<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sebi | Adatlap | 432686 | 2010. március 18. 20:12 | ![]() | |
Baboon | Adatlap | 432685 | 2010. március 18. 20:10 | ![]() | |
Sziasztok! Valószínű a hétvégén nekiállok összetenni életem első hajóját (életem 3. makettje :D) és a kérdésem az lenne hogy ti hogy csináltok a hajóra rozsda megfolyásokat? www.falconbbs.com/m33-054.jpg ezen látni mire gondolnék. Köszönöm. | |||||
Laci | Adatlap | 432684 | 2010. március 18. 19:59 | ![]() | |
ChevyG! Azt hiszem mindkettőnk nevében megköszönhetjük! Apropó!A mai nap lefújtuk a test víz alatti részét.Mivel ma száradnia kell,csak holnap tudjuk szürkével a víz fölötti részt lefesteni.Az legyen meglepi,hogy milyen lett a végeredmény! Üdv! | |||||
ChevyG | Adatlap | 432683 | 2010. március 18. 18:47 | ![]() | |
SImi, Laci! Csodálatos munkák! Gratulálok mindkettőtöknek! Üdv! | |||||
lucky | Adatlap | 432682 | 2010. március 18. 18:40 | ![]() | |
Akkor nincs más hátra ki kell bontanom a csomagot... Az eredetin 2 mm-es kartonból lézerrel vágott bordák vannak. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 432681 | 2010. március 18. 18:25 | ![]() | |
Lucky! Egy scannelt bordasorra én is beneveznék, ha lehetne. Kösz. | |||||
SImi | Adatlap | 432680 | 2010. március 18. 16:29 | ![]() | |
uzsee | Adatlap | 432679 | 2010. március 18. 15:43 | ![]() | |
Ja csak győzzem kicsomagolni... | |||||
lucky | Adatlap | 432678 | 2010. március 18. 15:38 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 432677 | 2010. március 18. 15:38 | ![]() | |
Az meg még jobb lesz . | |||||
uzsee | Adatlap | 432676 | 2010. március 18. 14:41 | ![]() | |
Igazad van. Most néztem szét a bolt pincéjében és találtam is 5 db kiselejtezett pc tápot. Az egyiket "bevizsgáltam", hogy milyen vastag drót van a kábelekben. Talán 0,05ös max 0,1es volt. | |||||
kombájn | Adatlap | 432675 | 2010. március 18. 14:05 | ![]() | |
SImi | Adatlap | 432674 | 2010. március 18. 13:36 | ![]() | |
Szia! A korlátokhoz... Te a drótvásárlás függvényében építed 2, vagy háromsorosra? Mért nem bontasz szét valami leamortozálódott elektronikai/"ámítás"-technikai dolgot, magad is csodálkoznál rajta, hány 100 m -nyi megfelelő rézdrót jönne ki belőle - ingyen, utánjárás/szaladgálás nélkül. A másik: a korlátoszlopok beragasztása után nem igazán ésszerű azonnal visszavágni azokat, a felső sor felragasztása után sokkal egyszerűbb és nem érhet kellemetlen meglepetés. Szerintem a 0.4 -es drót túl vastag vízszintes sornak, inkább jobb a 0.3-as és könnyebb is vele dolgozni, mert kisebb a súlya (ez az első oszlopra való ragasztásnál számít, majd meglátod), könnyeben hajlik - tehát praktikusabb is. | |||||
uzsee | Adatlap | 432673 | 2010. március 18. 11:31 | ![]() | |
Majd meglátom. Ma megyek hobbi boltba és ha van elég vékony drótjuk akkor élhet a 3 soros :)) | |||||
Essex | Adatlap | 432672 | 2010. március 18. 11:25 | ![]() | |
"és 3 helyett 2 soros." uzsee! Ne tedd ezt! :-))) lucky: miért nem szólsz, akad róla fotó és rajz bőven... :-) | |||||
lucky | Adatlap | 432671 | 2010. március 18. 08:16 | ![]() | |
Végre vmi normális fotó a vízibomba vetőkről... :) Ezekről alig találtam normális képet ezért áll a HMS Krakowiak... | |||||
lucky | Adatlap | 432670 | 2010. március 18. 08:14 | ![]() | |
Tommy! Nekem meg van az SMS Szent István GPM papírmakett készlete. Ha gondolod, szkennelés után el tudom küldeni. Már csak az kérdés mikor jut rá idő... ( jön a tavasz metszeni kell+ egyéb kerti munkák + a 2 tavaszi verseny stb..) | |||||
Laci | Adatlap | 432669 | 2010. március 18. 06:24 | ![]() | |
Tommy! Tulajdonképpen,óriási szerencséd van,mert ez a hajótervrajz nekem is megvan,és annyit tudok segíteni,hogy kiszerkesztem neked az összes bordát,papírra kirajzolom,és kivágom.Csak ehhez tudnom kell,hogy milyen arányban akarod elkészíteni!Nem tudom jössz e Szolnokra a versenyre,mert akkor ott oda birom neked adni.Viszont ha nem jössz,akkor elküldöm postán! Üdv! | |||||
Tommy | Adatlap | 432668 | 2010. március 17. 22:46 | ![]() | |
BBalázs | Adatlap | 432667 | 2010. március 17. 21:43 | ![]() | |
uzsee | Adatlap | 432666 | 2010. március 17. 20:48 | ![]() | |
Na kérem szépen. Ilyen lesz majd a korlát. Az eredeti 1cm-esek helyett 6-7mm magas lesz majd és 3 helyett 2 soros. A függőleges elemek 0,6os drótból készültek és a vízszintes részeket 0,4esből tervezem amit a hátsó lövegnél már felraktam. Mondjuk nem nagyon látszik a kettő között a különbség... Összességében 3 nap alatt kb 12-16 órát foglalkoztam vele. Hétvégére is van még korlát a híd elülső részére, tetejére és a hátsó kéményre aztán lehet az egészet pingálni. :)) | |||||
Laci | Adatlap | 432665 | 2010. március 17. 19:39 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! A mai napon a fedélzetszegélyt csinálgattam,mielőtt lefestem a test egészét.Elég érdekes képet mutatott a végeredmény.Most nem is tudom mihez hasonlítana inkább:egy sündisznóhoz,vagy egy új borda sorhoz,esetleg egy 140 evezős gályához.(Ugyanis a csipeszek száma 140.) Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 432664 | 2010. március 17. 10:30 | ![]() | |
EDE! Azért nem olyan rosszak azok a WEM festékek. Persze az akril sokkal gyorsabban szárad, a pigmentjei is kisebbek - tehát egy kicsivel szebb lesz a felület. De egy hajót ki néz olyan közelről? Én fújtam már ki 0.25-ös düznivel is WEM festéket probléma nélkül. Nem olyan vészes vele dolgozni. Mára pedig már a tegnap du lefújt test is megszáradt, különösen úgy, hogy egy 40W -os égővel kicsit meggyorsítottam a folyamatot. Ja, különben a WEM festékeknek hivatalosan nincs saját higítójuk. Tapasztalatom szerint a sima lakkbenzinnel nem higul el olyan szépen és nem is terül úgy, ahogy kéne. Ebből a szempontból a Revell higító jött be nekem a leginkább. Az egy hátránya az a lassú száradás. | |||||
EDE | Adatlap | 432663 | 2010. március 17. 09:27 | ![]() | |
Simi! Nem tudok én sajnos semmilyen csodaszert! Légecsetet meg csak mostanság fogok beszerezni, én csak mások tapasztalataira hivatkoztam. Általában ugye az az elv, hogy minden festéket a saját higítójával. De úgy látszik a Humbrol erre most rácáfol. Állítólag a környezetvédelmi, meg egészségügyi előírások szerint kell sokmindent kispórolni a legújab festékekből, a kevésbé káros anyagok aztán meg nem olyan hatákonyak. Emlékszem BBalázs is panaszkodott egyszer, hogy már a Humbrol sem a régi. Szerintem amúgy a Humbrol, meg Revell enamel higító lakbenzin alapú, nyilván valami adalékkal. Egyébként amit a WEM festékről írtál, elég megnyugtató, mert nem tudom pl a Trumpihoz ajánlott Gunze festékek mennyire színhelyesek. Kikverni meg pl. speckó kékesszürkéket mindig ugyanabban az árnyalatban elég macerás dolog. | |||||
Laci | Adatlap | 432662 | 2010. március 17. 07:01 | ![]() | |
Tommy! A bordák ügyében tudok segíteni,ha neked valami fennakadásod lenne ezen a téren!Ha gondolod egy kis cikket írok róla,a papírra vetett álomtól,a megépített valóságig!A helyes borda beállítástól,a merevítésen át mindent.Bár nem igazán tudom így,hogy mi az ami bezavar,és mit értesz ez alatt. Üdv! | |||||
Sszabi | Adatlap | 432661 | 2010. március 17. 06:40 | ![]() | |
Na de Laci már rakott fel cikket az óriásáról egy csomó képpel együtt... | |||||
Tommy | Adatlap | 432660 | 2010. március 17. 00:02 | ![]() | |
Szia Laci! Igen, a Viribus Unitis van a porondon már egy ideje, csak a bordák terén elég bizonytalan vagyok. Vannak pár bordák, amiket nem látok tisztán. Bezavar egy-két dolog. Meg egy Bismarckot is építek, de azt papírból. Vagyis többnyire papírból. Nem gondolkodtál még azon, hogy közreadj egy cikket az építésed menetéről? Tudom itt a fórumon többé-kevésbé leírtad mit, hogyan és miért, de szerintem nem csak én örülnék egy összefoglaló cikknek. Még akkor is ha csak a harmadánál jársz a hajódnak. Vannak itt fent félkész makettekről írások. Üdv Tommy | |||||
vlevi | Adatlap | 432659 | 2010. március 16. 21:30 | ![]() | |
Dehogynem. Lehet Humbrolt, Revellt fújni, 0.3-as stukkerral szépen. Mármint az enameljeiket. Az akriljaikat nem ismerem. A Tamiya, Gunze pedig gond nélkül kijön a 0.2-esből is. Régről van egy rakás Humbrol Enamelem, de mostanában amit lehet, akrilban szerzek be, főleg a sokkal gyorsabb száradás miatt. | |||||
vlevi | Adatlap | 432658 | 2010. március 16. 21:24 | ![]() | |
Az már szerintem jó. Mert a Supraluxban csak kb 50% lakkbenzin van, a többi csak egyéb vegyipari lötty. | |||||
SImi | Adatlap | 432657 | 2010. március 16. 21:19 | ![]() | |
EDE! Azt hittem, hogy valami általam nem ismert szuper higítót tudsz majd javasolni... Lehet, a WEM festékek ma már kicsit ósdiak minőségi szempontból VISZONT (elméletileg - és a "nagyok" szerint is) színhelyesek. Nekünk, hajósoknak azonban nem kell olyan hibátlan felületeket produkálnunk mint mondjuk az autós makettezőknek. (Néhányan már kicsit túlzásba is viszik a felületek lestrapálását.) Szóval nem kell egy abszolút steril, meg hibátlan fényű makettet előállítanunk. Tehát a WEM festék - szerintem - abszolut megfelel a célnak. A színhelyesség viszont nekem fontos szempont. De ha tudsz valami szuper higítót enamelhez, akkor ne titkold! | |||||
Laci | Adatlap | 432656 | 2010. március 16. 21:17 | ![]() | |
Uraim! Ha már a "higinsznél" járunk. Az én festékemet nem tudom mivel tudnám hígítíni,mert sajna dánul van rajta minden (meg norvégül) és egyiket sem beszélem,sőt nem is értem.Csak annyit tudok,hogy a festék neve Sudolin.Fémre fára és ennyi.De remélhetőleg nem kell hígítanom. Üdv! | |||||
EDE | Adatlap | 432655 | 2010. március 16. 19:30 | ![]() | |
Essex! Az az igazság, ezekre a hibákra/módosításokra te hívtad fel a figyelmemet még tavaly májusban a Sugárban. Szerintem én 1 csomag SB2C-vel meg 2 csomag Corsairrel be fogom érni. | |||||
EDE | Adatlap | 432654 | 2010. március 16. 19:20 | ![]() | |
SImi! Valahol itt írja Timur. pumamakett.hu/nyito.php Most nem akarom ezt az apróbetűs cikket újra végigböngészni. Arra emlékszem, a Gunze, és a Tamiya is 0,3 vagy afeletti düznivel jó, a kisebbekre általam nem ismert márkákat emleget. | |||||
SImi | Adatlap | 432653 | 2010. március 16. 18:46 | ![]() | |
EDE | Adatlap | 432652 | 2010. március 16. 18:44 | ![]() | |
SImi! A festés nagy szakértôi azt írják, a Humbrol és a Revell nem igazán alkalmas a fújásra. Én még nem próbáltam, majd meglátjuk. | |||||
uzsee | Adatlap | 432651 | 2010. március 16. 18:06 | ![]() | |
Nemtom nekem mim van. Annyi van ráírva, hogy Szintetikus higító meg 95-98%-a lakkbenzin. | |||||
vlevi | Adatlap | 432650 | 2010. március 16. 17:34 | ![]() | |
Azt szokták mondani, hogy Trinát ecsetkímélő szintetikus hígító. (Itt olvastam, nem tudom ki írta) És tényleg. Sajnos a Supralux H-100 szintetikus hígító már kilőve, mert csak kb 50% az, ami normális anyag benne, a többi minden egyéb lötty. Ezért pl. a Humbrol festék már nem is oldódik olyan jól a H-100-ban, mint korábban. Tiszta lakkbenzin sem az igazi, mert amellett, hogy nagyon gyorsan szárad, a műanyagot is megkezdi, hát még az alatta lévő festést. Persze alkalmazási terület is számít, mert lehet, hogy a fényes festékek kényesebbek, és azokon jobban meglátszik, ha a gyári hígító jobb, de matt festékeknél nem annyira szembetűnő. | |||||
uzsee | Adatlap | 432649 | 2010. március 16. 17:15 | ![]() | |
Dehogy SImi! Nekem Revell higítóval ténylegesen megszáradt 4 óra alatt (Revell festékkel ugyan)Csak az a gondom vele, hogy 100ml egy vagyon... De megoldottam azzal, hogy elmentem kedvenc háztartási boltomba ahol megmutattam az eladónak és a 100milis Revell higító árának harmadáért kaptam fél litert ami ugyanolyan jól bevált :)) De mondom én Revell festéket használok, és így meglehet, hogy a WEM festékek másképpen reagálnak rá. | |||||
SImi | Adatlap | 432648 | 2010. március 16. 16:15 | ![]() | |
Sziasztok! A tegnapi napon érdekes "felfedezést" tettem - bár lehet, sokan tudják, de én csak most szembesültem vele. Ugyanis lefestettem a PoW testének vízvonal feletti részét. A páncéllemezek lépcsőzetessége miatt kétszeri festés szükségeltetett. Kb másfél éve vettem egy jó adag Humbrol higítót (korábban évekig nem lehetett kapni), gondoltam kipróbálom az első festésnél. Ezzel higítottam fel a WEM festéket (valószínűleg ez is Humbrol termék; és ezért szerepelhet a dobozon is a hat órás száradás). Az eredmény meglepett: kb 5-6 óra alatt csontra megszáradt, viszont nem terült olyan szépen és nem is száradt el olyan szépen mint a Revell higítóval - igaz, a Revell-el lehet, hogy 2-3 nap is szárad. A második, végső réteget már ezzel higítva fújtam rá. | |||||
lucky | Adatlap | 432647 | 2010. március 16. 09:50 | ![]() | |
Semmi gond, a hsz mindenkinek szólt akit érdekel. | |||||
Essex | Adatlap | 432646 | 2010. március 16. 09:37 | ![]() | |
Köszi, de a haverok között többen is foglalkoznak ilyesmivel. Attól persze másnak még kellhet a segítség... | |||||
lucky | Adatlap | 432645 | 2010. március 15. 21:07 | ![]() | |
Urak! "a fedélzet szélének egy darabkáját műgyantából leönteni " Gyanta öntésben tudok segíteni, ha érdekel vkit. | |||||
Essex | Adatlap | 432644 | 2010. március 15. 20:19 | ![]() | |
Ja igen. a csövek... Hát azokat tényleg meg kell csinálni (ezek a külső üzemanyag vezetékek). Ezek szerint az oldalsó lift tartója is feltűnt neked - ezt q***va szar lesz rendesen megcsinálni. A fedélzet kivágás betömésére meg kellene egy jó ötlet, én arra gondoltam, hogy a fedélzet szélének egy darabkáját műgyantából leönteni és abból betoldani. Gondolom az is tiszta, hogy ezzel egyidejüleg a 40 m-es Bofikat le kell vinni az 5"-esekkel egy szintre... | |||||
Essex | Adatlap | 432643 | 2010. március 15. 20:11 | ![]() | |
EDE: A Franklinen elvileg volt 32 db Corsair, 6 db Hellecat (4 db F6F-5N és 2 db F6F-5P), 15 darab Helldiver és 15 db Avenger. Plusz nem tudom mennyi - 2 század ideiglenesen - Marine Corsair. A hajóhoz adbnak mindenből 4-et, a külön dobozokban 6-6 gép van mindenből. Ha a Helldiver-ből és Avenger-ből veszel 2-2 dobozzal, az 16-16 darab gép. Hellcat-ból csak kettő plusz gép kell, szerintem a legegyszerűbb. ha tőlem kapsz kettőt cserébe a kimaradó 1-1 Helldiver/Avenger-ért. Ezzel ezekből meglenne az összes, a kérdés, hogy Corsair-ből mennyit akarsz. Persze a többiből is lehet kevesebbet is. A repcsikhez érdemes a WEm maratást megvenni. A 3553-as Air Wing-ben 6-6 géphez van komplett külső-belső, külön kapni külső cuccokat 10-10 géphez, meg van külön belső. A helldiver-hez és Avenger-hez elég 1-1 plusz maratást, ebből a Helldiver-hez megkaphatod, ami nekem jött plsuzba az elcseszett küldésnél. Küső maratást érdemes az összes géphez venni, belsőt (pilótafülke) csak ahhoz, ami a fedélzeten van, a hangárban úgysem látszik. Legalábbi szerintem. Na persze ha minden a fedélzeten lesz, akkor nem úszod meg... :-))) | |||||
EDE | Adatlap | 432642 | 2010. március 15. 19:19 | ![]() | |
Essex! Sajnos nem volt sok időm rá. El kéne dönteni a repülők mennyiségét, aztán rendelni. Ha gondolod együtt is megtehetjük, még spórolunk is egy kicsit. Utána jöhet a fotomaratás. Néztem én is a WEM-et, a GMM-et, meg a Tom's Modelworksöt is. Hát nem tudom. Bár még kell virtuális bankkártya is. Ha minden OK, egy hét múlva már egy H&S festékszóró büszke tulajdonosa leszek. Egyelőre azt néztem, hogy a hajó oldalán vannak mindenféle csövek, amiket lehagytak, ezeket mindenképpen pótolom, meg az oldalsó liftnél a merevítőket is meg lehet élethűbben csinálni. Engem is idegesít a repülőfedélzet oldalán az a két bemélyedés, amit valamikor eltüntettek, mert márciusban már nem volt ott. Ezt szépen kijavítani elég lehetetlenségnek tűnik. | |||||
Laci | Adatlap | 432641 | 2010. március 15. 17:59 | ![]() | |
Tommy! Igazán nincs mit! Ha megkérdezhetem,TE is egy gerinc-borda építésű hajóban gondolkodsz? Üdv! | |||||
Tommy | Adatlap | 432640 | 2010. március 15. 17:57 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 432639 | 2010. március 15. 07:28 | ![]() | |
Tommy! Sajnos nincs ilyen képem róla,mivel akkor még nem volt meg ez a fényképező.Olyat viszont tudok,ahol le van palánkolva frissen,de fedélzet nélkül.Viszont gondolom,neked a "csontvázas" verzio jobban kellene. Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 432638 | 2010. március 14. 23:15 | ![]() | |
Sziasztok! Lehet, hogy nyitott kapukat döngetek de szeretném felhívni a figyelmeteket a Haditechnika c. újság legutóbbi számára (2010/1). Két, bennünket érintő cikk is található benne:1. Dr Ákos György: Lövés és találat; A haditengerészeti optikai távmérők és tűzvezető eszközök fejlődése a 19-20. században 1.rész. 2. Kiss László: Kiegészítés a KÖNIG csatahajó és modellje c. cikkhez; ez is sok érdekességet tartalmaz pl a Jüttlandi csatáról is. | |||||
Tommy | Adatlap | 432637 | 2010. március 14. 23:02 | ![]() | |
Szia Laci! Nem tudom hogy vannak-e fent a hajódról olyan képek, amelyikek abban az állapotban mutatják amikor még csak a bordák vannak beépítve, de készültek ilyenek, közre tudnád adni? Köszi Üdv Tommy |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Jól hangzik. Üdv a fedélzeten. Ha szükség van segítségre, szólj nyugodtan. Vagyunk itt egy páran, hogy összedobjunk valami megoldást. Bár Imi barátom már kérdezte, de engem is érdekelne, hogy mekkora lesz a kicsike.