<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
uzsee | Adatlap | 432772 | 2010. március 24. 14:36 | ||
Tényleg nem rossz. Csak furcsa nekem megszokni, hogy a kísérő hordozók parancsnoki tornya ilyen kicsi (bár ennél már csak a japánok torony nélküli Hosho-ja furcsább) . Előzmény: (432769) EDE 2010. március 24. 14:04 | |||||
Kalóz | Adatlap | 432771 | 2010. március 24. 14:29 | ||
A hajócsavarok általában bronzból készülnek, kevés kivételtől eltekintve belvizeken használnak acélöntvényeket vagy alumíniumot, sporthajóknál rozsdamentes csavarokat is. Azt hiszem, mindegyik anyag színe egyértelmű. Kalóz | |||||
EDE | Adatlap | 432770 | 2010. március 24. 14:26 | ||
Csak azt nem értem, hogy miért írják azt, hogy Independence osztályú? | |||||
EDE | Adatlap | 432769 | 2010. március 24. 14:04 | ||
Ez a modell volt, azt hiszem, de azon az oldalon az egész építési projekt fotókkal volt dokumentálva. Nem rossz, mi! | |||||
SImi | Adatlap | 432768 | 2010. március 24. 13:16 | ||
Lacikám! Én nem tudom konkrétan milyen színű volt a Bismarck hajócsavarja. Csak azt tudom, hogy eddig minden valamire való hajón - legyen az japán, amerikai, vagy brit stb hajómodell - sárgaréz színű volt a csavar. Így én is mindig ilyenre festem. A csavartengelyt mindig a test színére fújom, mert megboldogult Katona Miklós (több tengerészeti témájú könyv írója) és Szimon Miklós (ő hosszújáratú tengerészkapitány volt) barátaim azt mondták, hogy azt olyanra kell, és hogy ők olyat még nem láttak más színben. | |||||
uzsee | Adatlap | 432767 | 2010. március 24. 12:39 | ||
EDE | Adatlap | 432766 | 2010. március 24. 11:59 | ||
Essex! Szerintem kár volt! Sose lehet tudni, mikor lesz az ember időmilliomos! :) Ez a "csónak" alig több, mint 1m lenne! Nem is olyan vészes. Bár ekkora munkához szerintem csapat kéne! Tavaly belinkelte valaki az osztrákok Sangamonját. Azt láttad? | |||||
Essex | Adatlap | 432765 | 2010. március 24. 11:47 | ||
Leheccséges, régen volt. :) | |||||
Laci | Adatlap | 432764 | 2010. március 24. 10:56 | ||
Lucky! Ez igazán szép,viszont azt nem értem a mai napig,hogy a leghíresebb magyar hajónkat nálunk miért nem lehet kapni?Sőt ami igazán felháborító,hogy mégcsak semmiféle kiindulópont sincs,senki nem foglalkozik vele (kivéve azt a pár embert,aki megépítette),hogy legalább mi hajósok,nemutolsósorban MAGYAROK büszkék lehessünk rá. Simi! Van egy kis gondom a Bismarck hajócsigáival kapcsolatban.Szinte minden ember bronz színűre festi.Van ahol feketének festik -szerintem fekete kizárva-,láttam szürkének is.Viszont a bronz elvileg fényes,és még a bundesarchiv fekete-fehér eredeti képein sem éppen fénylőek.Kérdésem szerinted milyen lehet akkor?Köszi! Üdv! | |||||
uzsee | Adatlap | 432763 | 2010. március 24. 10:34 | ||
Az nem ilyen 50th Anniversary-s Academy-Minicraft volt? | |||||
Essex | Adatlap | 432762 | 2010. március 24. 10:02 | ||
Én is álmodoztam annak idején 1:144-ben építeni a Gambier Bay-t, erről van Anatomy könyv. Volt már hozzá egy Academy Avenger-em is, de aztán eladtam a repcsit. Nem kellett volna? :-))) | |||||
lucky | Adatlap | 432761 | 2010. március 24. 08:50 | ||
Hajókovács | Adatlap | 432760 | 2010. március 24. 08:21 | ||
Szia Laci! Mint a 77OO ss. hsz. ben is irtam a "Neszmélyi Hajó Skanzen" ben lessz az othona, de több alkalommal Budapesten is megjelenik különféle rendezvényeken. Üdv János | |||||
Laci | Adatlap | 432759 | 2010. március 24. 08:11 | ||
Szia Jani! A nemjóját...Ez nem semmi!Ha kész lesz,mikor és hol lehet majd ezt pontosan megnézni? Üdv! | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432758 | 2010. március 24. 07:33 | ||
Hajókovács | Adatlap | 432757 | 2010. március 24. 07:30 | ||
SImi! Itt talán be látni a toronyba. | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432756 | 2010. március 24. 07:27 | ||
SImi! Az a kormányállás, ami nem forog együtt a toronnyal , hanem egyhelyben marad. Ha benézel a torony belsejébe, látszik az az oszlopszerű talpazat ami tartja a kormányállást és ez körül forog a torony. Keri! Ahogyan a dolgog haladnak, május közepére készen lesz az acélszerkezeti munka és akkor kerül vissza Neszmélybe a Szent Ilona öbölbe és ott folytatódik a munka . Ahol mindenkit szeretettel várunk egy egy kellemesen és hasznosan átdolgozott hétvégékre. Természetesen szállást a lakóhajón biztositunk. Üdv. János | |||||
Keri | Adatlap | 432755 | 2010. március 24. 05:52 | ||
Szia Jani! Ez nagyszerű,nem gondoltam volna,hogy megvalósítják záros időn belül.Mikor érkezik vissza az alapítványhoz? Keri | |||||
SImi | Adatlap | 432754 | 2010. március 23. 22:53 | ||
A lövegtorony tetején az a henger a tűzvezetőpont? | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432753 | 2010. március 23. 20:51 | ||
Laci | Adatlap | 432752 | 2010. március 23. 20:08 | ||
Sebi! Semmi gond,csak már majdnem megijedtem,hogy én néztem el valamit!Viszont nem tudomén sem,miért írták ezüstszürkének... Üdv! | |||||
Sebi | Adatlap | 432751 | 2010. március 23. 20:02 | ||
Szia ! Nem, nem hazudnak. Az én forrásaimban is ezek a színek vannak. Akkor az ezüstszürke egy fordítási hiba lehetett. | |||||
uzsee | Adatlap | 432750 | 2010. március 23. 19:36 | ||
Valahogy éreztem, hogy sok macera is lesz majd a konvertben. WEM-nek van készlete a hangárhoz, gépekhez meg magához a hajóhoz, de a felszállófedélzetre nincs. Ez meg csak az egyik álmom. Legfeljebb a másikat valósítom meg az Admiral Hipper és a Prinz Eugen képében :)) | |||||
EDE | Adatlap | 432749 | 2010. március 23. 19:11 | ||
uzsee! A Trumpi Hornettel valami bűzlik. A felszálló fedélzet nem hasonlít az eredetire. Nem tudom, adtak e már ki hozzá valami javító szettet. Ugyanakkor azt tudni kell, hogy a Hornet hivatalosan nem is Yorktown osztályú. A háború előszelére vették elő újra a terveket, és kissé módosították, mivel a vadonás új Essexek gyártására tovább tartott átállni. Mivel több kisebb-nagyobb módosítás volt a Yorktownhoz képest, a konvert nem is olyan egyszerű. Főleg, ha megfigyeljük, hogy az Ent-ot folyton módosították, pl. 43 októberére a tornyot erősen átépítették, erősítették a torpedóvédelmét, meg megrakták 40-es Bofforsokkal. Láttam a neten 2 ilyen konvertet. Az egyi 42-es midway-i, és ha jól emlékszem a Tom's Modelworks átépítő szettjét használta. A másik egy kései, 44-es állapot, ahol a tornyot nagyon szépen átépítették, de balga módon lehagyták a fedélzet oldalán lévő 40-es Bofforsokat, melyek pilonjai pedig elég jellegzetessé teszik hajót ebben a korban. A Trumpi Hornet felszálló fedélzete sajnos az Enterprise-éra sem hasonlít rendesen, a pontos modellhez át kell építeni azt is. Gondolom ezek után már rájöttél, hogy nekem is megfordult a fejemben ez a terv. Egyelőre marhára örülök, ha egyáltalán sikerül hozzákezdeni a Franklinhez. Még egy - már bocs az ömlengésért - álmodozni mindig érdemes, hátha egy valóra válik. Nekem ez: 1/144-ben vagy 72-ben egy II vh-s hordozó. Egy osztrák csapat megépítette 72-ben a USS Sangamont. 144-ben nehezebb repcsiket szerezni, de nem is lesz a hajó 2m hosszú- -bár ez nem mindenkit zavar. | |||||
uzsee | Adatlap | 432748 | 2010. március 23. 17:12 | ||
Ahogy mondod :)) Újabban én is szemezgetek a Trumpeter 1/350es Hornetjével, de érdekes módon a Yorktown osztályból az Enterprise-t valamiért kihagyták a sorból... Pedig az jobban érdekelne. De ha majd eléggé kiürült a fiókom akkor beruházok majd egy Hornet --> Enterprise konvertbe. | |||||
EDE | Adatlap | 432747 | 2010. március 23. 14:32 | ||
uzsee! Igen, olvastam. De a neten is van bőven info. Amúgy végülis mindegy, hogy melyik Essex, a fő szempont, hogy Corsaire is legyen rajta. Szerintem több géptípussal érdekesebb. | |||||
uzsee | Adatlap | 432746 | 2010. március 23. 14:15 | ||
Nincs mit :)) Ja és csak most jutott eszembe, de lehet már olvastad. Munkatársam megvette az e havi Aranysast és van benne egy cikk a Franklin 1945 Március 19-ikei megtámadásáról. Bár én még nem olvastam el... | |||||
SImi | Adatlap | 432745 | 2010. március 23. 09:44 | ||
Ez egy elborzasztóan bonyolult, de nagyon szép hajó! | |||||
EDE | Adatlap | 432744 | 2010. március 23. 09:36 | ||
Laci | Adatlap | 432743 | 2010. március 23. 08:03 | ||
Hajókovács! Köszönjük a felvilágosítást mindenki nevében!Ezért jó ez a csapat,mert mindenki tud valamit,és ha ezeket összerakjuk kialakul a kép. Köszi még egyszer! Üdv! | |||||
Sszabi | Adatlap | 432742 | 2010. március 23. 07:46 | ||
nemtudom ki hogy van/lesz vele de nekem nagyon tetszett: www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/nagato-350-jhl/jhl-index.html | |||||
Laci | Adatlap | 432741 | 2010. március 23. 07:44 | ||
Sebi! Na most nem kavarsz bele a dolgokba,sőt csak erősíted bennem azt,hogy minél biztosabb legyek a színekkel kapcsolatban.Így most megint utánanéztem a Bismarck festésével kapcsolatban,de meg kellett nyugtatnom magam,mert egy német könyv szerint is ez a festés volt rajta.(Kép mellékelve!) Lefordítva annyit jelentene: "A világítás,szellőzők és hullámtörő az előírás szerint a test vonala fölött világos szürke (RAL 7001) színű,közben minden kikötőbak és horgony a RAL 7000-rel lett fújva." Ha ők hazudnak,akkor bocsi érte! Üdv! | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432740 | 2010. március 23. 07:12 | ||
Szia Laci! Azok az apróságok magnézium ötvözet tömbök vas lemezre sajtolva és igy egy konzolon keresztül felhegesztve a külhélyra. Azt a célt szolgálják , főleg a nem festett és mozgó, forgó alkatrészeknél, hogy a tenger sós vize és a fém alkatrészek között ne lépjen fel potenciál különbbség igy ne keletkezzen elektrókémiai reakció.Ilyen kis fém lapok szoktak lenni a hajó orránál és a tatnál is , persze csak a vizvonal alatt. | |||||
SImi | Adatlap | 432739 | 2010. március 22. 22:22 | ||
Laci! Be kell lássam, Bismarck-ügyileg sokkal felkészültebb vagy, mint én. Jók lettek a kormánylapátok is azokkal az "izék"-kel. Csak így tovább, ezzel a lendülettel! | |||||
Sebi | Adatlap | 432738 | 2010. március 22. 22:14 | ||
Szia Laci ! Nem akarok bekeverni, de amennyire tudom, a német hajók festése a háború előtt és a korai években sötétszürke törzs és világosszürke felépítmény volt. Ezt dunkelgrau 51-nek és hellgrau 50-nek hívták és kb. úgy nézhettek ki ahogy a 7814-es hozzászólásodban mutattad a képen. Középszürkét csak 1942-től használtak. Ezüstszürke gyakorlatilag nem volt. | |||||
uzsee | Adatlap | 432737 | 2010. március 22. 21:58 | ||
EDE jól jártok vele ha onnan rendeltek. Nekem eddig csak jó tapasztalatom van velük :)) | |||||
Laci | Adatlap | 432736 | 2010. március 22. 21:19 | ||
Simi! Mint ahogy Sszabi is írta,valóban a test és a felépítmény nem egy színű.Az első Bismarck makettem (Revell 1:400) színösszeállítása szerint a vízvonal,tat-orr álca fekete,vagy a test és felépítmény egérszürke.Holott nem kis utánajárás és eredeti (német) források szerint,a vízvonal antracit,a tat-orr,grafit,a test közép,és a felépítmény ezüst szürke.Arról nem is beszélve,hogy a fedélzet nem krémszínű,hanem,mint tudjuk tikkfa.Gondolhatod milyet néztem én is mikor kiderült,hogy töke van a menyasszonynak.Szóval ezek a színek mind az eredeti szín alapján lettek kikavartatva.A fotó sem az eredeti színt adja vissza,ugyanis ott a test elég kékes árnyalatú,viszont a különbség látható szerintem. Egy másik téma.A mai nap lemeóztam a festést,és bizony találtam rajta utólagos javítani valót.Ahol ugye a szórópisztoly nem fér oda,ott bizony az ecset a főnök.Fehérrel lefestettem a kormánylapáton,valamint a tengelybölcső tartón levő lapokat.Ezek fogalmam sincs mi célt szolgának,úgyhogy ne is kérdezd mik ezek! Üdv! | |||||
Sszabi | Adatlap | 432735 | 2010. március 22. 21:06 | ||
Sszabi | Adatlap | 432734 | 2010. március 22. 20:52 | ||
A dőlésszöggel itt most az a probléma, hogy a hajó orra itt szinte függőleges sztem, mint a lövegtornyok vagy a felépítmény bal oldala (amit ér a nap), persze ez nem feltétlen mérvadó, de én is azt láttam több fórumon és oldalon is, hogy a test és a felépítmények színe nem egyezett meg. | |||||
SImi | Adatlap | 432733 | 2010. március 22. 18:52 | ||
Lacikám! Remélem, nem ez a fotó az alapja a különböző festésnek, mert itt a felületek különböző dőlésszöge és megvilágítása miatt van elsősorban ez az erős eltérés a test és a felépítmények közt. (Különben őszintén megvallva csodálkozom azon, hogy a két rész különböző színű lett volna, de nyilván te jobban tudod, mert bizonyára utána jártál a dolognak. Én eddig pályafutásom során ilyennel nem találkoztam: a hajók testét és felépítményét is ugyanarra a színre kellett festeni.) | |||||
Laci | Adatlap | 432732 | 2010. március 22. 18:27 | ||
Simi! A Bismarck felépítménye már nem egyezik a hajótest színével,ugyanis a test középszürke,a felépítmény viszont ezüstszürke. A mellékelt képen jól látható a két szín közötti különbség!Szóval ne aggód emiatt!(De azért rendes tőled!) Üdv! | |||||
EDE | Adatlap | 432731 | 2010. március 22. 18:17 | ||
Essex! Akkor áprilisban (fizetés után) megpróbáljuk azt a tatabányai céget! | |||||
SImi | Adatlap | 432730 | 2010. március 22. 13:58 | ||
Laci! Az a horgony nincs ráöntve a testre, külön darab volt. Közelebbről persze látszik, hogy "rendes" horgony. Volna egy kérdésem: mikor lesz a felépítmény többi eleme lefestve? Csak azon aggódok, hogy nehogy úgy járj, mint egyszer én: a kettő közt időben eltelt vagy fél év, és a lakkozatlan testnek más színárnyalata lett, mint a frissen festett felépítményeknek; nyilván ott már kicsit öregedésnek indult a festék.Pedig a napsütéstől is igyekeztem távol tartani. | |||||
Laci | Adatlap | 432729 | 2010. március 22. 09:54 | ||
Simi! Te mindig le tudsz minket nyűgözni!Egy apró kérdés:téged ismerve a horgonyt ugye megcsinálod rajta,és nem öntési imitációként hagyod rajta? Nagyon szép lett!Elismerésem! Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 432728 | 2010. március 22. 09:14 | ||
Laci | Adatlap | 432727 | 2010. március 22. 00:45 | ||
Üdv Hajósok! Most akkor mindenkinek válaszolva: -Uzsee,Sebi:köszönöm az elismerést -Narn:de még milyen jó ránézni,már több,mint egy éve várom ezt a pillanatot -Tommy:köszi szépen,türelem,eljön neked is ez az idő -Simi:neked is köszi,a test igen kényes felület,mint írtad.Lakkozva még nincs,mert a balti csíkok,valamint a tat és orr álcázás még nincsenek felfestve.Majd csak utána lehet teljesen lelakkozni. Üdv! | |||||
Essex | Adatlap | 432726 | 2010. március 22. 00:09 | ||
"Közben én is lefestettem a Prince of Wales testét ... Festés szempontjából ez a legizgalmasabb, mert ez a legnagyobb felület: itt nem lehet hibázni;" Lehet, csak nem érdemes... :-))) EDE: Hát mikor rendeljünk? :-) Nekem kéne 4 doboz F6F Hellcat. Ha neked nem sürgös a pénz, akkor rendeld meg, és az átvételkor kifizetem. Ha előbb kell a pénz, akkor azt is megoldjuk. | |||||
SImi | Adatlap | 432725 | 2010. március 21. 23:34 | ||
Szia! Szépen sikerült a festés, gratulálok! Közben én is lefestettem a Prince of Wales testét, szerintem az is egész elfogadhatóan sikerült. (HA lesz időm, majd teszek fel én is néhány képet róla.) Festés szempontjából ez a legizgalmasabb, mert ez a legnagyobb felület: itt nem lehet hibázni; a kisebb felületeknél ha nem egészen tökéletes a festés/lakkozás, nem olyan szembeötlő, de a testen, ott nagyon. Apropó, a Bismarck le is van lakkozva? | |||||
Tommy | Adatlap | 432724 | 2010. március 21. 23:19 | ||
lucky! A vastagság nekem is 2mm lesz. Csak én műanyag lemezből vágom ki. De köszönöm az erőfeszítéseidet. Laci! Szép munka! Bár a Viribusom lenne ilyen már...:) Üdv Tommy | |||||
Narn | Adatlap | 432723 | 2010. március 21. 23:03 | ||
Nagyon szép lett és gondolom jó érzés ránézni, hogy már itt tartasz vele. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |