/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.
EDE 432827 2010. március 28. 21:22
Válasz erre
Essex!

Nem a Yorktownra gondoltam a hajócsavarnál, hanem az "állomhajónkra". :)

A Franklin viszont full hull lesz.
Neked miért fontos a 45 eleji állapot? Korábbi verziónál nem kéne korrigálnod a fedélzeten a "beharapásokat".
Zacsi 432826 2010. március 28. 15:43
Válasz erre
Sziasztok érdeklődnék hogy valaki építette e már a REVELL 5040-es katalógusszámú Bismarck csatahajóját és ha igen, meg tudná e mondani, hogy mennyire részletes makettről van szó illetve hogy lehet e hozzá kapni feljavító csomagot, vagy melyik másik gyártó makettjéből lehetne hozzá részletesebb elemeket szerezni.
lucky 432825 2010. március 28. 13:09
Válasz erre
ChevyG 432824 2010. március 28. 12:51
Válasz erre
..és tényleg, működik!
Köszönöm!
lucky 432823 2010. március 28. 08:42
Válasz erre
Tommy!

Elvileg A/4-ben van szkennelve, de lehetnek néhány milliméteres eltérések.
Az eredeti A/3-as lapon van.

Saját használatra szoktam szkennelni ( tartalék+ megőrzés), így szeretem ha később könnyen meg tudom állapítani a méreteket, ezért került rájuk a marker.

Azokon a rajzokon ahol fontos a méretezés fogsz találni egy keresztet v egy L betűhöz hasonló alakzatot( ezt főleg a lap szélén) esetleg egy T betűt. Azt hogy hol mi van a szabad hely határozta meg.
Az alakzatok szárain van két vonal, az L-nél a közös az L csúcsa, a T-nél a függ. szár a vízszintessel közös.A két vonal közötti távolság 20 mm az eredetin. Az eredeti méretaránya 1/200. Van ahová oda is írtam, van ahol lemaradt.

Továbbá van olyan lap is ahol a lap szélétől mért 200mm-re tettem egy vonalat pozicionálás végett. Ha jól emlékszem azt, h melyik oldaltól van mérve azt egy nyíl jelzi, ami a bázisoldalra ( ahonnan mérve volt) mutat.
A fedélzet elemeit csak úgy lehetett szkennelni, h azokra is került egy vonal ami az illesztésnél felhasználható.

Nyomtass ki egy oldalt és keresd meg rajtuk a markereket (+ v T v L ).
Ha nyomtatott rajzon a méretek nem pontosak akkor egy képszerkesztővel addig kell módosítani míg összejön a 20 mm, mindkét irányban.

A bordák legtöbbje 1mm-es de van köztük 0,5 mm-es karton is. A színes nyomatok kb 180gr-os papíron vannak.
A vastagításokat normál papírra nyomtasd azután kasírozd fel őket a vastag kartonra, a színesek meg mehetnek egyből a műszaki rajlapra.
Essex 432822 2010. március 28. 00:21
Válasz erre
EDE:

1) Bennem meg sem fordult annak a lehetősége, hogy "full hull"-osra csináljam. :-)

2) Az Essex csavarjaival nem lenne ilyen gond, mert ugye adják hozzá, viszont mintha az amcsi fórumon szó lett volna olyasmiről, hogy a hajócsavar tengelyének a rögzítése nem olyan, mint az eredetin.
Tommy 432821 2010. március 27. 22:20
Válasz erre
Nekem simán lejött.

lucky!

A méretaránnyal kell variálnom még, vagy úgy ahogy van nyomtathatom? 1/200 lenne az arány.
üdv
Tommy
lucky 432820 2010. március 27. 20:50
Válasz erre
lucky 432819 2010. március 27. 20:49
Válasz erre
Miért mi a gond a data-val?

letöltéskor klikk az ingyenes letöltésre, és utána a lista alján lévő nem élek vele feliratra
Ezután vagy a letöltés indítása jön fel vagy visszaszámol. Ha második jön be akkor ki kell várni és már lehet is tölteni.
ChevyG 432818 2010. március 27. 14:53
Válasz erre
Hi!

ide nem tudnád feltölteni:

www.mammutmail.com/

Köszi!
üdv!
SImi 432817 2010. március 27. 11:34
Válasz erre
Szia!
Jó lett a merülés mérő skála. Különösen impresszív a szögecselés! - nagyon jó!
Laci 432816 2010. március 26. 23:18
Válasz erre
merülési mélység mérő 004
merülési mélység...
merülési mélység mérő 006
merülési mélység...
merülési mélység mérő 005
merülési mélység...

Szia Józsi!

Simi által tanult eljárással -köszi Simi-,vékony sztirol lapból vágtam ki vékony csíkokat,majd azt orvosi szikével méretre vágtam.Ezután pillanatragasztót cseppintettem egy lapra,és a szike hegyével ezeket a lapokat belemártottam a "ragacsba",és úgy helyeztem fel a testre.Egy maszkolószalagra felrajzoltam a jelölések helyét,és felragasztottam a testre.Így lett egyenes a merülés mérő.

Viszont nem bírtam magammal,és így megcsináltam a jobb oldalát is.
Üdv!
Tommy 432815 2010. március 26. 23:18
Válasz erre
na jó, majdnem egész...:D
Tommy 432814 2010. március 26. 23:17
Válasz erre
lucky félisten vagy!
köszönöm!
Jozsi 432813 2010. március 26. 22:14
Válasz erre
Szeva Laci!
Mivel csináltad a merülés mérőt?
Üdv.: Jozsi
lucky 432812 2010. március 26. 19:11
Válasz erre
Laci 432811 2010. március 26. 18:15
Válasz erre
merülési mélység mérő 001
merülési mélység...
merülési mélység mérő 002
merülési mélység...
merülési mélység mérő 003
merülési mélység...

Üdv mindenkinek!
Most éppen ezt csináltam a hajómon.Holnap pedig a jobb oldala lesz kész!
Üdv!
lucky 432810 2010. március 26. 17:07
Válasz erre
Uraim!
A Szent István szkennelése és a lövegcsövek méretezése kész. Jelenleg megy fel a data-ra.
SImi 432809 2010. március 26. 16:12
Válasz erre
Kalóz 432808 2010. március 26. 14:16
Válasz erre
Simi!
Szerintem a végső megmunkálás nyomai. Inkább csak díszitésül szolgálnak, egyéb szerepük nincs.
SImi 432807 2010. március 26. 08:21
Válasz erre
Mutsu csavar
Mutsu csavar

Hajókovács!
Akkor ezek a sávok ezen a csavaron szintén ennek a marógépnek a nyomai? Ezeknek (a sávoknak) lehetett valami szerepe?
lucky 432806 2010. március 26. 07:37
Válasz erre
Tommy!

Egyszer majd kérni fogok tőled vmit...

:)))
lucky 432805 2010. március 26. 07:35
Válasz erre
Hajócsavar ügyben:
CNC maró?
DE itt meg kell csinálni a csavar rajzát, és annak un G kódját, a marópálya miatt..
Hajókovács 432804 2010. március 26. 06:59
Válasz erre
SImi!
Dehogynem a hajócsavar nyers bronz öntvényként kezdi de a felületi megmunkálás az mindig géppel történik. Még a mai modern hajócsavarok is , a leveleket eggyenként öntik le a tengelycsonkkal együt. A magas százalékban ötvözött bronznak meglehetösen nagy a zsugorodása, ezért rátartással öntk. A mai nagy hajók csavarjai álltható,szögben elforgatható levelekkel vannak szerelve.A felületüket szinte a polirozásig simára csinálják.
Én a Titanichoz ha nem is bronzból de sárgarézből csináltam a csavarokat.
Tommy 432803 2010. március 26. 00:20
Válasz erre
lucky!

Szerintem ezt nem fogom tudni neked meghálálni.
SImi 432802 2010. március 25. 23:49
Válasz erre
Szia!
Akkor mégsem öntötték a csavarokat? Mármint az igaziakat - eddig erről hallottunk... (A Titanic-hoz miből készítetted a csavarokat? - csak zárójelben merem megkérdezni.)
Hajókovács 432801 2010. március 25. 20:06
Válasz erre
A válasz a SIminek célozva, de a Lacinak szánva:

A hajócsavarokat ha fix állásuak, csigamaró géppel készitik ez végül is egy horizontál eszterga és egy marógép keveréke. Viszonylag egyszerű jószág, állitható végálláskapcsolók között jár szépen ide oda órákon keresztül a marófej, a csavar élszög emelkedést egy megválasztott menetemelkedésű orsó ( ami cserélhető)biztositja.
A GANZ DANUBIUS HAJÓGYÁR - ban 1985.-ben egy közel száz éves csigamarón gyártották a modern hajók csavarjait.
De azért összefusizni egy ilyen gépet azért nem egyszerű.
Én annak idején a Titanichoz a hajócsavar leveleit lemezből hajtottam le és hegesztettem be az agyba azaz a kúpba.
De a Rácz Laci bácsi a maga 1:1OO - as Bismarc- jához az ékszerész fiával öntette le a három darab hajócsavart .
Megkérdezhetnéd tölle , hátha meg van még a minta .
EDE 432800 2010. március 25. 19:29
Válasz erre
Essex, uzsee!

Olvasva a hajócsavaros gondokat, a mi anyahajónk vízvonalas lesz! :)
lucky 432799 2010. március 25. 19:01
Válasz erre
Tommy!
Igen van egy alsó és egy felső felük. A kettő között meg van egy vízszintes borda is.

A szkennelés már meg van, de az ágyúcsöveket még mérni kell.
Ez egy full extrás kit, lézer vágott darabokkal és esztergált ágyúcsövekkel.
Tommy 432798 2010. március 25. 17:43
Válasz erre
Laci!

Igen, itt jobban látszik minden. Köszi! (de azért a cikk még mindig érdekel ám..:D)

lucky!

A bordák, ha jól látom, a Szent Istvánnál is több részből állnak.

Üdv
Tommy
Kalóz 432797 2010. március 25. 16:30
Válasz erre
lucky 432796 2010. március 25. 16:22
Válasz erre
Laci 432795 2010. március 25. 16:10
Válasz erre
hajócsiga 001
hajócsiga 001
hajócsiga 002
hajócsiga 002
propeller
propeller

Üdv mindenkinek!
Felteszem a nagy kérdést!Ki az aki el tudná nekem készíteni a Bismarck hajócsigáit?
Persze ha kell fizetek érte!A mellékelt tervrajz nem 1:50-ben van.A csiga teljes átmérője 48 mm,a csigakúp hossza 34 mm, átmérője 14 mm.
2 db balra forgó,és 1 db jobbra forgó kellene.4-s menetes tengely megy bele.(Persze ha valaki meg tudná nekem csinálni...)
Itt nálunk senki sem foglalkozik vele,ha igen csak igérgetik.
Köszönöm előre is!
Üdv!
Kalóz 432794 2010. március 25. 15:38
Válasz erre
A Vörösmarty-t ráadásul nem is nálunk gyártották, így vajmi kevés tervanyag maradhatott róla. Nem, mintha a többiekében dúskálhatnánk még a belvízi hajókékban sem.
Amikor a Jókain dolgoztam, szinte minden rajzot nekünk kellett elkészíteni, mert semmit nem lehetett megtalálni róla.
lucky 432793 2010. március 25. 15:27
Válasz erre
Laci!
Sajnálatos a gyenge felhozatal.
De ez az oldal hasznos.
Laci 432792 2010. március 25. 13:50
Válasz erre
alakul a fedélzet 001
alakul a fedélzet...
alakul a fedélzet 002
alakul a fedélzet...

Tommy!
Keresgéltem a mentett cd-k között és lám mit találtam.Csak itt neked csak most!Ez kicsit segít neked abban,hogy a bordákat hogyan rakd-illeszd a gerinchez!
Üdv!
Laci 432791 2010. március 25. 13:33
Válasz erre
Akkor minden a legnagyobb rendben!
Üdv,és még egyszer köszönöm a segítségetek!
Kalóz 432790 2010. március 25. 13:13
Válasz erre
Persze, hogy szent a béke. Azt hiszem, hogy semmi olyan nem történt, amiért haragudni kéne.Aki többet tud, annak illik elmondani, ha már megkérdezte valaki,ha meg nem jól tudta, és kijavították, akkor meg pláne nincs ok sértődésre, sőt!... Köszönömöt illik mondani.
Eléggé sajnálatos, hogy bizonyos dolgokról még szakmai, vagy annak tűnő körökben is hibás állásfoglalások jelennek meg, ami persze egy szakembert nem téveszt meg, de egy laikus honnan tudná a tutit? Ezért is vannak az ilyen fórumok, hogy ami szükséges, azt pontosan, helyesen ismerje meg, már aki rákérdez, elsősorban, de a sima érdeklődők is.
Üdv:
Kalóz
Laci 432789 2010. március 25. 12:43
Válasz erre
Vörösmarty
Vörösmarty
Vörösmarty
Vörösmarty

Lucky!
Magyar hajókkal kapcsolatban igen gyenge a felhozatal.Leginkább oldalnézeti jellegrajz,és néhány adat illetve kép van róluk.
Eddigi legnagyobb modern "hajónk" a Vörösmarty volt,144 m hossz.,és 22,5 m széles.www.hajoregiszter.hu/index.php
Üdv!
lucky 432788 2010. március 25. 12:12
Válasz erre
Laci!
Magyar dolgok terén már ketten vagyunk a csodálkozók.

Hajócsavar ügyben másnak is segítség volt.:)

De ha már szóba kerültek a magyar hajók.
A Mahart hajóiról rajzokat lehet-e valahol találni?
Egyszer kéne építeni egyet...
Laci 432787 2010. március 25. 11:57
Válasz erre
Ejnye bejnye emberek!
Ne vitatkozzunk azon,hogy mint,meg hogy!Én csak arról akartam tudomást szerezni,hogy a Bismarck hajócsigái milyen színűek voltak eredetileg.Ugyanis láttam fekete,szürke és bronz színűben (makettet).Tehát ahogy olvastam a bronz az anyaga az ilyen csigáknak.Ebből kifolyólag az én majdani hajócsigáimat is bronz színűre kell festenem.Ha meg van olyan vállalkozó szellemű segítőkész egyén aki nekem ezt ki bírná esztergálni,esetleg önteni,akkor is tudnom kell a szín fajtáját a tökéletes megjelenés érdekében.Ugyanis lehet műanyag,réz,vas vagy bármi.A színe akkor is ezek szerint bronz.

Utószóként annyit fűznék hozzá,hogy köszönöm,mind SIMI,mind KALÓZ barátunk segítségét!Nélkületek ezen a téren is hülyén halnék meg.Szóval mindketten segítettek valahol!
Aztán szent a béke!
Üdv!
Varjúbácsi 432786 2010. március 25. 11:51
Válasz erre
SImi 432785 2010. március 25. 11:22
Válasz erre
Szia!
"... makettek csavarjait valóban műanyagból készítik, általában."
Már megbocsáss, de én tudatosan "hajómodell"-t írtam, ugyanis Laci barátunk nem műanyag kitet "dob" össze (mint én), hanem egy 1/100-as Bismarck-ot épít. Ehhez gyűjti az infókat. Tehát az ő esetében a megfelelő anyagról is el kell gondolkodni. Ezért kérdeztem:"A hajómodellek csavarját is bronzból készítik?" Véleményem szerint annak a kurei 1/10-es Yamato-nak a csavarjai sárgarézből vannak... néha be kell érni azzal, ami a legjobban hasonlít, de beszerezhető, megmunkálható stb. Persze ha tudsz neki bronzot szerzeni ehhez, akkor kérlek segíts rajta.
Kalóz 432784 2010. március 25. 10:54
Válasz erre
Igazad van, a makettek csavarjait valóban műanyagból készítik, általában.
Viszont a szín megállapításához az eredeti anyag pontos információkat szolgáltat.
Ezért nem kötöttem bele, hogy a bronznak nem sárgaréz a színe. És bronz makettfesték létezik, tehát azzal nyugodtan lehet pingálni ezeket az apróságokat.
Üdv:
Kalóz
SImi 432783 2010. március 25. 10:13
Válasz erre
Szia!
A hajómodellek csavarját is bronzból készítik? Lehet. De itt az eredeti kérdésben a színről volt szó, nem az anyagról - és én elsősorban erre szerettem volna válaszolni ill. segíteni. A Mutsu-képet is ebből a célból tettem ide, nem pedig azért, hogy bebizonyítsam, hogy sárgarézből készült.
Kalóz 432782 2010. március 25. 09:44
Válasz erre
Szia! Simi!
A Mutsu hajócsavarja egyértelműen Bronz, kicsit csiszolással feldíszítve.
A makettek színezése nem mindig pontos.
Azt6 hiszem az egész téma abból indult, hogy az egyik helyen így adják meg, a másik helyen meg amúgy.
A hajócsavarokat egyébként öntik, és utána különböző forgácsoló eljárásokkal(marás, köszörülés stb) adják meg a végső alakját, profilját stb.
Már bocsi, de szakmámból adódóan van némi tapasztalatom hajócsavar ügyekben.
Kalóz, a nyugdíjas hajómérnök.
Essex 432781 2010. március 25. 09:38
Válasz erre
"Már csak azt nem értem,hogy miért mutatják össze-vissza a különböző makettek gyártói,hogy milyen színűre kell festeni"

Szerintem mindegyik bronz, réz vagy arany színűnek mutatja, de nem emlékszek olyanra, hogy pl. piros lenne. Legföljebb az fordul elő, hogy egy oldalnézeti ill. átfogó ábrán nincs külön megjelölve más színnel. A külön ábrán szerintem mindig jelölik.
SImi 432780 2010. március 25. 09:10
Válasz erre
Laci!
Szerintem Hajókovács barátunk biztosan tud segíteni neked ez ügyben. Különben úgy tudom, hogy esztergálással, marással szokták a hajócsavart elkészíteni.
Laci 432779 2010. március 25. 07:56
Válasz erre
Simi!
Köszi a fárasztó kutatásodat,valamint a segítségedet ezügyben.Tegnap én is még utánajártam a propellerrel kapcsolatban,és a Bismarck csavarjait is bronz színűeknek írja-mutatja.Viszont a másik problémám az,hogy nem tudom,hogy a fenébe csináljam meg a hajócsavarokat,ugyanis még önteni,sem öntöttem soha formát,és esztergálni sem tudok.Annak örülnék ha valaki tudna nekem ebben segíteni...

Már csak azt nem értem,hogy miért mutatják össze-vissza a különböző makettek gyártói,hogy milyen színűre kell festeni.
Üdv!
Essex 432778 2010. március 24. 23:22
Válasz erre
Ja, tényleg. :-))) A munkahelyen épp hogy csak átrohantam a képeken. Pedig az orr rész igen csak feltűnő...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302.