<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
EDE | Adatlap | 432838 | 2010. március 29. 16:39 | ![]() | |
Essex | Adatlap | 432837 | 2010. március 29. 10:15 | ![]() | |
EDE: elég összetett a dolog. Mindenképpen az 1944 októberi átépítés utáni állapotot akarok, mert ekkor kerültek rá az jobb oldali Bofors-os erkélyek. Ekkor történt a fedélzet "betömése" és az 5"-es mögötti Bofors lejjeb helyezése is, de ez egyáltalán nem szempont, sőt a meló szempontjából a korábbi lenne a jobb. A kamuflázs - mint igen fontos, de igen macerás látványelem - rajta volt már az átépítés előtt is, valamikor 1944 tavaszán festették rá. Na meg a torony és a radarok is teljesen más volt 1944 októbere előtt, ekkor szedték le a hangár katapultot (ami pedig megint csak jópofa dolog) és szerelték fel a jobb oldalra fedélzetit (a modell ilyen), ekkor építették át a taton a szóló Boforsról duplára a tartószponzont (modellnél ez van), lett 5 rádió árbóc helyett csak 2 (kevesebb macera) stb. Szóval a modell döntően a '44 október utáni állapotot mutatja, leszámítva a fedélzeti kivágást és az alatta lévő Bofors-ok helyét. Alapjában véve - ha csak a hajót nézem - jó lenne nekem az 1944 október és 1945 január közötti időszak is, de a repcsiknél ekkor jött be a gépek farkán (csakazértsem függőleges vezérsík :-))) a látványosabb hajó megkülönböztető ábra, a "G-Symbol". Egyelőre egy gondom van velük, ugyanis az Avengerekről nulla infó (= fotó) van ebből a korszakból, és nem tudom ezek számcsoportját. A döntés (mármint az időszak) persze még nem 100%-os... | |||||
lucky | Adatlap | 432836 | 2010. március 29. 09:19 | ![]() | |
Tommy! Minden rendben van. A fájlokat csoportonként számoztam. 023-ig a méretezett anyagok, 030-069 az összeállítási rajzok ,valamint a lövegcsövek méretezett rajza, 100-113 a színes nyomatok, a 200-as csoport meg az egyéb részek. A bordák csak így fértek fel, ezért a saláta kinézet.De minden ott van. | |||||
Sebi | Adatlap | 432835 | 2010. március 28. 23:35 | ![]() | |
Szia ! Itt összehasonlíthatod, hogy milyen a maratás, a maketten lévő alkatrészekhez képest: www.modelwarships.com/reviews/ships/dkm/bismarck/350-revell-peek/rvl-review.html Hasonlítsd össze a Szabi által adott linken lévő képekkel és szerintem rá fogsz jönni, hogy ez a maratás igencsak megéri az árát. Persze a dolog függ a pénztárcád teherbíró képességétől, másrészt van egy-két dolog, amit mondjuk sztirolból is meg lehet csinálni. | |||||
uzsee | Adatlap | 432834 | 2010. március 28. 22:30 | ![]() | |
Te még jobban is járnál nálam. Nekem a 1/144-es Fletcherhez 25 ezer lett volna a 4 csomag maratás :P | |||||
Zacsi | Adatlap | 432833 | 2010. március 28. 22:12 | ![]() | |
Euardnál megtaláltam már de azért köszi szépen. hát nem tuom megéri e a pénzét :D Az biztos hogy nagyon szép de 14 ezret... :D | |||||
Sszabi | Adatlap | 432832 | 2010. március 28. 21:55 | ![]() | |
eduardnál a köv. úton tod megnézni: products>>Photo etched set >> Ships >> 1/350 scale (itt a második oldalon adta be nekem) | |||||
Sszabi | Adatlap | 432831 | 2010. március 28. 21:52 | ![]() | |
Modellposta.hu-n láttam még nemrég h van mindkettő, de az eduard honlapján most is látom. Asszem a modellpostánál 14 és 8 ezer pézbe kerültek... www.modelshipwrights.com/modules.php itt pedig látszik jobban is, hogy mit ad a két készlet. | |||||
Zacsi | Adatlap | 432830 | 2010. március 28. 21:40 | ![]() | |
Maratást néztem Eduard hivatalos honlápján de nem találtam :( Azért még nézgelődök hátha mégis akad. | |||||
Tommy | Adatlap | 432829 | 2010. március 28. 21:38 | ![]() | |
lucky! Így már világos. Lassan neki is állok.:) Még annyit kérdezek, hogy ami a part2. néven lett tömörítve, abban a fájlok 64-207 között vannak számozva, viszont a 113 után rögtön a 200-as jön. Nem jött volna le valami rendesen? Üdv Tommy | |||||
Sszabi | Adatlap | 432828 | 2010. március 28. 21:31 | ![]() | |
A revell 1/350-es Bismarckja a legújabb a piacon, és szépen ki is van dolgozva, feljavító is van hozzá, asszem az Eduard-nak 2 maratás csomagja is van ehhez a kithez. Lövegcsövet, fa fedélzetet meg egyebeket is sztem lehet hozzá szerezni, már ha elég vastag az ember pénztárcája... | |||||
EDE | Adatlap | 432827 | 2010. március 28. 21:22 | ![]() | |
Essex! Nem a Yorktownra gondoltam a hajócsavarnál, hanem az "állomhajónkra". :) A Franklin viszont full hull lesz. Neked miért fontos a 45 eleji állapot? Korábbi verziónál nem kéne korrigálnod a fedélzeten a "beharapásokat". | |||||
Zacsi | Adatlap | 432826 | 2010. március 28. 15:43 | ![]() | |
Sziasztok érdeklődnék hogy valaki építette e már a REVELL 5040-es katalógusszámú Bismarck csatahajóját és ha igen, meg tudná e mondani, hogy mennyire részletes makettről van szó illetve hogy lehet e hozzá kapni feljavító csomagot, vagy melyik másik gyártó makettjéből lehetne hozzá részletesebb elemeket szerezni. | |||||
lucky | Adatlap | 432825 | 2010. március 28. 13:09 | ![]() | |
ChevyG | Adatlap | 432824 | 2010. március 28. 12:51 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 432823 | 2010. március 28. 08:42 | ![]() | |
Tommy! Elvileg A/4-ben van szkennelve, de lehetnek néhány milliméteres eltérések. Az eredeti A/3-as lapon van. Saját használatra szoktam szkennelni ( tartalék+ megőrzés), így szeretem ha később könnyen meg tudom állapítani a méreteket, ezért került rájuk a marker. Azokon a rajzokon ahol fontos a méretezés fogsz találni egy keresztet v egy L betűhöz hasonló alakzatot( ezt főleg a lap szélén) esetleg egy T betűt. Azt hogy hol mi van a szabad hely határozta meg. Az alakzatok szárain van két vonal, az L-nél a közös az L csúcsa, a T-nél a függ. szár a vízszintessel közös.A két vonal közötti távolság 20 mm az eredetin. Az eredeti méretaránya 1/200. Van ahová oda is írtam, van ahol lemaradt. Továbbá van olyan lap is ahol a lap szélétől mért 200mm-re tettem egy vonalat pozicionálás végett. Ha jól emlékszem azt, h melyik oldaltól van mérve azt egy nyíl jelzi, ami a bázisoldalra ( ahonnan mérve volt) mutat. A fedélzet elemeit csak úgy lehetett szkennelni, h azokra is került egy vonal ami az illesztésnél felhasználható. Nyomtass ki egy oldalt és keresd meg rajtuk a markereket (+ v T v L ). Ha nyomtatott rajzon a méretek nem pontosak akkor egy képszerkesztővel addig kell módosítani míg összejön a 20 mm, mindkét irányban. A bordák legtöbbje 1mm-es de van köztük 0,5 mm-es karton is. A színes nyomatok kb 180gr-os papíron vannak. A vastagításokat normál papírra nyomtasd azután kasírozd fel őket a vastag kartonra, a színesek meg mehetnek egyből a műszaki rajlapra. | |||||
Essex | Adatlap | 432822 | 2010. március 28. 00:21 | ![]() | |
EDE: 1) Bennem meg sem fordult annak a lehetősége, hogy "full hull"-osra csináljam. :-) 2) Az Essex csavarjaival nem lenne ilyen gond, mert ugye adják hozzá, viszont mintha az amcsi fórumon szó lett volna olyasmiről, hogy a hajócsavar tengelyének a rögzítése nem olyan, mint az eredetin. | |||||
Tommy | Adatlap | 432821 | 2010. március 27. 22:20 | ![]() | |
Nekem simán lejött. lucky! A méretaránnyal kell variálnom még, vagy úgy ahogy van nyomtathatom? 1/200 lenne az arány. üdv Tommy | |||||
lucky | Adatlap | 432820 | 2010. március 27. 20:50 | ![]() | |
Na nee...:))) | |||||
lucky | Adatlap | 432819 | 2010. március 27. 20:49 | ![]() | |
Miért mi a gond a data-val? letöltéskor klikk az ingyenes letöltésre, és utána a lista alján lévő nem élek vele feliratra Ezután vagy a letöltés indítása jön fel vagy visszaszámol. Ha második jön be akkor ki kell várni és már lehet is tölteni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 432818 | 2010. március 27. 14:53 | ![]() | |
SImi | Adatlap | 432817 | 2010. március 27. 11:34 | ![]() | |
Szia! Jó lett a merülés mérő skála. Különösen impresszív a szögecselés! - nagyon jó! | |||||
Laci | Adatlap | 432816 | 2010. március 26. 23:18 | ![]() | |
Szia Józsi! Simi által tanult eljárással -köszi Simi-,vékony sztirol lapból vágtam ki vékony csíkokat,majd azt orvosi szikével méretre vágtam.Ezután pillanatragasztót cseppintettem egy lapra,és a szike hegyével ezeket a lapokat belemártottam a "ragacsba",és úgy helyeztem fel a testre.Egy maszkolószalagra felrajzoltam a jelölések helyét,és felragasztottam a testre.Így lett egyenes a merülés mérő. Viszont nem bírtam magammal,és így megcsináltam a jobb oldalát is. Üdv! | |||||
Tommy | Adatlap | 432815 | 2010. március 26. 23:18 | ![]() | |
na jó, majdnem egész...:D | |||||
Tommy | Adatlap | 432814 | 2010. március 26. 23:17 | ![]() | |
Jozsi | Adatlap | 432813 | 2010. március 26. 22:14 | ![]() | |
Szeva Laci! Mivel csináltad a merülés mérőt? Üdv.: Jozsi | |||||
lucky | Adatlap | 432812 | 2010. március 26. 19:11 | ![]() | |
Tommy! egy anyag a Viribus Unitisról data.hu/get/2381423/MK_2001_03_Austro-hungarian_battleships_VIRIBUS_UNITIS_class.rar És az SMS Szent István data.hu/get/2381302/Szent_Istvan.part1.rar.html data.hu/get/2381304/Szent_Istvan.part2.rar.html | |||||
Laci | Adatlap | 432811 | 2010. március 26. 18:15 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 432810 | 2010. március 26. 17:07 | ![]() | |
Uraim! A Szent István szkennelése és a lövegcsövek méretezése kész. Jelenleg megy fel a data-ra. | |||||
SImi | Adatlap | 432809 | 2010. március 26. 16:12 | ![]() | |
Kalóz | Adatlap | 432808 | 2010. március 26. 14:16 | ![]() | |
Simi! Szerintem a végső megmunkálás nyomai. Inkább csak díszitésül szolgálnak, egyéb szerepük nincs. | |||||
SImi | Adatlap | 432807 | 2010. március 26. 08:21 | ![]() | |
Hajókovács! Akkor ezek a sávok ezen a csavaron szintén ennek a marógépnek a nyomai? Ezeknek (a sávoknak) lehetett valami szerepe? | |||||
lucky | Adatlap | 432806 | 2010. március 26. 07:37 | ![]() | |
Tommy! Egyszer majd kérni fogok tőled vmit... :))) | |||||
lucky | Adatlap | 432805 | 2010. március 26. 07:35 | ![]() | |
Hajócsavar ügyben: CNC maró? DE itt meg kell csinálni a csavar rajzát, és annak un G kódját, a marópálya miatt.. | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432804 | 2010. március 26. 06:59 | ![]() | |
SImi! Dehogynem a hajócsavar nyers bronz öntvényként kezdi de a felületi megmunkálás az mindig géppel történik. Még a mai modern hajócsavarok is , a leveleket eggyenként öntik le a tengelycsonkkal együt. A magas százalékban ötvözött bronznak meglehetösen nagy a zsugorodása, ezért rátartással öntk. A mai nagy hajók csavarjai álltható,szögben elforgatható levelekkel vannak szerelve.A felületüket szinte a polirozásig simára csinálják. Én a Titanichoz ha nem is bronzból de sárgarézből csináltam a csavarokat. | |||||
Tommy | Adatlap | 432803 | 2010. március 26. 00:20 | ![]() | |
lucky! Szerintem ezt nem fogom tudni neked meghálálni. | |||||
SImi | Adatlap | 432802 | 2010. március 25. 23:49 | ![]() | |
Szia! Akkor mégsem öntötték a csavarokat? Mármint az igaziakat - eddig erről hallottunk... (A Titanic-hoz miből készítetted a csavarokat? - csak zárójelben merem megkérdezni.) | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432801 | 2010. március 25. 20:06 | ![]() | |
A válasz a SIminek célozva, de a Lacinak szánva: A hajócsavarokat ha fix állásuak, csigamaró géppel készitik ez végül is egy horizontál eszterga és egy marógép keveréke. Viszonylag egyszerű jószág, állitható végálláskapcsolók között jár szépen ide oda órákon keresztül a marófej, a csavar élszög emelkedést egy megválasztott menetemelkedésű orsó ( ami cserélhető)biztositja. A GANZ DANUBIUS HAJÓGYÁR - ban 1985.-ben egy közel száz éves csigamarón gyártották a modern hajók csavarjait. De azért összefusizni egy ilyen gépet azért nem egyszerű. Én annak idején a Titanichoz a hajócsavar leveleit lemezből hajtottam le és hegesztettem be az agyba azaz a kúpba. De a Rácz Laci bácsi a maga 1:1OO - as Bismarc- jához az ékszerész fiával öntette le a három darab hajócsavart . Megkérdezhetnéd tölle , hátha meg van még a minta . | |||||
EDE | Adatlap | 432800 | 2010. március 25. 19:29 | ![]() | |
Essex, uzsee! Olvasva a hajócsavaros gondokat, a mi anyahajónk vízvonalas lesz! :) | |||||
lucky | Adatlap | 432799 | 2010. március 25. 19:01 | ![]() | |
Tommy! Igen van egy alsó és egy felső felük. A kettő között meg van egy vízszintes borda is. A szkennelés már meg van, de az ágyúcsöveket még mérni kell. Ez egy full extrás kit, lézer vágott darabokkal és esztergált ágyúcsövekkel. | |||||
Tommy | Adatlap | 432798 | 2010. március 25. 17:43 | ![]() | |
Laci! Igen, itt jobban látszik minden. Köszi! (de azért a cikk még mindig érdekel ám..:D) lucky! A bordák, ha jól látom, a Szent Istvánnál is több részből állnak. Üdv Tommy | |||||
Kalóz | Adatlap | 432797 | 2010. március 25. 16:30 | ![]() | |
sajnos ez van! | |||||
lucky | Adatlap | 432796 | 2010. március 25. 16:22 | ![]() | |
Hát ez sem túl jó hír...:( | |||||
Laci | Adatlap | 432795 | 2010. március 25. 16:10 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Felteszem a nagy kérdést!Ki az aki el tudná nekem készíteni a Bismarck hajócsigáit? Persze ha kell fizetek érte!A mellékelt tervrajz nem 1:50-ben van.A csiga teljes átmérője 48 mm,a csigakúp hossza 34 mm, átmérője 14 mm. 2 db balra forgó,és 1 db jobbra forgó kellene.4-s menetes tengely megy bele.(Persze ha valaki meg tudná nekem csinálni...) Itt nálunk senki sem foglalkozik vele,ha igen csak igérgetik. Köszönöm előre is! Üdv! | |||||
Kalóz | Adatlap | 432794 | 2010. március 25. 15:38 | ![]() | |
A Vörösmarty-t ráadásul nem is nálunk gyártották, így vajmi kevés tervanyag maradhatott róla. Nem, mintha a többiekében dúskálhatnánk még a belvízi hajókékban sem. Amikor a Jókain dolgoztam, szinte minden rajzot nekünk kellett elkészíteni, mert semmit nem lehetett megtalálni róla. | |||||
lucky | Adatlap | 432793 | 2010. március 25. 15:27 | ![]() | |
Laci! Sajnálatos a gyenge felhozatal. De ez az oldal hasznos. | |||||
Laci | Adatlap | 432792 | 2010. március 25. 13:50 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 432791 | 2010. március 25. 13:33 | ![]() | |
Akkor minden a legnagyobb rendben! Üdv,és még egyszer köszönöm a segítségetek! | |||||
Kalóz | Adatlap | 432790 | 2010. március 25. 13:13 | ![]() | |
Persze, hogy szent a béke. Azt hiszem, hogy semmi olyan nem történt, amiért haragudni kéne.Aki többet tud, annak illik elmondani, ha már megkérdezte valaki,ha meg nem jól tudta, és kijavították, akkor meg pláne nincs ok sértődésre, sőt!... Köszönömöt illik mondani. Eléggé sajnálatos, hogy bizonyos dolgokról még szakmai, vagy annak tűnő körökben is hibás állásfoglalások jelennek meg, ami persze egy szakembert nem téveszt meg, de egy laikus honnan tudná a tutit? Ezért is vannak az ilyen fórumok, hogy ami szükséges, azt pontosan, helyesen ismerje meg, már aki rákérdez, elsősorban, de a sima érdeklődők is. Üdv: Kalóz | |||||
Laci | Adatlap | 432789 | 2010. március 25. 12:43 | ![]() | |
Lucky! Magyar hajókkal kapcsolatban igen gyenge a felhozatal.Leginkább oldalnézeti jellegrajz,és néhány adat illetve kép van róluk. Eddigi legnagyobb modern "hajónk" a Vörösmarty volt,144 m hossz.,és 22,5 m széles.www.hajoregiszter.hu/index.php Üdv! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Akkor ha jól,értelmezem, a trumpi fölöslegesen produkálta magát a fedélzeti kivágásokal.
Biztos, hogy ilyen korán leszerelték a rádió tornyokat?
A gépek "farka" meg a Franklinen a legjopofább!
Tényleg, a vadászok már egy színűek voltak, de mikor cserélték le az
Avangerek, meg a Helldiverek 3 színű kamóját? Januárban még úgy tudom meg volt nekik, de márciusban?
Hát a számok azok valószínűleg találomra mennek.