<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Simi | Adatlap | 672773 | 2020. május 15. 22:12 | ||
Neo954 | Adatlap | 672767 | 2020. május 15. 21:27 | ||
Sziasztok! Jó rég jártam erre. Csodaszépek a munkáitok! Sajnos nálam a megkezdett hajók kényszerpihenőn vannak bedobozolva egyenlőre, talán télen lesz némi időm már rájuk. Viszont a minap rendeltem egy 1/350 Trumpi Warspite-ot, mert mióta megláttam az Öreg Hölgyet azóta vágytam rá. :) Mondhatnám "könnyű" dolgom lesz, mivel Simi már elkészítette a hajót, így nem kell külföldi fórumokat bújnom, hisz a fordítgatással töltött időt megspórolom, és egy gyönyörűen elkészített hajó alapján dolgozhatok majd. Egyenlőre csak minimális kutató munkára futotta, ám sajnos az egyik angol fórumon elszomorított az a megállapítás miszerint a hajótest és a torpedó védő dudor jelentősen eltér az eredeti hajóétól. Érdeklődnék, hogy valamelyikőtök foglalkozott-e ezzel a dologgal illetve csinált-e ilyen jellegű korrekciót ezen a készleten. Az Anatomy of the ship Warspite kiadványa megvan a gépemen, az alapján végzek majd összehasonlítást, és ha túl drasztikus lenne az átalakítás végső esetben vízvonal makettként készítem majd el. Előre is köszönöm az infót. Mégegyszer gratulálok mindenkinek a munkáihoz! Üdv.:Neo | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 672705 | 2020. május 14. 19:13 | ||
zs180 | Adatlap | 672628 | 2020. május 12. 21:39 | ||
Hát, most kissé megviselt, mióta egy-két kandúr kezelésbe vette... | |||||
zzo160 | Adatlap | 672624 | 2020. május 12. 21:12 | ||
zs180 | Adatlap | 672602 | 2020. május 12. 17:17 | ||
zs180 | Adatlap | 672601 | 2020. május 12. 17:15 | ||
Felkerült a kémény létrákkal és reflektorokkal. Ezt követően elkezdtem a parancsnoki torony megépítését. Itt a conning tower platform és a signal platform felragasztása utáni állapot látható. Nagyon tetszik ezen a hajón a felépítmény bonyolult felépítése. | |||||
zs180 | Adatlap | 672600 | 2020. május 12. 17:12 | ||
Szia Batka! Köszönöm szépen kedves szavaid. Remélem, a Bolyaira elkészülök vele. Én most csak PVA-t használtam a korláthoz, és nem volt gondom vele. | |||||
Batka | Adatlap | 672363 | 2020. május 8. 14:27 | ||
Szia Gyuri! Nem, nem vagyunk csalódottak. Ez így most is már abban a formában van,hogy megnézem a képet és csak nézem és nézem,majd szépen lassan tűnnek fel a kidolgozottság szépségei. Alig várom, hogy élőben is lássam majd. Mit tippelsz, ha lesz idén Bólyai, akkor ott már látható lesz? A korlátot teljes egészében PVA ragasztóval ragasztod fel? Mert olvastam olyan tippet, hogy a két végét felrakják pillanatragasztóval és csak a "maradék" korlátnál használnak PVA megoldást. Köszi, Batka | |||||
zs180 | Adatlap | 672359 | 2020. május 8. 13:00 | ||
Szia Imi! Köszönöm szépen. Itt is voltak ívek a kazematák felett, kellett trükközni kicsit a korláttal. Most, hogy e fedélzet gyakorlatilag kész, remélem, gyorsabban haladhatok - már fenn van a kémény! Így sokkal jobban néz ki. Majd teszek fel képeket. | |||||
Simi | Adatlap | 672331 | 2020. május 7. 23:14 | ||
Gyuri! Ez a Barham már felépítmények nélkül is olyan szép, hogy eláll az ember lélegzete. Egyszerűen gyönyörű! Én a Warspite-n - amikor a korlátokat raktam fel - ott szívtam a legtöbbet, ahol az orrfedélzet után kezd kiszélesedni a fedélzet és van 3 ív egymás után: ott lehetett szórakozni, mire szépen sikerült. | |||||
zs180 | Adatlap | 672271 | 2020. május 5. 22:27 | ||
Aki még követi azt a végeláthatatlan építést, most csalódott lehet, hogy még mindig felépítmény nélküli képeket pakolok fel a hajóról. De ha jobban megnézi őket, láthatja, hogy sok dolog került fel – leginkább talán a korlátok lehetnek feltűnők. Ezúttal WEM Ultrafine-t használtam a szokásos GMM Gold Plus helyett, hogy kipróbáljam, milyen. Elég finomnak találtam, ami szerintem egy maratott korlát legfontosabb tulajdonsága – sok, szépen megépített makettet láttam már, melyeknek a minőségét lerontotta a túl vastag korlát. Amiket én láttam, azok közül egyedül a fenti két termék elég finom, hogy hasonlítson az eredetire. A WEM korlát igen könnyen hajlik, ezért nagyon óvatosan kell bánni vele. A korlátokat még a kereten festettem le: a vízszintes szálakat Revell 9 antracitszürkére, a függőlegeseket a kamuflázs megfelelő színeire és az alsó szálat középbarnára, hogy megjelenítsem a korabeli angol hadihajók fa fedélzetszegélyét (spurnwater). Na, ezt nehéz észrevenni a maketten! A korlátok felragasztására kizárólag PVA-t használtam, így remélem, el tudom kerülni a hőingadozásból adódó, későbbi problémákat. Felkerültek különféle felszerelések a shelter deck-re és a hátsó felépítmény fedélzetére. Most már tényleg elég sok cucc van a fedélzeteken (különösen a csónakfedélzeten), hasonlóan az igazi hajóhoz. | |||||
zs180 | Adatlap | 672270 | 2020. május 5. 22:24 | ||
Igen, a jó öreg Oklahoma.. Még őt is ki lehetett volna javítani, de az elavult gépei miatt nem történt meg. | |||||
Sennás | Adatlap | 671965 | 2020. április 27. 07:51 | ||
zs180 | Adatlap | 671814 | 2020. április 22. 18:52 | ||
Szia Imi! Tényleg nagyon sok a cucc a hajón - talán azért több, mint a testvérhajóin, mert ezt nem építették át, csak kis mértékben, ezért kisebb a felépítmények alapterülete, nagyobb a szabad fedélzeti terület. Terveim szerint a H.M.S. Valiant mellett a H.M.S. Griffin romboló is rajta lesz a diorámán, a végzetes pillanat előtti elhelyezkedésben. | |||||
Simi | Adatlap | 671660 | 2020. április 19. 14:57 | ||
Szia Gyuri! Talán még a Tiger-en sem volt ennyi apróság, sőt talán még a Warspite-n sem. Ezt mind legyártani... nem kis meló. Én, amikor a Warspite-mat építettem, azt hittem, sosem lesz már vége a sok kütyü elkészítésének. (Ja és még neked ezután jön a Valiant!) De a lényeg: gyönyörű lett a hajótest. Várjuk a további fejleményeket! | |||||
zs180 | Adatlap | 671658 | 2020. április 19. 14:06 | ||
Tovább haladtam a Barhammal. A fedélzeti felszerelések többségét felragasztottam: 112 db, háromféle méretű gomba-alakú és tíz más formájú szellőzőt, 42 fedélzeti lejárót és világítóablakot, 23 ládát, a horgonyláncokat és számos egyéb apró felszerelést. A fedélzeten most már tényleg sok a cucc – a végtelenbe nyúló előkészületek eredménye kezd megmutatkozni. A fafedélzetek szélére fel fogom ragasztani a korlátot, mielőtt a felépítmények felkerülnek. Az utolsó képen a hajó főellensége, nem a Rgia Marina, a Kriegsmarine vagy a Luftwaffe, hanem ez a szörnyeteg! | |||||
zs180 | Adatlap | 671563 | 2020. április 17. 01:30 | ||
Szia Imi! Biztos, hogy volt, például a H.M.S. Valiant, ami ott lesz majd egyszer a kész diorámámon a Barham mellett. | |||||
Simi | Adatlap | 671481 | 2020. április 15. 13:25 | ||
Szia Gyuri! 1941-ben volt sötétre festett fedélzetű hajó a Royal Navy-nél? Általánosságban a háború késői szakaszában volt ez "divat" egyes haditengerészeteknél. | |||||
zs180 | Adatlap | 671465 | 2020. április 14. 20:26 | ||
kizárni... | |||||
zs180 | Adatlap | 671464 | 2020. április 14. 20:25 | ||
Sziasztok! Valóban, én is örömmel látom,milyen szépségek vannak születőben! Imi, igen, az autónál a fényezés a legfontosabb. Nekem nincs kialakítva teljesen pormentes környezet, így nem is lett hibátlan a fényezés, de bőven elfogadható. Viszont újszerű élmény volt pl.maratott ablaktörlőt készíteni., ill. a kerekeket (utólagos műgyanta, mert az hasonlított az eredeti autó felnijeihez) átalakítani. Ami a Barhamot illeti, érdekes a film, a fedélzetet sötétszürkére színezték, ilyet még sosem láttam a Barhamon, de nem lehet lizárni, hogy ilyen volt. | |||||
Sebi | Adatlap | 671459 | 2020. április 14. 19:12 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 671458 | 2020. április 14. 19:07 | ||
Azt én is remélem. | |||||
Gabusch | Adatlap | 671454 | 2020. április 14. 17:24 | ||
Ha az alábbi linknek hinni lehet, akkor a jövő hónapban jön a Viribus Unitis. Továbbá erősen remélem, hogy az 1:700-at félreírták, mert a száma stimmel és eleddig az mindig 1:350-ként szerepelt. www.trumpeter-china.com/index.php | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 671417 | 2020. április 13. 16:57 | ||
Sziasztok! Régóta szemeztem a Merit 1/35-ös G-5-ösével, de az ára mindig visszatartott. Szerencsére Hermann Karcsi leakciózta, ezúton is köszönöm Neki! A makett felülete gyönyörű, de az a tény, hogy belseje üres mint a padlás Rákosi idején, felb@szta az agyvizemet. Mivel a felépítményen jókora búvónyílások vannak, és az üvegezés se kicsi, muszáj volt valamit kezdeni a belsejével. Kb.két hét netböngészés alatt sikerült összeszednem némi fotóanyagot, és éppen nekiálltam a tervezésnek, amikor felkerült a netre egy sorozat fotó arról a hajóról, amit most emeltek ki Szevasztopolnál. Ezek alapján készültek a tervek, amit a Limes lézeresek vágtak ki, szuper módon! Köszönet nekik. Még néhány alkatrészt meg kell terveznem, várok hozzá még egy adag gyanta DsHK rakaszt, aztán folyt.köv. Most itt tartok. | |||||
Simi | Adatlap | 671358 | 2020. április 12. 14:10 | ||
Szia Gyuri! Jó lett az autó is... Nem volt furcsa a fényes festés? Mert az nagyon érzékeny a porra és a szöszökre, ami a matt festésnél nem probléma. Gondolom, ismered ezt a videót, de lehet, hogy rajtad kívül sokan nem látták még ezt a profin színezett archív felvételt a Barham felrobbanásáról www.youtube.com/watch | |||||
b_f_m_b | Adatlap | 671336 | 2020. április 11. 22:06 | ||
Sziasztok! Itthon hol lehet kapni 1/350 mentőöveket? Az ebay-en 20 fontért találtam szállítással, ami azért egy kicsit sok. (Tudom, több hajóra elég, de én főleg tankokat építek...) Köszönöm | |||||
zs180 | Adatlap | 671333 | 2020. április 11. 20:43 | ||
Sziasztok! Megint eltelt néhány hónap, mire újra jelentkezem. Hadd mutassam meg, mi térített el nyolc hétig: elhatároztam, hogy egy jó barátom számára elkészítem a húsz évvel ezelőtt használt autója replikáját, és íme a a Fujimi 1:24-es Honda CR-X-e, meg néhány kép az eredeti autóról. Eldönthetitek, megérte-e a rászánt időt és belefektetett munkát – a barátom mindenesetre nagyon örült neki, mikor, megkésett karácsonyi ajándékként nekiadtam. A hajóról röviden annyit, hogy elkészültem a koszolással. Először David Griffith és Marijn van Gils módszerét egyaránt alkalmazva átmostam a hajót. Mindkét metódus szép eredményt ad, jó szívvel ajánlhatom őket, de feleslegesnek bizonyult mindkettőt használni, mert valamelyest közömbösítik egymás hatását. Az árnyékokra egy művészolaj-keverékkel (fekete és umbra, terpentinnel hígítva) történt átmosással erősítettem rá, amit az élfények fehér, közép, és világosszürkével való szárazecseteléssel történő, a rengeteg részlet miatt fáradságos megjelentése követett. Bár a hajó eléggé megviseltnek látszik, a túlzott rozsdázást kerültem, mivel, a háborús körülmények ellenére a Royal Navy csatahajója nem nézhetett ki rozsdaboglyának. A következőkben a fafedélzeteket fogom teleszórni apró alkatrészekkel – ezzel megkezdődik az összeépítés végső stádiuma. | |||||
Sennás | Adatlap | 671158 | 2020. április 7. 12:25 | ||
Sziasztok. Most írt rám egy jó Szlovák vasutas kollégám büszkén mondta vett egy Zvezda Tu-154est meg egy Had matrica készletet Malévos gépet szeretne belöle. Természetesem az "M" ahhoz át kéne "B2"-re építeni faragni. Ebben tudtok segíteni? Hajtóművet gyárt valaki gyantából? Meg a futómű gondolát is cserélni kell ugye? A szárny csere teljesen lehetetlen gondolom. Mit mondjak neki? | |||||
Sebi | Adatlap | 670924 | 2020. április 3. 20:04 | ||
Szia Willi! Az a kihívás már megvolt ;) Legalábbis tavaly ősszel nagyban játszották :D | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 670920 | 2020. április 3. 19:44 | ||
DzsunKa! Köszönöm a tippeket, az elsőt ismertem, a gugli fordítójával el is olvastam, a másodikat viszont nem, és nagyon jó tippeket találtam benne! | |||||
DzsunKa | Adatlap | 670907 | 2020. április 3. 15:26 | ||
Szia! Nem vagyok guru, sőt nem is érzem magam annak. Ezt találtam Neked, talán tudsz vele valamit: http://forums.airbase.ru/2020/04/t53986_29--torpednyj-kater-g-5.8864.html - Ebben alaposan kitárgyalják a csónakot. http://forums.airbase.ru/2013/02/t87398--postrojka-modeli-torpednogo-katera-g-5-masshtab-1-25-river.html - Ez egy felmetszett modell építésének leírása. Az én véleményem az, hogy a háború alatt, a belső terek festésére olyan szint használtak amilyen éppen kéznél volt. Nagyon pofás kis hajók voltak, viszont érdekes, hogy még a szovjet (nem az orosz) szakirodalom is gyenge harcértékűként vélekedik a G-5 gyorsnaszádokról. Sok sikert az építéshez. | |||||
Willi | Adatlap | 670884 | 2020. április 2. 21:32 | ||
Szia! Mi is csinálhatnánk olyan képeket, amin kifekszik az egész brigád a felszereléseivel. Mi csak az apró szerszámainkkal, meg néhány makettel. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 670866 | 2020. április 2. 16:15 | ||
Varjúbácsi | Adatlap | 670808 | 2020. április 1. 15:17 | ||
Sziasztok! Kérnék segítséget a guruktól! A G-5-ös torpedóvető hajót építem, csináltam hozzá némi belteret is, mert elég sok nyílás van a felépítményen. Sajnos nem találtam sehol adatot arról, hogy milyen lehetett a belső szín. Sajnos a talált fotókon is csak a külső szint tudom úgy ahogy beazonosítani. Arról kellene infó, hogy milyen szint használtak az oroszok a hajók belső festésére. Köszönöm előre is. | |||||
ChevyG | Adatlap | 670222 | 2020. március 15. 15:01 | ||
köszi Srácok az infót! | |||||
Szamuráj | Adatlap | 670174 | 2020. március 14. 09:34 | ||
Szia Sebi, köszönöm, Ahogy olvasom, az általad leírt forrás, az 1942 áprilisi felújítási rajzok (légvédelmi fegyverzet és tűzmegelőzési-kárvédelmi), valamint a roncs alapján készült ez a kiegészítő. A roncs viszont maga az elsődleges forrás. Üdv Annyi még, hogy 3 éve amikor elkezdtem építeni a kéményt, nem vettem figyelembe, hogy a hátsó részén a két galériás platform között 1942-re már elbontották a zárt fülkét, így ezt a részt át fogom alakítani, sajnálom, mert jól sikerült. :) | |||||
Sebi | Adatlap | 670169 | 2020. március 13. 22:22 | ||
Szia Szami! Én ilyenre építeném a mellvédeket és a hidat: www.model-monkey.com/product-page/1-350-uss-lexington-cv-2-island-1942-battle-of-the-coral-sea Azért, mert a megjegyzésben ott van, hogy ezt a US Navy Booklet of General Plans alapján készítették. Tehát a legbiztosabb forrásból. Egyébként ez a megjegyzés az általad feltöltött első képnél is ott van: www.shapeways.com/product/QU63QUJZU/1-350-uss-lexington-cv-2-funnel-may-1942 | |||||
Szamuráj | Adatlap | 670153 | 2020. március 13. 10:26 | ||
Szia Batka! Marijn sarkosra csinálta meg, az ő könyvéből dolgozom. Most nézem van egy fotó az elülső fedélzetről, ahol látszik az oldala ennek a fészeknek és az egyenes. A kép jobb alsó sarkában. Azt hiszem én is így fogom megcsinálni. | |||||
Batka | Adatlap | 670149 | 2020. március 13. 09:46 | ||
Szia! Én is úgy gondolnám,hogy ez nem volt már lekerekítve. Este megnézem Marijn hogyan csinálta meg ezt a részt, de ahogy láttam, ő is egyenesre épített át sztirol lapokból. Üdv, Batka | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 670146 | 2020. március 13. 08:51 | ||
phys.org/news/2018-03-wreckage-wwii-aircraft-carrier-uss.html Ez az eredeti CV-2 Lady Lex roncsa. Ha ez az a lőállás amire kíváncsi vagy (nem tudom volt-e a Lex-en máshol is ilyen), ezen szerintem egyértelmű hogy nem kerekített volt a mellvéd. Talán a fotó alsó részén van benne egy enyhe ív, de lehet hogy ez is csak az optika miatt látszik így, mert az már nagyon a lencse szélébe esik. Egyébként szerintem logikus is: sokkal könnyebb egyszerű síklapra hengerelt lemezpáncélt gyártani (ha ez tényleg páncéllemez volt!), mint íves felületű páncélt - ekkora méretben. Üdv R. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 670142 | 2020. március 13. 06:27 | ||
Sziasztok, valamit nem értek. A Lexington parancsnoki hídja előtti és a kémény mögötti 1.1 in/75 caliber Quad légvédelmi ágyúival kapcsolatban vagyok tanácstalan. Ezeket az 1942 év eleji modernizálás során alakították ki a korábbi lövegtornyok helyén. A legtöbb maketten ezek körüli páncélozott fészek sarkos kialakítású, az újabb 3D nyomtatással készült kiegészítők ezzel szemben lekerekítettnek mutatják. Most melyik az igaz? Üdv | |||||
Batka | Adatlap | 670090 | 2020. március 11. 16:35 | ||
Szia! Én sokáig úgy tudtam,hogy a Fuso kettétört és az orr rész gyorsan elsüllyedt, de a tat rész még sokáig a felszínen maradt. Ebben a filmben viszont úgy látszik, mintha kicsavarodva feküdne a fenéken, fejjel-lefelé. Mivel kb 3 ember élte túl a katasztrófát, őket viszont a szigetekre kiúszva az ottani lakosok megölték. Üdv, Batka | |||||
Szamuráj | Adatlap | 670084 | 2020. március 11. 11:36 | ||
Szia Batka, rákeresek erre a lecsapolt óceános sorozatra. A Fusóból mennyi maradt? Múltkor néztem egy rövid videót ahogy lemerültek a Lexingtonhoz. Hihetetlen milyen jól konzerválódott a festés, az elsüllyedt repülőknek a felségjelzései, azonosító jelzései is tisztán kivehetők. Mivel jó ideje otthon dolgozom, így van időm építkezni. Most a légvédelmi ágyúk platformjait csinálom, aztán a hajótest részleteit. Üdv! | |||||
Batka | Adatlap | 670074 | 2020. március 11. 08:29 | ||
Szia! Jó lesz ez, jó lesz ez! :) Most volt a napokban a NatGeo-n egy rész a Lecsapolt Óceánok sorozatból, benne a Lexington, USS Juneau, Uss Indianapolis, Fuso. Nagyon jó rész volt! Üdv, Batka | |||||
Szamuráj | Adatlap | 670005 | 2020. március 9. 16:29 | ||
Sziasztok, jelenlegi állás: Két réteg borítás, amit majd sztirol lemezekkel fogok tovább erősíteni. Amint lesz fejlődés a további részletekkel, úgy fogok mutatni közelebbi képeket. Nagyon jó az építés. Az összes fegyvert, legapróbb részletet saját tervezés alapján gyártok le. Már alig várom a oldalakon kiugró galériák építését és részletezését. Szerencsére van időm mindenre. Üdv! | |||||
Gabusch | Adatlap | 670004 | 2020. március 9. 15:09 | ||
Nem tudom, megérné-e nekik. Ez még egy viszonylag kis hajó volt, 350-ben is csak kb. 43,5 cm, az Academy 700-as Missouri meg 38,5. Nem tudom, mennyire lehetne 22 centin részleteket bemutatni egy fröccsöntött maketten. Nyilván rengeteg maratással talán, de az meg nem hinném, hogy zajos üzleti sikerre számíthatna, ha van nagyobb testvére. A Kombrig sem adta ki a végén 1:700-ban, holott annál a 350-es gyanta olyan horrorisztikus árban van, hogy valószínűleg vittük volna, mint a cukrot, ha felére kicsinyítenek mindent. | |||||
ChevyG | Adatlap | 669996 | 2020. március 9. 10:55 | ||
KBT | Adatlap | 669995 | 2020. március 9. 10:37 | ||
Köszönöm szépen a segítséget. KBT | |||||
ChevyG | Adatlap | 669993 | 2020. március 9. 09:52 | ||
Vackor, Gabusch köszi! Gondolom később kiadják 700ban is! üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Köszönöm az elismerő szavakat. Az az igazság, hogy tényleg sokat foglalkoztam a Warspite 1942-es verziójával. Az Anatomy könyv volt a legfőbb forrásom. A "dudor"-ral és a hajótesttel behatóbban - őszintén megvallva - nem foglalkoztam... (minden mással igen) Az én hajóm viszont Academy kitből épült; csak reménykedni tudok így utólag, hogy ebben a vonatkozásban pontosabb, mint a Trumpeter.