/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.
Jozsi 432099 2009. december 14. 20:54
Válasz erre
Nem. Én pont ajánlottam a furnérhoz a PALMATEX-et sík felületre történő ragasztáshoz. Ma is kentem belőle.
lucky 432098 2009. december 14. 17:49
Válasz erre
Simi!
Ezek szerint te az epoxi ragacsot ajánlod.
Ha nincs eporapid szóba jöhet még az Uverapid? ezekből van 5-20 perces és van 12-24 órás is..
Simi 432097 2009. december 14. 15:29
Válasz erre
Szia!
Ha jól emlékszem, Józsi barátunk nemrégiben óva intett, hogy Palmatexet használjunk ilyen célra. Én az Eporapid-ot javasolnám. Eddig nekem nem okozott csalódást. Úgyszólván mindent ragaszt; én eddig csak jót tudok róla mondani. Az nagyon fontos, hogy a két komponens aránya kb 50-50% legyen és alaposan össze legyen keverve. A felesleget alkohollal le lehet törölni a kikeményedés előtt - ami legalább 2-3 órát jelent. A végleges kötés kb 24 óra. Este szoktam használni, másnapra már keményen megköt.
Johnie 432096 2009. december 14. 15:05
Válasz erre
Sszabi 432095 2009. december 14. 15:04
Válasz erre
Tiszteletem!

Az uraknak igaza van, a "piszmogás" rejti a nagy kihívást. Bár mostanában az árakat nézegetve az újabb készletek megvétele az ami nem kis kihívás (számomre legalábbis). Pl. amikor Simi írta h mennyiért szerezte be a Repulse-t leesett az állam. Aztán ránéztem az alig 9 ezerbe került heller féle Hoodra...
Persze az ár nem fő mérvadó, hiszen ha elég ügyes az ember, sok mindent ki tud javítani, de csak könnyebb dolga van alkotónak, ha az alapanyag jó minőségű.

Nade ha már a Hood-nál tartok, sikerült beszereznem furnérlemezt. A kérdésem arra irányulna, h miután szépen "szeleteltem" a fedélzetnek való kis csíkokat, mivel rögzítsem a műanyag fedélzetre? Mert a rögzítés után kicsit csak össze kell majd csiszolni az egészet, és nem lenne jó ha ki-ki potyognának...
A választ előre is köszönöm!

További kellemes napot!
Szamuráj 432094 2009. december 14. 14:09
Válasz erre
kaga 1929 2bd27bca
kaga 1929 2bd27bca
kaga1930
kaga1930
kaga 1928 960d0341
kaga 1928 960d0341

Simi, ezt csak a Te kedvedért!
A régi háromszintes Kaga.
Üdv!
Simi 432093 2009. december 14. 13:40
Válasz erre
Kedves EDE barátom!
Hát az bizony igaz, hogy a kitek gyártóit nem igazán én és a hasonlóan gondolkodók/dolgozók tartkuk el. Nincs túl nagy titka az ilyenfajta építésnek: pusztán kicsit tökéletesíteni akarod a készletet és apróságokkal piszmogsz. Aztán egy idő után egyszer csak összeáll a hajó. Csak a napi "piszmogás"-ra kell törekedni (még ha csak 10 percre is!), a többi meg jön magától.
Szamuráj 432092 2009. december 14. 10:51
Válasz erre
Látom, végre nem én vagyok egyedül, akit érdekel a húszas évek japán fantomflottája. Ez a fickó az Amagi csatacirkálót építi 1/350-ben, ahogy kinézett volna. Ez a hajó semmisült meg az 1923. szeptemberi nagy Kanto földrengés következtében. Az Akagi a testvérhajója volt. Ígéretesnek tűnik a projekt. És érdekes a bevezetőben felvázolt Tosa és Kaga csatahajókról szóló része is.
Üdv!

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
EDE 432091 2009. december 14. 09:58
Válasz erre
SImi!

Dobozból nem sok ráfordítás...
Hát nem tudom, én 10 éve raktam össze a Tamiya PoW-et. Arra emlékszem, hogy hetekig egész nap az alkatrészeket vagdaltam ,reszelgettem, festegettem, közben az Est FM rádió összes műsorát végighallgattam. Annyi pluszt tettem, hogy a lövegtornyokat forgathatóvá,meg a lövegeket emelhetővé alakítottam. Valahogy akkor ezt fontosnak éreztem.
Nincs sok értelme...
Szerintem egész tűrhető még így is, a csónak/repülő daruk persze nagyon gagyik, meg korlátrendszer sem ártana.
Van egy két 1:700 hordozóm szintén hasonló szinten elkészítve. Nem esik tőle hasra senki, de nekem sokkal jobb ezeket nézegetni, mint a típuskönyben a rajzokat.
Pl. marha jól látszik, menyivel nagyobb egy Essex osztályú hordozó egy Yorktown osztályúnál.
Ti számomra csodákat műveltek, de ugyanakkor azzal is tisztában kell lenni, hogy nem Ti tartjátok el a fröcsöntött műanyag maketteket gyártó cégeket.(Igaz én sem, sajnos vagy öt éve nem csinálok szinte semmit.)
Simi 432090 2009. december 13. 22:13
Válasz erre
Kaga_1928
Kaga_1928
Kaga
Kaga

Szia!
Végülis sok ráfordítás nélkül, dobozból megépíteni tényleg nem tart sokáig. De szerintem ennek sok értelme nincs. Esetedben persze más, hogy felkérésre dobtad össze.
A Kaga a korai hordozók közül az én kedvencem. Abszolut szürrealisztikus monstrum ezekkel a sportkipufogókkal!
Szamuráj 432089 2009. december 13. 21:21
Válasz erre
Szia Csatahajós!
Köszönöm a segítséget. :) Azóta sikerült letölteni a Profile Warships 24-es számából pár képet a Furiousról, de sokkal előrébb nem jutottam. Volt olyan kép, ami jól mutatta, hogy a kéményből kicsapódó füst a leszállófedélzet végét teljesen beszennyezte. A japán Kagán volt még oldalt elvezetve a kémény mindkét oldalon, na az is szép volt.
Üdv!
Szamuráj
Szamuráj 432088 2009. december 13. 21:15
Válasz erre
Szia Simi!
Sikerült kijavítani az árbocot, szerencsére tőből szakadt ki a helyéről, így egyben vissza tudtam ragasztani. Szép ez a Prince of Wales, azért az angolok is tudtak tervezni...
Furcsa volt műanyag hajómakettet összerakni. Éveken át a sztirollapok, meg a kartonpapír és a csiszolás, dörzsölés volt a barátom, most meg ha jól emlékszem 2-3 nap alatt összeragasztottam a hajótörzset. Megfogadtam, hogy magamnak is meg fogom építeni ezt a csatahajót, de az a szokásos technikámmal történik majd.
Üdv!
Szamuráj

Néztem alkatrészbontást az új 350-es Repulse-ról, igazán impozáns makett, személy szerint az Ark Royalnak, vagy a Furiousnak örülnék 350-ben.
csatahajós 432087 2009. december 13. 17:29
Válasz erre
Szia Szami!

Eredetileg ezeket a bevágásokat a felszíni célpontok elleni 4"-es lövegek erkélyei voltak kialakítva, később itt szerintem csónakokat tároltak, de megkérdezem majd a fő szakértő kollégákat a téren (pl. zs180).

A leghátsó nyílás egyébként a kémény, vagy jobban átgondolva füstelvezető rendszer részét képezték. Két kivágás volt így két oldalt amit akkor használtak ha légi műveleteket is végeztek, a másik két kivágás a repfedélzet hátuljába került, ezek zárhatóak is voltak. Nem volt igazán tökéletes ez az elrendezés, de ezt elmondhatjuk mind a 3 hordozós haditengerészet első hajóiról (talán kivéve Lexington/Saratoga).
Simi 432086 2009. december 13. 15:56
Válasz erre
Szia!
Sajnos a Furious-hoz nem tudok hozzászólni...
Kár, hogy hozzányúltál a POW-hoz. Az ilyen utólagos beavatkozásoknak nem igazán szokott jó vége lenni. Minden hajón volt blast bag, csak kivéve ezt a néhány brit "csónakot", erre pont kifogtad őket... Remélem, az árboc kijavítása nem lesz nagyon nagy feladat.
Üdv: Simi
Szamuráj 432085 2009. december 12. 17:22
Válasz erre
hms furious_06

Itt jól látható miről van szó.
hms furious_06

Sziasztok!
Simi, Csatahajós! Akkor jól elszúrtam a lövegtornyokkal. Próbáltam leszedni de nem sikerült, a milliput nagyon keményre kötött meg és már nem is nagyon merek hozzányúlni, mert egy hirtelen mozdulattal letörtem a hátsó árbocot. Egy makettbolt kirakatában lesz a hajó kiállítva. Legközelebb jobban odafigyelek minden részletre.
Japánékkal kicsit alábbhagytam, jelenleg a korai brit hordozók és a 17. századi holland hajók érdekelnek. Érdekes mód, megtaláltam a kb 5 évvel ezelőtt elkezdett 1/350-es HMS Furioust. Máris fejtörést okozott a hajó felépítéséből akadó nehézségek. Bár Jim Baumann megcsinálta a második világháborús verziót, mégsem vagyok megelégedve a részletekkel, ugyanis sok dolog homályos számomra. A hordozó oldala ami gondolkodóba ejtett. A külső oldalfalat ugye meg lehet simán csinálni, csak ki kell vágni azt a sok nyílást, különösen az oldalt elvezetett kéményeknél. De mi van belül? Ha lusta volnék, akkor feketése befesteném az egészet, de mégsem az igazi így. Tudna valaki információval szolgálni?
Üdv!
Szamuráj
Simi 432084 2009. december 12. 14:00
Válasz erre
Csatahajós!
Tényleg igazad van: a Nelson osztályú hajókon se volt blast bag.
Nem lehetett kis dolog a DoY tüzéreinek teljesítménye a Scharnhorst elleni csatában. Láttam is valahol egy csoportképet a diadalittas DoY tüzérekről az ütközet után. Akikről viszont nem sok szó esik, azokról az egyszerű matrózokról, akik pl a radarantennákat szinte folyamatosan jégmentesítették a magasban, a dermesztő hidegben; és a lövedékek közepette semmi nem védte őket. Nélkülük (és persze a többiek nélkül) nem igazán lett volna eredményes a tüzérség.
csatahajós 432083 2009. december 12. 11:20
Válasz erre
Elnézést a kritikáért és tényleg építőnek szánom, de egyetértek Simivel, a blast bag-ek túl hangsúlyosak lettek és még soha egy képet sem láttam ilyenekkel KGV osztályú hajón.

Simi: modern brit hajókon nem volt jellemző a blast bag, (lásd Nelson osztály, 6"es könyűcirkálók stb.) megpróbálták megoldani a lövegpajzzsal, hogy az szigeteljen rendesen. Persze szívtak is vele, főleg az Északi-tengeren ahol pl. a DoY tüzéreinek bokáig érő vízben állva kellett dolgozni a Scharnhorst elleni ütközetben.
Simi 432082 2009. december 11. 21:08
Válasz erre
POW
POW '41 májusában...

Szamuráj!
Nagyon dícséretes munkák. Számomra különösen a Kure dioráma, az nagyon impulzív. A végeredmény tényleg mozgalmas lett.
A dobozból épült Prince of Wales is elfogadható, engem csak a lövegcsövek tövénél levő vászon szigetelés ("blast bag") zavar nagyon, mert eddig sehol sem láttam se archiv fotót, se mást, amin ezek szerepeltek volna. (Érdekes, de talán ez volt az egyetlen nagy csatahajó, amin valahogy máshogy oldották meg a csövek szigetelését.)És sajnos nagyon hangsúlyosak lettek...
Szamuráj 432081 2009. december 11. 17:43
Válasz erre
haj__11
haj__11
hajWels10
hajWels10
hajWels11
hajWels11
Kure1
Kure1
Kure2
Kure2
Koryu
Koryu

Sziasztok!
Nagyon-nagyon régen mutattam készülő munkát. Most itt az ideje. Ezt az Airfix (Heller) féle Prince of Walest egy makettbolt számára készítettem el, szigorúan dobozból! A nagybátyám lefényképezte a hajót, kicsit eljátszott a képekkel, nekem sajnos nincs fényképezőgépem. Lefényképezte a tavalyi ezüstérmes Kure kikötőt és egy zseb-tengeralattjárót is.
Üdv!
Szami
csatahajós 432080 2009. december 10. 09:30
Válasz erre
EDE!

Válaszoltam neked de visszapattannak az e-mailjeim, adj kérlek egy rendes címet nekem :) (el akartam küldeni a cikkből a frissebbet).

Üdv.: Á
lucky 432079 2009. december 7. 10:30
Válasz erre
Szia EDE!
Postázom Siminek az eredetiekkel együtt. A többi az Ő dolga.
EDE 432078 2009. december 7. 10:22
Válasz erre
Lucky!

És mi lesz a sorsa ezeknek a szép tornyoknak?
karesz011982 432077 2009. december 7. 09:47
Válasz erre
Sziasztok!
Nekem az lenne a kérdésem, hogy valakink egészen véletlenül nincsen meg a Sea Hunters - Roncsvadászok Dresdennel (Canaris hajója) foglalkozó része magyarul akármilyen adatformátumban? Angolul megvan, de 100%-ban sajnos nem értem, de nagyon érdekelne a film.
Karesz
Sszabi 432076 2009. december 6. 07:42
Válasz erre
Lucky köszi szépen!
lucky 432075 2009. december 5. 20:52
Válasz erre
Szia!
A minták ( mesterek ) készítéséről Simit kérdezd.
Eléggé sokszor leírtam már, nem akarom felesleges foglalni a helyet.
A másolási technológia itt van az infón a tippek trükkökben.
Azon kívül a gyantás topicban is van egy radikalmod-os link.
A gyantaöntésről sokkal többet nem lehet elmondani.
Simi 432074 2009. december 4. 23:12
Válasz erre
350-es hajóim nyughelye
350-es hajóim...

És ide várom a tornyokat... remélem, nem túl sokára ezen a kis polcon lesz majd látható a POW egy Yamato és egy Hood társaságában. Talán nem lesz méltatalan az elődeihez.
Simi 432073 2009. december 4. 23:02
Válasz erre
Lucky!
Na, ezt igazán örömmel nézem: szerintem egész szépek lettek. Remélem, a végeredmény is hasonlóan jól fog kinézni...
Sszabi 432072 2009. december 4. 21:47
Válasz erre
Lucky!
Hogyan készültek a tornyok? Ha nem túl nehéz, a technikát bevetném én is.
Laci 432071 2009. december 4. 21:31
Válasz erre
Lucky!
Na ugye,hogy mégis csak van amit meg kell mutatni a nagy közönségnek...:D
lucky 432070 2009. december 4. 20:32
Válasz erre
PC042658 kis
PC042658 kis
PC042669kis
PC042669kis
PC042680kis
PC042680kis
PC042683kis
PC042683kis

A simi féle tornyok általam szaporítva
Simi 432069 2009. december 4. 13:50
Válasz erre
EDE!
A parancsnoki torony festése nekem is egy probléma, hiszen a mellvédek világosszürkék, mig a járófelületek sötétszürkék. A szinteket külön-külön kell lefesteni és csak a végén fogom összeragasztani az egészet. Ahol az illesztésekkel gondok lesznek, ott a kétkomponensű eporapiddal fogom eltömíteni. Ez a ragasztó olyan, mint a folyékonyabb méz; szépen be lehet folyatni. A felesleget pedig alkohollal egyszerűen le lehet törölni, amíg ki nem keményedik (2-3 órán belűl biztosan letörölhető).
EDE 432068 2009. december 4. 08:57
Válasz erre
SImi!

Köszönöm a kimerítő választ!
Csak a festéssel problémázok: pl. a parancsnoki toronynál minden szinten eltérő a padló és a mellvédek színe, meg minden más kisebb-nagyobb felépítményé. Itt összeépítés után már alig fér hozzá az ember a belső részekhez.
További jó építést!
karesz011982 432067 2009. december 3. 18:08
Válasz erre
Sziasztok!
Nekem az lenne a kérdésem, hogy valakink egészen véletlenül nincsen meg a Sea Hunters - Roncsvadászok Dresdennel (Canaris hajója) foglalkozó része magyarul akármilyen adatformátumban? Angolul megvan, de 100%-ban sajnos nem értem, de nagyon érdekelne a film.
Karesz
Simi 432066 2009. december 3. 17:40
Válasz erre
EDE!
- Nem én véstem, hanem az Evergreen. Mármint csak a hosszírányúakat, a keresztvésetek igazából grafittal vannak felrajzolva. A gyári pozitív osztású volt és az illesztéseknél okoz nagy problémát: ha tömítem-elcsiszolom, eltűnik az osztás; ha meg hagyom úgy, akkor meg nagyon otromba.
- Paravánok: a (tengerfenékre)rögzített aknák ellen nyujtott védelmet. Lánccal a hajó orrtőkéjéhez csatlakoztattak egyet jobbról, egyet ballról - persze csak a parti, sekélyebb vizeken. A paravánt úgy trimmelték, hogy a láncot kifeszítse a víz alatt kb 20-30 m -re az orrtól jobbra és ballra. Az akna kábele vagy elszakadt, vagy beletekeredve felrobbant - egyszóval nem a hajótesttel érintkezve robbant fel és ezzel a hajó megmenekült. Valószínűleg az utóbbi sokszor előfordulhatott (ilyenkor a paraván elszabadult és elveszett) , és ezért vittek belőle bőven tartalékot is.
-Már a Hood-on is voltak nyitott ajtók, ablakok, csak most egy kicsit továbbfejlesztettem a dolgot. A fedelek maratásból vannak, de a többi saját.
-A rakétavetők (UP-ok)nem okoznak már sok fejfájást, mivel a Hood-ról megmaradt egy szép példány, ami le lett öntve; így van belőle jónéhány darab.
-Én általában a festés előtt ragasztom rá a dolgokat, miért maszatoljak vele már akkor, amikor le van festve. Persze, ami takarásban van azt a ragasztás előtt lefestem - az egyszerűség kedvéért ecsettel, hiszen a takarásban úgysem látszik az egyenetlen festés. A korlátokat és más rácsos dolgokat csak a festés után - azokat külön vékonyan lefújva - ragasztom fel, mert nagyon megvastagítaná őket a normál fújás.
Sebi 432065 2009. december 3. 12:54
Válasz erre
Kedves Barátom !

Hát igyekszem. Azért ahogy látom te is szépen haladsz.
EDE 432064 2009. december 3. 10:07
Válasz erre
SImi!

- Mit jelent az, hogy a fedélzet vésett sztirolból van? Ta vésted?
- Azok a torpedó szerű valamik azok mire jók? Egyszer már írtad, hogy valami paraván a neve, de mire jó?
- Ezek, meg a többi cucc a fedélzeten (nyitott ajtókkal - eszméletlen jó!) totál saját gyártmány?
- A légvédelmi rakétavetőket hogy készíted majd el?
- És egy dolog, amira már régóta kíváncsi vagyok. Sokszor látni a profi munkáknál, hogy a sok fotomaratás, meg saját alkatrész rá van építve a hajóra, de még sehol semmi festés. Hogy lehet lefesteni a makettet úgy, hogy egy csomó felület takarásban van? Én mindent külön festettem, és aztán szereltem.
Bocs, hogy ennyit kérdezek, de hát úgy tanul a gyerek...
Kopi 432063 2009. december 3. 09:03
Válasz erre
Bocsi !

Az előadások lemaradtak :

Dr. Balogh Tamás:
- A SZENT ISTVÁN csatahajó története és roncsainak feltárása, 2010.01.12.(kedd),15:00-16:00
- A ZENTA cirkáló története és roncsainak feltárása, 2010.01.20.(péntek),14:30-5:30
- A STREITER romboló története és roncsainak feltárása, 2010.01.27.(kedd),15:00-16:00
- A KAISERIN ELISABETH cirkáló története és tengerészeink japáni hadifogsága, 2009.12.14.(kedd),14:30-15:00
- Az otrantói ütközet, 2010.02.03. (kedd) 15:00-16:00


Dr. Dezsényi Zoltán:
- A Cs. és Kir. Dunaflottilla története és harcai az első világháborúban, 2010.02.13. (szombat) 15:00-16:00- Az osztrák-magyar tengeralattjárók trörténete és első világháborús harcaik 2010.02.20. (szombat) 15:00-16:00

Smidt Antal:
- A Cs. és Kir. Tengeralattjáróflotta 2010.02.24. (kedd) 15:00-16:00

Ödv Kopi
Kopi 432062 2009. december 3. 08:54
Válasz erre
Meghívó2009 2
Meghívó2009 2
Meghívó2009 1
Meghívó2009 1
Plakat001
Plakat001

Hölgyek Urak !

Figyelem !

Érdekes kiállítás nyilík hamarosan a Hadtörténrtiben.

Üdv Kopi
Simi 432061 2009. december 2. 22:30
Válasz erre
Churchill a POW-on
Churchill a POW-on

Az "eredeti" alatt a gyári tamiyás kiadást értettem persze. Hogy mennyire áll közel a fedélzet színe az igazi POW-hoz, azt nehéz eldönteni; én ilyennek képzeltem el... az archiv (ff) fotókon elég világosnak tűnik.
Simi 432060 2009. december 2. 22:15
Válasz erre
Ilyen lett orrfedélzet
Ilyen lett orrfedé...

Nem tudom. A távolabbi képeken elég sötétnek tűnik az a fafedélzet, a közelin azonban világosnak látszik. Lehet, hogy csak a gép, exponálás, fényviszonyok stb a felelősek és igazából világos a deck. Ha viszont sötét, akkor szerintem nem igazán hiteles.
Az "én fedélzetem" sincs nagyon köszönő viszonyban az eredetivel, mert vésett sztirollal helyettesítettem - de azért reménykedek, hogy nagyjából autentikus lesz, ha nem is fából van.
Sszabi 432059 2009. december 2. 18:44
Válasz erre
És az orosz kolléga hajójának milyen szép fa fedélzete van...
Narn 432058 2009. december 2. 17:40
Válasz erre
Sebi, Simi !
Nagyon szép, amiket csináltok. Siminél ez a miniben átépítés már szinte megszokott és hozza a minőséget is.
Simi 432057 2009. december 2. 13:22
Válasz erre
Az se lehetett egy utolsó munka: kivágni egy hálóból a dipólokat. Igazából nem is a kivágás, hanem a helyére való beragasztás lehetett szivatós.
Van egy Maxim Vojtov nevű orosz ember, aki szintén POW -t épít, csak egy kicsit profibb, mint én. Ő így oldotta meg az MK IV -t:www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
lucky 432056 2009. december 2. 11:39
Válasz erre
ezekkel a radarantennákkal nekem is meggyűlt a bajom a Krakowiaknál.
Úgy látom jól gondoltam, h olyan mint egy TV antenna némi kiegészítéssel.
A dipólokat én egy fotómaratott hálóból vágtam ki.
Simi 432055 2009. december 2. 10:31
Válasz erre
A POW hátsó hídja, jól láthatók az MK IV távmérők - a ponyva elől fel van tekerve.
A POW hátsó hídja...
Betekintés az MK IV belsejébe.
Betekintés az MK IV...
1
1
2
2
3
3
Így néz ki a gyári...
Így néz ki a gyá...
A torony tetején...
A torony tetején

Sziasztok!
És most én is mutatok néhány képet a Prince of Wales parancsnoki tornyáról, egész ponosan a torony tetején levő MK IV-es távmérőről. Ezekből az eszközökből 4 db volt a hajón 2 a parancsnoki torony tetején, 2 pedig a hátsó hídnál. A légvédelmi tüzérséget szolgálták ki; mégpedig - ha jól tudom - az 5.25'-es lövegeket. Eredetileg nem volt rajta radarantenna, azokat csak 1941. májusában - nem sokkal a Bismarck-akció előtt - szerelték fel. Ezekkel ekkor még a King George V sem rendelkezett. Így elmondható, hogy akkor májusban a Prince of Wales számított a Royal Navy legmodernebb hajójának. Az más kérdés, hogy a megbízhatósággal sok probléma volt, na és persze a rutinnal is.
A készletben található Mk IV-esek nem rosszak, de azért van mit feljavítani rajta. Eleve a kit zártan adja, én pedig nyitott állapotban szerettem volna elkészíteni - kis hatásvadászat céljából.Pl vékony a távmérő optika és nem is elég hosszú; ezt egy 0.9-es injekciós tűdarabból pótoltam. A jellegzetes gallért is elkészítettem alulemezből. A berendezést is próbáltam imitálni, bár az annyira bonyolult, hogy ebben a méretarányban nem sokat lehet belőle visszaadni-ráadásul nem is nagyon látszik. A radarantennák a WEM maratásából vannak, a tartószerkezet azonban saját. A későbbiekben lehet, hogy teszek rá némi ponyvát is, elől felcsavart állapotban.
Simi 432054 2009. december 2. 09:59
Válasz erre
Sebi!
Szépen alakul a torony, a festés is igazán szép lett. Most már remélem, a finisbe értél...
Sebi 432053 2009. november 29. 18:16
Válasz erre
Jó, jó. Csak vicceltem :) De mondjuk igazán látványos majd akkor lesz, ha felkerülnek a matricák, a hiányzó radarok, meg egy-két részlet ki lesz festve.
Laci 432052 2009. november 29. 10:39
Válasz erre
Sebi!
Ha ez nem látványos fázisnak számít,akkor azt hiszem valami hiba van az értelmezéssel!Már csak abból kiindulva is,hogy az a gyufásdoboz remekül érzékelteti a torony nagyságát.Azon belül is a híd ablakai,valamint a korlátok és egyéb ilyen szó szerinti apróságok.Nagyon jó!
Örülünk neki!Köszönjük!
Üdv!
Sebi 432051 2009. november 28. 23:06
Válasz erre
010
010
011
011
012
012
013
013
014
014

Az igazság az, hogy én sem egy látványos fázisnál tartok éppen, de íme...
Szamuráj 432050 2009. november 26. 20:22
Válasz erre
Sziasztok!
Régen nem voltam itt. Nálam beindult a régi vitorláshajók építése, nézzetek át a történelmi vitorlásos topicba, ott bemutattam az épülő nagyszabású újabb diorámát. Egy 17. századi holland kikötő jelenet lesz. Az alapterülete nagyobb, mint az Általatok már megtekintett Kure diorámáé. 50 x 70 cm, méretaránya 1/144.
Üdvözlettel:
Szami tanárúr
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.