<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Essex | Adatlap | 432822 | 2010. március 28. 00:21 | ||
Tommy | Adatlap | 432821 | 2010. március 27. 22:20 | ||
Nekem simán lejött. lucky! A méretaránnyal kell variálnom még, vagy úgy ahogy van nyomtathatom? 1/200 lenne az arány. üdv Tommy | |||||
lucky | Adatlap | 432820 | 2010. március 27. 20:50 | ||
Na nee...:))) | |||||
lucky | Adatlap | 432819 | 2010. március 27. 20:49 | ||
Miért mi a gond a data-val? letöltéskor klikk az ingyenes letöltésre, és utána a lista alján lévő nem élek vele feliratra Ezután vagy a letöltés indítása jön fel vagy visszaszámol. Ha második jön be akkor ki kell várni és már lehet is tölteni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 432818 | 2010. március 27. 14:53 | ||
SImi | Adatlap | 432817 | 2010. március 27. 11:34 | ||
Szia! Jó lett a merülés mérő skála. Különösen impresszív a szögecselés! - nagyon jó! | |||||
Laci | Adatlap | 432816 | 2010. március 26. 23:18 | ||
Szia Józsi! Simi által tanult eljárással -köszi Simi-,vékony sztirol lapból vágtam ki vékony csíkokat,majd azt orvosi szikével méretre vágtam.Ezután pillanatragasztót cseppintettem egy lapra,és a szike hegyével ezeket a lapokat belemártottam a "ragacsba",és úgy helyeztem fel a testre.Egy maszkolószalagra felrajzoltam a jelölések helyét,és felragasztottam a testre.Így lett egyenes a merülés mérő. Viszont nem bírtam magammal,és így megcsináltam a jobb oldalát is. Üdv! | |||||
Tommy | Adatlap | 432815 | 2010. március 26. 23:18 | ||
na jó, majdnem egész...:D | |||||
Tommy | Adatlap | 432814 | 2010. március 26. 23:17 | ||
Jozsi | Adatlap | 432813 | 2010. március 26. 22:14 | ||
Szeva Laci! Mivel csináltad a merülés mérőt? Üdv.: Jozsi | |||||
lucky | Adatlap | 432812 | 2010. március 26. 19:11 | ||
Tommy! egy anyag a Viribus Unitisról data.hu/get/2381423/MK_2001_03_Austro-hungarian_battleships_VIRIBUS_UNITIS_class.rar És az SMS Szent István data.hu/get/2381302/Szent_Istvan.part1.rar.html data.hu/get/2381304/Szent_Istvan.part2.rar.html | |||||
Laci | Adatlap | 432811 | 2010. március 26. 18:15 | ||
lucky | Adatlap | 432810 | 2010. március 26. 17:07 | ||
Uraim! A Szent István szkennelése és a lövegcsövek méretezése kész. Jelenleg megy fel a data-ra. | |||||
SImi | Adatlap | 432809 | 2010. március 26. 16:12 | ||
Kalóz | Adatlap | 432808 | 2010. március 26. 14:16 | ||
Simi! Szerintem a végső megmunkálás nyomai. Inkább csak díszitésül szolgálnak, egyéb szerepük nincs. | |||||
SImi | Adatlap | 432807 | 2010. március 26. 08:21 | ||
Hajókovács! Akkor ezek a sávok ezen a csavaron szintén ennek a marógépnek a nyomai? Ezeknek (a sávoknak) lehetett valami szerepe? | |||||
lucky | Adatlap | 432806 | 2010. március 26. 07:37 | ||
Tommy! Egyszer majd kérni fogok tőled vmit... :))) | |||||
lucky | Adatlap | 432805 | 2010. március 26. 07:35 | ||
Hajócsavar ügyben: CNC maró? DE itt meg kell csinálni a csavar rajzát, és annak un G kódját, a marópálya miatt.. | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432804 | 2010. március 26. 06:59 | ||
SImi! Dehogynem a hajócsavar nyers bronz öntvényként kezdi de a felületi megmunkálás az mindig géppel történik. Még a mai modern hajócsavarok is , a leveleket eggyenként öntik le a tengelycsonkkal együt. A magas százalékban ötvözött bronznak meglehetösen nagy a zsugorodása, ezért rátartással öntk. A mai nagy hajók csavarjai álltható,szögben elforgatható levelekkel vannak szerelve.A felületüket szinte a polirozásig simára csinálják. Én a Titanichoz ha nem is bronzból de sárgarézből csináltam a csavarokat. | |||||
Tommy | Adatlap | 432803 | 2010. március 26. 00:20 | ||
lucky! Szerintem ezt nem fogom tudni neked meghálálni. | |||||
SImi | Adatlap | 432802 | 2010. március 25. 23:49 | ||
Szia! Akkor mégsem öntötték a csavarokat? Mármint az igaziakat - eddig erről hallottunk... (A Titanic-hoz miből készítetted a csavarokat? - csak zárójelben merem megkérdezni.) | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432801 | 2010. március 25. 20:06 | ||
A válasz a SIminek célozva, de a Lacinak szánva: A hajócsavarokat ha fix állásuak, csigamaró géppel készitik ez végül is egy horizontál eszterga és egy marógép keveréke. Viszonylag egyszerű jószág, állitható végálláskapcsolók között jár szépen ide oda órákon keresztül a marófej, a csavar élszög emelkedést egy megválasztott menetemelkedésű orsó ( ami cserélhető)biztositja. A GANZ DANUBIUS HAJÓGYÁR - ban 1985.-ben egy közel száz éves csigamarón gyártották a modern hajók csavarjait. De azért összefusizni egy ilyen gépet azért nem egyszerű. Én annak idején a Titanichoz a hajócsavar leveleit lemezből hajtottam le és hegesztettem be az agyba azaz a kúpba. De a Rácz Laci bácsi a maga 1:1OO - as Bismarc- jához az ékszerész fiával öntette le a három darab hajócsavart . Megkérdezhetnéd tölle , hátha meg van még a minta . | |||||
EDE | Adatlap | 432800 | 2010. március 25. 19:29 | ||
Essex, uzsee! Olvasva a hajócsavaros gondokat, a mi anyahajónk vízvonalas lesz! :) | |||||
lucky | Adatlap | 432799 | 2010. március 25. 19:01 | ||
Tommy! Igen van egy alsó és egy felső felük. A kettő között meg van egy vízszintes borda is. A szkennelés már meg van, de az ágyúcsöveket még mérni kell. Ez egy full extrás kit, lézer vágott darabokkal és esztergált ágyúcsövekkel. | |||||
Tommy | Adatlap | 432798 | 2010. március 25. 17:43 | ||
Laci! Igen, itt jobban látszik minden. Köszi! (de azért a cikk még mindig érdekel ám..:D) lucky! A bordák, ha jól látom, a Szent Istvánnál is több részből állnak. Üdv Tommy | |||||
Kalóz | Adatlap | 432797 | 2010. március 25. 16:30 | ||
sajnos ez van! | |||||
lucky | Adatlap | 432796 | 2010. március 25. 16:22 | ||
Hát ez sem túl jó hír...:( | |||||
Laci | Adatlap | 432795 | 2010. március 25. 16:10 | ||
Üdv mindenkinek! Felteszem a nagy kérdést!Ki az aki el tudná nekem készíteni a Bismarck hajócsigáit? Persze ha kell fizetek érte!A mellékelt tervrajz nem 1:50-ben van.A csiga teljes átmérője 48 mm,a csigakúp hossza 34 mm, átmérője 14 mm. 2 db balra forgó,és 1 db jobbra forgó kellene.4-s menetes tengely megy bele.(Persze ha valaki meg tudná nekem csinálni...) Itt nálunk senki sem foglalkozik vele,ha igen csak igérgetik. Köszönöm előre is! Üdv! | |||||
Kalóz | Adatlap | 432794 | 2010. március 25. 15:38 | ||
A Vörösmarty-t ráadásul nem is nálunk gyártották, így vajmi kevés tervanyag maradhatott róla. Nem, mintha a többiekében dúskálhatnánk még a belvízi hajókékban sem. Amikor a Jókain dolgoztam, szinte minden rajzot nekünk kellett elkészíteni, mert semmit nem lehetett megtalálni róla. | |||||
lucky | Adatlap | 432793 | 2010. március 25. 15:27 | ||
Laci! Sajnálatos a gyenge felhozatal. De ez az oldal hasznos. | |||||
Laci | Adatlap | 432792 | 2010. március 25. 13:50 | ||
Laci | Adatlap | 432791 | 2010. március 25. 13:33 | ||
Akkor minden a legnagyobb rendben! Üdv,és még egyszer köszönöm a segítségetek! | |||||
Kalóz | Adatlap | 432790 | 2010. március 25. 13:13 | ||
Persze, hogy szent a béke. Azt hiszem, hogy semmi olyan nem történt, amiért haragudni kéne.Aki többet tud, annak illik elmondani, ha már megkérdezte valaki,ha meg nem jól tudta, és kijavították, akkor meg pláne nincs ok sértődésre, sőt!... Köszönömöt illik mondani. Eléggé sajnálatos, hogy bizonyos dolgokról még szakmai, vagy annak tűnő körökben is hibás állásfoglalások jelennek meg, ami persze egy szakembert nem téveszt meg, de egy laikus honnan tudná a tutit? Ezért is vannak az ilyen fórumok, hogy ami szükséges, azt pontosan, helyesen ismerje meg, már aki rákérdez, elsősorban, de a sima érdeklődők is. Üdv: Kalóz | |||||
Laci | Adatlap | 432789 | 2010. március 25. 12:43 | ||
Lucky! Magyar hajókkal kapcsolatban igen gyenge a felhozatal.Leginkább oldalnézeti jellegrajz,és néhány adat illetve kép van róluk. Eddigi legnagyobb modern "hajónk" a Vörösmarty volt,144 m hossz.,és 22,5 m széles.www.hajoregiszter.hu/index.php Üdv! | |||||
lucky | Adatlap | 432788 | 2010. március 25. 12:12 | ||
Laci! Magyar dolgok terén már ketten vagyunk a csodálkozók. Hajócsavar ügyben másnak is segítség volt.:) De ha már szóba kerültek a magyar hajók. A Mahart hajóiról rajzokat lehet-e valahol találni? Egyszer kéne építeni egyet... | |||||
Laci | Adatlap | 432787 | 2010. március 25. 11:57 | ||
Ejnye bejnye emberek! Ne vitatkozzunk azon,hogy mint,meg hogy!Én csak arról akartam tudomást szerezni,hogy a Bismarck hajócsigái milyen színűek voltak eredetileg.Ugyanis láttam fekete,szürke és bronz színűben (makettet).Tehát ahogy olvastam a bronz az anyaga az ilyen csigáknak.Ebből kifolyólag az én majdani hajócsigáimat is bronz színűre kell festenem.Ha meg van olyan vállalkozó szellemű segítőkész egyén aki nekem ezt ki bírná esztergálni,esetleg önteni,akkor is tudnom kell a szín fajtáját a tökéletes megjelenés érdekében.Ugyanis lehet műanyag,réz,vas vagy bármi.A színe akkor is ezek szerint bronz. Utószóként annyit fűznék hozzá,hogy köszönöm,mind SIMI,mind KALÓZ barátunk segítségét!Nélkületek ezen a téren is hülyén halnék meg.Szóval mindketten segítettek valahol! Aztán szent a béke! Üdv! | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 432786 | 2010. március 25. 11:51 | ||
Laci! Ha itt kutakodsz, talán van olyan csavar, ami jó s hajódra: www.hobby-lobby-modellbau.com/onlineshop/index.php/cat/c387_3-Blatt-D-Typ.html | |||||
SImi | Adatlap | 432785 | 2010. március 25. 11:22 | ||
Szia! "... makettek csavarjait valóban műanyagból készítik, általában." Már megbocsáss, de én tudatosan "hajómodell"-t írtam, ugyanis Laci barátunk nem műanyag kitet "dob" össze (mint én), hanem egy 1/100-as Bismarck-ot épít. Ehhez gyűjti az infókat. Tehát az ő esetében a megfelelő anyagról is el kell gondolkodni. Ezért kérdeztem:"A hajómodellek csavarját is bronzból készítik?" Véleményem szerint annak a kurei 1/10-es Yamato-nak a csavarjai sárgarézből vannak... néha be kell érni azzal, ami a legjobban hasonlít, de beszerezhető, megmunkálható stb. Persze ha tudsz neki bronzot szerzeni ehhez, akkor kérlek segíts rajta. | |||||
Kalóz | Adatlap | 432784 | 2010. március 25. 10:54 | ||
Igazad van, a makettek csavarjait valóban műanyagból készítik, általában. Viszont a szín megállapításához az eredeti anyag pontos információkat szolgáltat. Ezért nem kötöttem bele, hogy a bronznak nem sárgaréz a színe. És bronz makettfesték létezik, tehát azzal nyugodtan lehet pingálni ezeket az apróságokat. Üdv: Kalóz | |||||
SImi | Adatlap | 432783 | 2010. március 25. 10:13 | ||
Szia! A hajómodellek csavarját is bronzból készítik? Lehet. De itt az eredeti kérdésben a színről volt szó, nem az anyagról - és én elsősorban erre szerettem volna válaszolni ill. segíteni. A Mutsu-képet is ebből a célból tettem ide, nem pedig azért, hogy bebizonyítsam, hogy sárgarézből készült. | |||||
Kalóz | Adatlap | 432782 | 2010. március 25. 09:44 | ||
Szia! Simi! A Mutsu hajócsavarja egyértelműen Bronz, kicsit csiszolással feldíszítve. A makettek színezése nem mindig pontos. Azt6 hiszem az egész téma abból indult, hogy az egyik helyen így adják meg, a másik helyen meg amúgy. A hajócsavarokat egyébként öntik, és utána különböző forgácsoló eljárásokkal(marás, köszörülés stb) adják meg a végső alakját, profilját stb. Már bocsi, de szakmámból adódóan van némi tapasztalatom hajócsavar ügyekben. Kalóz, a nyugdíjas hajómérnök. | |||||
Essex | Adatlap | 432781 | 2010. március 25. 09:38 | ||
"Már csak azt nem értem,hogy miért mutatják össze-vissza a különböző makettek gyártói,hogy milyen színűre kell festeni" Szerintem mindegyik bronz, réz vagy arany színűnek mutatja, de nem emlékszek olyanra, hogy pl. piros lenne. Legföljebb az fordul elő, hogy egy oldalnézeti ill. átfogó ábrán nincs külön megjelölve más színnel. A külön ábrán szerintem mindig jelölik. | |||||
SImi | Adatlap | 432780 | 2010. március 25. 09:10 | ||
Laci! Szerintem Hajókovács barátunk biztosan tud segíteni neked ez ügyben. Különben úgy tudom, hogy esztergálással, marással szokták a hajócsavart elkészíteni. | |||||
Laci | Adatlap | 432779 | 2010. március 25. 07:56 | ||
Simi! Köszi a fárasztó kutatásodat,valamint a segítségedet ezügyben.Tegnap én is még utánajártam a propellerrel kapcsolatban,és a Bismarck csavarjait is bronz színűeknek írja-mutatja.Viszont a másik problémám az,hogy nem tudom,hogy a fenébe csináljam meg a hajócsavarokat,ugyanis még önteni,sem öntöttem soha formát,és esztergálni sem tudok.Annak örülnék ha valaki tudna nekem ebben segíteni... Már csak azt nem értem,hogy miért mutatják össze-vissza a különböző makettek gyártói,hogy milyen színűre kell festeni. Üdv! | |||||
Essex | Adatlap | 432778 | 2010. március 24. 23:22 | ||
Ja, tényleg. :-))) A munkahelyen épp hogy csak átrohantam a képeken. Pedig az orr rész igen csak feltűnő... | |||||
SImi | Adatlap | 432777 | 2010. március 24. 20:59 | ||
Laci! Nem akarlak befolyásolni a réz szín tekintetében, de itt van néhány "elgondolkodtató" fotó. Az a furcsa propeller a Mutsu csatahajó erdeti csavarja volt. Ma a kurei Yamato múzeum előtt van kiállítva teljes életnagyságban. A másik képen a múzeumban található híres 1/10 -es Yamato modell látható. A csavarok színe is talán kivehető... A döntés a tied, de nézz körül komoly modellek területén is. | |||||
Laci | Adatlap | 432776 | 2010. március 24. 20:48 | ||
Simi,Kalóz! Köszönöm a gyors válaszotokat!Simi válasza egyértelművé tette,hogy sárgaréz színűek,és ezt biztos forrásból tudja.Kalóz válasza viszontfelvilágosított arról,hogy melyik vízhez melyik alapanyag passzol.Tehát ha jól értem az édesvíz nem eszi annyira,mint a sós víz a fémet,ezért is inkább bronzból csinálják a tengeri utakra tervezett hajókat.Tudomásom szerint a bronz ötveözetet egyáltalán nem eszi a sós víz.Tehát mint írta Kalóz,a szín így egyértelmű. KÖSZÖNÖM! Üdv! | |||||
EDE | Adatlap | 432775 | 2010. március 24. 20:45 | ||
Essex! A Monterey az igen, de ez a Sangamon! Szerintem a cikk szerkesztője összekeverte a CVL-26-ot, a CVE-26-al. Az egyik könnyűhordozó, a másik kísérő. De gondolom ezt neked nem kell ecsetelnem. :) Igen feltűnő a négy kémény hiánya, meg a tömpe orr! | |||||
Sebi | Adatlap | 432774 | 2010. március 24. 19:09 | ||
Szia ! Nekem lenne egy tippem. A bronzhoz keverj egy kis feketét. Az szerintem le fogja tompítani a csillogást. | |||||
Essex | Adatlap | 432773 | 2010. március 24. 16:29 | ||
Lehet, hogy meg fogsz lepődni, de azért írták Independence-osztályúnak, mert az. :) www.navsource.org/archives/02/26.htm Nekem meg az a furcsa, hogy miért nem kék a fedélzet? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1) Bennem meg sem fordult annak a lehetősége, hogy "full hull"-osra csináljam. :-)
2) Az Essex csavarjaival nem lenne ilyen gond, mert ugye adják hozzá, viszont mintha az amcsi fórumon szó lett volna olyasmiről, hogy a hajócsavar tengelyének a rögzítése nem olyan, mint az eredetin.