/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
lucky 432682 2010. március 18. 18:40
Válasz erre
Akkor nincs más hátra ki kell bontanom a csomagot...
Az eredetin 2 mm-es kartonból lézerrel vágott bordák vannak.
Varjúbácsi 432681 2010. március 18. 18:25
Válasz erre
Lucky!
Egy scannelt bordasorra én is beneveznék, ha lehetne. Kösz.
SImi 432680 2010. március 18. 16:29
Válasz erre
uzsee 432679 2010. március 18. 15:43
Válasz erre
lucky 432678 2010. március 18. 15:38
Válasz erre
lucky 432677 2010. március 18. 15:38
Válasz erre
uzsee 432676 2010. március 18. 14:41
Válasz erre
Igazad van. Most néztem szét a bolt pincéjében és találtam is 5 db kiselejtezett pc tápot. Az egyiket "bevizsgáltam", hogy milyen vastag drót van a kábelekben. Talán 0,05ös max 0,1es volt.
kombájn 432675 2010. március 18. 14:05
Válasz erre
gneisenau
gneisenau
art_gneisenau
art_gneisenau

hali!
én éppen ezen az acélcápán dolgozok: Gneisenau
ez a hajó a Scharnhorst testvérhajója
SImi 432674 2010. március 18. 13:36
Válasz erre
Szia!
A korlátokhoz... Te a drótvásárlás függvényében építed 2, vagy háromsorosra? Mért nem bontasz szét valami leamortozálódott elektronikai/"ámítás"-technikai dolgot, magad is csodálkoznál rajta, hány 100 m -nyi megfelelő rézdrót jönne ki belőle - ingyen, utánjárás/szaladgálás nélkül.
A másik: a korlátoszlopok beragasztása után nem igazán ésszerű azonnal visszavágni azokat, a felső sor felragasztása után sokkal egyszerűbb és nem érhet kellemetlen meglepetés. Szerintem a 0.4 -es drót túl vastag vízszintes sornak, inkább jobb a 0.3-as és könnyebb is vele dolgozni, mert kisebb a súlya (ez az első oszlopra való ragasztásnál számít, majd meglátod), könnyeben hajlik - tehát praktikusabb is.
uzsee 432673 2010. március 18. 11:31
Válasz erre
Majd meglátom. Ma megyek hobbi boltba és ha van elég vékony drótjuk akkor élhet a 3 soros :))
Essex 432672 2010. március 18. 11:25
Válasz erre
"és 3 helyett 2 soros."

uzsee! Ne tedd ezt! :-)))

lucky: miért nem szólsz, akad róla fotó és rajz bőven... :-)
lucky 432671 2010. március 18. 08:16
Válasz erre
Végre vmi normális fotó a vízibomba vetőkről... :)
Ezekről alig találtam normális képet ezért áll a HMS Krakowiak...
lucky 432670 2010. március 18. 08:14
Válasz erre
Tommy!
Nekem meg van az SMS Szent István GPM papírmakett készlete. Ha gondolod, szkennelés után el tudom küldeni.
Már csak az kérdés mikor jut rá idő...
( jön a tavasz metszeni kell+ egyéb kerti munkák + a 2 tavaszi verseny stb..)
Laci 432669 2010. március 18. 06:24
Válasz erre
Tommy!
Tulajdonképpen,óriási szerencséd van,mert ez a hajótervrajz nekem is megvan,és annyit tudok segíteni,hogy kiszerkesztem neked az összes bordát,papírra kirajzolom,és kivágom.Csak ehhez tudnom kell,hogy milyen arányban akarod elkészíteni!Nem tudom jössz e Szolnokra a versenyre,mert akkor ott oda birom neked adni.Viszont ha nem jössz,akkor elküldöm postán!
Üdv!
Tommy 432668 2010. március 17. 22:46
Válasz erre
hajo_eleje_egybe jó
hajo_eleje_egybe j
hajo_hata_egybe jó
hajo_hata_egybe j

Ezt kéne megcsinálni dioba...

Laci!

Ezen a rajzon nem igazodok ki. A hajó eleje, hátulja oké, de a legszélesebb bordák homályosak kissé. Tudom ehhez kéne látnod a hajó többnézeti rajzát is, de ha gondolod mailben elküldöm.
Üdv
Tommy
BBalázs 432667 2010. március 17. 21:43
Válasz erre
51_bismarck_wreck
51_bismarck_wreck

Laci!
Nekem az első képről ez ugrott be...
uzsee 432666 2010. március 17. 20:48
Válasz erre
100_7260
100_7260

Na kérem szépen. Ilyen lesz majd a korlát. Az eredeti 1cm-esek helyett 6-7mm magas lesz majd és 3 helyett 2 soros. A függőleges elemek 0,6os drótból készültek és a vízszintes részeket 0,4esből tervezem amit a hátsó lövegnél már felraktam. Mondjuk nem nagyon látszik a kettő között a különbség... Összességében 3 nap alatt kb 12-16 órát foglalkoztam vele. Hétvégére is van még korlát a híd elülső részére, tetejére és a hátsó kéményre aztán lehet az egészet pingálni. :))
Laci 432665 2010. március 17. 19:39
Válasz erre
Bismarck 1941 008
Bismarck 1941 008
Bismarck 1941 009
Bismarck 1941 009
Bismarck 1941 010
Bismarck 1941 010

Üdv mindenkinek!
A mai napon a fedélzetszegélyt csinálgattam,mielőtt lefestem a test egészét.Elég érdekes képet mutatott a végeredmény.Most nem is tudom mihez hasonlítana inkább:egy sündisznóhoz,vagy egy új borda sorhoz,esetleg egy 140 evezős gályához.(Ugyanis a csipeszek száma 140.)
Üdv!
SImi 432664 2010. március 17. 10:30
Válasz erre
EDE!
Azért nem olyan rosszak azok a WEM festékek. Persze az akril sokkal gyorsabban szárad, a pigmentjei is kisebbek - tehát egy kicsivel szebb lesz a felület. De egy hajót ki néz olyan közelről?
Én fújtam már ki 0.25-ös düznivel is WEM festéket probléma nélkül. Nem olyan vészes vele dolgozni. Mára pedig már a tegnap du lefújt test is megszáradt, különösen úgy, hogy egy 40W -os égővel kicsit meggyorsítottam a folyamatot. Ja, különben a WEM festékeknek hivatalosan nincs saját higítójuk. Tapasztalatom szerint a sima lakkbenzinnel nem higul el olyan szépen és nem is terül úgy, ahogy kéne. Ebből a szempontból a Revell higító jött be nekem a leginkább. Az egy hátránya az a lassú száradás.
EDE 432663 2010. március 17. 09:27
Válasz erre
Simi!

Nem tudok én sajnos semmilyen csodaszert! Légecsetet meg csak mostanság fogok beszerezni, én csak mások tapasztalataira hivatkoztam. Általában ugye az az elv, hogy
minden festéket a saját higítójával. De úgy látszik a Humbrol erre most rácáfol.
Állítólag a környezetvédelmi, meg egészségügyi előírások szerint kell sokmindent kispórolni a legújab festékekből, a kevésbé káros anyagok aztán meg nem olyan hatákonyak. Emlékszem BBalázs is panaszkodott egyszer, hogy már a Humbrol sem a régi.
Szerintem amúgy a Humbrol, meg Revell enamel higító lakbenzin alapú, nyilván valami adalékkal.
Egyébként amit a WEM festékről írtál, elég megnyugtató, mert nem tudom pl a Trumpihoz ajánlott Gunze festékek mennyire színhelyesek. Kikverni meg pl. speckó kékesszürkéket mindig ugyanabban az árnyalatban elég macerás dolog.
Laci 432662 2010. március 17. 07:01
Válasz erre
Tommy!
A bordák ügyében tudok segíteni,ha neked valami fennakadásod lenne ezen a téren!Ha gondolod egy kis cikket írok róla,a papírra vetett álomtól,a megépített valóságig!A helyes borda beállítástól,a merevítésen át mindent.Bár nem igazán tudom így,hogy mi az ami bezavar,és mit értesz ez alatt.
Üdv!
Sszabi 432661 2010. március 17. 06:40
Válasz erre
Na de Laci már rakott fel cikket az óriásáról egy csomó képpel együtt...
Tommy 432660 2010. március 17. 00:02
Válasz erre
Szia Laci!

Igen, a Viribus Unitis van a porondon már egy ideje, csak a bordák terén elég bizonytalan vagyok. Vannak pár bordák, amiket nem látok tisztán. Bezavar egy-két dolog. Meg egy Bismarckot is építek, de azt papírból. Vagyis többnyire papírból. Nem gondolkodtál még azon, hogy közreadj egy cikket az építésed menetéről? Tudom itt a fórumon többé-kevésbé leírtad mit, hogyan és miért, de szerintem nem csak én örülnék egy összefoglaló cikknek. Még akkor is ha csak a harmadánál jársz a hajódnak. Vannak itt fent félkész makettekről írások.
Üdv
Tommy
vlevi 432659 2010. március 16. 21:30
Válasz erre
Dehogynem. Lehet Humbrolt, Revellt fújni, 0.3-as stukkerral szépen. Mármint az enameljeiket. Az akriljaikat nem ismerem.
A Tamiya, Gunze pedig gond nélkül kijön a 0.2-esből is.

Régről van egy rakás Humbrol Enamelem, de mostanában amit lehet, akrilban szerzek be, főleg a sokkal gyorsabb száradás miatt.
vlevi 432658 2010. március 16. 21:24
Válasz erre
Az már szerintem jó. Mert a Supraluxban csak kb 50% lakkbenzin van, a többi csak egyéb vegyipari lötty.
SImi 432657 2010. március 16. 21:19
Válasz erre
EDE!
Azt hittem, hogy valami általam nem ismert szuper higítót tudsz majd javasolni... Lehet, a WEM festékek ma már kicsit ósdiak minőségi szempontból VISZONT (elméletileg - és a "nagyok" szerint is) színhelyesek. Nekünk, hajósoknak azonban nem kell olyan hibátlan felületeket produkálnunk mint mondjuk az autós makettezőknek. (Néhányan már kicsit túlzásba is viszik a felületek lestrapálását.) Szóval nem kell egy abszolút steril, meg hibátlan fényű makettet előállítanunk. Tehát a WEM festék - szerintem - abszolut megfelel a célnak. A színhelyesség viszont nekem fontos szempont. De ha tudsz valami szuper higítót enamelhez, akkor ne titkold!
Laci 432656 2010. március 16. 21:17
Válasz erre
Uraim!
Ha már a "higinsznél" járunk.
Az én festékemet nem tudom mivel tudnám hígítíni,mert sajna dánul van rajta minden (meg norvégül) és egyiket sem beszélem,sőt nem is értem.Csak annyit tudok,hogy a festék neve Sudolin.Fémre fára és ennyi.De remélhetőleg nem kell hígítanom.
Üdv!
EDE 432655 2010. március 16. 19:30
Válasz erre
Essex!

Az az igazság, ezekre a hibákra/módosításokra te hívtad fel a figyelmemet még tavaly májusban a Sugárban.
Szerintem én 1 csomag SB2C-vel meg 2 csomag Corsairrel be fogom érni.
EDE 432654 2010. március 16. 19:20
Válasz erre
SImi!

Valahol itt írja Timur.
pumamakett.hu/nyito.php
Most nem akarom ezt az apróbetűs cikket újra végigböngészni.
Arra emlékszem, a Gunze, és a Tamiya is 0,3 vagy afeletti düznivel jó, a kisebbekre általam nem ismert márkákat emleget.
SImi 432653 2010. március 16. 18:46
Válasz erre
Szia!
Hát akkor mi? Mit írnak a szakértők?
EDE 432652 2010. március 16. 18:44
Válasz erre
SImi!

A festés nagy szakértôi azt írják, a Humbrol és a Revell nem igazán alkalmas a fújásra.
Én még nem próbáltam, majd meglátjuk.
uzsee 432651 2010. március 16. 18:06
Válasz erre
Nemtom nekem mim van. Annyi van ráírva, hogy Szintetikus higító meg 95-98%-a lakkbenzin.
vlevi 432650 2010. március 16. 17:34
Válasz erre
Azt szokták mondani, hogy Trinát ecsetkímélő szintetikus hígító. (Itt olvastam, nem tudom ki írta) És tényleg.
Sajnos a Supralux H-100 szintetikus hígító már kilőve, mert csak kb 50% az, ami normális anyag benne, a többi minden egyéb lötty. Ezért pl. a Humbrol festék már nem is oldódik olyan jól a H-100-ban, mint korábban. Tiszta lakkbenzin sem az igazi, mert amellett, hogy nagyon gyorsan szárad, a műanyagot is megkezdi, hát még az alatta lévő festést.
Persze alkalmazási terület is számít, mert lehet, hogy a fényes festékek kényesebbek, és azokon jobban meglátszik, ha a gyári hígító jobb, de matt festékeknél nem annyira szembetűnő.
uzsee 432649 2010. március 16. 17:15
Válasz erre
Dehogy SImi! Nekem Revell higítóval ténylegesen megszáradt 4 óra alatt (Revell festékkel ugyan)Csak az a gondom vele, hogy 100ml egy vagyon... De megoldottam azzal, hogy elmentem kedvenc háztartási boltomba ahol megmutattam az eladónak és a 100milis Revell higító árának harmadáért kaptam fél litert ami ugyanolyan jól bevált :)) De mondom én Revell festéket használok, és így meglehet, hogy a WEM festékek másképpen reagálnak rá.
SImi 432648 2010. március 16. 16:15
Válasz erre
Sziasztok!
A tegnapi napon érdekes "felfedezést" tettem - bár lehet, sokan tudják, de én csak most szembesültem vele. Ugyanis lefestettem a PoW testének vízvonal feletti részét. A páncéllemezek lépcsőzetessége miatt kétszeri festés szükségeltetett. Kb másfél éve vettem egy jó adag Humbrol higítót (korábban évekig nem lehetett kapni), gondoltam kipróbálom az első festésnél. Ezzel higítottam fel a WEM festéket (valószínűleg ez is Humbrol termék; és ezért szerepelhet a dobozon is a hat órás száradás). Az eredmény meglepett: kb 5-6 óra alatt csontra megszáradt, viszont nem terült olyan szépen és nem is száradt el olyan szépen mint a Revell higítóval - igaz, a Revell-el lehet, hogy 2-3 nap is szárad. A második, végső réteget már ezzel higítva fújtam rá.
lucky 432647 2010. március 16. 09:50
Válasz erre
Semmi gond, a hsz mindenkinek szólt akit érdekel.
Essex 432646 2010. március 16. 09:37
Válasz erre
Köszi, de a haverok között többen is foglalkoznak ilyesmivel. Attól persze másnak még kellhet a segítség...
lucky 432645 2010. március 15. 21:07
Válasz erre
Urak!
"a fedélzet szélének egy darabkáját műgyantából leönteni "

Gyanta öntésben tudok segíteni, ha érdekel vkit.
Essex 432644 2010. március 15. 20:19
Válasz erre
Ja igen. a csövek... Hát azokat tényleg meg kell csinálni (ezek a külső üzemanyag vezetékek). Ezek szerint az oldalsó lift tartója is feltűnt neked - ezt q***va szar lesz rendesen megcsinálni. A fedélzet kivágás betömésére meg kellene egy jó ötlet, én arra gondoltam, hogy a fedélzet szélének egy darabkáját műgyantából leönteni és abból betoldani. Gondolom az is tiszta, hogy ezzel egyidejüleg a 40 m-es Bofikat le kell vinni az 5"-esekkel egy szintre...
Essex 432643 2010. március 15. 20:11
Válasz erre
EDE:

A Franklinen elvileg volt 32 db Corsair, 6 db Hellecat (4 db F6F-5N és 2 db F6F-5P), 15 darab Helldiver és 15 db Avenger. Plusz nem tudom mennyi - 2 század ideiglenesen - Marine Corsair. A hajóhoz adbnak mindenből 4-et, a külön dobozokban 6-6 gép van mindenből. Ha a Helldiver-ből és Avenger-ből veszel 2-2 dobozzal, az 16-16 darab gép. Hellcat-ból csak kettő plusz gép kell, szerintem a legegyszerűbb. ha tőlem kapsz kettőt cserébe a kimaradó 1-1 Helldiver/Avenger-ért. Ezzel ezekből meglenne az összes, a kérdés, hogy Corsair-ből mennyit akarsz. Persze a többiből is lehet kevesebbet is.

A repcsikhez érdemes a WEm maratást megvenni. A 3553-as Air Wing-ben 6-6 géphez van komplett külső-belső, külön kapni külső cuccokat 10-10 géphez, meg van külön belső. A helldiver-hez és Avenger-hez elég 1-1 plusz maratást, ebből a Helldiver-hez megkaphatod, ami nekem jött plsuzba az elcseszett küldésnél.

Küső maratást érdemes az összes géphez venni, belsőt (pilótafülke) csak ahhoz, ami a fedélzeten van, a hangárban úgysem látszik. Legalábbi szerintem. Na persze ha minden a fedélzeten lesz, akkor nem úszod meg... :-)))
EDE 432642 2010. március 15. 19:19
Válasz erre
Essex!

Sajnos nem volt sok időm rá. El kéne dönteni a repülők mennyiségét, aztán rendelni. Ha gondolod együtt is megtehetjük, még spórolunk is egy kicsit. Utána jöhet a fotomaratás. Néztem én is a WEM-et, a GMM-et, meg a Tom's Modelworksöt is. Hát nem tudom. Bár még kell virtuális bankkártya is.
Ha minden OK, egy hét múlva már egy H&S festékszóró büszke tulajdonosa leszek.
Egyelőre azt néztem, hogy a hajó oldalán vannak mindenféle csövek, amiket lehagytak, ezeket mindenképpen pótolom, meg az oldalsó liftnél a merevítőket is meg lehet élethűbben csinálni. Engem is idegesít a repülőfedélzet oldalán az a két bemélyedés, amit valamikor eltüntettek, mert márciusban már nem volt ott. Ezt szépen kijavítani elég lehetetlenségnek tűnik.
Laci 432641 2010. március 15. 17:59
Válasz erre
Tommy!
Igazán nincs mit!
Ha megkérdezhetem,TE is egy gerinc-borda építésű hajóban gondolkodsz?
Üdv!
Tommy 432640 2010. március 15. 17:57
Válasz erre
Ez is nagy segítség, köszi!
Üdv
Tommy
Laci 432639 2010. március 15. 07:28
Válasz erre
DSC00257
DSC00257
DSC00258
DSC00258
DSC00259
DSC00259

Tommy!
Sajnos nincs ilyen képem róla,mivel akkor még nem volt meg ez a fényképező.Olyat viszont tudok,ahol le van palánkolva frissen,de fedélzet nélkül.Viszont gondolom,neked a "csontvázas" verzio jobban kellene.
Üdv!
SImi 432638 2010. március 14. 23:15
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet, hogy nyitott kapukat döngetek de szeretném felhívni a figyelmeteket a Haditechnika c. újság legutóbbi számára (2010/1). Két, bennünket érintő cikk is található benne:1. Dr Ákos György: Lövés és találat; A haditengerészeti optikai távmérők és tűzvezető eszközök fejlődése a 19-20. században 1.rész. 2. Kiss László: Kiegészítés a KÖNIG csatahajó és modellje c. cikkhez; ez is sok érdekességet tartalmaz pl a Jüttlandi csatáról is.
Tommy 432637 2010. március 14. 23:02
Válasz erre
Szia Laci!

Nem tudom hogy vannak-e fent a hajódról olyan képek, amelyikek abban az állapotban mutatják amikor még csak a bordák vannak beépítve, de készültek ilyenek, közre tudnád adni?
Köszi
Üdv

Tommy
BBalázs 432636 2010. március 14. 21:50
Válasz erre
Szia Laci!
Örülök, hogy hallok felőled, msn-en is rég láttalak, bár én is ritkán járok arra!
Engem a felépítmény érdekelne igazán! Hogy mik a tervek az elkövetkezőkben...
Egyébként simán lehet gyártatni ilyen zászlót, 6 ezer Forint körüli összegből bármely digitális nyomda elkészíti.
Sajnos nálam az alkotói válság nagyon elhúzódóban van, csendes megfigyelőként veszek részt a fórum életében... (ezerrel húzom a gázt)

Hajókovács!
Távol álljanak tőlem felelőtlen ígéretek, de ha kissebb faragás lenne bárhol a Lajtán (tudom, hogy fémtestű hadihajó :) ) akkor megpróbálok édesapámmal beszélni, hátha elkészíti, mert faszobrászként szép munkákat készít.
Laci 432635 2010. március 14. 19:51
Válasz erre
Bismarck festése 005
Bismarck festése...
Bismarck festése 006
Bismarck festése...
Bismarck festése 007
Bismarck festése...

A másik oldal!
Laci 432634 2010. március 14. 17:09
Válasz erre
Simi!
Először is örülök,hogy végre itthon vagyok megint köztetek!
Na most én azért kezdtem a vízvonallal,mert ott nincs semmi kapaszkodó,meg egyéb "zavaró" tényező.Tehát utána leragasztom maszkolószalaggal a vízvonalat,és akkor már csak vízvonal alatt és feletti részt kell festeni.Így van egy "sík" egyenes felület,ahol a két festéket külön tudom szépen választani.A lobogó már megvan kb. 2 éve,ennek is nagyon örülök.Sajna igazi "Reichkriegsflagge" nem volt kapható hiába kerestem.Pedig az jobban illik hozzá,mert korhű lenne.
Viszont nagyon sajnálom,hogy nem találkozhatunk megint személyesen.
Üdv!
SImi 432633 2010. március 14. 15:35
Válasz erre
Szia laci!
Na végre: valami történik a Bismarck háza táján... Felveszem az eldobott kesztyűt: a holnapi napon én is elkezdem lefesteni a PoW testét. (Igazából persze teljesen független a te projektedtől.) Bár én a vízvonal feletti résszel kezdem majd és éppen a vízvonal festése lesz az utolsó mozzanat. Persze ennek az a prózai oka, hogy csak az lesz akrillal festve és a tapasztalat szerint ez jön fel a legkönnyebben a maszkolószalaggal.
A lobogót most szerezted? Igazi "náci" nem volt, vagy nem akartad?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.