/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
vlevi 432659 2010. március 16. 21:30
Válasz erre
Dehogynem. Lehet Humbrolt, Revellt fújni, 0.3-as stukkerral szépen. Mármint az enameljeiket. Az akriljaikat nem ismerem.
A Tamiya, Gunze pedig gond nélkül kijön a 0.2-esből is.

Régről van egy rakás Humbrol Enamelem, de mostanában amit lehet, akrilban szerzek be, főleg a sokkal gyorsabb száradás miatt.
vlevi 432658 2010. március 16. 21:24
Válasz erre
Az már szerintem jó. Mert a Supraluxban csak kb 50% lakkbenzin van, a többi csak egyéb vegyipari lötty.
SImi 432657 2010. március 16. 21:19
Válasz erre
EDE!
Azt hittem, hogy valami általam nem ismert szuper higítót tudsz majd javasolni... Lehet, a WEM festékek ma már kicsit ósdiak minőségi szempontból VISZONT (elméletileg - és a "nagyok" szerint is) színhelyesek. Nekünk, hajósoknak azonban nem kell olyan hibátlan felületeket produkálnunk mint mondjuk az autós makettezőknek. (Néhányan már kicsit túlzásba is viszik a felületek lestrapálását.) Szóval nem kell egy abszolút steril, meg hibátlan fényű makettet előállítanunk. Tehát a WEM festék - szerintem - abszolut megfelel a célnak. A színhelyesség viszont nekem fontos szempont. De ha tudsz valami szuper higítót enamelhez, akkor ne titkold!
Laci 432656 2010. március 16. 21:17
Válasz erre
Uraim!
Ha már a "higinsznél" járunk.
Az én festékemet nem tudom mivel tudnám hígítíni,mert sajna dánul van rajta minden (meg norvégül) és egyiket sem beszélem,sőt nem is értem.Csak annyit tudok,hogy a festék neve Sudolin.Fémre fára és ennyi.De remélhetőleg nem kell hígítanom.
Üdv!
EDE 432655 2010. március 16. 19:30
Válasz erre
Essex!

Az az igazság, ezekre a hibákra/módosításokra te hívtad fel a figyelmemet még tavaly májusban a Sugárban.
Szerintem én 1 csomag SB2C-vel meg 2 csomag Corsairrel be fogom érni.
EDE 432654 2010. március 16. 19:20
Válasz erre
SImi!

Valahol itt írja Timur.
pumamakett.hu/nyito.php
Most nem akarom ezt az apróbetűs cikket újra végigböngészni.
Arra emlékszem, a Gunze, és a Tamiya is 0,3 vagy afeletti düznivel jó, a kisebbekre általam nem ismert márkákat emleget.
SImi 432653 2010. március 16. 18:46
Válasz erre
Szia!
Hát akkor mi? Mit írnak a szakértők?
EDE 432652 2010. március 16. 18:44
Válasz erre
SImi!

A festés nagy szakértôi azt írják, a Humbrol és a Revell nem igazán alkalmas a fújásra.
Én még nem próbáltam, majd meglátjuk.
uzsee 432651 2010. március 16. 18:06
Válasz erre
Nemtom nekem mim van. Annyi van ráírva, hogy Szintetikus higító meg 95-98%-a lakkbenzin.
vlevi 432650 2010. március 16. 17:34
Válasz erre
Azt szokták mondani, hogy Trinát ecsetkímélő szintetikus hígító. (Itt olvastam, nem tudom ki írta) És tényleg.
Sajnos a Supralux H-100 szintetikus hígító már kilőve, mert csak kb 50% az, ami normális anyag benne, a többi minden egyéb lötty. Ezért pl. a Humbrol festék már nem is oldódik olyan jól a H-100-ban, mint korábban. Tiszta lakkbenzin sem az igazi, mert amellett, hogy nagyon gyorsan szárad, a műanyagot is megkezdi, hát még az alatta lévő festést.
Persze alkalmazási terület is számít, mert lehet, hogy a fényes festékek kényesebbek, és azokon jobban meglátszik, ha a gyári hígító jobb, de matt festékeknél nem annyira szembetűnő.
uzsee 432649 2010. március 16. 17:15
Válasz erre
Dehogy SImi! Nekem Revell higítóval ténylegesen megszáradt 4 óra alatt (Revell festékkel ugyan)Csak az a gondom vele, hogy 100ml egy vagyon... De megoldottam azzal, hogy elmentem kedvenc háztartási boltomba ahol megmutattam az eladónak és a 100milis Revell higító árának harmadáért kaptam fél litert ami ugyanolyan jól bevált :)) De mondom én Revell festéket használok, és így meglehet, hogy a WEM festékek másképpen reagálnak rá.
SImi 432648 2010. március 16. 16:15
Válasz erre
Sziasztok!
A tegnapi napon érdekes "felfedezést" tettem - bár lehet, sokan tudják, de én csak most szembesültem vele. Ugyanis lefestettem a PoW testének vízvonal feletti részét. A páncéllemezek lépcsőzetessége miatt kétszeri festés szükségeltetett. Kb másfél éve vettem egy jó adag Humbrol higítót (korábban évekig nem lehetett kapni), gondoltam kipróbálom az első festésnél. Ezzel higítottam fel a WEM festéket (valószínűleg ez is Humbrol termék; és ezért szerepelhet a dobozon is a hat órás száradás). Az eredmény meglepett: kb 5-6 óra alatt csontra megszáradt, viszont nem terült olyan szépen és nem is száradt el olyan szépen mint a Revell higítóval - igaz, a Revell-el lehet, hogy 2-3 nap is szárad. A második, végső réteget már ezzel higítva fújtam rá.
lucky 432647 2010. március 16. 09:50
Válasz erre
Semmi gond, a hsz mindenkinek szólt akit érdekel.
Essex 432646 2010. március 16. 09:37
Válasz erre
Köszi, de a haverok között többen is foglalkoznak ilyesmivel. Attól persze másnak még kellhet a segítség...
lucky 432645 2010. március 15. 21:07
Válasz erre
Urak!
"a fedélzet szélének egy darabkáját műgyantából leönteni "

Gyanta öntésben tudok segíteni, ha érdekel vkit.
Essex 432644 2010. március 15. 20:19
Válasz erre
Ja igen. a csövek... Hát azokat tényleg meg kell csinálni (ezek a külső üzemanyag vezetékek). Ezek szerint az oldalsó lift tartója is feltűnt neked - ezt q***va szar lesz rendesen megcsinálni. A fedélzet kivágás betömésére meg kellene egy jó ötlet, én arra gondoltam, hogy a fedélzet szélének egy darabkáját műgyantából leönteni és abból betoldani. Gondolom az is tiszta, hogy ezzel egyidejüleg a 40 m-es Bofikat le kell vinni az 5"-esekkel egy szintre...
Essex 432643 2010. március 15. 20:11
Válasz erre
EDE:

A Franklinen elvileg volt 32 db Corsair, 6 db Hellecat (4 db F6F-5N és 2 db F6F-5P), 15 darab Helldiver és 15 db Avenger. Plusz nem tudom mennyi - 2 század ideiglenesen - Marine Corsair. A hajóhoz adbnak mindenből 4-et, a külön dobozokban 6-6 gép van mindenből. Ha a Helldiver-ből és Avenger-ből veszel 2-2 dobozzal, az 16-16 darab gép. Hellcat-ból csak kettő plusz gép kell, szerintem a legegyszerűbb. ha tőlem kapsz kettőt cserébe a kimaradó 1-1 Helldiver/Avenger-ért. Ezzel ezekből meglenne az összes, a kérdés, hogy Corsair-ből mennyit akarsz. Persze a többiből is lehet kevesebbet is.

A repcsikhez érdemes a WEm maratást megvenni. A 3553-as Air Wing-ben 6-6 géphez van komplett külső-belső, külön kapni külső cuccokat 10-10 géphez, meg van külön belső. A helldiver-hez és Avenger-hez elég 1-1 plusz maratást, ebből a Helldiver-hez megkaphatod, ami nekem jött plsuzba az elcseszett küldésnél.

Küső maratást érdemes az összes géphez venni, belsőt (pilótafülke) csak ahhoz, ami a fedélzeten van, a hangárban úgysem látszik. Legalábbi szerintem. Na persze ha minden a fedélzeten lesz, akkor nem úszod meg... :-)))
EDE 432642 2010. március 15. 19:19
Válasz erre
Essex!

Sajnos nem volt sok időm rá. El kéne dönteni a repülők mennyiségét, aztán rendelni. Ha gondolod együtt is megtehetjük, még spórolunk is egy kicsit. Utána jöhet a fotomaratás. Néztem én is a WEM-et, a GMM-et, meg a Tom's Modelworksöt is. Hát nem tudom. Bár még kell virtuális bankkártya is.
Ha minden OK, egy hét múlva már egy H&S festékszóró büszke tulajdonosa leszek.
Egyelőre azt néztem, hogy a hajó oldalán vannak mindenféle csövek, amiket lehagytak, ezeket mindenképpen pótolom, meg az oldalsó liftnél a merevítőket is meg lehet élethűbben csinálni. Engem is idegesít a repülőfedélzet oldalán az a két bemélyedés, amit valamikor eltüntettek, mert márciusban már nem volt ott. Ezt szépen kijavítani elég lehetetlenségnek tűnik.
Laci 432641 2010. március 15. 17:59
Válasz erre
Tommy!
Igazán nincs mit!
Ha megkérdezhetem,TE is egy gerinc-borda építésű hajóban gondolkodsz?
Üdv!
Tommy 432640 2010. március 15. 17:57
Válasz erre
Ez is nagy segítség, köszi!
Üdv
Tommy
Laci 432639 2010. március 15. 07:28
Válasz erre
DSC00257
DSC00257
DSC00258
DSC00258
DSC00259
DSC00259

Tommy!
Sajnos nincs ilyen képem róla,mivel akkor még nem volt meg ez a fényképező.Olyat viszont tudok,ahol le van palánkolva frissen,de fedélzet nélkül.Viszont gondolom,neked a "csontvázas" verzio jobban kellene.
Üdv!
SImi 432638 2010. március 14. 23:15
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet, hogy nyitott kapukat döngetek de szeretném felhívni a figyelmeteket a Haditechnika c. újság legutóbbi számára (2010/1). Két, bennünket érintő cikk is található benne:1. Dr Ákos György: Lövés és találat; A haditengerészeti optikai távmérők és tűzvezető eszközök fejlődése a 19-20. században 1.rész. 2. Kiss László: Kiegészítés a KÖNIG csatahajó és modellje c. cikkhez; ez is sok érdekességet tartalmaz pl a Jüttlandi csatáról is.
Tommy 432637 2010. március 14. 23:02
Válasz erre
Szia Laci!

Nem tudom hogy vannak-e fent a hajódról olyan képek, amelyikek abban az állapotban mutatják amikor még csak a bordák vannak beépítve, de készültek ilyenek, közre tudnád adni?
Köszi
Üdv

Tommy
BBalázs 432636 2010. március 14. 21:50
Válasz erre
Szia Laci!
Örülök, hogy hallok felőled, msn-en is rég láttalak, bár én is ritkán járok arra!
Engem a felépítmény érdekelne igazán! Hogy mik a tervek az elkövetkezőkben...
Egyébként simán lehet gyártatni ilyen zászlót, 6 ezer Forint körüli összegből bármely digitális nyomda elkészíti.
Sajnos nálam az alkotói válság nagyon elhúzódóban van, csendes megfigyelőként veszek részt a fórum életében... (ezerrel húzom a gázt)

Hajókovács!
Távol álljanak tőlem felelőtlen ígéretek, de ha kissebb faragás lenne bárhol a Lajtán (tudom, hogy fémtestű hadihajó :) ) akkor megpróbálok édesapámmal beszélni, hátha elkészíti, mert faszobrászként szép munkákat készít.
Laci 432635 2010. március 14. 19:51
Válasz erre
Bismarck festése 005
Bismarck festése...
Bismarck festése 006
Bismarck festése...
Bismarck festése 007
Bismarck festése...

A másik oldal!
Laci 432634 2010. március 14. 17:09
Válasz erre
Simi!
Először is örülök,hogy végre itthon vagyok megint köztetek!
Na most én azért kezdtem a vízvonallal,mert ott nincs semmi kapaszkodó,meg egyéb "zavaró" tényező.Tehát utána leragasztom maszkolószalaggal a vízvonalat,és akkor már csak vízvonal alatt és feletti részt kell festeni.Így van egy "sík" egyenes felület,ahol a két festéket külön tudom szépen választani.A lobogó már megvan kb. 2 éve,ennek is nagyon örülök.Sajna igazi "Reichkriegsflagge" nem volt kapható hiába kerestem.Pedig az jobban illik hozzá,mert korhű lenne.
Viszont nagyon sajnálom,hogy nem találkozhatunk megint személyesen.
Üdv!
SImi 432633 2010. március 14. 15:35
Válasz erre
Szia laci!
Na végre: valami történik a Bismarck háza táján... Felveszem az eldobott kesztyűt: a holnapi napon én is elkezdem lefesteni a PoW testét. (Igazából persze teljesen független a te projektedtől.) Bár én a vízvonal feletti résszel kezdem majd és éppen a vízvonal festése lesz az utolsó mozzanat. Persze ennek az a prózai oka, hogy csak az lesz akrillal festve és a tapasztalat szerint ez jön fel a legkönnyebben a maszkolószalaggal.
A lobogót most szerezted? Igazi "náci" nem volt, vagy nem akartad?
Laci 432632 2010. március 14. 13:31
Válasz erre
Bismarck festése 001
Bismarck festése...
Bismarck festése
Bismarck festése
Bismarck festése 003
Bismarck festése...
Bismarck festése 004
Bismarck festése...

üdv uraim!
elkezdődött...
Hajókovács 432631 2010. március 14. 12:52
Válasz erre
Szia Laci!

Ugy legyen, mi ott leszünk. Lehet jelezni a részvételi szándékot.

Üdv
Laci 432630 2010. március 14. 09:13
Válasz erre
Hajókovács!
Én is nagyon bízom benne,hogy össze tudunk hozni egy jó kis beszélgetést.Már nagyon ideje volna,mert már régen volt ilyen "összeröffenés"!
Üdv!
Essex 432629 2010. március 13. 20:15
Válasz erre
Szia EDE!

Hogy haladsz a Franklinnel? :-))) Megnézegetted, hol és mit kell feljavítani, módosítani, átépíteni vagy esetleg újra gyártani? Eldöntötted, milyen feljavítókat veszel hozzá?
Hajókovács 432628 2010. március 13. 18:02
Válasz erre
Szia Laci!

No végre, visszatérsz a sólya térre,Én most éppen ott vagyok a valóságban is .
Végre igazi hajót épitek 1:1 ben. Hidd el igazi élmény.Olvasd el a 789O. hsz. től a topikban leirtakat. Szolnokon találkozunk, ott majd bővebben beszélünk a Lajta projektről. Bizom benne összetudunk hozni egy jó kis hajós csapatot és egy kis beszélgetést.

SImi!

Sajnálom , hogy nem leszel lent Szolnokon, remélem Móváron ott leszel.

Ede!

Miért hiányolod a Szöke Tiszát? Hiszen az is az Alapitványé.
Nemsokára az is sorra kerül és ujjá varázsolva pompázik majd.
Köszi a cimet , küldöm az anyagokat a Lajtáról.

Üdv Mindenkinek
Hajókovács vagy lassan inkább Fegyverkovács?
SImi 432627 2010. március 12. 20:33
Válasz erre
Szia Laci!
Végre, hogy megjössz! Már hiányoztál nekünk.
Sajnos nem leszek ott Szolnokon az idén. Lehet, hogy jövőre elmegyek a PoW-t bemutatni; addigra csak elkészülök vele.
Laci 432626 2010. március 12. 19:49
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Holnap este leszek vegre otthon.Termeszetesen megyek Szolnokra a versenyre.Szeretnem tudni,hogy Simi barätunk ott lesz e velünk,es a többiek is?
Üdv!
EDE 432625 2010. március 12. 19:46
Válasz erre
Szia Hajókovács!

Megtaláltam a honlapot, egy kicsit elbújt. Azért szebb mint amit én tudnék összedobni.
Belinkelem, hátha más nem ismeri!
www.zoltanalapitvany.hu/alapitvany.php
Gyönyörű hajók, hátha még a Szőke Tisza is ott lesz!

Ha még van valami, a mailem: mihalikl kukac citromail.hu
Hajókovács 432624 2010. március 12. 08:11
Válasz erre
Szia EDE!

Mi is igy gondoljuk, hogy ez fantasztikus lesz.
Ugyanis a világon ez a monitor épült meg elöször folyami monitorként, eleve a hajótipus áttervezése folyami használatra mihozzánk , pontosan az Újpesti Hajógyárhoz kötödik.
Hab a tortán, hogy az 1871-72.-ben épült Lajta monitor a világon az egyetlen megmaradt monitor ebből a korszakból.
A projekt gazda a " Zoltán Gőzös Kh. Alapitvány" van egy nagyon jó honlapjuk, érdemes megnézni , ez egyben a Neszmélyi Hajó Skanzen oldala is .Most egyidőben több XIX.-XX század elején épült hajó felujjitása folyik. Van is képriport a témában.
Adj egy email cimet és küldök bövebben anyagot a témában.

Üdv Hajókovács
EDE 432623 2010. március 11. 21:31
Válasz erre
Hajókovács!

Ez az egész fantasztikus! Amikor a monitorok történetét olvastam még régen, sokat gondoltam arra, milyen jól mutatna egy replika a Dunán. Londonban HMS Belfast itt meg a Leitha. Tényleg szenzációs!
Sajnos élőmunkát nem tudok vállalni, mert nem értek az ilyen igazi nagy vasakhoz, de ha esetleg van valami számlaszám, ahol adományokat gyűjtötök, egy szerényebb összeggel szívesen hozzájárulnék az építéshez. Hátha más is megteszi, sok kicsi sokra megy.
Van már honlapja a projektnek? Mert ebben is tudnék segíteni.
Egyet már csináltam: pacific42.extra.hu

Üdv!

EDE
Jozsi 432622 2010. március 11. 20:00
Válasz erre
Most olvasom jobban! "Személyzetet" nem vállalok: Nem akarok szenet lapátolni!
Jozsi 432621 2010. március 11. 19:57
Válasz erre
Helyesbítenék. Hajókovács kolléga rám testálta. De nem probléma, megoldjuk. :)
Hajókovács 432620 2010. március 11. 07:04
Válasz erre
Természetesen ez a cél, hogy maga a Lajta lesz egy múzeum, azon tulmenően a belső terek is eredetiben lesznek megjelenitve minden az akkori kornak megfelelően kialakitva. Bőven telerakva eredeti relikviákkal. Még a személyzet is korhű eggyenruhában lesz öltözve.
Helyileg a Neszmély Szent Ilona öbölben , a Hajó Skanzen - ben lesz megtekinthető.
Az sem titok , hogy több alaklommal megjelenik más helyszineken is, Bécs , Pozsony,stb de föleg Budapesten különböző rendezvényeken.
Az első ilyen alkalom , az idei augusztus 2O.-i rendezvény a Duna Parlament elötti szakaszon tett vizi felvonulás részeként.
uzsee 432619 2010. március 11. 00:24
Válasz erre
Szóval ezért nem találtam már jó ideje a Google Earth képein. Remélem méltó helyet találnak neki ahol majd meg lehet tekinteni és bejárni :))
Hajókovács 432618 2010. március 10. 23:19
Válasz erre
Mivel ez a topik valójában egy makettezőket és modellezőket összefogó fórum , a következő kérésem illetve kérdésem lenne felétek.
A Lajta Monitor felújitása ugyan EU pályázat keretében zajlik, nem is merem leirni a pályázati összeget. De az biztos , hogy nem elég mindenre, sőt a felére sem.
Ezért , már ezidáig is sok magánszemély bevonására volt szükség ( Bolyai Makett Klub tagjai, és a TIT HMHE tagjai)Szerény személyem pl, a hátlap jobb felső sarkában látható Nordenfelt gyorstüzelő lövegeket vállaltam el megépiteni. A Józsi barátunk a kormánykereket vállalta be. Természetesen mindezeket 1:1 méretarányban .

Tehát a kérdés és a kérés!

Vállalnátok e feladatot ezen nemes cél érdekében?
Akár a hajón történő élőmunka is szóba jöhet, amikor már visszajön Komáromból.
Vagy akár otthon elvégezhető kisebb alkatrészek , vagy részegységek elkészitése.
Ha kell a töbszáz tételből álló listát felteszem ide és lehet válogatni közte.
Természetesen az anyagot biztositjuk, vagy annak fedezetét .
Munkadijat azt sajnos nem , de erkölcsi elismerést azt annál többet.

Bővebb felvilágositást személyesen,Szolnokon vagy Mosonmagyaróváron tudok adni,vagy a O6 3O 862 6789 telefonon , vagy a bicskei255@t-online.hu email cimen.

Előre is köszönöm a figyelmeteket és a segitőkészségeteket.

Üdvözlettel Bicskei János a TIT Hajózástörténeti ,Hajómodellező és Hagyományörző Egyesület titkára
Hajókovács 432617 2010. március 10. 22:54
Válasz erre
Leitha_brossura_elolap_csokkentett

Lajta Monitor
Leitha_brossura_elol...
Leitha_brossura_hatlap_csokkentett
Leitha_brossura_hatl...

Kezdetnek, talán egy kis történelmi áttekintés a monitor születéséről.
Hajókovács 432616 2010. március 10. 22:40
Válasz erre
DSC00120

Újjá épülő Lajta Monitor
DSC00120

Csatahajósok!
Kis országnak kis csatahajója, azaz hadihajója van .
Lassan ismét hadihajóként üdvözölhetjük a Lajta Monitort, mivel végetért a munkahajóként való számüzetése( 1917.-ben Ő volt a monitorok lázadása főszereplője)
Jelenleg Szlovákia Révkomárom-ban a hajógyárban van kisólyázva.
Ha gondoljátok és igény van rá, ezen topikban rendszeresen beszámolnék a felujjitás menetéről, állásáról.
Jozsi 432615 2010. március 10. 21:08
Válasz erre
Halihó!
Én is a hengeres variációra tippeltem. Olyanom van. Csak úgy vagyok vele, biztos van amiről nem tudok. A gyűrű nyújtása az egy lépcsős, kör keresztmetszetű szerszámon történik.
Üdv.: Jozsi
Kalóz 432614 2010. március 10. 13:27
Válasz erre
Szia!
Amit EDE írt, az egészen másféle, a hengerlésen alapulóval valóban lehet nyújtani a gyűrűk sínjét, de bizonyos mértékben még szűkíteni is. Gondolom, Neked nem erre van szükséged. A huzal hengerlő, amire Te gondoltál az valóban hasonlít a tészta-nyújtóra vagy a régebbi fajta mákdarálóra, ami két, egymás felé forgó hengerrel préselte össze a mákszemeket. Ezzel csak lapos huzalokat vagy lemezt lehet készíteni, de van olyan, amin a hengerek profilírozottak, azzal külön féle (kerek, fél-kerek stb.) keresztmetszetű huzalokat lehet készíteni.természetesen ezek a szerkezetek a kereskedelemben nem igen kaphatóak. Az ékszerészek pedig féltő gonddal óvják a rendszerint a háború előttről megmaradt, vagy nyugatól becsempészett példányokat.Sajnos édesapám örökségében sem maradt ilyen, mert neki sem volt ilyen.
Egy ügyes kezű szerszámkészítő vagy forgácsoló szakember tudna ilyet készíteni, ha mindenáron muszáj, de biztos nem lenne olcsó, hacsak nem haveri alapon.
Üdvözlettel:
Kalóz
EDE 432613 2010. március 10. 12:27
Válasz erre
Az egyik komám öccse ékszerész. Ő mesélt valami nyújtó szerkezetről, de azzal a gyűrűket tágítják. Ha találkozok vele, rákérdezek.
SImi 432612 2010. március 9. 22:48
Válasz erre
Szia Józsi!
Még anno Viola Endre HMS Victori-án láttam szép tat díszeket rézből. Megkérdeztem Violát, hogy csinálta ezeket a szép réz díszeket, nos őtőle származik az ötlet, ami valahogy így hangzott anno: ékszerész hengerrel elvékonyítottam. Őszintén megvallva akkor nem értettem, de nem mertem megkérdezni, hogy az mi? Aztán egyszer anyukám levestésztát készített tésztanyújtó géppel és akkor beugrott a megoldás: a két, egymással szembe forgó henger közt lapul el a rézdrót , ill. a tészta. Aztán kölcsön kértem tőle a szerkezetet és én azzal lapítom ki a drótokat... Közben már ékszerész boltban is érdeklődtem a "henger" után, de ott úgy néztek rám, mint aki nem normális, és azt mondták, nem is hallottak ilyenről. Persze, akik csak árulják az ékszereket, azok nem tudják, hogy hogy is készülnek azok.
Jozsi 432611 2010. március 9. 21:39
Válasz erre
Hali Simi!
Milyen technikával lapítod?
Üdv.: Jozsi
SImi 432610 2010. március 9. 21:16
Válasz erre
Sziasztok!
Így van: sima kilapított rézdrót. Az a jó benne, hogy állandó a szélessége és jól alakítható, ragasztható. Az előállítása pedig rém egyszerű. Pl ilyen vékony (0.4-es)csíkot sztirolból nehéz lenne vágni.
A valóságban - szerintem - merevítő, összefogó funkciója lehetett ezeknek. Különben épp tegnap néztem, mennyivel keskenyebbek ezek a kémények, mint a Hood-éi. A Hood egy kéményébe gyakorlatilag beleférne a két KGV kémény...
Most már lassan neki kezdek a hajó darabjainak festésébe és összeépítésébe. Majd teszek még fel képeket.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.