/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
SImi 433390 2010. szeptember 12. 22:55
Válasz erre
EDE!
Nekem ez jó hír, hogy a Tone is végre felkerül a 350-es palettára! (Az az igazság, hogy műgyanta készletként már vagy 6-8 éve megvásárolható olyan 4-500 dolcsiért.) Az külön öröm, hogy a Tamiya adja ki; így biztos jobb minőségű lesz, mint a Trumpi kitek. Nagyon különleges és - szerintem - szép hajó.
Most meg már lassan az a baj, hogy akkora a választék 350-ben...
EDE 433389 2010. szeptember 12. 20:22
Válasz erre
Nos Uraim!

Az 1:350-es parádé folytatódik. Többünk szíve csücskét, a Tone nehézcirkálót fogja kiadni a Tamiya decemberben. Potom 11050 yenért a hlj.com-on előrendelhető (meg 5000 a szállítás).
Néztem a Dragon 1:350-es Independence repülőgép-hordozóját. Az meg 140$, de fotomaratás is van benne. Elég bizalomgerjesztő.
lucky 433388 2010. szeptember 11. 19:42
Válasz erre
lucky 433387 2010. szeptember 11. 19:41
Válasz erre
Laci 433386 2010. szeptember 11. 14:26
Válasz erre
sebességmérő műszer
sebességmérő mű...
Mérő műszerek 006
Mérő műszerek 006

SImi!
A mai témát megerősítve!
lucky 433385 2010. szeptember 11. 12:22
Válasz erre
szia!
250-ben tudok egy ellátót papírból.
Most melóban vkok majd otthon utána nézek
Laci 433384 2010. szeptember 11. 10:19
Válasz erre
SImi!
Azért Te sem panaszkodhatsz!Mind kidolgozás terén,mind pedig a fáradságos munka szempontjából.Tudod azért megint megvillantottad a makettező tudásod,még ennyi "pihenő" után is -bár lehet,hogy pont ez hiányzott-.
Írtad,hogy sajnos a négyből még csak egy van kész.Jó munkához idő kell.Azt hiszem ezt be is bizonyítottad!Azt is írtad nekem,hogy minél jobban kidolgozok valamit,annál jobb lesz az eredmény,és nem fogok csalódni benne.Ez ugyanúgy rád,és mindenkire érvényes.
Ne aggódj,én a 3. radar alatti állást,már vagy 2 hete csinálom,és még mindig nincs kész!Pedig rajta vagyok szinte mindig.

Lucky!
Azért annyira őrültnek ne nézz,hogy még a visszajelzők is világítsanak!Éppen elég megcsinálni.Bár ötletnek nem rossz,kivitelezhető a dolog.
Üdv!
SImi 433383 2010. szeptember 10. 22:38
Válasz erre
wempompom

a Hood-hoz használt WEM pom pom
wempompom
E.J Foeth 350-es pom pom-ja
E.J Foeth 350-es pom...
archiv fotó a PoW egyik pom pom-járól
archiv fotó a PoW...
pom pom 1
pom pom 1
pom pom 2
pom pom 2
pom pom 3
pom pom 3
pom pom 4
pom pom 4
lövegcsövek
lövegcsövek

Kedves Barátaim, Laci Barátom!
Egész nyáron szégyenkeztem, hogy amíg Laci barátunk szorgalmasan dolgozik, mint a hangya, addig mi tücsök módjára csak "henyélünk". Laci keze alól pedig csak úgy sorjáztak a szebbnél szebb dolgok... Most sajnos itt igen beállt a rossz idő és én is elővettem és - szó szerint - leporoltam a félbehagyott munkámat, a Prince of Wales "pom pom"-jait. A "pom pom" 8 csövű, 40 mm-es légvédelmi gépágyú volt, a II.VH kezdeti időszakában talán a leghatásosabb légvédelme a Royal Navy hajóinak. (Létezett 2 ill. 4 csöves változatban is.) Később a minden tekintetben jobb 40 mm-es (amerikai) Bofors-ok szorították ki.
Sajnos a Tamiya 25 éves pom pom-jai felett teljesen eljárt az idő: sokszor a mai 1/700-as készletek színvonalát sem ütik meg. A platformot és a lövegek tartószerkezetét (a 8 különálló löveget amolyan vázszerkezet hordozta, ez biztostotta a funkciókat /pl vízhűtés, lőszerjavadalmazás stb/ és az irányzást) a Trumpeter készletéből vettem ki, javítottam fel és öntöttem le. A lövegcsövek a Master Models készletéből származnak és még Móváron vásároltam legutóbb. Azt gondoltam akkor, hogy ezekkel minden OK. Tévedtem. A vastagság rendben is volt, 0.5 mm (mint a Rotring betét...), de a hossz... már az furcsa volt nekem, hogy egyforma hosszúak... az archiv képeken jól látszik, hogy a belső csövek hosszabban, a külsők pedig rövidebben lógnak ki a tartószerkezetből. Lemérve a rajzokat azonban kiderült, hogy még a rövidekhez képest is rövidek ezek a csövek. Így a lövegcsöveket meg kellett hosszabbítanom. Ehhez 0.6-os injekcióstűt használtam. Ezek mértre való pozicionálása és beragasztása se volt nagyon könnyű dolog. A többi pedig már magától ment...
Mellékeltem egy képet a Hood-on beépített egyik pom pom-ról (WEM gyártmány), ill egy képet E.J. Foeth épülő Hood-jához készített pom pom-ról. Ő maga esztergálta a csöveket és készített saját maratást az egészhez. Én ezejhez a mesterségekhez nem értek, így csak ennyit tudtam kihozni belőle, de talán látszik némi fejlődés. Csak az szomorít, hogy még csak egy készült el a négyből...
Ronin 433382 2010. szeptember 10. 17:51
Válasz erre
USS_Enterprise_CVN_65_02
USS_Enterprise_CVN_6...
USS_Harry_S_Truman_CVN_75_USNS_John_Lenthall_T_AO_189_01
USS_Harry_S_Truman_C...

Sziasztok!
Két kérdéshez remélek tőletek választ.
Elsőként azt szeretném tudni, hogy gyárt-e bármelyik cég 1:350 méretben a képen láthatókhoz hasonló kiszolgáló hajókat? A másik pedig az lenne, hogy a Ticonderoga osztályból, melyik cirkálók szolgálhattak az Enterprise CVN65 repülőhordozó Flottakötelékében?
Köszi!
Üdv:Ronin
lucky 433381 2010. szeptember 10. 12:55
Válasz erre
Laci 433380 2010. szeptember 10. 11:20
Válasz erre
Mérő műszerek

sebesség visszajelző
Mérő műszerek
Mérő műszerek

viszonyítva a méretet
Mérő műszerek

Üdv!
Most egy ilyen mérő műszert csináltam a hajóhoz.Ezek sebesség visszajelző órák.Mi minden volt ezen a hajón.Olyat is kell majd csinálnom rá,ami hajócsavarok fordulatszámát méri,visszajelző táblát,valamint telefont is!
Üdv!
Laci 433379 2010. szeptember 8. 00:03
Válasz erre
mérő műszerek 001
mérő műszerek 001
mérő műszerek 002
mérő műszerek 002

Simi!
Örülök,hogy megérkezett a levél,és benne az embléma.Köszönöm a segítségedet (és a fáradozásod) a lyukasztóval kapcsolatban!
Amennyire tőlem telik,és amit lehet,kidolgozom rajta.Minél élethűbb annál szebb.A fenti képeken a 3. radar alatti állás mérőműszereit dolgoztam ki.Még teljesen nincs kész,nem beszélve a festés utáni állapotáról,mikor is többet fog sejtetni,hogy mik is ezek valójában.Tulajdonképpen valamilyen gáznyomás mérők ezek kihozva a fedélzetre.

Lucky!
Nem győzök hálálkodni!

BBalázs!
Én a hátsó ágyútorony forgatását nem találom kivitelezhetőnek.Ugyanis ha a jobb oldali első kettő például jobbra fordul a menetiránnyal,akkor a hátsó is,mert egy lánc vezérli a hármat egyszerre egy irányba.Tehát a 3. mellék ágyú beleütközne a felépítménybe.Bár lehet,hogy én vagyok a hülye és nem értek hozzá.
BBalázs 433378 2010. szeptember 7. 21:04
Válasz erre
Simi, Laci!

Een a hajón is vannak megszívlelendő részletek, bár pár dolgot nem értettem (nem mennék bele) A fedélzet nagyon szép kidolgozású.
lucky 433377 2010. szeptember 7. 20:51
Válasz erre
Laci!
Megnézem mit tehetek öntőkeret ügyben...
Simi 433376 2010. szeptember 7. 19:36
Válasz erre
Laci!
Én azért látok különbségeket. Szerintem a te Bismarck-od azért részletgazdagabb (pl heggesztési varratok, szegecsek...). Csak így tovább! Törekedj a tökéletességre, amennyire csak lehet, és nem fogod megbánni!
Ma megkaptam a leveledet; köszönöm az emblémát, a lyukasztót pedig majd küldöm.
BBalázs 433375 2010. szeptember 7. 18:08
Válasz erre
Hát Lacikám, felvan adva a lecke!
(mindkettőtöknek)
Laci 433374 2010. szeptember 7. 17:07
Válasz erre
Laci 433373 2010. szeptember 7. 13:40
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Amit kérnék tőletek,az részben nem kapcsolódik a hajókhoz,de részben igen.Azért nem kapcsolódik a hajókhoz,mert olyan kellene nekem,hogy repülőgép makett "üveg" öntőkerete,ami már nem kell.Tudom makett hajóknál ilyen nem szokott lenni,de gondolom van olyan egyén közöttünk aki repülő makettet is rak össze.Nekem a lámpákhoz kellene ez a keret.
Sokszor olyan dolgok is aranyat érnek,amire nem is gondolna az ember!
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
Baboon 433372 2010. szeptember 6. 21:20
Válasz erre
Vannak itt öltetek dögivel jól van.
Már csak arra kell tipp hogy csináljak hajópadlót 1/700-ban :D
EDE 433371 2010. szeptember 6. 21:10
Válasz erre
Baboon!

Én egy kéteres sima fekete vezetéket szedtem szét, abban 0,1-es volt a réz.
Ezzel még könnyű dolgozni.
De én 0,08-as damilt használtam.
Baboon 433370 2010. szeptember 6. 21:01
Válasz erre
Rendesek vagytok nagyon :)
Biztosan van itthon is elektromos kábel. Szoktam én azért hébe-hóba villanyt szerelni is :)
Kérdés hogy abból 1 szál milyen vastag. De gondolom az is kb 0,2mm körül mozoghat.
Laci 433369 2010. szeptember 6. 20:26
Válasz erre
Esetleg ha kell akkor küldök neked!Itthon kábelköteg tömkelege van különböző méretben.Dobsz egy mail-t és akkor letudjuk!
Üdv!
lucky 433368 2010. szeptember 6. 20:25
Válasz erre
Végső esetben jöhetnek az elektronikai és barkács áruházak is.
Laci 433367 2010. szeptember 6. 20:24
Válasz erre
Baboon!
Én úgy szoktam, (hogy költségkímélő legyen) ,hogy elektromos kábel szálait szoktam szétszedni.Biztos van különböző rossz elektromos cucc otthon,esetleg szomszédban aminek a kábelei ilyenkor aranyat érnek.
Üdv!
Baboon 433366 2010. szeptember 6. 17:25
Válasz erre
Jó hát sajnos a hobby easy-n nincs vékonyabb csak 0,2mm-es és csak 350huf szóval nem oszt nem szoroz, postaköltséget sem dobja meg.
Ha ronda, értelem szerűen nem marad majd fenn.
Laci 433365 2010. szeptember 6. 13:28
Válasz erre
Nekem a Bismarck (1:100) esetében is ha 0,5-s drótot használnék is sok volna átmérőben.Ide a 0,15 mm 0,2 mm illetve a 0,3 mm-s kell,igaz az utóbbi már kettő szálból sodorva.
Üdv!
lucky 433364 2010. szeptember 6. 09:17
Válasz erre
Én tapasztalatból tudom mert az SS Jeremiah O'Brien-en ebből vannak a daruk kötelei.
A pókháló elbújik mellette finomságban..
Baboon 433363 2010. szeptember 6. 09:07
Válasz erre
No igen lucky leírta azt a mondatot amit én is akartam:
"Felrakva alig látszik"
A 0.2 mm-es huzal is alig látható szóval szerintem amellett döntök még akkor is ha az életben nem voltak 140mm-esek azok a kábelek.
De majd meglátjuk feltéve, még csak az anyagok rendelésénél tartok és az összeszerelés odébb van.
lucky 433362 2010. szeptember 6. 07:58
Válasz erre
www.conrad.hu/conrad.php
a link helyesen
lucky 433361 2010. szeptember 6. 07:57
Válasz erre
Rézhuzalból ezt ismerem mint legvékonyabb ( 0,05mm)
http://www.conrad.hu/conrad.php
Felrakva alig látszik

Szóba jöhet még Z63 az antenna huzalával.
Esetleg horgászboltokban kéne körülnézni előke zsinóroknál.
( nem horgászok csak volt már vele dolgom)
Simi 433360 2010. szeptember 5. 23:31
Válasz erre
Üdv!
Szerintem 1/700-ban Michalkó Pisti csinált szép fafedélzetet az Akagi-nak: ceruzával rajzolta rá az osztásokat a festés után. Valahol pár ezerrel odébb ebben a topicban is megtalálod a képeket ill. a leírást.
Kötélzet: A 0.2-es rézdrót még a 350-es méretarányú hajóhoz is vastag, nem hogy a 700-ashoz. Szerintem a legvékonyabbat un lycra-ból lehet készíteni, ami nem más, mint egy rugalmas műszál. Pl lyukas női harisnyából lehet ilyet nyerni. Igaz, ehhez merev árbocok kellenek, mert a plasticot kicsit meghúzhatja. Rézdrótból is vannak 0.1 alattiak is pl mp3 fülhallgatók kábelei; de ehhez igazán jó csipesz kell, hogy meg tudd fogni.
Baboon 433359 2010. szeptember 5. 23:01
Válasz erre
én csak a legalsó szintet akarom megcsinálni a többi olyan kicsi 1/700ban hogy mind1.
Ötlet hogyan kéne?
Illetve ilyen arányban a kábelezést az "árbócok" közt milyen vastag dróttal oldjam meg.
0,2mm vagy 0.38mm-es?
Laci 433358 2010. szeptember 5. 18:59
Válasz erre
Álljunk meg egy szóra!
Az tény,hogy nem mindenhol volt deszkázva a felépítmény.Viszont vannak olyan fedélzetek,ahol félig deszkázva,félig csupaszon van,és mégis egy helyen van.Én például pont ilyen részen járok a 3. radar-nál.De van ahol nincs is egyáltalán padlózva -pl. az első felépítménynél a kémény fedélzete egyáltalán nincs,hanem egy különleges bevonat van rajta,hogy a kémény melegétől,illetve az esetleges szikráktól ne gyulladjon meg a fedélzet- biztonsági okokból.
Ha esetleg kell segítek,hogy hol melyik része van padlózva.
Üdv!
ChevyG 433357 2010. szeptember 5. 17:07
Válasz erre
Szia!
Belekukkantottam a dobozba, és az én példányomon van erezet. Nagyon vékony, de van. (a felépítményen nem (mindenhol?) deszka volt!
üdv!
Baboon 433356 2010. szeptember 5. 16:21
Válasz erre
Én meg olyan megoldást keresek amivel egy 1/700-as bismarck fedélzetén imitálni lehet a deszkákat mert az öntvényt nem olyanra csinálták... (dragon premium edition)
Gondolom bele kéne karcolni de mivel? Körzőtűvel? Milyen távolságokban? 1mm? (akkor ugye kb 70centi széles az életben 1 lap ami elég széles)
Ötlet?
ChevyG 433355 2010. szeptember 5. 16:12
Válasz erre
Sziasztok!

Keresek olyan fotókkal illusztrált leírást (nyelv mind1), ahol a fedélzet deszkáit festik. (pl anyahajó)

Köszi!
lucky 433354 2010. szeptember 2. 07:47
Válasz erre
A hajó súlypontját/stabilitását a későbbi ballaszt nagyon meg fogja határozni.
Ha Laci jól számolt akkor bőségesen lesz neki igazítási lehetősége.

A réz erősebb mint a fa( bár attól sokkal nehezebb) alkalmasabb a felépítményhez, mivel pont az erőssége miatt vékonyabb anyag kell.Ez így pedig kisebb súlyt ad ki a végén.
Egy fahajó nehezebb mint egy ugyan akkora fémből készült hajó.Pont az miatt mivel az acél szilárdabb( erősebb) mint a fa.Tehát ugyan olyan szilárdsághoz fából többet kell beépíteni ami viszont súlyt növeli.
Laci 433353 2010. szeptember 1. 22:57
Válasz erre
Dcsabesz!
Hogyne emlékeznék még rád!Akkor találkoztunk Hajókovács jóvoltából a hajóépítés nagy mestereivel.Még az iwiw-en is megjelöltelek,de ez nem a reklám helye.Született egy gyereked is,és utána mellőzted a hajót!Remélem jól van a család!Örültem is,hogy újra itt vagy közöttünk!
Ugyan már ennyire nem kell magasztalni,ugyanis Nektek köszönhetem,hogy idáig eljutottam.A Ti segítségetek nélkül ( köztük Te is,mert Te a hűtőrendszer kinézetében segítettél) nem így nézne ki a hajóm!
Ha már itt járunk:
-Hajókovács az akinek nagyon sokat köszönhetek a különböző eljárások elsajátításáért (réz,valamint technikai eljárások)
-Lucky,aki a világítás megvalósításáért felel
-Simi a szegecsekben segített és a gondos szigor,mikor is a hajótesten figyelmeztetett az ablakok helyének állapotáról
-Bbalázs egy Ar-196 általa csodálatosan kivitelezett makettjével ismertetett meg,hogy pontosabban szemre vételezhessem...
és még sorolhatnám az itt fórumozók fémjelzett neveit (Jozsi,Szamuráj,Ede stb.)
Remélem nem veszitek zokon,hogy nem említettem meg mindenkit,de mindenki vegye magára a köszönet nyilvánítást.
A hajó súlypontjával kapcsolatban eléggé széles a test,hogy a hajó stabilan álljon.
Üdv!
dcsabesz 433352 2010. szeptember 1. 21:21
Válasz erre
Igazad van Laci. De! Nehogy túl magasra kerüljön a súlypontja mert akkor tényleg ingatag lehet.
Egyébként nem tudom, hogy emlékszel-e még rám? Pesten találkoztunk a Stefánián a hajósklubban. Én a Revell Bismarckjának fogtam neki. Az utóbbi időben nem sok időm maradt eme hobbinak, de úgy tűnik visszatérhetek a munkához és ott folytatom ahol másfél éve abbahagytam! (A hajótestnél.)
Szóval én is beszállok hamarosan a vonatba. De azért Téged nem lehet überelni. :-)
Dcsabesz
Laci 433351 2010. szeptember 1. 21:11
Válasz erre
Lucky!
Ezt már szeretem!Nagyon jó munka lett!A hajó is meg a világítás is!Csak így tovább!
Üdv!
lucky 433350 2010. szeptember 1. 19:40
Válasz erre
despatch no9_1
despatch no9_1
despatch no9_2
despatch no9_2

Laci barátunk megihletett
Nálam egy vontató készülget, természetesen papírból.
Laci 433349 2010. szeptember 1. 17:38
Válasz erre
Balázs!
Kösz az elismerést!Ede barátunknak igaza van,ugyanis ha a méreteket vesszük,akkor meg merem kockáztatni,hogy rézből,még mindig kevesebb súlya lesz a kész felépítménynek,mintha fából építeném,ugyanis a rézlap vastagsága 0,1 és 0,3 mm.A fa esetében minimum 3mm vastag rétegelt lemezből lenne.Hiába nehezebb a fajsúlya a réznek,de ez változik a vastagság függvényében.Szerintem.
Mellesleg a teljes merülést úgy kívánom korrigálni,hogy a teljesen kész felépítményt megmérem mérleggel,majd a hajótest teljes súlyát (motor,elektronika,aksi stb.) vízre teszem.Így lemérhetem a test merülését felépítmény nélkül,majd a felépítmény tényleges súlyával megegyező terhet teszek bele,hogy így megkapjam a felépítménnyel együtt való merülését.Majd addig pakolom ballaszttal,míg el nem éri a kívánt merülést.Ebből állapítom majd meg,hogy mennyi plusz súly kell még a hajóba.Számításaim szerint is az összsúly olyan 50-52 kg körüli lesz ballaszt súllyal együtt.Eddig a test súlya 11 kg.Ha megnézzük a különbséget akkor 40 kg jön ki a felépítményre.Szerintem meg annyi nem lesz,mert Jani Titanicja is ha jól tudom 40 kg fölött van,pedig az teljesen rézből van.És ráadásul úszik is!
Szóval én pozitívan állok hozzá!De ha mégsem,még mindig lehet benne gyönyörködni,hozzátéve azt,hogy a radar illetve egyéb funkciók (világítás) működni fognak rajta!

Ede!
Te már sejtesz valamit!:-)
Üdv!
EDE 433348 2010. szeptember 1. 16:03
Válasz erre
Balázs!

Ez egy két és fél méteres fa "csónak". Kiszorít vagy 1 hektoliter vizet.
Szerintem még vízitúrára is el lehetne vinni egy két hordó sörrel a fedélközben elrejtve. A sört meg a lövegeken lehetne csapolni...
Sörhajó :)
BBalázs 433347 2010. szeptember 1. 12:02
Válasz erre
Szia Laci!

Csendben nyomonkövetem a fejleményeket a fórumon. Tetszik a Bismarck, és elég jó tempóban haladsz vele. Ugyanakkor... Jogos dcsabesz kérdése:
A fedélzetek, felépítmény tetején lévő szerelvények, radarok, stb. miatt nem lesz a hajó túl ingatag?
Naív kérdés, de nem lehet, hogy ki kéne próbálni a hajótestet ballaszttal ellátva, miként úszik a vizen?
Laci 433346 2010. szeptember 1. 09:09
Válasz erre
Essex,Dcsabesz!
Tetszenek nagyon a Ti hozzászólásaitok!:-)
50.000 tonna acél is úszott a vízen,remélhetőleg ez a pár 10 kg,már nem adja be a törülközőt!Ha igen akkor harakiri lesz.
Üdv!
Essex 433345 2010. augusztus 31. 21:53
Válasz erre
Nyilván a víz is rézből lesz... :-)
dcsabesz 433344 2010. augusztus 31. 19:16
Válasz erre
Fog ez a hajó úszni a sok réztől? :-)
Laci 433343 2010. augusztus 31. 15:34
Válasz erre
radar készül

Ez egy 3mm átmérőjű tollbetétből lett levágva,majd egy rézlapot forrasztottam rá,és kerekre csiszoltam.A két lyukat (0,5mm) belefúrtam,majd a középsőt (0,8mm),és abba egy rézdrótot tettem.
radar készül
radar készül

elölről így fest
radar készül
radar készül

Hátulról.
Nem tudom viszont,hogy mi lenne és milyen szerepet játszik az a tekergő cső a jobb alsó sarkában.
radar készül
radar készül

tele kapaszkodókkal
radar készül
radar készül

fölülről
radar készül
radar készül

szintén kapaszkodók
radar készül

Üdv hajósok!
Kész van a 3. radar,bár még lefestve nincs,de így is van rajta látnivaló.
Volt egy két idegölő darab rajta,amin nagyon túl szerettem volna már lenni.Így is 4 napomba telt a radar elkészítése.
Üdv!
Laci 433342 2010. augusztus 28. 13:53
Válasz erre
radar készül 003

radar ernyő elölről
radar készül 003
radar készül 004

radar ernyő hátulról
radar készül 004
radar készül 007

a motor ami meghajtja a radart(egy videó kazetta kiadójából lett kiszerelve,majd egy ic-vel lett lelassítva a fordulata)
A középső tengely fix,arra megy az árboc,a külső tengely a meghajtott,ami a radarhoz csatlakozik.
radar készül 007
radar készül 008

félig kész radar árboccal
radar készül 008
radar készül 009

valahogy így fog kinézni (a méret itt viszonyítható)
radar készül 009

Simi!
A radar keret 0,5 mm-s drótból,a háló körülötte pedig 0,15 mm-s réz szálból van.Még kell rajta igazgatni ezeken a vékony szálakon,és utána lehet festeni.A többire még kell egy,s mást forrasztgatni.
Viszont tettem fel képet a radar megforgatásáért felelős motorról,hogy jobban értsétek a működési elvét.
Üdv!
Simi 433341 2010. augusztus 28. 08:56
Válasz erre
Jó kis türelemjáték lehet a rácsszerkezet elkészítése. Azt látom, hogy valamilyen réz pálca vagy ilyesmi az alapanyaga, vagy talán drót? Milyen vastagságú?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.