/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Kalóz 432883 2010. április 4. 14:57
Válasz erre
Szia, Laci!
Viszont én a hatalmat sem igen szeretem, főleg nem alkalmazni!
És áldott húsvéti ünnepeket Mindenkinek!
Kalóz
SImi 432882 2010. április 4. 09:38
Válasz erre
Hát akkor áldott, békés Húsvétot mindenkinek!
Laci 432881 2010. április 3. 20:56
Válasz erre
Kalóz!
A tudás nem dicsekedés,hanem hatalom!
Jozsi 432880 2010. április 3. 19:50
Válasz erre
Kevesen vagytok evvel a képzettséggel.
Kalóz 432879 2010. április 3. 19:32
Válasz erre
Szia, Laci!
Én sem a szakmai tudásodat kérdőjeleztem meg, hanem néhány téves elképzelést akartam kijavítani, amik sajnos eléggé elterjedtek. Legalább itt legyünk pontosak!
Az Ui.: kicsit erős volt, általában nem szeretek dicsekedni a tudásommal.
Üdv:
Kalóz
Laci 432878 2010. április 3. 19:23
Válasz erre
Kalóz!
Mivel én egyszerű hétköznapi ember vagyok,ezért csak a józan paraszti ész beszél belőlem.Teljesen igazad van a súlyponttal kapcsolatban is,és én nem is akarom megkérdőjelezni a szakmai tudásod!Tehát TISZTELET!
Üdv!
Ui.:Ezért jó hogy ilyen nagy betűs emberek vannak itt,mint TE!
Baboon 432877 2010. április 3. 18:05
Válasz erre
Kimerítő válaszok. Köszönöm!
Inkább nem próbálkozok akkor :D
Kalóz 432876 2010. április 3. 17:14
Válasz erre
"Például a Titanic egész biztos borulékonyabb és instabilabb,mint egy Missouri.Szóval fontos a ballaszt is."
Ne haragudjatok, de a hajók stabilitása sokkal bonyolultabb, mint ahogy itt részleteztétek.És nem csak a ballaszt, hanem a súlypont helyzete az, ami fontos.
Ettől függetlenül egy hajómakett úszóképessége valóban kérdőjeles, mivel nem arra készült. Vízre tételkor valóban fennáll a veszély, hogy oldalára borul vagy felfordul. bár ha nincs nagy rés valahol,akkor az elsüllyedése kérdéses.
Azt hiszem egy sok munkával elkészült pld-t kár lenne ilyen kísérleteknek alávetni!
Azért sok sikert, de elsősorban az építéshez! :
Kalóz, a hajómérnök
Laci 432875 2010. április 3. 16:59
Válasz erre
Ez függ általában a hajó méretétől és formájától is.Például egy viszonylag széles felfekvésű laposabb test jobban fekszik,mint egy keskenyebb de hosszabb.Például a Titanic egész biztos borulékonyabb és instabilabb,mint egy Missouri.Szóval fontos a ballaszt is.
Üdv!
lucky 432874 2010. április 3. 16:17
Válasz erre
Valószínűleg fel fog borulni, ballaszt nélkül.
A műanyag nem eléggé nehéz ahhoz, h megfelelő súlyt adjon a hajónak.Ha mégis, akkor fog ugyan úszni de instabil lesz.( esetleg az oldalán fog úszni).
Silver 432873 2010. április 3. 16:00
Válasz erre
Szerintem felborul ha,nem tettél ballasztot a hajófenékre.
Baboon 432872 2010. április 3. 15:49
Válasz erre
Tényleg!
Valaki próbálta már a makett hajóját vízre tenni? Nem tóra vagy ilyesmi csak kádba úszik-e :D AZ enyémen végül is van +2réteg lakk szóval eredetileg nem menne bele a víz de ha mégis akkor sosem jönne ki. Nem tudom kipróbáljam-e
Laci 432871 2010. április 2. 21:55
Válasz erre
balti csík 003
balti csík 003
photo060
photo060
balti csík jobb oldalt 001
balti csík jobb...
bismarck_main_page
bismarck_main_page

Uraim!
Azért tettem fel ezeket a képeket,mert írtam,hogy a két oldali Balti csík ugye nem egyforma.
Üdv!
Laci 432870 2010. április 2. 17:18
Válasz erre
Bocsi!
Akkor különösen jó lett!
Baboon 432869 2010. április 2. 16:22
Válasz erre
Nem a 3. hajóm hanem az első :D
Életem 3. makettja :D (eddig 2 harckocsit tettem össze)
Laci 432868 2010. április 2. 15:45
Válasz erre
Szia Baboon!
3. hajódhoz képest elég jól sikerült.Én vagy a 10-11. hajó után mertem nekivágni a Bismarck 1:400 változatához.Még most is vannak olyan hibák,amit utólag kell festékkel javítanom a hajón (1:100 Bismarck).Szóval ne csüggedj,nekem is nagyon tetszik.
Üdv!
Baboon 432867 2010. április 2. 13:51
Válasz erre
Szia!
Köszi
Length:445.7 mm, Width: 49mm,
Total Plastic Parts: 395pcs, Photo Etched Parts: For radar brace frame, Total Sprues: 8pcs + Upper hull + Lower hull + Waterline plate + Decks.
Sszabi 432866 2010. április 2. 13:44
Válasz erre
Orosz hajókat nem ismerem, de ez nekem teccik. Szép a festés ahogy elnéztem, a korlátokat meg utólag is rárakhatod ha tudod, vagy majd a következőnél már eleve azzal építesz:)
Egyébként mekkora ez a jószág?
Baboon 432865 2010. április 2. 12:17
Válasz erre
P1140688
P1140688
P1140691
P1140691
P1140693
P1140693
P1140695
P1140695
P1140698
P1140698
P1140701
P1140701
P1140703
P1140703
P1140712
P1140712
P1140716
P1140716
P1140723
P1140723
P1140720
P1140720

noh kész!
USSR Sovremenny 1/350 trumpeter.
A leszállópálya matricája K.O. és a helikoptert is 100x rontottam el azért olyan amilyen sajnos. De egyébként élvezetes volt összetenni, főleg a maratásos fekete "nemtudommi" volt nagy közdelem. Egy "végigkorlát" rá fért volna de így is megjárja.
Életem 3. makettja úgyhogy van még hova fejlődni, de így is pofás.
Minden alkatrész külön festve, fogpiszkálóra tűzve. Ha valakinek van jobb ötlete a következő hajóhoz ossza meg :D
Gonzo 432864 2010. április 2. 11:22
Válasz erre
Szia Baboon!

Én személy szerint matt-ra készítem, de hallottam olyat is hogy egy-két csepp fényest is beletesznek a tartályba.
Baboon 432863 2010. április 1. 16:11
Válasz erre
No még 1 kérdés.
A végső lakk ha már össze van téve milyen legyen?
Gloss/satin/matt?
Köszönöm.
Laci 432862 2010. április 1. 14:38
Válasz erre
Uzsee!
A felépítmény még igen távlati dolog.Abból csak igen lassan lesz valami.Hétvégén biztos nem,mert még a hajó test sincs teljesen kész!
Üdv!
Gonzo 432861 2010. április 1. 13:10
Válasz erre
Szia Baboon.

Nekem van egy Dragon féle Spruance-m a USS Cushing(dobozbontást megtalálhatod a cikkeknél). A makett minősége, a pontosságot nem vizsgálva mondjuk 4 kétszer alá. Az ok igen egyszerű, ezek a kittek bőven 10 éves kor felett vannak. A trumpeter féle Burke osztály állítólag sokkal részletesebb mint a Dragon, viszont ezeknél még nincsen vízszintesen kettévágva a törzs, így a teljes testet könnyebb összehozni.
www.cybermodeler.com/naval/burke/burke_all.shtml
Az új kiadásokból még nem láttam semmit (pl:USS Gearing)de a piac ügyesen le van osztva, ha eltekintünk a Burke osztálytól nincsen átfedés, és ugye az ember álltalában a típust keresi...
A szép munkához meg úgy is meg kell venned valami maratást, ezt nem lehet megúszni.

Üdv: Gonzo
Baboon 432860 2010. április 1. 12:49
Válasz erre
Sziasztok!
Dragon 1:350 modern sea power series mennyire jó? A részletesség nem annyira fontos minthogy inkább ne legyenek a fél milis dolgokon sorja és a részek jól illeszkedjenek.
Köszönöm.
uzsee 432859 2010. április 1. 12:47
Válasz erre
Ez egyre szebb és szebb lesz Laci :)) Hétvégére már a felépítmény is festve lesz részben?
Laci 432858 2010. április 1. 10:15
Válasz erre
balti csík 002
balti csík 002
balti csík 003
balti csík 003
balti csík 004
balti csík 004
kondenz víz kopás 001
kondenz víz kopás...
kondenz víz kopás 002
kondenz víz kopás...
kondenz víz kopás 003
kondenz víz kopás...
kondenz víz kopás 004
kondenz víz kopás...

Üdv mindenkinek!
Alakul alakul a hajótest.Nem tudom tudjátok e,hogy a Bismarck álcafestése nem egyforma a két oldalt eredetileg.Szóval ne lepődjetek meg,ha ez én festésem se egyforma lesz.Az eredeti után csinálom én is.
Üdv!
Laci 432856 2010. március 31. 09:02
Válasz erre
Simi!
Még az a szerencse,hogy én nem tartozok ebbe a kategóriába.Se cigi,se pia,se drog.A játékgépet egyenesen utálom!Viszont ha azt nézzük ez a modellezés is egy "káros" szenvedély,mert ugye ez is pénzbe kerül.Viszont még mindig jobb,mintha a kocsmába ülnék egész nap,és oda tolnám a megélhetésünket.
Most éppen egy forgácsoló műhelyben próbálkozok,vagy egy esztergályos szakival,hátha van olyan vállalkozó aki meg tudja csinálni,és persze olcsóbban.Ha nem,akkor rendelni kell!
Üdv!
SImi 432855 2010. március 30. 23:29
Válasz erre
Laci!
Tudom, nem kevés pénz. Vannak, akik egy röpke hónap alatt elfüstölnek ennyit. És persze olyanok is vannak, akik a játékgép torkán, vagy éppen a sajátjukon engednek le igen gyorsan ennyit... Ha tudsz olcsóbb és hasonló minőségű megoldást, természetesen azt válaszd. Ha csak nyelvi problémád van, itt a fórumon biztosan segítenek neked.
Laci 432854 2010. március 30. 22:57
Válasz erre
Simi!
Igazad van!Köszi a segítséged!Tényleg hegyesek és elég szép a kidolgozása.De a fene tudja hogy kell ezeket megrendelni.Én ehhez az angol nyelvhez totál hülye vagyok.Na meg gondolom a postaköltség meg ilyen "nyalánkságok" tovább emelik az árat.
Üdv!
SImi 432853 2010. március 30. 21:44
Válasz erre
Szia!
Nem akarom erőltetni a dolgot, de szerintem érdemes érdeklődni e csavar után. Nem tudom, milyen a tengelyméret, lehet, hogy van belőle többféle. Ezen a linken pl egy kicsit máshogy néz ki a csavar (Pl nem tompa a tengely végződése, hanem hegyes - és mintha vastagabb is lenne maga a tengely), ill. innen lehet tudni az árát: kb 6000 Ft/ db. Szerintem ez még elfogadható. www.model-dockyard.com/acatalog/3_Blade_M4__D_Type_.html (Ha jól láttam, ez ugyanannak a cégnek a terméke.) Szóval lehet, hogy megér egy érdeklődést.
lucky 432852 2010. március 30. 20:13
Válasz erre
Akkor frissen festett, vízre bocsájtás előtti állapot lesz...:)
Laci 432851 2010. március 30. 19:35
Válasz erre
a hullám álca elkészítése 001
a hullám álca elk...
a hullám álca elkészítése 002
a hullám álca elk...
a hullám álca elkészítése 003
a hullám álca elk...
a hullám álca elkészítése 004
a hullám álca elk...
a hullám álca elkészítése 005
a hullám álca elk...
a hullám álca elkészítése 006
a hullám álca elk...

Üdv Mindenkinek!
Gondoltam teszek fel képeket arról,hogy hogyan készítettem el az álca hullámokat.(Hátha jól jön valakinek...)
Simi!
Köszi a linket,bár úgy látom,hogy a kúp átmérője kisebb,mint amilyen kell.
Üdv!
Kalóz 432850 2010. március 30. 14:34
Válasz erre
csak éppen a csavart festeni botorság, mivel elég hamar lekopik róla.
lucky 432849 2010. március 30. 14:33
Válasz erre
Aham.
vagy éppen oxidvörössel van festve pont a rozsdásodás miatt.

Acél csavarról beszél tehát akkor ok.

Köszi!
Kalóz 432848 2010. március 30. 14:28
Válasz erre
Igen, ha öntöttacél csavarról van szó (rozsdás).
lucky 432847 2010. március 30. 14:03
Válasz erre
Szia Lee!
ld az én 7994-as hsz-t :)

Ha jól emlékszem olyan 28 ezer táján volt.

Tommy!
Vannak még ilyen emberek...
SImi 432846 2010. március 30. 13:35
Válasz erre
Szia!
Szerintem modellcsavarok. Az áruk valószínűleg olyan "érdekes" lehet, de talán nem megfizethetetlen.
Kalóz 432845 2010. március 30. 13:16
Válasz erre
Szia, Simi!
Ezek nem modellcsavarok?Bár attól függetlenül használhatóak maketteken is,persze az áruk emiatt dönthet másképp.
Kalóz
SImi 432844 2010. március 30. 13:08
Válasz erre
Szia Laci!
Találtam ezt az oldalt, ahonnan lehetne hajócsavart rendelni:www.raboesch.com/propellers/3_d_l.htm Igaz, pont 48 mm átmérőjű nincs nekik, mert 35 mm-től 5 mm-enkénti lépésben növekszik a kínálat 60 mm -ig. Neked szerintem az 50 mm-es tökéletesen megfelelne. Természetesen van jobbos és balos kivitel is. Csak sajnos sárgarézből van... de nagyon szép. Itt láthatod a többi csavart is: http://www.raboesch.com/english/cat2_brass1.htm De gondolom, neked a "D" tipusú 3 leveles felelne meg a leginkább, amit föntebb linkeltem be.
Lee 432843 2010. március 30. 09:58
Válasz erre
Lucky!
Ez igazán szép,viszont azt nem értem a mai napig,hogy a leghíresebb magyar hajónkat nálunk miért nem lehet kapni?


Szia,

esetleg ha rászánod magad:
www.papirmakett.hu/index.php/papa-rmakettek/haja-k/hadihaja-k/szent-istva-n-la-zerva-gott-szett-/p_924.html
Laci 432842 2010. március 29. 22:43
Válasz erre
hullám álca
hullám álca
hullám álca 1
hullám álca 1
hullám álca tat
hullám álca tat
hullám álca tat (lépcsőkkel)
hullám álca tat (l...
hullám álca tat 1
hullám álca tat 1

Üdv mindenkinek!
Mindig van mit csinálnom a hajón.Éppen mindig azt,amit lehet.
Üdv!
Tommy 432841 2010. március 29. 22:33
Válasz erre
lucky!

Sikerült tüzetesebben átnéznem, és minden oké. Ahogy időm engedi, elkezdem, aztán ha gondoljátok itt mindig közzéteszem hogyan haladok. Úgy mint Laci a Bismarckkal.
Még mindig nem fér a fejembe, hogy az egész cuccot felraktad...
Üdv
Tommy
lucky 432840 2010. március 29. 20:26
Válasz erre
Kalóz!
Most jutott eszembe hajócsavar ügyben...
Van egy tervem egy lengyel kikötői vontatóról.Ott a csavart barnásvörösnek írja.
Lehetséges ez?
Essex 432839 2010. március 29. 18:16
Válasz erre
Nem okvetlenül fölösleges a kivágás, csak sajnos pont ehhez nem jön be. Az oké, hogy nem akartak külön fedélzeteket csinálni, de azért valamit kitalálhattak volna erre ők.

A Yorkton-ról ekkor szerelték le a 3 hátsó rádió antenna árbocot.

A gépek festése nem ennyire egyértelmű, pl. Avenger még júniusban is volt három színnel, sőt náluk pont az egyszínű a ritkaság. Szóval tanulmányozni kell...

Szerintem a Bunker Hill-es és a Randolph-os gépek farka a legjópofább, de tetszenek az Essex és Hornet gépei is.
EDE 432838 2010. március 29. 16:39
Válasz erre
Essex!
Akkor ha jól,értelmezem, a trumpi fölöslegesen produkálta magát a fedélzeti kivágásokal.
Biztos, hogy ilyen korán leszerelték a rádió tornyokat?
A gépek "farka" meg a Franklinen a legjopofább!
Tényleg, a vadászok már egy színűek voltak, de mikor cserélték le az
Avangerek, meg a Helldiverek 3 színű kamóját? Januárban még úgy tudom meg volt nekik, de márciusban?
Hát a számok azok valószínűleg találomra mennek.
Essex 432837 2010. március 29. 10:15
Válasz erre
EDE: elég összetett a dolog. Mindenképpen az 1944 októberi átépítés utáni állapotot akarok, mert ekkor kerültek rá az jobb oldali Bofors-os erkélyek. Ekkor történt a fedélzet "betömése" és az 5"-es mögötti Bofors lejjeb helyezése is, de ez egyáltalán nem szempont, sőt a meló szempontjából a korábbi lenne a jobb. A kamuflázs - mint igen fontos, de igen macerás látványelem - rajta volt már az átépítés előtt is, valamikor 1944 tavaszán festették rá. Na meg a torony és a radarok is teljesen más volt 1944 októbere előtt, ekkor szedték le a hangár katapultot (ami pedig megint csak jópofa dolog) és szerelték fel a jobb oldalra fedélzetit (a modell ilyen), ekkor építették át a taton a szóló Boforsról duplára a tartószponzont (modellnél ez van), lett 5 rádió árbóc helyett csak 2 (kevesebb macera) stb. Szóval a modell döntően a '44 október utáni állapotot mutatja, leszámítva a fedélzeti kivágást és az alatta lévő Bofors-ok helyét.

Alapjában véve - ha csak a hajót nézem - jó lenne nekem az 1944 október és 1945 január közötti időszak is, de a repcsiknél ekkor jött be a gépek farkán (csakazértsem függőleges vezérsík :-))) a látványosabb hajó megkülönböztető ábra, a "G-Symbol". Egyelőre egy gondom van velük, ugyanis az Avengerekről nulla infó (= fotó) van ebből a korszakból, és nem tudom ezek számcsoportját.

A döntés (mármint az időszak) persze még nem 100%-os...
lucky 432836 2010. március 29. 09:19
Válasz erre
Tommy!
Minden rendben van.
A fájlokat csoportonként számoztam. 023-ig a méretezett anyagok, 030-069 az összeállítási rajzok ,valamint a lövegcsövek méretezett rajza, 100-113 a színes nyomatok, a 200-as csoport meg az egyéb részek.
A bordák csak így fértek fel, ezért a saláta kinézet.De minden ott van.
Sebi 432835 2010. március 28. 23:35
Válasz erre
Szia !

Itt összehasonlíthatod, hogy milyen a maratás, a maketten lévő alkatrészekhez képest:

www.modelwarships.com/reviews/ships/dkm/bismarck/350-revell-peek/rvl-review.html

Hasonlítsd össze a Szabi által adott linken lévő képekkel és szerintem rá fogsz jönni, hogy ez a maratás igencsak megéri az árát. Persze a dolog függ a pénztárcád teherbíró képességétől, másrészt van egy-két dolog, amit mondjuk sztirolból is meg lehet csinálni.
uzsee 432834 2010. március 28. 22:30
Válasz erre
Te még jobban is járnál nálam. Nekem a 1/144-es Fletcherhez 25 ezer lett volna a 4 csomag maratás :P
Zacsi 432833 2010. március 28. 22:12
Válasz erre
Euardnál megtaláltam már de azért köszi szépen. hát nem tuom megéri e a pénzét :D Az biztos hogy nagyon szép de 14 ezret... :D
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.