/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.
lucky 433188 2010. július 3. 12:47
Válasz erre
Árbochoz hurkolni és utána pillragaccsal megkötni.
A másik végén meg a hurkolni és feszesre húzás után rögzíteni.
A fedélzethez a lyukba történő ragacsolást javasolnám, de ehhez kell egy 0,3-0,4-es fúró.

A feszítéssel óvatosan!
Badge 433187 2010. július 3. 12:05
Válasz erre
Köszi...a válaszokat. Még igazából arra lennék kiváncsi, h a kötélzrtnek fursz lyukat? vagy hogy rögzÍted, hogy stabil legyen?
Elnar 433186 2010. július 3. 11:38
Válasz erre
Nem ezt, de farposston valahol láttam Schnellboot anyagot.
sanyi 433185 2010. július 3. 11:35
Válasz erre
Sziasztok!
Úton van hozzám a Revell 1:72 Schnellboat szetje ezért most keresek anyagot. Ez szerintem jó lenne:
www.ospreypublishing.com/store/German-E-boats-1939&
Valakinek nincs meg letöltve? Esetleg nem tudjátok hogy honnan lehetne letölteni?
Köszi!
Üdv
Sanyi
lucky 433184 2010. július 3. 11:21
Válasz erre
Z63-tól vehetsz un antenna huzalt.
De jó lehet monofil( nem sodort) kb 10-es horgászzsinór is.Lehetőleg sötét ( fekete v barna) színűt válassz, mivel a világos nem fog látszani.
pl:
www.haldorado.hu/shop.php
Elnar 433183 2010. július 3. 11:01
Válasz erre
A hajókhoz nem sokat értek, de azt tobb helyen láttam/olvastam hogy a japán repülőgépeken legendásan rossz minőségű festék volt. /többtenyérnyi részeken fémtisztára lepattogva/ Nem hinném, hogy a hajóik sokkal jobb festékkel lettek volna kezelve.
Szerintem ennyi rozsda elég rá. Inkább árnyékold finoman egy kicsit, meg egy leheletnyi szárazecset sem fog ártani neki.
EDE 433182 2010. július 3. 10:43
Válasz erre
Badge!

Kötélzetet 0,1 rézdrótból, vagy u.ekkora, vagy még vékonyabb horgászzsinórból készíthetsz.
A "whederinget" szerintem nem túloztad el, arra vigyázz, hogy a hajótest mindig lestrapáltabb, mint a felépítmény.
Laci 433181 2010. július 3. 10:19
Válasz erre
Badge 433180 2010. július 3. 10:01
Válasz erre
P2050310
P2050310
P2050304
P2050304
P2050305
P2050305

Sziasztok! Készül egy japán könnyű cirkáló, dobozból. Az első hajóm. Lassan a kötélzethez érkezem és még mindig nem tudom pontosan milyen anyagból hogyan csináljam ezt a műveletett egy 1/700 as hajón. Nektek mi a módszeretek?
Egyébb tanács? Lehet el lett tulozva a rozsda és koszolás? A képek nem adnak vissza mindent sajnos...

Üdv

robi
lucky 433179 2010. július 3. 08:55
Válasz erre
Az nem centrifugál ablak?
Az egy olyan szerkezet ami nagy sebességgel forog és így a rákerült vizet a centrifugális erő lecsapja róla, ergo az ablaküveg tiszta marad.
Laci 433178 2010. július 3. 08:46
Válasz erre
Prinz Eugen parancsnoki hídja
Prinz Eugen...

Üdv mindenkinek!
Szeretném kérni a segítségeteket a képpel kapcsolatban.Ez a Prinz Eugen parancsnoki hídjáról készült kép,viszont az ablakon vannak ilyen kör műszerek (vagy mik ezek).Hozzáértő emberektől kérdezném,hogy mik is ezek pontosan,és mi célt szolgálnak?Ugyanis a Bismarck hídjára is kell ilyen.Köszönöm előre is!
Üdv!
Esetleg egy jobban kivehető képet is ha fel tudna tenni valaki ezekről a műszerekről,akkor annak nagyon örülnék!
Laci 433177 2010. július 1. 20:52
Válasz erre
elektronika 001

Ide közösítem,illetve ágaztatom a vezetékeket.
elektronika 001
elektronika 002

Feszültség stabilizátor IC
elektronika 002
elektronika 003

LED ágaztató.
elektronika 003
elektronika 004

Akkumulátor helye.
elektronika 004

Üdv mindenkinek!
Egyenlőre ennyi elektromos kábel van beépítve előre.Mondhatni ez még csak a kezdet,mert jönnek még a vezérlő panelek,feszültség szabályzó,motor kábel,szervo és még ki tudja mi minden.
Üdv!
lucky 433176 2010. július 1. 20:51
Válasz erre
Laci!
Ha majd nagy leszel akkor ! :)))
Laci 433175 2010. július 1. 15:48
Válasz erre
Tommy!
Ennek semmi akadályát nem látom.Úgyis vagyunk itt egy páran,akik szívesen segítenek -rajtam kívül is- bármilyen kérdéssel kapcsolatban.
Üdv!
Tommy 433174 2010. július 1. 00:22
Válasz erre
Laci!

Mindenképpen teszek ide képeket, mert szakmai segítséget is szeretnék majd kérni.
Üdv
Laci 433173 2010. június 30. 22:42
Válasz erre
Lucky!
Azért ez már emberkínzás!Na jó csak vicc!Nagyon köszönöm a hasznos infót,még így is találtam ismeretlen képeket,viszont számomra nagyon sok segítséget nyújtott.
Köszi!Az ilyeneket hogy lehet meghálálni?
Üdv!
lucky 433172 2010. június 30. 21:21
Válasz erre
www.farposst.ru/phpBB2/viewtopic.php
Anatomy of the Ship sorozat
lucky 433171 2010. június 30. 21:20
Válasz erre
És egy újabb link a kedvencről.
www.farposst.ru/phpBB2/viewtopic.php
Laci 433170 2010. június 30. 20:56
Válasz erre
Ja hát az még a jövő zenéje,hogy hogyan lesz kialakítva még!
lucky 433169 2010. június 30. 20:51
Válasz erre
konkrétan arra gondoltam, h ha a világítást több áramkörre akarnád osztani.
Főkapcsnak amid van tökéletes.
Laci 433168 2010. június 30. 20:32
Válasz erre
Lucky!
Konkrétan nekem egy autóbusz jelző kapcsolója a kapcsoló.16A-24V.Elvileg ez elbírja a motorok teljesítményét károsodás nélkül.
Üdv!
lucky 433167 2010. június 30. 18:41
Válasz erre
Sztem a ledek max 10-20 mA árama nem igazán fog nagy fogyasztást adni, a motorokhoz képest.
Ha helyhiányban vagy akkor nézd meg ezeket:
http://www.lomex.hu/
A kapcsolók nyomógombok között keresd a dip switch jelölésűeket.
Ezek között van 12 áramkörös is.
Egyetlen hátrány , h max 50 mA és 50 V teljesítményt bírnak.
Laci 433166 2010. június 30. 17:51
Válasz erre
Tommy!
Örömmel vennénk ha esetleg képpel is tudnád illusztrálni a művedet,ugyanis a Te általad épített hajó is igen nagyra becsült,a mi körünkben!

Lucky!
Időközben gyarapodik a kábelrengeteg.A főkapcsoló okozott igazi fejfájást.Az mellékes,hogy természetesen az is világít üzem közben (piros LED,így nem felejtődik el,ha bekapcsolva marad),viszont nem tudtam eldönteni sorsát.Olyan helyre akartam tenni,ahol könnyen hozzáférhető,viszont nem látszik.Egyik megoldásként a hangárba gondoltam,de ott látszik,és kissé szűkösebb a hely.Így a "B" ágyútorony alá integráltam be a koszorúba.Igaz nem látszik,de minden egyes ki-be kapcsolásnál le kell szednem a löveget.
Másik megemlítésre való eset,hogy a három radar a főkapcsoló bekapcsolása után szolgálatra jelentkezik.Jobban mondva már forognak is.Nem tudom viszont a LED világítást is rákössem e,hogy az is működjön közvetlen,de szerintem így jobban fogja enni majd az áramot (pazarolva így az aksit),tehát nem valószínű,hogy ez a tény így szóba jöhet.Úgy gondolom,hogy a radarok épp elég és látványosak lesznek a világítás nélkül is.
Üdv!
Tommy 433165 2010. június 30. 17:12
Válasz erre
lucky,

Tudom, hogy RC lesz, és minden elismerésem azoké, akik ilyeneket építenek. Majd egyszer sok év múlva majd talűán én is nekiállok egynek. Egyelőre a Szent István is úgy készül, mint a Luca-széke:) Bár a "csontváza" már majdnem kész.
Laci 433164 2010. június 30. 10:37
Válasz erre
Lucky!
Tudod az a baj,hogy vettem un. rizsszem izzókat.Azok hagyományos izzók,izzószállal a belsejében.
Pozitívumai:
-sárga fénnyel ég
-kicsi és bárhova beépíthető
Negatívumok:
-izzószálas,tehát idővel kiég
-üveg és így törékeny (volt benne részem)
-gyenge teljesítmény
Én nem értek a villamos elektronikához,így a különféle megnevezésekhez sem.Egy haver szokott segíteni,hogy mit vegyek,meg,hogy építsem össze,meg minek mi a pontos neve.Ő ugyanis nagy mestere ezeknek,mert villanyszerelő.Viszont inkább a finom elektronika a fő területe.
Nagyon köszi a linket!(gyors le is letöltöttem)
Üdv!
lucky 433163 2010. június 30. 07:47
Válasz erre
lucky 433162 2010. június 30. 07:41
Válasz erre
Tommy!
Egyszerű.
Laci Bismarckjának működő részeinek kialakításáról.Ez a hajó ugyanis RC modell lesz.

Laci!
Szuper!
Warm Light led nem lett volna jobb? Az kicsit sárgás jobban utánozza az izzós lámpát.
A cool light inkább fénycső színű.
Tommy 433161 2010. június 30. 00:31
Válasz erre
Tök jó lenne tudni miről beszélgettek...:)
Laci 433160 2010. június 29. 23:47
Válasz erre
orr rész
orr rész
tat rész
tat rész
orr rész alulról
orr rész alulról

Lucky!
Alapvető dolog,hogy világítson!Sőt már van is beépítve magasfényű LED sor fehér színben.Egyenlőre még csak a hajótest világít.
Üdv!
lucky 433159 2010. június 29. 21:53
Válasz erre
Persze, h egyszerűbb, erre lett kitalálva.
Nem tudom fények lesznek-e?
Ha azok LED-esek azokhoz meg áram generátor kell...
Laci 433158 2010. június 29. 21:05
Válasz erre
Igen!Csak egyszerűbb az IC használata.Bár helyesen feszültség stabilizátor IC!Azóta több elektronika is bele lett pakolva!
Üdv!
lucky 433157 2010. június 29. 17:15
Válasz erre
Szia!
Feszültség stabilizátor?
Laci 433156 2010. június 29. 09:29
Válasz erre
IC bekötés a radarokhoz
IC bekötés a...

Üdv mindenkinek!
Ezt a képet azért tettem fel,mert ez nem gyári alkatrész,(kivéve az IC-ket) hanem saját alkotás,a radarok motorjához való egyenletes fordulat szabályzásához.
Üdv!
Sszabi 433155 2010. június 25. 16:40
Válasz erre
Az a baj uraim, hogy lassan nemis a megvalósítás ütközne nehézségbe, mert maratással megoldható végül is, nade nem találtam sehol normális rajzokat:S

Átdúrtam az általam ismert összes netes könyvbázist, de az Arizonáról semmit nem találtam vagy általános US navy könyveket amikben csak 1-2 kép hasznosabb...nameg egy könyvet a Pennsylvaniaról :S A neten keresgélek még, de 3 óra után feladtam mára XD

A makettre azért szerintem beruházok ha nem is azonnal, aztán majd kialakul mit hozunk ki belőle.

Az ügyben a segítségeteket ismételten köszönöm! :)
BBalázs 433154 2010. június 25. 06:48
Válasz erre
Szia!

Nekem volt egy hobbyboss Missourim, elég gyatra a minőség - bár a Trumpetertől sem voltam elájulva.

Fel van adva a lecke, kemény menet lesz szerintem.

Sok sikert kívánok, kiváncsian várjuk majd a fejleményeket!
Laci 433153 2010. június 24. 22:02
Válasz erre
Sszabi!
Árboc!Ez minden hajónál olyan jellegzetes terület,ami tele van merevítő kötéllel,antenna zsinór tömkelege stb.Nekem a Bismarck esetében feladja majd a leckét,de mégis meg kell csinálnom!Szóval azt értem ez alatt,hogy ha az embernek van türelme hozzá,akkor bele kell vágni,ha el akarja érni céljait egy hajó képében.
Üdv!
Sszabi 433152 2010. június 24. 16:29
Válasz erre
Sebi ezt is köszi! :)

Végülis ha nem is az eredeti linken, de találtam olyat, hogy "US EARLY BATTLESHIP" szett,( www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php ) ebben látom hogy van olyan árboc ami kellene, de az egyik sokkal kisebb mint a másik, szal lehet h ebből kellene akkor 2 db-ot beszerezni hozzá mert e képeken közel egyforma magasságúak az Arizonán...
Gondolkodok még ezen azért, mert amúgy meg elég látványos lenne szerintem:)
Essex 433151 2010. június 24. 16:08
Válasz erre
Azért annál egy kicsit többet kéne igazítani rajta, ugyanis az 1/1250-es. :-)
Sebi 433150 2010. június 24. 14:27
Válasz erre
Ne gondolkodj ! Ha ezt szeretnéd, akkor ezt az Arizonát vedd meg :D

www.steelnavy.com/Arizona21.htm
Mondjuk komolyra fordítva a szót, ez esetleg érdekes lehet számodra:

www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php

Mondjuk a méret az 1/250-hez, de legfeljebb kicsit alakítasz rajta.
Sszabi 433149 2010. június 24. 08:34
Válasz erre
Sebi köszi neked is:)
Azon is elmélkedtem közben, hogy esetleg az I. VH-s állapotot kéne megvalósítani, de ebben nagy akadályt jelentenének azok az idegesítően bonyolult árbocok...
Sebi 433148 2010. június 23. 22:42
Válasz erre
Szia !

Itt pedig akad néhány kép és leírás a makett építéséről:

smmlonline.com/articles/arizona/arizona_banner.html
Sszabi 433147 2010. június 23. 19:13
Válasz erre
Vlevi köszönöm szépen! Nyakatekert egy gyártónévlánc XD
Végülis megéri az árát ha a kiegészítőket is beleszámolom ...
vlevi 433146 2010. június 23. 18:22
Válasz erre
Ja, egy dobozbontás mégis van : www.1999.co.jp/eng/10087074
vlevi 433145 2010. június 23. 18:20
Válasz erre
Hát, ha itt nincs, akkor talán sehol : cs.finescale.com/FSMCS/forums/p/124281/1246073.aspx
Ahonnan ide irányítanak :
www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Mondván, hogy
"The HB Arizona in 1:350 scale is essentially the same kit as the MiniHobby Models Arizona. The MiniHobby Models kit is also the same as the sort-lived Banner labeled kit as well as a kit which was put out for a while under the Trumpeter label. "

Magyarul, ugyana, mint a Minihobby hajója, az pedig ugyanaz, mint a Banner, ami később Trumpeter emblémával is megjelent. Az írás hitelességéről neked kell meggyőződnöd.
Laci 433142 2010. június 23. 10:56
Válasz erre
Sszabi!
Ebből a modellből,csak a távvezérlő,motor és elektronikai kütyük amit nem nem kell csinálnom.Részben.Az összes többit igen!
Üdv!
Essex 433141 2010. június 23. 09:51
Válasz erre
Egy hidroplánt daruval vízre tenni és onnan felszállni akár 5-10-15 perc is lehet, a katapultról meg huss, már fent is van. :-) Néha nagyon sok múlhatott a gyors felszálláson, vagyis azon, hogy minél hamarabb felfedezzék az ellenséget, tisztázzák egy távolban felbukkanó valami hovatartozását és mibenlétét vagy minél hamarabb az ellenséges hajó fölé jusson, hogy segítse a tüzérség célzását.

Ha a helyzet megkívánta, akkor eleve a katapulton állt a gép készenlétben, és csak a pilótának kellett beszállnia (meg a katapultot kezelőknek kellett előkerülniük), már indulhatott is. Ha nem lett volna katapult, akkor a daru személyzetét kell előszedni, beüzemelni a darut, beakasztani a kampót, szép lassan, óvatosan vízre tenni, eltávolodni a hajótól és már kezdődhetett is a szép komótos felszállás.

Mondjuk a leszállás sem volt mindig leányálom. Ha egy kicsit hullámosabb volt a tenger, akkor gyakran csináltak a hajóval egy lassú fordulót, és a belső íven kisimuló tengerrészre szállt le a hidroplán. Ezután persze meg kellett állni a hajóval, a gépet mellé manőverezni és beemelni.

A másik módszer az volt, hogy egy matrac szerű valamit lógattak ki és eresztettek a vízig a hajó mellé, ez egy sávban kisimította a vizet, és ebbe a sávba szállt le a gép, közvetlenül a hajó mellé.

Az amcsik ezt egészen odáig fejlesztették, hogy a hidroplán - ez esetben szükségszerűen középső úszótalpas, de nekik csak ilyen volt - alján volt egy kampó, a leszálló gép megközelítette a matracot, hogy a kampó beleakadjon. Ennek hatására a gép együtt haladt a hajóval, azzal azonos sebességgel, így nem kellett megállni a beemeléshez. Harci helyzetben nem egy hátrány. (Lehet, hogy más flottáknál is alkalmazták, de ezt most hirtelen nem tudom megmondani.)

Az amcsi csatahajókon volt olyan gép is, ami átszerelhető volt kerekesre (pl. Kingfisher), ha eleve egy parti reptérre akartak repülni vele. Persze ekkor a hajó a gépét csak a kikötőben kaphatta vissza... :-)))
Sszabi 433140 2010. június 23. 08:38
Válasz erre
Üdv!

Építette már valaki a Hobby Boss 1/350-es Arizonáját? Mert most láttam, hogy nagyon jó árban van a makett, ami némi gyanakvásra is ad okot...
Ha valakinek van valami infója és közli velem annak hálás leszek!(dobozbontást én nem találtam:(

Laci!
Nagyon kreatívak vagytok!:) Amúgy a hidroplán is saját gyártmány lesz?

Üdv!
Laci 433139 2010. június 22. 23:58
Válasz erre
ötletek 002

Az árbóc aljára menetet vágtam,hogy a későbbiekben rögzíteni tudjam,alul pedig a panellal összekötő kábel csatlakozik.
ötletek 002

Excessor!
A daru célja,hogy a vízre landolt hidroplánokat beemeljék a fedélzetre.A katapult azért volt szükségszerű,mivel egyszerűbb -és ész szerűbb- volt a fedélzetről nagy nyomással indítani a repülőgépet nagy sebességre,mint például a vízről megtéve pár 100 métert hosszasan felszállni.Nem beszélve a viharos vízen,ami egyszerűen lehetetlen,és veszélynek kitéve a pilótát illetve a gépet.
Ha nem így van javítsatok ki!

SImi!
Nekem is más témám lenne.A fenti kép azt mutatja,hogy a főárbóc lesz a vevő a távirányítónak.Mivel ez a legmagasabb rész a hajón és tiszta rézből van,úgy gondoltuk haverral ez tökéletes álcája annak,minthogy valami külön vezetéket iktassunk be a hajó képét rondítva.Eredetileg az egyik radart szemeltük ki,de bonyolultsága miatt az árbóc mellett döntöttünk.
Utóiratként annyit fűznék hozzá,hogy örülök,hogy ilyen nagy emberek segítenek,mint TI,mert így valóra válthatom elképzeléseimet a hajóval kapcsolatban!
Üdv!
SImi 433138 2010. június 22. 23:58
Válasz erre
Hidroplánok... pl lehet, hogy elég viharos az idő, és nagyon "hullámos" a tenger, akkor azért elég nehéz egy ilyen géppel a felszállás, ha egyáltalán nem lehetetlen. Ha viharos időben a vízre teszik a gépet, lehet, hogy az első hullám nekicsapja hajótestnek és vége is az egész mutatványnak.
Excessor 433137 2010. június 22. 23:25
Válasz erre
Szia Simi!

Ugyanilyeneket láttam a Scharnhorst esetében is, bár néha szinte lehetetlen helyeken - pl. valami felépítmény sarkánál eldugva, kémény környékén csónakok alatt, stb.

Más. Repülőgépek. Ebben az időben ugyebár minden felszíni hajón (ami nem anyahajó) katapultról indított hidroplánok voltak. Minek kellett katapult? A hidroplán fel is tud szállni a vízről, miért nem elég ha a daru lepakolja a vízre aztán spuri onnan?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303.