran 433499 2010. október 9. 09:54
Válasz erre
Ez látod így van. De vegyük figyelembe, hogy Győr a találkozások, nomeg a vizek városa :P Rába, Rábca, Marcal :D Kereszt szüleimnek van egy hétvégi házuk a kertvárosban amitől csupán csak 200 méterre van a Marcal. Tekintsünk el a történt szerencsétlenségtől és nézzük a vizet.
Viszonylag közel van, így a hajó könnyen szállítható. Akár egy Essex is. Távirányítható hajóra gondoltam. Persze nem árt majd odafigyelni a repülőkre, mivel nem lenne szerencsés, ha a vízbe pottyannának ugyebár :D
A Casablanca kifejezetten így lesz megépítve. Kísérő hajón is gondolkodom, de nem tudom milyen hajó illene mellé, illetve annak hol vannak a tervrajzai.
Régebben vettem egy PT-117-est 1/72 méretben. Az eredeti festéstől kicsit eltértem, mert nem tetszett a zöld szín. A felépítményeket ezért a Revell Matt 45-ösével festettem. Ha még egy ilyesmit építenék, és motorizálnám, meglenne az egyik kísérőm.
Ugyanakkor a hajómat eléggé "modernre" szeretném építeni.
Tervezetek:
- A hajó menet közben legyen után tölthető. Kivitelezési ötletem szerint lenne egy tartály hajó. Kinyúlna róla egy kampós kis kötélzet. Ez beleakadna a hordozóba, majd egy csörlő feltekeri. A hajók fixen egymáshoz kerülnek, úgy, hogy a hordozó üzemagyag nyílásába belemenjen a tartály hajó töltőcsöve. Innét kezdve kis üzemanyag átpumpálható.
- Repülőgép indítása. Pár gép lenne a fedélzeten, de lenne rajta egy olyan Wildcat (vagy a nagyobb mérete miatt Avanger) amely valójában egy mini RC repülő. Nem tudom a szél milyen hatással van ezekre, illetve mennyi az esélye a működtetésének, de szerintem érdekes lenne látni, ahogyan a majd 2 méteres anyahajó indít egy repülőgépet. :) Persze ehhez szükségem volna a technikára (lásd kibelezett RC repülő) valamint az átalakítandó gép vázára. Csak a törzse kell, minden más felesleges. Szárny, futómű, farok rész. Ezek az eredeti RC részei lennének.
- Kűrt és fény technika. Szerintem ez alap dolog, ha valaki ekkora hajót épít.
- Működő teherliftek. Na ezen még töprengenem kell, de valami hidraulikára gondoltam :)
- Füstölő kémény. Mivel benzines motoron gondolkodok, ez szinte adja magát :)

Mit szóltok? Elképzelésem rengeteg van, csak a hajó építés helye, és az anyagi a kérdés. Bár pár év alatt tutira elkészül :)
EDE 433498 2010. október 9. 09:11
Válasz erre
zaran!

Fantasztikus a projekt! Én is álmodoztam már ilyesmirôl, de egyelôre örülök, ha neki tudok állni a Franklin-nek 1:350-ben.
A Bogue és a Casablanca nem ua-osztály. Az elsô kereskedelni hajóból átalakított, a második már direkt hordozóként épült.
Ha gondolod, nézz utána a wikipédián, rengeteg minden van fenn róluk.
Ha "anyahajós" vagy neked is ajánlom az alább belinkelt oldalamat.
1:72-ben házi modellként max, kísérô hordozókat lehet építeni, így is két méter hosszú egy. Az Essex otthon kivitelezhetlen, ahhoz mûhely kell. Meg szerintem hatékonyan csapatmunkában lehetne csinálni.
Nekem max 140 centis helyem van, így 1:144 Independence körül jártak a gondolataim. Egy ekkora makett, még szállítható egy kombival is.
EDE 433497 2010. október 9. 08:56
Válasz erre
No, akkor ezek után mindenkinek szeretettel merem ajánlani a Santa Cruzi csatás cikkelmet a Pacific42.uw.hu címen

Az ábra szerintem is jól sikerült, bár lemaradt a jelmagyarázat, már kijavítottam, csak még nem töltötem fel.
Akarok még nagyon sok mindent felnyomni,pl, egy két kolléga gyönyôrû makett-fotóival illusztrálni, csak hát egy nap 24 óra...Most is mennem kell bevásorni, meg fôzni.

A Hornetet nem akartam egyáltalán leszólni, a bevezetbôl is kiderül, hogy mi a véleményem a Yorktown osztályról. 17 torpedó találta 8 bomba, köztük 800 kg-os "Arizona killer", meg két spontán kamikaze után merült az óceánba. Ellenálltam a kísértésnek a cikkben, hogy túlzásba essek, és a nap Bismarck-jának nevezzem, de el kel ismerni, ahoz képest, hogy egy vékonybordájú hordozó volt, elég sokat bírt.

SImi!

Lehet, hogy a Tirpitzes cikkben volt ez az info. Zoltán a lövedékekrôl mesél, hogy gyakran nem lépett mûkösésbe a gyutacs, Úgy emlékszem a PoW is megúszott egy-kettôt.
Nagyon kiváncsi vagyok egyébként a PoW-os cikkre, gondolom te is!
zaran 433496 2010. október 9. 08:51
Válasz erre
Lejöttek a tervek, amiket küldtél EDE. Eszméletlen :D
Keresek egy helyet, ahol kinyomtatják a megfelelő méretben, és hozzá is kezdek a munkákhoz :)
zaran 433495 2010. október 9. 08:21
Válasz erre
De igen EDE fején találtad a szöget :)
Természetesen a nagy finálé amire készülők az egy teljes egészében működőképes (torpedót vető) SMU-14 Excurie a magyarok szuper tengeralattjárója lesz az első világháborúból. :P
De, sok minden van amire rá kell jönnöm. Kicsiként is anyahajós filmeken nőttem fel (Top Gun, Végső Visszaszámlálás) ezért is akarok ilyesmit:) Ha jól számoltam pl a Casablanca osztály 1/72-ben 1,96 m az Essex pedig 3,6 m. Ehhez helyen gondolkodom, mivel panelpatkány vagyok :) Igazából hely az adott lenne több szempontból is, víz mellett. De ahogyan sejtem, először az alkatrészeket készítem el, és "raktárba" helyezem, hogy végül a nagy összeszereléskor eggyé váljanak. Az első lépésem egy tengerészeti gép elkészítése lesz. (összeállítandó makett)
A tervekre a legnagyobb döntéshez van szükség. Volna-e elegendő helyem:P

(A Bogue osztályt én Casablanca néven ismertem XD )
csatahajós 433494 2010. október 8. 22:54
Válasz erre
Le a kalappal az írás előtt, nagyon élveztem és tényleg nagyon hiánypótló magyar nyelven (mondjuk egyébként sem a legfelkapottabb téma - nyilván az amcsiknak nem annyira a szíve csücske mint mondjuk Midway. Lenyűgöző számomra, hogy a japánok azért mennyire jól összeszedték magukat Midway után és az is, hogy néha egy maroknyi kis gép is mekkora döntő tényező lehet.
A rajz nagyon hasznos volt és szerintem a többi írásdohoz is érdemes ilyet készíteni.

Egyetlen egy aprócska kis kiegészítést tennék, csak annyit, hogy én a Hornet tervezőit nem marasztalnám el a gép/kazán elrendezés miatt, mert végső soron a Hornet az 1933-as Yorktown design duplikált változata nagyon minimális módosításokkal, éppen azért, hogy minél hamarabb megépíthessék - 1938ban felmerült, hogy megváltoztatnák az elrendezést vegyesre, de elvetették, pont az építés gyorsasága illetve az addigra már kikristályosodó CV-9-es design miatt. Éppen ezért volt róla szó, hogy a CV-8as törzs, tehát a későbbi Hornet épült volna az új designnal elsőként, hogy akkor már ne csak a hajtómű elrendezést változtassák, de így buktak volna jó pár hónapot a hajó szolgálatba lépésénél.
Tyimosenko 433493 2010. október 8. 22:14
Válasz erre
Tényleg így van! Eddig csak egy jelenetben tűnt fel hogy nem is az eredeti hajó, pedig 20szor láttam a filmet legalább...
SImi 433492 2010. október 8. 22:12
Válasz erre
EDE!
Lehet, régen olvastam a Bismarck-os cikket, de nem emlékszem, hogy hova is csapódott az a 14'-es lövedék, ami nem robbant fel?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.