/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
SImi 432933 2010. április 16. 09:18
Válasz erre
Szia!
Ha nem is csináltam eddig még fa fedélzetet, van némi benyomásom az illeszkedésekről, ahogy a szegélyhez illeszkedik: olyan fűrészfogszerű. A barbettáknál különösen izgalmas a dolog. Ez tényleg nagyon szivatós és aprólékos munka, de nagyon látványos is. Ez utóbbi biztos motiválni fog. Sajnos a Bismarck felsőbb fedélzetein is volt fa borítás (ellentétben pl a PoW-el).
Én per pillanat a másodlagos fegyverzet tornyaival bíbelődöm és aztán lassan jöhet a festegetés...
Laci 432932 2010. április 15. 14:32
Válasz erre
De legalább van téma,és addig él a topic is.
zs180 432931 2010. április 15. 10:58
Válasz erre
Örömmel látom, hogy a felvetésem milyen diszkussziót váltott ki. Nem állítom, hogy a sérülések száma és elhelyezkedése pontos (nem foglalkoztam mostanában a Bismarck-kal, így nem is tudnám alaposan megítélni), csak tetszett, ahogy megcsinálta őket a készítő. Mint sérülések, élethűnek tűnnek. Egyébként ugyanitt szerepel valszeg ugyanettől az embertől egy csata előtti állapotról készült makett is...
Laci 432930 2010. április 15. 10:28
Válasz erre
fedélzet illesztések
fedélzet illeszté...
horgony lánc emelvény illesztések
horgony lánc emelv...
Skylight-ok talpazata
Skylight-ok...

Simi!
Úgy látom te is rávilágítottál a lényegre!
Sajnos nem tudtunk találkozni -pedig nagyon jó lett volna- ,viszont jól esett,hogy hiányoltál.Most éppen elég durva résznél járok a Bismarck ügyben.Mint írtam anno a fedélzetet csinálom.
Juj juj!Szerintem lesz olyan sok idő,mint majd a test!Értem itt azokat a fránya illesztéseket,amik elég sok fejtörést fognak okozni.DE MEGOLDJUK!
Az "ellenféllel" mi újság?
Üdv!
lucky 432929 2010. április 15. 08:45
Válasz erre
Tommy!
Komolyabb képszerkesztő progival nyomtatás nélkül is meg lehet oldani az átméretezést.

Ha viszont ilyen sincs akkor marad a séta.
Tommy 432928 2010. április 14. 22:50
Válasz erre
lucky!

Köszi, lassan nekiállok. Az a problémám, hogy nekem nincs nyomtatóm, aztán minden próbanyomtatáshoz sétálnom kell (mert ugye a számtech. boltban "nem" tudják átméretezni... na mindegy...)
Az elkövetkezendő pár napban azért reményeim szerint el tudom kezdeni.
Üdv
SImi 432927 2010. április 14. 22:45
Válasz erre
Ennek a diorámának kicsit véres a torka... Olyan beállítások és találatok szerepelnek rajta, ami nonszensz. Pl 6 találat a B torony tetején, ami ugyebár a kivégzőosztag közelsége miatt egyszerűen nem igaz. A készítő - szerintem - abszolut a látványra és nem a valóságra tette a hangsúlyt.
BBalázs 432926 2010. április 14. 22:20
Válasz erre
Ismerős képek. Egyébként megdöbbentő, hogy a Rodney 406 mm-ese - csupán az átütő hatás - milyen pusztítást vitt véghez az egyik legerősebben védett részen - a hídon. Nyilván közelről tüzelt ekkor már az angol hajó, de akkor is lenyűgöző.
Laci 432925 2010. április 14. 22:00
Válasz erre
06_conning_tower_open_bridge
06_conning_tower_ope...
05_conning_tower_open_bridge
05_conning_tower_ope...
04_conning_tower
04_conning_tower
2010-06-01 715
2010-06-01 715

Na akkor nem éppen vitázni akarok,csak valahogy az eredeti roncs fotókon nem éppen ezt a felhozatalt látom!Például,mint Balázs barátunk is írta a fő árbóc sem állt már a süllyedés pillanatában,vagy éppen a páncélozott parancsnoki híd is egy elég csúnya 406 mm-s ágyú találatát viseli magán,ami elég szépen keresztül vitte a hidat.Na most nem tudom,hogy a makettező barátunk mikori ábráját próbálta diorámázni,de véleményem szerint -s bár elég sok leírás alapján is- a hidat ekkor már régen kiütötték a harcból,tehát már átlőtt állapotban kellett volna ábrázolnia.
Mindent egybevetve:nem akarom senki munkáját ocsmárolni,-maga a dioráma nagyon szép- viszont ha már egy ilyen szépen kidolgozott és nagy volumenű építkezésbe vágja az illető a fejszéjét akkor nem ártana előbb utánajárni,és úgy megépíteni.
Üdv!
BBalázs 432924 2010. április 14. 21:35
Válasz erre
Nem köekedésből, de az orr részről készült eredeti fotón pont nem látszik az orr részen lévő találat (makett) - ennyire nem folytam bele, de az biztos hogy a Bismarck egy lángoló roncs volt. Lángok híjján, találatok és korom látható a maketten. Több száz, nagy kaliberű kövedék közvetett és közvetlen találata után egy Iowa vagy Yamato sem festett volna jobban.
A hamradik kép valóban grafika, addigra leestek a tornyok, és a felépítmény darabjai. Ettől függetlenül nekem a felépítményeken esett károk túl kicsik a maketten.
De továbbra is tetszik a makett, egy gond van még vele. A tenger ennél sokkal viharosabb volt és óriási hullámok látszódnak a korabeli fotókon. De azt hiszem ennél a makettnél nem ez a lényeg...
EDE 432923 2010. április 14. 21:03
Válasz erre
Essex!

Nálunk is vasút őrület van! A kisfiam megkapta a régi TT cuccaim egy részét.
Hálából csapást mért a Junyómra.

Tudsz képet a neten a fékezőkábelekről?
EDE 432922 2010. április 14. 21:00
Válasz erre
Laci!

A második képed mindenképpen leleplező! Az a találat tényleg nincs ott. Viszont a harmadik grafika.
Laci 432921 2010. április 14. 20:23
Válasz erre
2010-06-01 714
2010-06-01 714
01_bismarck_wreck_stem_forecastle
01_bismarck_wreck_st...
51_bismarck_wreck
51_bismarck_wreck

Balázs!
Ha jobban átvizsgálod a makettet,akkor felfedezel olyan találatokat is ,melyek nem is voltak rajta.Úgyértem olyan találatok,amik átütötték a páncélzatot,holott az eredeti roncson nyoma sincs átszakító találatnak.Lásd a mellékelt képet,gondolok itt például az orr rész horogkeresztjénél!
Én nem védeni akarom a hajómat!
Üdv!
BBalázs 432920 2010. április 14. 19:55
Válasz erre
Azért nem eszik ezt olyan forrón. Mellesleg, szerintem jobban szétvolt luggatva a Bismarck, el kell olvasni Ludovic K. regényét, beszámolók szerint a parancsnoki torony, árbóc, stb. elvolt már lőve. Tűzvezető központok és még sorolhatnám...
Nem szégyen a vereség, mert ismerjük a körülményeket és a Bismarck történetét. Óriási áldozat árán, de legyőzték.
De hatásos, nekem elnyerte a tettszésem.
zaran 432919 2010. április 14. 19:16
Válasz erre
Nem is volt. A Németek süllyesztették el, hogy ne kerüljön ellenséges kézre. Csak az angolok terjesztették, hogy ementáli lett, azért, mert a Brit flotta nagy és legyőzhetetlen.
A legenda ha elvész, akkor a nép bizalma megrendül, kitartása megszűnik, és a Németek nyerik a háborút.
Laci 432918 2010. április 14. 19:13
Válasz erre
Nem tudom ki hogy van vele,de szerintem ennyire nem volt szét luggatva szerencsétlen hajó!
zs180 432917 2010. április 14. 17:23
Válasz erre
Kösz, Chevy, megelőztél a válasszal.
ChevyG 432916 2010. április 14. 17:22
Válasz erre
Kalóz 432915 2010. április 14. 15:13
Válasz erre
zs180 432914 2010. április 14. 14:59
Válasz erre
Tisztelt urak, érdemes megnézni a modelwarships mai tudósítását Jim Baumanntól két német kiállításról. Sok gyönyörű hajó közül engem különösen a süllyedő Bismarck fogott meg a sérülések aprólékos és élethű megjelenítésével.

P.Gy.
Essex 432913 2010. április 14. 09:52
Válasz erre
Mivel én 1945 elejét csinálnám, akkor még több gép is volt a 3-színű kamuflázzsal, de pl. a Helldiverek még júniusban is döntően azok voltak. Van fotó a Yorktown Helldiverjeiről már az "R"-betűs hajó azonosítóval, a 6-7 gépből csak egy van, ami egyszínű.

A gépeknél nem maga a festés a nehéz, hanem hogy sok van, pláne a fedélzeten álló gépeknél beletenni a maratott pilótafülkét, azt is kifesteni. Aprólékos és nagy precízséget igénylő türelemmunka a matricázás is , még szerencse, hogy ezt tényleg nem muszáj egyszerre megcsinálni. Plusz probléma, ha akarsz néhány akciót csinálni, pl. valamelyik gépet szerelik vagy hasonló...

A panelvonalakkal még nem foglalkoztam. Szét kell nézni a már elkészült modellek fotóin, de ez is időigényes.

Nekem az otthoni gépen egy-két hónapja beszart, most van folyamatban az új gép, tehát még egy jó pár hétig nem is tudok foglalkozni vele. Ráadásul most a vasutas korszak tombol nálam... :-)))
EDE 432912 2010. április 13. 19:30
Válasz erre
Essex!

Akkor rendelem a gépeket. 4-6 hét a szállítási idő.
Egyébként nekem nem tetszenek a gépeken az eltúlzott panelvonalak sem. Lehet, hogy azokat is el kéne tüntetni.
Én a festéstől tartok legkevésbé. Az MS 21 nem egy bonyolult mintázat, és a vadászok is egyszínűek. A bombázók szerintem 3, de még ez nem biztos.
Persze az is igaz, hogy meg kéne tanulnom a festékszóróval bánni. Az se két perc.
Ha megjönnek a gépek, majd valahol összefutunk!
Essex 432911 2010. április 13. 18:03
Válasz erre
Azért ebbe a mesterműbe a "kézügyességemnek" is lesz egy beleszólása. :-))) Baromira félek ezektől a mütyürnyi maratott bigyóktól (nem csak ezektől, a Gold Medal lapokon is van egy-pár zűrös dolog).

És ne kenődj el, nekem is borzasztó sok mindent kellene megcsinálni és nekem sincs rá időm... :-)))

Igen, nekem 4 doboz F6F Hellcat kell. Na meg ezt a q***va sok repcsit megcsinálni se lesz egy leányálom, maratott belső berendezéssel, meg festegetni, matricázni...
Laci 432910 2010. április 13. 17:57
Válasz erre
Szia Balázs!
Nem vettem kötekedésnek a kérdésed,épp ellenkezőleg.Én nem a Tamiya maszkolóját használom -őszintén szólva nem is ismerem-,hanem a festők által használt maszkoló szalagot.(50m X 19mm)A festés illesztéseinél törekedtem a legpontosabban illeszteni - ez sikerült is átfedés nélkül- a két ellentétest színt.Igaz a vízvonalnál ezt nem bírtam kivédeni.Ott kénytelen voltam átfedni.Ugyan már ne szerénykedj,én sem vagyok profi,van még mit tanulni,viszont láttam a kész hajóidat-repülőidet,és egyáltalán nem panaszkodhatsz.Sőt az én makett készletem fel sem veheti a TE munkáiddal a versenyt!
Amúgy itthon vagyok,most már végleg,tudod a család na meg a hajó nélkül elég kegyetlen a távollét.Ha a hajót nem is nézem,de a fiam az életem,és ő nélküle elég rossz volt több,mint 3 hónapig távol lenni.
Na mindezt félretéve örülök,hogy újra fent lehet látni a fórumon!
Üdv!
BBalázs 432909 2010. április 13. 16:58
Válasz erre
Lacikám!

Ezek a képek nagyon tetszettek, szépen alakul a Bismarck, mostmár jöhet a fedélzet, és a sok szerelvény.
Egy észrevételem lenne. A különbző mintáknál a maszkolásnál mennyire élesek a kontúrok? Régebbi - makrós - képeken nem láttam biztosan, hogy elég pontos volt-e a maszkolás - a Tamiya maszkolóját használod?
Remélem nem vetted kötekedésnek a kérdését egy olyasvalakinek, aki messze nem profi makettező, csak valahol én is a szívemen viselem a Bismarckod alakulását! Sokunk kedvenc hajója...
Egyébként rég láttalak msn-en, mizujs?
lucky 432908 2010. április 13. 07:32
Válasz erre
Szia Tommy!
Sztem nem vékony, eléggé sűrűn vannak. Ha fent van a borítás már eltörni is csak nehezen lehet.
A borítás olyan 180 gr-os papíron lehet. Ez kb 0.2-025 mm vastag.
ChevyG 432907 2010. április 12. 22:49
Válasz erre
Tommy 432906 2010. április 12. 22:48
Válasz erre
Szia lucky!

Nem tudod, hogy a Szent István palánkját milyen vastag papírra kéne másolni? Mert arra gondoltam, hogy nem papírból csinálom a hajót, hanem amelyik részét csak lehet, sztirolból. Aztán akkor olyan vastag sztirolt keresek, ami megfelelne a palánkozáshoz. Nézegettem a rajzokat, az 1mm-es borda nem vékony neki?
Üdv
Tommy
EDE 432905 2010. április 12. 21:11
Válasz erre
Essex!

Ez tényleg k*** szép! Valami mestermű fog itt készülni!
Én meg egy kicsit el vagyok kenődve. Ahhoz, hogy tényleg valamennyire élethű legyen,
borzasztó sok mindent meg kell rajta csinálni, de hogy mikor lesz rá időm?

Na mindegy, akkor rendelem a gépeket.
4 doboz F6F Hellcat, igaz?
Laci 432904 2010. április 12. 20:51
Válasz erre
kész a festés 001
kész a festés 001
kész a festés 002
kész a festés 002
kész a festés 003
kész a festés 003
kész a festés 004
kész a festés 004

Üdv mindenkinek!
Végre sikerült az utolsó festéket is felvinnem a hajótestre,így kész a festés.Jöhet a fedélzet...
Üdv!
Essex 432903 2010. április 12. 19:28
Válasz erre
EDE, sajnos repcsi nem volt egy darab sem.

Viszont hogy vigasztaljalak téged, vettem magamnak a master-model nevű lengyel cégtől esztergált 5"-es lövegcsöveket (amit a L'Arsenal-tól akartam), meg komplett 20 mm-es Oerlikonokat. Kib***szottul q***va drága volt, viszont kib***szottul q***va szép.

master-model.pl/index.php

Érdemes az animációt meg a képeket is megnézni...
Hajókovács 432902 2010. április 9. 23:00
Válasz erre
Sziasztok!

Én ott leszek szombaton és kb 8-1O TIT HMHE hajós is . Vasárnap egy másik brigád megy a TIT- ből.
Biztosan lesz rá mód , hogy egy kicsit beszélgessünk.

Üdv
SImi 432901 2010. április 9. 22:28
Válasz erre
Sziasztok!
Az egyik szemem sír, a másik nevet... Kár, hogy nem lesz ott mindenki (Pl Laci barátom), akinek ott kéne lennie. De azért lesznek a nagy csapatból jónéhányan. Örülök, hogy zs180 is ott lesz! Az offset-lemez 20-ad rangú dolog a találkozás élményéhez képest... de azért előre is köszönöm. Én sajnos semmi különöset nem viszek magammal, legfeljebb egy kis csemegét a PoW -ról.
Talán majd a Stefánián?
Laci 432900 2010. április 9. 21:24
Válasz erre
név 001
név 001
név 002
név 002

Üdv mindenkinek!
Mivel,mint írtam nem tudok menni a versenyre,ezért inkább más elfoglaltságot keresetem.Végre megvan a névtábla is az eredeti írással.Persze aranyba foglalva.(Festékkel.)
Üdv!
zs180 432899 2010. április 9. 21:24
Válasz erre
Simi, én is megyek (mégis) és viszek neked offset-lemezt is...
P.Gy.
EDE 432898 2010. április 9. 19:46
Válasz erre
Jó nektek, én dolgozom!
Ha nem fingok nagyon ki, lehet, hogy vasárnap elmegyek.
Laci 432897 2010. április 9. 18:32
Válasz erre
Sajnos én nem tudok elmenni!Kicsit messze van tőlünk,a kocsi meg "pihen".
Essex 432896 2010. április 9. 15:55
Válasz erre
Mi megyünk a szokott csapattal. Hozol valamit mutatni? :-)
SImi 432895 2010. április 9. 14:43
Válasz erre
Holnap jön valaki Mosonmagyaróvárra? Én ott leszek kb 10-től 15-16 óráig. Jó volna találkozni.
EDE 432894 2010. április 9. 07:56
Válasz erre
Laci!

Úgy látszik létezik hajó karikatúra makett kategória is!
Sszabi 432893 2010. április 9. 07:38
Válasz erre
Üdv!

A Nagato-nak valamilyen éfordulója van (nem ismerem a hajót) vagy csak véletlen van 3 ilyen hajó a modelwarships-en?

Szépek mind szerintem :)
www.modelshipgallery.com/index1.html
Laci 432892 2010. április 8. 18:55
Válasz erre
c080l12
c080l12

Uraim!
Mit találtam a neten?Ez még viccnek is rossz...Nézzük meg a hajócsavar helyeit,vagy éppen a kormánylapát elhelyezését!A többiről ne is beszéljünk.
Üdv!
denkmeyer 432891 2010. április 8. 10:14
Válasz erre
Lenin 1

Itt úgy érzem sikerült eltalálni a vízvonal mélységet. Talán kissé orrnehéz.
Lenin 1
Lenin 2

Nagy kedvenc. A jóval idősebb szomszéd gyerektől kaptam kb. 25 éve...
Lenin 2
100_6015

Esci 1/1200 Hornet, Enterprise, Missouri
100_6015
100_6018

Esci 1/1200 King George V és Airfix 1/700 rombolók
100_6018
100_6019

1/1200 Bismarck, Gneisenau, Roma és 1/700 romboló
100_6019
IMG_0024

1/1200 Bismarck
IMG_0024
IMG_0026

1/1200 Yamato
IMG_0026
IMG_0028

1/720 Nimitz.  Ezt is sikerült jól kiegyensúlyozni.
IMG_0028
100_6027

1/400 Bismarck viharban
100_6027
IMG_0041

napsütésben
IMG_0041
IMG_0046

hátulról
IMG_0046
IMG_0029

1/144 Academy motoros U VII ? tengeralattjáró. Elvileg képes merülni és felemelkedni, de gyakorlatilag sajnos többet tartózkodott a víz alatt, mint felett. A tömítése szerintem elöregedett és befolyt a víz az elemtérbe...
IMG_0029

Sziasztok!

Igaz nem a hajómakettezés a fő profilom, de van egypár még gyerekkoromból. Mindegyik úszóképes. Az egykori Esci 1/1200-as hajók (vízvonalmakettek) közül csak az anyahajók fenekére ragasztottam szögből gyártott tőkesúlyt. A jó öreg 1/700 léptékű Airfix rombolókra szintén 100-as szögből vágott darabokat kellett ragasztanom a keskeny és magas építésük miatt. Az Italeri 720-as és a Lenin jégtörő hajótestébe betonvas darabokat ragasztottam. Az 1/400-as Heller Bismarckba nincsen semmi. Szépen úszkál a vizen, nem borul fel ,,viharban" sem, de mindenképpen le kell majd egyszer terhelni, hogy a vízvonalig legyen a vízben. Nyáron egyik barátom átjött és kicsit nosztalgiáztunk, jó volt újra elővenni ezeket a leharcolt maketteket így a 3. x felett. Készült pár kép is. 
Essex 432890 2010. április 7. 19:30
Válasz erre
"a hátsónál ott van a 4. leszállókábel. Vajon ennek a végét hagyták ott, vagy kijjebb helyezték?"

Értem a kérdést... :-))) Majd nézek repcsit.
EDE 432889 2010. április 7. 16:31
Válasz erre
Essex!

Úgy néz ki, Móvárra nem megyek. Ha mész,lehet, hogy sikerül beszerezned egy-két doboz repcsit. Ha nem, jöhet a net.
A repülőfedélzeten nézegettem a tömni való lyukat. Az elülső még hagyján, de a hátsónál ott van a 4. leszállókábel. Vajon ennek a végét hagyták ott, vagy kijjebb helyezték?
SImi 432888 2010. április 7. 16:02
Válasz erre
Szerintem valamilyen üveges tárolót csináltass neki, hogy otthon is, vagy ha elviszed máshova, ott is lehessen benne gyönyörködni. Bár lehet, ebben az esetben a plexi - a suly miatt - praktikusabb lenne.
Laci 432887 2010. április 7. 10:36
Válasz erre
Simi!
Teljesen igazad volt a porral kapcsolatban!Úgy vonzza a port a festék,hogy csak ámulok-bámulok!Sürgősen csináltatni kell egy tároló doboz félét,mert ez így nem állapot!Mi lesz így később?
Üdv!
zaran 432886 2010. április 6. 09:11
Válasz erre
Szervusztok
Baboon, ezt a hajót nyugodtan vízre teheted.
Én a régen épített 1:350-es Scharnhorstomat vízre szoktam tenni. Annál a hadihajónál a felépítmény olyan össztömeggel rendelkezik, amely az eredeti vízvonalig leviszi a hajót. Mindazon által a ha megfigyelitek a legtöbb csatahajó alja majdhogynem vízszintes. Ez segít stabilizálni mivel a felhajtó erő és a tömeg közép pont kiegyenlítik egymást. Azt hiszem jól írtam.
Hullámzó vízben is kipróbáltam a hajót. Kereszt szüleimnél van medence. Nem nagy, de ennek a hajónak hatalmas. Álomszépen úszott. Madzag az orrára, és úgy áthúztuk a túloldalára. Úgy szelte a vizet, egy pillanatig azt hittem, helikopterből figyelem. Szép egyenletes stabil hullámok, fodrok.
Ezt követte a hullámtörés teszt.
Mivel a medence gumifalú, azt mozgatva 13 évesként vihart szimuláltunk. A hajó kiállta a próbát, és olyan hullámokkal is megküzdött, melyek a valóságban 15-20 méteresek lennének.
(Ezt a számot onnét tippelem, hogy a hajó felépítményének a közepéig értek.)
Tudom, hogy a makettem nem tökéletes, hogy lehetett volna rajta javítani majdnem 8 év alatt, de őt így szeretem. Az én kincsem :) Azért remélem nem tartjátok nagyon csúnyának.
kepfeltoltes.hu/100406/Image1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/100406/Image2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/100406/Image3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/100406/Image4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/100406/Image5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/100406/Image6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/100406/Image7_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Sebi 432885 2010. április 5. 20:09
Válasz erre
002
002
003
003
008
008
009
009

Sziasztok !

Mivel számomra a húsvét nem csak locsolkodással telt el, így szeretnék pár képet mutatni a munkálatok jelenlegi állásáról.
Gonzo 432884 2010. április 5. 14:52
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Elkészült Horváth Zoltán oldalán a TIRPITZ-es cikk!
www.freeweb.hu/olli/tirpitz.html

Egyszerűen csodálatos...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.