/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.
Laci 432632 2010. március 14. 13:31
Válasz erre
Bismarck festése 001
Bismarck festése...
Bismarck festése
Bismarck festése
Bismarck festése 003
Bismarck festése...
Bismarck festése 004
Bismarck festése...

üdv uraim!
elkezdődött...
Hajókovács 432631 2010. március 14. 12:52
Válasz erre
Szia Laci!

Ugy legyen, mi ott leszünk. Lehet jelezni a részvételi szándékot.

Üdv
Laci 432630 2010. március 14. 09:13
Válasz erre
Hajókovács!
Én is nagyon bízom benne,hogy össze tudunk hozni egy jó kis beszélgetést.Már nagyon ideje volna,mert már régen volt ilyen "összeröffenés"!
Üdv!
Essex 432629 2010. március 13. 20:15
Válasz erre
Szia EDE!

Hogy haladsz a Franklinnel? :-))) Megnézegetted, hol és mit kell feljavítani, módosítani, átépíteni vagy esetleg újra gyártani? Eldöntötted, milyen feljavítókat veszel hozzá?
Hajókovács 432628 2010. március 13. 18:02
Válasz erre
Szia Laci!

No végre, visszatérsz a sólya térre,Én most éppen ott vagyok a valóságban is .
Végre igazi hajót épitek 1:1 ben. Hidd el igazi élmény.Olvasd el a 789O. hsz. től a topikban leirtakat. Szolnokon találkozunk, ott majd bővebben beszélünk a Lajta projektről. Bizom benne összetudunk hozni egy jó kis hajós csapatot és egy kis beszélgetést.

SImi!

Sajnálom , hogy nem leszel lent Szolnokon, remélem Móváron ott leszel.

Ede!

Miért hiányolod a Szöke Tiszát? Hiszen az is az Alapitványé.
Nemsokára az is sorra kerül és ujjá varázsolva pompázik majd.
Köszi a cimet , küldöm az anyagokat a Lajtáról.

Üdv Mindenkinek
Hajókovács vagy lassan inkább Fegyverkovács?
SImi 432627 2010. március 12. 20:33
Válasz erre
Szia Laci!
Végre, hogy megjössz! Már hiányoztál nekünk.
Sajnos nem leszek ott Szolnokon az idén. Lehet, hogy jövőre elmegyek a PoW-t bemutatni; addigra csak elkészülök vele.
Laci 432626 2010. március 12. 19:49
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Holnap este leszek vegre otthon.Termeszetesen megyek Szolnokra a versenyre.Szeretnem tudni,hogy Simi barätunk ott lesz e velünk,es a többiek is?
Üdv!
EDE 432625 2010. március 12. 19:46
Válasz erre
Szia Hajókovács!

Megtaláltam a honlapot, egy kicsit elbújt. Azért szebb mint amit én tudnék összedobni.
Belinkelem, hátha más nem ismeri!
www.zoltanalapitvany.hu/alapitvany.php
Gyönyörű hajók, hátha még a Szőke Tisza is ott lesz!

Ha még van valami, a mailem: mihalikl kukac citromail.hu
Hajókovács 432624 2010. március 12. 08:11
Válasz erre
Szia EDE!

Mi is igy gondoljuk, hogy ez fantasztikus lesz.
Ugyanis a világon ez a monitor épült meg elöször folyami monitorként, eleve a hajótipus áttervezése folyami használatra mihozzánk , pontosan az Újpesti Hajógyárhoz kötödik.
Hab a tortán, hogy az 1871-72.-ben épült Lajta monitor a világon az egyetlen megmaradt monitor ebből a korszakból.
A projekt gazda a " Zoltán Gőzös Kh. Alapitvány" van egy nagyon jó honlapjuk, érdemes megnézni , ez egyben a Neszmélyi Hajó Skanzen oldala is .Most egyidőben több XIX.-XX század elején épült hajó felujjitása folyik. Van is képriport a témában.
Adj egy email cimet és küldök bövebben anyagot a témában.

Üdv Hajókovács
EDE 432623 2010. március 11. 21:31
Válasz erre
Hajókovács!

Ez az egész fantasztikus! Amikor a monitorok történetét olvastam még régen, sokat gondoltam arra, milyen jól mutatna egy replika a Dunán. Londonban HMS Belfast itt meg a Leitha. Tényleg szenzációs!
Sajnos élőmunkát nem tudok vállalni, mert nem értek az ilyen igazi nagy vasakhoz, de ha esetleg van valami számlaszám, ahol adományokat gyűjtötök, egy szerényebb összeggel szívesen hozzájárulnék az építéshez. Hátha más is megteszi, sok kicsi sokra megy.
Van már honlapja a projektnek? Mert ebben is tudnék segíteni.
Egyet már csináltam: pacific42.extra.hu

Üdv!

EDE
Jozsi 432622 2010. március 11. 20:00
Válasz erre
Most olvasom jobban! "Személyzetet" nem vállalok: Nem akarok szenet lapátolni!
Jozsi 432621 2010. március 11. 19:57
Válasz erre
Helyesbítenék. Hajókovács kolléga rám testálta. De nem probléma, megoldjuk. :)
Hajókovács 432620 2010. március 11. 07:04
Válasz erre
Természetesen ez a cél, hogy maga a Lajta lesz egy múzeum, azon tulmenően a belső terek is eredetiben lesznek megjelenitve minden az akkori kornak megfelelően kialakitva. Bőven telerakva eredeti relikviákkal. Még a személyzet is korhű eggyenruhában lesz öltözve.
Helyileg a Neszmély Szent Ilona öbölben , a Hajó Skanzen - ben lesz megtekinthető.
Az sem titok , hogy több alaklommal megjelenik más helyszineken is, Bécs , Pozsony,stb de föleg Budapesten különböző rendezvényeken.
Az első ilyen alkalom , az idei augusztus 2O.-i rendezvény a Duna Parlament elötti szakaszon tett vizi felvonulás részeként.
uzsee 432619 2010. március 11. 00:24
Válasz erre
Szóval ezért nem találtam már jó ideje a Google Earth képein. Remélem méltó helyet találnak neki ahol majd meg lehet tekinteni és bejárni :))
Hajókovács 432618 2010. március 10. 23:19
Válasz erre
Mivel ez a topik valójában egy makettezőket és modellezőket összefogó fórum , a következő kérésem illetve kérdésem lenne felétek.
A Lajta Monitor felújitása ugyan EU pályázat keretében zajlik, nem is merem leirni a pályázati összeget. De az biztos , hogy nem elég mindenre, sőt a felére sem.
Ezért , már ezidáig is sok magánszemély bevonására volt szükség ( Bolyai Makett Klub tagjai, és a TIT HMHE tagjai)Szerény személyem pl, a hátlap jobb felső sarkában látható Nordenfelt gyorstüzelő lövegeket vállaltam el megépiteni. A Józsi barátunk a kormánykereket vállalta be. Természetesen mindezeket 1:1 méretarányban .

Tehát a kérdés és a kérés!

Vállalnátok e feladatot ezen nemes cél érdekében?
Akár a hajón történő élőmunka is szóba jöhet, amikor már visszajön Komáromból.
Vagy akár otthon elvégezhető kisebb alkatrészek , vagy részegységek elkészitése.
Ha kell a töbszáz tételből álló listát felteszem ide és lehet válogatni közte.
Természetesen az anyagot biztositjuk, vagy annak fedezetét .
Munkadijat azt sajnos nem , de erkölcsi elismerést azt annál többet.

Bővebb felvilágositást személyesen,Szolnokon vagy Mosonmagyaróváron tudok adni,vagy a O6 3O 862 6789 telefonon , vagy a bicskei255@t-online.hu email cimen.

Előre is köszönöm a figyelmeteket és a segitőkészségeteket.

Üdvözlettel Bicskei János a TIT Hajózástörténeti ,Hajómodellező és Hagyományörző Egyesület titkára
Hajókovács 432617 2010. március 10. 22:54
Válasz erre
Leitha_brossura_elolap_csokkentett

Lajta Monitor
Leitha_brossura_elol...
Leitha_brossura_hatlap_csokkentett
Leitha_brossura_hatl...

Kezdetnek, talán egy kis történelmi áttekintés a monitor születéséről.
Hajókovács 432616 2010. március 10. 22:40
Válasz erre
DSC00120

Újjá épülő Lajta Monitor
DSC00120

Csatahajósok!
Kis országnak kis csatahajója, azaz hadihajója van .
Lassan ismét hadihajóként üdvözölhetjük a Lajta Monitort, mivel végetért a munkahajóként való számüzetése( 1917.-ben Ő volt a monitorok lázadása főszereplője)
Jelenleg Szlovákia Révkomárom-ban a hajógyárban van kisólyázva.
Ha gondoljátok és igény van rá, ezen topikban rendszeresen beszámolnék a felujjitás menetéről, állásáról.
Jozsi 432615 2010. március 10. 21:08
Válasz erre
Halihó!
Én is a hengeres variációra tippeltem. Olyanom van. Csak úgy vagyok vele, biztos van amiről nem tudok. A gyűrű nyújtása az egy lépcsős, kör keresztmetszetű szerszámon történik.
Üdv.: Jozsi
Kalóz 432614 2010. március 10. 13:27
Válasz erre
Szia!
Amit EDE írt, az egészen másféle, a hengerlésen alapulóval valóban lehet nyújtani a gyűrűk sínjét, de bizonyos mértékben még szűkíteni is. Gondolom, Neked nem erre van szükséged. A huzal hengerlő, amire Te gondoltál az valóban hasonlít a tészta-nyújtóra vagy a régebbi fajta mákdarálóra, ami két, egymás felé forgó hengerrel préselte össze a mákszemeket. Ezzel csak lapos huzalokat vagy lemezt lehet készíteni, de van olyan, amin a hengerek profilírozottak, azzal külön féle (kerek, fél-kerek stb.) keresztmetszetű huzalokat lehet készíteni.természetesen ezek a szerkezetek a kereskedelemben nem igen kaphatóak. Az ékszerészek pedig féltő gonddal óvják a rendszerint a háború előttről megmaradt, vagy nyugatól becsempészett példányokat.Sajnos édesapám örökségében sem maradt ilyen, mert neki sem volt ilyen.
Egy ügyes kezű szerszámkészítő vagy forgácsoló szakember tudna ilyet készíteni, ha mindenáron muszáj, de biztos nem lenne olcsó, hacsak nem haveri alapon.
Üdvözlettel:
Kalóz
EDE 432613 2010. március 10. 12:27
Válasz erre
Az egyik komám öccse ékszerész. Ő mesélt valami nyújtó szerkezetről, de azzal a gyűrűket tágítják. Ha találkozok vele, rákérdezek.
SImi 432612 2010. március 9. 22:48
Válasz erre
Szia Józsi!
Még anno Viola Endre HMS Victori-án láttam szép tat díszeket rézből. Megkérdeztem Violát, hogy csinálta ezeket a szép réz díszeket, nos őtőle származik az ötlet, ami valahogy így hangzott anno: ékszerész hengerrel elvékonyítottam. Őszintén megvallva akkor nem értettem, de nem mertem megkérdezni, hogy az mi? Aztán egyszer anyukám levestésztát készített tésztanyújtó géppel és akkor beugrott a megoldás: a két, egymással szembe forgó henger közt lapul el a rézdrót , ill. a tészta. Aztán kölcsön kértem tőle a szerkezetet és én azzal lapítom ki a drótokat... Közben már ékszerész boltban is érdeklődtem a "henger" után, de ott úgy néztek rám, mint aki nem normális, és azt mondták, nem is hallottak ilyenről. Persze, akik csak árulják az ékszereket, azok nem tudják, hogy hogy is készülnek azok.
Jozsi 432611 2010. március 9. 21:39
Válasz erre
Hali Simi!
Milyen technikával lapítod?
Üdv.: Jozsi
SImi 432610 2010. március 9. 21:16
Válasz erre
Sziasztok!
Így van: sima kilapított rézdrót. Az a jó benne, hogy állandó a szélessége és jól alakítható, ragasztható. Az előállítása pedig rém egyszerű. Pl ilyen vékony (0.4-es)csíkot sztirolból nehéz lenne vágni.
A valóságban - szerintem - merevítő, összefogó funkciója lehetett ezeknek. Különben épp tegnap néztem, mennyivel keskenyebbek ezek a kémények, mint a Hood-éi. A Hood egy kéményébe gyakorlatilag beleférne a két KGV kémény...
Most már lassan neki kezdek a hajó darabjainak festésébe és összeépítésébe. Majd teszek még fel képeket.
uzsee 432609 2010. március 9. 20:12
Válasz erre
Ha ugyanaz a megoldás amit a Hoodnál is írt akkor csak sima kilapított rézdrót :))
EDE 432608 2010. március 9. 19:09
Válasz erre
SImi!

Remekmű...de már megszoktuk! :)
Az a laposabbik réz, amivel körbeövezted a kéményt, az valójában micsoda?
uzsee 432607 2010. március 9. 18:16
Válasz erre
SImi ez nagyon jó lett! Ezek után a hajó többi részére is kíváncsi lettem. :)) Nem raknál fel még pár képet magáról a hajóról?
SImi 432606 2010. március 9. 17:58
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4

Ez a fényszoróplatform
4
5

Ez az a bizonyos szivatós platform a dudákkal: sajnos kicsit homályos lett a felvétel.
5

Sziasztok!
Elkészültem a másik kéménnyel is. Összességében valamivel kisebb kihívás volt, mint a másik, a hátsó. De azért itt is volt egy kicsit komolyabb kihívás: a dudák közti kis platform. Ebből - kivételesen - volt maratott kiadás is, de azt nem tartottam egészen pontosnak és nem is áttört a járórész (holott ez technikailag kivitelezhető lett volna a maratás készítőjének). Hála az Úrnak, találtam egy jó képet, ami a DoY-ról készült. A Scharnhorst elsüllyesztésekor megsérült egy repesztől az első tripod. A felvétel erről készült, de nagyon jól látható a képen ez a bizonyos platform. Ennek alapján építettem rá. A dudák 1.1-es tűdarabokból lettek elkészítve.
Sebi 432605 2010. március 8. 15:39
Válasz erre
Hát sajnos nem. Mostmár csak készen szeretném elvinni bárhova is.
SImi 432604 2010. március 8. 09:21
Válasz erre
Sebikém!
És el is hozod a Nimitz-t Móvárra?
Sebi 432603 2010. március 7. 23:50
Válasz erre
Kedves Barátom !

Hát megvallom őszintén, ha lassan nem négy éve építeném ezt a hajót, inkább megcsináltam volna sztirolból az egészet. Az a sok kis antenna meglehetősen rosszul illeszkedik a helyére, mert nem darabonként kell feltenni őket, hanem van egy hosszú talapzatuk ami az árbócon lévő mélyedésekbe kellene, hogy illeszkedjen. De sajnos nem ez történt, még szerencse, hogy a korlátok nagyjából eltakarják a dolgot.
Móváron találkozunk. Ha minden igaz, már pénteken felmegyünk a srácokkal.
SImi 432602 2010. március 7. 21:03
Válasz erre
Kedves Barátom!
Szép lett a sziget! Ez az árboc nagyon bonyolult egy szerkezet. A karácsonyfa elbújhat mellette. Móvár?
Sebi 432601 2010. március 7. 20:42
Válasz erre
001
001
004
004
005
005
007
007
009
009
010
010
015
015

Sziasztok !

Szeretnék néhány képet mutatni a hétvégén végzett munkámról. Végre a helyére került a sziget.
Narn 432600 2010. március 7. 16:45
Válasz erre
Még nem tudom, hogy honnan rendelem, de előtte szétnézek, mert a szállítás ára nagyon változó szokott lenni.
Esetleg tipp ?
Essex 432599 2010. március 5. 15:52
Válasz erre
EDE 432598 2010. március 5. 14:42
Válasz erre
Essex!

Ezt ismered?:
www.modellbolt.hu/index.php
Essex 432597 2010. március 5. 13:22
Válasz erre
Én még annak idején, amikor a hajót is vettem, elhoztam a Fabulisból az összes repcsit, ami volt. Ez 2 vagy 3 doboz Avengert és Helldivert jelentett, Hellcat az egész országban nem volt. A hiányzó Avengert és/vagy Helldivert később Móváron vettem meg, ezekből most 3-3 doboz van a hajóhoz adott 4-4 gépen felül (összesen 22-22 db). A Hellcatból meg az utóbbi 4 évben mindig elhoztam a bécsi modellkiállításon fellelhető teljes készletet, azaz 1+0+1+2=4 doboz, azaz összesen 28 darab gép. Hellcatból kéne még egy pár dobozzal, pláne ha lesz CVL meg CVE is. Ja és persze ekkor a többiből is kéne még...

Szerintem jobb, ha a neten rendeled őket. Esetleg a rendelésed előtt egyeztessünk, mert akkor én is beszállnék!

Igen, a WEM-nél hozzá kell számítani az áfát is.

Narn: honnan akarod rendelni, magától a L'Arsenaltól? Nagyon kíváncsi vagyok rá, valószínűleg nekem is az megoldás lesz...
EDE 432596 2010. március 5. 12:46
Válasz erre
Essex!

Nekem lehet, hogy a Móvár is fuccs!
Egyébként nézegettem Essex osztályú maketteket a neten. Hát nem aggódják tönkre magukat a géptípuok miatt.Van egy tatabányi cég, akik szállítanak 1:350 trumpi repcsiket.
Te már szereztél be?
Ja! Jól értelmezem, hogy a WEM-nél még hozzá kell adni az árhoz a 17,5% ÁFÁt?
Narn 432595 2010. március 5. 12:24
Válasz erre
El ! :)
A L'Arsenal lesz. Most ebben a hónapban kiköltekeztem magam, de jovő hónapban meglesz, remélem. Ha minden jól megy, akkor el szeretném vinni a MOK kupára, mert csak akkor leszek otthon. Remélem, hogy silerül majd befejeznem addig.
Van pár futó projektem, amiket készítek, de szerencsére haladok velük és így szép lassan fogynak :)Be vagyok táblázva :))
Essex 432594 2010. március 5. 09:31
Válasz erre
Narn!Hogy áll a Szallivenek? Eldöntötted már a beszerzendő feljavító kiteket?
SImi 432593 2010. március 5. 00:30
Válasz erre
Pl pillanatragasztóval, vagy ha mégerősebbet akar az ember, vagy pozicionálni akar, akkor epoxi ragasztóval (Eporapid).
stug 432592 2010. március 4. 21:15
Válasz erre
Egy kérdést. az alumínium lemezt (sörösdoboz) mivel lehet ragasztani?
SImi 432591 2010. március 4. 20:52
Válasz erre
Szia Csatahajós!

A Hood-nál (és a régebbi brit hajók jó részén)ezek a gőzcsövek a kéményen kívül vannak felerősítve. Valószínűleg - ez csak feltételezés - a sérülésektől akarták óvni, hogy a kémény belsejébe helyezték a KGV-k tervezői. El tudom képzelni, hogy pl egy egy méternél kilyukadt csőből kiáramló forró gőznek hogy örülhet a legénység...

Különben tényleg így van: van egy feljavítandó/megépítendő alkatrész és az ember nekiállhat nyomozni a részletek után, s magam is rájövök, hogy mennyi minden elkerülte korábban a figyelmemet.
csatahajós 432590 2010. március 4. 20:34
Válasz erre
Szia Imi!

Köszi a képeket, valóban, ez a részlet teljesen elkerülte a figyelmem idáig, de mint tudjuk jó pap is... :)

És a vicces, hogy ha erre figyel az ember akkor a fényképek többségén könnyedén ki lehet szúrni :)
Sebi 432589 2010. március 4. 19:30
Válasz erre
zs180 432587 2010. március 4. 18:36
Válasz erre
Imi,ez gyönyörű. Sajnos én nem tudok most nektek iyen szépeket mutatni, de talán nemsokára...
Narn 432586 2010. március 4. 15:27
Válasz erre
Nagyon kulturáltan néznek ki. Gratulálok!
SImi 432585 2010. március 4. 13:59
Válasz erre
itt is megfigyelhető a "markáns" gőzcső
itt is megfigyelhet...
hms_prince_of_wales_2
hms_prince_of_wales_...
Ez az Anson ugyan, de itt is jól látszik a téma
Ez az Anson ugyan,...

Szia!
Igen, ennyire markáns az a gőzcső... nekem is furcsa volt, de ez van.
Az archiv fotó a hmshood.com -ról származik. Valószínűleg a gyári kárfelméréskor készült(ek).
csatahajós 432584 2010. március 4. 12:51
Válasz erre
Szia Imi!

Gyönyörű munka, mint mindig, remélem Móváron láthatjuk ;)!

Ez a két kiemelkedő gőzcső ennyire markáns volt? Még soha nem tűnt fel, persze te most biztos jobban benne vagy a témában mint én valah voltam, csak fura.

Az archív kép honnan van? Az is új volt számomra :)
SImi 432583 2010. március 4. 11:23
Válasz erre
A Prince of Wales sérült hátsó kéménye
A Prince of Wales s...
Maxim Vojtov PoW hátsó kéménye
Maxim Vojtov PoW há...
Az én kéményem még "meztelen" felső része
Az én kéményem m...
Felülről a gőzcsövekkel
Felülről a gőzcs...
IMG_2032
IMG_2032
IMG_2035
IMG_2035
IMG_2037
IMG_2037
IMG_2041
IMG_2041
A fényszóróplattform hátulról. Az áttört járórész 0.2-es drótból van...
A fényszóró...
A kémény darabjai; csak a festés után érdemes összeragasztani.
A kémény darabjai...

Gyuri barátomnak megígértem, hogy teszek fel képeket a PoW hátsó kéményéről. Több, mint két hét alatt készült el. Múltkor vki azzal dicsekedett, hogy 3 hét (!) alatt összehozott egy szkreccs hajót... (mondjuk olyan is volt) Szóval, nagyon lassú vagyok. Remélem a képek magukért beszélnek. Maratásból csak a szikrafogó származik. Sajnos, nem volt más... Igyekeztem mindent rátenni, ami rajta is volt. Két képhez kell még némi magyarázat. Az egyik egy archiv fotó a PoW hátsó kéményéről a Bismarck-al vívott csata után, hogy össze lehessen hasonlítani vele. A másik egy Maxim Vojtov jónevű makettező készítése, szintén összehasonlításképp. Most következik az első kémény, ami talán egy kicsit egyszerűbb lesz.
Essex 432582 2010. március 4. 10:22
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305.