/ Fórumok /

Csatahajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
Laci 432034 2009. november 18. 20:01
Válasz erre
Titanic 001
Titanic 001

Jani!
Ezt a rajzot egy ráérős hétvégén készítettem Dániában.
Laci 432033 2009. november 18. 19:43
Válasz erre
Szia Jani!
Persze áll még az ajánlat!A héten jönnek megvenni (elvileg) az autót,meg egyik rokon itt van ezen a héten nálunk.Amint lesz mindkettőnknek ideje,akkor felhívlak előtte és meglátogatlak.Még azt nem tudom,hogy vonattal menjek e,vagy kocsival,mert nem tudom melyik jönne ki olcsóbban.De nincs elfelejtve.Addig is minden jót!
Üdv!
hajókovács 432032 2009. november 18. 15:17
Válasz erre
Szia Laci!

Talán kimásztam a Déli sark hórétege alol, legalább is ugy hiszem.
Igérted , ha ithon vagy, összefutunk, illetve meglátogatsz. Áll még az ajánlatod?
Most a hétvégén Veszprémben leszek egy Országos Makettező Találkozón, ha minden igaz , még előadást is fogok tartani a fémépitésű hajómodellezés apró trükjeiről, December elejétől pedig egy három hónapos időszaki kiállitást kell összeraknunk a Budai Várban , pontosan a Hadtörténeti Múzeumban. A témája természetesen az Osztrák -Magyar Monarchia Haditengerészete. A megnyitója december 8. kedd.
Szóval mikor találkozhatunk? Várom az élménybeszámolóidat.

Üdv. János
Laci 432031 2009. november 18. 14:50
Válasz erre
Na ez jó hír!
Különösen ha az ember olyan jó kivitelben készíti el,mint te.Akkor ez egy aranybánya neked!Jó könyv jó kezekben-mondhatnám!
Üdv!
EDE 432030 2009. november 18. 07:49
Válasz erre
Szia SImi!

Szép ez a 3D Repulse. Egyébként egy ilen 3D "firka" se tart kevesebb ideig, mint egy modell elkészítése.
Simi 432029 2009. november 17. 15:35
Válasz erre
481-cover
481-cover
borító
borít
1a
1a
1b
1b
2a
2a
2b
2b

Sziasztok!
Tegnap sikeresen megkaptam két referencia-anyagot: az egyik a A Második Világháború Brit Csatahajói (Alan Raven/John Roberts). Az összes II.VH-s nagy brit hajó bent van rajzokkal jól megspékelve és persze vannak benne jó fotók is.
A másik egy lengyel kiadvány a Kagero-tól a "Super Drawings in 3D" sorozatból a HMS Repulse. Ebben a 40 oldalas füzetben csak 3D-s rajzok vannak. Az iromány elején idősorrendben végigveszi a hajó történetét, különösen is az átépítéseire fókuszálva. Utána következnek a teljes hajó, a felépítmények, végül a fegyverzet 3D-s képei. Külön mellékelnek egy festési sémát és egy 1/350-es méretarányú általános vonalrajzot (felül- és profilnézetben).
Mindkét anyag 20-20 Euro-ba kerül. Szerintem ennyit biztosan megér.
Laci 432028 2009. november 13. 13:02
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Na végre itthon vagyok 1 teljes hónapig,és próbálok magyarul tanulni...
Persze csak vicc volt,de szokatlan a majd 3 hónapi idegen nyelv után végre értelemes nyelvet hallani.
Toth Gabor!
Igazad van utána néztem én is gyorsan a neten németben,és "Frankfurter Air Rail Center" a neve.Igaz mekkora épület?Leesett az állunk mikor láttuk!Olyan,mint egy óceánjáró a szárazföldön.
Üdv mindenkinek!
Toth_Gabor 432027 2009. november 8. 21:51
Válasz erre
Laci!

Valóban úgy néz ki.Alatta a DB pályaudvara, S-Bahn, mellette a reptérre vezető autópálya. Valójában egy szálloda-konferencia-iroda-szabadidő komplexum. Ha elkészül, állítólag Európa legnagyobb épületrendszere lesz. Már építik vagy 5 éve. A múlt hónapban én is jártam ott, és mellbe vágott a mérete, pedig tudtam, hogy épül. Nekem is az óceánjáró-benyomás jött le azonnal.
www.airrail.de

Durva ami ott zajlik. Az elkövetkező 6 évben évi 1 Milliárd Eurót költenek a fejlesztésre. (2,3 millió/nap: ezt nem kell olyan lufikampányokkal eladni mint az itteniek...) A legfontosabb a 4. pálya és a T3 építése, amellyel betörnek a fapados piacra. (gyanítom át is rendezik azt...) Az A-380 műszaki bázis már épül.
Üdv,
T.G.
lucky 432026 2009. november 8. 17:28
Válasz erre
"Azoknak az angoloknak a leszármazottjaik akik nem tudtak úszni"
Meg hajózni se...
Helyette neveltek teheneket.
Jozsi 432025 2009. november 8. 16:43
Válasz erre
Szia!
Angol- német keverék. Ja. Azoknak az angoloknak a leszármazottjaik akik nem tudtak úszni. Bánatukba berúgtak és ha már itt maradtak megpróbáltak németül beszélni.
Laci 432024 2009. november 8. 11:40
Válasz erre
Jozsi!
Nem az akcentusom lett eszaki,csak sokat voltam kint Daniaba.Eleg erdekes egy nyelv.Angol es nemet kevereke.Itthon majd megint helyre all a beszedstilusom.pesze gondolom csak poenbol irtad az akcentust...
Masik tema.Erdekes epitmenyt lattam Frankfurt repülötere mellett.Ha idöm lesz es arra jarok megint akkor lefenykepezem.Szoval meg epülö felben van,de maris egy luxus oceanjaro benyomasat kelti.Szelessege,hossza,valamint magassaga megegyezik egy kikötöben rostoklo hajoval.Tele üvegekkel,raadasul kis kajütablakokhoz hasonlo megszakitasokkal.lenyüözö latvany volt.Az eleje es hatulja egyforma,viszont a hajo tatjat szimulalja.Qrva jo.
Üdv mindenkit!
sanyi 432023 2009. november 7. 21:55
Válasz erre
Köszi!
Érdekes, mert a magyar online boltokban nem láttam még - sajnos a fővárosban nem szoktam mindennap járni, de majd szólok valamelyik havernak!
Varjúbácsi 432022 2009. november 7. 21:53
Válasz erre
sanyi 432021 2009. november 7. 19:30
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tudjátok hogy honnan lehetne beszerezni a Revell 1:144 Gepard Schnellboot-ját? Valaki nem találkozott már vele?
Üdv
Sanyi
Simi 432020 2009. november 4. 22:40
Válasz erre
Hát tényleg igazad van, bajok vannak a kezekkel, de nem az a gondom, hogy rossz helyen lennének, hanem hogy nem akarnak eleget dolgozni...
Jozsi 432019 2009. november 4. 21:19
Válasz erre
Nagyon északi lett az akcentusod.
Laci 432018 2009. november 4. 18:45
Válasz erre
Üdv minden hajosnak.Jelenleg kint vagyok nemetben meg.Ezert nincsenek kezetek,ahol eppen lennie kellene.Jövöheten megyek haza vegre.Egesz novemberben otthon leszek ugyhogy remelem lesz idöm a hajot csinalnom.Voltam Hamburgban is,csak sajnos atutazoban.De azert lattam megint hajokat.
Addig is mindenkinek a legnagyobb üdvozletem kintrol!
Jozsi 432017 2009. november 2. 21:00
Válasz erre
Halihó!
Hát fekete macskát elütni...!
Van itt egy pár utcával tőlünk arrébb egy cég a FA-BAU kft. (WWW.FA-BAU.HU). Ők ragasztanak rétegelt lemezt és eladnak furnért is. Kb. 0,5 mm-től vannak lemezeik. Vettem tőlük 1 és 2 mm vastag hasított furnért is. Tényleg ritkaság az ilyen cég.
A Hűvös Feri hajóin azért jobban nézne ki egy ilyen furnérozott fedélzet, de gondolom Ő is alapanyag hiányában csinálta így.
Üdv.:Jozsi
BBalázs 432016 2009. november 2. 20:23
Válasz erre
A Tirpitz ma 73 éves!
:)
BBalázs 432015 2009. november 2. 19:50
Válasz erre
Nagyon tetszett a cikk a Musashiról, várom a Tirpitzről szólót!
Gonzo 432014 2009. november 2. 12:24
Válasz erre
Sziasztok Mindenki!

Horváth Zoli oldalán új ismertető található:
www.freeweb.hu/olli/index.html

Dobszoló, harsonák, stb...:
IJN MUSASHI

Nagyon köszönjük, jó olvasgatást!
Simi 432013 2009. november 1. 18:43
Válasz erre
Szia Jozsi!
Hát ez se egy utolsó ötlet. De azt szeretném kérdezni, hogy te hol szerzel be ilyen funért? Mert nem egyszerű dolog hozzájutni.
Különben én láttam másik megoldást is pl a Hűvös Feri monarchiás hajóin: egyszerűen a fedélzetet kivágta valamilyen faanyagból és berajzolta rá az osztásokat garfittal. Egyszerűbb, de nem annyira látványos megoldás, mint az általad javasolt. Mondjuk én inkább vékony fekete filccel rajzolnám rá.
És persze egy ilyen művelet után minden kütyüt (nyílászárók stb) újra rá kell építeni az új fedélzetre - a legjobb, ha újakat készít az ember...
Június közepére rendbe is jöttem a balesetből, de sajnos szept.26-án újra történt egy másik: egy fekete macska felbuktatott Zalakomárban; a cigányok szedtek fel az útról és hoztak haza. Most törésem nem lett, de azért most se gyógyultam gyorsabban.
Jozsi 432012 2009. november 1. 16:37
Válasz erre
Hali Simi!
Igazad van, ezt mindenkinek magának kell eldönteni, hogy tudja-e alkalmazni ezt a technikát a saját méretarányában. Amúgy kicsiben a 0,7 mm vastag furnért 2 mm szélesben egymás mellé ragasztva és a fedélzeten a helyét kimélyítve (2 mm), a végén becsiszolva 0,7 mm-es deszkázást lehet csinálni. Nagy munka de megéri. Ilyenkor mindig keményre, ropogósra kötő ragasztót kell használni. Pl. PALMA TEX nem jó, mert száradás után is nyúlik.
Üdv: Jozsi
Ui.: A biciklis kalandod után rendbe jöttél?
Simi 432011 2009. október 31. 22:45
Válasz erre
Jozsi!
Nem akarok okoskodni, de a csíkok vastagsága a méretarány függvénye. Pl 1/350-ben ez kb 0.7 mm. Mert ha jól sejtem Sszabi ebben a méretarányban ténykedik, te viszont 1/100 - 150-ben - ha nem tévedek. Még egyszer ezer bocs...
Sszabi 432010 2009. október 31. 21:46
Válasz erre
Jozsi köszi szépen a segítséget!
Majd ki is próbálom amint időm is jobban engedi.
Jozsi 432009 2009. október 31. 17:52
Válasz erre
Szia!
A fedélzetet furnér lemezből csinálom. Nem tudom mennyire vagy otthon faismeretből. A furnér vékony, általában 0,4-0,8 mm vastag (van ettől vékonyabb és vastagabb is) fa lemez. Ezt vagy hasítással vagy úgy mint a ceruza hegyező működik, hántolással készítik. Ezt a vékony falemezt acélvonalzó mellett snitzerrel 2-3 mm széles csíkokra felszeleteled és kész a fedélzet alapanyaga. Ezt leragasztod az alapra, becsiszolod és kész a fedélzet deszkázása. Furnér szinte minden fából kapható. Hát röviden.
Üdv.: Jozsi
Sszabi 432008 2009. október 31. 07:57
Válasz erre
Üdv! Igen a Tiedre gondoltam.
Jozsi 432007 2009. október 30. 21:25
Válasz erre
Hali!
Az én hozzászólásomra gondolsz?
Üdv.:Jozsi
Sszabi1 432006 2009. október 30. 15:42
Válasz erre
Tiszteletem az uraknak!

Pár sorral lejjebb olvastam, hogy házilag is lehet bedeszkázni a fedélzetet.
Ilyesmit még nem csináltam soha de most szükségem lenne rá, mert a készülő Heller féle Hood-nak igencsak gyatra a fedélzete...
Hogyan és miből lehet ezt megcsinálni? Láttam videókat a neten h csinálják, de azt nem értettem h miből...
Az infókat előre is köszönöm!

SSzabi
epi85 432005 2009. október 27. 20:35
Válasz erre
Sziasztok!

Most nincs kérdésem a makettezéssel kapcsolatban.Ami infót kaptam azzal egyenlőre beérem. :) Inkább csak megkérdezném,hogy ki min dolgozik mostanság?

Üdv.: Peti
Sszabi 432004 2009. október 25. 07:58
Válasz erre
Bismarckhoz van itt pl.:modellposta.hu/e_bolt_frameset.php
stug 432003 2009. október 24. 10:21
Válasz erre
1/700 as hajókhoz ( pl: bismarck, ijn mogami, bb-39 arizona) keresnék maratást. Pl eduardot. de nem tudom, hogy itthon ki forgalmazza őket, illetve hogyan tudnám beszerezni. köszönöm a segítséget.
BBalázs 432002 2009. október 23. 20:13
Válasz erre
Von Der Tann nagyon szép, tetszenek az első vh-s német csatahajók.
Simi 432001 2009. október 23. 13:37
Válasz erre
Sziasztok!
Érdemes megnézni a modelwarships-en a mai felhozatalt:www.modelwarships.com/index1.html Különösen is a Qeen Elisabeth és a Von der Than igen-igen figyelemre méltó. A Roma sajnos igen felejtős...
epi85 432000 2009. október 23. 12:11
Válasz erre
Kösz Sebi!

Ez is segít mert itt mondjuk van frankó színskála.
Sebi 431999 2009. október 22. 20:07
Válasz erre
005 (2)
005 (2
006 (2)
006 (2
007 (2)
007 (2
008 (2)
008 (2
009 (2)
009 (2
010 (2)
010 (2

Szia !

A Tirpitzhez még engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljam a Warship Pictorial 26-os füzetét és Miroslaw Skwiot-tól a Kriegsmarine Colors első részét, az Encyklopedia Okretow Wojennych sorozatban. Mellékeltem néhány képet az említett kiadványokból.
epi85 431998 2009. október 20. 21:22
Válasz erre
Ok kösz sz infót.Jó ez az oldal és a fórum is mert hála isten sokat segítenek az emberek egymásnak ill. ha tudok akkor én is.Bár még arrébb van a festés,még vissza van a szórókittelés stb.Csak hát lassan beköszöntenek a hideg téli napok és begyűjtöm az infót és nekiállok és folytatom a ragasztgatást aztán a festegetést.
lucky 431997 2009. október 20. 18:45
Válasz erre
Szia!
Én inkább akril párti vkok ,de az enamelt is hasonlóan hígítom.
50-50 v a hígítóból több úgy 60-70 % ig.
epi85 431996 2009. október 20. 16:06
Válasz erre
Szia!

Igen én is néztem már ezt az oldalt és én is ezt találtam a legmegbízhatóbnak.Azért én nem mondanám h gagyi. :)
BBalázs 431995 2009. október 20. 14:07
Válasz erre
Epi85!
Én készítettem réges rég egy kezdetleges Tirpitzet, a leggagyibb festékszórót használtam, vettem drágábbat, de azzal nem tudtam megbirkózni, maradt a gagyi, és szépen fújtam mindent mai napig. Maszkolásra Tamiya Masking Tape-t ajánlom. Azzal szépek lesznek a kontúrok.
A Tirpitz pontos álcafestései kizárólag itt (másra nem hagyatkoznék):
www.bismarck-class.dk

Nézd meg a nevemre kattintva az adatlapomon.
epi85 431994 2009. október 20. 13:50
Válasz erre
Kösz a segítséget Lucky!
A hígítási arányról már olvastam valahol és ott durván fele-fele arányban javasolják a festék hígítását humbrol ill. revell festékekre.Te milyen arányban szoktad kb.?Valamint ha valaki még tud javaslatot tenni az álca festésre akkor azt szívesen várom mert hát vannak igen csak tetszetős és egyben "kissé" bonyolult festése a Tirpitznek. pl.:
www.lancastermuseum.ca/photos/p_tirpitz2.jpg www.history.navy.mil/photos/images/h71000/h71390.jpg
feliratgyarhu.web-server.hu/3nr/1/nemet/1/tirpitz44.gif
lucky 431993 2009. október 20. 13:31
Válasz erre
Szia!
A hajó festése alapvetően nem különbözik a harckocsi festésétől.A dűzni méretét a festék pigmentje határozza meg.Sztem 0,3 alá nem menj, csak akkor ha van spec, grafikusok által használt festéked.
A nyomást a festék hígítása határozza meg.Ezt próbálkozással lehet a legjobban beállítani, mert sok mindentől ( hígítás, hőmérséklet ) függ. kb 0,8-1 bar táján szoktam fújni, ez az általam használt hígításhoz bevált.
epi85 431992 2009. október 20. 10:04
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni.Pisztollyal szeretnék festeni egy hajót.Konkrétan a a Tirpitzet 1:350-ben,tehát elég nagy felületeket kell lefestenem.A kérdésem az lenne,hogy mekkora düznit ajánlatok a nagyobb ill. a kisebb felületekre, valamint hány bar nyomással kell-érdemes dolgozni?Válaszotok és segítségeteket előre is köszönöm.Ja,még egy kérdés de ez a része még odébb van de az álcafestést hogyan érdemes,vagy pontosabban milyen technikát alkalmaztok,mivel maszkoltok stb...
Dzsonász 431991 2009. október 19. 13:20
Válasz erre
Szervusz Varjúbácsi!
Nem Feledkeztem meg a megállapodásunkról, éselnézést is kérek hogy nem jelentkeztem a Virbus Unitis tervrajzzal kapcsolatban de sajnos egy kissé tovább gyűrűznek anyagi jellegű gondjaim és ebből kifolyólag a hobbi szekcióra nem marad keretem ezért sajnálkozva de lekell mondjam a dolgot.
Ronin 431990 2009. október 16. 23:36
Válasz erre
Hát ez a lehetőség most nagyon elgodolkodtatott. Palánkoltam már hajót, úgyhogy tudom hogy nem lenne kis munka. De az eredmény..:) Lehet hogy kipróbálom.
üdv:Ronin
Simi 431989 2009. október 16. 23:24
Válasz erre
Azért az az academy-s fafedélzet nem biztos, hogy annyira jó is - különösen ha olyan szintű, mint a kit. Legutóbb - még a nyáron - egy Kongo-t láttam a neten gyári fafedélzettel (a híres PVB-től...www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/kongo-350-pvb/pvb-index.html); nem igazán percízek a fedélzet kivágásai (pl bizonyos tárolódobozoknál ill a barbettáknál)és ez tényleg a készlet hibája, nem PVB-é. Itt-ott jelentkezik egy 0.4 - 0.5 -ös rés, hogy fogod szépen eltüntetni? Vagy hagyod az egészet úgy? Lehet, az Academy még ezt a szintet se üti meg.
Jozsi 431988 2009. október 16. 22:29
Válasz erre
Nagyon szépen ki lehet deszkázni házilag. Sőt, jobban mint a gyári.
Ronin 431987 2009. október 16. 19:47
Válasz erre
Azt azért nem mondtam hogy most rögtön akarom!:) Amúgy Academy féle verzió, lejjebb raktam is fel róla képet. Félkész ugyan, de ahogy elnéztem ez a készlet akár utólag is felrakható lenne. Már ha nincsenek fotomaratott korlátok ugye...
Csak úgy a gondolat kedsvéért, milyen lehet házilag kideszkázni?:)
Ronin
EDE 431986 2009. október 16. 14:17
Válasz erre
Ronin!

Szép dolog a szerelem!

Azért számítsd hozzá a postaköltséget, meg a vámot!

Milyen gyártótól van a Bismarckod? Az Academyhez, ahogy elnéztem, tényleg nem árt, de a Revell fedélzete nagyon szépen ki van dolgozva.
Ronin 431985 2009. október 16. 10:38
Válasz erre
Köszi!
Nagyon szép, az árán egy kicsit azért felszisszentem.. Az a baj hogy minnél többet nézem, annál kevésbé tudom nélküle elképzelni a hajót.:):):)
Ronin
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.